eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
578 ویدیو
121 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ از موءودة تا محرّرة! چکیده ای از سه شب فاطمیه هیات صاحب العصر اراک/ دی ۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان ⬅️ اسلام برای زن، تحریر آورد: - رسم زنده به گوری را با آیات انقلابی خود برانداخت: "و اذ الموءودة سُئلت بأیِّ ذنب قُتلت"(۸و۹تکویر) موءودة از "وَاد" است (مقلوب آد/ یئود/ اوداً/ لا یَوُدُه حفظُهما: یعنی حفظ آسمان و زمین بر خدا سنگین نمی شود) یعنی ثقل و سنگینی است. چون خاک بر دختر بچه می ریختند و زیر سنگینی خاک (یک خروار خاک) خفه می شد خداوند واژه "موءوده" برای او ساخت! با بیانی انقلاب که: از این دختر بچه زنده به گور شده روز قیامت سؤال می شود به چه گناهی کشته شدی؟! این آیات در آن جاهلیت، انقلاب می کرد. فاطمه دختر پیغمبر کوثر لقب گرفت و زن و دختر محترم شد. از کالای غارتی، به تشخّص رسید. دیگر بخاطر عار، کشته یا در خانه حبس نمی شد. حجاب برای تامین آزادی حضور اجتماعی او بود. • فاطمه(س)، مُحَرِّر زن زن در جاهلیت دچار دو بردگی و اسارت صناعی میشود: 1⃣ کالای غارتی وقتی زن عار و عورت (نقطه ضعف) است؛ یا زنده به گور می شد یا در خانه حبس می شد! فاطمه(س) به او تشخص داد. حجاب فاطمه فقط چادر سر کردن نیست. چادر میتوانست از خاستگاه عار و خانه نشین کردن باشد. او حجاب را برای تامین آزادی حضور اجتماعی زن کرد. به تنهایی حفظ میراث و ارزشهای دفاع مقدس را تامین می کرد. هفته ای دوبار از مدینه، به اُحد می رفت و سید الشهدای بعثت (حضرت حمزه) را زیارت می کرد تا خط شهادت در جامعه ارجمند بماند. فعالیتهای اجتماعی سیاسی دیگر را کم و بیش شنیده اید 2⃣ کالای مصرفی در جاهلیت اُولی زنی که در معرض تهدید غارت نبود، دختر رئیس قبیله (مثل امّ زمل) بود و حامی داشت، تبرّج می کرد. یعنی با جلوه های زنانه اش در جامعه جولان می داد. تبرج در جاهلیت مدرن بیشتر است. زن جای حبس در خانه، ویترین می شود. کالای مصرفی است. هم خودش متاع قیمتی است و از آن درآمد کسب می شود. از سر و سینه او صفحات پورن تهیه و درآمد هنگفت میشود. از فیلمهای پورن بیشتر! هم برای مصرف بیشتر، تبلیغات اجناس دیگر بر عهده زن می شود! - حضرت امیر(ع) در خطبه۱۷۲ به زیبایی تبرّج را هم کنیزی و کالای مصرفی معرفی می کند. درباره زنی که آیه۳۳ احزاب او را از تبرّج جاهلی حذر داده بود فرمود: فَخَرجوا یَجُرُّونَ حُرمهَ رسولِ الله(ص) کَما تُجَرُّ الاَمَهُ عندَ شِرائِها: (اهل جمل) خروج کردند، حریم و ناموس رسول الله را می کشیدند همانطور که کنیز را وقت فروش می کشند! ❗️به حسب ظاهر آن همسر پیامبر محترم بود روی جمل سوار و دهها نفر افسار می کشیدند و از کُرک و بول شتر تبرک می بردند؛ اما امیرالمومنین این تبرّج را مثل همان کنیز فروشی توصیف می کند! ⬅️ فاطمه(س) از این دربند شدن صناعی با کالای مصرفی شدن هم زن را آزاد کرد! همان حجاب، زن را اجتماعی می کرد اما از تبرج باز می داشت. • چیزی که به چشم مایکل کوک آمد! مایکل کوک مستشرق و اسلام شناس انگلیسی وقتی خبر تجاوز به یک زن در متروی شیکاگو جلوی چشم مردم را در روزنامه نیویورک تایمز خواند به فکر فرو رفت که چرا حاضران به او کمک نکردند؟! کایلز و چند نفر دیگر هم بعد از اتمام کار و فرار متجاوز و کمک خواهی قربانی، سراغ متجاوز رفتند و او را به دست پلیس سپردند! جالب برای کوک این بود که کایلز، به قربانی کمک نکرده بود و متجاوز را به سزایش رسانده بود اما در مصاحبه گفت باید به قربانی کمک می کرد! کوک نتیجه مهمی گرفت: فرهنگ غربی، مفهوم امداد و نجات را می شناسد اما حسی که کایلز برای تعقیب متجاوز کرد امداد نبود چیزی بود که غرب برایش واژه نداشت! کوک آنرا در مفهوم نهی از منکر و امر به معروف اسلام دید و بیش از ده سال وقت گذاشت تا تحقیقش درباره این فریضه را بشناسد. محصول آن دو جلد کتاب شد که الان به فارسی هم ترجمه شده است. ⬅️ غربزدگی برخی در جامعه ما دارد دفاع از زن را در حد، امداد و نجات مقابل متجاوز و زورگیر تقلیل می دهد! شاید از یک متفکر غربی بپذیرد که راه نجات غرب را هم بیشتر از امداد می داند: امر به معروف و نهی از منکر! • مایکل کوک، کم دیده بود! امر به معروف و نهی از منکر، حافظ آزادی جامعه از جمله زنان هست اما ریشه آن جای دیگری است که از دید کوک مخفی مانده است: ولایت طرفینی همه افراد جامعه! آیه ۷۱توبه زنان را هم دارای این ولایت اجتماعی می شمارد (المومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض) این ولایت، ریشه امر و نهی کردن افراد به هم است که نه فقط قربانی هارا امداد می کند بلکه منکراتی که با رضایت طرفین هست را هم جلوگیری می کند. ⬅️ اسلام -بخلاف غرب- فرهنگ را پیشران سیاست و اقتصاد می کند. بجای اینکه زن بعنوان کالای لوکس و تبلیغات، پیشران اقتصاد و بالتبع پیشران سیاست و فرهنگ شود؛ زن با ولایت اجتماعی اش، پیشران فرهنگ می شود و سیاست و اقتصاد را تحت تاثیر فرهنگ قرار می دهد! (تفصیل در فایل صوتی) ☑️ @m_ghanbarian
سنّت حسنه شماره ۳ پیام توسط یکی از مخاطبان محترم کانال ارسال شده است👇 خانواده همسر من خیلی بزرگوارن، البته از نظر بعضیا کاملا معمولی هستند ولی از دید من بسیار با فرهنگ، مذهبی و عالی هستند. فرزند دوم ما که چند ماه پیش به دنیا اومد، همه با هم اومدن و بعد از احوال پرسی اولین کارشون تبریک صمیمانه به فرزند اول و دادن هدیه هاشون به او بود. جو خیلی شاد و محبت آمیزی ایجاد شد و دخترم حسابی خوشحال شد برق غرور رو می شد تو چشماش دید:) بعد که بچه ها رفتند بازی هدیه های اصلیشون رو دادند. دخترم اصلا متوجه نشده بود. وقتی عمه ها و عموها رفتند با ذوق هدیه هاشو آورد و گفت: مامان! خیلی جالبه اومدن داداش رو ببینن اما هممه برای من کادو آوردن! نکته ش اینه: بدون اینکه خرج اضافه بشه از همون هزینه ای که برای بچه گذاشته بودن یه روسری، گل سر، لباس و... گرفته بودن و بقیه رو تو پاکت دادند. نکته مهم تر: میتونیم با ارزش دادن به فرزند بزرگ تر روابط بچه ها رو خیلی صمیمی تر کنیم، در حالیکه متاسفانه ما گاه عکس این عمل می کنیم. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روانشناسی: علمی توصیفی یا هنجاری؟ گفته می شود هدف روانشناسی توصیف، تبیین، پیش بینی، و کنترل (رفتار و فرایندهای ذهنی) است. این فیلم را ببینید. رفتاری توصیف می شود. قابلیت پیش بینی هم دارد. به فرض بر مبنای رویکردهای مختلف تبیین هم می شود. حالا، یک پرسش: با اینهمه اطلاعات که الان داریم، چه باید کرد؟ آیا باید زنان را ترغیب کرد که تصاویر خاصی بر روی اینستاگرام قرار دهند تا مخاطبان بیشتری جذب شوند؟ آیا باید به مردان آموزش داد به سراغ تصاویر نروند؟ آیا باید اینستاگرام را به جُرم تقویت نگاه جنسی به زنان محدود کرد؟ پاسخ این پرسش ها را از کجا دریافت کنیم؟ آیا مکاتب یا رویکردهای موجود در روانشناسی و حتی مشاوره در این باره نظر خاصی دارند؟ مثلا نظر روان پویشی ها چیست؟ نظر رفتارگرایان چیست؟ نظر مشاوران حساس به فرهنگ چیست؟ نظر مشاوران فمینیستی چیست؟ نظر پُست مدرن ها چیست؟ انسانگراها چه می گویند؟ روانشناسان مثبت گرا چه می گویند؟ آیا روانشناسان تکاملی ایده ای به ذهنشان می رسد؟ و در نهایت، آیا نمی توان سخن از روانشناسی اسلامی گفت؟ آیا آنها برای توصیف، تبیین، پیش بینی یا کنترل این رفتار نظری ندارند؟ قدری بیندیشیم‌... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
سنّت حسنه شماره ۴ ارسال شده توسط یکی از مخاطبان گرامی کانال👇 دیرزمانی بود که ذهنم درگیر غذاها و پذیرایی هایی بود که بعد از مراسم ختم و نذری و عروسیها داخل سطل زباله ریخته می شد و حقیقتا اذیت میشدم؛ تا اولین نذری روز عاشورا و اولین عروسی شهر همسرم... حلیم خیلی پر ملاتی بود و کاسه های بزرگ پر شده بودند! مونده بودم چطوری اینهمه رو بخورم و یک گوشه بزرگ از ذهنم درگیر قصه همیشگی بود، که دیدم همه خانمها بلا استثنا یکی یکی از داخل کیفهاشون ظرفهای در دار و قابلمه های کوچیک درآوردن و باقیمانده غذای خودشون و بچه هاشون رو داخلش ریختند و کاسه های بزرگ تمیز به آشپزخونه هیات برگشتند. تازه فهمیدم چقدر این حرکت که از نظر مردم شهر ما بد هست، اتفاقا کار پسندیده ایه و به فرهنگ اسلامی نزدیکتر هست! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 انتقاد آیت‌الله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال ⚡️ انفال نباید براساس «الگوی توسعۀ سرمایه‌داری» توزیع شود. 🖇 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4921 ☑️ @mirbaqeri_ir
آیا تمایل دارید در انتشار حرف نوی انقلاب اسلامی سهیم باشید؟ یک امتیاز دیگرِ این دوران این است که در سطح جهان، یک احساس خلأ فکری و نیاز به یک فکر جدید موج میزند؛ در سطح جهان این‌جور است؛ دل‌زدگی و سرخوردگی از «ایسم»های مختلف -چه «ایسم»های چپ، چه «ایسم»های راست- در بین کشورها و بین اندیشمندان و بین جوانها بسیار زیاد شده؛ یک حالت خلأ فکری [وجود دارد]، حرف نو جا می‌افتد. جمهوری اسلامی، هم در مسئله‌ی انسان، هم در مسئله‌ی جامعه، هم در مسئله‌ی سیاست حرفهای نو دارد؛ اسلام حرفهای نو دارد. ما اگر بتوانیم این حرفهای خودمان را حرفهای نویی است در دنیا منتشر کنیم و به گوشها برسانیم، پذیرنده و طلبکار زیاد خواهد داشت. این یکی از خصوصیّات امروز است.۱۳۹۶/۰۶/۰۶ بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران طبعاً کشوری مثل کشور ما - کشور ما کشور بزرگی است، کشور ریشه‌داری است، کشور دارای موقعیت ممتازی است، امروز در دنیا کشور بسیار آبرومندی است، دارای فرهنگ مترقی است، دارای سابقه‌ی درخشان و مترقی است، دارای هدفهای بلندی است، حرف نویی مطرح کرده، کشوری با این خصوصیات - نیاز دارد به اینکه اقتصاد آن با همان خصوصیاتی باشد که در سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد ملاحظه قرار گرفته. عرض کردیم این سیاستها سیاستهای متحجری نیست، بسته نیست که اگر چنانچه یک فکر جدید، یک طرح جدید، راه نویی در دنیا به‌وجود آمد، نتواند آن را در خودش هضم کند، به‌هیچ‌وجه این‌جور نیست؛ قابل انعطاف است، میتواند تکمیل بشود، میتواند توسعه پیدا کند، لکن خط مستقیم آن تغییر پیدا نخواهد کرد.۱۳۹۲/۱۲/۲۰ بیانات در جلسه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایرانِ با این سابقه‌ فرهنگی، با این عظمت، با این‌همه دانشمند، با این فلسفه، با این معارف عظیم بشری در این کشور، تبدیل شده بود به یک جامعه‌ی دنباله‌رو غرب و بدون هویّت. هدف انقلاب تغییر این وضعیّت بود که جامعه را تبدیل کند به یک جامعه‌ باهویّت، دارای استقلال، دارای اصالت، دارای خلّاقیّت، دارای حرف نو؛ این انقلاب اسلامی، یک چنین تحوّلی بود که امام بزرگوار به کمک مردم، این انقلاب را به پیروزی رساند.۱۳۹۶/۰۳/۱۴ بیانات در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) ✅ عزیزانی که با چشم انداز تمدّنی به مسائل و تحوّلات دنیا می نگرند، می دانند که انقلاب اسلامی، گرچه در ایران عزیزمان شکل گرفته است، امّا حرف و سخن تازه ای برای همه جهانیان دارد. به یاری خدا قصد داریم با همکاری و همفکری هم، این حرف نو را در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، معنوی و امثال آن به دنیا منتشر کنیم، همانگونه که مکاتب دیگر در دنیا برای خود این حق را قائل هستند که سخن خود را نشر بدهند. به نظر می رسد این روزها که با شهادت حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه) و رحلت آیت الله مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) قرین است، برای شروع این کار مناسبت هم داشته باشد. بدین منظور، نیاز داریم تا همه در این فرایند همکاری داشته باشیم. از تولید محتوا (محتوا می تواند به صورت مستقیم توسط خود شما و از اندیشه های خودتان تولید شود یا از اندیشمندان منتخب و مورد تأیید گزینش شود)، تا تدوین فیلم، تا ترجمه مطالب به زبان های مختلف (از جمله انگلیسی و عربی)، و مدیریت صفحات و امثال آن لطفا با مشارکت در نظرسنجی زیر، قالب احتمالی همکاری خود را با این کار (که ان شاء الله امیدواریم هر چه زودتر آغاز شود) اعلام نمایید تا یک برآورد نسبی اولیه از فرایند اجرایی آن داشته باشیم :👇 https://EitaaBot.ir/poll/0efy این یک حرکت خودجوش و مردمی است و با مدیریت و همکاری جمعی همه ما ان شاءالله میسّر خواهد شد‌. ان شاءالله خداوند کمک کند تا در نیّت های خود خلوص داشته باشیم و بتوانیم حرکت مجاهدانه مفیدی را با هم پیش ببریم. لطفا این پیام را در گروه ها و کانال های مرتبط ارسال کنید تا به یاری خدا و با همکاری یکدیگر بتوانیم در این زمینه اقداماتی مشترک و سازمان دهی شده را آغاز کنیم. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
پوشش من نمایانگر هویت من است https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🎯 روان‌شناسی به‌مثابۀ ایدئولوژی انقلابی — حالا هرجا که نگاه کنید، از کسب‌و‌کارها تا مدرسه و اداره و خانواده، حضور روان‌شناسی محسوس است... آنچه باعث می‌شود چیزی که من «ایدئولوژی مراقبت»‌ می‌نامم ایدئولوژی باشد در ذاتِ روان‌درمانی نیست، بلکه در این واقعیت است که اندیشه‌های درمانی به مردمِ امروز آمریکا نوعی جهان‌بینی داده و ازاین‌رو فحوای اخلاقی به خود گرفته‌ است. اینکه متخصصان مراقبت از روان‌درمانی در معالجۀ فوبیا و حملۀ پانیک بهره می‌گیرند یک چیز است؛ و اینکه از نظریه‌های درمانی برای ایجاد نوعی جامعه‌شناسی روزمرۀ عملی استفاده می‌کنند تا مردم با آن تصویری از طرز کار دنیای اطراف به دست آورند بحث دیگری است... 📍تا چند دهۀ قبل، وقتی کسی تاب و توان روحی‌اش را از دست می‌داد، به دامان دوستان یا خانواده‌اش پناه می‌برد و با آن‌ها درددل می‌کرد. هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد روزی برسد که آدم‌ها پول بدهند تا دربارۀ مشکلات روحی‌شان با غریبه‌هایی که تاحالا یک‌بار هم آن‌ها را ندیده‌اند صحبت کنند. اما امروز، با ضعیف‌شدنِ شبکه‌های سنتی حمایت اجتماعی، صنعت روان‌درمانی نقش مهمی در زندگی ما بر عهده گرفته است. رونالد دورکین معتقد است این صنعت انقلاب بزرگی را در جامعۀ ما رهبری می‌کند. 🔖 ۶۰۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۳۵ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید👇 https://tarjomaan.com/neveshtar/10347/ پیوند ترجمان در پیام رسان 《بله》: @tarjomaanweb دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
📝 در پی استقبال و درخواست علاقمندان، دومین نشست علمی توسط هسته درمان معنوی در مرکز مشاوره سماح برگزار می‌گردد. 🔰 عنوان: رویکردهای روان‌درمانی اسلامی 📕سرفصلهای نشست: ۱. معرفی انواع جهت‌گیری‌های روان‌درمانی‌های اسلامی ۲. معرفی برخی از روادرمانی‌های اسلامیِ طراحی شده توسط روان‌شناسان مسلمان غربی ۳. معرفی کلیات مدل نظری خودنظم جویی اسلامی 📆تاریخ برگزاری: پنج‌شنبه، ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ 🕕 ساعت 10:00 تا 12:00 🔉 ارائه: حجت‌الاسلام دکتر رفیعی‌هنر، روان‌درمانگر، و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی 🔷 مکان: مکان: شهر مقدس قم، خ صفائیه، مرکز مشاوره سماح خانم‌ها و آقایان_ حضوری و مجازی https://croom.ir/b/px9-qaj-8ru-j0i 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منصور واعظی: 🎥 مقایسه جالبی که در شبکه‌های اجتماعی مکزیک پخش شد ⭕️ تفاوت برخورد با دختر بچه ای که وسط پخش در برنامه زنده می‌آید. کارشناس BBC 👈 عدم توجه به دختر بچه، طرد او و احساس شرم (به ترس و نگرانی خانمی که وارد اتاق می شود و بچه ها را دور می کند دقت کنید) ایران (شیخ قمی) 👈 بغل کردن بچه و برخورد گرم و همراه با پذیرش و دادن آرامش به کودک در پایان نوشته بودند این همان تفاوت فرهنگی ایران و غرب است در برخورد با دیگران. کانال مِه شکن 🇮🇷 @Mehshkan با ایجاد تغییراتی در متن طبیعتا واکنش های لحظه ای افراد در موقعیت ها، با نگرش های کلّی شان پیوندهایی دارد... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🔰 🔸رهبرانقلاب در دیدار بانوان: در مسئله‌ی زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی موضع مطالبه است / غرب متجدد نسبت مسئله‌ی زن گناهکار و مقصرند و جنایت کردند / با طرح مطالبه و مسائل مربوط به زن، امید این هست که بتوانید روی افکار عمومی غربی‌ها هم اثر بگذارید واقعاً چون واقعاً آنها زنهایشان در رنجند 🔺در مسئله‌ی زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست. یک وقتی سالها پیش در دانشگاه دانشجوها از من پرسیدند شما در فلان قضیه چه دفاعی از خودتان دارید؟ گفتم من دفاعی ندارم، من هجومی دارم. در قضیه‌ی زن این‌جوری است، دنیا مقصر است، دنیا که میگویم یعنی همین دنیای غرب و فلسفه‌ی غربی و فرهنگ غربی موجود البته غرب متجدد به قول خودشان مدرنیته غرب تاریخی را من کاری ندارم آن بحث دیگری است، غرب متجدد یعنی همینی که از حدود دویست سال پیش به این طرف در همه‌ی شئون زندگی حرفی ابراز کرده، ما در قبال اینها مطالبه کننده‌ایم اینها نسبت مسئله‌ی زن گناهکارند، مقصرند، جداً، ضربه زدند، جنایت کردند. 🔺بنابراین صحبتهایی که ما میکنیم جنبه‌ی دفاع ندارد، جنبه‌ی بیان نظر و عقیده‌ی اسلامی است، موضع اسلامی است. حتی من امیدوارم که اگر این مطالبی که درباره‌ی مسئله‌ی زن، موضوع زن مطرح میکنیم و شماها بحمدالله می‌بینم که مسلطید به این مسائل یا خانمهایی که صحبت کردند و کاملاً مسلطند، امثال شماها اینها را تکرار بکنید، بیان کنید، امید این هست که بتوانید روی افکار عمومی غربی‌ها هم اثر بگذارید واقعاً چون واقعاً آنها زنهایشان در رنجند. جامعه‌ی زن غربی امروز در یک رنج ناخودآگاه در مواردی و آگاه در یک موارد دیگری است، روی آنها هم ممکن است اثر بگذارد.‌ 📌دیدار جمعی از بانوان منتخب کشور 🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
خود زنان بودند که در مقابل دشمن ایستادگی کردند امید دشمن در اغتشاشات اخیر این بود که زنانی که حجاب نیمه‌کاره دارند اما خود خانمها زدند در دهان دشمن. حجاب یک ضرورت شرعی است. شریعت است. یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند. اینکه حالا خدشه و شبهه کنند که آیا حجاب هست؟ لازم است؟ هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود. منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند اینها را نباید متهم کرد به بی‌دینی و ضدانقلابی، نه. من قبلاً هم گفتم یک وقتی در سفری از سفرهای شهرستانی، استانی که میرفتم در جمع علما گفتم این را، علمای آنجا جمع بودند. گفتم چرا بعضی از شما متهم میکنید گاهی این خانمی را که حالا مثلاً فرض کن یک مقداری موهایش بیرون است یا به تعبیر رایج بدحجاب است که حالا باید گفت ضعیف‌الحجاب، حجابش ضعیف است. چرا متهم میکنید؟! اینها کسانی هستند که وقتی بنده وارد این شهر شدم و جمعیت آمدند استقبال، شاید یک سوم جمعیت اقلاً این جور خانم‌ها هستند دارند اشک میریزند، نمی‌شود گفت این ضدانقلاب است. مثلاً فرض کنید که فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکند. اینها بچه‌های خودمان‌اند، دخترهای خودمان‌اند.‌ در مراسم ماه رمضان در شب‌های احیا عکس‌هایش را برای من می‌آورند، با ریخت‌های مختلف قواره‌های مختلف، زنها اشک میریزند. من حسرت میخورم به آن جور اشک ریختن. میگویم ای کاش من هم میتوانستم این جور مثل این دختر مثل این زن جوان اشک بریزم. این را چه طور میشود متهمش کرد؟! بله کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست اما این موجب نمی‌شود که ما این را از حوزه‌ی دین و انقلاب و اینها خارج بکنیم خارج بدانیم، چرا؟ خب البته همه‌ی ما یک نقص‌هایی داریم باید نقص‌ها را برطرف کنیم هر چه میتوانیم برطرف کنیم بهتر است. در این قضایای اخیر خب دیدید دیگر، علیه حجاب و اینها خیلی کار شد. چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاشها و فراخوانها؟ خود زنها. زنها ایستادگی کردند. آنها امیدشان به همین زنهایی بود که شما بهشان میگویید بدحجاب. امیدشان به اینها بود. امیدشان این بود که همینهایی که حالا حجاب نیمه‌کاره دارند، به کلی کشف حجاب کنند؛ نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان فرستنده.‌ دیدار رهبری با جمعی از بانوان منتخب کشور ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=51647 https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
سرازیری سقوط لذاست که امروز شما نگاه میکنید در محیط غرب، تجارت جنسی هست، برده‌داری جنسی هست، شکستن همه‌ی حد و مرزهای اخلاقی و انسانی هست، عرفی کردن و قانونی کردن چیزهایی که در همه‌ی ادیان حرام است هست؛ این هم‌جنس‌بازی و این حرفها اینها مربوط به اسلام فقط نیست در همه‌ی ادیان اینها جزو محرّمات کبیره است. اینها را قانونی میکنند اصلاً خجالت هم نمیکشند واقعاً رهبر انقلاب وضعیت خانواده در غرب را متلاشی خواندند و افزودند: این خطر، صدای اعتراض متفکران خیرخواه و مصلح غربی را نیز بلند کرده است اما سرازیری فروپاشی تدریجی خانواده در غرب به قدری تند است که امکان توقف یا اصلاح آن وجود ندارد. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ پانوشت: جوامع دیگر، و به ویژه جامعه ما، برای دچار نشدن به سرنوشت امروز غرب در این زمینه، به جد باید روشنگری و تلاش جمعی داشته باشند... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقش زن در خانواده «أكْثَرُ اَلْخَيْرِ فِي اَلنِّسَاءِ» من لایحضر الفقیه، جلد ۳، ص ۳۸۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ اینگونه سخنان از زبان رهبری، سالهاست دارد مطرح می شود... آیا گوش شنوایی هست؟ د‌کتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
2138316546_1113671085_230106_184754.pdf
214.4K
نامه گروهي از استادان زن روانشناسي و مشاوره ايران به رئيس APA متن فارسي نامه هم در ادامه ارسال مي شود. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرصتی مناسب جهت سهیم شدن در امر خیر برای جوانان در آستانه ازدواج با سلام و احترام لطفا فيلم پیوست شده را ببینید و در صورت تمایل، فرصت سهیم شدن در امر خیر برای جوانان در آستانه ازدواج را از دست ندهید. ۵۸۵۹۸۳۷۰۱۱۹۲۸۰۴۷ به نام مسجد امام حسين علیه السلام (شهرستان ابرکوه) ۰۹۱۳۳۵۲۵۵۶۸ لطفا پس از واریز مبلغ، از طریق تماس یا پیامک، به متولی محترم مسجد اطلاع بدهيد. ضمنا بنده با متولّی محترم مسجد کاملا آشنا هستم و ضمانت میکنم که هزینه ها ان شاءالله صرفا در همین مورد (مجتمع مسکونی_تجاری ثارالله وابسته به مسجد امام حسین علیه السلام ابرکوه) صرف خواهند شد‌‌. در صورت تمایل، دیگران را هم در این امر خیر سهیم نمایید. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231