eitaa logo
کانال شبکه خبر اصفهان . اخبار باشگاه خبرنگاران جوان سیما
5هزار دنبال‌کننده
75.4هزار عکس
52.5هزار ویدیو
105 فایل
بسمه تعالی ❁﷽❁ کانال جدید اخبار اصفهان eitaa.com/iribnews_isfahan پیج شبکه خبر اینستاگرام در خدمت شماست. 👉🏻 https://instagram.com/iribnews.iran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید/ سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان رسما افتتاح شد. #گزارش
💫💫«شاد» معلمان و دانش‌آموزان را خسته کرده است الهام اکبری عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش: 🔹سامانه شاد در حالی در ایران به کار گرفته شد که زیرساختهای سخت افزاری لازم نه در زمینه دستگاه‌های الکترونیکی مورد نیاز خانواده‌ها، نه اینترنت و نه سرعت آن فراهم نبوده و نیست. 🔹شایسته و به‌جاست بدانید عموم مدارس خصوصی هرگز این سامانه را به کار نگرفتند و بسترهای مختلفی را جایگزین کردند و بسیاری از مدارس دولتی هم به سراغ شبکه‌های اجتماعیِ داخلی و خارجی رفتند. 🔹خوب است بدانید که شاد نه تنها راه حل درست و صحیحی برای این دوران نیست؛ بلکه روح و جسم هزاران دانش‌آموز و حتی معلمان را آزرده و خسته نموده است. tn.ai/2371962
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐑🐑تصاویری جدید از گوسفندان در فرودگاه 🔹هواپیمایی که حامل گوسفندهایی که از ترکیه عازم یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بودند، در فرودگاه امام تهران فرود اضطراری کرد و گوسفندها سه روز در محوطه این فرودگاه نگهداری شدند تا هواپیمایشان تعمیر شود و به سفر خود ادامه دهند
♦️سردارملی مدفون در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) 🔹" خاک می خوریم اما خاک نمی دهیم " 🔹امروز ۲۸ مهر سالروز تولد ستارخان ، سردار شجاعت و ایستادگی معروف به سردار ملّی #ستارخان در ۲۸ مهر ۱۲۴۵ خورشیدی در روستای بیشک ورزقان به دنیا آمد. 🔹مزار وی در صحن باغچه توتی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری واقع شده است.
۶۲ پیشنهاد دیوان محاسبات برای اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰ 🔹رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای به رئیس مجلس گزارش آسیب شناسی بودجه و پیشنهادهای اصلاح ساختار بودجه کشور را ارائه کرد. برخی از مهمترین عناوین پیشنهادهای اصلاحی به شرح زیر است: 🔸رابطه مالی دولت و نفت باید اصلاح شود. 🔸بودجه شهرداری‌ها، نهادهای عمومی و بانک‌ها و سهم آن‌ها در توسعه کشور می‌بایست شفاف در بودجه لحاظ شود. 🔸کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل گرایی در اولویت باید باشد و قانون مربوطه در سال ۱۳۷۰ اصلاح گردد. 🔸اجتناب از درج عدد«یک» در جداول و پیوست های قانون بودجه. 🔸اجازه تغییر کاربری طرح های استان توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها tn.ai/2372599
💫💥امشب بهترین زمان برای رصد بارش شهابی جباری 🔹هرساله بارش شهابی جباری از ۱۰ مهر تا ۱۶ آبان فعال است و در تاریخ ۲۹ و ۳۰ مهرماه به اوج خود می‌رسد. بارش شهابی جباری را می‌توان در اوج خود و در آسمان کاملا تاریک از هر جای کشور رصد کرد به طوریکه در شرایط ایده آل در هر ساعت ۲۵ شهاب قابل رصد است.
افشای فساد با امتیاز مالی! 🔹یک فوریت طرح حمایت مالی از افشاگران فساد روز گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این طرح حمایت مالی از افشاگران فساد و همچنین معافیت از مجازات در صورتی که فرد شریک جرم باشد را در خود جای داده است. 🔹تاکنون ۶۶ نماینده مجلس تاکنون از این طرح حمایت کرده‌اند. fna.ir/f0662r
🔸مسدود شدن سایت های جعلی سجام 🔹معاون فناوری شرکت سپرده گذاری مرکزی از مسدود شدن ۱۷ سایت جعلی سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام خبر داد. 🔹ماهیار: سایت اصلی سجام به آدرس sejam.ir است و مردم در صورت ملاحظه سایت‌های جعلی، به نشانی cyberpolice.ir سریعا اطلاع دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سیگنال فروشی برای بورس جرم است مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس: 🔹طبق قانون بازار اوراق بهادار، هر شخصی که بدون رعایت مقررات و کسب مجوز، تحت هر عنوان به فعالیت‌هایی از قبیل کارگزاری یا بازارگردانی مبادرت ورزد مرتکب فعل مجرمانه شده است. 🔹مجازات چنین فعلی جزای نقدی و حبس تعزیری است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جزئیات عرضه لاستیک‌ با نرخ ارز دولتی در بازار 🔸جوان مدیرکل مسافری سازمان راهداری: 78 درصد لاستیک های عرضه شده وارداتی است.
وزیر دفاع: با روسیه و چین به توافقات مهمی رسیده‌ایم امیر حاتمی: 🔹ایران به توافقات مهمی با روسیه و چین در راستای نوسازی سیستم‌های و تجهیزات نیروی هوایی خود رسیده است. 🔹ما بسیار مراقبیم که یک رقابت تسلیحاتی در منطقه شکل نگیرد زیرا چنین رقابتی منطقه را به یک بشکه باروت تبدیل خواهد کرد. 🔹ما آماده امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تأمین ثبات و امنیت منطقه هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای سیگنال فروشی در بورس 🔸مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، کانال های خرید و فروش سیگنال را غیرقانونی معرفی کرد. 🔹وکیلی: گزارش تخلف گروه‌های خصوصی و VIP از منابع مختلف به سازمان بورس اعلام می شود.
🔸آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن 🔹مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن: آخرین مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت وام ودیعه مسکن ۳۰ مهر است. 🔹اصلانی: متقاضیانی که هنوز پیامک دریافت نکرده‌اند باید به سامانه طرح اقدام ملی مراجعه کنند.
⭕️هرگز درخصوص موشک‌ با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کنیم 🔸امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مصاحبه‌ای به شبکه الجزیره: 🔹ایران آماده امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشور‌های حوزه خلیج فارس در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه است. 🔹هر تهدیدی از جانب اسرائیل که از مبدأ خلیج فارس باشد، فورا با پاسخ روشن و مستقیم مواجه خواهد شد. 🔹ایران هیچ زمانی مرز و خاک خود را برای انتقال سلاح‌های روسی به ارمنستان به کار نگرفته و این مسائل صرفا اتهام است. 🔹هشدار‌های رسمی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص امنیت مناطق مرزی خود داده‌ایم و از ترکیه به عنوان یک کشور منطقه‌ای مهم و دوست، انتظار داریم که در حل دیپلماتیک بحران قره‌باغ کمک کند. 🔹تفاهمات نظامی با چین و روسیه برای مرحله پایان محدودیت‌های تسلیحاتی وجود دارد و پایان این محدودیت‌ها فرصتی برای واردات نیاز‌های نظامی و صادرات سلاح به کشور‌های دیگر است. 🔹بروز مسابقه تسلیحاتی در منطقه می‌تواند منطقه را به بشکه باروت تبدیل کند. 🔹جمهوری اسلامی هیچ زمانی در خصوص موشک‌های خود با آمریکا گفت‌وگو نخواهد کرد و کسی حق چنین درخواستی را ندارد.
🔸افزایش 82 درصدی واردات تلفن همراه در 7ماه گذشته 🔹سخنگوی گمرک: از ابتدای سال، دوهزار و 284 اظهار نامه برای واردات تلفن همراه ثبت شده که درمقایسه با مدت مشابه درسال گذشته 82 درصد رشد نشان می دهد. 🔹لطیفی: از ابتدای سال تاکنون 5 میلیون و 492 هزار دستگاه تلفن همراه از گمرک ترخیص شده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 26 درصد رشد دارد.
🔸برنامه هفته اول و دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال اعلام شد.
♦️اول شدیم! 🔹آخرین آمار مرگ و میر روزانه کرونا در جهان
♦️انتشار فهرست داروخانه های منتخب و خاص 🔹️سازمان غذا و دارو فهرست داروخانه های منتخب را برای ارائه داروهای بیماران خاص، انسولین، پیوند، تالاسمی و ... منتشر کرد..
انجام عملیات «ریپو» برای اولین بار در ایران روابط عمومی بانک مرکزی: 🔹برای اولین بار بانک مرکزی ۲۸ مهرماه با هدف تأمین نقدینگی بسیار کوتاه‌مدت (اضطراری) بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، در قالب قرارداد توافق بازخرید (ریپو) با درخواست اعتبارگیری یک بانک متقاضی موافقت کرد. 🔹میزان این اعتبارگیری ۸.۹ هزار میلیارد ریال بود که در نرخ سود سقف دالان (۲۲ درصد) صورت گرفت. 🔹معاملات مربوط به نقل و انتقال اوراق توسط کارگزاری بانک‌مرکزی انجام و تسویه ریالی آن نیز صورت پذیرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️لحظه ورود خودرو به داخل مرکز خرید و زیر گرفتن مردم در کالیفرنیا 🔹راننده ۶۹ساله خودرو ادعا کرد که به اشتباه پایش را هنگام پارک روی گاز گذاشته است؛ در این حادثه که در مرکز خرید سن خوزه کالیفرنیا رخ داد، یک نفر کشته و ۷ نفر زخمی شدند.
🔺ادعا کنندگان فساد مالی در فولادمبارکه، مدارک خود را به مراجع قضایی ارائه دهند. حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه: 🔹فولاد مبارکه طی سالیانی که در آن حضور داشته‌ام به درستی و بدون توجه به جریان‌های سیاسی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 🔹اختصاص سود سالیانه شرکت فولاد مبارکه به انتخاب جریان سیاسی خاص، در دوره قبلی انتخابات مجلس نیز مطرح بود. در آن زمان بلافاصله دستگاه‌های نظارتی، استانداری و...آن را تکذیب کردند. این شرکت قویا این مورد را تکذیب می کند. ما به لحاظ شرعی و قانونی اجازه صرف هزینه در جریان‌های سیاسی نداریم 🔹تمام صورتهای مالی فولاد مبارکه به دلیل اینکه در بورس کالا حضور دارد؛ شفاف است و کل اطلاعات مالی آن در کدال بورس افشا می‌شود. از سوی دیگر، سازمان حسابرسی مسئول رسیدگی به حساب‌های این شرکت است و تمام اطلاعات حسابداری که در شرکت فولاد مبارکه ثبت می‌شود به سهامداران اعلام می‌نماید. در این بین اگر هر ادعایی هم مطرح میشود لازم است مدعیان نسبت به ارائه مدارک خود به مراکز قضایی اقدام نمایند. 🔹البته در شرایط فعلی که شرکت فولادمبارکه در زیر فشار شدیدترین تحریم ها قراردارد شایسته نیست که با تشویش اذهان عمومی آب در آسیاب دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد، تا جایی‌که در سال جهش تولید هجمه هایی ناخواسته بر بدنه تولید ملی کشور وارد آید
♦️ خریدار ندارد. 🔹️حدود چهار روز است که در پی اجرای سیاست ارزی جدید، بانک مرکزی اقدام به عرضه ۵۰ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی کرده و آنچه در این بین حائز اهمیت است نبود استقبال و تقاضا از این میزان عرضه اسکناسی ارز است/ایسنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این است یگان ویژه! تصاویری دیده‌نشده از تمرین زنان و مردان نیروی ویژه پلیس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلاهبرداری به سبک انگلیسی! 🔹۳ کلاهبردار حرفه‌ای که خودشان را فرد خارجی، مترجم و طلاساز معرفی می‌کردند، در مقابل بانک‎ها با جلب اعتماد افراد به آن‌ها طلای تقلبی می‌فروختند.
مقایسه فرونشست دشت برخوار با بمب اتم نماینده مردم شاهین‌شهر و‌برخوار و میمه در مجلس: 🔹شب گذشته از زمین شناسی به من اعلام کردند که هفته آینده در سازمان‌شان در تهران فقط وضعیت دشت برخوار را تشریح کنم و بسیار نگران بودند و می‌گفتند که این فرونشست از بمب اتم هم برای منطقه بدتر است؛ اگر این فرونشست رخ دهد دیگر قابل برگشت نیست و این اتفاق هم در خیلی از نقاط کشور به ویژه در دشت برخوار در حال رخ دادن است. 🔹تا به حال تصور می‌کردیم دشت مهیار دشت خطرناک‌تری است اما امروز متوجه شدیم که دشت برخوار خطرناک‌تر از دشت مهیار است، زیرا در دشت مهیار جمعیت زیادی ساکن نیست اما نرخ رشد شاهین شهر ۵.۶ دهم درصد در سال است.