فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکیمانه
💟خطر علم بدون عمل
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
🏷اثرگذاری انیمیشن بر جان کودکان
#قسمت_اول
✍️حسن بشیر، جوادجواهری
●امروزه وﺳﺎﯾﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﯽ اﻓﺰون ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﻣﺪرﺳﻪ ﻫﺎ و داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ، ﺑﺪون هیچ ﻣﺤﺪودﯾﺖ زﻣﺎﻧﯽ، ﻣﮑﺎﻧﯽ، ﺳﻨﯽ، و ﺟﻨسی، آﻣﻮزش اﻧﺴﺎن ﻫﺎ در ﺟﺎﻣﻌﻪ را ﺑﺮﻋﻬﺪه دارﻧﺪ.ازآﻧﺠﺎﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺳﻦ ﮐﻢ ﺧﻮد، ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﺗﻌﺎﻣﻞ ﮐﻤﺘﺮی ﺑﺎ دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ دارﻧﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺷﺄن آﻣﻮزﺷﯽ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ، ﺑﻪ وﯾﮋه آﻣﻮزش ﻏﯿﺮﻣﺴﺘﻘﯿﻢ آن ﻫﺎ، ﺑﻪ دﻟﯿﻞ اراﺋﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮﻫﺎ و ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ از دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ در ﻣﻮرد اﯾﻦ ﻗﺸﺮ، ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ.
●اﻣﺮوزه ﮐﻮدﮐﺎن ﺑﻪ ﻣﯿﺰان زﯾﺎدی ﺑﺎ اﻧﻮاع ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن رﺳﺎﻧﻪ ﺳﺮوﮐﺎر دارﻧﺪ و ﻣﻄﺎﻟﺐ زﯾﺎدی از آن ﯾﺎد ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ و شخصیت ﻫﺎی رﺳﺎﻧﻪ ای ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﻫﻤﺪم و دوﺳﺖ آن ﻫﺎ ﺷﺪه اﻧﺪ. ﮐﻮدﮐﺎن از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺴﯿﺎری درﺑﺎره ﻣﺮدم، ﺷﯿﻮه ﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ آن ﻫﺎ، ﭘﺪﯾﺪه ﻫﺎ، و رﺧﺪادﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن درﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. آن ﻫﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮای ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﺑﻪ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن روی ﻧﻤﯽ آورﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ در ﺗﻼش ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻣﻮزﻧﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ واﮐﻨﺶ دﯾﮕﺮان در ﺑﺮاﺑﺮ آن ﻫﺎ، ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺎﺷﺪ و در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ.
●ﺑﻪ ﻃﻮرﮐﻠﯽ ﻣﯽ ﺗﻮان دو ﺟﻨﺒﻪ رﺷﺪ در ذﻫﻦ ﮐﻮدک ﺗﺸﺨﯿﺺ داد؛ در ﯾﮏ ﺳﻮ ﭼﯿﺰی اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان آن را ﺟﻨﺒﻪ روان ﺷﻨﺎﺳﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ رﺷﺪ ﻧﺎﻣﯿﺪ و آن ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از آﻧﭽﻪ ﮐﻮدک از ﺧﺎرج و از ﻃﺮﯾﻖ ﺧﺎﻧﻮاده، ﻣﺪرﺳﻪ، و اﻧﺘﻘﺎل ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﮐﺴﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، و در ﺳﻮی دﯾﮕﺮ، رﺷﺪ دﯾﮕﺮی وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان ﮔﻔﺖ ﻧﻮﻋﯽ رﺷﺪ ﺧﻮدﺑﻪ ﺧﻮدی اﺳﺖ و آن را رﺷﺪ «ﺧﻮدﻫﻮش» ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از آﻧﭽﻪ ﮐﻮدک، ﺧﻮدش ﯾﺎد ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. اﺳﺘﻔﺎده از رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﯾﮑﯽ از روش ﻫﺎی ﻣﻬﻢ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺷﺪن ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ آﯾﺪ؛ ﺗﺎآﻧﺠﺎﮐﻪ در دوران ﮐﻮدﮐﯽ، ﯾﮑﯽ از ﭼﻨﺪ ﻣﻨﺒﻊ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﺬﯾﺮ ﮐﺮدن ﺑﭽﻪ ﻫﺎ، ﻫﻤﯿﻦ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ و در دوران ﮐﻨﻮﻧﯽ از آن ﻫﺎ ﮔﺮﯾﺰی ﻧﯿﺴﺖ
●ﻧﮑﺘﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺄﻣﻞ درﺑﺎره ﻓﻨﺎوری ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎرﻫﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻮرد ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮد را ﺑﺪون ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ اﺣﺴﺎس ﺧﺴﺘﮕﯽ ای ﺗﻤﺎﺷﺎ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﻌﻀﯽ از ﮐﻮدﮐﺎن ﺗﻤﺎم ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎ و ﮔﻔﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ دﻟﺨﻮاﻫﺸﺎن را از ﺣﻔﻆ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﻤﯿﻦ اﻣﺮ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﮏ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻫﺎی درون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﺮده و آن را در ذﻫﻦ ﺧﻮد ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺴﭙﺎرﻧﺪ. ﺑﻪ اﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ، ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎی ﻓﺮﻋﯽ و ﺟﺎﻧﺒﯽ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎی اﺻﻠﯽ ﺑﺮای آن ﻫﺎ ﺟﺬاب و ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ
●ﺗﺤﻮل اصلی در این صنعت ﻇﻬﻮر اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎی ﺳﻪ ﺑﻌﺪی ﺑﻮد ﮐﻪ در آن ﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ، ﻣﺤﯿﻂ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﻪ ﺑﻌﺪی ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه و ازاﯾﻦ رو ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺟﺎن ﺑﺨﺸﯽ و ﻓﻀﺎﺳﺎزی، ﺑﺴﯿﺎر ﺑﻪ واﻗﻌﯿﺖ ﻧﺰدﯾﮏ ﻣﯽ ﺷﺪ. ازﺟﻤﻠﻪ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪات اﯾﻦ ﻧﻮع اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻘﺒﺎل ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی ﻧﯿﺰ روﺑﻪ رو ﺷﺪﻧﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎی داﺳﺘﺎن اﺳﺒﺎب ﺑﺎزی١ ۱۹۹۵ و زﻧﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﺣﺸﺮه٢ ۱۹۹۸ اﺷﺎره ﮐﺮد.
#انیمیشن
ˇˇ🌿@islam_4_all🌿ˇˇ
🏷مکتب اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ و ترویج همجنسگرایی
#قسمت_دوم
✍️حسن بشیر، جوادجواهری
ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﺮای اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ، ﺳﻪ ﺳﻄﺢ از ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و ﭘﯿﺎم ﻫﺎ را درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ؛ ﺳﻄﺢ ﻧﺨﺴﺖ، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺒﺎﺣﺜﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻠﯿﺘﯽ ﻣﺜﺒﺖ داﺷﺘﻪ و ﻓﻘﻂ در ﭘﺎره ای ﻣﻮارد، اﺧﺘﻼف ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﮐﻤﯽ ﻣﺸﮑﻞ آﻓﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ. ﺳﻄﺢ دوم، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻇﺎﻫﺮ و ﮐﻠﯿﺘﯽ ﻣﺜﺒﺖ دارﻧﺪ، وﻟﯽ در رﯾﺸﻪ ﻫﺎ و ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﭼﺎﻟﺶ ﺑﺮاﻧﮕﯿﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺳﻄﺢ ﺳﻮم ﻧﯿﺰ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺋﻠﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺟﻨﺒﻪ ﻣﻨﻔﯽ داﺷﺘﻪ و وﺟﻮد آن ﻫﺎ در ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ ﻣﻌﻀﻞ آﻓﺮﯾﻦ اﺳﺖ.
عموم ﻣﺤﺼﻮﻻت انیمیشن در داﻣﺎن ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ دﯾﮕﺮ زاده ﺷﺪه اﻧﺪ و از ﻟﺤﺎظ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ وام دار ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺧﻮﯾﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﮐﻪ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎ و ﺗﻀﺎدﻫﺎی ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ آن ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻮﻣﯽ ﺑﺮ ﮐﺴﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪه ﻧﺒﻮده ازﺟﻤﻠﻪ اﯾﻦ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺑﺮآﻣﺪه از ﺗﻔﮑﺮ اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ اﺳﺖ ﮐﻪ در اﯾﻦ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ وﺟﻮد دارد.
اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ در ﻟﻐﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ اﺻﺎﻟﺖ وﺟﻮد اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ ﻧﺎم ﻣﮑﺘﺒﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در آن ﺳﺮﺷﺖ اﻧﺴﺎن اﻧﮑﺎر ﺷﺪه و ﻣﻌﺘﻘﺪ اﺳﺖ آدﻣﯽ ﻓﺮاورده ﮐﺎر و اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮﯾﺶ اﺳﺖ و ﻣﺎﻫﯿﺖ و ﻃﺒﯿﻌﺖ ﭘﯿﺸﯿﻨﯽ ﻧﺪارد. اﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻓﺮد اﮐﻨﻮن در ﭼﻪ ﻧﻘﻄﻪ ای ﻗﺮار داﺷﺘﻪ و ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ ﺿﻌﯿﻒ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻬﻢ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ او ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺶ، ﺑﻪ سمتی ﺑﺮود و ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﭼﯿﺰی ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎ آن ﻓﺎﺻﻠﻪ دارد؛ ﺑﺮای ﻧﻤﻮﻧﻪ، در ﭘﺎﻧﺪای ﮐﻮﻧﮓ ﻓﻮﮐﺎر، ﺷﺨﺼﯿﺖ اﺻﻠﯽ داﺳﺘﺎن ﯾﮏ ﭘﺎﻧﺪای ﭼﺎق ﺑﯽ دﺳﺖ وﭘﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺳﯿﺮ داﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﺑﺰرگ ﺗﺮﯾﻦ ﺟﻨﮕﺠﻮی ﺷﻬﺮ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد.
اﯾﻦ ﺑﻪ آن ﻣﻌﻨﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ ذات ﭘﺎﻧﺪا ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺣﯿﻮان ﺗﻨﺒﻞ، ﻣﻬﻢ ﻧﺒﻮده و ﻣﻬﻢ، ﻫﺪف و ﺑﺎور ﺑﻪ آن ﻫﺪف اﺳﺖ. اﮔﺮ ﺑﺎور وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻓﺮد، اراده ﮐﻨﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰی رﺳﯿﺪ و اﯾﻦ ﻓﺮد اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻧﻪ ذات و ﺷﺎﮐﻠﻪ ازﭘﯿﺶ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه. ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ اﮔﺮﭼﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﺨﺴﺖ، ﺑﺴﯿﺎر ﺧﻮب و ﺳﺎزﻧﺪه ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ، ﺑﺎاﯾﻦ ﺣﺎل اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، رﯾﺸﻪ در ﻣﮑﺘﺐ ﻫﺎﯾﯽ دارد ﮐﻪ در ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺶ ﻓﺮض ﻫﺎ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺶ ﻓﺮض ﻫﺎی دﯾﻨﯽ ﻣﺎ داﺷﺘﻪ و اﮔﺮ ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﺸﻮﻧﺪ، در ﺑﻠﻨﺪﻣﺪت ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﻮﺟﺐ اﺳﺘﺤﺎﻟﻪ ﻓﮑﺮی ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﻣﺎ ﺷﻮﻧﺪ؛ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ وﺟﻮد، ﻣﻘﺪم ﺑﺮ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺷﺪ و اﻧﺴﺎن، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺧﻮد را داﺷﺖ، ﺣﺘﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﺧﻮد را ﻧﯿﺰ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه و از اﯾﻦ ﻧﻈﺮ دﯾﮕﺮ ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨﺎداری ﺑﯿﻦ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻣﺮد و زن ﻧﻤﯽ ﺗﻮان ﻗﺎﺋﻞ ﺑﻮد و دوﮔﺎﻧﻪ ﻣﺮد و زن ﺑﻪ ﮐﻠﯽ زﯾﺮ ﺳﺆال ﻣﯽ رود. اﺛﺮات ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻔﮑﺮی را اﻣﺮوزه ﻣﯽ ﺗﻮان در بحث ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﻢ جنس ﺑﺎزی و ﯾﺎ ﺟﺮاﺣﯽ ﻫﺎی ﻣﮑﺮر ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺟﻨﺴﯿﺖ، و... ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺮد
اﯾﻦ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ از وﺟﻬﯽ زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﯾﮏ ﺳﻄﺢ ﺑﻮده اﻧﺪ، وﻟﯽ در وﺟﻮه و ﻻﯾﻪ ﻫﺎی دﯾﮕﺮ، زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺳﻄﺢ دﯾﮕﺮی ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ؛ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ «ﺧﻮدﺑﺎوری» و «دروﻧﯽ ﺑﻮدن رﺷﺪ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ» در ﻇﺎﻫﺮ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﻣﺜﺒﺖ و از ﺟﻨﺲ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺳﻄﺢ ﻧﺨﺴﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، وﻟﯽ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﻤﯿﻖ ﺗﺮ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ و در ﮐﻨﺎر دﯾﮕﺮ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و در ﭼﺎرﭼﻮب ﻓﯿﻠﻢ دﯾﺪه ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ، رﮔﻪ ﻫﺎی اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﺘﯽ آن ﻫﺎ ﺧﻮدﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
#انیمیشن
ˇˇ🌿@islam_4_all
🔴خیانت جدید امارات به مسلمانان جهان
گشایش بزرگترین معبد هندوی خاورمیانه در امارات، در سایه موج تخریب مساجد در هند
ناریندرا مودی نخستوزیر هند روز گذشته، بزرگترین معبد سنگی سنتی هندو در خاورمیانه را، در ابوظبی افتتاح کرد. معبد «باپس هندو ماندیر» ۵۵ هزار مترمربع است.
تصویر بالا تخریب مساجد مسلمانان توسط هندوها
تصویر پایین افتتاح معبد هندوها در کشور امارات.
#اسلام_زدایی
#اسلام_ستیزی
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق
🆔 @islam_4_all
🌐 koraen-mag.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻#تیزر | سلسله نشستهای دعوت
▫️فصل اول: حضور (ویژه نامۀ انتخابات)
📝انتخابات، ظهور، تبلیغ دین
🔹مجله تصویری تبلیغ
@islam_4_all
🔻سلسله نشستهای دعوت
📢گفتگو با حجت الاسلام علیرضا پناهیان
📝با موضوع: انتخابات امر دینی یا غیر دینی؟
🔹مجله تصویری تبلیغ
@islam_4_all
47.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #فیلم_کامل |گفتگو با حجت الاسلام علیرضا پناهیان
📝با موضوع: انتخابات امر دینی یا غیر دینی؟
🔹مجله تصویری تبلیغ
مشاهده در آپارات
@islam_4_all
کانون اشراق دانشگاه قم با همکاری موسسه بینالمللی هاتف شرق برگزار میکند:
نشست تخصصی نقد سریال کرهای «شیطان من»
مدرس: سرکار خانم حیدری (مسئول پژوهش موسسه بینالمللی هاتف شرق و سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی)
زمان: دوم اسفند 1402
ساعت 15
مکان: دانشگاه قم، سالن یاس
نشست به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد
ثبت نام از طریق ای دی زیر در ایتا
@islam4_all
پخش زنده از طریق کانال«موسسه بینالمللی هاتف شرق» در ایتا👇👇👇
@islam_4_all
موسسه بینالمللی هاتف شرق
کانون اشراق دانشگاه قم با همکاری موسسه بینالمللی هاتف شرق برگزار میکند: نشست تخصصی نقد سریال کره
با سلام
این نشست به صورت «پخش زنده» از همین کانال پخش خواهد شد و علاقمندان میتوانند بدون ثبت نام در این لایو شرکت نمایند
برا ی مشاهده پخش زنده کافی است بر روی آیکون لایو در وسط تصویر کلیک کرده تا صفحه برایتان باز شود .
📣📣📣
به زودی اولین شماره فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی (محصول موسسه بینالمللی هاتف شرق) با مجوزوزارت ارشاد منتشر خواهد شد
منتظر این فصلنامه علمی و جذاب و مقالات آن باشید
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق
🆔 @islam_4_all
🌐 koraen-mag.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای جالب مدیر سابق مایکروسافت درباره مقالات آی.اس.آی
👤 «روحالله رحمانی»، عضو هیئتعلمی دانشگاه تهران و مدیر سابق شرکتهای مایکروسافت و آمازون:
🔺وقتی میخواستم به ایران مهاجرت کنم، در فرم هیئتعلمی مقالات آی.اس.آی مطرح شده بود.
🔺در صنعت آمریکا و در دانشگاههای برتر آمریکا چنین چیزی را ندیدم.
🔺هیچ دانشگاهی در آمریکا بر اساس آی.اس.آی استاد را ارتقا نمیدهد.
🔺نشریه آی.اس.آی را یک شرکت خصوصی آمریکایی هر سال چاپ میکند که خود آمریکاییها هیچ اهمیتی به آن نمیدهند.
🔺ولی در ایران کل وزارت علوم به آن وابسته شده است که باید درست شود.
پ ن: بارها در مورد جنگهای دانشی و بلایی که به اسم علم دارند بر سر ما میارن تو دورهها و نشستها توضیح دادیم، کاش این رویه غلط اصلاح بشه
Nahjul-Balagah-Urdu.pdf
6.25M
بنا به درخواست برخی از اعضا ترجمه نهجالبلاغه به زبان انگلیسی، فرانسه و اردو منتشر میگردد
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق
🆔 @islam_4_all
🌐 koraen-mag.ir
سپهر - 21.pdf
27.83M
📰 بیست و یکمین شماره «ماهنامه رصد مراکز دینی جهان اسلام و مسیحیت» منتشر شد.
#ماهنامه_سپهر
🔹بیست و یکمین شماره « ماهنامه رصد مراکز دینی جهان اسلام و مسیحیت» به همت مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و با همکاری اندیشکده راهبردی زمانه منتشر شد.
✅ تأکید سفیر ایران بر لزوم رفتوآمد علمای قم با اسقفهای واتیکان
✅ پاپ حمله ایران به مقر موساد در اقلیم کردستان را محکوم کرد
✅ دیدار معاون سیاسی وزیرخارجه ایران از واتیکان
✅ کودتای مسیحیان علیه ترامپ
✅ دلجویی پاپ از یهودیان؛ مسیحیان همبستگی خاصی با یهودیان دارند
✅ سفر هیئت اعزامی حوزههای علمیه به واتیکان
✅ نقش تعیینکننده کلیسای کاتولیک در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
✅ بنیادگرایی مسیحی آمریکا و زیباسازی نسلکشی اسرائیل
✅ چالشهای وحدت مسیحیان در سرزمین مقدس
✅ از فروپاشی خانواده تا افول دین در غرب
✅ دیدار رئیس جمهوری سومالی با شیخ الازهر
✅ الازهر: اگر فلسطینیان یک دهم جنایات اسرائیل را انجام میدادند، قیامت به پا میشد
✅ واکنش الازهر به کمپین صهیونیستی علیه این نهاد دینی
✅ نفوذ جریان سلفی در الازهر
✅ از زمان طوفان الاقصی؛ چرا اسرائیل درپی خاموش کردن الازهر است؟
✅ دیدار محمد العیسی با برخی اندیشکده ها و نمایندگان آمریکا
✅ دیدار برخی روحانیون شیعه نجف با دبیرکل اتحادیه جهان اسلام
✅ بیانیه اتحادیه جهان اسلام درباره حمله اسرائیل به غزه
✅ مکه نجف را در آغوش گرفت!
✅ بومیسازی روحانیون؛ آغاز افول نفوذ دیانت در آلمان؟
✅ اظهارات جنجالی اردوغان درباره شریعت
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق
🆔 @islam_4_all
با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، چند نکته از قوانین پارلمان کره جنوبی رو ذکر میکنیم
قوانین انتخابات پارلمان در کره جنوبی توسط قانون انتخابات ملی تعیین میشود. برخی از مهمترین مفاد این قانون عبارتند از:
1. سن حداقل برای رأی دادن در انتخابات پارلمانی 18 سال است.
2. نظام انتخابی کره جنوبی به صورت نسبی و مستقیم است، به این معنی که اعضای پارلمان بر اساس نسبت آرا در هر منطقه انتخاب میشوند.
3. انتخابات پارلمانی هر چهار سال یک بار برگزار میشود.
4. هر شهروند کره جنوبی حق رأی دادن و کاندید شدن در انتخابات پارلمانی را دارد.
5. قوانین مربوط به تبلیغات انتخاباتی، حداکثر مقدار هزینههای انتخابات و دیگر موارد مرتبط با فرآیند انتخابات نیز در قانون انتخابات ملی تعریف شدهاند.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
موسسه بینالمللی هاتف شرق
🆔 @islam_4_all
قدمهایت بوسهگاه چشمهایمانای گل نرگس
جشن میلادت کاش به ضیافت ظهور میپیوست
میلاد نرگس پنهان گرامی باد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
موسسه بینالمللی هاتف شرق
@islam_4_all