eitaa logo
*جهاد تبیین*
444 دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
9هزار ویدیو
85 فایل
سلام و درود به سروران گرامی و عزیزم #جهاد_تبیین یک #واجب_عینی است #مقام_معظم_رهبری هدف کانال #لبیک گفتن به #فتوای_مقام_معظم_رهبری
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🔴72 نشانه ظهور از زبان پیامبر (صلی الله علیه وآله 1-نماز ضایع شود 2-مردم از شهوت پیروی کنند 3-خیانت زیاد شود 4-امانت و امانتداری کم شود 5-مشروبات الکلی بنوشند 6-فضا تاریک شود 7-آب قناتها و چاهها خشک شود 8-آسمان غبارآلود شود 9-امنیت راه ها از بین برود 10-مردم همدیگر را لعن کنند 11-خانواده ها در دامن فساد فرو روند 12-مردم گرفتار تجملات و مدپرستی شوند و قناعت متروک شود 13-سالهای دنیا پست و خوار شود 14-درختکاری زیاد و محصول کم شود 15-قیمت ها بالا رود 16-بادها زیاد شود 17-پرده از روی باطن مردم برداشته شود 18-لواط علنی شود 19-کار خلاف، پسندیده شود 20-کسب و کار راکد شود 21-کارها بر مبنای هوای نفس باشد 22-فحاشی به پدر و مادر وسیله سرگرمی شود 23-رباخواری علنی شود 24-زنا رواج پیدا کند 25-رضایت از زندگی بسیار کم شود 26-افراد نادان زمام امور را به دست بگیرند 27-خیانت زیاد شود 28-امانت بی اهمیت شود و افراد امین کم شوند 29-افراد از اخلاق و کار خود تعریف کنند 30-نادان ها به دلیل نادانی شان مشهور شوند 31-مردم دیوار خانه هایشان را تزئین کنند 32-قصرها و ساختمانهای بلند ساخته شود 33-باطل در لباس حق جلوه کند 34-زشتیِ دروغ از بین برود 35-کسی که کارش را درست انجام داد تضعیف شود 36-سرزنش یکدیگر را به حساب عقل بگذارند 37-گمراهی را هدایت بدانند 38-بیان را کوری بدانند 39-خاموشی را بی خردی بدانند 40-دانشمند عامل را جاهل بدانند 41-تحقیق نکرده سخنان دور از حقیقت بگویند 42-آسیای مرگ بر سر جامعه بچرخد 43-بینش قلبی از بین برود و حقایق دیده نشود 44-اعمال بد بر اعمال خوب غلبه کند 45-صله رحم از بین برود 46-مردم کارهای باطل را عزیر بدانند 47-جان خود را در راه شهوت ببخشند 48-کارهای بزرگ را آسان بشمارند 49-پوست حیوانهای حرام گوشت را بپوشند 50-لباسهای نرم و زیبا و نازک بپوشند 51-دنیا طلب بشوند 52-رحم و مروت از بین برود 53-فساد، عمومی بشود 54-قرآن را به بازی بگیرند 55-بیت المال را مال خود بدانند 56-مسکرات را با تغییر نام حلال بدانند 57-مردم زکات ندهند 58-ربا را با تغییر نام ترویج بدهند 59-در فسق و فجور با هم برابری کنند 60-به نافرمانی از خدا افتخار کنند 61-تکبر و نخوت زیاد شود 62-افراد دیندار باید دین خود را بردارند و برای سلامت دین شان آواره شوند 63-از اسلام فقط اسم آن باقی بماند 64-قرآن بخوانند اما به آن عمل نکنند 65-مساجد را آباد کنند اما دلهایشان از ایمان خالی باشد 66-علما از بدترین مردم روی زمین باشند 67-مراکز خیریه از بین برود 68-مردم نسبت به خداوند بی اعتنا باشند 69-ثروت، تنها محبوب مردم باشد 70-مردم نسبت به هم بدبین شوند 71-هر قدر هم پول داشته باشند باز هم خود را فقیر بدانند 72-نشانه ها زیاد شود و یکی پس از دیگری ظاهر شود 📚📚منبع: نوائب الدهور؛ صفحه 291 ✅کانال امام رضا علیه السلام ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄ @emamrezamashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نخست وزیر عراق وارد مشهد شد 🔹«محمد شیاع السودانی» عصر چهارشنبه با هدف زیارت بارگاه منور حضرت رضا علیه‌السلام وارد مشهد شد. ➥ @sepah_paasdaran
هدایت شده از ایران آنلاین ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروفسور جفری ساکس، استاد مشهور دانشگاه کلمبیا: ♨️ نمی‌دانم چرا بی‌بی‌سی فقط با فهرست کردن نقض حقوق بشر توسط چین بحث می‌کند؟ پس نقض توسط آمریکا چه می‌شود؟! 🔻مثلاً جنگ عراق که با همکاری بریتانیا، کاملا غیرقانونی و به بهانه‌های واهی انجام گرفت. جنگ در سوریه، جنگ در لیبی، ادامه‌ تحریم‌ها علیه شهروندان ونزوئلا و ایران، خارج شدن از توافق آب و هواییِ پاریس و اقدامات تجاری یکجانبه‌ای که توسط سازمان تجارت جهانی غیرقانونی تلقی شده است. 🔴 ما واقعاً با نقض جدی حقوق بشر توسط ایالات متحده در خارج از کشور روبه‌رو هستیم. تازه به شورش ۶ ژانویه در خاک خودمان، نژادپرستی گسترده، برتری‌طلبی سفیدپوستان و سوء استفاده و حبس صدها هزار سیاه‌پوست و رنگین‌پوست هیچ اشاره‌ای نکردم! @iran_onlin_ir
هدایت شده از ⚜ ذکر صالحین ⚜
🔴روش آیت الله بهجت برای رفتار با بچه های بازیگوش! ✅بچه‌ها توی خانه بازی‌گوشی و شیطنت می‌کردند. گاهی درمانده می‌شدیم. از آیت‌الله بهجت قدس‌سره پرسیدم: «با بچه‌ای که از دیوار راست می‌رود بالا و حرف گوش نمی‌کند، باید چه کار کرد؟» 🌺گفتند: «همان‌طوری که توقع دارید خدا با شما رفتار کند، با این بچه‌ها هم همان‌طور رفتار کنید. این‌طور اگر نگاه کنید، دیگر زدن بچه‌ها یا بداخلاقی با آن‌ها به‌خاطر اشتباه، بی‌معنی می‌شود. بچه هم احساس نمی‌کند که بابایش درکش نمی‌کند.» 📚کتاب به شیوه باران ، ص ٣٩ @zekre_salehin
هدایت شده از ⚜ ذکر صالحین ⚜
⚜ ذکر صالحین ⚜ 🔴نتیجه ترجیح کار دنیا، برنماز اول وقت! ✳️یک آقای فرش فروش که اهل نماز اول وقت بود به بنده گفت: یک کسی برای خریدن فرش وارد مغازهٔ بنده شد. گفتم: وقت نماز است. گفت: من وقت ندارم، مسافرم و می‌خواهم بروم. 💠هر چه اصرار کردم، دیدم نمی‌شود و گول شیطان را خوردم و پای معامله ایستادم. 🔰یک مقداری که از نماز اول وقت گذشت، دیدم همین آقای مشتری که خیلی شیفتهٔ این معامله بود، گفت من باید قدری فکر بکنم.. و از خرید منصرف شد! 🔴و اینجوری شیطان هم دنیا را گرفت و هم نماز اول وقت را... 🌷امیرمومنان فرمودند: اگر مومن، دنیا را مانع از آخرت خودش قرار بدهد؛ پروردگار او را از هر دو باز می‌دارد... 📚در محضر آیت الله حق شناس (ره) ┄┄┅┅┅❅🌷❅┅┅┅┄┄ http://eitaa.com/joinchat/1384120320C0415c1301e
هدایت شده از ⚜ ذکر صالحین ⚜
⚜ ذکر صالحین ⚜ ✅ تاثیر نماز بر مغز 🔸یک دانشمند آمریکایی به نام "رامشاندرن" در تحقیقی که در مورد وضعیت بدن انسان هنگام نمازخواندن، با مجموعه ای‏ از پژوهشگران آمریکایی انجام داد، به فعالیت بیشتر مغز انسان و آرامش روحی هنگام نماز آگاه شد. در این تحقیق علمی، مشخص شدن این وضعیت پس از 50 ثانیه از آغاز نماز ، آشکار می‏‌شود. براساس این بررسی ، آمده است: میانگین ضربان قلب و احتمال لخته شدن خون به صورت مشترک در حین نماز بین20 الی 30 درصد کاهش می‏ یابد و همچنین پوست بدن مقاومت بیشتری پیدا می‏کند. همچنین در عکس‏هایی که از مغز در هنگام نماز گرفته شده است، فعالیت مغز نمازگزار به صورت قابل توجهی در مقایسه با حالت‏های عادی افزایش پیدا می‏کند و نورون‏های عصبی به صورت نورانی در اشعه‏‌های دریافتی از مغز به نمایش در می‏‌آید. روزنامه "واشنگتن‏پست" در این رابطه نوشت: این تحقیقات علمی اسرار نهان مغز انسان را روشن می‏کند. روزنامه " ساینس" نیز با تقدیر از اینگونه تحقیقات بر رابطه قطعی دین و علم تاکید کرد. ‌‌┄┄┅┅┅❅🌷❅┅┅┅┄┄ http://eitaa.com/joinchat/1384120320C0415c1301e
هدایت شده از ⚜ ذکر صالحین ⚜
: عن مولانا السجّاد عليه السّلام أنّه قال: إنَّ عَمَّتي زَينَبَ مَعَ تِلكَ المَصائبَ و المِحَنِ النّازِلَةِ بِها في طَرِيقِنا إلَى الشّامِ ما تَرَكَتْ نوافلها الليلیة. 🔸امام سجّاد عليه السلام فرمود: عمّه ام زينب، با وجود همه مصيبت ها و رنج هايى كه در مسير شام به او روى آورد، حتّى يك شب نماز شب را ترک نکرد. عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال، ج‏11، ص: 953 ❣فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) و روز پرستار مبارک باد❣ ┄┄┅┅┅❅🌷❅┅┅┅┄┄ http://eitaa.com/joinchat/1384120320C0415c1301e
هدایت شده از  منادی آزادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸💐🌸گل‌آرایی حرم حضرت زینب (س) در آستانه ولادت ایشان🌸💐🌸 کانال،ساعات آخرالزمان👇👇 https://eitaa.com/joinchat/162529398C302660f282 @saat_akhar_ozaman
هدایت شده از صیاد
🖋 شعر محمود ژولیده به مناسبت چهلم آرمان علی‌وردی آرمانم رفت، اما آرمان پاینده ماند آن مجاهد رفت، اما امتی رزمنده ماند خونِ روح‌الله، صد گردان چو روح الله ساخت آری آری، پرتوِ روح خدا تابنده ماند عزتِ سید فریدالدین معصومی، به ما عزتی سرشار داد و خود به آن زیبنده ماند از دهه هشتادیِ ما، تا هزار و چارصد این پیام آید: شهادت ارزشی اَرزنده ماند کشته‌ها دادیم، از فهمیده تا آرشام‌ها چشم‌ها گریان شد اما، روی لب‌ها خنده ماند جنگِ تحمیلی گذشت و جنگ ترکیبی رسید جنگِ تکمیلیِ ما با خصم در آینده ماند هان! سرانِ جنگ احزاب، ای گروه فتنه‌گر دستتان رو شد، ز ملت رویتان شرمنده ماند اردوی تکفیری ابلیس، محکوم جهیم اردوی ایمان به درگاه الهی بنده ماند هیبت دشمن شکست و بر سرِ مستکبران مشت‌های نسل اندر نسل ما کوبنده ماند کاخ‌ها در هم شکست و کوخ‌ها محکم شدند مکتب پیر ولایت، تا قیامت زنده ماند پیشرفت علمی خیل جوانان، اوج یافت وانگهی جوینده علم و عمل، یابنده ماند موشک جمهوری اسلامی از حیفا گذشت گنبد پوشالی از این قدرت توفنده ماند تا تلاویو است زیر تیررس، ای صهیونیست زیر آوار، آن رژیم جعلی بازنده ماند انتقام سخت می‌آید، به حاج قاسم قسم روی میز دادگاهِ عدل حق، پرونده ماند کودک و پیر و جوان ما، سلیمانی شدند شور و شوق پایداری در جهان آکنده ماند راه قدس از کربلا خواهد گذشت، تردید نیست کُلُ اَرضِِ کربلا، در دین ما بالنده ماند روح ایثار و شهادت، رفت تا آن سوی مرز راهبرد رهبر فرزانه اَم، سازنده ماند پای کارِ حضرت سید علی جان می‌دهیم خون یاران بسیجی، تا اَبد بارنده ماند ما حسینی‌ها دمادم، قطعه قطعه می‌شویم سیرت شمر زمانه، همچنان درنده ماند در خیابان چون بیابان، کینه می‌بارد هنوز زیر دست و پای خولی، استخوان دنده ماند از مسلسل‌ها هنوز، آتش زبانه می‌کشد غنچه غلتان به‌خون و لاله روینده ماند @Farsna - Link
هفته پیش تصویر دور زدن یک موتوری با پرچم انگلیس را صدهزار بار منتشر کردیم تا خوشحالی یک عده قلیل از باخت ایران، خوشحالی صدهزار نفر تعبیر شود و علمای اجتماعی توییتری و اینستاگرامی و گعده‌های روشنفکری تا مدت‌ها خوراک تحلیل صدمن یک غاز داشته باشند و شبکه‌های معاند به ریشمان بخندند و حالمان را بگیرند. حالا لطفاً تصاویر بوق بوق و رقص مجدد همان یک عده قلیل با پرچم آمریکا را بی‌خیال شوید و به اتفاقات دشمن‌شادکنِ روحیه خراب‌کن بی‌خود ضریب ندهیم و راحت برچسب وطن‌فروش به این و آن نچسبانیم. همان چند نفر جوگیری که برای برجام در خیابان با تیشرت l love USA رقصیدند، حالا هم به صحنه آمده‌اند. از کاه کوه نسازیم! رونوشت به دوستان انقلابی 📝 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
⭕️ سوال ❓ از چه راههایی می توانیم خدا را بشناسیم؟ 🔰 پاسخ 🔷 خدا به‌عنوان موجودی که خالق انسان است را می‌توان از راه‌های گوناگونی شناخت. درواقع راه‌های متفاوتی که برای شناخت خدا وجود دارد، راه شناخت خدا را برای همگان ممکن می‌سازند. به تعبیر دیگر با توجه به تفاوت استعداد، قدرت فهم، سطح علمی و... انسان‌ها، هرکسی با استفاده از این راه‌ها می‌تواند به شناختی از خدا دست یابد. 🔸 یکی از این راه‌ها، شناخت خداوند از طریق فطرت است. هر انسانی به‌مقتضای نوع آفرینش خودش، شناختی از خداوند، یعنی کسی که او را آفریده و می‌تواند نیازهایش را برطرف کند، دارد. این چیزی است که هرکسی با اندکی توجه در درون خود، می‌تواند آن را با علم حضوری بیابد. 🔹این شناخت به خداوند، گرچه عمومی است، ولی ممکن است در مورد برخی افراد مبهم و ضعیف باشد؛ مانند کسی که در دریای گناهان غرق شده و آینه فطرتش غبار گرفته است. 🔸 منظور از شناخت فطری خدا یا علم حضوری آن است كه مرتبه‌ای از درک و ادراک در همهٔ انسان‌ها وجود دارد كه شدت و ضعف دارد و درجه ابتدایی آن در همهٔ مردم وجود دارد، هر‌چند مورد آگاهی كامل نباشد. البته این علم در اثر تكامل نفس و متمركزكردن توجه قلب به ساحت قدس الهی و به‌وسیله عبادات و اعمال صالحه تقویت می‌شود و در اولیای خدا به درجه‌ای از وضوح می‌رسد كه خدا را از هر چیزی روشن‌تر می‌بیند، چنان‌كه در دعای عرفه آمده است: «أيَكونُ لِغَيرِكَ مِنَ الظُّهورِ ما لَيسَ لَكَ حتّى يَكونَ هُوَالمُظهِرَ لَكَ؟!»؛[1] «آيا جز تو را ظهورى است كه تو را نيست تا این‌که آنان آشكاركننده تو باشند؟!».[2] 🔹این نکته قابل توجه است که بشر معمولاً در مشکلاتی که راه‌حلی برایشان تصور نمی‌شود، به اینکه قدرتی وجود دارد که می‌تواند مشکل او را برطرف کند، متوجه می‌شود و در این حالات بهتر می‌تواند متوجه خدا شود. 📚 پی‌نوشت [1]. دعای عرفه. [2]. علامه مصباح یزدی، محمدتقی، خداشناسی، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، چاپ سوم، 1396، ص 75. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
⭕️ سوال ❓ چگونه خدا را اثبات می کند؟ 🔷 براهین متعددی برای اثبات وجود خداوند وجود دارد. یکی از این براهین معتبر، متقن و بسیار مشهور در فضای اسلامی و حتی غربی، برهان امکان و وجوب است. این برهان را به صورت‌های گوناگون می‌توان تقریر کرد که شکل ساده تقریر آن بدین صورت است: 1️⃣ موجودی هست؛ اثبات این مقدمه آسان است؛ چراکه هر کسی حداقل به وجود خودش علم دارد. 2️⃣ این موجود یا واجب الوجود است یا ممكن الوجود و هیچ موجودى عقلا خارج از این دو فرض نیست. (ممکن الوجود یعنی موجودی که نیازمند است و وجود برایش ضرورت ندارد. واجب الوجود یعنی موجودی که هیچ نیازی ندارد و وجود برایش ضرورت دارد). 3️⃣ ممكن الوجود برای به وجود آمدن، نیاز به علت دارد. حال‌ علتش یا ممکن الوجودی دیگر است یا واجب الوجود؛ اگر علتش، ممکن الوجود باشد، در هر صورت فایده‌ای ندارد؛ زیرا یک موجود نیازمند وجود، نمی‌تواند به موجود نیازمند دیگری وجود ببخشد. در واقع مانند اینست که شخص کوری، بخواد کور دیگری را از خیابان عبور دهد. 4️⃣ وقتی ممکن الوجود نمی‌تواند به آن وجود بدهد، پس واجب الوجود است که به او وجود می‌بخشد؛ زیرا او هیچ نیازی ندارد و وجود برایش ضرورت دارد و می‌تواند غیرخودش دیگر را به وجود بیاورد. ☑️ در نتیجه واجب الوجود وجود دارد. ذکر این نکته نیز لازم است که واجب الوجود همان موجودی است که ما آن را خدا می‌دانیم. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
« شاید همیشه در میان انسانها و اقوام مختلف، فال نیك و بد رواج داشته است، امورى را به" فال نیك" مى ‏گرفتند و دلیل بر پیروزى و پیشرفت كار مى ‏دانستند، و امورى را به" فال بد" مى‏ گرفتند و دلیل بر شكست و ناكامى و عدم پیروزى مى ‏پنداشتند، در حالى كه هیچگونه رابطه منطقى در میان پیروزى و شكست با اینگونه امور وجود نداشت، و مخصوصا در قسمت فال بد، غالبا جنبه خرافى و نامعقول داشته و دارد. این دو گرچه اثر طبیعى ندارند، ولى بدون تردید اثر روانى مى ‏توانند داشته باشند، فال نیك غالبا مایه امیدوارى و حركت است ولى فال بد موجب یاس و نومیدى و سستى و ناتوانى است. شاید به خاطر همین موضوع است كه در روایات اسلامى از فال نیك نهى نشده، اما فال بد به شدت محكوم گردیده است، در حدیث معروفى از پیامبر ص نقل شده: تفالوا بالخیر تجدوه‏:" كارها را به فال نیك بگیرید (و امیدوار باشید) تا به آن برسید" »[۱] « پیامبر ص فال نیك را دوست مى‏ داشت، به خاطر آن بود كه انسان هر گاه امیدوار به فضل پروردگار باشد در راه خیر گام برمى ‏دارد و هنگامى كه امید خود را از پروردگار قطع كند، در راه شر خواهد افتاد و فال بد زدن مایه سوء ظن و موجب انتظار بلا و بدبختى كشیدن است».[۲] اما در مورد فال بد كه عرب آن را" تطیر" و" طیره" مى ‏نامد، در روایات اسلامى- همانطور كه گفتیم- شدیدا مذمت شده، همانطور كه در قرآن مجید نیز كرارا به آن اشاره گردیده و محكوم شده است « مانند سوره یس آیه ۱۹ سوره نمل آیه ۴۷ » از جمله در حدیثى مى خوانیم كه پیغمبر ص فرمود: "الطیرة شرك؛ فال بد زدن (و آن را مؤثر در سرنوشت آدمى دانستن) یك نوع شرك به خدا است" و نیز مى ‏خوانیم: كه اگر فال بد اثرى داشته باشد، همان اثر روانى است، امام صادق ع فرمود: "الطیرة على ما تجعلها ان هونتها تهونت و ان شددتها تشددت و ان لم تجعلها شیئا لم تكن شیئا؛ فال بد اثرش به همان اندازه است كه آن را مى‏ پذیرى، اگر آن را سبك بگیرى كم اثر خواهد بود و اگر آن را محكم بگیرى پر اثر، و اگر به آن اعتنا نكنى، هیچ اثرى نخواهد داشت"»[۳] بنابر مطالب نقل شده می توانیم بفهیم که راه صحیح چگونه است. اگر استخاره با قرآن سبب امید انسان برای اقدام و حرکت است، می توان آن را نیک دانست اما جایی که تفال زدن، بتواند به یاس و سستی در کار منجر شود، قطعا درست نیست. شاید به همین دلیل در روایات، از تفال به قرآن نهی شده باشد: «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لا تَتَفَأَّلْ بِالْقُرْآن؛[۴] حضرت صادق علیه السلام فرمود: بقرآن تفأل نزن.» البته یک احتمال دیگر در وجه منفی تفال به قرآن این است که کسی تصور کند، با این کار از آینده مطلع می شود. و با توجه به اینکه چنین تفالی، حقیقتا علمی به آینده حاصل نمی کند، شخص نسبت به قرآن بدبین می شود. و تصور می کند که قرآن فلان گونه بیان کرده در حالی که رخ نداده است. به هر حال باید در حوادث و فتنه ها به قرآن پناه برد. «قال رسول الله(ص): إِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْكُمْ بِالْقُرْآن‏»[۵] اما معنای پناه بردن به قرآن، تلاوت صحیح ایات است؛ که بدانیم قرآن برای چنین موقعیتی چه راهکاری بیان کرده است. و الا اگر آیه متناسب با موقعیت را نیز نفهمیم، مرتکب تحریف قرآن شده ایم: «یُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ؛[نساء/۴۶] سخنان را از جاى خود، تحریف مى ‏كنند.» مثلا اگر با میزان ها و معیارها، قرآن در جایی دستور جنگ می دهد و ما به شعار صلح از آیه دیگری روی بیاوریم، عمل کننده به قرآن نیستیم، بلکه تحریف کننده آن هستیم. و لازمه تشخیص درست مواضع نیز، شناخت کافی از قرآن است. بنابراین برای پناه بردن به قرآن، باید به شناخت آن چنگ زد! نه اینکه صفحات قرآن را ملاک فال زدن قرار دهیم. [۱]. تفسیر نمونه، ج‏۶، ص: ۳۱۷. [۲]. سفینة البحار جلد دوم صفحه ۱۰۲. [۳]. تفسیر نمونه، ج‏۶، ص: ۳۱۸. [۴]. الكافی، ج‏۲، ص۶۲۹. [۵]. الكافی، ج‏۲، ص۵۹۹. ‎‎‌‌‎‎‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از شفا و حاجات
حدیث روز 🔰پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند: شستن دست پیش از غذا خوردن، فقر را می‏‌زداید، و پس از غذا خوردن، غم و اندوه را می‏‌بَرَد و چشم را سلامت می‏‌بخشد ☆بحار الانوار ج ۶۶ ص ۳۶۴☆ 💠 @shefavahajat
هدایت شده از شفا و حاجات
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «خلال کنید که چیزی نزد فرشتگان مبغوض تر از غذای لای دندان نیست.» مفاتیح الحیاة صفحه ۱۱۷ 💠 @shefavahajat
❁﷽❁ ✍🏻چهار علت نمازهای روزانه از زبان رسول خدا‌‌(صلے‌الله‌علیه‌وآله): ✔️چرا نماز صبح مۍخوانیم؟ «صبح آغاز فعالیت شیطان است هرکه در آن ساعت نماز بگذارد و خود را در معرض نسیم الهی قرار دهد از شر شیطان در امان مےماند.» ‌✔️چرا نماز ظهر میخوانیم؟ ظهر، همه عالم تسبیح خدا مےگویند زشت است که امت من تسبیح خدانگوید. و نیز ظهر وقت به جهنم رفتن جهنمیان است لذا هر که در این ساعت مشغول عبادت شود از جهنم بیمه مےشود. ✔️چرا نماز عصر مۍخوانیم؟ «عصر زمان خطای آدم و حواست و ما ملزم شدیم در این ساعت نماز بخوانیم و بگوییم ما تابع دستور خداییم.» ✔️چرا نماز مغرب میخوانیم؟ «مغرب لحظه پذیرفته شدن توبه حضرت آدم است و ما همه به شکرانه آن نمازمی خوانیم.» ✔️چرا نماز عشا میخوانیم؟ «خداوند متعال نماز عشا را برای روشنایی و راحتی قبر امتم قرارداد.» 📚علل الشرایع ص ۳۳۷ 💠 https://eitaa.com/jahad_tabbin
هدایت شده از فدای رهبرم
زلال وحی: حزبُ الله، رستگاران بصیر(1) «لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ كانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُولئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمانَ وَ أَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ يُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» (مجادله/22) »هيچ قومى را نمى‌يابى كه به خدا و قيامت مؤمن باشند و (در همان حال) با كسى كه در برابر خدا و رسولش موضع گرفته است، مهرورزى كنند، حتّى اگر پدران يا پسران يا برادران يا خويشانشان باشند. آنها كسانى هستند كه خداوند، ايمان را در دلهايشان ثابت فرموده و با روحى از جانب خويش آنان را تأييد نموده است و آنان را در باغهايى كه نهرها از پاى (درختان) آنها جارى است، وارد مى‌كند در حالى كه در آنجا جاودانه هستند، خداوند از آنان راضى است و آنان نيز از او راضى هستند. آنان حزب خدا هستند، آگاه باشيد كه تنها حزب خدا پيروز و رستگارند.» (منبع: تفسير نور)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قاسمی
نماز اول وقت التماس دعا *جهاد تبیین*
هدایت شده از آرمان جلیلیان
۸دقیقه باید بعد از اذان صبح صبر کرد بعد ان شاء الله اقامه نمود ، التماس دعای خیر
بسم الله الرحمن الرحیم *جهاد تبیین* ۰ نماز صبح را ۸ دقیقه بعد از اذان بخوانید مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در پی تحقیقات به این نتیجه رسیده است که نمازگزاران برای اقامه نماز صبح باید ۸ دقیقه از اول اذان صبح صبر نمایند و سپس نماز خود را بخوانند. نماز صبح را ۸ دقیقه بعد از اذان بخوانید به گزارش خبرگزاری فارس، مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برای موضوع فجر صادق و وقت نماز صبح با حضور کارشناسان خود تحقیق میدانی را انجام داده است که نتیجه این تحقیق بدین شرح است: موضوع شناسی فجر صادق و تعیین وقت نماز صبح بعد الحمد والصلوة یکی از مقدمات پر اهمیّت نماز که شناخت دقیق و مراعات آن واجب است، مسئله اوقات نماز است که تأثیر قطعی در صحّت نماز دارد، چراکه خواندن همه نماز پیش از وقت، هرچند از روی جهل به حکم یا موضوع یا سهو و غفلت باشد، باطل است؛ و بعد از وقت، حتی اگر لحظه‌ای گذشته باشد- قضا خواهد بود. این وقت شناسی، در ماه مبارک رمضان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا نیت روزه و امساک براساس ابتدای وقت نماز صبح (طلوع فجر صادق) یعنی هنگام اذان صبح است و پایان روزه‌داری و وقت افطار، ابتدای وقت نماز مغرب، یعنی هنگام اذان مغرب است؛ لذا در ماه مبارک رمضان، مؤمنان نسبت به این مسئله عنایت و حساسیت بیشتری دارند و سوال‌های زیادی از سوی آنان مطرح می‌شود، هرچند اکثر مردم به اذان اعلامی صداوسیمای جمهوری اسلامی اعتماد کرده و مطابق آن عمل می‌کنند و چنانچه براساس همان اعتماد و اطمینان نماز بخوانند و روزه بگیرند، صحیح و مجزی است، همانگونه که در فتاوای برخی از مراجع معظم تقلید نیز به آن اشاره شده است. ولی از آنجایی که برخی از مکلفان نسبت به اذان صبح دچار تردید شده و از محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و برخی مراجع دیگر تقلید (دامت برکاتهم) استفتاء کرده‌اند و آن بزرگواران نیز پس از تحقیق موضوعی مسئله، نظر مبارک خود را اعلام فرموده اند: «که برای روزه داری و نماز، احتیاط کرده و از ابتدای شروع اذان صبح اعلامی از سوی صداوسیمای محل، امساک کرده و از مبطلات روزه پرهیز کنند و برای بجا آوردن نماز صبح، دقایقی صبر کنند تا مطمئن شوند وقت نماز صبح فرارسیده است؛ لذا مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برآن شد تا برای اطمینان بیشتر، پژوهشی میدانی انجام دهند، در نتیجه در سه نوبت در فصول مختلف سال، با حضور برخی از منجمان و اعضای ستاد استهلال و همراهی قریب به ۱۵ تن از فضلای حوزه علمیه قم در اوقاتی که مانعی مثل ابر و غبار در افق نبوده و مکان‌هایی که نور شهر و روستا یا تردد خودروها وجود نداشته، در فاصله حدود ۶۰ کیلومتر بیرون شهر قم با دقت تمام مسئله را بررسی و نتیجه آن را مطابق صورتجلسه پیوستی اعلام داشتند. در سال جاری چون بسیاری از مؤمنان و حتی دفاتر برخی از مراجع معظم تقلید مسئله را جویا شدند، توجه مؤمنان را نسبت به مراعات همان احتیاطی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و برخی دیگر از مراجع تقلید (دامت برکاتهم) توصیه شده است جلب می‌نماید: یعنی برای روزه داری از ابتدای اذان صبح امساک کرده و از مبطلات روزه پرهیز کنند و برای بجا آوردن نماز صبح، «۸ دقیقه از اول اذان» صبر کنند، اما نسبت به وقت اذان مغرب و افطار روزه، اذان اعلامی صداوسیما کافی است و تفاوت قابل ملاحظه‌ای مشاهده نشده است. https://eitaa.com/jahad_tabbin
❌ شبهه عبدالعلی بازرگان: بنده در قرآن به غير از زكات چيزي بنام خمس نمی بینم . اين امر مربوط به تاريخ شيعه و نوعي ماليات و بودجه براي حفظ اقليت تحت ستم و سخت گيري بوده است . امروز كه حكومت به تمامه در اختيار آقايان قرارگرفته است بايد پرسيد اين بودجه چه مصرف منطقي دارد ؟ آیا مردم باید هم مالیات بدهند ، هم زکات و هم خمس!؟ زکات در زمان پیامبر همان مالیات امروزی بوده است. ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً در قرآن با صراحت و در آیه ۴۱ سوره انفال به بحث خمس اشاره شده است: اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَیْء فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبى وَ الْیَتامى وَ الْمَساکینِ وَ ابْنِ السَّبیلِ.... برخلاف نظر اهل سنت که اعتقاد دارند به غنائم جنگی اختصاص دارد، هم از نظر روایات و هم از نظر معنای ظاهری آیه شامل تمام درآمدهای انسان می‌شود. زیرا عبارت «غنمتم» به معنای «کسب سود» است. (در عربی به گوسفند غنم گفته می‌شود زیرا سراسر سود است) 🔹 ثانیاً مصرف و فلسفه خمس، زکات و مالیات با یکدیگر کاملا متفاوت است: مالیات هزینه ای است که افراد به دولت پرداخت می‌کنند تا برای آنها جاده، فضای سبز و... ایجاد کند. در حقیقت مالیات برای خود مالیات دهنده هزینه می‌شود. به تعبیر دیگر انسان برخی هزینه‌ها را خود مدیریت می‌کند مثلاً خودرو و منزل و لباس می‌خرد، برخی خدمات اجتماعی را به دولت واگذار می‌کند و با مالیات هزینه آن را پرداخت می‌کند. اما زکات هزینه‌ای است جهت کمبودهای اجتماعی که ممکن است به طور مادی و مستقیم از آن نفعی هم عاید ما نشود مانند فقرا و مستمندان. اما خمس هزینه‌ای است که جهت حفظ و تبلیغ و ترویج دین، عقاید و ارزش‌ها پرداخت می‌شود. یعنی با تأسیس اماکن دینی مانند حوزه‌های علمیه به تقویت دین خود و جامعه کمک می‌کنیم. بنابراین گوینده شبهه فوق نه تنها از فلسفه این سه مسئولیت مالی اطلاع ندارد، بلکه از منشأ قرآنی آن نیز بی‌خبر است ولی متاسفانه با این حال در فضای مجازی و ماهواره به تفسیر قرآن مشغول است! 🔹 پی‌نوشت ۱. ایشان قبلاً هم ادعا کرده بود در قرآن تنها برای دو جرم، مجازات ذکر شده؛ قتل و «زنای علنی»! در حالیکه نه تنها قید «علنی» در قرآن نیست بلکه برخی مجازات‌های دیگر مانند «سرقت» و «قذف» را هم در قرآن ندیده است. ۲. ایراد قبلی ما به این دوستان مدعی تفسیر این بود که تفسیر قرآن بدون توجه به سنت و روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام، سنت غلطی است که خلیفه دوم بنا کرد ( حسبنا کتاب الله!!)، اما آنچه اکنون مشاهده و معلوم می‌شود این است که ظاهراً حتی یک دور خود قرآن هم توسط آقایان مطالعه نشده است!! ❓@shobahhat_eitaa