eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
584 ویدیو
121 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 لایو اینستاگرامی با موضوع: روانشناسی اسلامی به کجا ره می سپارد؟! ❇️با حضور 🗣 دکتر مسعود جان بزرگی (استاد تمام و عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🗣 حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی (استاد تمام و عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 🗣 حجت الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر (استادیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) 🗣 بشیر اسلامیان (مجری و کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی) 🕘 زمان: یکشنبه ۳۰ آبان ساعت ۲۱ 🆔آدرس پیج اینستاگرام https://www.instagram.com/rihu.ac.ir/ @positiveislamicpsychology 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 در صورت امکان، لطفا اطلاع رسانی شود http://eitaa.com/islamic_psychology
شکستی با طعم غرور و سربلندی وقتی شکست مایه افتخار می شود، دیگر شکست نیست، این عین پیروزی است شاید وقتی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای نخستین بار وارد آوردگاه جهانی شد و با قهرمان جهان و المپیک (نروژ) هم گروه شد، و با نتیجه ۴۱ بر ۹ شکست خورد، برخی با خود گفته باشند ای کاش اصلا شرکت نمیکردیم تا این نتیجه هم ثبت نمی شد! اما، مسیر موفقیت، عموما از شکست و تلاش مستمر و تجربه و استقامت میگذرد آری، ما افتخار می کنیم به بانوانی که تلاش ستودنی شان همه دنیا را به تحسین واداشت بهترین بازیکن زمین، دروازه بان ما (و سایر هم تیمی هایش) بود که نهایت تلاش خود را به کار بست تا بهترین عملکرد در حد توان خود را داشته باشد و این بسیار ارزشمند است، حتی اگر در ظاهر نتیجه جذاب نباشد شما لایق بهترین ها هستید و درس بزرگ امروز شما به ما این بود که در مواجهه با سختی ها، باید مبارزه کرد نه اینکه مرعوب حریف شد درود بر شما و بر همت مثال زدنی تان💐🌺🏵 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
🔰 تبیین سازه خودنظم جویی اسلامی: اصول و راهبردها 🔺ذیل کرسی تخصصی : 🔸 ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔸ناقدان: حجت الاسلام دکتر محمد رضا جهانگیرزاده استادیار موسسه امام خمینی (ره) جناب آقای دکتر محمد تقی تبیک استادیار دانشگاه قرآن و حدیث 🔸 دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین مهدی فصیحی ⏰ چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۸ - ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🌐 لینک شرکت در جلسه: http://dte.bz/danaee 🌿🌿🌺🌺🍃🌸🌸🌿🌿 @Mohyiee
اینم برای عزیزانی که حال و حوصله مطالعه درباره ایسم ها ندارند 😁👇 🌎 ایسم‌ها در قالب طنز سوسیالیسم: دو گاو دارید. یکی را نگه می دارید. دیگری را به همسایه خود می دهید. لیبرالیسم: دو گاو دارید. آن ها را نمی دوشید چون آزادیشان محدود می شود. کمونیسم: دو گاو دارید. دولت هر دوی آنها را می گیرد تا شما و همسایه تان را در شیرش شریک کند. فاشیسم: دو گاو دارید. شیر را به دولت می دهید. دولت آن را به شما می فروشد. کاپیتالیسم: دو گاو دارید. هر دوی آنها را می دوشید. شیرها را به زمین می ریزید تا قیمت ها همچنان بالا بماند. نازیسم: دو گاو دارید. دولت به سوی شما تیراندازی می کند و هر دو گاو را می گیرد. آنارشیسم: دو گاو دارید. گاوها شما را می کشند و همدیگر را می دوشند. آپارتاید: دو گاو دارید. شیر گاو سیاه را به گاو سفید می دهید ولی گاو سفید را نمی دوشید. دولت مرفه: دو گاو دارید. آنها را می دوشید و بعد شیرشان را به خودشان می دهید. بوروکراسی: دو گاو دارید. برای تهیه شناسنامه آنها ۱۷ فرم را در ۳ نسخه پر می کنید. ولی وقت ندارید شیر آنها را بدوشید. سازمان ملل: دو گاو دارید. فرانسه شما را از دوشیدن آنها و آمریکا و انگلیس گاوها را از شیر دادن به شما وتو می کنند. نیوزلند رأی ممتنع می دهد. ایده آلیسم: دو گاو دارید، ازدواج می کنید. همسر شما آن ها را می دوشد. رئالیسم: دو گاو دارید. ازدواج می کنید. اما هنوز خودتان آن ها را می دوشید. متحجریسم: دو گاو دارید. زشت است گاو را بدوشید. فمینیسم: دو گاو دارید.حق ندارید گاو ماده را بدوشید. پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید هر کدام را بدوشید فرقی نمی کند. دمکراسی مطلق: دو گاو دارید. از همسایه ها رأی می گیرید که آن ها را بدوشید یا نه. سادیسم: دو گاو دارید. به هر دوی آنها تیر اندازی می کنید و خودتان را در میان ظرف شیرها می اندازید. ═════🇮🇷═════ با ما همراه باشید @Cognitive_warfare http://eitaa.com/islamic_psychology
🎙 | علوم انسانی و انقلاب اسلامی 👤 دکتر سعید زیباکلام 🔸طبقه‌بندی علوم انسانی در جامعه‌ی امروز ما چگونه است؟ 🔹قطار امروز علم در دانشگاه‌های امروز ما چگونه ریل گذاری شده است؟ 🔸روش تحقیق امروز در دانشگاه‌ها چگونه به قفل و زنجیر علم تبدیل شده است؟ 🔹آیا تحول در علوم انسانی و تولید علم دینی امکان پذیر است؟ 🔸با کدام استدلال اهمیت تحول در علوم انسانی به اندازه‌ی حیات انقلاب اسلامی است؟ 🔹برای شکستن طلسم امروز علم در جامعه چه باید کرد؟ 🔸آیا حوزه‌های علمیه به ضرورت تحول در علم رسیده‌اند؟ 🔹چرا فارغ التحصیلان امروز دانشگاه توانایی حل مشکلات جامعه‌ی ما را ندارند؟ 🔸پاسخ به این سوالات و چندین سوال اساسی دیگر را از زبان فیلسوف ارجمند جناب اقای دکتر سعید زیباکلام بشنوید. 📥 لینک دریافت رایگان صوت 👇🏻 🌐 fatehan.net/post/97 🆔 @fatehan_net http://eitaa.com/islamic_psychology
👈شش دهه پس از آزادی جنسی در غرب، چشم و دل ایشان سیر شد! گزارش تازه منتشرشده ofsted از آزار جنسی در مدارس و دانشگاه های بریتانیا آزادی جنسی در قالبهایی چون رواج پورنوگرافی، جنسی نمایش دادن دختران در غرب، پذیرش گرایشهای مختلف جنسی و دلایل متعدد دیگر، عاملین اصلی این فجایع در غرب هستند (جزوه گروه ضربت apa در ارتباط با پیامدهای جنسی کردن دختران اعترافی دیرهنگام در این باره محسوب می شود) بی بی سی اما به جای بررسی چنین دلایلی، به یکباره نگران ایران شده و در ویدیویی که مشخص نیست چرا!، به جای پرداختن به دلایل، به راهکارهایی همچون اجرای سند ۲۰۳۰ پرداخته و شناسایی مسئولین ایرانی مخالف آن پرداخته است غرب در مسائل جنسی از هم پاشیده است و کاری از دستش ساخته نیست ماییم که باید خود را دریابیم... از ما گفتن... ان شاءالله در کتاب در دست تالیف پیرامون مساله همجنسگرایی، در این باره بیشتر خواهم نوشت 🚨👈فایل کامل گزارش ۲۰۲۱ ofsted را در ارسال بعدی دریافت کنید ... محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پس از نطق جدید سرکار خانم مسیح علینژاد درباره اینکه قوانین ما مردان ایرانی را ... های سرگردان مفروض میگیرد، ارسال بالا را مجددا قرار میدهم و از خانم علینژاد درخواست میکنم قدری درباره قوانین بریتانیای کبیر که اینچنین منجر به سر به راه و سر به زیر شدن مردان و زنان و فرزندان انگلیسی شده هم نطق بفرمایند 😁 http://eitaa.com/islamic_psychology
*باعرض سلام و احترام خدمت دانشجویان محترم* انجمن روانشناسی مثبت دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران برگزار می کند : 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 کارگاه معرفی الگوی پروتکل های راهنمایی تخصصی با رویکرد اسلامی مدرس:حجة الاسلام دکترعباس پسندیده دانشیار گروه روانشناسی اسلامی دانشگاه 🔶🔶🔶🔶🔶 زمان برگزاری: روزهای یکشنبه و دوشنبه در دو روز ، سوم و چهارم بهمن ماه ساعت ۱۵ تا ۱۸:۳۰ هزینه ی کارگاه: ۱۲۰ هزار تومان می باشد 🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺🎺 توجه📣 توجه 📣: ثبت نام تا تاریخ ۲۶ دی ماه میباشد و تمدید نخواهد شد کلاس ها «آنلاین» می‌باشد . با اعطای گواهی حضور در كارگاه 🔶🔶🔶🔶🔶 برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام با یکی از راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید 👇👇👇 ثبت نام ایتا : @Rahnamaee_raha ☎️ ۰۹۱۲۳۹۰۵۸۶۷ (ابراهیمی) اين كارگاه شامل دو بخش مقدماتي و پيشرفته مي باشد دوره اي كه هم اكنون براي شما عزيزان تعبيه شده أست دوره ي مقدماتي و كوتاه مدت هست . گام بعدي ،دوره ي پيشرفته ي كارگاه مي باشد كه سوپرويژني دوره مي باشد. پس حتما دانشجويان رشته ي روانشناسي از جمله روانشناسي مثبت اين كارگاه را از دست ندهند چرا كه دوره ي پيشرفته ي اين كارگاه منوط به شركت در اين دوره مقدماتي مي باشد. باتشكر از شما انجمن روانشناسي مثبت دانشگاه قرآن حديث پرديس تهران http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 قضاوت نکنیم کسی رو یا درست قضاوت کنیم؟! ‌ 🔹️ برشی از سخنرانی استاد رحیم‌پورازغدی در جشنواره عمار ‌ http://eitaa.com/islamic_psychology
مسی لباست را به من بده، من در عوض مادرم را به تو می دهم! این دست نوشته یک پسر بچه کم سن و سال در فرانسه است که نمی توان به سادگی از آن گذشت ایجاد نیازهای کاذب و تبلیغات می تواند آنقدر وسیع و گسترده باشد که 《نیاز حقیقی》فرد را به دست فراموشی کامل بسپارد و چیزی را که در حقیقت بود و نبودش هیچ تاثیری در زندگی ندارد (البته اگر تاثیر منفی اش را کنار بگذاریم!) به مساله اصلی فرد تبدیل نماید نمی خواهم طولانی اش کنم، اما غم چهره مادر این بچه گویای همه چیز این سبک زندگی است که جامعه برایش ایجاد کرده است! و شاید احساس می کند گریزی از این وضع هم نیست این بود کرامت مادر و زن؟! این است نتیجه آزادی بی قید و شرط؟! واقعا در برابر این ظلم آشکار سبک زندگی غرب باید سکوت کرد؟! (ارزش این مادر از لباس لیونل مسی هم کمتر است؟!) http://eitaa.com/islamic_psychology
درسی از الهیون، با تبیین شهید مطهری (ره): انسان کانون خوشی و لذّت و سعادت؛ قابلیت تبدیل رنج و غم به لذّت و سرور با کمک دین و ایمان ... مولوی، آن عارف بزرگ، سخنگوی این گروه است. در سراسر گفته های او عشق و شور و حال دیده می شود. انسان از نظر این عارف بزرگ كانون خوشی و لذّت و سعادت است اما به شرط آن كه بخواهد از این كانون رایگان بهره برداری كند. هیچ غمی در جهان نیست كه قابل تبدیل به سرور و بهجت نباشد. او انسانهایی را كه لذّت را منحصراً از می یا جماع یا سماع می خواهند مورد تحقیر قرار می دهد؛ انسان را مخاطب ساخته می گوید: باده كاندر خم همی جوشد نهان ز اشتیاق روی تو جوشد چنان ای همه دریا! چه خواهی كردنم؟ وی همه هستی! چه می جویی عدم؟ ! تو خوشی و خوب و كان هر خوشی تو چرا خود منّت باده كشی؟ تاج كرّمنا است بر فرق سرت طوق اعطیناك آویز برت علم جویی از كتبهای فسوس؟ ! ذوق جویی تو ز حلوای سبوس؟ ! می چه باشد یا جماع و یا سماع تا تو جویی زان نشاط و انتفاع؟ ! آفتاب از ذرّه كی شد وامخواه؟ زهره ای از خمره كی شد جامخواه؟ و هم او است كه می گوید: عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد ای عجب من عاشق این هر دو ضد سعدی و حافظ و سایر شاعران عرفان مسلك نیز همین راه را پیموده اند. بعضی كلمات دو پهلو در كلمات حافظ و دیگران پیدا می شود، اما كسانی كه با زبان اینها آشنا باشند می دانند كه در مكتب آنان جز خوبی دیده نمی شود. مربوط به عرفان و تصوف نیست؛ بطور كلّی خاصیت ایمان این است. بی ایمانی نوعی كمبود است كه به نوبه ی خود، عدم تعادل ایجاد می كند، و عدم تعادل، رنج بوجود می آورد.در ایمان، خاصیت تغییر و تبدیل وجود دارد، غم و رنج را تبدیل به لذّت و سرور می كند. تربیت شدگان اسلام، در هنگام رویدادها و مصیبتها به این حقیقت توجه می كنند كه: «ما مملوك خداییم و بازگشت ما نیز به سوی اوست» [بقره، ۱۵۶]. شهید مطهری، عدل الهی، صص ۷۷_۷۶ 👈این معارف بلند، قابلیت نظریه پردازی در حیطه هایی چون شادکامی یا سلامت معنوی ندارند؟! برای تولید علم از معارف دینی، به دنبال چه میگردیم؟! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی http://eitaa.com/islamic_psychology
در تاریخ اسلام، زنان قدیسه و عالی قدر فراوانند. کمتر مردی است به پای خدیجه برسد، و هیچ مردی جز پیغمبر و علی (ع) به پای حضرت زهرا (س) نمی‌رسد. حضرت زهرا (س) بر فرزندان خود که امام هستند و بر پیغمبران غیر از خاتم الانبیاء برتری دارد (استاد شهید مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص۱۱۹) http://eitaa.com/islamic_psychology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 سخن استاد مطهری با شیفتگان علوم انسانی غربی و شرقی 🔸 شهید آیت‌الله مطهری در سخنرانی خود در اسفندماه ۵۷، در شور و غوغای نخستین روزهای پیروزی انقلاب، تبیین علوم انسانی بدون غرب‌زدگی و شرق‌زدگی را یک «فریضه» می‌خواند 🔹 ما چرا در فلسفه اجتماعی خودمان تعمق نکنیم؟ چرا در فلسفه سیاسی خودمان غور نکنیم؟ فلسفه سیاسی ما چه باید باشد؟ حتما در فلسفه سیاسی یکی از این الگوهای غرب را باید بگیریم؟ باید در فلسفه سیاسی تابع انگلستان و آمریکا و فرانسه باشیم؟ تابع شوروی باید باشیم؟ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir قابل توجه پژوهشگران علوم انسانی... http://eitaa.com/islamic_psychology
طبقه بندی های علمی یا طبقه بندی های سیاسی؟! بخشی از مقاله چالز سیلورستاین (از اعضای کمیته مامور صحبت با دی اس ام نویسان جهت حذف همجنسگرایی از فهرست اختلالات روانی) که در کتاب از آن صحبت خواهد شد ان شاء الله👇 من استدلال کردم که تشخیص روان¬پزشکی فرزند اخلاق است و ارزش¬های یهودی-مسیحی اعمال روان-پزشکی را کنترل می¬کند. کمیتۀ فعّالان [گِی] در مورد مفاهیم ناشی از این بحث که دین و اخلاق پایه و اساس نظریه و عمل روان¬پزشکی در مورد رفتار جنسی است بحث نکرد. ما نمی¬خواستیم آن قوطی کرم¬ها را باز کنیم [منظور ایجاد یک وضعیت پیچیده است که در آن انجام کاری برای اصلاح یک مشکل، منجر به مشکلات بیشتری می¬شود ]. ما برای حقوق خود به¬عنوان همجنس¬گرا می¬جنگیدیم و هیچ قصدی برای بحث در مورد گسترش محدودۀ رفتارهای جنسی قابل قبول نداشتیم كه این، به¬طور مداوم، منجر به افزایش مخالفت متخصّصان محافظه¬كار می¬شد و همچنین آن¬ها را كه از ما حمایت می¬كردند، می¬ترساند. امّا مقوله¬های جنسی در DSM بر پایه¬ای ضعیف بنا نهاده شده¬اند. علاوه بر همجنس¬گرایی، DSM همچنین سادیسم ، مازوخیسم ، عورت-نمایی (نمایش¬گری)، تماشاگری جنسی ، پدوفیلی (بچّه¬بازی/بچّه¬دوستی) و فتیش¬ها (یادگارخواهی) را به¬عنوان اختلالات روانی ذکر کرده است. اگر هیچ شواهد عینی و مستقلی وجود نداشت که جهت¬گیری همجنس¬گرایانه، به خودی خود، غیرِطبیعی باشد، پس چه توجیهی وجود داشت که سایر رفتارهای جنسی را در DSM [به¬عنوان اختلال روانی] وارد کنند؟ سوپه (1984) و سیلورستاین (1984) این سؤالات را پرسیدند، اما جامعۀحرفه¬ای ساکت ماند. به¬هر حال، این¬ها سؤالات سیاسی و همچنین حرفه¬ای بودند. برخی از همکاران با تغییر نام¬گذاری قیام کردند و گفتند که رأی دادن نباید تشخیص روان¬پزشکی را تعیین کند و فراموش کردند که این رأی دادن بود که در وهلۀ اوّل همجنس¬گرایی را در فهرست اختلالات قرار داد. سیاست همیشه جزء تشخیص روان¬پزشکی بوده است. به عنوان مثال، هنگامی که پیشنهاد شد تجاوز جنسی به¬عنوان یک اختلال روانیِ جنسی در نظر گرفته شود، زنان حرفه¬ای و غیرحرفه¬ای از ترس اینکه مبادا تشخیص جدید، به¬عنوان بهانه-ای کاهش¬دهنده، توسّط یک متجاوز در محاکمۀ او مورد استفاده قرار گیرد، اعتراض کردند... http://eitaa.com/islamic_psychology
با سلام و احترام. پیرو نظرسنجی کانال پیرامون مبحث بعدی عمومی مورد بحث، در رابطه با «پرورش اعتماد به نفس در فرزندان» بحث خود را ان شاء الله آغاز خواهیم کرد. توجه داشته باشید که بحث اساسی تر ما در تربیت «کرامت بخشی به فرزندان» است که با عنوان «تربیت کرامت-محور» آن را مطرح خواهیم کرد. ذیل این بحث، مطالب مربوط به پرورش اعتماد به نفس نیز بیان می شود... http://eitaa.com/islamic_psychology
امروز جهاد تبیین، یک فریضه قطعی و فوری است عزیزانی که منتظر حکم جهاد بودند... حواسمون هست؟ واجب قطعی و فوری، یعنی آب دستمونه بذاریم زمین! http://eitaa.com/islamic_psychology