eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
#کلیپ_ویژه برای چه هدفی کار فرهنگی می کنیم؟با چه قصدی و به چه م… برای چه هدفی کار فرهنگی می کنیم؟با چه قصدی و به چه منظور؟ ببینید👇
low_quality-tahlil.flv
11.93M
🎥ببینید برای چه هدفی کار فرهنگی می کنیم؟ با چه قصدی و به چه منظور؟ خیلی‌ها ممکن است از خود بپرسند؛ راهکار اجرایی چیست؟ ما نیرو داریم، امکانات داریم، اما چه باید بکنیم؟ مربی محور @morabi_masjed
اصول کار فرهنگی را بیاموزیم؟ بخش چهارم(از۱۳) ➕کار کارشناسی مـــــدیر مجمـــوعهای فرهنگی باید برطبق تشخیص دهد که نیاز مخاطبان در مجموعه چیست و متناسب با آن نیاز، طرحی را در مجموعه در نظر بگیرد. علت اینکه، این همه نهادهای موازی کار در کشور وجود دارد، این است که کارشناسی لازم در این باره صورت نمی پذیرد. این درحالی است که در مسائل غیر فرهنگی، کارشناسی فراوان است. برای ایجاد مطب در هر منطقه، باید آن منطقه را کارشناسی کرد که این خود مستلزم داشتن تخصص است. همچنین برای ایجاد دفتر وکالت و... باید کارشناسی کرد. اما برای ایجاد هیأت مذهبی این کار انجام نمیشود؛ چرا که تأسیس هیأت، جزء کارهای فرهنگی محسوب نمیشود. یکی دیگر از بایسته های کار فرهنگی مطلوب، تعیین است. ابتدا باید دانست این کار را برای چه کسانی انجام میشود؛ جوان یا پیر، زن یا مرد، هرکدام از این اقشار در کدام منطقه زندگی میکنند، وضع مالی آنها چطور است؟ بعد از کارشناسی کردن و تنظیم لیست نیازها، مسؤولیتها تقسیم میشود. در روایات اسلامی نیز به این امر توصیه شده که نواقص و کمبودهای کار را پیدا کنید. 🔺باید دنبال نیازها بود؛ نه فقط کارهایی که میتوان انجام داد. ::قسمتهای قبلی این مبحث:: بخش اول: eitaa.com/morabi_masjed/71 بخش دوم: eitaa.com/morabi_masjed/162 بخش سوم: eitaa.com/morabi_masjed/291 مربـــی محـــور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگی های یک تشکل از نظر شهید دکتر آیت الله بهشتی (برگرفته از نشست چهارم با اعضاي حزب جمهوري‌اسلامي) 1⃣ تشکل بايد پاسدار ارزش‌ها باشد نه پاسدار خود. نگهبان ارزش‌ها باشد نه نگهبان خود. هر وقت اين تشكل به‌جاي آن‌كه نگهبان ارزش‌ها باشد و خدا‌پرست و حق‌پرست و كمال‌دوست و كمال‌خواه باشد، خودخواه شد، آن وقت يك طاغوت مي‌شود. و چه بهتر كه چنين طاغوتي بر سر راه امت نباشد. بر همه‌ي ماست كه دائماً مراقبت كنيم كه تشكل ما، خودخواه نشود؛ هميشه خداخواه بماند و اين با خودسازي مداوم يك يك ما، مجموعه‌ي ما و وجود سيّال تشكيلاتي ماست. 2⃣ تشكل باید سازنده باشد. بايد آسان كننده‌ي خودسازي و كمكي به سير الي الله براي شركت‌كنندگان در اين تشكل باشد. هر وقت يكي از ما يا جمع ما به تشكل‌مان مشغول و سرگرم شديم، چنين تشكلي «لهو» مي‌شود و بايد از او پرهيز كنيم زيرا ما را از خدا دور مي‌كند. اگر همه‌اش به‌فكر تشكيلات‌مان باشيم. اگر تشكيلات براي ما آن‌قدر محبوب شد كه جانشين خدا وحق شد، حالت لهو پيدا مي‌كند و آدم را از ياد خدا غافل مي‌كند. چه‌وقت ما مي‌فهميم كه تشكيلات براي ما لهو و سرگرمي نشده و لعب و بازي روزانه نشده؟ وقتي‌كه ببينيم در اين تشكيلات داريم ساخته مي‌شويم. آن وقت كه كار تشكيلاتي ما حالت عبادت دارد. طرز برخوردهايمان، طرز كارمان، شور و عشق كارمان، اين‌ها مي‌تواند نشان بدهد كه كدام طرفي هستيم. 3⃣تشكيلات مقداري هزينه مي‌برد، مقداري نيروي انساني مي‌برد، روي اين تشكيلات سرمايه‌گذاري مي شود. اگر اين تشكيلات به درد اين مردم نخورد لغو مي‌شود. و ما هم اگر اهل ايمانيم بايد از لغو گريزان باشيم. «عن اللغو معرضون». اين تشكيلات نبايد «بُت» و يا «لغو» و «لهو» باشد. بايد به درد مردم بخورد، بايد كمك كند به جمهوري اسلامي. بايد روز به روز، هر چه بهتر والهي‌تر و نوراني‌تر و سازنده‌تر و سرافرازتر و پويا‌تر و سخت‌كوش‌تر و پيشتازتر ادامه بدهيم. بنابراين در داخل اين تشكيلات بايد برنامه‌ريزي‌هاي گوناگون بوجود بيايد، نه فقط در خود تشكيلات، كه براي كل جامعه، بلكه براي كل انقلاب اسلامي. باز هم تكرار مي‌كنم كه اين صرفاً با گفتن نمي‌شود. مكرر ديده‌ام كه خصلتهاي بيروني بعضي از ما در جهت مخالفت اين ويژگي‌ها به‌كار مي‌افتد و آهنگ تخريبي پيدا مي‌كند. بنابراين : ⬅️ شرط اول اين است كه ما تشكيلات‌پرست نشويم (طاغوت) و خود‌خواهي تشكيلاتي پيدا نكنيم. ⬅️ شرط دوم اين‌كه ما سرگرم تشكيلات نباشيم (لهو) و مهمتر از آن از خودسازي باز بمانيم. ⬅️ شرط سوم اين‌كه اين تشكيلات به درد مردم بخورد نه اينكه يك باري باشد بردوش اين جامعه (لغو). مربی محور یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
وظیفه سازمانی، وظیفه ایمانی اگر بخواهیم با این عنوان که مثلا فلان کار چون وظیفه من است، انجام می دهم و فلان کار چون جز وظایف سازمانی ام نیست انجام نمی دهم، یقینا نخواهیم توانست مسیر دشوار، لیکن سعادت مندانه تعالی را پیموده و به سر منزل مقصود برسیم. نگاه وظیفه گرایی یک نگاه حداقلی در سازمان است. امروزه و همیشه روز، ما در سازمان های خود نیازمند هستیم که در آن افراد با توجه به وظیفه ایمانی در عرصه کار و عمل وارد می شوند. بدون تلاش و مجاهدت نمی توان به قله های پیشرفت دست یافت. مربی محور یک تجربه منفاوت فرهنگی @morabi_masjed
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉| عافیت طلبی و گریزی 🎙| استاد پناهیان 🌱مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی 💠 @morabi_masjed
گل به خودی تشکیلاتی چیست؟ اینکه شما گاهی حرف هایی میزنی که به تخریب دوستان تشکیلاتی خود و یا دوستانت در دیگر تشکلهای موافق می انجامد. #تشکیلاتی مربےمحور @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ ان شالله از امروز جمعه ها با انتشار درسنامه های مدون ویژه نوجوانان در سه سطح در خدمت مربیان و مبلیغین گرامی هستیم. ➕سطح۱ : نوجوان ۹ تا ۱۱ سال ➕سطح۲ : نوجوان ۱۲ تا ۱۵ سال ➕سطح۳ :نوجوان ۱۶ تا ۱۸ سال هر هفته برای هر سطح یک درسنامه منتشر خواهد شد. محتوای درسنامه ها شامل: ۱. شروع جلسه(سلام، بسم الله و..) ۲. جذابیت ابتدای جلسه ۳. ارائه قسمتهای اصلی بحث ۴. پیامهای مناسبتی ۵. نتیجه گیری و گریزی به مسائل روز ۶. دعا، نیایش مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
dars1_1397-2-21-14-42.pdf
734.9K
درسنامه اول:فانوس ضرورت وجود امام و رهبر سطح۱(۹تا۱۱سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
dars1_1397-2-21-17-59.pdf
651.1K
درسنامه اول:عشق و محبت دوستی با خدا سطح۲(۱۲تا۱۵سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
dars1_1397-2-21-18-00.pdf
704K
درسنامه اول:راه صراط مستقیم و خطوط انحرافی سطح۳(۱۶تا۱۸سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅شاگردت را عاشق کن خدا خیلی از کارهای مقطعی بدش می‌آید. حتی گاهی مقطعی‌کاران را عهدشکن و ناسپاس می‌خواند. از جمله آن‌ها که در کشتی توفان می‌بینند و خالصانه به خدا پناه می‌برند؛ اما چون به خشکی می‌رسند، آن کار دیگر می‌کنند! حالا واقعا ما از آن‌ها نیستیم؟ فرق ما با آن‌ها چیست وقتی که دهه اول محرم خالصانه حسین‌ حسین می‌گوییم و اندکی بعد، به غفلت گذشته‌مان باز می‌گردیم؟ این مشکل برای ما آشکارتر است. زیرا علاوه بر توبه‌های مقطعی و توبه‌شکستن‌ های پی‌درپی خود، با شاگردانی سروکار داریم که خوبی‌‌ها و بدی‌هایشان برای‌ مان روشن است و وقتی می‌خواهیم اصلاح‌شان کنیم، انتظار داریم دیگر مرتکب خطای گذشته نشوند. برای همین هم تکرار خطا را جرمی نابخشودنی تلقی می‌کنیم و به مجازات و طرد شاگردمان می‌اندیشیم؛ غافل از این که خودمان روزی هزاربار توبه می‌کنیم و توبه می‌شکنیم. برای حل این مسئله دو راه‌کار را پیشنهاد می‌کنیم. 🔶 اول این که اصل را بر «» بگذاریم، اگرچه بارها و بارها شکست بخوریم. یعنی اگر تصمیم گرفتیم یک بدی را کنار بگذاریم یا یک خوبی را انجام دهیم بر آن مداومت کنیم، حتی اگر چندین بار مرتکب آن بشویم: « قَلِیلٌ مَدُومٌ عَلَیْهِ خَیْرٌ مِنْ کَثِیرٍ مَمْلُولٍ مِنْه» 🔷دوم ما که از مورچه کمتر نیستیم! پس اگر هفتادها بار هم ناکام ماندیم، جا برای جبران داریم. این حرف را اول باید خودمان باور و اجرا کنیم و بعد به بفهمانیم. چه راه حل سختی! بله؛ هر که طاووس خواهد، باید جور هندوستان کشد! البته راه‌کار دومی هم هست که تاثیر شگفت‌آوری دارد. در این راه به جای تهذیب و ریاضت عملی، باید به قلب صاف و پاک پرداخت و چشمه آن را از درون جوشاند. آن وقت دیگر عمل به سادگی انجام می‌گیرد و بی‌هیچ زور و اجباری خود را تقویت می‌کند. یعنی تا چشمه قلب «عشق» می‌جوشاند، «استمرار عمل» از کار نمی‌افتد و دیگر کار مقطعی انجام نمی‌شود. اما همه مساله این است که قلب را چطور باید به تکاپو انداخت... این جا دیگر دست من و تو نیست. قلب پیچیده‌تر از این حرف‌هاست که به هر کسی اذن ورود دهد. برای همین هر کسی نمی‌تواند به آن نفوذ کند؛ مگر اویی که راه‌بلدِ دلِ ما باشد؛ اویی که برای نرم کردن این قلب از عزیزترین‌هایش گذشته است؛ او که نامش حسین است... حالا دیگر نیازی نیست که نگران مقطعی‌کاری دل باشی. زیرا دل که گره خورد، دیگر محبوب خود را رها نمی‌کند. پس کافی است که تو دل خود و شاگردت را به حسین(ع) گره بزنی و باقی‌اش را به ارباب بسپاری. برای همین بعد محرم انسان‌ها بهتر و مهربان‌تر می‌شوند. اصلا چه کسی گفته همه به غفلت خود باز می‌گردند؟ مگر قلب حسینی می‌تواند از آقای خود زیاد فاصله بگیرد؟ البته گره‌زدن دل هم کار تو نیست. تو فقط باید روضه بخوانی. برای خودت؛ و برای شاگردت. ✍م.انصاری مربی محور،مسجد مدار @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ويروسهای ارتباط با متربی عامل بسياری از بيماری ها در ارتباطات ما همين ويروسها هستند. دقت كنيد كدام ويروس در كالبد رفتارهای شما نهفته است، شناسایی كنيد و سريعا برطرف كنيد؛ اين يك گام اساسی در است؛ البته اگر تمايل داريد در ارتباط گیری با متربی فردی جذاب باشيد: ۱. نصیحت تکراری ۲. تذکر مداوم ۳. سرزنش ۴. منت گذاشتن ۵. مقایسه کردن ۶. جرو بحث کردن ۷. برچسب منفی زدن ۸. پیش بینی منفی (نفوس بد) ۹. گله و شکایت مداوم ۱۰. متهم کردن ❌مراقب باشیم که ویروسی نشویم و متربیان را ویروسی نکنیم. مربی محور یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
4_764795416125374609.docx
15.6K
موضوع: مخاطب:مربی استاد ابوطالبی مربی محور یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
#کلیدهای_تربیتی 💎ایجاد برنامه های دورهمی و خاطره انگیز همیشه بچه ها را در دین داری مدد می دهد. یک مهمانی افطار با مشارکت خود بچه ها در آوردن اسباب سفره،امری اثرگذار است. #رمضان #تربیت مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 نبود امکانات بهانه برخی حزب اللهی ها برای کارنکردن! حجت الاسلام 📅 ۲ خرداد ۹۷ 🔹بچه حزب اللهی که وجودش در هرجا که هست نیست، بخاطر عمیق نبودن ایمانش است. پیامبراکرم(ص) فرمود سیاحه امتی الجهاد. این جهاد و تلاش بی وقفه در اثر ایمان عمیق و یقین بدست می آید. اگر ما راست میگوییم که میخواهیم سرباز امام زمان(عج) باشیم، باید تلاش و مجاهدت داشته باشیم، برای همیشه. نه مثل برخی حزب اللهی ها که با نگاه به لیدرهایشان به یاد سعی و تلاش و کار می افتند. 🔸کارکردن نیاز به امکانات ندارد؛ . بهانه است برای کار نکردن برخی ها. رهبر انقلاب گفتند همان جهش و شتابی که در جوانهای ما داشتند اگر با همان حرارت روند ادامه پیدا میکرد انقلاب اسلامی به همه هدفهایش رسیده بود. از خود ماست. چپ و راست و آمریکا و اسراییل است. 🔹در زندگیمان بگردیم و ببینیم در طول سال گذشته چقدر به درد دین خورده ایم و کار کرده ایم؟ مشکل از ضعیف بودن ایمان هاست. ایمان اگر قوی باشد، هر مانعی را از سر راه ما برمیدارد. ایمان نردبانی است که انسان را به بالاترین قله ها میرساند. ضعف ایمان ما در جهاد فی سبیل الله است. •••••••••••••••••• مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث یکم: دنبال نام و عنوان نباشیم •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
اصول کار فرهنگی را بیاموزیم؟ بخش پنجم(از۱۳) کار فرهنگی مطلوب بخش پنجم ➕اصول دوازده گانه نظام طرح نویسی کار فرهنگی به نیاز دارد. برای برنامه ریزی باید نقطه ی شروع و پایان را مشخص کرد. دراین خصوص یکی از مؤسسه های فعال فرهنگی که تجربه ی برگزاری چندین دوره ی تربیت مدیر فرهنگی را دارد، به ضرورت وجود دوازده عنوان در تدوین هر طرح به صورت مکتوب، اشاره کرده است. مطابق این دستورالعمل، اصول دوازده گانه ی در تشکلهای فرهنگی عبارت است از: ۱. عنوان و موضوع طرح ۲. شرح مسأله یا همان تبیین ضرورت اجرای طرح ۳. اهداف طرح که شامل اهداف کلی و جزئی آن است. ۴. معرفی کامل طرح و روش اجرای آن؛ ۵. دستاوردهای مدنظر که در اجرای طرح لحاظ شده است؛ ۶. مستندات اجرای طرح، شامل بیان سوابق اجرای اینگونه طرحها در تشکل و آنچه در رسالت تشکیلاتی تشکل،ضرورت اجرای این طرح را به همراه داشته است؛ ۷. مختصات کلی طرح که شامل نوع برنامه، نوع مخاطب، محدوده ی زمانی و مکانی اجرای طرح و همچنین قالب و نوع اجرای آن است. ۸. تقویم اجرایی که نوعی جدول زمانبندی ویژه برای مراحل اجرای طرح است. ۹. نظام ارزشیابی و سنجش یا در واقع سیستم کنترل کیفی اجرای طرح ۱۰. بیان نوع و میزان تعاملات برنامه ریزی شده ی برون تشکلی، در اجرای مشارکتی طرح؛ ۱۱. مختصــــات نیروی انســانی، شامل نوع به کارگیری افراد، مدرک تحصیلی آنان، میزان نفرساعت کار لازم برای هرکس در اجرای طرح و تعیین دقیق حق الزحمه ی هر نفرساعت کار انجام شده ۱۲. برآورد دقیق و کامل هزینه های اجرای طرح. 〰〰〰〰〰〰〰〰 ::قسمتهای قبلی این مبحث:: بخش اول: eitaa.com/morabi_masjed/71 بخش دوم: eitaa.com/morabi_masjed/162 بخش سوم: eitaa.com/morabi_masjed/291 بخش چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/454 مربـــی محـــور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
‌معرفی کتاب: از صفر تا صد یک تشکل‌ فرهنگی مشخصات کتاب: عنوان: از صفر تا صد یک تشکل فرهنگی نویسنده: محمد مهدی نجاتی انتشارات: کتابدار توس تعداد صفحه: 143 صفحه چاپ اول : 1392 #معرفی_کتاب مربےمحور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed