eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅عامل و دلسوز این ها کلمات آشنایی هستند. ویژگی هایی که همراه شما هستند. دیگر احتیاجی به توضیح اضافی ندارند. عامل بودن جزء شروط اساسی و اصلی برای سرگروه تربیتی بودن است. مگر می شود سرگروهی به متربیان خود حرفی را بزند، عملی را تذکر بدهد و خود به آن عمل نکند؟ انصافا به دور از عقل است. بعضی از شما عزیزان خود را دست کم میگیرید، در حالی که الگوی بسیاری از متربیان شده اید ولی به باور این مسئله نرسیده اید. سرگروهی که برای گروه خود از نماز سخن می گوید، از اخلاق خوش سخن می گوید از ظاهر اسلامی سخن می گوید بایدخودش عامل به این کارها و سخن های خود باشد. با عمل خود آن ها را تربیت کنید که این نوع تربیت تاثیر گذار تر از حرف و سخن است. چه بسیار احادیثی که در این باب از ائمه معصومین نقل شده است و فقط کافیست که ما کمی در کتب بگردیم تا آن ها را بیابیم. «العلمُ کثیرٌ و العملُ قلیلٌ» علم بسیار است و عمل اندک(میزان الحکمه) اگر تنها به همین حدیث از امام علی(علیه السلام) بنگریم خواهیم فهمید که چه خطری ما را تهدید می کند که مبادا فقط حرف و سخن از اعمال صالح بزنیم و به آن عمل نکنیم. ان شاءالله که ما جزء زمره ی این گونه افراد نباشیم، که حضرت درباره آنان می فرماید:«چه بسیارند کسانی که علم دارند و از آن پیروی نمیکنند» و در حدیث دیگری حضرت علت این که مردم رغبتی به علم و دانش ندارند را این گونه افرادی معرفی کرده اند که به علم خود عمل نمیکنند. به هرحال عامل بودن و عمل کردن به حرف ها و سخن های خودمان و علمی که به متربیان می آموزیم برای یک سرگروهی که کار تربیتی انجام می دهد واجب است. دومین ویژگی موضوع دلسوز بودن است. که از ویژگی های بارز سرگروهی به شمار می رود. انصافا نباید از این نکته غافل شد که حتما شما عزیزان سرگروه دلسوز و دغدغه مند هستید که به این وادی تربیتی قدم گذاشته اید و در راستای تربیت افراد زحمت می کشید اما گاهی اوقات فراموش می کنیم که این دلسوزی جزء ویژگی های ماست و لازمه کار تربیتی. اگر متربی اشتباه کرد و بیراهه رفت نکند خدایی نکرده بگوییم به ما چه مربوط و از این قبیل حرف ها. ما دلسوز او هستیم. ما باید همان نقش پیغمبر اکرم(ص) را ایفا کنیم که در موردش فرمودند: «طبیبٌ دوارٌ بطبِه» یعنی طبیبی که خودش به دنبال مریض می رفت. بله این ویژگی را ما از بهترین الگوی جهان هستی و به قول قرآن کریم «اسوهٌ حسنَه» به ارث برده ایم. دلسوزی برای متربی لازم است. 🔷عامل و دلسوز دو ویژگی مهم سرگروه ها هستند و باید به آن ها توجه بیشتری داشت. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
توصیه شدید می کنم به شما در #تربیت نسل خردسال و نوجوان زیرا تضمین آینده اسلام است. فرازی از وصیت نامه #شهید حسن ترک مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_5978604002269462982.MP3
28.83M
در کار تربیتی 💡حجت الاسلام حسن قاسمی مدیر مدرسه علمیه فاطمیون اهواز مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
تجربه فرق تدریس و تربیت ✅برای متربیان درباره احترام به پدر و مادر آیه خواندم اما بچه ها بی توجه بودند! رفتم دست را بوسیدم و درس را دوباره برای بچه ها تکرار کردم. چند روز بعد خانواده ایی زنگ زد و گفت به این متربیان چه می گوئید؛ رفتارشان عوض شده! الان دارم میفهمم که آقا فرمودند افزایش معلومات نیست بلکه است. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
4_5884205998402438050.pdf
3.52M
"تربیت امروزی، تربیت انقلابی" برشی از یک اثر تربیتی کم نظیر از جناب استاد طاهرزاده مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
ضمائم کانال مربی محور: 🎼 کانال تخصصی انتشار آهنگ باکلام، بی کلام و متن سرودهای دانش آموزی http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799 📚 کتاب مربی جزوات و کتب فرهنگی،تربیتی و تشکیلاتی http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چریک فرهنگی در اختیار داشتن نیروهای باسابقه ودارای تجربه بالا و همچنین متخصص برای هر تشکلی، مغتنم و بسیار ارزشمند می‌باشد اما وقتی دقیق‌تر به موضوع نگاه می‌کنیم و رسالت تشکل‌ها و تکالیف آن‌ها را در برابر جامعه و فرد بررسی می‌کنیم می‌بینیم که در صورت نداشتن نگاه جامع به انسان دچار آسیب‌هایی می‌شویم.  یکی از مسائلی که ممکن است ظهور پیدا کرده و تأثیری نامطلوب بر تشکل و منابع انسانی آن بگذارد و تبدیل به مشکلی شود که حتما باید برای آن راه چاره‌ای پیدا کرد، یکنواخت شدن شرایط کاری برای فردی است که مدتی در تشکل مشغول به کار بوده ست. این وضعیت نیروی انسانی را در شرایط تکراری و روزمرگی قرار داده و باعث کاهش و یا از بین رفتن انگیزه‌های کاری او می‌گردد و یا او را تک بعدی بار می‌آورد و این موضوع با روح کار در تشکل که همانا پرورش تمام ابعاد و زوایای روحی و وجودی اوست در تناقض است.  یکی از ابزارهایی که به تشکل‌ها کمک می‌کند تا نیروهای انسانی چند مهارته داشته باشند تکنیکی به نام «چرخش شغلی» «Job Rotation» در مدیریت است که سعی داریم در این نوشتار شما را با آن آشنا کنیم. چیستی «چرخش شغلی» در تشکل‌ها چرخش شغلی به این معنا می‌باشد که افراد را از سمت‌های فعلی خود به پست و مسئولیت دیگری منتقل نمایید.  در واقع چرخش شغلی یک ﺭﺍﻫﺒﺮﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻳﻚ ﻓﺮﺩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﻮﻗﺖ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﻛﺎﺭﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﺩ.  چرخش شغلی ﺭﻭﺷﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﻣﻲ‌ﺗﻮﺍﻥ اعضایی ﺭﺍ ﻛﻪ ﺟﺰﻳﻲ‌ﻧﮕﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﻳﺪﺷﺎﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺣﻮﺯﻩ ﻛﺎﺭﻱ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ، ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻛﻠﻲ ﻧﮕﺮ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻭﺳﻴﻊ‌ﺗﺮ ﻣﻲ‌ﺑﻴﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭﻙ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ.  و یا به عبارتی دیگر چرخش شغلی ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺟﺎﺑﺠﺎﻳﻲ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﺭ ﻃﻴﻔﻲ ﺍﺯ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻋﻼﻗﻪ ﻭ ﺍﻧﮕﻴﺰﻩ ﺩﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﺤﻴﻂ ﻛﺎﺭ.  به عبارتی ساده‌تر «چرخش شغلی» در تشکل‌ها یعنی اینکه مدیر تشکل در دوره‌های زمانی مختلف و به تناسب فعالیت‌ها و برنامه‌های تشکل وظایف و مسئولیت‌های متفاوتی را به اعضای تشکل واگذار نماید تا هم زمینه‌ای فراهم گردد تا فرد با سایر فعالیت‌ها آشنا شود و استعداد‌هایش کشف گردد و هم مهارتهای فرد به عنوان یک عنصر فعال فرهنگی افزایش و ارتقاء یابد. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث دهم: ظرافت در برنامه ریزی فرهنگی... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
ضرورت کار فرهنگی مؤثر چرا باید کار فرهنگی یاد بگیریم؟ فرهنگ سازی امر لازمی است و جامعه اسلامی ما در حوزه‌های مختلف نیاز بدان دارد. سالها این مردم با فرهنگ و ارزشهای نظامی زندگی کرده‌اند که فقط اسم اسلام را به یدک می‌کشیده و عملاً از اسلام در مناسبتها و رفتارهای افراد خبر چندانی نبوده است و حالا انقلاب می‌خواهد اسلام را مبنای رفتار و مناسبتها قرار دهد و زندگی فردی و اجتماعی را براساس اسلام پیش ببرد لذا در چنین جامعه‌ای یقیناً نیاز به تغییر فرهنگی و فرهنگ‌سازی پیدا می‌شود و حرف افرادی که از ضرورت آن به‌عنوان زمینه در هر موضوعی می‌گویند، حرف بیراهی نیست.  به این نیاز جامعه امروز ( یعنی ضرورت ابتنای رفتارها و مناسبات براساس فرهنگ و ارزشهای اسلامی) باید مقوله‌ای به نام تهاجم فرهنگی و هجوم بی رحمانه فرهنگ منحط و توخالی غربی را نیز افزود، چرا که با انقلاب اسلامی و با گرایشاتی که به دین پیدا شده، اکنون همه اجزا و فرهنگ اسلامی - ایرانی، مورد دشمنی و کینه غربی‌ها قرار گرفته و به تعبیر زیبای امام انقلاب «ناتوی فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی» نیز بوجود آمده است و از این منظر نیز، ضرورت کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی دوچندان می‌شود. بنابراین امروز مهمترین نیاز جامعه به رغم وجود نیازهای اقتصادی، اجتماعی و ... نیاز فرهنگی و فرهنگ‌سازی است و متاسفانه با وجود حرفها و شعارهای زیاد، همچنان تا مطلوب فاصله بسیار است.  با آنکه فراوان از فرهنگ گفته می‌شود و حتی وقت و انرژی و بودجه‌های زیاد صرف می شود، ولی از فرهنگ‌سازی چندان خبری نیست و نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. با تاسف بدخواهان و دشمنان نیز با توجه به همین ضعف، هم هجمه فرهنگی می‌کنند و هم با شیطنت همه اقدامات را ارجاع بدان می‌دهند! چرا که می‌دانند هم کار فرهنگی کار زمان بری است و این زمان طولانی فرصت برای اقدامات آنهاست و هم خوب پی برده‌اند که نظام اسلامی ما اکنون در این زمینه با چالش و کمبود مواجه است و امیدوارند حالا، حالاها هم نتوانند از آن عبور کند.  به عبارت دیگر چالش فرهنگی تربیتی نظام اسلامی و قصور و کم کاری در این زمینه که رهبر معظم انقلاب از آن به ولنگاری فرهنگی تعبیر کرده‌اند تا به آن اندازه دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب را امیدوار کرده است که با علم و اثربخشی این اقدام و آگاهی از غنای اسلام و قرآن در این زمینه باز به دلیل ناکارآمدی، سهل انگاری و سهل اندیشی مسئولان و متولیان امور زیادی را به آن ارجاع می‌دهند و امید دارند که با ارجاع مسائل به این حوزه، یعنی ضرورت کار فرهنگی تربیتی، به این زودی‌ها نظام نتواند توفیقی حاصل کند و آنها مجال و فرصت داشته باشند تا کار خودشان را بکنند و اهدافشان را برآورده کنند. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلیدهای تربیتی 🌻 اگر مهر حجت خدا که اصل دین و رکن تربیت دینی است در قلب مربی باشد زبانش به یاد وی گویا می شود. 💎 امیر مومنان علیه‌السلام می‌فرمایند: "مَن أحَبَّ شَيئاً لَهِجَ بِذِكرِهِ" "اگر کسی چیزی را دوست داشته باشد، همیشه از آن یاد می‌کند!" 📚 غرر الحكم 💠 دوستدار امام زمان و عزادار سیدالشهدا علیهما السلام! محبوبت را بسیار یاد کن! و دوستداری‌ات را از قلبت به زبانت جاری ساز! ✅ یادت باشد، ذکر نام و یاد او، قلبت را مطمئن می‌سازد و دیگران را نیز به آن بزرگواران متذکر می‌کند! 💢 شوق و رغبت به زیارت سیدالشهدا علیه السلام صحیح فرد است. پس از آن غافل نباشیم. ✅ سعی کنیم با برنامه ریزی هر زیارت مخصوصه را دست کم یک بار درک کنیم. اساسا زیارت سیّدالشّهدا علیه السلام، یکی از راه های تشخیص محبّت به اهل بیت علیهم السلام است 💠 حضرت باقر عليه السّلام فرمود: هرکس می خواهد بداند که از اهل بهشت هست یا خیر، پس محبّت به ما اهل بیت را بر قبلش عرضه کند. اگر آن را پذیرفت، او مؤمن است. و هرکس محبّ ما اهل بیت باشد، باید نسبت به زیارت حسین بن علی علیه السلام رغبت داشته باشد. کسی که زائر حسین بن علی علیه السلام است، ما او را به عنوان محبّ خود می شناسیم و اهل بهشت خواهد بود، و کسی که حسین بن علی علیه السلام را زیارت نکرده است، ایمانش ناقص است. مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ روش در تربیت، جدای از اصلِ تربیت است. او را باید کنی ولی نه با الفاظ خشن و امثال اینها. بلکه باید او را به شوق بیاوری، که اینها تربیتی است. باید میان اصلِ تربیت و روشِ تربیت، جداسازی بکنیم. 🔹حاج آقا مجتبی تهرانی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_239601197353271360.mp3
714.6K
پرسمان صوتی استاد تراشیون با موضوع: - دلیل ساده لوحی در کودکان و نوجوانان! - چرا برخی کودکان فرمان بردار برخی دیگر می شوند. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
🔰یک نکته در مدیریت / روش تثبیت 🔹 مربیان عرصه تربیتی همواره به دنبال روش هایی برای ارتباط بهتر و مفیدتر با متربیان و دانش آموزان خود ، جهت در مجموعه می باشند. اردوهای تفریحی ، قرارهای دونفری ، حلقه مطالعاتی و... از جمله این روش هاست. اما روشی که بیشترین نقش در تثبیت نوجوانان در مجموعه های فرهنگی را دارد به دانش آموز است. هرچند این مسئولیت بسیار ناچیز باشد. 🔹مهمترین نتایج مسئولیت دهی به نوجوان: 1️⃣ ایجاد و تعصب به مجموعه و برنامه ها و در نهایت تثبیت 2️⃣ مفید با مربیان طی پیگیری ها و مشاورات و جلسات کاری 3️⃣ و 4️⃣ پر شدن نوجوان و دوری از فضای ناشی از بیکاری مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
مروری بر برخی مطالب منتشر شده در کانال در شهریور ماه ۹۷: تربیت مبتی بر عادت eitaa.com/morabi_masjed/2090 تربیت هیئتی و هیئت تربیتی eitaa.com/morabi_masjed/2092 جریان سازی فرهنگی eitaa.com/morabi_masjed/2116 آوینی، تراز کارهای فرهنگی مردمی eitaa.com/morabi_masjed/2117 تقوای جمعی، از لوازم کار تشکیلاتی eitaa.com/morabi_masjed/2146 شرایط موفقیت مربی eitaa.com/morabi_masjed/2184 یک مشکل شایع بچه حزب الهی ها eitaa.com/morabi_masjed/2233 سه تهدید جدی تشکیلاتی eitaa.com/morabi_masjed/2235 اصل جایگزین چیست؟ eitaa.com/morabi_masjed/2267 شتاب در تربیت eitaa.com/morabi_masjed/2269 منابع مفید درباره جوان و نوجوان eitaa.com/morabi_masjed/2273 اهمیت تبلیغات در کار فرهنگی eitaa.com/morabi_masjed/2296 ۲۰نکته درباره مدیریت تشکل‌های فرهنگی eitaa.com/morabi_masjed/2297 ویژگی های یک مدیر فرهنگی eitaa.com/morabi_masjed/2298 کار فرهنگی در قالب هیئت eitaa.com/morabi_masjed/2299 روضه ای از جنس تشکیلات eitaa.com/morabi_masjed/2323 تشکیلات عاشورایی eitaa.com/morabi_masjed/2325 عامل و دلسوز eitaa.com/morabi_masjed/2346 خستگی مربی در کار فرهنگی/صوت eitaa.com/morabi_masjed/2348 تربیت امروزی، تربیت انقلابی eitaa.com/morabi_masjed/2350 چریک فرهنگی eitaa.com/morabi_masjed/2366 چرا باید کار فرهنگی یاد بگیریم؟ eitaa.com/morabi_masjed/2369 دلیل ساده لوحی در نوجوانان/صوت eitaa.com/morabi_masjed/2400 ➖➖➖➖➖➖ مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed 🆔 @soruod 🆔 @morabi_book
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬| تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت، اگر... 🔸یک مقوله‌ای در اینجا مطرح میشود و سر بر می‌آورد، به عنوان مقوله‌ی فرهنگ زندگی. باید ما به دنبال این باشیم که فرهنگ زندگی را تبیین کنیم، تدوین کنیم و به شکل مطلوب اسلام تحقق ببخشیم. البته اسلام بُن‌مایه‌های یک چنین فرهنگی را برای ما معین کرده است. 🔸بُن‌مایه‌های این فرهنگ عبارت است از خردورزی، اخلاق، حقوق؛ اینها را اسلام در اختیار ما قرار داده است. اگر ما به این مقولات به طور جدی نپردازیم، پیشرفت اسلامی تحقق پیدا نخواهد کرد و تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت. هرچه ما در صنعت پیش برویم، هرچه اختراعات و اکتشافات زیاد شود، اگر این بخش را ما درست نکنیم، پیشرفت اسلامی به معنای حقیقی کلمه نکرده‌ایم. باید دنبال این بخش، زیاد کار کنیم؛ زیاد تلاش کنیم. 🔹امام خامنه‌ای - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳ مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
کتاب "کارفرهنگی باید جریان ساز باشد" درآمدی برجریان سازی فرهنگی نویسنده: محمدباقر نادم ناشر: شهید کاظمی #معرفی_کتاب مربی محور 🆔 @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این وانفسـای جنگ نابرابر ، هرکسی نمی تواند چراغ به دست باشد! چه چشمانی که خواستیم ابروانش را درست کنیم، اما کور شد! ... مربی محور @morabi_masjed
باید الگوی عملی فرهنگی را ارائه دهیم مشکل غالب فعالان فرهنگی و تشکلی ما این است که الگوی عملی و عینی ندارند. ما باید بیاییم به گونه ای فعالیت کنیم که با این کارها، یک الگوی عملی برای دیگر فعالان، مساجد و مجموعه ها شویم. الگو بودن یک مسجد یا پایگاه بسیج یا یک هئیت، باعث میشود که دیگر مساجد، هئیت ها و پایگاه ها از آن ایده بگیرند و خودشان بروند فعالیت کنند. هم چنان که اگر یک تشکل یا مجموعه خوبی داشته باشیم، میتوانیم روی دیگر تشکلها و مجموعه ها اثر بگذاریم و برای دیگران، الگوبخش بشویم. پس قدر همین فرصتها و ظرفیتها را بدانیم. یکی از مشکلات ما این است که از تجربیات دیگران کمتر استفاده میکنیم. به عبارتی دیگر، اصلاً از تجربیات دیگران خبر نداریم. به خاطر اینکه اطلاعات و شناخت ما از سنگرهای جبهه خودی کم است؛ خودمان را محدود به یک منطقه و شهر و یک جا کردیم و از دیگر شهرها و مراکز خبری نداریم. لذا عقل و شرع حکم میکند که از تجربیات دیگر مساجد و پایگاهها استفاده کنیم. به عنوان مثال، مسجد صنعتگران مشهد و فعالیتهای حاج آقای صرافیان در آنجا یا مسجد قبا در زمان فعالیت شهید مفتح، مسجد هدایت در زمان آیتالله طالقانی، مسجد کرامت مشهد در زمان فعالیت آقا و خصوصاً مسجد جوادالائمه(ع) تهران که با فعالیتهای امثال شهید حبیب غنیپور و آقای امیرحسین فردی ـ سردبیر کیهان بچه ها و رئیس مرکز آفرینشهای هنری حوزه هنری ـ پایگاه اولیه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی شده بود و خیلی از شعرا و نویسندگان و هنرمندان فعلی ما از آنجا برخاستند و قبل و بعد از انقلاب با آنجا مرتبط بودند. مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث یازدهم: خوش فکر باشیم... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•