eitaa logo
جهادگران تبیین بسیج
3.7هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
3.2هزار فایل
کانال تحلیلی ویژه هادیان ، اساتید و سخنرانان بسیج سراسر کشور پل ارتباطی با ادمین @Maahdeyar313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گذشته ها گذشته⁉️ ♨️ روایتی کوتاه وجذاب از تاریخچه مذاکرات ایران در بازه تاریخ معاصر ایران #فریب_مذاکره #خسارت_برجام #تبیین_مساله_عزت_ملی #تبیین_نظام_مسائل_بیانیه 🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان 🔥کانال #گام_دوم_انقلاب 🔥
انتظار از وزارت اطلاعات انتظار آن بوده و هنوز هم هست که وزارت اطلاعات در‌باره آقای حسن عباسی نیز همان سعه صدری را به کار گیرد که در موارد مشابه داشته است .مخصوصاًً آنکه ایشان سابقه‌ای طولانی در دفاع از انقلاب اسلامی و مواجهه با دشمنان بیرونی و پادوهای داخلی آنها داشته است، از این روی و با توجه به سوابق ایشان بایسته‌تر آن است که وزارت محترم اطلاعات سخنان مورد شکایت از آقای عباسی را «سهو اللسان» تلقی کند. شاهد مثال آنکه به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از همسر محترمه ایشان، آقای عباسی از زندان پیام داده است که «دوستان رسانه‌ای جبهه انقلاب و جوانان مومن مراقب هستند، اما بیشتر مواظب باشند که حرمت وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و آقای علوی و دیگران رعایت شده و نظام دشمن‌شاد نشود»! از سوی دیگر بازداشت آقای حسن عباسی در حالی صورت گرفته که جماعتی بدسابقه که برخی از آنان در کینه‌توزی علیه نظام اسلامی و مردم مظلوم این مرز و بوم تابلو‌دار نیز هستند، در نشریات رسمی ‌و توئیت‌های قابل شناسایی خود در فضای مجازی به تهمت‌زنی، دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی علیه اسلام و انقلاب مشغولند و با مانع چندانی هم رو‌به‌رو نمی‌شوند! وگرنه بدیهی است که ایثار و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) علی‌رغم گمنامی ‌آنان به اندازه‌ای ملموس و آشکار است که برای هیچ‌کس قابل انکار و یا خدشه نیست.حسین شریعتمداری
آیت‌الله جنتی :دشمنان طمع نکنند؛ مسئولان یک صدا هستند/بزودی آیات یزدی و آملی را کنار هم خواهیم دید دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و دشمنی با دشمنان، یکدل و یک‌صدا هستند./www.farsnews.com/news/
🌹حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه): 💐 بسم الله الرحمن الرحیم روز عید غدیر روزی است که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم وظیفه حکومت را معین فرمود و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین فرمود و حکومت اسلام نمونه اش عبارت است از یک همچو شخصیتی که در همه جهات مهذب، بر همه جهات معجزه (توانمند) است. (۲۸ آبان ۱۳۵۷، صحیفه نور، جلد ۳ صفحه ۱۹۷) ⚘حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای : پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) در غدیر خم مسأله ولایت - یعنی حاکمیت اسلامی - را به طور رسمی و صریح مطرح میکند و امیرالمؤمنین را به عنوان شخص، معین و مطرح مینماید. ۱۳۷۹/۰۱/۰۶ 🌷 عید امامت، ولایت ، حکومت و حاکمیت اسلامی بر شما مبارک باد.
هدایت شده از محمود معلمی
سلام استادمعلمی من از طریق یکی از دانشجوهاتون عضو شدم جنتی دوست هستم ۲تا سوال داشتم ۱.مکتب حنفی دیوبندی چه جور مکتبی است ؟ ۲.دیدگاه جهادگرایی سلفی ابن تیمیه چه دیدگاهی است؟ ممنون از شما پاسخ : سلام علیکم در سال 1282 ه‍. مدرسه‌ای در هند و در شهر «دیوبند» توسط محمد قاسم «نانوتوی» و رشید احمد كنكوهی تأسیس شد و در آن مدرسه تعدادی از طلاب در رشته علوم دینی و خصوصاً فقه حنفی مشغول تحصیل گردیدند، و از همین مدرسه زیربنای مكتب «دیوبندی» شكل گرفت. این فرقه طبق ادعای خودشان مسلمان، و اهل سنت و جماعت می‌باشند. در فقه تابع فقه حنفی هستند و در سلوك و مسائل اخلاقی صوفی و از نگاه عقیده پیرو ابومنصور ماتریدی می‌باشند.1 این گروه با «بریلویّه» مكتب دیگری كه در مقابل این فرقه قرار دارند، به‌طور جدّی مخالف می‌باشند. و همچنین با اهل حدیث و خصوصاً ابن‌تیمیه و پیروان او مانند ابن قیم جوزی و محمدبن عبدالوهاب رئیس فرقه وهابیه، شدیداً عناد دارند. شیخ محمد حسین احمد یكی از علمای مهم دیوبندی درباره محمد بن عبدالوهاب می‌گوید: «محمد بن عبدالوهاب نجدی، از نجد ظهور نمود، او دارای افكار باطل و عقیده فاسد بود و بسیاری از اهل سنت و جماعت را كشتند. او اهل حجاز و خصوصاً ساكنان حرمین شریفین را مورد بدترین آزار و شكنجه قرار می‌داد... .»2 هدف اصلی بنیانگذاران این مكتب در حقیقت،‌ دفاع و نشر افكار و اندیشه‌های ابوحنیفه بوده‌ است، محمدانور كشمیری یكی از رهبران این گروه در اظهارات خود می‌گوید: در حالی كه جهان اسلام از هرسو مورد هجمه قرار دارد، ما تمام همّ و غمّ‌مان دفاع از ابوحنیفه گردیده است.3 این گروه در حالی كه با «بریلویه» شدیداً مخالف‌اند، در عین حال سلسله‌های تصوف را قبول دارند. از میان آن‌ها به سلسله نقشبندیه، چشتیه، قادریه و سهروردیه، بیشتر اهمیت داده و دخول در یكی از این‌ها را توصیه می‌كنند.4 شیخ محمدیوسف بنوری یكی دیگر از بزرگان این فرقه می‌گوید: طریقه دیوبندیه عبارت است از: اقرار به امامت فقیه امت ابوحنیفه و عمل به فقه او، و برای تزكیه نفس باید از علوم صوفیه كمك گرفت و آن را با شریعت به گونه‌ای صحیح ممزوج نمود و همچنین اتباع و پیروی از سنت پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ ، این سه اصل، اساس مكتب «دیوبندیه» را تشكیل می‌دهد.5 مخالفت این فرقه با «بریلویه» ـ كه بیشتر اهل سلوك صوفیانه می‌باشند ـ باعث گردیده كه این گروه متهم به وهابیّت شود، ولكن آن‌ها از این اتهام بسیار ناراحت و عصبانی می‌باشند و به شدت تمام این اتهام را رد می‌كند و آن را دسیسه حسودان و نااهلان می‌دانند.6 در حال حاضر این مكتب در پاكستان از نفوذ و قدرت زیادی برخوردار است و دارای مدارس زیادی در سراسر این كشور می‌باشد. جریان طالبان در حقیقت پرورش یافته همین مكتب بوده و آنها در پدید آمدن این گروه نقش اساسی داشته است. مطلب قابل توجه این ‌است: در حالی‌كه مكتب دیوبندی با وهابیت به شدّت مخالف بوده، ‌و دهها كتاب مهم بر ردّ آن‌ها از طرف علمای دیوبندی نوشته شده است، اما در تجهیز و حمایت مالی و معنوی طالبان،‌ دیوبندی‌ها و وهابیت همسو بوده‌اند. همین مطلب باعث گردیده كه برخی تصور كنند كه طالبان یك جریان وهابی می‌باشند، به هر حال مكتب دیوبندی براساس دفاع، ترویج و گسترش مذهب حنفی بوجود آمده و فعلاً یكی از مهمترین جریان‌های فكری در كشور پاكستان محسوب می‌شود.   شکوری - گروه دین و اندیشه  [1] . أبی اُسامة، سیدطالب الرحمن، ‌الدیوبندیه، ریاض، ‌دارالصمیعی، 1419 ه‍. ق، ص 9. [2] . مدنی، ‌حسین احمد، شهاب الثاقب علی المسترق الكاذب، دیوبند، برنتنك بریس، بی‌تا، ص 43. [3] . الندوی،‌محمدرئیس، اللمحات، هند، جامعه سلفیه، بی‌تا، 1/5. [4] . دیوبندیه، ص 24. [5] . بنوری، مسلك علماء، دیوبند، كراچی، طبع دارالاشاعت كراتثی، بی‌تا، ص 5. [6] . دیوبندیه، ص 23. معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر: 1. دیوبندی، شیخ محمدحسن، ایضاح الادلّه. 2. دیوبندی، محمودحسن، تخذیر الناس. پاسخ سئوال ۲ ایدئولوژی جهادگرایی سلفی الهام‌بخش بسیاری از گروه‌های مسلح مانند القاعده در آغاز قرن ۲۱ بوده‌است. این گروه‌ها دیدگاه‌های سلفی‌گری علمی (سلفی‌گری سنتی) را رد کرده و خشونت را راهی مناسب و ضروری برای مقابله با حملات غرب علیه اسلام می‌دانند. این گروه‌ها متون اسلامی و تاریخ را بازتفسیر نموده وادعادارندکه بر آیات نظامی قرآن و تاریخ نظامی اسلام تأکید بسیار دارند. تخمین زده شده‌است که سلفی‌های جهادی کمتر از یک درصد کل جمعیت مسلمانان را تشکیل می‌دهند. ارتباط نزدیکی با وهابیت و خاندان آل سعود دارد.بیشتر سلفی‌ها در عربستان سعودی (۲۲٫۹٪ جمعیت کشور)، قطر (۴۶٫۸۷٪ جمعیت کشور)، و امارات متحده (۴۴٫۸٪ جمعیت کشور) زندگی می‌کنند.[۹] بسیاری از منابع، مانند سازمان اطلاعات داخلی آلمان، سلفی‌گری را سریع‌ترین جنبش اسلامی از نظر گسترش می‌دانند.
هدایت شده از محمود معلمی
🌷در عید ولایت، جهت تجدیدعهد با ولایت بیاییم بیانیه راهبردی «گام دوم انقلاب» را با هم بخوانیم و عمل کنیم.🌷 بالاخره نسخه چهارم «اپلیکیشن گام دوم انقلاب» پس از پنج ماه منتشر شد. امکانات این اپلیکیشن: ۱. متن بیانیه به صورت بخش‌بندی شده ۲. بیش از ۷۰تحلیل پیرامون این بیانیه ۳. اخبار مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب ۴. آزمون تستی و خودآزمایی از بیانیه ۵. اتاق‌های گفتگو پیرامون این بیانیه ۶. جستجو در متن بیانیه ۷. صوت بیانیه با صدای آقای حیاتی ۸. همایش‌ها و مسابقات مرتبط با بیانیه ۹. ظاهر گرافیکی جذاب‌تر از قبل دانلود از کافه بازار: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.gam2.enghelab&ref=share جهت حمایت از ما لطفا: ۱. در کافه بازار نظرتون رو ثبت کنید. ۲. علامت فرفره در صفحه منوی اپلیکیشن را بفشارید. وب سایت گروه نرم افزاری تسبیح سافت: www.tasbihsoft.ir
بن‌بست اقتصاد آزاد اقتصاد آزاد اقتصادی است که در نقطه متقابل اقتصاد متمرکز و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده قرار دارد. در چنین اقتصادی، دولت حداقل و کمترین دخالت را در بازار و معاملات آن دارد و افراد و بنگاه‌ها بر اساس سود و منافع خود به فعالیت، تجارت و مبادله اقدام می‌کنند. در چنین اقتصادی، میزان تولید، تقاضا، عرضه، قیمت و... از سوی بازار رقم می‌خورد. بنیاد‌های علمی و تخصصی هریتیج آمریکا و فریزر کانادا از جمله بنیاد‌هایی هستند که همواره با ابزار و شاخص‌های به روز و مناسب خود و همچنین با بهره‌گیری از داده‌های معتبری از نظام‌های اقتصادی جهان مانند بانک جهانی و سازمان‌های مربوط، میزان آزادی در اقتصاد کشور‌های دنیا را اندازه‌گیری و ارائه می‌کنند؛ در حالی که این بنیاد‌های علمی با ایجاد این میزان از اعتبار سبب شده‌اند که بیشتر سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان کشور‌های گوناگون با استفاده از این داده‌ها به فعالیت‌های اقتصادی خود در کشور‌های مورد تأیید این نهاد بپردازند و به نتیجه نیز برسند. در چند سال گذشته، طبق آمار و فهرستی که این بنیاد‌های تخصصی ارائه کرده‌اند، کشور هنگ‌کنگ رتبه اول آزادی اقتصادی را در میان تمام کشور‌های جهان دارد. پس از آن نیز کشور‌های سنگاپور و جمهوری ایرلند قرار دارند. کشور‌هایی که پایان این فهرست مشاهده می‌شوند کره‌شمالی، کوبا و زیمبابوه هستند. در این میان ممکن است هرلحظه با وجود تغییرات گوناگون اقتصادی و رشد و توسعه موجود هر کشوری در این فهرست جای خود را به دیگری بدهد. کشور ما نیز به دلیل تحریم‌ها و دریافت نکردن اطلاعات از سوی این بنیاد‌ها در میان ۱۶۲ کشور جهان رتبه ۱۳۰ را به خود اختصاص داده است که البته این امر در حوزه سرمایه‌گذاری طرف‌های خارجی در ایران آثاری منفی دارد؛ اما با توجه به ابزار و امکاناتی که ایران می‌تواند در حوزه دیپلماسی اقتصادی و راه‌های دورزدن تحریم‌ها به کار بگیرد، ممکن است بیش از پیش از ظرفیت گسترده اقتصاد جهانی بهره لازم و کافی را ببرد. باید توجه داشت که اقتصاد آزاد معایب خاص خود را نیز دارد. یکی از این معایب اختلاف طبقاتی میان اعضای جامعه است؛ به طوری که در این شرایط اقتصادی افرادی که مهارت‌های بیشتر، تحصیلات برتر و توانمندی‌های والاتری دارند، می‌توانند فعالیت کنند و به موفقیت برسند و درآمد زیادی را به دست بیاورند؛ اما در مقابل کسانی که دستمزد‌های اندک و توانمندی‌های ضعیف‌تری دارند، نمی‌توانند در چنین جامعه‌ای به اهداف و آرزو‌های خود برسند. یکی دیگر از معایب اقتصاد آزاد سرازیر شدن سرمایه سرمایه‌گذاران به سمت فعالیت‌هایی است که سودآوری بیشتری را برای فرد دارند. از سوی دیگر ممکن است رشد و پیشرفت جامعه را در بر نگیرد که این یکی از ضعف‌های موضوع اقتصاد آزاد است. در اقتصاد آزاد نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی می‌تواند به سطح نگران‌کننده‌ای برسد؛ به طوری که ثروتمندان با سرعت زیادی ثروتمندتر و فقرا نیز با سرعت زیادی فقیرتر می‌شوند. در نهایت راهی که کشور‌های غربی رفته‌اند و تجربه کرده‌اند، مسیری سوخته است که نمی‌توان به آن تکیه کرد؛ زیرا آن‌ها در حال حاضر با سرلوحه قرار دادن اقتصاد آزاد، افول وضعیت اقتصادی خود را مشاهده می‌کنند و این درس و تجربه خوبی برای کشور‌های در حال توسعه به منظور پیشرفت و آبادانی است. @meyarpb ایتا Sapp.ir/meyar.pb سروش sapp.ir/seyre_motale_basij سیر مطالعاتی بسیج
✅ توصیه می کنم مطالعه کنید؛ یک گزارش تحلیلی عالی درباره یمن https://www.mashreghnews.ir/news/985906/یمن-نبرد-سرنوشت-در-جنوب
یمن.اخرین وضعیت985
مسجد بایداینگونه باشد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم ضمن مروری بر تجربه 40‌ساله انقلاب، به موضوع سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن‌ اشاره‌ و از محاصره‌ تبلیغاتی می‌گویند. 📌سواد رسانه‌ای و بیانیه گام دوم: ✅امروزه در دنیایی احاطه‌شده توسط رسانه‌ها زندگی می‌کنیم و این رسانه‌ها تأثیرات شگرفی بر حوزه‌های مختلف بشری می‌گذارند. در تعامل و استفاده از این رسانه‌ها نظریه‌ای به نام سواد رسانه‌ای مطرح‌شده که برخی از آن دانش و مهارت فردی که شامل توانایی دسترسی، استفاده، درک انتقادی و تولید پیام می‌باشد. و از ویژگی‌های مهم سواد رسانه‌ها به افزایش درک انتقادی فردی در تعامل و استفاده از رسانه‌ها میتوان اشاره کرد. ✅مقام معظم رهبری در تولید پیام در حوزه شناختی سواد رسانه‌ای ، تفکر انتقادی را به‌عنوان یکی از بخش‌های سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی موردعنایت و توجه ویژه قرار دادند. ✅مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به موضوع «سیاست تبلیغی و رسانه‌ای» دشمن‌ اشاره و از برخی از این تکنیک‌های تولید پیام توسط دشمن مانند «خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش...»‌ یاد می‌کنند. 📌رهبر معظم انقلاب در فصل دوم با عنوان اخلاق و معنویت در این‌باره می‌فرمایند: ✅دستگاه‌های مسئول حکومتی در جهت طرح و برنامه‌ریزی و اجرایی نمودن برنامه‌هایی در باب ارتقا، گسترش و افزایش اثرگذاری سواد رسانه‌ای به‌عنوان عاملی در جهت استفاده هوشمندانه از فضای مجازی وظایفی سنگین بر عهده ‌دارند و در دوره‌ پیشرو باید در این‌باره‌ها برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت جامعی تنظیم و اجرا شود.» ✅سیاست های رسانه میتواند سواد رسانه‌ای را به خرد رسانه‌ای تبدیل کند در غیر اینصورت دانش در سطح دانستن باقی می‌ماند و منجر به بروز رفتار یا اقدام مطلوب نمی‌شود. ✅بنابراین از منظر سواد رسانه‌ای به بیانات رهبری در بیانیه گام دوم نگاه کنیم ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه در کنار اتخاذ سیاست‌های رسانه‌ای هوشمندانه و مسئولانه توسط نهادهای حاکمیتی در کنار ‌اشخاص و نهادهای غیرحاکمیتی می‌تواند زمینه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن را فراهم نماید. ✅با ما همراه باشید!
هدایت شده از محمود معلمی
سلام علیکم بابررسی های که به عمل آمده نامه منصوب به آیت الله آملی لاریجانی خدمت مقام معظم رهبری به احتمال زیادصحت نداردبنابر این مطلبی که درپاسخ به سئوال یکی ازاعضای کانال ارائه شد اصلاح می گردد البته همانطورکه قبلا بیان کردم به طورکلی این نوع مجادله ها بین بزرگان حوزه علمیه وبویژه مسئولین کشوردررسانه هاتاثیرات منفی درجامعه دارد وانتشاراین نوع مجادله ها مناسب نیست