eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ اثرگذاری در تربیت وابسته به نفوذ در قلب هاست و راه نفوذ در قلبها احسان کردن است. 💎 امام امیرالمؤمنین على عليه السلام می فرماید: با نيكى كردن، دلها تصرّف مى شود. بالإحْسانِ تُمْلَكُ القُلوبُ. 📒 غررالحكم حدیث ۴۳۳۹ 🔹آیا میدانید در حیطه ی کار فرهنگی و تربیتی خود، موارد احسان چیست؟ 🔸موارد ضد احسان نمودن را چطور؟ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) https://eitaa.com/morabi_masjed/5841 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) https://eitaa.com/morabi_masjed/5882 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) https://eitaa.com/morabi_masjed/5912 جلسه تقدیم شما👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چگونگی_کار_فرهنگی (۴) ➕ ویژگی های فعال فرهنگی(جلسه دوم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
low_quality-tahlil.flv
11.93M
🎥ببینید برای چه هدفی کار فرهنگی می کنیم؟ با چه قصدی و به چه منظور؟ خیلی‌ها ممکن است از خود بپرسند؛ راهکار اجرایی چیست؟ ما نیرو داریم، امکانات داریم، اما چه باید بکنیم؟ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تلاشگری در کار فرهنگی در همه‌ی کارهایی که ما داریم، در همه‌ی تلاشهایی که میکنیم، چه تصمیم‌هایی که در مسائل اقتصادی میگیریم، چه در مسائل فرهنگی ما باید این اصل را از یاد نبریم که وظیفه‌ی ما تحقّق بخشیدن به اسلام بکامله است؛ باید دنبال اسلام کامل باشیم. امام خامنه ای ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🚨 نبود امکانات بهانه برخی حزب اللهی ها برای کارنکردن! حجت الاسلام 📅 ۲ خرداد ۹۷ 🔹بچه حزب اللهی که وجودش در هرجا که هست نیست، بخاطر عمیق نبودن ایمانش است. پیامبراکرم(ص) فرمود سیاحه امتی الجهاد. این جهاد و تلاش بی وقفه در اثر ایمان عمیق و یقین بدست می آید. اگر ما راست میگوییم که میخواهیم سرباز امام زمان(عج) باشیم، باید تلاش و مجاهدت داشته باشیم، برای همیشه. نه مثل برخی حزب اللهی ها که با نگاه به لیدرهایشان به یاد سعی و تلاش و کار می افتند. 🔸کارکردن نیاز به امکانات ندارد؛ کار امکانات می آورد. بهانه است برای کار نکردن برخی ها. رهبر انقلاب گفتند همان جهش و شتابی که در جوانهای ما داشتند اگر با همان حرارت روند ادامه پیدا میکرد انقلاب اسلامی به همه هدفهایش رسیده بود. از خود ماست. چپ و راست و آمریکا و اسراییل است. 🔹در زندگیمان بگردیم و ببینیم در طول سال گذشته چقدر به درد دین خورده ایم و کار کرده ایم؟ مشکل از ضعیف بودن ایمان هاست. ایمان اگر قوی باشد، هر مانعی را از سر راه ما برمیدارد. ایمان نردبانی است که انسان را به بالاترین قله ها میرساند. ضعف ایمان ما در جهاد فی سبیل الله است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خودمحوری ممنوع🚫 🔻قرار است مجموعه ی ما ، یک مسئول داشته باشد ، یک جانشین و چند معاونت... 🔻و قرار است معاونت های ما ، نیروهایی را زیر بیرق معاونتشان به صورت مجزا و در راستای موضوع آن معاونت ، کنند. ⛔️آسیب اینجاست که گاهی ، برخی معاونت ها می شوند قسمتی جدا از تشکل... 👌فراموش نکنیم که همه ی ما عضو یک مجموعه ایم. 📌پس هم در معاونت ها کار می کنیم و هم مراقبیم که از اصل مجموعه ، سوا نشویم... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬛️ تک روی ، عقب ماندگی به همراه دارد. 📌 اگر ما بخواهیم بی سازمان و بی تشکیلات فعالیت کنیم موفق نخواهیم شد . اگر این مطلب را پذیرفتید که چه بهتر اگر هم نپذیرفتید به ۵۰ سال پیش تا حالا می ماند که همه مان خُرد شدیم له شدیم قوایمان تلف شد هر کس راه خودش را رفت و مشکلات بیشماری پیش آمد نتیجه هم این شد که دیگران هزاران فرسنگ از ما جلو افتاده و رفتند اما ما هنوز همین جا هستیم و بازهم می مانیم میل خودتان است . می خواهید بپذیرید نمی خواهید هم نپذیرید 📝 سخنان امام موسی صدر در جمع روحانیون . قم . مهر ۱۳۴۴ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
پیام تشکیلاتی چرا همدیگر را #تحمل نمی‌کنیم و عیب‌جویی می‌کنیم؟ در یک محیط واحد، با یک جهت‌گیری واحد، یک نقطه و خدشه‌ی کوچکی موجب می‌شود که این گروه در مقابل آن گروه بایستد و آن گروه در مقابل این گروه. ۸۵/۸/۱۸ #تشکیلاتی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همگرایی مربی با متربی ها چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را جذب کنیم؟ ⚠️ مربی تربیتی در مرحله جذب چقدر می تواند با سلیقه  و ذائقه مخاطبانش همگرایی کرده و خود را مثل آنان نشان دهد؟ بعبارت دیگر، آیا باید ما خودمان را مثل مخاطب جا بزنیم و به شکل او درآییم؟ یا اینکه باید تلاش کنیم تا رفتار او را شبیه به رفتار خودمان تغییر دهیم؟ البته در مرحله تثبیت و رشد که بعدها به آن می پردازیم، بیان خواهد شد که همواره «تغییر نهایی رفتار» متناسب با آموزه های دینی، شاه بیت اصلی «تعلیم و تربیت» است، اما اینکه چه میزان از این هدف را می توان در مرحله جذب دنبال کرد، سئوال مهمی است که مربی باید پاسخ آن را از کارشناسان تربیتی بپرسد. در هر صورت، مرحله در کار تربیتی، مرحله گره خوردن دلهاست، مرحله ای که جرقه ی اولیه پیوستن به جمع در این مرحله در ذهن مخاطب زده می شود. گاهی یک تلنگر احیاگر و گاهی نیز یک موعظه اثر گذار در این مرحله، در روح و جان مخاطب، انقلاب ایجاد می کند، چرا که مرحله جذب در واقع، مرحله تاباندن نور به ضمیر مستعد جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، وقتی قرار است مربی دعوت گر به روشنایی باشد و منادی نور، آیا می توان دعوت به روشنایی و نور را به تنهایی با وانمود کردن گرایش به تاریکی انجام داد؟! آیا امروزه که به تدریج ذائقه برخی مخاطبان جوان و نوجوان به مادیات بیش از معنویات گرایش پیدا کرده و الگوهای تربیتی غلط، نیازهای کاذب آنان را در مقابل نیازهای واقعی قرار داده است، مربی با این مسئله باید چگونه کنار بیاید؟ چقدر در مقابل خواست مخاطب کوتاه بیاید؟ چقدر همرنگ او شود و متناسب با ذائقه و نیاز جوان و نوجوان رفتارش را تغییر دهد؟ چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را به خود جذب کنیم؟ آیا این گونه جذبی، جذب به ما و اندیشه ما و مرام و مسلک ما خواهد بود یا جذب به مجسمه ای مخاطب پسند و یا بازیگری ایفای نقش کننده، مطابق با خواست تماشاچیان و اعضای گروه؟! در خصوص این مسئله مهم و حائز اهمیت، حتما باید به چند نکته اساسی توجه داشت: اول آنکه متاسفانه گاهی مربیان از جایی شروع می کنند که مخاطب می خواهد، مسیری را طی می کنند که مخاطب می پسندد و به جایی می رسند که مخاطب تصمیم داشته به آنجا برسد. به دیگر سخن آنکه گاه مشاهده می شود که نه مربی طرح مشخصی برای تغییر رفتار در متربیان دارد، نه شکل جذب به گونه ای است که در متربیان انگیزه تغییر و تحول ایجاد کند و نه سیر نهایی این پروسه به رشد و تعالی و اصلاح فرد منجر می شود. این در حالی است که مربی در فرایند جذب حتی یک لحظه نباید از اصول، ارزشها و سیره عملی خود در زندگی کوتاه آمده و عقب نشینی کند تا مخاطب را راضی نگه دارد، اما در عین حال لازم است در مواجهه با مخاطبان انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم و خشک و متعصب به نظر نرسیم. بنابراین، مربی باید در اولین برخورد با متربیان، سفیر مهربانی و محبت و دوستی باشد و با رفتار کردارش، شخصیت مخاطبان را تکریم نماید، در مقابل آنچه که هستند گارد نگیرد وگاه خود را به تغافل بزند،اما در عین حال نباید وانمود کرد که او نیز مثل برخی مخاطبان گروه انسانی است سطحی، هیجانی، احساساتی و دلبسته به نیازهای مادی و کاذب. مربی از آنجا که در تمام مراحل جذب، تثبیت و رشد، به هدفی ارزشمند می اندیشد، پس هیچگاه تغییر شکل نمی دهد و همواره شکل یک مسلمان متعهد و رسالتمند زندگی می کند، اما برای انجام این مهم، همواره در برخوردهایش، استراتژی های متفاوت اتخاذ می کند، گاهی روش در پیش می گیرد، گاهی به کسی می دهد، گاهی و آشکار دعوت می کند و گاهی در خفا و پنهان افراد را می نماید. مربی گاهی با کسی دوست می شود که دلی صید کند و گاهی به کسی کم محلی می کند که او را وادار به حرکت نماید. مربی، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه باید نیازهای واقعی افراد را در درون آنها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده نمایند. رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرا رویش ترسیم نماید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت در روایات 💎امام مجتبی عليه‌السلام فرمودند: 💠 « لَا تُعَاجِلِ الذَّنْبَ بِالْعُقُوبَةِ، وَ اجْعَلْ بَيْنَهُمَا لِلِاعْتِذَارِ طَرِيقاً.» 🌺 «در مجازات خطاكار عجله نكن و در فاصله‌ی بین خطا تا مجازات آن، راهى براى عذرخواهی قرار ده.» 📚 بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۱۱۳ 📝 نظام تربیتی که خطای متربی را ثبت و عقوبت می کند، اما راه جبران و عذرخواهی ندارد بیمارست و ناکار آمد... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) جلسه تقدیم شما👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چگونگی_کار_فرهنگی (۵) ➕ ویژگی های فعال فرهنگی(جلسه سوم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
نگاه اصولی و واقع گرایانه نسبت به مقوله فرهنگ و امورات فرهنگی جامعه اسلامی به عنوان اصلی ترین زیرساخت نرم افزاری در رشد و پیشرفت و تحولات اجتماعی محسوب می شود که از دیرباز مورد توجه و تأکید دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی واقع گردیده است. پتانسیل بالقوه ای که با طراحی و هدایت درست و مبنایی می تواند به قوه ای اجرایی و قابل اعتماد در نسل های جاری و آتی نظام تبدیل گشته و با جولان ضدفرهنگ و تحقق آسیب ها و تهاجمات فرهنگی متخاصمین می تواند تبدیل به یک تهدید امنیت ملی گردد. بعبارتی دیگر «كارها و اقدامات فرهنگی همچون شمشیر دو دَم است، اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه خواهد بود اما اگر با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و كژی خواهد شد.» مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
اصول کار فرهنگی را بیاموزیم؟ بخش اول: eitaa.com/morabi_masjed/71 بخش دوم: eitaa.com/morabi_masjed/162 بخش سوم: eitaa.com/morabi_masjed/291 بخش چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/454 بخش پنجم: eitaa.com/morabi_masjed/585 بخش ششم: eitaa.com/morabi_masjed/779 بخش هفتم: eitaa.com/morabi_masjed/967 بخش هشتم: eitaa.com/morabi_masjed/1128 بخش نهم: eitaa.com/morabi_masjed/1230 بخش دهم: eitaa.com/morabi_masjed/1439 بخش یازدهم: eitaa.com/morabi_masjed/1661 بخش دوازدهم: eitaa.com/morabi_masjed/1749 بخش سیزدهم(آخر): eitaa.com/morabi_masjed/1837 〰〰〰〰〰〰〰〰 منبع: بایسته های کار فرهنگی در تشکلها سید محمد انجوی نژاد مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسئولیت مشترک 🔹شهید بهشتی: می‌گوییم [تشکیلات] توحیدی و نه طاغوتی؛ یعنی چه؟ توحیدی یعنی اینکه اصل در کار جامعه ما و فعلاً در دفاتر ما و حزب ما این است که «کار می‌کنیم»، نه اینکه «کار می‌کنید» یا «نمی‌کنید» یا «نمی‌کنند». 🔹در بسیاری از مراجعات، برادران و خواهران میگویند آقا! چرا فلان جا «کار نمی‌کنند»؟ «نمی‌کنند» یعنی چه؟ «نمی‌کنند» یعنی اینکه شما غیر از او هستید. یا «نمی‌کنید» یعنی چه؟ یعنی من غیر از شما هستم. مبنا «نمی‌کنیم» است. یعنی اگر آن آقا کارش ناقص است، نقص در کار من هم هست. این معنی «نمی‌کنیم» است. اگر مسئولیت مشترک را قبول داریم، باید خودمان را هم مسئول بدانیم. 📔حزب جمهوری اسلامی، صفحه۱۷ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک نکته تشکیلاتی برای پایدار شدن رفاقت و کار گروهی: ✅اگر با کسی رفاقت یا کار گروهی دارید به او اعتماد داشته باشید و اگر حرفی در مورد او شنیدید تا از خود او جریان را نشنیده اید، ترتیب اثر ندهید. ✅با رعایت این نکته بسیاری از مشکلات حل و خیلی از اختلافات کم می شود یعنی اگر در مورد کسی حرفی شنیدیم با خود او مطرح کنیم، شاید او دفاعی از خود داشته باشد یا این که این حرف اشتباه به ما رسیده باشد و هزار اما و اگر دیگر ✅ولی متاسفانه برخی وقتی در مورد کسی حرفی می شنوند سریع ترتیب اثر می دهند و به همه می گویند غیر از خود او و معمولا این حرف به خود او هم می رسد با صد تا زیادی و این باعث کینه و کدورت می شود ✅پس چه بهتر است که اصل حرف و انتقاد را از خود ما بشنود، هرچند کمی تلخ باشد مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf