eitaa logo
معارف اسلامی
572 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
237 فایل
@drhosseins برای ارتباط با مدیر کانال از این آی دی استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حال این را با تمام وجود خریدارم. تمام داراییش همین کیسه خرما و آب است، اشک ریزان می گوید بنوش به یاد که تشنه کشته شد😭😭
روز سه شنبه 23 مهرماه 1398
هدایت شده از علامه عسکری
🔰گناه 《زنا زاده》 چیست ؟ چرا او به خاطر رفتار دیگران ، دوستدار شرّ می شود و شرارت می کند؟ 🔻زنا زاده ، مجبور بر انجام کار شرّ نیست ، آنچه هست ، این است که حالت روحی مرد و زن زنا کار ، در حال ارتکاب زنا ، به گونه ای است که چون خود را نسبت به قوانین جامعه خائن می بینند و می دانند که جامعه کار آنان را آلوده و کثیف می داند و اگر بر رفتارشان آگاه شود و آنان را در حال ارتکاب این پستی ببیند با آنان دشمنی کرده و مطرودشان می دارد و همه ی نیکان و پاکان و صاحبان اخلاق کریمه از چنین کاری بیزاری می جویند ، این حالت روحی و کابوس درونی ، بر نطفه اثر می گذارد و از راه وراثت به محصول این نطفه منتقل می گردد و او شرّ دوست پرورش می یابد و با نیکان و معروفان جامعه به ستیز می پردازد. ⚠️نمونه ی بارز این سیرت (زیاد بن ابیه) و فرزندش (ابن زیاد) بودند که در دوران حکومتشان در عراق ، همه ی آنچه را که نباید می کردند ، کردند ؛ بویژه (ابن زیاد) که به دستور او پس از شهادت امام حسین (ع) جسم شریف آن حضرت و یاران پاکش را مُثله کردند و سر های ایشان را در شهر ها گرداندند و خانواده رسول الله را اسیرانه به کوفه و شام روانه کردند. این در حالی بود که پس از شهادت امام حسین (ع) ، هیچ فرد دیگری نمانده بود تا در برابر حکومت آنان مقاومت کند و هیچ گونه توجیهی برای اینگونه کار های او وجود نداشت ، جز این که او دوستدار شرّ بود و می خواست شوکت و عظمت شریف ترین خانواده عرب و اسلام را درهم بشکند و آنان را بی اعتبار نماید. ✍با تمام این حرف ها ، شخص زنا زاده و حلال زاده ، هیچ کدام بر کار های خیر و شرّ مجبور نیستند . 📚برگستره کتاب و سنت ص ۳۲۶ ☑️ مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✅مردی از علی(ع) درخواست كرد که؛ اخلاق (ص) را برايش بشمارد! حضرت(ع) فرمود: تو نعمتهاي دنيا را بشمار تا من نيز اخلاق آن حضرت(ص) را برايت بشمارم! آن مرد عرض كرد: چگونه ممكن است نعمتهای دنيا را احصاء كرد و به شمارش آورد، با اين كه خداوند در مي فرمايد: 《وَ اِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللهِ لا تَحْصُوها》 🔸اگر نعمت های خداوند را بشماريد نمی توانيد آن را به پايان برسانيد.(۱) (ص) فرمود : خداوند تمام نعم دنيا را قليل و كم می داند، در اين آيه كه مي فرمايد : 《قُلْ مَتاعُ الدُّنْيا قَلِيلٌ》 🔸بگو متاع دنيا اندك است!(۲) در حالی که خداوند متعال پيغمبر اكرم(ص) را در اين آيه عظيم شمرده و چنانچه مي فرمايد: 《اَنَّكَ لَعَلي خُلُقٍ عَظيمٌ》 🔸تو را خوئی بسيار بزرگ است.(۳) اينك تو چيزی كه قليل است نمی تواني بشماري، من چگونه چيزي كه عظيم و بزرگ است شمارش كنم! ولی همين قدر بدان، تمام پيامبران مظهر يكي از اخلاق پسنديده بودند، چون نوبت به آن حضرت(ص) رسيد تمام اخلاق پسنديده را جمع كرد. از اين رو فرمود: 《اِنِّي بُعِثْتُ لِأتَمّمَ مَكارِمَ الْاَخلاقِ》 🔸من برانگيخته شدم تا اخلاق نيكو را تمام كنم.(۴) 📚منابع: ۱)سوره نحل، آیه ۱۸ ۲)سوره نساء، آیه ۷۷ ۳)سوره قلم، آیه ۴ ۴)السُنن الکبری بیهقی، ج۱۰، ص۳۲۳
: است ، اسلام‌شناس ایتالیایی، اربعین را پدیده‌ای صلح‌آمیز و فرامذهبی می‌داند که باید با کار پژوهشی و رسانه‌ای، جذابیت‌های آن را برای غیرمسلمانان بیش از پیش تبیین کرد؛ وی می‌گوید: پدیده اربعین ابعاد جذاب زیادی دارد؛ نخستین بُعد، زیارت است. زیارت یک تجربه فیزیکی است که شما با پای پیاده راهی طولانی را طی می‌کنید. بُعد دیگر بُعد معنوی و انسانی آن است. https://iqna.ir/fa/news/3850599/
🔴 من جواب او را خواهم داد 🔸 روز گذشته در ابتدای درس خارج، بعد از ذکر یک سلسله روات حدیث از برادر (ع) تا می‌رسد به مولا (ع) این را نقل کردند و شرح دادند: 🔸 «أَيُّمَا رَجُلٍ صَنَعَ إِلَى رَجُلٍ مِنْ وُلْدِی صَنِيعَةً فَلَمْ يُکَافِئْهُ عَلَيْهَا فَأَنَا الْمُکَافِئُ لَهُ عَلَيْهَا. اگر شما به يکي از فرزندان اميرالمؤمنين صنيعه‌ای، يعني: يک خدمتي، يک کار خوبي انجام بدهيد، هديه‌ای، محبتي، لطفي نسبت به او بکنيد، و در مقابل، آن سيدی که از اولاد اميرالمؤمنين «علیه السلام» است، پاسخ محبت شما را ندهد، بالاخره او در جواب بايستي يک اظهار محبتي به شما مي‌کرد ولي نکرد! غفلت کرد! در اين صورت من خودم جواب او را خواهم داد. اين روزها خيلي‌ها عازم عتبات‌اند و از نجف عبور مي‌کنند و خدمت حضرت مي‌روند، اين بزرگوار، مُکَافِئ محبت‌هايي است که با اولاد ايشان انجام مي‌گيرد و آن اولاد از پاسخگوئي به اين محبّت‌ها غفلت مي‌کنند، خودِ اين بزرگوار مي‌فرمايد: أَنَا الْمُکَافِئُ لَهُ عَلَيْهَا. » ایشان در ادامه فرمودند: 🔸 چه خوب است حالا که تقدیر الهی موافق تدبیر این اولاد مولا امیرالمومنین علیه السلام افتاده و راه کربلا – این آرزوی شهدا- برایمان باز شده است، چه خوب است کسانی که عازم این سفر هستند، قصد نیابت از او که خودش امکان زیارت را ندارد را کرده و در این مسیر، برای توفیق بیشترش در مواجهه با دشمنان اسلام و تعجیل در فرج مولایمان دعا کنند. اگر خود او هم متوجه دعای ما نباشد، مولا امیرالمومنین برایمان کفایت خواهد کرد.
زیبایی تن فانی است، مانند گل بستان ___ زیبایی جان باقی است اندر گذر دوران نظم:
مهماندار کوچک و مخلص زائران اربعین
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 ✅عوامل سلامت در کلام معصومین علیهم السلام 1⃣کنترل غذا خوردن و رعایت بهداشت امیرمؤمنان علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام می فرماید: می خواهی چهار خصلت به تو بیاموزم تا از ( زحمت ) درمان بی نیاز گردی؟ عرض کرد: آری. فرمود: بر سر سفره منشین؛ مگر آن گاه که گرسنه ای و از کنار سفره بر نخیز؛ مگر وقتی که هنوز اشتها داری و جویدن غذا را به نیکی انجام ده و پیش از خوابیدن به دستشویی برو. هرگاه این ها را رعایت کردی از درمان بی نیاز می شوی. امام رضا علیه السلام می فرماید: اگر مردم کم غذابخورند، بدن هایشان اعتدال و استواری می یابد. و از معصوم سلام الله علیه نقل شده است: هرکس کم غذا بخورد، بدنش سالم ماند و قلبش صفا یابد. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: معده، حوض بدن است و رگ ها به آن پیوسته اند، پس هرگاه معده سالم باشد، رگ ها سلامتی صادر می کنند و هرگاه معده بیمار باشد، رگ ها بیماری صادر می کنند. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: معده خانه هر دردی و پرهیز پایه هر درمانی است؛ پس چیزی بخور که با تو سازگار باشد. 2⃣ سفر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: مسافرت کنید تا تندرست باشید. 3⃣شب زنده داری امیرمؤمنان علی می فرماید: شب زنده داری مایه سلامتی بدن است. منظور از شب زنده داری، شب زنده داری متعادل جهت تهجد می باشد که موجب تقویت روح و جان می گردد. 4⃣سکوت امیرمؤمنان علی علیه السلام می فرماید: سکوت مایه راحتی و آسایش است. 💥سکوت در مواردی که سخن گفتن ضرورتی ندارد، مایه آسایش روحی است؛ هم چنین پرهیز از سخن در برخی جاها از پیامدهای ناگواری چون دشمنی و به خطرافتادن سلامت تن، جلوگیری می کند. 📚 برگرفته از کتاب مفاتیح الحیات ☜【طب شیعه】 🍏 @tebshia20🌿 🔅 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅
4_574474458778084998.pdf
5.69M
#بذرهای_توطئه مترجم: حسین ابو ترابیان گزیدۀ #استاد_محرمانۀ وزارت خارجۀ #انگلیس از اعلامیۀ بالفور تا قیمومت انگلیس بر سرزمین فلسطین
مکیال المکارم ترجمه ج1-2.pdf
9.29M
کتابی جامع درباره عجل الله تعالی فرجه
₪عاقبت از مأمون 🕯پاره شد قلب رضا💔 ₪در میان حجرۀ 🕯می‌زد دست و پا😭 ₪گه، را 🕯گهی ، را می‌زد صدا ₪داغ او تا صبح 🕯بر دل سوزان ماست😭 (ع)تسلیت باد🏴 🍃🌹🍃🌹
بیت آخر: پس بفرمود: «باشد اینَت عار! هرگز آن را دگر مکن تکرار»
ای کسی که وقتی کارها به می رسد، برای ما می کنی که به هیچ فکری نمی رسد. پس بر محمد و خاندانش درود بفرست و برای کارهای به بن بست رسیده ام، دری بگشا که به هیچ فکری خطور نکند ای مهربانترین مهربانان! این دعا را به عنوان یکی از دعاهای عجل الله فرجه بعد از دعای الهی عظم البلاء... ذکر کرده است. چقدر این 👆زیباست؟! ها 👌👌👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
که در یک دیدار برای در زندگی به آن اشاره كردند. متن کامل دعا، یادداشت قبلی: «یا من اذا تضایقت الامورُ فتح لنا(لها) باباً لم تذهب الیه الاوهام...»
قال الامام ‌الحسن ‌العسکری(ع): «اضعف الاعداء کیداً من اظهر عداوته» (ع) فرمود: از جهت مکر و حیله کسی است که را سازد.(1) __________________ 1- ، ج 75، ص 379
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 : حضرت محمد (ص) بود که جناب خدیجه را شیفته‌ی او کرد. 🔻دهم ربیع؛ سالروز و سلام‌الله علیهما ➕ بیان ویژگی‌های اخلاقی در کار
از تا شکر و تشکر دو قسم است: زبانی و عملی؛ شکر زبانی مانند این است که گفته شود: متشکرم یا سپاسگزارم و این نشان دهنده کمال شخص است؛ اما شکر حقیقی همان شکر فعلی و عملی است؛ یعنی انسان با از که خدا داده و استفاده از آن را مشخص کرده، شاکر و سپاسگزار واقعی باشد. اصولا یکی از اسمای خدا در مقام صفات فعلی، شاکر (حج، آیه 158) و شکور (تغابن، آیه 17) است. خدا نیز زمانی نسبت به بنده‌ای در مقام شاکر ظهور می‌یابد که جزای کار خوب و خیرش را با ب و پاداش‌های عملی می‌دهد؛ یعنی این طور نیست که خدا شکر زبانی به جا آورد، بلکه در برابر کار نیک مومن که حسن فعلی با حسن فاعلی و کار نیک با پندار نیک و نیت خالص همراه است، خدا پاداش عملی چون بهشت و شراب طهور و مانند آن می‌دهد. این همان شکرگزاری عملی خدا است و این گونه بنده مومن صالح و محسن ،مشکور شکر خدا قرار می‌گیرد.(اسراء، آیه 19؛ انسان، آیه 22) انسان نیز می‌بایست باشد، یعنی به تشکر زبانی که امری لازم اما ناکافی است بسنده نکند، بلکه نعمتی را که خدا در اختیار او گذاشته است در همان راستای حکمت الهی از آن بهره گیرد تا این گونه شکر حقیقی را به جا آورد و با شکر فعلی و عملی خویش نشان دهد که شاکر حقیقی خدا است.