eitaa logo
من شیعه هستم
563 دنبال‌کننده
308 عکس
376 ویدیو
20 فایل
✅ شناخت دین اسلام : بدون تعصّب، بدون خرافه، با محوریّت تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) و سخن بزرگان اهل معرفت ✅ معرفت، اعتقاد، اخلاق ✅ اینجا قم مقدّس است
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴خانمها مخصوصاً خیلی دقیق بخونند👆👆
❤️ إنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاء. 💙 ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ، که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند. 📚 بحار، ج ٥٣، ص 175 🆔 @ishiaa 👈
🌹🌹🌹 💠 و اين خطر يعنى شكسته شدن قوانين و و متلاشى شدن آن، جوامع را دستخوش خود نكرد مگر به خاطر اينكه جوامع توجّه و اهتمامى نورزيد در اينكه علّت صيانت خواستهاى امّت را پيدا كند، و تنها علّت حفظ اراده ها و در نتيجه تنها ضامن اجراى قانون را که همانا است. چون «اراده» در بقاء و ادامه حياتش تنها می تواند از اخلاق مناسب با خود استمداد كند، و اين معنا در عِلم النفس كاملاً روشن شده است. (كسى كه داراى خُلق شجاعت است، اراده اش قوى تر از اراده كسى است كه آن خُلق را ندارد و آنكه داراى تواضع است اراده اش در مهر ورزيدن قوى تر از اراده كسى است كه مبتلا به تكبّر است، در عكس قضيه نيز چنين است آنكه ترسوتر و يا متكبّرتر است اراده اش در قبول ظلم و در ستمگرى قوى تر از اراده كسى است كه شجاع و متواضع است : مترجم ). 💠 پس اگر سنّتى و قانونى كه در جامعه جريان دارد متّكى بر اساسى قويم از باشد، به درختى مى ماند كه ريشه ها در زمين و شاخه ها در آسمان دارد و به عكس اگر چنين نباشد به بوته خارى مى ماند كه خيلى زود از جاى كنده شده و دستخوش بادها مى شود. شما می توانيد اين معنا را در پيدايش كه «چيزى جز زائيده دمكراتى نيست» مورد نظر قرار دهيد، چون اين نظام در دنيا به وجود نيامد مگر به خاطر تظاهر طبقه مرفّه به عياشى، و به خاطر محروميّت طبقات ديگر اجتماع؛ و روز به روز فاصله اين دو طبقه از يكديگر بيشتر و قساوت و از دست دادن انصاف در طبقه مرفّه زيادتر و خشم و كينه از آنان در دل طبقات محروم شعله ورتر گرديد. و اگر قوانين مى توانست سعادت آدمى را تضمين كند و ضمانت اجرايى مى داشت هرگز اين مولود نامشروع (كمونيسم) متولّد نمى شد. 💠 و نيز می توانيد صدق گفتار ما را با سيرى در به دست آوريد، كه نه يك بار و نه دو بار، زمين و زندگى انسانهاى روى زمين را طعمه خود ساخت و خون هزاران هزار انسان را به زمين ريخت و حرث و نسل را نابود كرد، براى چه؟ تنها و تنها براى اينكه چند نفر خواستند حسّ استكبار و غريزه حرص و طمع خود را پاسخ دهند. و ليكن سنّت جاريه و قوانين موضوعه خود را بر اساس «اخلاق» تشريع نموده و در تربيت مردم بر اساس آن اخلاق فاضله سخت عنايت به خرج داده است. چون... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 🆔 @ishiaa 👈 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
✅✅✅ ۳ تا کوتاه از کتاب اصول کافی دیدم و دوست داشتم شما هم بخونید. 🔸 همین اول کار باید تذکر بدم که سوء تدبیر و مدیریت عقیم و بی کفایتی به جای خود، برخی اساتید دانشگاهی غرب زده و برخی عمامه به سرهای تجمل گرا که از معلّمین شریف و روحانیت معزّز، عنوان و لباسشون رو دزدیدند و خیانت به کشور می کنند اینم بجای خود ( بابا دیگه خیلی ها فهمیدند که خط امام و از خط جناب روحانی و غربزده ها جداست اینم بجای خود)؛ 👈 حالا با توجه به این روایات که ذکر میشه،به اتفاقاتی که در کشور عزیزمون میفته با یه عینک دیگه ای نگاه می کنیم : ❣عن ابی عبدالله (ع) قال : اِنّ اشدَّ النّاس بلاءً الاُنبیاء ثُمّ یَلونَهم ثُمّ الاَمثُل فالاَمثُل. : 🔹 شدیدترین از جهت امتحان و آزمایش، انبیاء هستند، سپس کسانی که به انبیاء نزدیک هستند، و بعد از ایشان هر کس که در رتبه بالاتر باشد. ❣عن ابی عبدالله (ع) قال : اِنّ عظیمَ الاَجرِ لَمع عظیمِ البلاءِ و ما اَحبَّ اللهُ قوماً اِلّا ابتَلاهُم. 🔹 همانا اجر و پاداش بزرگ با امتحان و آزمایش بزرگ همراه است، خداوند را دوست ندارد مگر آنکه او را مورد آزمایش قرار می دهد. ❣عن ابی عبدالله (ع) قال : اِنّ لِلّهِ عزّ و جلّ عِباداً فی الاَرضِ مِن خالِصِ عِبادِه ما یُنزِلُ مِنَ السماءِ تُحفَةً الِیَ الاَرضِ اِلّا صَرَفَها عنهُم اِلیَ غیرِهِم و لا بَلِیّةً اِلّا صَرَفَها اِلَیهِم. 🔹 بدرستی که برای خداوند در زمین، است که از آسمان تحفه ای نازل نمی شود مگر آنکه آن را از ایشان منصرف سازد، و به غیر ایشان متوجّه کند. و هیچ بلایی را نازل نمی کند مگر آنکه به آنها متوجّه گرداند. 📚 اصول کافی ج۲ ص۱۹۶ ✳️ دعا کنید همگی از امتحانات فعلی و پیش رو، رو سفید بیرون بیایم به برکت صلوات بر محمّد و آل محمّد. و عجّل فرجهم. 🆔 @ishiaa 👈 🌺🌺🌺
🌹🌹🌹 ❇️ برده گيرى اُسراى جنگى در جنگ مسلمين با ، در اسلام پذيرفته شده است. 💠 پس روشن شد كه اسلام از آن سه سبب مذكوره ، دو سببش را لغو كرده و تنها مسأله را باقى گذاشت و سببيّت آن را براى اِسترقاق (= برده گیری) لغو نفرمود، آرى آن را هم در جنگهايى معتبر دانست كه بين مسلمين و كفّار اتفاق افتد كه در اين صورت مسلمين مى توانند اسير كافر را استرقاق نمايند، نه جنگهايى كه بين خود مسلمين رخ مى دهد، كه در اين جنگها اسير گرفتن و استرقاق كردن نيست بلكه ياغى از اين دو طائفه آن قدر سركوب ميشود تا سر در اطاعت امر خدا فرود آورده و رام گردد، چنان كه فرمود : ❣و إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الْأُخْرى فَقاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلى أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ. و اگر دو طائفه از به جان هم افتادند پس بين آن دو اصلاح كنيد، و اگر ديديد كه يكى از آن دو طايفه به ديگرى زور مى گويد و به نا حقّ ستيزه مى كند، با آن طائفه در افتيد و آن قدر بستيزيد تا به حقّ و امر خدا گردن نهد، پس اگر به سوى خدا برگشت نمود با رعايت ، بين آن دو را اصلاح كنيد و در هر كارى رعايت عدالت و انصاف را بنمائيد، به درستى كه خداوند دوست ميدارد مردم عدالت پرور را، جز اين نيست كه مؤمنين همه برادران همند، پس ميان خود اصلاح كنيد. (سوره حجرات آيه 10) 💠 و جهت اين امضاء كردن و معتبر شمردن برده گيرى اسراى جنگى اين است كه به طور كلّى، هدفى جز نابودى انسانيّت و از بين بردن نسل بشرى و ويران ساختن آبادى ها ندارد، و بشر بدون هيچ ترديدى چنين كسى را محكوم به زوال دانسته و بر هر كسى واجب مى داند كه اينگونه دشمن هاى بشريّت را جزو مجتمع بشرى به شمار نياورده و آنان را مستحقّ استفاده از مزاياى حيات و تنعّم به حقوق اجتماعى نداند، و نيز حكم مى كند به وجوب از بين بردن آنان و يا دست كم استرقاقشان. علاوه بر اين، بشر، حكم فطريش و سنّت عمليش هم - تا آنجا كه تاريخ نشان داده - از روزى كه در زمين منزل گزيد تا امروز همين بوده و بعد از اين هم همين خواهد بود. 💠 هم در ساختمان مجتمع دينى خود كه بر اساس «توحيد» و «حكومت دينى اسلامی» اش بنا نهاده، عضويّت هر مُنكر توحيد و ياغى از حكومت دين را نسبت به مجتمع انسانى لغو فرموده، و تنها كسانى را انسان دانسته و عضويّت آنان را نسبت به مجتمع بشرى معتبر شمرده كه اسلام (دين توحيد) را پذيرفته و يا لا أقلّ به ذِمّه و تبعيّتِ حكومت دين گردن نهاده باشد. بنابر اين، از نظر اسلام كسى كه از دين و حكومت آن و يا ذمّه و عهده آن خارج باشد از جرگه خارج بوده، با او همان معامله اى را مى كند كه با غير انسان مى نمايد، يعنى به انسانها اجازه مى دهد كه او را از هر نعمتى كه خود در زندگيشان از آن استفاده مى كنند محروم ساخته و زمين را از ننگ و لوث استكبار و افسادش پاك كنند؛ پس چنين كسى از نظر اسلام هم خودش و هم عملش و هم نتائج همه تلاشها و كارهايش، مسلوب الحُرمة و است، روى اين حساب لشكر اسلام مى تواند چنين كسى را در صورت غلبه و پيروزى اسير نموده و بنده خود قرار دهد. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 🆔 @ishiaa 👈 🌺🌺🌺
دوستان خوبم سلام خیلی شب عزیز و با قیمتی است اعمالی داره که میتونید از کتاب مفاتیح الجنان پیگیرش باشید شب است امشب❤️ 💐ولادت آقا و صاحبمون امام مهدی (عج) هم پیشاپیش مبارک همتون باشه.💐 همدیگه رو دعا کنیم. برای سلامتی و تعجیل در ظهور آقا و برای رسوایی منافقین داخلی و نابودی دشمنان خارجی هم حتماً دعا کنید. التماس دعای فراوان💐
🌹🌹🌹 💠 و ليكن اسلام سنّت جاريه و قوانين موضوعه خود را بر اساس تشريع نموده و در تربيت مردم بر اساس آن اخلاق فاضله، سخت عنايت به خرج داده است. چون قوانين جاريه در أعمال، در ضمانت «اخلاق» و بر عهده آن است و اخلاق همه جا با انسان هست، در خلوت و جَلوت وظيفه خود را انجام مى دهد و بهتر از يك پليس مى تواند عمل كند، چون پليس و هر نيروى انتظامى ديگر تنها مى توانند در ظاهر نظم را بر قرار سازند. خواهى گفت : معارف عمومى در نيز در مقام تهذيب اخلاق جامعه هست و از ناحيه مُجريان قوانين، براى اين منظور تلاش بسيار مى شود تا مردم را بر اساس اخلاق پسنديده تربيت كنند. مى گوئيم بله همين طور است. امّا اين اخلاق و دستوراتش مانند قوانين آنان، در نظر آنهايى كه مى خواهند بند و بارى نداشته باشند بيش نيست و لذا مى بينيم كه هيچ سودى به حالشان نداشته است. خواهى پرسيد چرا؟ مى گوئيم : 💠 اوّلاً : براى اينكه تنها چيزى كه منشأ همه رذائل اخلاقى است، و افراط در لذّت هاى مادّى در عدّه اى و تفريط و از آن در عدّه اى ديگر است؛ و قوانين غربيان، مردم مرفّه را در آن اسراف و افراط آزاد گذاشته و نتيجه اش محروميّت عدّه اى ديگر شده. خُب در چنين نظامى كه اقليّتى از پُرخورى شكمشان به درد آمده و اكثريّتى از گرسنگى مى نالند آيا دعوت به اخلاق دعوت به دو امر متناقض و درخواست جمع بين دو ضدّ نيست؟! علاوه بر اين همانطور كه قبلاً توجه فرموديد تنها اجتماعى فكر مى كنند و پيوسته مجتمعات و نشست آنان براى به دام كشيدن جامعه هاى ضعيف و ابطال حقوق آنان است، و با ما يَملك آنان زندگى مى كنند و حتى خود آنان را خويش می سازند و تا آنجا كه بتوانند به ايشان زور مى گويند! با اين حال اگر كسى ادّعا كند كه غربيها جامعه و انسانها را به سوى صلاح و تقوا مى خوانند، ادّعايى متناقض نيست؟ قطعاً همين است و لا غير و سخن اينگونه گروه ها و سازمانها در كسى اثر نمى گذارد. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 🆔 @ishiaa 👈 🌺🌺🌺
🌹🌹🌹 ❇️ اخلاق و فضائل اخلاقى در جايى ندارد. 💠 ثانیاً : دلیل اينكه به اصلاح اخلاق نيز مى پردازند ليكن كمترين نتيجه اى نمى گيرند، اين است كه اخلاق فاضله اگر بخواهد مؤثر واقع شود بايد در نفْس ثبات و استقرار داشته باشد و ثُبات و استقرارش نيازمند ضامنى است كه آن را ضمانت كند و جز - يعنى اعتقاد به اينكه «براى عالَم تنها يك معبود وجود دارد» - چیزی آن را تضمين نمى كند. تنها كسانى پاى بند فضائل اخلاقى مى شوند كه معتقد باشند به وجود خدايى واحد و داراى اسماى حُسنا، خدايى حكيم كه خلايق را به منظور رساندن به كمال و سعادت آفريد، خدايى كه خير و صلاح را دوست مى دارد و شرّ و فساد را دشمن، خدايى كه بزودى خلايق اوّلين و آخرين را در جمع مى كند تا در بين آنان داورى نموده و هر كسى را به آخرين حدّ جزايش برساند، نيكوكار را به پاداشش و بدكار را به كيفرش. 💠 و پر واضح است كه اگر اعتقاد به نباشد هيچ سبب اصيل ديگرى نيست كه بشر را از پيروى هواى نفس باز بدارد، و وادار سازد به اينكه از لذائذ و بهره هاى طبيعىِ نفْس صرف نظر كند، چون طبع بشر چنين است كه به چيزى اشتها و ميل كند و چيزى را دوست بدارد كه نفعش عايد شود، نه چيزى كه نفعش عايد غير خودش شود، مگر آنكه برگشتِ نفع غير نیز به نفع خودش باشد (به خوبى دقّت بفرمائيد). 💠 خب، بنابر اين در مواردى كه انسان از كُشتن حقِّ غير، لذّت مى برد و مانع و رادعی نيست كه او را از اين لذّت هاى نامشروع باز بدارد و قانونى نيست كه او را در برابر اين تجاوزها مجازات كند و حتّى كسى نيست كه او را سرزنش نموده و مورد عتاب قرار دهد، ديگر چه مانعى مى تواند او را از ارتكاب اينگونه خطاها و ظلم ها (هر قدر هم كه بزرگ باشد) جلوگيرى نمايد؟! ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 🆔 @ishiaa 👈 🌺🌺🌺
هدایت شده از من شیعه هستم
🌹🌹🌹🌹 🔹لینک مطالب مهم کانال بخش اول👇 https://eitaa.com/ishiaa/460 🔹لینک مطالب مهم کانال بخش دوم👇 https://eitaa.com/ishiaa/490 🌹🌹🌹🌹
❤️ از تشکر کنید هر چند غذایی که پخته، شور یا بد شده است. وقتی از غذا ابراز رضایت می کنید همسرتان خوشحال می شود و این باعث رشد و پیشرفت شما می شود. یک بار من در جوانی در خانه با خانواده بد اخلاقی کردم در عالَم معنا به من گفتند : بیست سال ناله های تو بی اثر شد. 💌 کانال " آی💚شیعه " : 🆔 @ishiaa 👈 🌺🌺🌺🌺