eitaa logo
من شیعه هستم
558 دنبال‌کننده
308 عکس
376 ویدیو
20 فایل
✅ شناخت دین اسلام : بدون تعصّب، بدون خرافه، با محوریّت تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) و سخن بزرگان اهل معرفت ✅ معرفت، اعتقاد، اخلاق ✅ اینجا قم مقدّس است
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹 💠 بنا بر اين از مطالبى كه گفتيم روشن شد كه : اوّلاً : بنا گذاشتن بر آزادى انسان به طور ، امرى است كه صريحاً مخالف حقّ فطرى و مشروع انسان است، آنهم حقّى كه نسبت به ساير حقوق مشروع و فطرى انسان اولويّت دارد. و ثانياً : آن برده گيرى كه اسلام معتبرش دانسته حقّى است كه با قوانين مطابقت دارد، و آن عبارت است از برده گيرى دشمنان دين و مُحاربين با مجتمع اسلامى. 💠 چنين كسانى از آزادی عمل محروم شده و به حكم اجبار، به داخل مجتمع اسلامى جلب و در زىّ بَردگان در خواهند آمد، و آن قدر در آن مجتمع خواهند زيست تا آنكه بر اساس تربيت يافته تدريجاً آزاد و به مجتمع «اَحرار» ملحق شوند، علاوه بر اينكه زمامدار مسلمين حقّ دارد كه اگر براى مجتمع دينى مصلحت بداند تمامى بردگان را تا آخرين نفر آزاد نموده يا در حقّ آنها رفتار ديگرى كه منافى با احكام الهى نباشد معمول دارد، و حال آنكه اگر اين بردگان به بردگى مسلمين در نيامده بودند يقيناً نه اينطور سالم و محترم مى زيستند و نه نعمت دين و تربيت دينى كه اعظم نعمتهاست نصيبشان ميشد. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " : 🆔@ishiaa 👈
🌹🌹🌹 💠 به خلاف كه چون قانونش را - به بيانى كه گذشت - بر اساس «توحيد» بنا نهاده و در مرحله بعد، «اخلاق فاضله» را نيز پايه قانونش قرار داده و آن گاه متعرّض تمامى اعمال بشر (چه فرديش و چه اجتماعيش) شده و براى همه آنها حكم جعل كرده و در نتيجه هيچ چيزى كه با ارتباط پيدا كند و يا انسان با آن ارتباط داشته باشد نمانده، مگر آنكه شرع اسلام در آن جاى پايى دارد؛ در نتيجه در اسلام جايى و مجالى براى حُرّيت و آزادی به معناى امروزيش نيست. 💠 امّا از سوى ديگر حُرّيتى به بشر داده كه قابل قياس با حرّيت تمدّن عصر حاضر نيست، و آن آزادى از هر قيد و بند و از هر عبوديتى به جز عبوديت براى است و اين هر چند در گفتن آسان است، يعنى با يك كلمه «حُرّيت» خلاصه مى شود ولى معنايى بس وسيع دارد و كسى مى تواند به وسعت معناى آن پى ببرد كه در سنّت اسلامى و سيره عملى كه مردم را به آن مى خواند و آن سيره را در بين افراد جامعه و طبقات آن بر قرار مى سازد دقّت و تعمّق كند و سپس آن سيره را با سيره ظلم و زورى كه تمدّن عصر حاضر در بين افراد جامعه و در بين طبقات آن و سپس بين يك جامعه قوى و جوامع ضعيف بر قرار نموده مقايسه نمايد. آن وقت مى تواند به خوبى درك كند آيا اسلام بشر را آزاد كرده و بشر را اسير هوا و هوسها و جاه طلبى ها نموده و يا به عكس است و آيا آزادى واقعى و شايسته منزلت انسانى آن است كه اسلام آورده، و يا بى بند و بارى است كه تمدّن حاضر به ارمغان آورده. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " : 🆔@ishiaa 👈
سلام رفقا به مناسبت اینکه امروز سر کوچه مون شده بود، و ماجرایی که اونجا شاهدش بودیم، برادرانه چند تا نکته عرض میکنم برای همه کسانی که در آینده شاهد تصادف خواهند بود و یا بعد تصادف حضور پیدا خواهند کرد. 👈 اول : هر کس شاهد تصادف بوده ، یه وظیفه ای داره : که تا آمدن افسر راهنمایی منتظر بمونه و آنچه رو که دیده به مأمور راهنمایی بگه تا حقّ بی گناهی پایمال نشه. دقّت کنید :👈 امّا سعی کنه قبل از اومدن افسر، هیچ حرفی نزنه تا احیاناً دعوایی پیش نیاد. پس فقط پیش مأمور حرفش رو بزنه و شماره تلفن بده و بره دنبال زندگیش. 👈 دوم : کسانی که اونجا هستند لطفا دلسوزی بکنند، ولی نه از راه گفتن به افسر و ارائه راه حلّهای دروغی و کلک بازی. بعضی ها میخوان هر طور شده کاری بکنن تا «بیمه» جریمه و خسارت رو بده، حتی اگه اینکار از راه دروغ و حُقّه بازی باشه. این دنیا حساب و کتاب داره بنده خدا، بی عُرضه است درسته، گرانی هست درسته، ولی تو مراقب خودت باش آخرتت به باد نره مسلمان.
موعظه آیت الله بهجت.wma
1.2M
. ✅ این حرفها را باید با طلا نوشت... ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
💠 سوال : من به لطف خداوند متعال دارای فرزندی هستم که شیرخوار است. ان شاءالله تعالی بزودی ماه مبارک رمضان فرا خواهد رسید، در حال حاضر میتوانم روزه بگیرم ولی در صورت روزه گرفتن، شیرم خشک خواهد شد. با توجه به اینکه دارای بُنیه ضعیفی هستم و کودکم هر ده دقیقه شیر میخواهد، چه وظیفه ای دارم؟ ✅ اگر به دلیل کم یا خشک شدن شیرتان بر اثر روزه، خوف ضرر بر طفل خود داشته باشید، روزه تان را افطار کنید، ولی برای هر روزی باید یک مُدّ طعام به فقیر بدهید و قضای روزه را هم بعداً بجا بیاورید. 📚 رساله استفتائات رهبری ص 155 ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
هدایت شده از من شیعه هستم
🌹🌹🌹🌹 🔹لینک مطالب مهم کانال بخش اول👇 https://eitaa.com/ishiaa/460 🔹لینک مطالب مهم کانال بخش دوم👇 https://eitaa.com/ishiaa/490 🌹🌹🌹🌹
🌹🌹🌹 ❇️ داستان بر انداختن برده گيرى به كجا انجاميد؟ 💠 دولت هاى بزرگ دنيا در قرارى صادر كردند مبنى بر منع اكيد خريد و فروش بَرده، و نتيجه قرار مزبور اين شد كه غلامان و كنيزان هر كجا بودند آزاد گردند و ديگر مثل سابق، بردگان براى عرضه به خريدار به صف در نيامده و چون رمه گوسفند از اينجا به آنجا سوق داده نشوند. نتيجه ديگرش اين شد كه ديگر، عدّه اى از نفوس بشر براى خدمت در حرم سراها اَخته نگردند. خلاصه امروز ديگر از آن بردگان و آن اخته ها حتّى براى نمونه يك نفر هم يافت نمى شود، مگر در بعضى از اقوام وحشى بطورى كه نقل مى كنند. 💠 ليكن بايد ديد آيا صِرف بر انداختن اسم بَرده و برده گيرى از زبانها و يافت نشدن اشخاص به اين اسم، يك دانشمندى را كه آزادانه فكر مى كند قانع ميسازد؟ و آيا مردمِ فهميده نمى پرسند كه مگر در اين مسأله، بحث و نزاع بر سر بود كه با منع از بکار بُردن اسم «برده» و اطلاق اسم «حُرّ» بر بندگان، مطلب تمام و نزاع خاتمه يابد، اگر چه آش همان آش و كاسه همان كاسه باشد و همچنان منافع كارِ عدّه اى را از آنان سلب و اراده شان را تابع اراده خود بكنند؟! آيا اين همه گفتگوها و مبارزه هاى اساسى، بر سر واقعيّت و حقيقت معناى و آثار آن بود؟ و آیا به راستى اينها با رسوم بردگى مخالفند؟ 💠 اگر مخالفند پس آن رفتار وحشيانه در شان چه بود كه دولتهای ضعيف را تسليمِ بلاقيد و شرط خود نموده چون مور و ملخ به شهرها و ديارشان تاخته، ميليونها از اموالشان را به تاراج بُرده حتّى بر جانشان و اطفال بى گناهشان هم رحم نكردند، و ميليونها نفر را به اسيرى و بَردگى به داخل خاك خود كشيده به هر كارى كه خواستند وا داشتند و همين امروز هم رفتار خود را به همان منوال دارند ادامه مى دهند؟؟ ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " : 🆔 @ishiaa 👈
🌹🌹🌹 💠 پس هر چند كه حُكم است و حكم نیز محدوديّت است، ولى در حقيقت ورزش و تمرين آزاد شدن از قيود ننگين حيوانيّت است. مانند اينكه اسلام بشر را در بهره گيرى از رزق طيّب و مزاياى زندگى و در مباحات، آزاد گذاشته، امّا اين شرط را هم كرده كه در همان طيّبات «افراط» و يا «تفريط» نكنند و فرموده : ❣️ قلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّيِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ. بگو : چه كسى زينتهاى الهى را كه براى بندگان خود آفريده، و روزيهاى پاكيزه را حرام كرده است؟! (سوره اعراف آيه: 32) ❣️خلَقَ لَكُمْ ما فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً. آنچه در روى زمين است براى شما آفريده. (سوره بقره آيه: 29) ❣️ و سَخَّرَ لَكُمْ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً مِنْهُ. آنچه در آسمانها و زمين است همه را كه از ناحيه او است مسخّر شما كرد و در اختيار شما قرار داد. (سوره جاثيه آيه: 13) 💠 و يكى از اين است كه بعضى از اهل بحث و مفسّرين با زور و زحمت خواسته اند اثبات كنند كه در اسلام عقيده آزاد است، و استدلال كرده اند به آيه شريفه : ❣️ لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ —- در اكراه و اجبارى نيست،(سوره بقره آيه256) و آياتى ديگر نظير آن. در حالى كه ما در سابق در ذيل تفسير همين آيه گفتيم كه آيه چه مى خواهد بفرمايد. آنچه در اينجا اضافه مى كنيم اين است كه شما خواننده محترم توجّه فرموديد كه گفتيم «توحيد» اساس تمامى نواميس و احكام اسلامى است و با اين حال چطور ممكن است كه اسلام آزادى در عقيده را تشريع كرده باشد؟ و اگر آيه بالا بخواهد چنين چيزى را تشريع كند آيا تناقض صريح نخواهد بود؟ قطعاً تناقض است و در اسلام مثل اين مى ماند كه دنياى متمدّن امروز قوانينی تشريع بكند و آن گاه در آخرِ اين قوانین، يك قانون را هم اضافه كند كه : مردم در عمل به اين قوانين آزادند، اگر خواستند، عمل بكنند و اگر نخواستند نكنند! ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " : 🆔@ishiaa 👈
مطالبی درباره ، قسمت ۴۸ 👆و قسمت ۴۹ 👇جامعه اسلامی تقدیم شما. لطفاً مطالب رو با دقّت دنبال کنید.
🌹🌹🌹 💠 و به عبارتى ديگر : كه عبارت است از «درك تصديقى»، اگر در ذهن انسان پيدا شود، اين حاصل شدنش عملِ اختيارى انسان نيست تا بشود فلان شخص را از فلان عقيده منع نمود و يا در آن عقيده ی ديگر گذاشت، بلكه آنچه در مورد عقايد مى شود تحت تكليف در آيد لوازم عملى آنها است، يعنى بعضى از كارها را كه با مقتضاى فلان عقيده منافات دارد ممنوع نموده، و بعضى ديگر را كه مطابق مقتضاى آن عقيده است تجويز كرد. مثلاً شخصى را وادار كرد به اينكه مردم را به سوى فلان عقيده دعوت كند و با آوردن دليل هاى محكم قانعشان كند كه بايد آن عقيده را بپذيرند و يا آن عقيده ديگر را نپذيرند، و يا وادار كرد آن عقيده را با ذكر ادلّه اش به صورت كتابى بنويسد و منتشر كند و بدین طریق، فلان عقيده اى كه مردم داشتند باطل و فاسد ساخته و اعمالى را هم كه طبق آن عقيده انجام می دادند باطل و نادرست جلوه دهد. 💠 پس آنچه «بكن» و «نكن» بر مى دارد، به عقايد است نه خود عقايد، و معلوم است كه وقتى لوازم عملى نامبرده با موادّ قانونِ داير در اجتماع مخالفت داشت، و يا با اصلى كه قانون متّكى بر آن است ناسازگارى داشت، حتماً قانون از چنان عملى جلوگيرى خواهد كرد. پس آيه شريفه لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ تنها در اين مقام است كه بفهماند : اعتقاد نيست، نه اینکه منظور اين باشد كه «اسلام كسى را مجبور به اعتقاد به معارف خود نكرده» ، و نه مى تواند اين باشد كه «مردم در اعتقاد آزادند»، و اسلام در تشريع خود جز بر تكيه نكرده، دين توحيدى كه اصول سه گانه اش : توحيد آفریدگار، و نبوّت انبيا، و روز رستاخيز است، و همين اصل است كه مسلمانان و يهود و نصارا و مجوس و بالأخره اهل كتاب بر آن اتّحاد و اجتماع دارند. پس حُرّيت هم تنها در اين است و نمى تواند در غير آن باشد، زيرا گفتيم آزادى در غير اين اصول يعنى ويران كردن اصل دين، بله البته در اين ميان حُرّيتى ديگر هست و آن حرّيت از جهت اظهار عقيده در هنگام بحث است كه ان شاء اللَّه درباره اش بحث خواهيم كرد. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " : 🆔@ishiaa 👈