💠گزارش تصویری پیش نشست همایش ملی معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها
✅ مسأله شناسی و موضوع شناسی معنویت های نوظهور
💠درراستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)در مورد فرهنگ سازی و ایجاد «گفتمان مقاومت» پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی باهمکاری مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار می نماید .
🔷بیست و چهارمین نشست مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)
🔶 چهارمین پیش همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن
🔸نظریه جهاد ذبی
🔷ارائه دهنده :حضرت آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ،ریاست محترم مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)
❇️دبیر علمی :حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق یوسفی مقدم ،ریاست محترم پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🔶زمان :چهارشنبه 1398/9/13 ساعت 10 صبح
◼️مکان :قم، میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) سالن فقاهت
🌐https://eitaa.com/isca24/5939
💠سلسله نشست های هم اندیشی عدالت اجتماعی
✅نقش سیاستگذاری های پولی در تحقق عدالت اقتصادی
🔷ارائه دهنده : دکتر محمد نعمتی دکتر حسین عیوضلو | دکتر محمد توسلی دکتر مجید رضایی
🔶دبیرعلمے جناب آقای مهدی کریمی
🔶زمان: پنجشنبه 1398/9/14 ساعت 9 الی 12
🔷مکان : قم خیابان معلم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تالار امام مهدی (عج )
◼️برگزار کننده:مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
💠https://eitaa.com/isca24/5942
🔷به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن انجام می شود:
✅نشست «تحلیل تجربه و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه تفسیر و ترجمه قرآن و راهکارهای دستیابی به چشم انداز ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب»
🔶 نشست «تحلیل تجربه و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه تفسیر و ترجمه قرآن و راهکارهای دستیابی به چشم انداز ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب» از سلسله هم اندیشی های علمی همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با حضور حجج اسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، سیدمحمدحسن جواهری، علی مدبر(اسلامی)، سیدمحمدرضا صفوی، سیدمحمود طیب حسینی، علی اکبر بابایی و سعید بهمنی به عنوان «ارائه دهنده» و دبیری علمی حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده برگزار می گردد.
🔷زمان: چهارشنبه 13 آذرماه98، ساعت 10 تا 12
🔷مکان: قم، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تالار امام مهدی(عج)
💠https://eitaa.com/isca24/5943
🔷 کرسی ترویج،عرضه ونقد ایده علمے ،
✅نظریه اختیاری بودن ظهور با رویکرد مثبت دراندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی"
🔶ارائه دهنده : حجت الاسلام والمسلمین دکترحسین الهی نژاد
🔷ناقدان: حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضاضمیری و حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله حیدری
◾️دبیرعلمی حجت الاسلام والمسلمین علی صدوقی
◾️برگزار کننده: پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🔶زمان: پنج شنبه 1398/9/14 ساعت 10 الی 12
⬅️مکان: قم، خیابان معلم ، مرکز همایش های غدیر، طبقه منفی دو، سالن ۱۸ نفره
🌐https://eitaa.com/isca24/5945
✅برگزاری هم اندیشی «نقد و بررسی سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت از منظر تاریخی»
🔶این جلسه هم اندیشی روز بیست و هشتم آذرماه سال جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و با مشارکت سازمان ها و نهادهای علمی نظیر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، انجمن ایرانی تاریخ اسلام، دانشگاه الزهراء (س)، دانشگاه تهران و ... در محل سالن همایش دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار خواهد شد.
✅حضور در این هم اندیشی ویژه مدعوان و کسانی است که تا تاریخ 20 آذرماه در سامانه دانشگاه به نشانی www.bouzc.ir ثبت نام کرده باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سیره سیاسی پیامبر اکرم (ص)
💠 نشانههای منافقان
📌 حجتالاسلام نجف لکزایی
📄 در آیات ۲۰۴ و ۲۰۵ سوره مبارکه بقره، خداوند نشانههایی از منافقان را ذکر میکند:
«و از مردم كسى است كه گفتارش درباره زندگى دنيا، مايه اعجاب تو مىشود و خداوند را بر آنچه در دل (پنهان) دارد گواه مىگيرد (درحالیکه) او سرسختترين دشمنان است. و هرگاه به قدرت و حكومت رسد براى فساد در زمين و نابودى زراعتها و نسل كوشش مىكند و خداوند فساد را دوست ندارد».
در آيه ۲۰۴، گفتار به ظاهر نيكوى منافقان مطرح میشود و در آيه ۲۰۵ رفتار مفسدانه آنان بيان میگردد. بنابراین آیات، اگر منافقین به حکومت برسند و ولایت مردم را به دست گیرند، به خاطر هوا و هوسهای درونى خود و ناآگاهىهایشان از سویی و همچنین به خاطر فشارهاى بيرونى از سوی دیگر، همه سرمایههای جامعه و کشور را فداى بقای خود مىكنند؛ سبب نابودى محیطزیست، اقتصاد و نسل جوان مىشوند و نظام خانواده را به نابودی و تباهی میکشانند.
📺 برنامه قرار، کاری از شبکه چهار سیما
🗓 ۲۲ آبان ۹۸
💠به همت مرکز مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد:
✅نشست هماندیشی نقش سیاستگذاریهای پولی در تحقق عدالت اقتصادی
پنج شنبه 1398/9/14
♈️با حضور اساتید ارجمند: حسین عیوضلو(دانشگاه امام صادق علیه السلام)، مجید رضایی(دانشگاه مفید)، محمد نعمتی(دانشگاه امام صادق علیه السلام) و محمد اسماعیل توسلی(دانشگاه علامه طباطبایی ره)
دبیر علمی: مهدی کریمی
🔵در این جلسه بر عنصر خلق پول به مثابه یکی از پدیدههایی که منتهی به نابرابری در دو حوزه ثروت و درآمد میشود تأکید شد. دولت و نیز بانکها به عنوان دو نهاد رسمی مهمترین نقش را در خلق نقدینگی ایفاء میکنند. از سویی دولت برای برطرف ساختن کسری بودجه و وظایف گستردهای که در حوزه خدمات اجتماعی و اقتصادی و در کلّ عموم وظایفی که درجامعه بر عهده دارد ناچار از خلق پول است و از سوی دیگر عدم وجود سیستم بازتوزیع مناسب برای نقدینگی ایجاد شده و استفاده حداکثری و نابرابری اقشار ثروتمند سبب ایجاد و تشدید نابرابریها میگردد. از سوی دیگر بانکها و به ویژه بانکهای خصوصی با نقش آفرینی در حوزه پولی و خلق نقدینگی به ویژه خلق پول از هیچ و یا خلق پول از ذخیره جزئی سبب خلق پول به صورت سیستماتیک میگردند.
✳️میان اساتید حاضر در جلسه در خصوص توانایی بانکها در خلق پول از هیچ اختلاف نظر وجود داشت اما همه بر وجود میزان بسیار زیاد خلق پول و ایجاد نقدینگی گسترده و تأثیر بیچون و چرای آن بر گسترش بیعدالتی و دامن زدن به نابرابریهای اقتصادی تأکید کردند.
♈️فروش نفت و سود سرشار حاصل از آن خود منشأ خلق پول است که بدون توجه به آن نمیتوان نقدینگی موجود را تبیین کرد. کهنگی مجموعه قوانین مالی-بانکی که نسخه ابتدایی آن در سال 1351 تدوین شد و پس از انقلاب با اندک ملاحظاتی مورد قبول واقع گردید نقش مهمی در عدم سیاستهای شفاف و به روز در حوزه بانکی و عدم قانونمندی شفاف منتهی به عدم شفافیت و دسترسی نابرابر به منابع مالی میگردد.
❎ بر این اساس لازم است با بازنگری مؤثر ساختار جدیدی برای نظام پولی و بانکی طراحی شود که علاوه بر جلوگیری از خلق نقدینگی به صورت کنونی، با تحقق عدالت اقتصادی به کاهش نابرابریها کمک شود.
♈️نقش مالیات در جلوگیری از خلق نقدینگی در این جلسه مورد توجه قرار گرفت به گونهای که دولت میتواند با در اختیار داشتن سیستم مالیاتی شفاف از خلق نقدینگی برای کاهش کسری بودجه خودداری کند. مدیریت خلق نقدینگی در صورت ناچاری از تحقق آن مسألهای است که میتواند به کاهش بیعدالتی بینجامد به گونهای که به این پرسش پاسخی مناسب بدهیم نقدینگی خلق شده در اختیار چه کسانی باید قرار بگیرد؟
▶️نهایت آنکه از آنجا که نظام پولی واسطهای میان بخش واقعی اقتصاد و نظام مبادلات است، فساد و عدم کارایی آن به ناکارآمدی کلّ سیستم اقتصادی و نابرابریهای گسترده منجر میشود. تأثیر سیاستهای پولی بر مسأله عدالت اقتصادی و کاهش نابرابری و تأثیرپذیری نظام پولی از حوزههای گوناگونی مانند نفت، دولت، بانکها، نظام مالیاتی، قوانین و رویکردها و از همه مهمتر نظام توزیعی مبتنی بر حکمرانی عادلانه پول در این جلسه مورد توجه قرار گرفت.
نشست علمی «ظرفیت قواعد فقه در روابط بینالملل» جلسه دوم
http://m.aparat.com/v/j6xGI
💠شاکرنژاد بیان کرد:
🔶موجسواری عرفانهای نوظهور با جریانهای اجتماعی/ در ارائه آمار افراط نکنیم
🔷عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه عملکرد برخی از مدعیان دینداری و آسیبهای اجتماعی از عوامل مهم گرایش به عرفانهای نوظهور است، گفت: جریانات فرهنگی مرز نمیشناسند و سوار بر انواع کالاهای فرهنگی، محملها، محفلها و جریانات اجتماعی میشوند و حرکت میکنند؛ از این رو شناخت آنها گاهی اوقات بسیار دشوار میشود و نیازمند کار تحقیقاتی است.
🔷احمد شاکرنژاد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در گفتوگو با ایکنا با بیان اینکه معنویتهای نوظهور در قالب فرقههای دینی و معنوی یا محصولات و خدمات فرهنگی و آموزشی بروز و ظهور مییابند، اظهار کرد: شناخت دقیقی در مورد حجم و عمق معنویتهای نوظهور در ایران در دست نیست؛ تحقیق تجربی چندانی در این باره صورت نگرفته است؛ لذا آمار مشخصی هم مبنی بر اینکه مثلاً در ۱۲ هزار باشگاه ورزشی که یوگا آموزش داده میشود، چه چیزی، در چه سطحی و با چه هدفی ترویج میشود، نداریم.
🔶شاکرنژاد با بیان اینکه معنویتهای نوظهور به لحاظ کمی و کیفی در مقایسه با معنویت متأثر از انقلاب اسلامی که در این دوره چهل ساله ترویج شده ناچیز است، افزود: با توجه به حساسیتی که در این عرصه وجود دارد نیاز به مطالعات بیشتری داریم تا مرزها، چالشها و فرصتهای فرارو در عرصه معنویتگرایی بهتر تبیین شود.
💠ادامه این مصاحبه خبری از لینک زیر مطالعه کنید.
🌐https://b2n.ir/isca_shakernejad
❇️حسن عبدی پور در گفتگو با مهر:
✅مراکز دین پژوهی به حرکت براساس اقتضائات جهانی بیندیشند
🔷عبدی پور گفت: وقت آن رسیده تا مراکز دین پژوهی از کار محدود و بدون برنامه در سطح بین الملل فارغ شوند و با گامهای بلند به حرکت بر اساس اقتضائات جهانی بیندیشند.
🔶به گزارش خبرنگار مهر، هدف انقلاب اسلامی از ابتدا حضور در عرصه بین الملل و نجات انسانهای مستضعف و ضعفا از دست ستمگران و مستکبران و همچنین هدایت آنها بوده است. حضور در عرصه بین الملل و تبلیغ دین اسلام و کمک به محرومان و ستمدیدگان باید دارای راهبرد و روش باشد. مسلما بدون داشتن استراتژی لازم در این عرصه دستیابی به اهداف ممکن نیست. بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی مسلما باید در این عرصه با بررسی بازخوردها به استراتژی درست و دقیقی دست یافت تا به هدف مورد نظر رسید و حتی کاستی های گذشته را جبران کرد.
🔷در گفتگو با حسن عبدی پور، کارشناس حوزه ارتباطات بین الملل و مدیر ارتباطات و امور بینالملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ضمن استفاده از تجربیات وی به بررسی سیاستهای لازم برای بهبود حضور در عرصه بین المللی پرداختیم. عبدی پور کارشناس مسائل سیاسی و نویسنده کتابهای جریان شناسی سلفی گری معاصر، فلسفه دعا و نیایش در تاریخ زندگی انسان معاصر، جستارهایی در تاریخ و تمدن اسلامی و نقش اجتماعی انتظار و ... است.
💠ادامه این مصاحبه از لینک زیر مطالعه کنید
🌐https://b2n.ir/isca_abdipoor
💠رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: لزوم دشمن شناسی، مراقبت از توطئه دشمنان و رصد کار آنها از جمله مسائل فقه مقاومت است.
🔶 آیتالله محمدجواد فاضل لنکرانی،در چهارمین نشست علمی مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم با عنوان «جهاد ذبی و نسبت آن با فقه مقاومت» در سالن فقاهت مرکز فقهی ائمه اطهار قم افزود: از ویژگیهای منحصر به فرد مقام معظم رهبری، دشمنشناسی است، آیا امروز یک طلبه نباید بداند دشمن کیست و چیست؟ دشمنشناسی واجب و امری عقلایی است و کسی نمیتواند بگوید من نماز خودم را میخوانم و درس و بحث خودم را دارم و کاری به اینکه آمریکا چه میکند ندارم؛ این حرفها درست نیست، بلکه شناخت دشمن و رصد برنامهها و مقابله با او واجب است.
🔷وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهاد ذبی گفت: «ذب» همان دفاع است، اگر در جایی انسان خوف پیدا کند که اصل و اساس دین در خطر است؛ براساس ادله، هر فردی که تمکن برای مقابله دارد، این نوع دفاع واجب بر او خواهد بود، اعم از اینکه این دفاع در منطقهای غیر از منطقه خود فرد مانند فلسطین و یمن و سوریه و ... باشد.
وی با بیان اینکه جهاد امام حسین(ع) بر اساس جهاد دفاعی و ابتدایی قابل توجیه نیست، بیان کرد: امام فرزند شیرخواره خود را به میدان جنگ آورد و میدانست دشمنان او را خواهند کشت؛ اگر بپرسیم چرا بچه را وارد میدان کرد یا چرا دست زن و فرزند خود را گرفت و به میدان عاشورا آورد؟ اینها فقط بر اساس جهاد ذبی قابل توجیه است چرا که اساس اسلام در خطر قرار گرفته بود.
✳️آیتالله فاضل لنکرانی خاطرنشان ساخت: شاید بیش از ده تفاوت میان احکام جهاد ذبی با دفاعی و ابتدایی وجود داشته باشد؛ در این دفاع ملاک، حفظ اسلام است و این دفاع واجب است حتی اگر فرد بداند که کشته خواهد شد.
وی تاکید کرد: جهاد ذبی از مصادیق فقه مقاومت است و اگر جایی برای حفظ دین خدا باید با دشمن مقابله کنیم، این امر واجب است؛ نهضت عاشورا و امام خمینی(ره)، قضیه فلسطین و مقابله با داعش، حمایت از حزبالله و مردم یمن هم براین اساس است.
🔶وی گفت: در مورد دفاع ایران از فلسطین بسیار سئوال میشود، الان ریشه همه اختلافات ما با آمریکا بر سر مسئله فلسطین و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است و اگر ایران در این ناحیه کوتاه بیاید مسائل دیگر مانند هستهای و موشکی و ... مسئله اصلی نخواهد بود و آنها بهانه هستند، امام راحل هم تاکید داشتند که اسرائیل باید از بین برود؛ این مسئله که اینقدر امام بر آن اصرار داشتند، بر چه مبنای فقهی استوار است؟ چرا باید ما این همه کشور را زیر فشار قرار دهیم؟ این جز همان جهاد ذبی است؟
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه برخی حتی میگویند مردم فلسطین ولایت امام علی(ع) را قبول ندارند، پس چرا اینقدر از آنها دفاع می کنیم گفت: جواب همه این پرسشها در همین نظریه دفاع ذبی است، زیرا بر این اساس دفاع از اسلام واجب است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به مسئله فقه مقاومت تصریح کرد: برخی تصور میکنند فقه مقاومت مسائل مربوط به جهاد متعارف است، در صورتی که مسئله خیلی عمیقتر است؛ ما اگر به فقه نگاه عمیقی داشته باشیم، خواهیم دید که در جای جای فقه، بحث مقاومت مورد نظر شارع است.
🔶وی با بیان اینکه در فقه، لزوم مقابله با کتب ضاله، مذاهب باطله و انحرافات را داریم، اضافه کرد: مقاومت برای حفظ دین فقط مسلحانه نیست؛ امروز کار اصلی دشمن برای از بین بردن دین، از طریق فکر و اندیشههای باطل است و از طریق بدعتها، مذاهب فاسده و تغییر مفاهیم درون دینی و ارزشی اهداف خود را دنبال میکنند.
◼️استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از مظاهر فقه مقاومت، عدم جواز محبت نسبت به کفار است؛ در آیه اول سوره ممتحنه این موضوع بیان شده است که مسلمین حق ندارند دست دوستی به سمت دشمنان دراز کنند. البته اینکه مسئولی براساس مصلحت با یک کافر دور یک میز مینشیند مسئله دیگری است، ولی همان هم حق ندارد دوستی با آنان داشته باشد.
#همایش_مقاومت
#پژوهشکده_فرهنگ_ومعارف_قرآن
#نشست_علمی
🌐https://eitaa.com/isca24/5956
💠سلسله نشست های راهبردی تمدنی 8
🔶وضعیت کتاب در جهان امروز اسلام
🔷ارائه دهنده: دکتر محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی
🔷دبیر نشست آقای محمد باقر انصاری تیس موسسه بوستان کتاب
🔷مکان: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🔶 زمان : یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸ الی 21
🌐https://eitaa.com/isca24/5957
🔷کرسے ترویجی. عرضه ونقد ایده علم
✅همایش بین المللی نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله"
🔷ویژگی هاوشاخصه های علمی جامعه منتظر در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای
✳️ارائه دهنده :حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا ثقفی
🔶 ناقدان حجت الاسلام والمسلمین دکترحسین الهی نژاد و حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرمحسن عرفان
💠دبیرعلمی : حجت الاسلام والمسلمین مجتبی خانی
⬅️زمان: سه شنبه 1398/9/19 ساعت 10 الی 12
⬅️مکان: قم، خیابان معلم ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، تالار امام مهدی (عج)
✅با همکاری پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca24/5960
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
💠سلسله نشست های راهبردی تمدنی 8 🔶وضعیت کتاب در جهان امروز اسلام 🔷ارائه دهنده: دکتر محسن جوادی معا
💠استاد دکتر حبیب الله بابایی در کانال تلگرامیش درر. مورد نشست علمی که بنا است به زودی در مورد وضعیت کتاب در جهان امروز اسلام بر گزار شود توضیحاتی ارائه داده اند که در ذیل آورده می شود.
✳️محورها و پرسش ها برای نشست یکشنبه ۲۴ آذر👆👆
1️⃣ بحث ما در این نشست، نه بحث نظری (در باره جایگاه تمدنی کتاب) بلکه در مورد وضعیت انضمامی جهان اسلام در موضوع کتاب و وزنکشیِ تمدنیِ کتاب در دنیای معاصر اسلام است.
2️⃣بحث ما در این نشست، نه بحث نشر کتاب و یا توزیع و یا فروش کتاب، بلکه دیدن کتاب در جغرافیای فرهنگ امروز مسلمانان و آثار اجتماعی، سیاسی، و حتی اقتصادی آن در میان امت اسلام است.
** بدین سان چند محور ذیل می تواند محورهای بحث و گفتگو در نشست هفته آتی قرار بگیرد:
۱. قابلیتهای جهانی کتابهای مسلمانان چیست و قلمرو اثرگذاری کتب مسلمین در حوزههای علوم انسانی و علوم اسلامی چه قدر است؟ آیا آثار کنونی جهان اسلام قابلیت ترجمه به زبانهای زنده دنیا را دارد یا نه؟ اساسا آیا دنیای اسلام توانسته است دست به تولید کتابهای مرجع در سطح بین الملل بزند؟
۲. آیا کتاب تالیفی مسلمانان میتواند در حل معضلات اجتماعی و تمدنی جهان کنونی اسلام (مثلا خشونت، محیط زیست، هویت و غیره) نقشآفرینی کند؟ اساسا رویکردهای راهبردی در پژوهشهای مسلمانان و توجه به مسئلههای عینی چه میزان مورد اهتمام و توجه بوده است؟
در این باره نسبت کتابهای ترجمه شده از دنیای غرب و کتابهای تالیف شده در جهان اسلام رو چگونه میبینید؟
۳. آیا کتاب کنونی در جهان معاصر اسلام میتواند زمینهای باشد برای دیپلماسی فرهنگی در جهان اسلام و تعارف تمدنی (به تعبیر زکی میلاد) برای حوزههای تمدنی در دنیای اسلام؟
۴. هویت برساخته و برآمده مسلمانان امروز از کتابهای نوشته شده چه شکلی دارد؟ اساسا کتاب در جهان ما مسلمانان میتواند به ما هویت و وحدت در سطح امت را بدهد؟
۵. آیا ممیزی کتاب (نه فقط ممیزی کتابهای آمده از غرب بلکه سانسورهای کتاب از درون جهان اسلام (ممیزی کتاب در دو سویۀ شیعی و سنی و اینکه شیعیان از آثار تقریبی اهل سنت بی اطلاع بمانند و اینکه اهل سنت از آثار مترقی شیعیان بی خبر باشند) تأثیری در خشونتهای بین فرهنگی و بین مذهبی و اختلافات در سطح امت داشته است؟
۶. آینده کتاب در وضعیت مجازی و فضای دیجیتال در جهان اسلام را چگونه ارزیابی میکنید و راهکار شما در تدبیر آن چیست؟
https://t.me/Habibollah_Babai
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
🔷در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد فرهنگ سازی و ایجاد «گفتمان مقاومت» پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی باهمکاری مرکز تخصصی تفسير وعلوم قرآن برگزار می نماید.
🔶پنجمین پیش همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن ایجاد و ارتقاء روحیه ی مقاومت در جوامع دینی
🔷ارائه دهندگان :حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی رستم زاده معاون محترم آموزش حوزه های علمیه و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسن زمانی مسئول محترم دفتر سیاسی حوزه های علمیه
💠دبیر علمی :حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالح قنادی
🔶زمان :دوشنبه 1398/9/18 ساعت 18
💠مکان: قم، میدان معلم، حوزه علمیه امام کاظم(ع) ساختمان امام رضا(ع) طبقه اول سالن اجتماعات
🌐https://eitaa.com/isca24/5965