چگونه به کودک خود نه بگوییم؟
نه را با جملات مثبت بگویید:
کودکتان را برای خرید برده اید و او مدام دامان شما را می کشد و شکلات می خواهد. شما هم به او می گویید قبل از شام نمی شود شکلات بخوری. او پاهایش را بر زمین می کوبد و شما دوباره نه می گویید. او این بار محکمتر پا می کوبد و بلندتر جیغ می زند.
تا شما به راهروی چهارم برسید او پنج بار قشقرق به راه می اندازد تا به خواسته اش برسد. شما هم یا تسلیم خواسته او می شوید تا از شر سر و صدا و آبروبریهای او در فروشگاه خلاص شوید و یا محکم بر سر حرف خودتان می ایستید و سرخ و سفید می شوید. که در هر دو حالت شرایط برای شما و کودک سخت می شود. بعضی از کودکان تنها با شنیدن کلمه نه نمی توانند علت بعضی از قوانین را بفهمند.
متخصصان روانشناسی خانواده معتقدند می توانید با این کودک به گونه مثبت حرف بزنید و به همان نتیجه برسید. مثلا به جای اینکه بگویید قبل از شام نمی توانی شکلات بخوری می توانید به او بگویید بله تو اجازه داری شکلاتت را بعد از شام بخوری.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷حرفه ای ها چطور زندگی میکنن؟!
✅ سبک زندگی تنهامسیری: برای زندگیت برنامه داشته باش!
استاد #پناهیان
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
حقیقت زیارت
#حاج_اسماعیل_دولابی
هر وقت از خدا راضی شدی؛حضرت رضا علیه السلام را زیارت کرده ای و اگر امام رضا علیه السلام را زیارت کنی؛از خدا راضی می شوی.
ریشه های طوبی:۸۳
#آیت_الله_انصاری_همدانی
لزوم اندیشیدن
شخص سالک، باید روزانه ساعتی را برای تفکر قرار دهد؛ تفکر در قبور و اهل دنیا و کسانی که آمدند و رفتند، تفگر در احوال بزرگان، تفكر در حالات اولیاء خدا، و تفکر در مرگ و...
در کوی بی نشان ها ص۸۴
👇👇👇
♨️سوال:
🔰اينکه امام علم داره مثلا اگر برود به سجده گاه کشته میشه ولی میره!! این خودکشی نیست؟
✍️پاسخ:
✅لف. همه انسان هايي که روزي پا به عرصه حيات مي گذارند، روزي از اين دنيا رخت بر مي بندند. هر متولد شده اي بالاخره روزي از اين دنيا مي رود.
قرآن مجيد مي فرمايد: "هر نفسي مرگ را مي چشد". [3] پس هر انسان زنده اي روزي از دنيا مي رود، اما جز عده خاص از اولياي خداوند، کسي از زمان مرگ خود مطلع نيست و وقت وفات آنان پوشيده شده است، تا انسان ها با اين تفکر که هر لحظه امکان وفات يافتن وجود دارد، به سوي گناهان نروند و يا توبه را به تأخير نياندازند. از طرفي برترين مرگ ها نزد خداوند شهادت است. خداوند کشته شدگان در راهش را مرده خطاب نمي کند، بلکه آنان را صاحب زندگاني مي داند که پيش او روزي دريافت مي کنند. [4]
ائمه معصومين (ع) هم که داراي علم غيب هستند، همگي به اين نوع مرگ؛ يعني شهادت از دنيا رفته اند. به هر حال بايد توجه داشت که علم شخص مانع از مرگ و يا شهادت او نمي شود و نمي تواند جلوي مرگ را براي هميشه بگيرد.
ب. قضا و قدر خداوند اگر حتمي شده باشد، به هيچ عنوان تغيير نمي کند. حال قضاي الاهي در مورد عمر انسان ها باشد يا عمر امت ها. خداوند مي فرمايد: "ر گاه که اجلشان برسد نه لحظه اي عقب مي افتد و نه لحظه اي زودتر تحقق مي يابد". [5]
ج. ائمه معصومين (ع) هم علم غيب به امور داشته اند به طوري که تا وقتي که مي دانستند قضا و حکمت خداوند به اين تعلق نگرفته است که به شهادت برسند، از هر وسيله اي براي نجات خود از مرگ استفاده مي کردند.
در روايات نقل شده که امام هادي (ع) براي شفاي بيماري خود شخصي را براي دعا به کربلا فرستاد، يا امام کاظم (ع) خرماي زهر آلودي که هارون الرشيد به حضرت داد را ميل نفرمود و گفت: هنوز وقتش فرا نرسيده است و يا امام باقر (ع) مي فرمايد: "ما براي دفع شر سلطان فلان دعا را مي خوانيم". [6]
همه اينها حاکي از آن است که اين ذوات مقدسه براي حفظ جان شريفشان از هيچ کوششي فرو گذار نکرده اند.
د. چنين شهادتي که انسان از قبل مطلع باشد و براي رضاي خداوند و تسليم امر او و به خاطر رعايت مصالح مهم تر خود با پاي خويش به قتلگاه برود چيزي جز ارتقاي رتبه و درجه براي انسان نيست.
انسان اگر به اين مقام از رضايت برسد مطمئناً درجات بالايي از انسانيت را کسب کرده است. امام باقر (ع) مي فرمايد: "اين مصيبت ها که براي ائمه گذشته پيش آمد قضاي حتمي خداوند و با انتخاب امامان بود و همگي به آن علم داشتند ... و همه اينها به خاطر درجات و کراماتي است که خداوند اراده کرده به آنها عطا کند. [7]
جلوگيري کردن از بهترين مرگ که مطابق خواست حتمي خداوند است، معنايي غير از عدم رضايت به خواست خداوند ندارد، که چنين امري از آنها نه تنها بعيد و غير عقلاني است، بلکه مرگ اين چنيني؛ يعني شهادت در راه خدا بزرگ ترين آرزوي آنها بوده و هر لحظه براي رسيدن به چنين آرزويي دعا و لحظه شماري مي کردند؛ مثلاً امام حسين (ع) با اين که از شهادت خود و يارانش اطلاع داشت، ولي در عين حال از آن استقبال کرد؛ چرا که شهادت آن حضرت آثار و برکات مثبت و تأثير گذاري بر جهان اسلام داشته و موجب احياي دين شده است.
اگر از اين مرگ فرار مي کرد، در کجا به شهادت مي رسيد که آثار و برکات اين چنيني داشته باشد؟!
حال با توجه به مقدمات ذکر شده، نتيجه مي گيريم: در مواردي که ائمه اطهار (ع) به قضاي حتمي خداوند علم داشتند، به خاطر مقام تسليم و رضايي که داشتند، به اين امر راضي بودند و در غير اين موارد از جان شريفشان بسيار محافظت مي کردند.
باسلام
به استحضارمی رساند،استادهدایی تبریزی ،علاوه برایتادرپیام رسان تلگرام طلایی واینستاگرام نیز فعالیت دارندومطالب سه کانال(تلگرام_اینستاگرام_ایتا) متفاوت است واستادهرروز دریک کانال فعالیت دارند (البته سخنرانی های ایشان فقط در تلگرام طلایی بارگذاری می شود به دلیل کثرت مخاطبان این کانال نسبت به اینستاگرام وایتا).
علاقه مندان می توانندازمطالب استاد دراینستاگرام وتلگرام طلایی نیز بهره مندشوند.
آدرس چنین است :
ایتا:
Eitaa.com/jafar1352hodaei
اینستاگرام :
Https://WWW.instagram.com/jafar1352hodaei
تلگرام طلایی :
@jafar1352hodaei
توجه داشته باشیدکه آدرس کانال
چه درتلگرام طلایی
وچه دراینستاگرام
وچه درایتا
یک چیز بوده وهرسه یک آدرس باحروف وکلمات یکسان است.
باتشکر.موفق باشید.آمین
@jafar1352hodaei
@jafar1352hodaei
باسلام
به استحضارمی رسانداستادهدایی فقط به شکل پیامکی وفقط باشماره روابط عمومی اش ۰۹۱۹۸۶۸۷۵۴۰درخدمت سوالات،استخاره ،تعبیرخواب ومشاوره خواهی وراهنمایی خواهی مردم شریف است.
وقت ایشان بیش ازاین گنجایش نداشته وشرمنده مردم شریف هستیم.
لطفا ازطرق دیگروباشماره های دیگراستادتماس گرفته نشود.
@jafar1352hodaei
🔰
🍃 #رفع_گرفتگی_بینی
💦🍃سیاهدانه را به مدت ۳ روز در آب خیسانده و پس از صاف شدن در بینی بچکانید
⇦✨چند قطره اب لیمو را با یک ق.چ آب مخلوط کرده و در بینی بچکانید
🌺🍂
#خلوت #عزلت
💠 انواع خلوت و آثار آن
🔻خلوت گزینی و عزلت، برای به خود پرداختن، در سيره اهلبیت علیهم السلام، انبياء و اولياء، جايگاهي عظيم دارد ونحوه آن متفاوت بوده است، گاهي اوايل نبوت و جواني بوده است، گاهي در اواخر بوده است، گاهي براي ذخيرهسازي بوده و گاهي براي ميقات بوده مثل «وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ...؛ وبا موسی سی شب وعده گذاشتیم و آن را با افزودن ده شب تمام کردیم... اعراف/۱۴۲»
🔸 در غير انبياء(ع) هم نمونه هایی داریم مثل اصحاب کهف که مسيرشان را به سمت عزلت چنین جدا کردند و بهرههايش را هم بردند.
هم در ميان رجال هست، هم در ميان نساء: «وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مَرْيمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَكَانًا شَرْقِيا... در کتاب، مریم را یاد کن هنگامی که از خانواده اش در مکان شرقی کناره گرفت...مریم/۱۶»
🔹 در این نوع، يک فصلي [و مدتی] را خلوت داشتند تا يک نتيجهاي بگيرند و چه نتيجهاي بالاتر از اين که يک خانمي يک عزلتي را انتخاب کند که نتيجه آن روحالله باشد؟
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻نوع ديگر خلوت گزینی اين است که در حين زندگي روزمره، ساعاتي را براي عزلت داشتهاند، اينکه رسول خدا(ص) به غار حراء ميرفتند از نوع اول است و اعتکافهاي رمضانيه و ساعاتي را در طول روز و سحر، براي عبادت اختصاص دادن، نوع دیگر است.
🔸 در کنار کارهاي روزمره فراتر از عبادات عادي، ساعاتي را براي عبادت، مراقبه و پرداختن به خويش داشتند. که کاري بسيار ضروري است. البته نوع اول بايد خیلی حساب شده باشد و خيلي مکرر نبوده است؛ اما نوع دوم مکرر بوده است که به صورت روزانه ساعتي را براي پرداختن به خداي خود، داشتند، شبی یا سحري را به عبادت اختصاص مي دادند.
ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وصیت_نامه
🎥نوشتن وصیت نامه چه ثمراتی دارد؟
#استادمحمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یادگاری_های_میت
🎥 آیا کسی که مو ،ناخن و لباس عزیز از دست رفته ی خودش را یادگاری نگه دارد مشکلی دارد؟
#استادمحمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃نَفَسَش سخت گرفتهست ،
به آغوش بکش!
نوکرِ خستهی رنجورِ
به هم ریخته را …
🍃رنجور عشق؛
بِه نشود؛ جز به بوی یار...!
#یار_بطلب
حی علی خیر العمل؛ یعنی ولای مرتضی..
98-3-23-حجت الاسلام عالی.mp3
11.59M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_عالی
📚 با موضوع : یاد مرگ
🗓 پنجشنبه بیست و سوم خرداد ماه
🗂 حجم : ۱۱ مگابایت
ادامه مطلب قبل...درباره خلوت وعزلت
🔻آن زمان که جنس امور خلوت بود و اشتغالات کمتر بود، باز اين عزلتها انتخاب ميشد، حالا که ديگر اشتغال در لايههاي شخصيتي مردم نفوذ کرده است، اصلاً فرصت فراغت نيست و کيفيت بهرهوري از ابزار تجدد، گاهي راه زلال حرکتي و سلوکي را پيچيدهتر کرده است.
🔸 افراد گم ميشوند، بايد باطنشان و ظرفيتهاي خداشناسيشان به فعليت برسد ولی به جاي آن، ذهنيات و هوشياري اجتماعي آنها به فعليت ميرسد و کاري به توحيد ندارند و سلايقشان متنوع ميشود.
🔹 ممکن است در امور اجتماعي و تفاسير سياسي يا خانوادگي، تيزبيني پيدا کنند ولي زلالِ قلبشان به فعليت نميرسد، معنويت آنها به فعليت نميرسد. به معالي اخلاق دست پيدا نميکنند، مگر آنچه که در مطالعات و در مشاهدات از فرهنگهاي مختلف ورودي ذهني آنها بوده باشد، به اينها ميرسند.
🔸 اما به معالي اخلاق استاندارد الهي نميرسند، به انبياء(ع) و سيره انبياء(ع) نزديک نميشوند. قدرت اين را پيدا نميکنند که چهار ساعت به نماز بايستند و از اين نماز لذت ببرند، ولي تلويزيون ميبينند و براي ديدن اخبار مشکلي ندارند و 8 ساعت در روز، روزنامه ميخوانند، آن يک چيز ديگري است و اين يک چيز ديگري است و اينها نبايد با هم خلط شود. البته امکان جمع بین این دو نیز هست [ولی برنامه ریزی دقیق ومدیریت زمان نیاز دارد.]
┈┄┅═✾•••✾═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| آیا ما متعصّبیم؟!
☘ ملاک سنجش تعصّب چیست؟
🎙حضرت آیت الله وفسی
امام زمانی - 2_mixdown.mp3
3.56M
#فایل_صوتي_امام_زمان 74
✍می گویند؛
آخرالزمان دوره ریزش ها و رویش هاست!
✨درست شبیهِ شب عاشورا،
که عده ای غربال شدند و عده ای با حسین، تا آخر آسمان، بال زدند.
وای بر من، اگر نخواهی اَم👆
🍃🌹🍃🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ افشاگری ۲ نماینده انقلابی از در پشتی مجلسِ لاریجانی و دولت روحانی
🔺بدون اینکه در مجلس تصویب شده باشد، یک خط به قانون افزایش حقوق افزودهاند که براساس آن، حقوق افراد زیر خط فقر ۴۰۰ هزار تومان و حقوق مدیران با درآمد بیش از ۱۰ میلیون، ۵ میلیون تومان اضافه شده است!
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🔴 شرکت #زن در راهپیمایی
💠 سوال ۱۱۸۰: با توجه به این که #زن جهت شرکت در راهپیمایی میبایست از منزل خارج شود، آیا واجب است از شوهر اجازه بگیرد؛ و اگر #شوهر به همسرش بگوید من به هیچ عنوان راضی به شرکت در راهپیمایی نیستم، تکلیف زن چیست؟
✍ جواب: در مواردی که شرکت نکردن در راهپیمائی موجب #تضعیف نظام اسلامی شود، منوط به اذن شوهر نیست.
♻️ #آیت_الله_خامنه_ای(حفظهالله)
📙منبع: leader.ir
🔴 #نکته:
در چنین مواردی، خانمها نیز اصل #مهربانی و تلاش محبتآمیز برای راضی کردن شوهر را فراموش نکنند.
☎️زنگ عبرت:
🌹این همان مادری است که
عکس های پسرانش را به امام نشان می داد اما همین که اشک امام خمینی را دید عکس ها جمع کرد و گفت:
من چهار پسرم را قربانی کردم که
اشک امامم را نبینم.
♦️متاسفانه شهرداری تهران تا کنون حاضر نشده است که خیابانی، کوچه ای، حتی بن بستی را به نام یکی از این پنج شهید سجادیان مزین نماید!!؟؟
🔹نحوه صحيح دعاكردن دربيان امام صادق علیه السلام
استاد فاطمي نيا:
شخصي نزد امام صادق (ع) نشسته بود و گفت : "خدايا مرا به خلقت محتاج مكن"
حضرت به او فرمودند : " مومن از مومن بي نياز نميشود"
اين دعا عبث است، انسان محتاج است و اين احتياج مظاهر مختلفي دارد، مثلا من به نانوا و خياط محتاج هستم.
بعد از آن امام عليه السلام به او دعاي كاملتري ياد دادند و فرمودند اين گونه دعا كن:
" خدايا مرا به انسان هاي شرور محتاج مكن"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در شنیدن سخن دیگران صبور باشیم
شکرتوکلامت!!
✡️ نقش بهائیت در ماجرای تخریب قبور ائمه #بقیع (ع)
1️⃣ هشتم شوال 1344 ق، یادآور عمل ننگین تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، بهدست شجره ملعونه #وهابیت است.
2️⃣ وقتی وهابیان وارد طائف شدند، گنبد مدفن ابنعباس را خراب کردند و هنگامی که وارد مکه شدند، گنبدهای قبر عبدالمطّلب، ابوطالب و خدیجه اُمّ المؤمنین را ویران نمودند و زادگاه پیامبر (ص) و فاطمه زهرا (س) را با خاک یکسان کردند و آنگاه که وارد جده شدند، گنبد و قبر حضرت حوّا را خراب کردند و تمام مقابر و مزارات را در مکه، جده، طائف و نواحی آنها ویران نمودند و زمانی هم که مدینه را محاصره کردند به ویران کردن مسجد و مزار حضرت حمزه پرداختند. [1]
3️⃣ این اقدامات ظالمانه واکنش مسلمانان و بالأخص شیعیان جهان را در پی داشت. [2] حکومت #پهلوی که تحت فشار افکار عمومی قرار داشت، هیئتی (بهرهبری غفارخان جلال و حبیبالله عینالملک معروف به هویدا که از #بهائیان برجسته بهشمار میآمد [3]) را برای بررسی موضوع، به حجاز گسیل داشت.
4️⃣ هیئت ایرانی در تاریخ 1304/6/24 وارد جده شده [4] و مورد استقبال گرم عبدالعزیز قرار گرفتند. [5] هیئت ایرانی در گزارش خود به تهران، با کمرنگ جلوه دادن این مصیبت عظیم، تلاش نمود تا #وهابیها را از ارتکاب این جنایت تبرئه کند؛ همچنانکه هویدا به نقل از ابنسعود مینویسد: «خیلی اسباب حیرت است که مسلمانان عالم فقط برای تخریب چند قبر که قبل از ورود من به دست این بدویهای (:بیاباننشینهای) جاهل مهدوم (:خراب) شده، این همه اظهار غیرت و حمیّت و دردمندی نمودند و در مجامع و منابر و روزنامهها مرا لعن و تکفیر کردند و عالم را بر من شوراندند و بدنام خواستند». [6]
5️⃣ دولت وهابی در اقدامی زیرکانه، با آوردن نمایندگان کشورهای اسلامی و تلاش برای تأسیس کمیسیونی با عنوان «کنفرانس خلافت اسلامی»، به خنثی کردن اعتراضات مسلمانان و طرح مرحوم مدرس مبنی بر تشکیل «کمیسیون دفاع از حرمین شریفین»؛ در تلاش برای تثبیت حکومت خود برآمد. در این میان، جریان بهائی - ماسونی حاکم بر ارکان اداری کشور، اصرار بر حضور در کنفرانس وهابیت داشت و باب مراوده را با آنان گشود. [7]
6️⃣ اما هنگامیکه هنوز کمیسیون وهابیها در جریان بود، خبر حمله مجدد وهابیان به #بقیع، به ایران مخابره شد. مجلسی در منزل امام جمعه خویی و با حضور علماء و برخی مقامات دولتی تشکیل و قرار بر این شد که پروندههای موجود در وزارت خارجه و دفتر شاه بررسی شده تا تصمیمات لازم اتخاذ شود. [8]
7️⃣ با پایان مجلس پنجم و بهرغم فرمالیته بودن مجلس ششم (که نمایندگان آن به انتخاب شاه بود)، با پیگیریهای آیتالله مدرس، فریضه حجّ برای مدت یک سال تحریم شد. [9] اما بهتدریج و از سال 1305 ق به بعد، شرایط اعزام حجاج و عادیسازی روابط با سعودی بهصورت مرموزانهای فراهم شد.
8️⃣ عناصر #بهایی برای گسترش روابط دیپلماتیک با رژیم سعودی تلاش بسیار کردند که نقطه عطف آن را میتوان در امضای معاهده مودت میان ایران و عربستان، در شهریور 1308 مشاهده کرد. از آن پس، حبیب الله هویدا با سِمت کاردار با استقبالی گرم وارد عربستان شد و تا سال 1353 ق، نقش مهمّی در گسترش روابط دیپلماتیک و خنثیسازی تلاش مذهبیون برای بازسازی مراقد شریف ائمه (ع) ایفا کرد. [10]
9️⃣ بدینترتیب جریان قوی بهائی #ماسونی حاکم بر حکومت پهلوی موفق شد که موج اعتراضات ایجاد شده علیه رژیم سعودی را کنترل کرده و با مدیریت زمان و اتلاف وقت، طی پروسهای حساب شده در مرحلهی اول موضوع کمیسیون دفاع از حرمین شریفین و فشار برای بازسازی مراقد شریف ائمه (ع) را از دستور کار خارج سازد و در آخر موفق شد که روابط ایران را با رژیم سعودی گسترش دهد.
📚[1] محمّدصادق نجمی، تاریخ حرم ائمه بقیع (ع) و آثار دیگر در مدینه منوره، تهران: مشعر، چاپ نهم، 1390، ص51.
[2] سیدعلی موجانی، مدرّس و کمیسیون دفاع حرمین شریفین (1375)، تاریخ روابط خارجی، ش 9، صص35-25.
[3] میرزا حبیب الله عینالملک (پدر امیرعباس هویدا)، فرزند میرزا رضا قنّاد از بهائیان متعصب و نزدیکان عباس افندی شمرده میشد. ادوارد براون، میرزا رضا قنّاد را یکی از خواص بهاءالله میداند که پس از او عهدهدار حفظ اسرار بهائیت است: بهرام افراسیابی، تاریخ جامع بهائیت، تهران: سخن، چاپ پنجم، 1374، ص723.
[4] علی محقق، اسناد روابط ایران و عربستان سعودی، تهران: وزارت خارجه، 1379، ص26.
[5] همان، ص27.
[6] همان، ص54.
[7] سیدعلی موجانی، مدرّس و کمیسیون دفاع حرمین شریفین (1375)، تاریخ روابط خارجی، ش9، صص 35-25.
[8] همان.
[9] علی محقق، اسناد روابط ایران و عربستان سعودی، تهران: وزارت خارجه، 1379، ص26.
[10] همان، ص84.
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب / با تلخیص
#بهائیت
#وهابیت
#تحلیل
#مناسبت
#تخریب_بقیع