eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
1_45042160.docx
270.6K
فایل word دفترچه محاسبه نفس شش ماهه مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علت دین گریزی جوانان 🔴چرا برخی جوانان دین گریز هستند؟ قبل از بیان جواب، توجه به این نکته لازم است که دین گریزی عده ای از جوانان نباید ما را نسبت به قشر جوان بدبین کند و این حقیقت که نسل جوان امروز ما در طول تاریخ، بی نظیر است را از نظر بیندازد. در حال حاضر، جوانان ما از درک بسیار بالایی در امور دینی برخوردار هستند و گرایش بسیار زیادی به معنویت دارند و شاهد بر این مدعا آمار روزافزون ورود به حوزه های علمیه، استقبال روبه رشد از مراسم اعتکاف و... است. دین گریزی، در طول تاریخ همواره جزو دغدغه های بزرگان دین بوده و این مسأله به جوانان اختصاص ندارد؛ بلکه به همه اقشار و سنین مربوط می شود وعلل زیادی می تواند داشته باشد. در ایجا به تعدادی از این عوامل اشاره می شود: 1⃣ گاهی دین گریزی معلول جهل به دین است، اگر انسان، دین حقیقی را که اسلام الهی است از طریق قرآن و اهل بیت علیهم السلام بشناسد و خود هم خواهان خوشبختی دنیا و آخرت خود باشد، از دین گریزی دست برمی دارد. 2⃣ گاهی دین گریزی معلول عملکرد خشن خانواده های دیندار در دینداری است؛ خانواده هایی که بددین و دیندار بدی هستند سبب دین گریزی نسل خود می باشند. 3⃣ گاهی سبب دین گریزی، عملکرد زشت بعضی مدّعیان تولی و حکومت است که نام اسلام را یدک می کشند؛ افراد ضعیف الإراده و ناآگاه وقتی عملکرد زشت آنها را می بینند، دین گریز می شوند. وچه نیکوست اگر دین گریزان و به ویژه جوانان دین گریز، به جای این که معیار عدم پذیرش دین را خانواده خشونت گرا، یا مدّعیان دینداری و حکومت دینی قرار دهند، کتاب خدا، قرآن مجید و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و روش دینداران واقعی و معتدل و مستقیم را معیار و میزان برای پذیرفتن دین قرار دهند و از دین گریزی که سبب خرابی دنیا و آخرت است بگریزند. 4⃣ روشهای نادرست در آموزش دینی در دوران کودکی و نوجوانی؛ ضعف و سستی بنیانهای دینی در برخی از خانوادهها که منجر به عدم تربیت و پروش صحیح جوانان شده است. غفلت والدین از تربیت دینی فرزندان و عدم توجه آنها به مسائل معنوی و صرف تمام سعی خود در برطرف کردن نیازهای مادی باعث می شود که فرزندان، بدون داشتن اعتقادات صحیح و محکم رشد کرده و وارد اجتماع شوند و به همین خاطر در مقابل مفاسد و انحرافات موجود در جامعه هیچگونه مصونیتی نداشته باشند و با فراهم شدن زمینه گناه در آن وارد شوند. 5⃣ تبلیغات سوء دشمنان و ایجاد و القای شبهه درباره دین که گاهی پاسخ آن را ندیده اند و در ذهن برخی جای گرفته است؛ این امر گاهی در غالب تهاجم فرهنگی و تولیدات فرهنگی و فیلم و ماهواره و ... بوده و گاهی نیز از طریق القای شبهاتی که به نظر آنها دین درباره آنها پاسخی ندارد. 6⃣ عملکرد منفی و نامطلوب بعضی از دستگاههای فرهنگی در سالهای اخیر و میدان دادن به افراد و عناصر غیرمعتقد به نظام اسلامی، و ترویج فرهنگ غربی از سوی آنان 7⃣ کمکاری نیروها و دستگاههای انقلابی در تولید برنامههای سالم و جذاب و مفیدی که بتواند اوقات فراغت جوانان را پر کند و آنان را از توجّه به برنامههای ضد اخلاقی و فاسد فرهنگ بیگانه باز دارد؛ 8⃣ کم کاری در انتقال ارزشها توسط دستگاههای فرهنگی، از نسل های اوّل به دوم و سوم؛ هرچند این انتقال تا حدّی توسط خود نسل اول و دوم و سوم محقق شده و تصمیم گیری های صحیح در بزنگاه ها از نتایج این انتقال ارزش هاست، لکن ظرفیت کار بیش از اینهاست. البته نسل جدید از جهت شعور و شعار بسیار فراتر و عمیق تر از نسل اوّل در صحنه بوده و شاهد آن رشد در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و علمی و سیاسی و... می باشد و همیشه عدّه ای در این صحنه ها به نقطه مطلوب نمی رسند که کار جدی تری را می طلبد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_15931333.pdf
459.1K
جزوه آموزشی مخاطب شناسی دینی جوان جوانان چه ویژگی های اختصاصی دارند ؟ چگونه می توان با یک جوان ارتباط گرفت؟ روش انتقال پیام به جوان چیست ؟ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🍁قال الصادقُ -عليه السلام- : 🍁بادِروا اَحْداثَكُمْ بالحَديثِ قَبلَ اَنْ يَسْبِقَكُم إلَيْهِم ُ الْمُرجِئَةُ» 🌿امام صادق عليه السلام فرمودند: احاديث اسلامي را به نوجوانان خود بياموزيد و در انجام اين وظيفه ي تربيتي ،تسريع نماييد پيش از آنكه مخالفين گمراه ،بر شما پيشي گيرند و سخنان نادرست خويش را در ضمير پاك آنان جاي دهند و گمراهشان سازند🌿 «كافي جلد ٦ ،صفحه ٤٧» مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
Ûº´®´ó Ý _´Õ´ ½ƒ¬´ ÑÚþý ýƒ´ ¼ñ®ý ß´áý ¡ƒÚÑ´Ù.pdf
1.76M
استانداردهای کیفی حلقه های صالحین مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لزوم آموزش فرهنگ جهاد مجازي دغدغه امروز اكثر خانواده ها : چطور بفهمم پسرم ، دخترم ،‌خواهرم ، برادرم ، دوست صميمي ام از اينترنت چه استفاده اي ميكند ؟ نكنه يه وقت اين كامپيوتر و اينترنت بچمو منحرف كنه ، فاسد كنه .... حتي اونهايي كه بچه حزب اللهي هستند و ريشه اعتقادي محكمي دارند تو اين فضا كه وارد ميشن ... بزارين نگم بقول دوستان "سه نقطه " يك كار لازم و ضروري امروز در اين حوزه است. يك دوره آموزشي برگزار كنيم با متون مناسب و محتواي برنامه ريزي شده اين كار رو در هر كانون فرهنگي و پايگاه و مجموعه ای ميشه انجام داد اصلا امام جماعت مسجد چه اشكال داره ، جوونهايي رو كه ميدونه تو اينترنت ارتباط دارند بعد نماز هر شب جمع كنه نيم ساعت ، بيشتر هم نميخواد مباحثي مثل : احكام مجازي - احكام جهاد مجازي اخلاق مجازي خطرات اخلاقي و معنوي در فضاي مجازي شيوه هاي مبارزه با نفس در جامعه مجازي دوست يابي و يار گيري در فضاي مجازي ضرورت ها و اهميت حضور سالم و موثر در فضاي مجازي ابزارهاي جهاد مجازي سايت ها و ابزار هاي مفيد در فضاي مجازي رو معرفي كنند. اهميت توليد در فضاي مجازي بجاي مصرف زدگي و امثال اين بحث ها .... آقا اصلا امكانات نميخواد اين كارا ، لا اقل اگه انرژی اين كارا رو نداریم اتاق هاي فكر در مساجد و محلات و مجموعه هامون تشكيل بديم ، شعار هم نديم بشينيم كتاب و جزوه تاليف كنيم بديم معلم هاي كامپيوتر مدارس اطراف تا بين درس از اين مطالب استفاده كنند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌بیست و هشتم: استفاده از تجارب دیگران •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 طرح | «دو نیاز مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی، و است» مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://sapp.ir/morabi_masjed http://eitaa.com/joinchat/1945370624cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگ و مجموعه هایی که جزیره ای کار می کنند فرهنگ به مثابه ی هوا است. هوایی که چه بخواهیم و چه نخواهیم باید تنفس کنیم. هوایی که از نان شب واجب تر است! متاسفانه آنچه امروزه با آن زیاد مواجهیم پایگاه ها،کانون ها و تشکل های فراوان و متعددی است که هر یک می کوشند به سهم خود، هوای فرهنگ را داشته باشند. مجموعه هایی که در نگاهی وسیع تر ،به جزیره های کوچک و بزرگی می مانند که میان یک اقیانوس عظیم، از هم دور افتاده اند. جزیره هایی با اصول مشترک اما معطوف به اقلیم کوچک خویش! این است که اغلب از هر جزیره یک صدا بلند است. صداهایی تک تک که وقتی در هوای فرهنگ می پیچند،در هم گُم می شوند و ناشنیده می مانند. بدیهی است که موقعیت چنین جزیره هایی باید خطرناک باشد! جزیره هایی که بدون ارتباط با هم فعالیت می کنند و از هم بی خبرند. جزیره هایی که اگر چه ذیل عنوان “فرهنگ اسلامی – ایرانی” در حال فعالیت هستند اما بعضا دچار آفتی به نام “فرهنگ فرنگی یا غربزدگی فرهنگی ” هستند. چرا که از شناسایی عناصر خودی باز مانده و غفلت کرده اند. دلیل این غربزدگی شاید این است که همه یک مفهوم بسیطی از فرهنگ را در ذهن دارند و به گفته خود در خدمت فرهنگ هستند اما وقتی دقیق تر می شوی می بینی در شناخت ،تعریف و عملکرد هنوز تکلیفشان با فرهنگ اسلامی روشن نیست! دلیل دیگر آفت زدگی این مجموعه ها، شاید تفسیر نادرست و به کارگیری اشتباه ضرب المثل “کار نیکو کردن از پر کردن است” در عرصه فرهنگ باشد!! حال آن که مهم تر از انبوه آن است. این همان مهم ترین دلیل آفت زدگی است؛ یعنی کار نکردن در چهارچوب یک تشکیلات واحد و منسجم. تشکیلاتی به نام “جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی”. در یک جبهه است که نیروها تحت یک فرماندهی مشترک به خط می شوند، پرورش می یابند، با هم مرتبط می شوند ، فعالیت هایشان از محدوده ی اقلیم کوچک خویش بیرون می آید و معطوف به جامعه می شود. در سایه ی فعالیت در چنین تشکیلاتی،حرکت ها و فعالیت های مقطعی تبدیل به یک حرکت مستمر می شود؛حرکتی که به دنبال ایجاد تحول مثبت و پیشرفت است نه در موضع انفعال و حفظ وضع موجود. حرکتی که اگرچه ابزارش فرهنگی است اما اهدافش کاملا عینی و اجتماعی و یا اقتصادی است.حرکتی فرهنگی که در خدمت جامعه است و هدفش اصلاح اجتماع و اقتصاد و …است. در سایه ی چنین تشکیلاتی می توان آرمانگرایی فرهنگ اسلامی را تعریف کرد و شناساند، فرهنگی که آرمانش در یک فضای جهانی شکل می گیرد و مخاطبش جامعه ی بشری است. فرهنگی که می توان با آن افق های دور دست را رصد کرد و نه تنها محله و شهر و کشور،بلکه جهان را به وضعیت مطلوب رساند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Din-Tashkilati-4-Aqa.pdf
1.53M
سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی دین تشکیلاتی۴   سلسله جزوات «دین تشکیلاتی» با موضوع اندیشه های تشکیلاتی بزرگانی چون: امام خمینی (ره)، امام خامنه ای (مدظله العالی)، امام موسی صدر، شهید بهشتی و…. «دین تشکیلاتی۴» با عنوان «اخلاق کار تشکیلاتی در سیره حضرت امام خامنه ای (مدظله)» شامل صحبت هایی ناب و دلنشین از امام خامنه ای است که با محوریت کارجمعی و تشکیلاتی استخراج شده است. جزوه اول: eitaa.com/morabi_masjed/3453 جزوه دوم: eitaa.com/morabi_masjed/3539 جزوه سوم: eitaa.com/morabi_masjed/3607 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
شخصیت سالم، در کار جمعی و گروهی اهل 🔹پرونده درست کردن 🔸آتو گرفتن 🔹حال گیری کردن و 🔸کم کاری کردن نیست. امیرالمؤمنین ع: حَسبُ المَرءِ..مِن سَلامَتِهِ قِلَّةُ حِفظِه لِعُيوبِ غَيرِهِ ميزان الحكمه #آسیب_شناسی #کار_جمعی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔰تجـــربه هجــدهم 🔸عنوان تجربــه🔸 اتاق مهــــد شبستانے 🔷🔹شــــرح تجربــه ✍جمعی از جوانان مسجدی،در یڪی از استانهای جنوبی ڪشورمان می گفتند: برخی از افراد مُسِن و پیر زنهای مسجدی،به حضور خانم های جوان و بچـه های خردسال در نمازهای جماعت و مراسم دعا و سخنرانی وامثال آن، به شدت اعتراض داشتند ڪه این امر،باعث ریزش نمازگزاران مسجدی شده بود. بنابراین ما چندین نشست مشورتی تشڪیل دادیم و در نهایت تصمیم گرفتیم در ڪنار درب ورودی شبستان مسجد،یڪ اتاق بازی و سرگرمی وتفریح بسازیم و اسم آن را گذاشتیم"اتاق مهد شبستانی"، در این اتاق،ڪه از یڪ ساعت قبل از نماز تا یڪ ساعت بعد از نماز فعالیت داشت،بچــه ها آیه و حدیث یاد می گرفتند،بازی قرآنی می ڪردند،ڪتاب داستان می خواندند و نقاشی می ڪشیدند. در اتاق "مهد شبستانی" همچنین مقدار زیادی اسباب بازی،جایزه و خوراڪی بود ڪه وقتی والدین بچه ها نماز می خواندند،بچه ها در این اتاق، مشغول بازی و سرگرمی می شدند. به این شیوه در ڪانون الزهـرای شهرستان سبزوار هم، مؤمنان نمازگزار با هماهنگی امام جماعت مسجد،چندین وسیله بازی مثل تاب،سرسره والاڪلنگ در حیاط مسجد قرار داده اند تا بچه ها موقع نماز،سخنرانی،دعا و امثال آن،در حیاط مسجد مشغول تفریح و بازی باشند و برای مؤمنان نمازگزار مزاحمت ایجاد نڪنند. 🔶🔸هدف اجـــراے تجــــربه همراه ڪردن حضور بچه های ڪوچک و خردسال در مسجد با خاطرات خوش،شیرین و به یاد ماندنی 🔷🔹 نڪتــه مرتبط تڪمیلے ✍ یادم هست قدیمی ترها می گفتند: وقتی می خواستیم مسجد بسازیم،حتما˝ در حیاط مسجد چند تا درخت توت می ڪاشتیم تا بچه ها به هوای توت خوردن به مسجد بیایند و بتوانیم آنها را جذب ڪنیم و با حوضچـه های ڪوچڪی درست می ڪردیم ڪه در آن ماهی قرمز بود و جزء ضرورت های ساخت حیاط مسجد به شمار می آمد. بنابراین اگر ما تلاش ڪنیم ڪه به هر بهانه ای بچه ها را به مسجد بڪشانیم وڪم ڪم با اعمال دینی و عبادی آشنا ڪنیم قطعا˝ کار ارزشمندی انجام داده ایم چه رسد به اینڪه در تجربه"اتاق مهـد شبستانی" والدین بچـه ها نیز نسبت به حضور در مسجد ترغیب می شوند چـرا ڪه ڪودڪانشان چند ساعت در روز در یڪ مهد رایگان ، مطالبی خوب می آموزند و با تربیت دینی آشنا می شوند. البته، برای انجام هرچه بهتر این تجربه،حتما˝ باید به چند نڪته اساسی توجه داشت؛ اول آنڪه بچه های مهد شبستانی ،ڪاملا˝ با مساجد و فضای شبستان بیگانه نمانند و گهگاه در برخی مراسمات مثل سینه زنی و امثال آن شرڪت ڪنند و دوم آن ڪه بگونه ای برنامه ریزی شود ڪه این بچه ها در سنین بالاتر و دوره دبستان هم در قالب گروه های متشڪل و منسجم ،در برنامه های مسجد شرڪت نمایند. وبعد از طی سنین عضویت در مهد شبستانی ،از مسجد فاصله نگیرند . بعنوان مثال می توان در ادامه این بچـه ها را در قالب گروههایی مثل : "گلهای باغ بهشت"، "بچه های نماز"، "آسمانی های ڪوچک"، ویا "گروه فرشته ڪوچولوها"، وامثال آن ،سازماندهی و حفظ ڪرد. 📚 "ت مثل تجــربه"، محمد مهدے نجاتے مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ایده های فرهنگی و تربیتی(۱۱) کافه شهدا... #ایده مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کانال تخصصی 🎶 انتشار آهنگ باکلام، بی کلام و متن سرودهای دانش آموزی 📚 آموزش تشکیل گروه سرود 📌 معرفی گروه های سرود فعال کشور ✔️ همیار مربیان و معلمان پرورشی http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محتوای ویژه دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی شامل: موشن گرافی مجموعه پوستر و سیر نمایشگاهی فایل صوتی رادیو انقلاب بریده روزنامه اطلاعات سال ۵۷ نشریه روزنامه دیواری کتاب پاورپوینت ایده های اجرایی دکلمه نمایشنامه سرود و... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافیک «شاهِ شاد» این موشن گرافی نقدی است بر روایت رسانه‌های ماهواره‌ای از دوران پهلوی و روایت بخشی از واقعیت جامعه ایران در دوران پهلوی دوم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافیک «ایران ۲۰ - قدرت نظامی کشور» ✅ در این کلیپ شاخصهای مربوط به قدرتمندی نظامی و همچنین رتبه ایران در این حوزه بر اساس آمار و ارقام نهادها و مؤسسات معتبر بین المللی همچون سایت GLOBAL FIREPOWER به همراه تحلیلهایی مستند و دقیق نمایش داده می‌شود. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf