eitaa logo
طب اسلامی🌱گنجینه سلامت
21.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
490 ویدیو
18 فایل
💫💫طب اسلامی راه رسیدن به تمدن اسلامی به روزترین مطالب پزشکی رو در کانال دنبال کنید استاد بوعذار ⬇️⬇️ @loocal20 نوبت ویزیت ،ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی ⬇️⬇️ @aseman400 کانال محصولات طبیعی ⬇️⬇️ @mahsoolat313 کانال تبلیغات و تبادل @tabli23
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔰 جلوی عرق کردن را نگیرید! 🔻 عمل تعریق به بدن کمک میکند تا مواد سمی را از خود خارج کند و به ما در کنترل دمای بدن خود کمک میکند جلوگیری از عرق کردن برای سلامت ما بسیار خطرناک است. 🔻 ضدعرق ها با مسدود کردن غدد چربی پوست، جلوی تعریق را می گیرند؛ استفاده از محصولات ضد عرق منجر به بروز مشکل در میکروبیوم ما می شود. @islamiteb313 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰 درمان ساده و سریع انسداد (گرفتگی) عروق قلب استاد حسین خیراندیش @islamiteb313 .
. 🔰 شیر_دارچین‌ نوشیدنی مفید 🔻 برای این افراد بهترین روش مصرف شیر در منابع طب سنتی این است که شیر را با دارچین میل کنند تا هم سردی شیر را بگیرد و هم به این دلیل که دارچین مبدرق (بدرقه‌کننده) شیر است شیر را تا مفاصل می‌برد. 🔻 این خاصیت ذاتی دارچین است که اگر همراه شیر خورده شود، خواص درمانی شیر را به مفاصل می‌رساند. 🔻 ترکیب شیر با دارچین، 10برابر بیشتر از خود شیر خاصیت دارد. کاهش کلسترول بد، پیشگیری از حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت استخوان از خواص این ترکیب فوق‌العاده و خوش‌طعم است. @islamiteb313 .
. 🔰 سلامتی 🔺 انجیر برای آنهایی که قندخونشان پایین می آید ویک دفعه احساس ضعف میکنند مناسب است. 🔹 زیرا قند آن به سرعت جذب روده کوچک میشود. @islamiteb313 .
. كك و مک و لک صورت جوش صورت و پشت کمر و روی بازوها طعم دهان تلخ و بدمزه ست. يبوست غليظ بودن خون در موقع حجامت وخون دادن ورم معده و زخم معده خواب الوده بودن. @islamiteb313 .
. 🔰 تلخ و شیرین‌ خرما 🔶 خرمای خیسانیده در شیر همراه با کمی دارچین، برای بهبود افراد کم‌خون با میل و توان جنسی ضعیف سودمند دانسته شده است. 🔶 خرما برای ورزشکارانی که به توده عضلانی ستبر و پیچیده نیاز دارند مناسب است. 🔶 مصرف زیاد یا مداوم خرما برای مبتلایان کبد چرب همراه با غلظت خون بسیار زیان‌آور است.‌ @islamiteb313 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🔰خوراکی های احیا کننده کلیه: 🔻نمک دریایی: پاکننده ی اسید اضافی از کلیه 🔻زغال اخته: آنتی بیوتیکی طبیعی در پاکسازی کلیه 🔻جعفری: رقیق کننده مایعات بد و جلوگیری از سنگ کلیه. @islamiteb313 .
. 🔰فواید دارویی گیاه سیر: 🔻به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. 🔻کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد. 🔻از زوال عقل، آلزایمر و بیماری های دژنراتیو مشابه جلوگیری می کند. 🔻سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. 🔰موارد استفاده مشترک غذایی و دارویی: 🔻به عنوان ماده اصلی. 🔻برای تزیین غذا استفاده می شود. 🔻به صورت خام مصرف کنید. @islamiteb313 .
. 🔰احساسات منفی میتوانند در مدت زمان طولانی سیستم ایمنی بدن شما را متأثر و ضعیف کنند. 🔻 سعی کنید از احساسات منفی چون انتقاد ، کنایه ، خودخواهی ، غرور و ... دوری کنید 🔻اجازه ندهید این احساسات منفی بر شما غلبه پیدا کرده و به مرور زمان مزاج شما رو متأثر و در شما ناراحتی ایجاد کند @islamiteb313 .
. 🔰 خانمها حتما پیشبند ببندید‌! 🔻 خانمها حتما موقع شستن ظروف و کار با آب پیشبند ببندند، چون وقتی شکم خیس یا نمدار می شود، باعث سرد شدن رحم و مستعد شدن برای انواع کیست، عفونت، قارچ، نازایی و مشکلاتی از این دست می شود. @islamiteb313 .
. 🔰 آب خوردن بعداز میوه ممنوع! 🔻 بعد از میوه آب ننوشید چون میوه خام است و برای هضم نیاز به صفرا دارد وقتی آب می خورید صفرای موجود در تن را از بین می برید بنابر این ابزار هضم مختل می شود و مشکلات جدی در گوارش و سلامتی در پی خواهد داشت. برگرفته از سخنان ارزنده استاد خیراندیش @islamiteb313 .
. 🔰 خواب بیش از 9 ساعت مزاج شما را بهم میریزد 🔻 مزاج های سرد و گرم، نیاز به خواب متفاوت دارند، افراد با مزاج سرد و تر ( بلغمی ) بیشتر از همه میخوابند. 🔻 خواب بیش از حد خطر حمله قلبی را 34 درصد افزایش داده، سبب بالا رفتن سطح قند خون و ابتلا به دیابت نوع 2 ، سردرد، کمردرد، افسردگی، استرس و چاقی میشود. @islamiteb313 .
. 🔰 بعد از غذای_چرب کم آب بنوشید 🔻در روایت آمده است : 🔻وقتی پیامبر (ص) غذای چرب می خوردند کم آب می نوشیدند، به آن حضرت گفتند: ای رسول خدا شما خیلی کم آب می نوشید، آن حضرت فرمودند: این کار (کم نوشیدن آب بعد از غذای چرب) برای هضم غذا بهتر است. ✍ الوسائل_ج۲۵_ص۲۳۹_ح۳۱۷۸۹ @islamiteb313 .
. 🔰 🔻 نَهَى رَسُولُ اللَّهِ ص عَنِ التَّخَلُّلِ‌ بِالرُّمَّانِ‌ وَ الْآسِ وَ الْقَصَبِ وَ هُنَّ يُحَرِّكْنَ عِرْقَ الْآكِلَة پیامبر (ص) از خلال کردن با چوب انار و مورد و نِی نهی کرد و فرمود سبب هیجان (جهش) ژن خوره می‌شود. 📚 منبع: المحاسن ، ج۲، ص۵۶۴ 🔻 تمام خلال های موجود در بازار وارداتی از چین و از چوب یک نوع نی به نام بامبو هست جای تاسف هست که در کشور تولید خلال دندان نداریم!! 🔻 راستی چرا خیلی موارد برای ما مسلمانان دقیقا مهندسی معکوس شده، چه کسانی از این بیماری ها سود می‌برند @islamiteb313 .
. 🔰 فواید تَرک تدریجی وعده 🔻 رفع فشار زیاد به معده 🔻پاکسازی معده 🔻پیشگیری از چاقی 🔻درمان چربی خون 🔻درمان قند خون 🔻درمان کبدچرب 🔻رفع ضعف حافظه @islamiteb313 .
‍ ‍ . 🔰 فقر آهن: 🔻شربت عسل یا شربت شیره انگور روزی 1الی 3لیوان. 🔻بادام روزی 14عدد دانه دانه مثل آدامس جویده و میل شود. 👈روزانه:👇👇👇👇 ◀️ 21عدد مویز ◀️انجیر شبی7عدد ◀️زیتون 7عدد صبح ◀️ خرما 3عدد @islamiteb313 .
. 🔰 🔺خوردن ۱ قاشق مرباخوری ▫️عسل روزانه، ▫️حریره بادام ▫️تخم کبوترو گنجشک . 📚استاد خیراندیش @islamiteb313 .
. 🔰 حبوبات حاوی مقدار زیادی فیبر هستند 🔹حبوبات علاوه بر اینکه منبع بسیار خوب پروتئین و ریزمغذی ها محسوب می شوند، حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر به ویژه بیماری های قلبی و عروقی و فشارخون بالا، نقش دارند. @islamiteb313 .
. 🔰نشستن دراز مدت چه تاثیری بر روی بدن دارد؟ @islamiteb313 .
. 🔰 ارتباط مزاج با جنسیت و سن 🔹 کلا افراد با جنس مذکر نسبت به جنس مونث گرم تر می باشند.البته این مورد به صورت کلی است هرچند در بعضی موارد خانم ها از آقایان دارای مزاج گرم تری هستند. 🔹 از نظر رده سنی در سنین کودکی طبیعت بدن گرم می باشد و تا حدی مرطوب و در سنین جوانی گرمی به اوج رسید و نسبت به کودکی رطوبت کمتر می شود، با افزایش سن به آرامی سردی غلبه پیدا میکند و همانطور یکه ملاحظه می شود یک فرد در سنین کهولت اغلب تحمل هوای خنک را ندارند. 🔹 حتی در تابستان هم لباس های گرم می پوشند و از طرف دیگر رطوبت و تری در سنین کودکی بیشتر بوده وبا افزایش سن این رطوبت به خشکی تبدیل می شود و با دقت بیشتری متوجه خواهیم شدکه در سنین کهولت پوست خشک و کم آب واجابت مزاج نیز کم و یبوست بیشتر مشاهده می شود. @islamiteb313 .
بریم چالش 😍⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰پیامبر خدا(ص) درباره این بیماری می فرمایند 🔻 ........ سربازی از سربازان خداوند عز و جل است که خدای عز و جل، آن را به سرکوب درد بر می‏‌انگیزد و درد را از میان می‏‌بَرَد. این بیماری مفید کدام است ⁉️ 1⃣ تب 2⃣ زکام ( سرماخوردگی ) 3⃣ برص 4⃣ واریس جواب رو به آیدی زیر ارسال کنید @loocal20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا