eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
644 ویدیو
126 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
شرایط نقل مطالب این کانال در گروهها یا کانال های دیگر چیست؟! با سلام و احترام خدمت تمام بزرگوارانی که به این کانال لطف داشته اند و بعضا متمایل بوده اند که برخی مطالب آن را در کانال ها یا گروه های خود نقل کنند. برخی از این عزیزان از بنده می پرسند آیا می توانیم بدون ذکر نام نویسنده یا آدرس کانال شما، محتوا را در کانال های خود انتشار دهیم؟ اگر بگوییم اشکالی ندارد که بدون ذکر نام نویسنده و کانال درج کنید، مفاسدی دارد، و اگر بگوییم با ذکر اسم و آدرس نقل کنید ذهن برخی عزیزان به سمت و سوی نادرستی کشیده می شود. برای پاسخ به این پرسش پُرتکرار و روشن سازی مطلب، به نقل دو روایت از کتاب اصول کافی (معتبرترین کتاب روایی شیعه) اشاره می کنم. دیگر، تصمیم با شماست: روایت نخست: عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنِ اَلسَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِذَا حَدَّثْتُمْ بِحَدِيثٍ فَأَسْنِدُوهُ إِلَى اَلَّذِي حَدَّثَكُمْ فَإِنْ كَانَ حَقّاً فَلَكُمْ وَ إِنْ كَانَ كَذِباً فَعَلَيْهِ. ... سکونی از امام صادق علیه السلام نقل می کند که فرمود: امیر مؤمنان علیه السلام فرمود: اگر حدیثی را نقل کردید، آن را از قول کسی که از او شنیدید، نقل کنید؛ که اگر راست باشد به نفع شما است، و اگر دروغ باشد به عهده گوینده است. روایت دوم: وَ عَنْهُ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ اَلْحَلاَّلِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اَلرَّجُلُ مِنْ أَصْحَابِنَا يُعْطِينِي اَلْكِتَابَ وَ لاَ يَقُولُ اِرْوِهِ عَنِّي يَجُوزُ لِي أَنْ أَرْوِيَهُ عَنْهُ قَالَ فَقَالَ إِذَا عَلِمْتَ أَنَّ اَلْكِتَابَ لَهُ فَارْوِهِ عَنْهُ. احمد بن عمر حلّال گوید: به امام رضا علیه السلام عرض کردم: اگر یکی از یاران ما [شیعیان] کتابی به من بدهد و نگوید که از من روایت کن، آیا جایز است که آن را از وی روایت کنم؟ امام علیه السلام فرمود: اگر دانستی که کتاب از خود اوست، آن را از وی روایت کن منبع: اصول کافی، ثقه الاسلام محمدبن یعقوب کلینی رازی رحمه الله، ترجمه سید علی مرتضوی، ۱۳۹۴، جلد اول، ص ۱۱۷. جا دارد که البته روایت سومی را هم برایتان نقل کنم و آن این است که: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: كَفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ؛ برای دروغگویی فرد همین کافی است که آنچه را می‌شنود (بدون تحقیق) برای دیگران بیان کند (ميزان الحكمه، ج۱۰، ص۶۶). به نقل از سایت زیر: http://hadith.net/post/43370/%D8%B4%D9%86%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%DB%8C%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA/ و در پایان سخنی با این بزرگواران دارم: لابد متوجّه شده اید که اگر در این کانال، مطلبی از قول کانال دیگری ذکر می شود، اگر بدون تصرف در آن باشد، بازارسال می شود تا نام و آدرس کانال فرد بزرگواری که زحمت کشیده و محتوا را تولید کرده است بیان شود؛ و اگر در آن دخل و تصرفی صورت بپذیرد، پس از ذکر نام و آدرس آن فرد عزیز، توضیحاتی ذیل آن درج می شود تا روشن شود کدام سخن از کیست. اما تعجب من از این است که ما چگونه هستیم که گاهی حاضر نمی شویم برای همدیگر تبلیغ کنیم؟! اگر فعالیت های ما هم راستا است و مطالب ما به درد یکدیگر می خورد، چرا برای هم تبلیغ نکنیم؟! بارها مشاهده شده که کانالهای مخالف، برای اینکه تعداد اعضای کانال های هم راستای خود را بیشتر کنند، برای هم تبلیغ می کنند یا با تدابیری مانند تبادل گروهی جبهه خود را تقویت می کنند. علاوه بر این، اگر به واسطه کانال من و شما، مخاطبان ما به کانال های مفید دیگر دسترسی پیدا کنند و از آنها خوراک علمی و معنوی مناسبی دریافت کنند، برای ما هم نوشته می شود (اگر نیت هایمان درست باشد) و ما هم در آن شریک خواهیم بود. واقعا ما را چه می شود که به ضرر خود کار می کنیم ولی به سود خود نه! شاید چون سود و زیان حقیقی را به درستی نشناخته ایم! بزرگواران، اگر پس از تحقیق و تفکر، متوجه شدید مطلب مفید است، آن را نشر دهید. شاید با انتشار شما به دست فرد یا افرادی برسد که بتوانند تغییرات مثبت بزرگی را ایجاد کنند و آنوقت شما هم در آن شریک خواهید بود ان شاءالله و کلام آخر، اینکه هدف از قرار دادن مطالب در کانال، قطعا نشر آن است. نقل مطالب این کانال، با ذکر همزمان نام نویسنده یا آدرس کانال ما (یا هر دو) و سپس آدرس کانال خودتان بلامانع است. همچنین استفاده از محتوای مطالب برای روشنگری و تبیین حقایق برای مخاطبان تان (دانشجو، مخاطب کانال، و هر مخاطب دیگری) هم بلامانع می باشد. موفق و موید باشید... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
موتورهای جستجوگر ایرانی جایگزین گوگل 📌مناسب و قابل استفاده برای پژوهشگران 👉 Gerdoo.me (گردو) 👉 zarebin.ir (ذره بین) 👉 jasjoo.com (جسجو) 👉 salam.ir (سلام) 👉 parseek.ir (پارسیک) 👉 rismoon.com (ریسمون) 👉 Yooz.ir (یوز) 👉 parsijoo.ir (پارسیجو) 👉 payab.com (پایاب) 👉 moniran.com (منیران) ┏━━━🔸🔷🔸━━━┓ @pejooheshyar ┗━━━🔸🔷🔸━━━┛ با ذکر لینک پژوهشیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 متقاضیان دریافت گرین کارت، باید گزارش ۵ ساله از فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی ارائه دهند!! 🔺بخشی پایانی مستند ، درمورد سلبریتی ها مواضع آنها علیه جمهوری اسلامی👆 🔺مشاهده کامل مستند: Roshangari.ir/video/69823 🆘 @Roshangari_ir
اگر جامعه را به لحاظ پوشش آزاد بگذاریم بهتر نیست⁉️ 👈برخی می گویند بیاییم و جامعه را به لحاظ پوشش آزاد بگذاریم. اگر اینطور باشد، به تدریج حساسیت افراد کم می شود و این چالش ها هم از بین خواهند رفت. این مدّعا، از چند جهت قابل بررسی است. نخستین جهت اینکه آیا اگر محدودیت را برداشتیم، این محدودیت را باید به کل برداریم یا اینکه باید در یک جایی متوقف شویم که دیگر از آنجا به بعد محدودیت برقرار باشد؟ 👈اگر گفته شود از یک جایی به بعد دیگر نمی توان تحمل کرد و باید محدودیت اِعمال شود، آنوقت می پرسیم این «جایی که می گویید» دقیقا کجاست؟ و با چه شیوه ای می توان مشخص کرد که این محدودیت باید از کجا آغاز شود؟! 👈نتیجه نهایی این می شود که مساله قبل حل نمی شود، فقط کمی جا به جا می شود و باز همان اِشکال کسانی که می گویند محدودیت هست، سر جای خود باقی می ماند. امّا اگر گفته شود که محدودیتی نباشد، نتیجه چه می شود؟👇 لازم نیست برای پاسخ به این پرسش، زیاد فکر کنیم. فقط کافی است ببینیم در کشورهایی که این مسیر را تجربه کردند، چه اتفاقی افتاده است. 👈 نتیجه این است: دختران به جای اینکه با شخصیت خود دیده شوند، با جاذبه های جنسی شان دیده می شوند. بله، جنسی سازی دختران (Sexualization of girls)، نتیجه اِعمال سیاست برداشتن محدودیت های جنسی در غرب بوده است. جنسی سازی دختران یعنی چه؟ به طور خلاصه، یعنی اینکه دختران به جای اینکه انسان هایی قابل احترام و دارای کرامت دیده شوند، به عنوان موجودات جنسی دیده شوند. و نتیجه این فرایند چیست؟ آنچه امروز از آن به خود شیء انگاری یا شیء انگاری جنسی نامگذاری می شود. خودشیء انگاری (Self-objectification). (Sexual objectification) به تعامل کردن با زنان و ادراک ایشان به عنوان اشیای جنسی اشاره دارد. در این فرآیند، فرد عینیت یافته، در چشم ناظران، به یک «بدن غیرانسانی» تبدیل می شود. این اصطلاح به درستی بیانگر دو بعد اصلی تعریف کنندۀ شیءانگاری است: ابزار (وسیله) بودن و انکار انسانیت. هنگامی که زنان شیئیت می یابند با آنها به عنوان بدن صرف، ابزاری برای استفاده و لذت دیگران برخورد می شود (ابزار بودن). علاوه بر این، آنها از شخصیت خود محروم میشوند و به عنوان موجوداتی مکانیکی و بی فکر در نظر گرفته می شوند که قادر به تجربه حالات ذهنی انسانی نیستند (انکار انسانیت). بر اساس نظریه شیءانگاری، ابزار اصلی شیءانگاری، نگاه شیءگونه است که به نگرش‌های کم و بیش صریح مردانه، کنایه‌های جنسی یا اظهارنظرهای متمرکز بر ظاهر فیزیکی زنان اشاره دارد. این نوع بازخوردهای بین فردی می تواند توسط زنان درونی شود و باعث خودشیئی انگاری آن ها، یعنی توجه بیشتر آنها به بدن و ظاهر فیزیکی شان به جای شخصیت کامل آن ها، شود. از جمله پیامدهای روانشناختی خودشیءانگاری در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد👇 کمتر اخلاقی و انسانی دیدن خود، احساس گناه زیاد در قربانیان زن، عملکرد شناختی ضعیف تر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفتن، مشکلات سلامت روان بیشتر (بی اشتهایی و پرخوری عصبی، افسردگی، مشکلات کارکرد جنسی)، افزایش شرمگینی و اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد و ... . زنانی که در معرض ارزیابی های مبتنی بر زیبایی بدنی از جانب دیگران قرار می گیرند (به عنوان نمونه وقتی زیبایی های بدنی شان در معرض دید مشاهده گران بیرونی قرار میگیرد)، مستعدّ این وضعیت هستند. نک: - Baldissarri C, Andrighetto L, Gabbiadini A, Valtorta RR, Sacino A, Volpato C. Do Self-Objectified Women Believe Themselves to Be Free? Sexual Objectification and Belief in Personal Free Will. Front Psychol. 2019 Aug 8;10:1867. doi: 10.3389/fpsyg.2019.01867. PMID: 31440196; PMCID: PMC6694764. - Calogero R. M., Tantleff-Dunn S., Thompson J. K. (2011). Self Objectification in Women: Causes, Consequences, and Direction for Research and Practice. Washington, WA: American Psychological Association دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🛑چه کسی به غرب حق داده که دختران و زنان را به عنوان موجودات جنسی معرّفی کند؟! میتواند بر پسران و مردان تاثیراتی منفی بگذارد.قرار گرفتن در معرض ایده آلهای باریک جنسی جذّاب زنان،یافتن شریک قابل قبول یا لذّت بردن کامل از صمیمیّت با شریک زن را برای برخی مردان دشوار میسازد(اسکولر و وارد، ۲۰۰۶).چندین مطالعه تجربی نشان داده که در معرض پورنوگرافی قرار گرفتن(که اغلب زنان را به عنوان اهداف جنسی ترسیم میکند)منجر به این میشود که مردان شرکای زن خود را کمتر به صورت جذاب رتبه بندی نمایند(ویور، مزلند و زیلمن ،۱۹۸۴)،رضایت کمتری از جذابیت،عملکرد جنسی و میزان محبّت به شرکای صمیمی شان نشان دهند(زیلمن و براینت،۱۹۸۸)،و تمایل بیشتری در جهت رابطۀ جنسی بدون درگیری عاطفی ابراز نمایند.حتی مشاهدۀ یک قسمت از برنامه تلویزیونی همچون Charlie’s Angels ممکن است منجر به این شود که مردان،زنان واقعی را به لحاظ جسمی کمتر جذّاب رتبه بندی نمایند(کنریک و گاتیرز،۱۹۸۰).فریبل، جانسون و کلمن(۱۹۹۷) دریافتند دانشجویان دورۀ کارشناسی مرد که مرتّب و به صورت خودجوش پورنوگرافی را دنبال میکردند،اصطلاحات جنسی بیشتری را برای توصیف معنای واژه «زن» تولید میکردند تا دیگران.این دو گروه،در توصیفاتشان برای واژه «مرد» تفاوتی با یکدیگر نداشتند؛این پیشنهاد میکند که مشاهده پورنوگرافی،به خصوص،با جنسی سازیِ زنان مرتبط است و تاثیرات تعمیم یافته یا به لحاظ جنسیتی خنثی در بر ندارد (apa، ۲۰۰۷). 👈ما غرب را در مورد زنان به پاسخگویی وادار خواهیم کرد دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از محسن قنبریان
11.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
↩️ ۱۵سال پیش: ۲۰_۳۰سال آینده، دنیایی بدون هیچ شباهت با امروز در امکان اثر گذاری و تسخیر دلها/ روحانیت مسئول دینداری مردم...! ❓ سؤال اساسی: دهه اخیر فضای مجازی، "" ساخته یا صرفا مضامین ناپسندی را با پلتفرم های بیگانه منتشر می کند؟! ▫️جهان اجتماعی، به نوعی "افکار عمومی مشترک" و "آستانه شوق و تحریک مشترک" است. فیلتر فلان پلتفرم و نگهداشت ایتا و روبیکا و... الزاما مسئولین دینداری مردم(روحانیت) را مثل جهان اجتماعی پیشا مجازی، نمی کند! در همین پلتفرم های داخلی هم از کانال های سرگرمی و زرد عقب می مانند! ▫️روحانیت در فضای مجازی "غایب" نیست اما دچار "" است! "ظهور دینداری در فضای مجازی" شرط در آمدن از "این غیبت" است! و دینداریِ مجازی چیزی بیشتر از روحانیتِ مجازی و تولید محتوا و لشکر سایبری و فیلترینگ می خواهد؛ تصرفاتی ایمانی(نه فقط قضایی) در "تکنولوژی مجازی" و "بعثتی متناسب" با آن جهان اجتماعی -هردو باهم- می خواهد! ❗️بسیاری از ما عادت کرده ایم مسأله ها را ساده کنیم تا حل کنیم! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۷/۹ ☑️ @m_ghanbarian
اللهم عجّل لولیّک الفرج... https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 اعتراف مهم رسانه هاي غربي: 🧐زناني كه در غرب به اسلام گرايش پيدا مي كنند چند برابر مردان است. 🖌 چرا؟ به دليل خيانت غرب به زن و خدمت اسلام به وي💥 زنان، راه نجات و صيانت از خود را در ورود به آغوش امن اسلام مي بينند. اين اقرار، پوچی ادعای «ظالمانه بودن احکام اسلام نسبت به زنان» را روشن می سازد. برای توضیح بیشتر، در این کانال رجوع کنید به: eitaa.com/sajedi_ir/2455 eitaa.com/sajedi_ir/2395 تهیه و زیرنویس: دوست عزیزم، دکتر سید روح‌الله موسوی https://eitaa.com/sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: https://eitaa.com/sajedi_ir/672
استفاده از زنان و مردان را در تبلیغات ممنوع کنید! زنان و مردان، انسان هستند و نه ابزار شما برای کسب درآمد این یک مطالبه جدی است. زن و مرد هم ندارد... باید برای دفاع از انسانیت قیام کرد... متاسفانه در کشور ما، وقتی تخلفی از جانب شرکت یا سازمان یا تولیدکننده ای صورت می پذیرد، آن تولیدکننده متخلف به جای تنبیه شدن، تشویق هم می شود! چگونه؟ در تبلیغ جنسی یکی از تولیدکنندگان بستنی در فضای مجازی، بسیاری از مردم با این بستنی آشنا شدند، شبکه بی بی سی برای آن تبلیغ رفت و اتفاق خاصی هم رخ نداد. این تنبیه شبیه به بیرون فرستادن دانش آموز متخلف، توسط معلم، از کلاس است که درواقع چنین تنبیهی از خدای دانش آموز است! این تشویق است یا تنبیه؟! پس از روشن سازی قوانین تبلیغ برای تولیدکننده و مخاطب، در صورت تخلفات اینچنینی، باید چنان برخورد بازدارنده ای با متخلف انجام داد که دیگر هیچکس جرات نکند چنین خطایی مرتکب شود. گاه، تنبیه جدی و بی ملاحظه یک تولیدکننده سوءاستفاده گر، یک جامعه را از یک رویه غلط نجات می دهد. برخوردهای رایج در کشور ما، نه تنها بازدارندگی لازم را ندارد که گاه ترغیب کننده به انجام خطا نیز هست! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231