eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
645 ویدیو
126 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست نسل‌های جدید و موضوع مقاومت 💫با حضور: 🧕رقیه فاضل (استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت) 🧕رقیه سادات موسوی (پژوهشگر مسائل غرب آسیا و فعال حوزه مقاومت) 🧕با دبیری زهرا شهرزاد (عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) ⏳زمان: دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ 📍مکان: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات 📽️پخش زنده: https://www.skyroom.online/ch/ricac/culture https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
آخرین سکانس یک "چریک" ... و تاریخ اینگونه خواهد نوشت: او حتی دستش را هم رها کرد، اما سلاحش را نه! https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
📣 گروه آموزشی مشاوره دانشگاه علّامه‌ طباطبائی با همکاری انجمن علمی مشاوره و انجمن مشاوره ایران‌ برگزار می‌کند: 🔵 سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای با موضوع: جنگ و سکوت علیه سلامت روان با محوریت بررسی روانشناسی مقاومت   🔴 باحضور: دکتر سیامک طهماسبی مسئول اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت استادیار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی 📍سالن اجتماعات (آمفی‌تئاتر) دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی 🗓  سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ 🕙 ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ 🌐 پخش همزمان رویداد: https://meeting.atu.ac.ir/ch/constues ✍️ کانال آرشیو برنامه: https://t.me/atu_counseling3 ✍🏻 صفحه اینستاگرام انجمن علمی مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی: https://instagram.com/atucounseling 📌کانال انجمن علمی مشاوره دانشگاه: https://t.me/Atucounseling حضور عموم دانشجویان و اساتید تمامی دانشگاه‌ها در این رویداد آزاد است. https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بسمه تعالی یک واحد آپارتمان مسکن مهر در شهر جدید پردیس تهران، کلید نخورده، به بالاترین قیمت پیشنهادی و با قیمت پایه ۳.۵ میلیارد تومان، به نفع حزب‌الله لبنان، به فروش می‌رسد. خریدار محترم کل مبلغ معامله را به شماره حساب اعلام شده در سایت دفتر رهبر معظم انقلاب، واریز خواهد کرد. "بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند" شماره تماس: ۰۹۱۲۳۸۶۹۱۸۳ علیرضا جلولی لطفا منتشر کنید تا به دست خریداران خیر برسد.
یک قواره چادر مشکی و یک عدد سجاده ی ترمه اهدایی از طرف رهبر معظم انقلاب، تقدیم میشه به بالاترین قیمت پیشنهادی. مبلغ واریزی، جهت کمک به محور مقاومت تقدیم دفتر مقام معظم رهبری میشه برای شرکت در مزایده،فقط کلمه ی «چادر»،«سجاده» یا «چادر و سجاده» را با مبلغ پیشنهادیتون پیامک بفرمایید به شماره زیر ۰۹۳۵۴۹۷۰۱۵۴ (بااحترام، فقط پیامک! تماس پاسخ داده نمیشه)
سِحر با معجزه پهلو نزند، دل خوش دار... من هم فیلم شهید سنوار را دیدم... چه شکوهی، چه شجاعتی، چه قدرتی، چه خلق اثر و عظمتی... همی گفتیم و گفتند از شهیدان شهیدان را شهیدان می‌شناسند... لذا رفتم سراغ دست نوشته‌های سید شهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینی... که هر روز به آنچه او بیش از سی سال پیش با ایمان راسخ می‌نوشت نزدیک تر می‌شویم... «شجاعت غالبا از احساس قدرت است که ریشه می گیرد. ریشه‌ی شجاعتی که ما را اینچنین دلاورانه به صحنه ی نبرد کشانده است در کدام قدرت است؟ آیا این قدرت بر سلاح های پیشرفته‌ای که در اختیار داریم متکی است؟ تسلیحات نظامی ما عمدتا از ساده‌ترین تجهیزاتی است که در ارتش‌های دنیا موجود است، حال آنکه موازنه‌ی قدرت در دنیای امروز بر سلاح‌های اتمی استوار شده است. معیار قدرت در جهان امروز ابزار است و آن که ابزارهای نظامی مهلک‌تری در اختیار دارد قدرتمندتر است. صلح و امنیت در دنیایی اینچنین، بر این موازنه است که متکی است؛ موازنه‌ی قدرت در میان گرگ‌های متخاصمی که از ترس دندان‌های تیز یکدیگر، هر چند رو در روی هم ایستاده‌اند و می‌غرند، اما حمله نمی‌کنند. این انگار که در جهان وارونه‌ی امروز برای حفظ صلح و امنیت باید تسلیحات نظامی پیشرفته‌تری ساخت تا دشمن را از حمله باز دارد، یعنی بمب‌های اتمی حافظ صلح و امنیت و آرامش هستند. آیا به‌راستی در این دنیای وارونه که منطق دیوانگان حکمفرماست، ما نیز با همین معیارها پای به میدان نهاده‌ایم؟ آیا به‌راستی قدرت و شجاعت ما بر موشک‌های استینگر و سلاح‌های پیشرفته‌ی دیگری که در اختیار داریم متکی است؟ جواب این است: خیر، ما به حول و قوه‌ی خدا بر قوه‌ی اتم نیز دست خواهیم یافت، اما هرگز بر آن تکیه نخواهیم کرد. و اگر راستش را بخواهید، اصلا موشک استینگر برازنده‌ی دستان ماست، چرا که ما علمدار استمرار نهضت انبیا هستیم و برای تحقق حاکمیت احکام خدا در کره‌ی زمین قیام کرده‌ایم. آن‌گاه که موشک استینگر بر شانه‌ی یک پاسدار مو‌من قرار گیرد، ابزار درست در خدمت آنچه که باید، یعنی در خدمت اشاعه‌ی توحید بر سراسر سیاره‌ی زمین، به کار رفته است. و لیکن ما هرگز بر قدرت ابزار تکیه نخواهیم کرد؛ قدرت حقیقی در جایی دیگر است... جهان در آستانه‌ی تحولی عظیم قرار گرفته است. وقتی مو‌منین بر محور ولایت اجتماع کنند، به آنچنان منبعی عظیم از قدرت دست خواهند یافت که هیچ نیروی دیگری در سراسر جهان با آن یارای رو در رویی ندارد. سحر با معجزه پهلو نزند، دل خوش‌دار! اگر سحر فرعونی توانست بر معجزه‌ی موسوی غلبه کند، آمریکا نیز خواهد توانست با تسلیحات پیشرفته‌ی خویش بر ایمان ما چیره شود. قدرت حقیقی اینجاست، چرا که دست خدا با جماعتی است که بر محور حق گرد آمده‌اند. با این معیار، بسیج قدرتمندترین ارتش دنیاست. اگر کسی در جست‌وجوی مصادیق کاذب قدرت باشد، آن را در میان بسیجیان نخواهد یافت. آنها آرتیست‌های دروغین سینما، هرکول و سامسون و یا جیمز باند و سوپرمن نیستند. آنها هم مثل من و تو، کارگر و کارمند، دانشجو و دکاندار هستند و قدرتشان نه در موهای بلند و بازوهای کلفت است و نه در بال‌های آهنین و پاهای الکترونیکی؛ در ایمان است. چیزی نخواهد گذشت که مستضعفین سراسر عالم در خواهند یافت که قدرت حقیقی تنها در وحدت ایمانی نهفته است و راهی جز جهاد مسلحانه برای دست یافتن به عدالت وجود ندارد. آن‌گاه حقیقتی که در نام بسیج مستضعفین نهفته است به تحقق خواهد پیوست و همه‌ی مظلومان برای مبارزه با ظلم، لباس رزم خواهند پوشید و به صحنه‌ی نبرد خواهند آمد...» 🇵🇸🇱🇧 ✍🏻 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی 🇮🇷 از فرانسه، هلند و ایران @ninfrance
هدایت شده از گفتار پسندیده
📜 چرا اسرائیل به حمله محدود بسنده کرد؟ استراتژی حمله محدود، سه هدف دارد: 1⃣ حمله ایران را بی‌پاسخ نگذاشته باشد. 2⃣ محدود باشد تا برانگیزاننده قوی برای پاسخ نباشد. ضربه‌ سنگین قدرت بیشتری برای پاسخگویی تولید می‌کند. 3⃣ ضربه پایانی را او زده باشد تا دست برتر در این راند داشته باشد. اکنون پاسخ ایران تعیین کننده است... 📣 رسانه دینی باشیم 🌐 صفحات مجازی
هدایت شده از علیرضا زادبر
من نظامی نیستم. الان داده‌های دقیقی هم ندارم! کیفیت حمله، نوع تاکتیک دشمن میزان نفوذ، میزان اثرگذاری! این بخش را باید کارشناسان نظامی تحلیل کنند. نباید هم انتظار داشت در صحنه جنگ مقامات نظامی بصورت شفاف دم به دقیقه مقابل دوربین باشند و به مردم گزارش لحظه به لحظه دهند. آن وظیفه روابط عمومی ها یا سخنگوهاست. من به حمله نظامی دیشب، از بُعد جامعه شناختی نگاه میکنم. پرسشم این است: چرا جامعه وحشت زده نشد! چرا وحشت عمومی جامعه ایرانی را فرانگرفت؟ لااقل برای ۲۴ ساعت مدارس تعطیل می‌شد! یا اولیا فرزندان‌شان را به مدرسه نمی فرستاند! بازار چند ساعت تعطیل می‌شد! ما برخلاف صهیونیست ها شبکه ای از پناهگاه نداریم، سیستم هشدار عمومی نداریم. هنگام حمله موشکی به گوشی های ما پیام هشدار فرستاده نمیشود. صدای پدافند مهیب بود، ترس لحظه ای شکل گرفت اما به ناامنی روانی و وحشتی که امور جامعه را مختل کند ختم نشد، جالب اینکه باز بخشی از جامعه ایرانی دست به لطیفه سازی زد و مردم هم به فروشگاه‌ها حمله نکردند! حتی صبح زود پارک های سطح شهر پر بود از مردمی که مشغول ورزش بودند! این رفتار شجاعانه مردم ایران قابل مطالعه است. بقول خودشان چهارمین ارتش جهان با پشتوانه آمریکا، انگلیس و سایر قدرتها به ایران حمله کرده است! به نظرم چند موضوع مهم را باید پیش کشید: ۱. روحیه مقاومت ملی ایرانیان ۲. تجربه هشت سال جنگ تحمیلی ۳. اعتماد به قدرت نیروهای نظامی کشور ۴.اعتماد به فرماندهی و شجاعت رهبر هر کدام از این موارد در اینکه جامعه در لحظه بحرانی از خود رفتاری شجاعانه بروز دهد موثر است. با رفتار جامعه صهیونیستی مقایسه کنید‌. در سال‌های اخیر بسیاری تلاش نموده اند جامعه ایرانی را جامعه ناآماده برای دفاع معرفی کند. باید به این رفتار مردم بیشتر پرداخت. https://eitaa.com/Politicalhistory
📩 رهبر انقلاب: هرچه به ذهن میرسد را نباید در فضای مجازی منتشر کرد / تأثیر برداشت‌ها و تحلیل‌های غلط بر روحیه مردم باید مورد توجه قرار گیرد 🔹️رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت: ✏️ کسانی که با فضای مجازی ارتباط دارند به این نکات توجه کنند همه‌چیز را در فضای مجازی نبایستی منتشر کرد. هرچه به ذهن انسان میرسد. ملاحظه کنید اثرش چیست، ببینید روی فکر مردم، روی روحیه‌ی مردم چه تأثیری میگذارد. ✏️ آن کسانی هم که درباره‌ی فضای مجازی که حالا مکرّر اسمش آورده میشود و بحث میشود و اینها میخواهند تصمیم‌سازی کنند و تصمیم‌گیری کنند به این بُعد قضیه توجه کنند، توجه کنند که چطور ممکن است در فضای مجازی یک تحلیل غلط، یک خبر غلط، یک برداشت غلط از یک مسئله مردم را دچار اضطراب کند، دچار تردید کند، دچار ترس کند. ۱۴۰۳/۸/۶ 🖼 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
؟ این شاید یکی از اصلی‌ترین تفاوت نگاه فروید و دیدگاه اسلام به روان آدمی است! هر دو در پی کاوش‌اند امّا این کجا و آن کجا؟ این یکی در پی تحلیل و کاوش است تا به هر آنچه شر و بدی (پرخاشگری و امیال جنسی منع شده‌ی ذاتی او که در نوع تعامل والدین و محیط با او، تولید پریشانی کرده و اکنون از هشیاری او مخفی شده) دست یافته؛ شاید با فنونی بتواند فرد را وادار کند تا انگشت در حلق روان خود کرده؛ همه آنها را بالا آورده و حالش مقداری خوب شود؛ چون معتقد به تحقق و تلنبار همه اینها در لایه های پنهان روان آدمی بوده؛ روابط والد-فرزند را تولیدگر این پریشانی‌ها دانسته، نقش فرزند را کم‌رنگ؛ صرفا لذت‌خواه، و گریزان از تنش دانسته؛ و نقش والد و محیط را پررنگ، عموما آسیب‌زا، و تنش‌زا دیده است. در این اتمسفر ترسیم شده، همه در پی خواسته خویش‌اند؛ فرزند به نحوی و والد به نحوی دیگر؛ و محصول کنار آمدن یا نیامدن طرفین هم میشود تثبیت در یک دوره یا شکل‌گیری یک عقده که هر دوی آنها زمینه آسیب بعدی‌اند. راست می‌گوید فروید؛ در چنان فضا و فرهنگی که پدری می‌زیید که او هم همین پیچیده‌گی‌های روانی «دوره» و «عقده» را تجربه کرده؛ محصولی جز فرزندی در این عقده و در آن دوره نخواهد داشت! امّا وآن دیگری در پی دست‌یابی به عالی‌ترین ظرفیت‌ها جهت رشد و تعالی انسان است، چون معتقد است بنای خداوند؛ خلق موجود شریر (والد یا ولد) نبوده؛ و هر چند دنیای ناهشیار را با تبیین خود پذیرفته؛ امّا بر این باور است که والدِ ذاتا غیرشریر؛ سازنده ولد شریر نخواهد بود؛ و روابط والد-فرزندیِ مبتنی بر خیر و کرامت، سبب‌ساز ولد شر نخواهد شد؛ و هر چند گرایش به شر را پذیرفته و امکان قدرت گرفتن آن را انکار نکرده؛ امّا معتقد است فطرت الهیِ جاری در کل دوران کودکی تا بزرگسالی نخواهد گذاشت در دنیای روانی، گرایش‌های شر بر خیر غلبه کنند؛ مگر اینکه شیاطینی از نوع جن یا انس (همچون یک والد جهل‌ورز یا یک محیط جهل‌ورز) از کودکی گرایشهای نفسانی آدمی را فعال کرده؛ او را مدام در جریان جهل‌ورزی انداخته باشد. امّا قدرت عقل‌ورزی او توان مدیریت رفتارهای جاهلانه او را خواهد داشت. شاید به ظاهر شباهتی در عملکرد این دو رویکرد وجود داشته باشد؛ امّا مفاهیمی چون «خیر»، «شر»، «فطرت»، «نفس»، «جهل»، «عقل» و بالاتر «خداوند» اشاره‌گر به یک معنای بالاتر است؛ و آن تعالی است؛ او انسان را یک حیوان تکامل یافته نمی‌بیند؛ او، او را مخلوق خداوندی می‌داند که از خلقتش؛ حضورش در دنیا، انتخابهایش؛ و رفتنش هدفی متعالی در میان بوده؛ فرق است انسان را «زیستی» ببینیم یا «متألّه: خدایی‌پذیر»! در تمام شناخت‌ها؛ موضع‌گیری‌ها، و رفتارهایمان متفاوت عمل خواهیم کرد و تحویل‌دهنده محصولی متفاوت! آن یکی در پی «تحلیل»روان است از نوع مرضی؛ وان یکی در پی «تجلیل» روان است از نوع هرَسی (هرس کردن) او تحلیل می‌کند تا به لذت برسد؛ این تجلیل می‌کند تا به عزت برسد او تحلیل‌گر روان آسیب دیده است وان تجلیل‌گر نفس کرامت یافته است او غرایز را می یابد تا آرامشان کند؛ این نیازها را می یابد تا آماده حرکتشان کند. آن خروج ذلت به لذت است و این حرکت از ذلت به عزت! تلاش آن، خارج شدن از لئامت است؛ و هدف این سوق دادن به کرامت! او انسان را «زیستی» می‌خواهد و این انسان را «متألّه» می‌بیند این تحلیل می‌کند وان تجلیل؛ تا کدام را آخرین هدف حرکت خود قرار دهیم؟ 🌿🌺🍃🌸🌿 مُحیی کانال دکتر حمید رفیعی‌هنر 🆔 eitaa.com/Mohyiee
چه خوش بی‌ مهربانی هر دو سر بی.....که یکسر مهربانی دردسر بی!حفظ کرامت در روابط بین فردی امام علی علیه السلام: زُهْدُكَ فِي رَاغِبٍ فِيكَ نُقْصَانُ حَظٍّ، وَرَغْبَتُكَ فِي زَاهِدٍ فِيكَ ذُلُّ نَفْسٍ (نهج البلاغه، حکمت ۴۵۱). امام عليه السلام فرمود: اظهار بى‌ميلى به كسى كه به تو علاقه‌مند است سبب كاستى بهره تو در دوستى اوست و اظهار ميل به كسى كه به تو بى‌اعتناست سبب خوارى تو خواهد بود. امام (عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه درباره دو موضوع هشدار مى دهد، مى فرمايد: «اظهار بى ميلى به كسى كه به تو علاقه مند است سبب كاستى بهره تو در دوستى او است و اظهار ميل تو به كسى كه به تو بى اعتناست سبب خوارى تو خواهد شد»؛ (زُهْدُكَ فِي رَاغِب فِيكَ نُقْصَانُ حَظٍّ، وَ رَغْبَتُكَ فِي زَاهِد فِيكَ ذُلُّ نَفْس). اين يك واقعيت مسلم است كه اگر انسانى به ما اظهار محبت كند و ما به او بى اعتنايى كنيم خود را از دوستى و محبت و كمك هاى احتمالى او در مشكلات محروم ساخته ايم و به اين ترتيب بهره كمى برده ايم. انسان عاقل و هشيار كسى است كه دست هاى افراد لايقى را كه به عنوان دوستى به سوى او دراز مى شود بفشارد و روزبه روز بر دوستان خود بيفزايد چراكه مشكلات زندگى به قدرى زياد است كه انسان به تنهايى از عهده حل آن ها برنمى آيد ولى اگر دوستان فراوانى داشته باشد آن ها مى توانند به حل مشكلات او كمك كنند و اين جاست كه در ضرب المثل گفته اند: هزار دوست كم است و يك دشمن بسيار. به عكس، هرگاه كسى به انسان بى اعتنا باشد و انسان به او اظهار تمايل كند خود را خوار و بى مقدار كرده است. ضرب المثلى در فارسى هست كه مى گويند: براى كسى بمير كه براى تو تب كند. ولى آن كس كه محبتى ندارد و دست دوستى دراز نمى كند و احساسى در او وجود ندارد، به سراغ او رفتن اشتباه و خطاست. در حكمت دوازدهم نيز نكته اى شبيه همين نكته حكيمانه وجود داشت آن جا كه مى فرمود: «أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اكْتِسَابِ الاِْخْوَانِ وَ أَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَيعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ; عاجزترين مردم كسى است كه نتواند براى خود دوستى انتخاب كند و از او عاجزتر كسى است كه دوستانى را كه به دست آورده است از دست بدهد». امام صادق (عليه السلام) در حديثى مى فرمايد: «مَنْ أَكْرَمَكَ فَأَكْرِمْهُ وَ مَنِ اسْتَخَفَّ بِكَ فَأَكْرِمْ نَفْسَكَ عَنْهُ؛ كسى كه تو را گرامى مى دارد گرامى اش بدار و كسى كه تو را سبك مى سازد خود را از او دور ساز».[ بحارالانوار، ج ۷۱، ص ۱۶۷]. منبع: پیام امام امیرالمؤمنین علیه السلام؛ آیت الله مکارم شیرازی دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از مدرسه شمع
برای فاطمیه شمعی روشن کنید! با کمک بهترین استادان کشور در مسـیر تبیینِ مقاومت جهاد کنیـد! ▫️آموزش‌های کاربردی و ▫️پاســـخ به شبهـات روز مقــاومت ▫️ارتباط و تعامل با اساتید مطرح 🔖گواهی مورد تایید سازمان تبلیغات اسلامی اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در «مدرسهٔ شمع»👇 https://eitaa.com/joinchat/2184446670Cbffbff23ec