eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
همسویی تربیتی در یک مجموعه تربیتی؛ همه قوانین طرح درس ها رفتارها اردوها جلسات و محیط های فیزیکی باید در راستای تنظیم و برنامه ریزی شوند. 🎆 با این هم سویی می توان انتظار ارتقای تربیتی اعضا را داشت و الا کار دشوار می شود. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
پرسش و پاسخ تربیتی علاقه مند شدن بچه ها به حضور در مجموعه سوال❓ چه کنیم که بچه ها به حضور در مجموعه علاقه داشته باشند؟ پاسخ✅ به طور کلی برای پاسخ به این سوال باید شرایط و حالات مختلف را در نظر گرفت و متناسب با آن راهکار هایی را مطرح کرد. برای مثال اگر مجموعه مربی محور است تمام راهکار یا حداقل بخشی از راهکار به گونه ای خواهد بود که متناسب با مجموعه ی مربی محور باشد . بنابراین در توضیح هریک از راهکارها اختصاص آن به شرایط خاص مجموعه نیز ذکر خواهد شد : 1⃣جذابیت مربی ( ویژه مجموعه های مربی محور): در مجموعه های مربی محور به دلیل اینکه مربی به عنوان نماینده مجموعه ارتباط اصلی را با متربیان و خانواده هایشان دارد و تقریبا تمام برنامه ها و وضعیت متربی تحت نظارت او است بنابراین به صورت طبیعی متربی میزان علاقه اش به مجموعه متناسب با میزان علاقه اش به مربی خودش خواهد بود . یعنی اولین گام فعالیت تربیتی که جذب و صمیمیت است باید توسط مربی انجام شود . پس به میزانی که مربی جذابیت داشته باشد خصوصا در گروه های سنی نوجوان اعضا جذب مجموعه خواهند شد حتی اگر برنامه ی خاص و جذابی در مجموعه نباشد . اما نکته مهم این است که این مسئله ( جذب مربی شدن برای جذب مجموعه شدن ) ممکن است آفاتی داشته باشد که باید مربی و مدیر مجموعه آن ها را مدیریت کنند . نکته دیگر اینکه عامل جذب توسط مربی در ادامه و پس از رو آوردن اعضا به عقلانیت و انتخاب های سنجیده باید تبدیل شود به دغدغه و علاقه به مجموعه از روی دغدغه و کمک به رفع نیازهای خودش و حتی نیاز دیگران . بنابراین در درجه اول جذب و صمیمیت باید با عامل احساسی و گرایشی و علقه به مربی باشد اما در ادامه مطلوب این است که افراد به خاطر دغدغه نسبت خودشان و دیگران مجموعه را انتخاب کنند و در آنجا به فعالیت بپردازند . 2⃣ جذابیت برنامه ها : دومین عامل جذب متربیان در مجموعه های مربی محور ، جذابیت شکلی و محتوایی برنامه ها است . البته اهمیت و تاثیر این عامل به اندازه عامل قبل نیست اما توجه به آن لازم است و در کنار عامل جذابیت مربی می تواند موثر باشد . خلاقیت برنامه ریزان مجموعه و تناسب با مخاطب در این عامل بسیار حائز اهمیت است . این عامل در غیر مجموعه های مربی محور اهمیت بیشتری دارد و می توان گفت مهم ترین عامل خواهد بود . چرا که اساتید و مسئولین آن مجموعه طبیعتا مثل مربی نمی توانند عامل جذب باشند و بار جذب را کیفیت برنامه ها باید به دوش بکشد . 3⃣برطرف کردن موانع : عامل دیگری که در این مسئله مهم است برطرف کردن موانع است چرا که گاهی هم علاقه به مربی و هم علاقه به برنامه ها وجود دارد اما موانعی برای حضور متربی وجود دارد . اعم از برنامه ها و کلاس های دیگر ، عدم همراهی خانواده و … که این موانع باید توسط مربی یا مدیریت مجموعه شناسایی و برطرف شود . ➕جمع بندی : پس حضور اعضا در مجموعه ناشی از انگیزه نسبت به مجموعه است که در مراحل اولیه حضور نیروها در مجموعه باید با عامل جذاب سازی محقق شود و متربی نسبت به مجموعه علاقه و گرایش داشته باشد ( مربی و برنامه ها ). در ادامه این انگیزه باید عقلانی و بینشی شود و مجموعه در راستای تحقق این نوع از انگیزه باید محتواها و زمینه های رشد را برای متربی به صورت محسوس فراهم کند . حذف موانع گام بعدی است که در هر دو صورت مذکور باید برای متربیان لحاظ شود. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلنگرهای فرهنگی شهید حسن باقری: نکنه جنگیدن رو به عنوان یک حرفه بهش نگاه کنیم! هر کس خسته شده جمع کنه بره... تطابق داده شود با جنگ فرهنگی در عصر حاضر❗️ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌بیستم: تخصص در امور •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
معرفی کتاب: مهندسی فرهنگی در تشکل های دینی ناشر: کتابدار توس پدیدآوران: مرتضی حسین زاده محل نشر: مشهد موضوع این کتاب، شرح شیوه مدیریت در سازمان‌های مذهبی و چگونگی آموزش تعلیمات دینی در این سازمان‌ها است. کتاب حاضر، تلاشی است در راستای ارائة مفاهیم و موضوعات فرهنگی و تربیتی مورد نیاز تشکل‌های دینی و مسجدی. کتاب، مشتمل بر چهار فصل است که عناوین آن‌ها عبارتند از: ➕چگونگی برقراری ارتباط با مخاطبان و متربیان؛ ➕بررسی اصول و روش‌های تربیتی ➕راهنمایی و مشاوره ➕ویژگی‌ها و وظایف مربی #معرفی_کتاب #فرهنگی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم "کارباید تشکیلاتی باشد" این جمله کوتاه امّاعمیق، استراتژیکی ترین مطالبه ی مقام معظم رهبری از فعالان فرهنگی در محیط انقلاب در دهه اخیر است. اما مشکل اینجاست ، همه از درد می گویند امّا از درمان خیر!! سوالاتی بدون پاسخ دراین رابطه وجود دارد که پاسخ به آنها، عناصرمومن انقلابی را به مرحله اقدام در حوزه تشکیلات سازی می رساند. اگربپذیریم جبهه بزرگ فرهنگی انقلاب اسلامی ، شبکه ای از شبکه هاست ، پس قدم اول شبکه سازی فرهنگیست.امّا چگونه؟؟ دراین نرم افزار "بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ" به این سوال وسوالات دیگر پاسخ میدهیم. https://www.cafebazaar.ir/developer/109866689144
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم "کارباید تشکیلاتی باشد" این جمله کوتاه امّاعمیق، استراتژیکی ترین مطالبه
علاقه مندان به مباحث کارتشکیلاتی و شبکه سازی فرهنگی میتوانند نسخه اول اپلیکیشن "شبکه سازی فرهنگی" را به صورت رایگان از کافه بازار و از طریق لینک بالا دریافت کنند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_35548707.pdf
1.21M
| سلسله جلسات تشکیلات اسلامی با موضوع "افزایش بهره وری در تشکل های انقلابی"+متن جلسه 👆 مشهد مقدس ؛ماه مبارک رمضان ۱۳۹۵ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_35548801.pdf
1.77M
| سلسله جلسات تشکیلات اسلامی با موضوع "افزایش بهره وری در تشکل های انقلابی"+متن جلسه 👆 مشهد مقدس ؛ماه مبارک رمضان ۱۳۹۵ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_35548851.pdf
1.72M
| سلسله جلسات تشکیلات اسلامی با موضوع "افزایش بهره وری در تشکل های انقلابی"+متن جلسه 👆 مشهد مقدس ؛ماه مبارک رمضان ۱۳۹۵ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰تجربه چهاردهم 🔹عنوان تجربه🔹 دنج ترین کنج خلوت با خدا 🔶🔸شـــرح تجـربه ✍یڪ مربی خواهـر بسیجی ،برای آنڪه بتواند به اعضای گروهش لذّت خلوت با خدا را بچشاند،طرح جالبی به ذهنش رسیده بود، او می گفت:در اردوی مقاطع دبیرستان و دانشگاه ،بعد از زمینه سازی های لازم و بیان مطالبی با موضوع بندگی و معرفت پروردگار متعال،از متربیان می خواهیم یڪ ربع تا نیم ساعت در دنج ترین ڪنج های منطقه اردویی واقع در ڪوهها و دشت های اطراف با خدا خلوت نمایند و وقتشان را به "درد دل با خدا" اختصاص دهند. در این تجربه دیده شده ڪه صحنه های زیبایی از خلوت انس با پروردگار خلق شده است. هم چون وقتی ڪه یڪ خواهر لابلای صخره ها مخفی می شود تا ڪسی او را نبیند و ریا نشود دیگری به بالای قلـه رفته و بندگی را معادل صعود و عروج فرض ڪرده است و سومی در عمق درّه جای گرفته ڪه از خدا شرم دارم به خاطر ارتڪاب اعمال ناپسندی ڪه انجام داده ام. این مربی نڪته سنج می گفت: خواهران مسجدی وقتی بزرگ می شوند و از گروه فاصله می گیرند،باز هم ،هرجا همدیگر را میبینیم با حسرت می پرسند: خانم از اردوهای خلوت با خدا چه خبـر؟ هنوز هم از این اردوها؟ ما نمی توانیم شرڪت ڪنیم؟! 🔶🔸هدف از اجراے تجربه تمرین دعا و نیایش، آشنایی با آداب بندگی،چشیدن لذت خلوت و انس با معبود 🔷🔹نڪته مرتبط تڪمیلے ✍بدون شڪ در دوره تثبیت،یڪی از عوامل اصلی تداوم ماندگاربه متربیان در گروه ،چشیدن مزه ے حس عمیق معنوی در جمع است. حس هایی هم چون"خواندن یڪ زیارت عاشورای با حال"، "هم خوانی نجوای آسمانی"، "ڪجایید ای شهیدان خـدایی"،"دم گرفتن"، سینه زدن و یا دیدار با علماء و شرڪت در مجالس وعظ و پند و اندرز. در تجربه بالا اگر از قبل آداب دعا و نیایش را با متربیان بازگو نماییم و نمونه هایی از لذّت انس با معبود توسط اولیاء الله و مقربین درگاه حق را به آنان متذڪر شویم حتما˝ افراد حس عمیق معنوی ارزشمندی را درڪ خواهند ڪرد ڪه شیرینی آن هرگز فراموش نخواهد شد. سایر عناوینی ڪه می توان به این چنین تحربه ای اطلاق ڪرد عبارتند از "خلوت انس با معبود"، "گدایی در میخانه"،"دمی با همدمی"،"بایار پس از اغیار" و ازین قبیل. 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایده های فرهنگی و تربیتی(۹) پدرانه... #ایده مربی محور ، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کلیدهای تربیتی ✴️ بچه ها باید ما را اهل عمل ببینند تا اهل حرف. 🎗مثلا ببینند ما خودمان اولا نسبت به مطالب بزرگ و کوچک عاملیم نه این که فقط به آنها توصیه می کنیم. 🔍به این حدیث نیک بنگرید: 💫قال الإمام الحسين عليه السلام: ✨ لِلسَّلامِ سَبعُونَ حَسَنَةً، ✨ تِسعٌ وَسِتُّونَ لِلمُبتَدِئِ، ✨ وَ واحِدَةٌ لِلرادِ. 📗تحف العقول، ص ۲۴۸ 💫 امام حسین علیه السلام می فرمایند: ✨ سلام کردن هفتاد حسنه و ثواب دارد، ✨ شصت و نه ثواب از برای سلام کننده، ✨ و یک ثواب برای جوابگو است. 🌹 شما نسبت به فرزند یا شاگردتان، از کدام دسته اولیا و یا معلمان هستید؟ 🔹سلام را با سلام جواب می دهم‌. 🔸سلام را با سرتکان دادن جواب می دهم. 🔺به درستی جواب سلام هم نمی دهم. ♦️ابتدا به سلام می کنم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
متربی را با حرف هایی که ظاهرشان قشنگ و باطنشان خراب است آشنا کنیم. دلت پاک باشد‌‌‌؛ یعنی: این همه دستورات دین مهم نیست ⚡️چگونه می شود با اعتنا نکردن به خدا و امر الهی دل پاک بود؟ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چراغ‌ راهنما در روش تربیت! شناسایی سه منبع مهم در روش تربیت تربیت را به «شکوفا کردن استعدادهای انسان و تأمین نیازهای او» تعریف کردیم. سؤالی که ممکن برای هر دغدغه‌مند تربیتی پیش بیاید، این است که کدام روش می‌تواند شکوفایی به‌همراه داشته باشد؟ برای یافتن پاسخ، باید شناخت کافی از سه منبع داشته‌باشیم که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم: موضوع (انسان) شناخت موضوع از دو جهت بر تعیین روش تربیت اثرگذار است: ۱ـ روش باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ‌یک از استعدادها و توانمندی‌های موضوع در آن نادیده گرفته نشود؛ یعنی باید بتواند مجموعه توانمندی‌ها را به‌کار بگیرد و به شکوفایی برساند. ۲ـ بر زندگی هر موجودی قواعدی حاکم است که در تمام زندگی او جریان دارد؛ این قواعد محدودیت‌هایی هستند که راه فراری از آن‌ها نیست، بنابراین هر تحولی در مسیر رشد، بر پایه همان قواعد امکان‌پذیر خواهد بود، مانند مقدار نور و آبی که یک درخت برای ثمر دادن به آن‌ها نیاز دارد. هدف هدف در هر موجودی بر اساس توانایی‌هایش تعریف می‌شود؛ مشخصه اصلی هدف قابل دستیابی بودن آن است؛ بنابراین اگر هدف بزرگ‌تر و یا دورتر از میزان توانایی موضوع (انسان) باشد، نرسیدن به آن قطعی خواهد بود. هدف همواره از دامن موضوع سر بلند می‌کند و میان آن‌ها یک نسبت مستقیم برقرار است. محیط اینگونه نیست که در هر مقطع تاریخی و با هر شرایط فرهنگی از یک روش ثابت برای تربیت استفاده کرد، زیرا طبیعی است که کودک به‌خاطر تأثیرپذیری و تعاملش با محیط اطرف، طعمه هر جریان فکری و تربیتی شود. از طرفی وقتی اندیشههای رقیب برای تسلط بر روح، قلب و ذهن کودک فعال هستند، نباید صرفا به انتقال راهکارهای خودی دل‌خوش کرد، بلکه باید چاره‌ای هم برای اندیشه رقیب درنظر گرفت، زیرا ممکن است تمام تلاش‌ها با هجمه‌ آنان از بین برود. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅نکاتی برای یک فعال فرهنگی عرصه فرهنگ رنگ و بوی دنیایی ندارد. پس بر اساس هوا و هوس و اهداف مدیریتی خود، قرارگرفتن در مقام و جایگاه های اجتماعی وارد تشکل نشوید.  موضوع فعالیت‌‌های تشکل خود را بر مبنای احساسات و جوّ موجود در جامعه انتخاب نکنید.  گاهی برخی به دلیل توانمندی‌‌های زیاد و انرژی فراوان دوست دارند کاری کنند، اما این دوست داشتن با کار موثر انجام دادن و دل امام زمان (عج) را شاد کردن، تفاوت دارد.   برخی تشکل‌ها انسان اتوکشیده تربیت می‌کنند. شما به عنوان فعال فرهنگی تکلیف‌گرا باشید و به تکلیف خود عمل کنید.   برخی به بهانه جذب در ساختارها و سازمان‌های مدیریتی- دولتی وارد دوره‌های آموزشی و فرهنگی می‌شوند. اگر زودتر از موعد مقرر شما را فعال و یا کارشناس فرهنگی بدانند به شما ظلم کرد‌ه‌اند. زیرا جلوی احساس نیاز و تشنگی شما را می‌گیرند. فعال فرهنگیِ حقیقی آن‌قدر نقش پررنگی دارد که اگر از تشکل خود بیرون بیاید خسارت فراوان به تشکل وارد خواهد شد. زیرا در حقیقت : فعال فرهنگی کسی است که در جامعه یا اثر دارد یا حرفی برای گفتن دارد.  برخی دلال فرهنگی هستند، نه فعال فرهنگی؛ نمی‌شود از فرهنگ پول در آورد. در سیره‌ی علوی در سیاست و اقتصاد و فرهنگ، اثری از تمایلات دنیوی دیده نمی‌شد.   گاهی نیرو‌های تشکلی شبکه نمی‌شوند و همدیگر را قبول ندارند. معمولاً حضور در کلاس و دوره‌ای را مفید نمی‌دانند. نقد هم نمی‌کنند. گاهی خود را نیز قبول ندارند. گاهی اگر کسی خودجوش اظهارنظر می‌کند، ممکن است بقیه به او برچسب بچسبانند و او را زیر سوال میبرند. پس هوای نفس خود را کنترل کنید و دید خود را توسعه دهید.  در کار فرهنگی احساسات فرد را به کار یا چیزی تحریک و تربیت نکنید. بدون آموزش، مهارت و حضور فرمانده، سرباز را وارد میدان جنگ نکنید. برای مثال مقام معظم رهبری بیشتر به افسران جنگ نرم احتیاج دارد. اگر کسی را تحریک کنید که بدون تخصص و مهارت بجنگد، بعد از مدتی نه مسئول گروه و نه افراد تشکل، هیچ‌کدام رشد نمی‌کنند.  بسیاری از تشکیلات «فردمحور» هستند. در تشکیلات خود از افراد بت نسازید. این عمل مغایر با شایسته‌سازی و زمینه‌سازی کادر زبده‌ی ایمانی است. آدم تربیت کنید. کاری کنید بقیه‌ی افراد هم محور اساسی تشکیلات شما شوند. چند نکته کلیدی برای فعالان فرهنگی برای رهبری کار کنیم نه به جای رهبری.  در جریان کار فرهنگی قطب‌نما، جهت‌نما و دیده‌بان نداریم. وضعیت فرهنگی شهر مشهد را به درستی رصد کنیم.  شهید مهدوی همرزم شهید حکمت می‌گفت: «چه‌قدر سنگین است ماندن نه واماندن.»  به رشد نیرو‌ها کمک کنیم و به ‌تنهایی کار نکنیم.  هویزه نمونه جنگیدن در راه خدا با دست‌های خالی است.  ابراهیم مرتضی و همسر ایشان در لبنان 15 هزار حزبالله لبنان تربیت کردند. به این فکر کنیم تا به حال چند انسان را تربیت کردیم؟ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
حدیث ‌بیستم و یکم: شبیخون فرهنگی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
تعاریف فرهنگ تعاریف متنوعی هم از فعالیت فرهنگی، ارائه شده که تعدادی از آن‌ها در ذیل آورده شده است: 1. فعالیت‌های فرهنگی صرف نظر از ارزش مادی و تجاری آن‌ها، می‌توانند در نهایت به تولید کالاها و یا خدمات فرهنگی نیز کمک کنند. 2. مجموعه‌ای از تجارب، اتفاقات، مراسم و غیره که دانش افراد یا علاقه آن‌ها را نسبت به خود و یا دیگر گروه‌های فرهنگی، اجتماعی، فکری یا میراث فرهنگی افزایش می‌دهد. 3. کار (فعالیت) فرهنگی، فعالیتی است که تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی بشر را دربر می‌گیرد. کاری است که همه افراد جامعه را متأثر می‌سازد و این با نفوذ در ارتباطات و روابط علت و معلولی و تأثیر و تأثرات افراد جامعه بر یکدیگر، شدنی خواهد بود. 4. فعالیت فرهنگی، فعالیتی است که موجبات این را فراهم آورد که افراد بتوانند در تمام ابعاد زندگی روزانه خود، چه به طور انفرادی و چه جمعی، خود را به دیگران بفهمانند. 5. فعالیت فرهنگی عبارت است از مجموعه اقداماتی که برای تغییر در مجموعه توان انسانی یک جامعه صورت می‌گیرد. 6. فعالیت فرهنگی به آن دسته از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که اعضای یک جامعه در آن شرکت داشته و به وسیله آن شخصیت و توانایی‌های خود را بسط و گسترش می‌دهند. در مجموع می‌توان این تعریف را ارائه کرد که فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌هایی هستند که هدف آن‌ها تغییر، تقویت و یا توسعه ارزش‌ها، بینش‌ها و دانش‌های (اطلاعات) جامعه و در نتیجه روابط اجتماعی جامعه باشد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf