1_1988841730.pdf
454.3K
✅ نهج البلاغه خوانی ۱۱۰ روزه با تنها روزی ۱۰ دقیقه صرف زمان
سنّت حسنه شماره ۹
راستش را بخواهید برای ما #شیعیان_امیرالمؤمنین_امام_علی_علیه_السلام ناپسند است که جرج جرداق مسیحی ۲۰۰ بار #نهج_البلاغه خوانده باشد و برخی از ما هنوز یک بار هم آن را مطالعه نکرده باشیم!
برنامه ۱۱۰ روزه مطالعه نهج البلاغه را که در هر روز شاید بین ۵ تا ۱۵ دقیقه از شما وقت بگیرد، دریافت کنید.
👈 در صورت تمایل این برنامه را در کانال ها و گروهها و مراکز فرهنگی و بین افراد دیگر هم ارسال کنید و در این کار خیر سهیم شوید.
#سنّت_حسنه
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
پیشنهاد مطالعه و انس گرفتن با دعای مکارم الاخلاق
مبانیِ معرفتی ضعیف است دیگر؛ یعنی وقتی مبانیِ معرفتی ضعیف بود، طبعاً نمیتواند آنها را در مقابل حوادث، در مقابل سؤالها، در مقابل ابهامها حفظ کند و در صراط مستقیم نگه دارد. لذاست که به نظر من به مسائل ایمانی و مسائل اعتقادی و معرفتی بپردازید. ببینید، این دعا که عرض کردم -دعای بیستم صحیفهی سجّادیّه، دعای معروف مکارمالاخلاق- این جوری است: اَللَهُمَّ بَلِّغ بِایمانی اَکمَلَ الایمانِ وَ اجعَل یَقینی اَفضَلَ الیَقین؛ میگوید یقین را دارم امّا بهترین یقین قرار بده یقین من را. وَ انتَهِ بِنیَّتی اِلى اَحسَنِ النِّیّات وَ بِعَمَلی اِلى اَحسَنِ الاَعمال، تا آخر این دعا. دعا البتّه دعای عجیبی است. من توصیه میکنم که عزیزان، جوانها با این دعای بیستم صحیفهی سجّادیّه آشنا بشوند. البتّه دعاهای صحیفه فوقالعاده است؛ یعنی صحیفهی سجّادیّه بحث یک دعا و دو دعا نیست. حالا دعای بیستم را من عرض کردم، دعای بیستویکم هم به یک نحو دیگر دعای عجیبی است و دعاهای گوناگون دیگری که در این کتاب فوقالعاده باارزش وجود دارد. حالا این دعای بیستم را که دعای مکارمالاخلاق است بخوانید، به آن توجّه کنید. خوشبختانه ترجمههای خوبی از صحیفهی سجّادیّه انجام گرفته که من سه چهار مورد از این ترجمهها را دیدهام، انصافاً ترجمههای بسیار خوبی است و مورد اعتماد است؛ به اینها مراجعه کنید، از آنها استفاده کنید. این هم توصیهی دوّم ما است به شما عزیزان.
۱۳۹۹/۰۲/۲۸
بیانات رهبری در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شب قدر به ریزهخواری اکتفا نکنیم
اگر قرآن به سر می گذاریم، هدف تنها این نباشد که خدا گناهان ما را بیامرزد، ما را به جهنم نبرد، ما را به بهشت ببرد. اینها ریخت و پاش سفره شب قدر است. وقتی یک دوستی سفره ای پهن می کند، مائده الهی و مَأدبة الهی می چیند، مهمان های خود را به بهترین وجه پذیرایی می کند. وقتی مهمان ها برخاستند، سفره برچیده می شود، آن ریزه های سفره را می ریزند؛ مرغ ها آن ریزه های سفره را می چینند.
ریزه سفره شب قدر این است که کسی نسوزد، به جهنم نرود. اینها شب قدر نیست. شب قدر آن است که انسان طیّار گونه دست هزارها نفر را بگیرد و به بهشت ببرد. در دنیا رفتار او، گفتار او، سیرت او، سریرت او، سنّت او آموزنده باشد. هزارها نفر را زنده کند و در آخرت هم هزارها نفر را به همراه خود به بهشت ببرد. اگر ما بتوانیم در کنار سفره الهی و دولت قرآن بنشینیم، چرا در ته صفوف و صَفُّ النِعال قرار بگیریم به دنبال آن ریزه های سفره تکان ها باشیم که از سفره تکانده شده چیزی به ما برسد.
آیتالله جوادی آملی (حفظهالله تعالی)
متن کامل
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
رابطه تنگی عرصه حیات با اعراض از ذکر خدا
خواندنش قدری حوصله میطلبد اما ارزشمند است ان شاءالله
⁉️ آيا تنگى عرصه حيات، علت پيدايش صفاتى از قبيل حسادت و كينهتوزى و بدخواهى در ما مىشود يا اينكه وجود اين صفات علتهاى ديگرى دارد و كار به عكس است، يعنى اين صفات است كه موجب تنگى عرصه حيات مىشود و سبب مىشود كه افراد عرصه زندگى را بر يكديگر تنگ كنند و زندگى را ناگوار سازند؟
👈 انسان روى همين اشتباه هر وقت كه به فكر فراخى عيش و خوشى زندگى خود مىافتد اين طور فكر مىكند كه عرصه مادى حيات خود را فراختر كند و صحنه زندگى خود را توسعه دهد و چنين مىپندارد كه چون محيط مادى و بيرونى زندگىاش تنگ است از هر طرف فشار بر او وارد مىآيد و بعد از توسعه اين محيط، ديگر اين فشار را از اطراف بر خود احساس نخواهد كرد. ولى همين كه به اين آرزوى خود رسيد و آن را جامه عمل پوشانيد باز حس مىكند كه همان فشار عيناً روى دوشهايش هست، بلكه سنگينتر شده و هرچه فكر مىكند عقلش به جايى نمىرسد، كلافه مىشود، ناراحت مىشود، به زندگى بدبين مىشود، خلقت و آفرينش را به باد انتقاد مىگيرد.
✅ حقيقت اين است كه بيشتر فشارهايى كه انسان در اين دنيا بر دوش خود احساس مىكند، از تنگى محيط بيرونى نيست، از كمبود وسايل عيش و خوشى نيست، بلكه از تنگى فضاى روح و محيط روحى و معنوى بشر است و دليلش هم اين است كه مىبينيم افرادى با داشتن همه چيز و با باز بودن دستشان به هر چيز و در عين اينكه در محيط مادىِ وسيع و فراخى زندگى مىكنند، در منتهاى رنج و بدبختى به سر مىبرند و افرادى ديگر كه هيچ يك از اين وسايل و ابزارها را ندارند ولى خداوند به آنها شرح صدر و سينه باز داده خوش و خرم زندگى را به سر مىبرند.
راه لذت از درون دان نز برون (۱)
احمقى دان جُستن از قصر و حصون
آن يكى در كنج زندان مست و شاد
وان دگر در باغ، ترش و بىمراد (مثنوی، دفتر ششم)
گر تو باشى تنگدل از ملحمه
تنگ بينى جوّ دنيا را همه
ور تو خوش باشى به كام دوستان
اين جهان بنمايدت چون بوستان (مثنوی، دفتر چهارم)
و خداوند كريم مىفرمايد: وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ اَلْقِيٰامَةِ أَعْمىٰ (طه، ۱۲۴). آن كس كه از ياد ما روى گرداند، از براى او تعيّش و زندگى تنگى در اين دنيا خواهد بود و ما او را - كه در اين دنيا كور و نابينا از حقيقت است - در آخرت نيز كور محشور مىكنيم. در اينجا اختصار بيان شده؛ يعنى اعراض از خدا سبب بروز صفات انحرافى از قبيل حسد و عداوت مىشود و آنها سبب تنگى معيشت.
⁉️ معناى معيشت تنگ كه در اين آيه ذكر شده چيست؟
آيا مقصود اين است كه اسباب و وسايل زندگى را از دست او مىگيريم و فضاى دنيا را بر او تنگ مىكنيم؟ نه. مقصود اين است كه او را به ضيق صدر مبتلا مىكنيم و آن كس كه مبتلا به اين مرض روحى است جهان فراخ بر او تنگ مىشود.
گر تو باشى تنگدل از ملحمه
تنگ بينى جوّ دنيا را همه
👈 اگر ياد خدا از دل بشر رفت، هواهاى دنيا به دل راه مىيابد، حرص و آز بر روح مسلط مىشود، حسادت و عداوت و بدخواهى نسبت به بندگان خدا در دل پيدا مىشود. اين امور كه در دل پيدا شد انقباض و گرفتگى در روح پيدا مىشود. پس در اين آيه اختصار بيان شده و واسطه حذف گشته است؛ يعنى كسى كه از ذكر خدا اعراض كند خلأ صورت مىگيرد، وساوس پيدا مىشود، حسادت و عداوت و حرص و طمع پيدا مىشود؛ آنها كه پيدا شد معيشت تنگ مىگردد، زندگى از داخل وجود انسان بر انسان تنگ مىشود.
معيشت تنگ و فشارده، ناشى از فقر مالى نيست، ناشى از فقر اخلاقى است، ناشى از صفات بدى است كه در جان بشر رسوخ مىكند؛ همان طورى كه زندگى پاكيزه و آسان نيز مولود پول زياد و ثروت زياد نيست، ناشى از صفات حميدهاى است كه انسان بايد با كوشش و مجاهدت آنها را كسب كند: مَنْ عَمِلَ صٰالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثىٰ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيٰاةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مٰا كٰانُوا يَعْمَلُونَ (نحل، ۹۷). هركس عمل خود را صالح و شايسته گرداند و از موهبت ايمان هم بهرهمند باشد ما او را زندگى مىدهيم، زندگى پاكيزهاى...
✅ زندگى پاكيزه آن زندگى است كه آلودگى نداشته باشد. آلودگيهاى حيات و زندگى همان چيزهايى است كه با ناموس حيات موافقت ندارد، همانهايى است كه خوشى و لذت حيات را مىگيرد...
پانوشت:
(۱). ضمناً بايد دانست كه سخن در اين نيست كه به طور منفصله حقيقيه بايد زندگى برونى فراخ باشد يا زندگى درونى. بدون شك هردو شرط لازم است و هيچكدام شرط كافى نيست. در دين، هم فراخى معيشت مطلوب است و هم فراخى صدر. چيزى كه هست عامل عمده دومى است و صحيح نيست كه حصر كرده و مبالغه كنيم و بگوييم: راه لذت از درون...
منبع: شهید مطهری رضوانالله تعالی علیه، خطابههای اخلاقی، صص ۱۲۰_۱۱۰.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄
آری؛ شهادت هنر مردان خداست...
پندار ما این است که ما ماندهایم و شهدا رفتهاند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا ماندهاند (شهید آوینی).
شهادت تعدادی از هموطنان عزیزمان (در واقعه تروریستی در سیستان و بلوچستان) به ویژه پاسدار مدافع امنیت شهید امیر محسن حسن نژاد را به خانواده محترم ایشان، به خصوص همسرشان، سرکار خانم محمدحسنی، مدیریت پُرتلاش ادبستان دخترانه بهشت، تبریک و تسلیت میگوئیم.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🔘 برنامه استقبال از پیکر مطهر شهدای مدافع امنیت استان یزد
🟡 امشب ساعت ۲۲ فرودگاه بین المللی شهید صدوقی
«روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد»
🟣 کانال#خبرِ_یزد (اخبارکوتاه،مختصرومفید)👇🏻
@khabare_yazd
.
🇮🇷 بچهها را در راهپیمایی بیاورید. ما در شرایطی به این راهپیمایی می آییم که نه کسی به ما تیر می زند، نه تانکی روبه روی ماست.
🇵🇸 ملت فلسطین، در حالی به راهپیمایی میآید که جلویشان تانک است و به آنها تیراندازی می کنند. ممکن است اینجا نهایتاً بارانی باشد. اما به سمت آنها تیر می آید! حالا ما بچه کوچکمان را در باران نیاوریم؟ باید بیاوریم!
🇮🇷 انتقال #فرهنگ از نسلی به نسل دیگر در همین مراسمات است. یعنی شما با آوردن فرزندانتان در این راهپیمایی ها، یک کتاب از مطالب نسل گذشته را به امضای این بچه می رسانید و بچه رشد فرهنگی پیدا می کند.
🇵🇸 #روز_قدس
✍ #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد سوم، صفحه۲۳۷.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
هر چند امروز، با جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی، دفاع از مردم مظلوم و قهرمان فلسطین، به عیار و سنگ محک انسانیت تبدیل شده است، اما باز هم این روایت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله را باید یادآور شد که:
«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ (کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، و با شنیدن این فریاد، پاسخش را نگوید، مسلمان نیست).
کافى، ج ۲، ص ۱۶۴، حدیث ۵ (دار الکتب الاسلامیة)؛ وسائل الشیعه، ج ۱۵، ص ۱۴۱، حدیث ۲۰۱۶۹ (چاپ آل البیت)
https://virasty.com/mohsenazizi
#روز_جهانی_قدس
#خروش_جهانی
انجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه الزهرا (س) برگزار میکند:
📌نشست علمی اسلام و مکانیزمهای سلامت روان
سخنران : حجتالاسلام دکتر حمید رفیعی هنر
دکتری روانشناسی عمومی
هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
💥شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
ساعت ٢٢_٢١
📍لينك جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/alzahrafarhangi/ra14
☄️☄️☄️ شركت در نشست براى عموم رايگان است .
🌿🌺🍃🌸🌿
#مُحیی کانال دکتر حمید رفیعیهنر
🆔 eitaa.com/Mohyiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«... وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ قَاصِمِ الْجَبَّارِینَ مُبِیرِ الظَّلَمَةِ...»
اَللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ وَ هَيِّئْ لَهُ الْأَمْرَ وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ...
بار خدايا، هر جنگجويى از گروندگان به آيين تو كه به جنگ با آنان برخيزد و هر مجاهدى از پيروان سنت تو كه با آنان جهاد كند تا دين تو بيشتر اعتلا يابد و حزب تو تواناتر شود و نصيب تو افزونتر گردد، پس هر چه خواهد برايش ميسر گردان و اسباب كار او مهيا كن و بر عهده گير كه پيروزى اش دهى...
فرازی از دعای امام سجاد علیه السلام درباره مرزداران
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خط رسانه دشمن پس از ضربه خوردن را پیش بینی کنیم
پس از عملیات موشکی ایران علیه پایگاه عین الاسد در پی به شهادت رسیدن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، #ترامپ پشت تریبون آمد و با چهره و لحنی مضطرب و پریشان اینطور اعلام کرد که ما آسیب خاصی ندیدیم.
پمپئو سخن از ضربه ملایم مغزی گفت و واکنش #رسانهای امریکا به شکست مفتضحانه چنین کلید خورد.
پس از مدتی (که معمولا کسی دیگر دنبال کننده اخبار نیست و تب خبر در لحظات ابتدایی است)، اعترافات شروع شد و مشخص شد موشک ها نقطه زن عمل کردند، ضربات سهمگین بود، آسیبها بسیار جدی بود و پیام مخابره شد.
حربه دشمن در حال حاضر، تلاش در جهت کوچک نمایی واقعه و آسیب او، و بزرگ نمایی توان او است. دلیل این است که حس غرور و افتخار و عزت از عملیات کننده و مردمانش گرفته شود و حس سرافندگی و شکست و تحقیر از خودش و جمعیت وحشت زده اش دور شود. واقعیت اما روشن است.
جمهوری اسلامی ایران، با این اقدام خود (که علنا و بدون غافلگیری، از خاک خود، با استفاده بسیار محدود از توان خود و ... انجام داد)، دست کم اینها را یکجا قلع و قمع کرد👇
هیمنه پوشالی اسرائیل
توان پوشالی آمریکا برای بازدارندگی ایران از پاسخ مشروع
کسانی که قدرت موشکی ایران را واهی میخواندند
کسانی که میگفتند ایران جرأت پاسخ ندارد
کسانی که میگفتند اینها همه بازی و هماهنگ شده است
کسانی که مرعوب گنبد آهنین و توان هستهای دشمن بودند
و ...
✅ بله؛ پیام با موفقیت ارسال و توسط مخاطبان دریافت شد.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حذف نام پدر از کارت ملّی؟!
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿۱۳﴾اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم تا با يكديگر شناسايى متقابل حاصل كنيد در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا پرهيزگارترين شماست بى ترديد خداوند داناى آگاه است (حجرات، ۱۳)
در حالی که سخن از افزودن نام مادران بزرگوار به کارت ملی افراد مطرح بود، معاون زنان رئیس جمهور اعلام کردند که ثبت احوال قصد دارد کارت های جدیدی بدون نام پدر تحویل بدهد و قضیه افزودن نام مادران هم طبعا منتفی است!
در تمام شهرها و روستاهای ایران، اسامی کوچهها و خیابانها و محله ها و امثال آن، یادآور هویت آن منطقه است. هویت افراد با معنای زندگی آنها پیوندی ماندگار دارد.
دنیای امروز، دنیایی است که تمایل دارد رگ و ریشههای هویتی افراد و جوامع را از ایشان بستاند و آنها را بی پناه رها سازد تا هر طور مایل بود بر آنها کنترل پیدا کند.
بارکد برای دریافت اطلاعات هویتی مردم کافی نیست! انسان ها کد و عدد نیستند.
ما امام حسین علیه السلام را به حسین بن علی بن ابی طالب میشناسیم و منجی عالم بشریت را مهدی فاطمه صدا میزنیم!
ما به هرگونه پاکسازی هویتی معترضیم.
صدای اعتراض خود را به ثبت احوال برسانیم.
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینستاگرام و آسیبهای مهلک آن برای بهویژه نوجوانان دختر
شاید برخی کسانی که چنین کلیپ هایی را میبینند، پیش خود بگویند: عجب کشور جالبی دارند این آمریکاییها. ببینید، چطور مؤسس اینستاگرام را به چالش میکشند!
اما، این ساده لوحانه ترین تعبیری است که میتوان برای آمریکا داشت.
سالهای سال است که پژوهشگران اثرات مخرب شبکههایی چون اینستاگرام، فیسبوک و ... را بر سلامت روانی، اجتماعی، معنوی و ... مخاطبان میسنجند و نتایج بسیار شفاف و روشن است.
فریب این نمایشهای مضحک را نباید خورد.
آنها کاری که برایشان سود داشته باشد، تا زمانی که بتوانند حداکثر سود را ببرند پیش میبرند و به تدریج وارد پروژههای بعدی میشوند.
اینستاگرام یک پروژه پُرسود برای آمریکا بود و تا توانست به مخاطبان و سبک زندگی آنها و به ویژه سلامت روان دختران نوجوان آسیب وارد کرد و این آسیبها هیچ اهمیتی برای امریکا نداشت و ندارد.
مراقب پروژههای بعدی شیطان بزرگ باشیم!
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی با همکاری مرکز مشاوره زندگی توحیدی و گروه فتح برگزار میکند:
🖊 سلسله کارگاههای
"درآمدی بر درمان اختلالات هویـت جنسیتی"
📌کارگاه اوّل:
ریشهها و اندیشهها در اختلالات هویت جنسیتی (۸ساعت)
📌کارگاه دوم:
بحران جهانی هویت و ارتباط آن با ابعاد زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی جنسیت (۸ساعت)
📌کارگاه سوم:
ناهمنوایی جنسیتی در دوران کودکی: زمینهها و راهکارها (۸ساعت)
📌کارگاه چهارم:
ضرورت رواندرمانی در اختلالات هویت جنسیتی (۴ساعت)
📌کارگاه پنجم:
درآمدی بر درمان اختلالات هویت جنسیتی با رویکرد ptc (۸ساعت)
✅با اعطای مدرک معتبر از
"انجــمن ایــرانی روانشـناسی اســلامی"
💰هزینه هر کارگاه ۴۰۰ هزار تومان
با تخفیف برای اعضای انجمن ۲۸۰ هزار تومان
💰هزینه کارگاه دکتر نجات ۲۰۰ هزار تومان
با تخفیف برای اعضای انجمن ۱۰۰ هزار تومان
💳6221061244435550
مشترک فاطمه فیاض و منصوره ابوالحسنی
‼️کارگاهها به صورت آنلاین و در بستر اسکای روم تشکیل میشوند‼️
مراحل ثبت نام:
✅ پر کردن فرم در لینک:
https://survey.porsline.ir/s/tYWiJDQt
✅ ارسال نام و نام خانوادگی+کارگاه انتخابی+عضویت یا عدم عضویت در انجمن و تصویر فیش واریزی به 👇
@reyhaneh_sm
(بله و ایتا)
@khatoonvafa
(بله، ایتا، تلگرام)
.............................
کانال اطلاع رسانی ما در"بله"
https://ble.ir/anjomaniranieslami1402
کانال اطلاع رسانی ما در"ایتا"
https://eitaa.com/anjomanuranieslami1402
#معرفی_کتاب
راز رضایت
رضايتاززندگي از مؤلفههاي کليدي شادکامي است و به همین جهت انسان، هماره در جستجوي آن است! روانشناسان از دیرباز و به ویژه در دوره اخیر به این موضوع پرداختهاند و تبیینهای خود را ارائه کردهاند.
اما این موضوع در منابع اسلامی نیز مورد توجه جدی بوده است. آنچه اين کتاب به دنبال آن است، رضامندي از ديدگاه اسلام است.
مسئله اين است که بر اساس منابع اسلامي، رضامندي چه تعريفي دارد و از چه مؤلفههايي تشکيل شده است؟ همچنين چه نظريه اسلامي ميتواند رضامندي را تبيين کند؟
مجموعه مطالب این اثر، چند دسته است:
یکی تئوری رضامندی از دیدگاه اسلام که عبارت است از «خیرِ ادراک شده» و مباحث پیرامونی آن که در فصل دوم گزارش شده است.
دیگری راهبردهای رضامندی است که عبارتاند از: راهبرد خیر، شامل پیشنیازهای رضامندی (خیرشناسی، داشتهشناسی، خیرگرایی در ارزیابی) که در فصل سوم آمده،
عوامل رضامندی (خیرآوری، خیریابی و خیرباوری) که در فصل چهارم آمده،
و راهبردهای انطباق، پذیرش و سرور که در فصل پنجم گزارش شدهاند.
این کتاب، بخش نظری رضامندی کتاب الگوی اسلامی شادکامی است. در این اثر بر اساس یافتههای جدید پژوهشگر تغییراتی صورت گرفته است.
📣 رسانه دینی باشیم
🌐 صفحات مجازی
-
💫 منتشر شد 💫
📚 #کتاب «روش مدلیابی مفهومی از متون اسلامی: با تأکید بر سازههای روانشناختی»
🖌 نویسنده:
حجت الاسلام دکتر مسعود نورعلیزاده میانجی
(عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه شاهد)
📖 انتشارات:
مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
با همکاری دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشیِ معاونت پژوهش حوزه
ما با دو امر بسیار مهم و اساسی روبهرو هستیم:
تولید علم دینی و پیشبرد یا تأسیس روانشناسی اسلامی از یکسو، و از سوی دیگر کشف و تبیین قوانین رفتاری که اساساً با پیچیدگیهای خاص پدیدههای انسانی برخوردار است. به راستی برای تحقق این دو امر چه باید کرد؟
🔹 راه دستیابی به این هدف، یا بهتر است بگوییم «علوم انسانی اسلامی، از جمله روانشناسی اسلامی» در چیست؟
🔹 چگونه میتوان پیچیدگیهای رفتاری و روانشناختی انسان را تحلیل و از قوانین حاکم بر آن بازنمایی درست داشت؟
🔹 چگونه میتوان در این زمینه و با رویکرد اسلامی به نظریه دست یافت؟
🔻 فهرست و پاسخ پرسشهای فوق در 👇
https://pic.ketab.ir/DataBase/bookpdf/02/14021221303.pdf
🔴 لینک تهیه کتاب 👇
https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/5073
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت کافه های آمریکا
🌐@media_secret
🏳️⚧️@ANTI_LGBTQ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دنیای مُدرن خیلی "چیزها" به انسان داد
اما انسان را از خود و خدای خود دور ساخت.
همان دوری انسان را به اضطراب و تنهایی کشاند.
به افسردگی
به خودکشی
هنوز غرب دنبال راهچاره برای جبران خلا "خود و خداست"
هنوز فکر میکنند بدون خدا میشود روح انسان را به آرامش رساند.
درد را غرب فهمیده اما در درمان هنوز به خطا می روند.
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231