eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌بیست و چهارم: خودت، خودت را نقد کن... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
به سراغ باید رفت… هر چقدر که چشم و گوش مخاطب زیر بمباران زبان شما قرار گیرد و با هر قالبی از یک همایش تا یک نشریه وی را خطاب قرار دهید، باز هم مخاطب دوست دارد که دنبال کسی بگردد که بیش از "زبان"، "گوش" باشد. دنبال کسی می گردد که حرفهایش را بشنود و در مورد خواسته هایش با وی بحث نماید. سنگینی عمده ای که یک باید روی دوش خود احساس نماید، همینجاست. باید گوش شد و شنید تا مخاطب را به حرف آورد و تخلیه کرد. کسی که تخلیه شده باشد مانند فرد گرسنه ای است که غذا می خواهد. حال اگر توی دغدغه مند فرهنگی حرفت را به این فرد گرسنه و تشنه ی حرف جدید تر و بهتر ارائه دهی، قطعا بهتر و بیشتر می پذیرد.  اما برای این به سراغ رفتن یک آمادگی لازم است؛ و آن آمادگی برای سخن گفتن و حرف زدن است اینبار،‌زبان ما باید انحصارا در زبان تن خلاصه شود و از دهانمان به گوش مخاطب برد. بنابراین مقدمه به سراغ رفتن، آمادگی برای سخنوری و صحبت کردن است. مسئول فرهنگی ای که خود توان سخن گویی و سخن وری نداشته باشد احتمال زیاد در مواجهه با کف مجموعه کُمیتش لنگ خواهد زد. به همین دلیل مسئول فرهنگی خود و کسانی که در مجموعه به کار فرهنگی مشغول هستند را باید روزانه و حتی ساعت به ساعت تغذیه فرهنگی نماید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب "ابتکار عمل در برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد فرهنگی" مؤلفان: محمدعلی زهره‌ای،علی‌اکبر رضایی ناشر: یادآوران موضوع این کتاب، مباحثی دربارة برنامه‌ریزی استراتژیک در مدیریت فرهنگی و سیاست‌های مدیریت فرهنگی است. کتاب حاضر با هدف آموزش کاربردی مدیران فرهنگی در امر مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی و ارزیابی سازمان‌های فرهنگی تدوین شده است. نویسندگان تلاش کرده‌اند تا ابتدا اصول برنامه‌ریزی و فنون آن را مرور کنند و در ادامه با بیان تاریخچة برنامه‌ریزی در ایران، ذهن خواننده را جهت ورود به مباحث فرهنگی آماده نماید. سپس تعاریفی از فرهنگ و نظریات مرتبط با آن را ذکر کرده و در ادامة فصل انواع فرهنگ، چگونگی پیدایش آن و تأخّر فرهنگی را اشاره کرده‌اند #معرفی_کتاب مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنبلی تشکیلاتی 📌گاهی انسانها کلاه‌های بزرگی بر سر خود میگذارند! اکثر کسانی که وارد کار تشکیلاتی میشوند با خلوص نیت و از سر احساس تکلیف وارد این وادی میشوند اما همیشه ممکن است که انسانها در اثر غفلت اشتباه کنند. یکی از اشتباهاتی که ممکن است گریبان گیر افراد تشکیلاتی شود، تنبلی تشکیلاتی است. عمده افراد تشکیلاتی، سایر مؤمنینی که وارد تشکیلات نشده‌اند را افرادی تنبل و تن‌پرور می‌پندارند. افرادی که حاضر نیستند برای اعتلای اسلام و انقلاب کمی هزینه بدهند و کمی سختی بکشند! همه دانشجویانی که همزمان با درس خواندن، سراغ کار تشکیلاتی می‌روند، بر این باورند که اگر انسانی در کنار درس خواندن، به فکر کارتشکیلاتی و حل کردن درد و مشکلات مردم و کشور باشد و همزمان به جنبه های دیگر زندگی خود، من جمله تشکیل خانواده و کسب درآمد و... بیاندیشد، آنگاه میتواند امیدوار باشد که عاقبتی مشابه احمدی روشن داشته باشد. آنگاه است که فولاد آب دیده میشود. ✅اما یک نکته ظریف وجود دارد که عمدتاً افراد تشکیلاتی از آن غافلند: تنبلی فقط مخصوص افراد خارج از تشکیلات نیست! بلکه عده ای از سر تنبلی، کارتشکیلاتی انجام میدهند! گاهی جلسه برگزار کردن و کار تشکیلاتی کردن و کار فرهنگی کردن و... بهانه‌ایست برای فرار از وظایفی که سخت تر به نظر میرسند! مثلاً فردی از درس خواندن زیاد، خسته است و برای فرار از سختی آن، به تشکیلات پناه میبرد (که برایش لذت بخش است!) و گمان میکند که از سر وظیفه، پای در این میدان نهاده است. نمونه دیگر از این رفتار، میتواند فردی باشد که کار کردن و پول درآوردن را لذت بخش و دوست داشتنی نمیداند و برای فرار از سختی آن، به تشکیلات پناه میبرد! و یا دختر خانمی برای فرار از شوهر کردن و خانه داری(که برای نفس او سختی زیادی دارد!) به کار تشکیلاتی پناه میبرد و... گاهی اوقات نفس انسان چنان زیرکانه عمل میکند که حتی خود فرد هم متوجه اشتباه خود نمیشود! ما موظف به انجام دادن تمام وظایفمان در حد قابل قبول و به موقع هستیم و غفلت از یک وظیفه، به بهانه وظیفه ای دیگر، اشتباهی ست بزرگ! ⛔️همیشه خود را محاسبه کنیم تا مبادا در حیله‌های شیطان گرفتار شده باشیم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
amozeshe-tashkilat-arab-asadi.pdf
1.86M
آموزش تشکیلات اسلامی پیش رو، خلاصه ای از مباحث مطروحه در هفت جلسه ی «آموزش تشکیلات اسلامی» است که توسط «استاد دکتر عرب اسدی» با رویکرد ویژه جبهه سازی ارائه شده است. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟ قسمت۱ امام سید روح‌الله خمینی "رحمه‌الله": فقدان تشکیلات بزرگ اسلامی یا به تعبیری، فقدان جبهه‌ی متشکّل امّت اسلامی خلا عظیمی است که ظرفیت‌های جهان اسلام را هدر می‌دهد و به اقتدار و عزّت آن خدشه وارد می‌کند. #تشکیلات_کارآمد #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
نکات تشکیلاتی محبت و نزدیکی قلوب در تشکیلات را جدی بگیریم. نه تنها وظیفه دارند با بدنه ی دانشجویی ارتباط بگیرند و آنها را با اخلاق خوبشان جذب کنند ، بلکه باید بین خودشان هم مهربانی را حاکم کنتد. 🔻جلسات هفتگی منظم تشکل ، راهی برای این انس و الفت است. یا اینکه بچه های تشکل تصمیم بگیرند هر هفته یا دو هفته یکبار به کوه و دشت بروند و علاوه بر تفریح ، جلساتشان را در طبیعت برگزار کنند... 👈 اینها راهکارهایی هستند برای محکم شدن پایه های یک تشکیلات اسلامی... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آسیب شناسی فعالیتهای گروهی 1⃣ عدم وجود مجالس وعظ و اخلاق: یکی از علل به وجود آمدن حالت غفلت این است که شرایط موعظه و تذکر برای فرد فراهم نباشد بخصوص کسانی که مقام ارشاد و موعظه دیگرانند بیشتر در معرض خطرند. سرگروهی را در نظر بگیرید که در هفته حداقل سه نوبت برای اعضای گروهش از فضایل و کمالات انسانی سخن می گوید، برای او این خطر وجود دارد که خیال کند خودش دارای این صفات خوب هست؛ در واقع تکرار این گفته ها باعث می شود سرگروه خود را بی نیاز از شنیدن این مباحث بداند. عارف برجسته ملااحمد نراقی (ره) در کتاب شریف معراج السعاده می نویسد: «بعضی از اینها (واعظان) از احوال نفس و صفات آن، و از خوف و رجا و توکل و رضا و صبر و شکر و غیره سخن می گویند و چنان می پندارند که با گفتن اینها و خواندن خلق به اینها، خود نیز به آنها متصف می گردند و حال آنکه در آن صفات از پائین ترین مراتب اخلاقی ترقی ننموده اند» البته همه انسانها نیاز به تذکر و موعظه دارند نه فقط سرگروه و کسانی که مقام ارشاد دیگرانند. اما هر چه مسئولیت انسان بیشتر شود، بیشتر در معرض خطر غفلت قرار دارد. 2⃣ توجه افراطی به اعضای گروه: سرگروه وقتی بیش از اندازه با اعضای گروه خود ارتباط داشته باشد، فکر و ذهنش درگیر مسائل فعالیت های گروه و اعضای آن خواهد شد، بنابراین وقتی می خواهد درس بخواند، بیشتر به فکر درس آنهاست تا درس خودش؛ وقتی می خواهد دعا کند بیشتر برای هدایت آنها دعا می کند تا برای عاقبت به خیری خودش؛ وقتی می خواهد برنامه ریزی کند، یاد مشکل خانوادگی یکی از اعضا می افتد و مسأله خود را فراموش می کند. این شرایط باعث می شود سرگروه کمتر در مسائل خودش متمرکز باشد و دچار غفلت می گردد. 3⃣ افزایش حجم فعالیت ها: گاهی اوقات سرگروه به بهانه اینکه برنامه های گروه، روی زمین می ماند، از توجه به امور تحصیلی و معنوی و اجتماعی خویش باز می ماند. بهترین و بیشترین وقت خود را صرف برنامه های گروه می کند. حتی برخی از سرگروه ها پای خود را از حدود کار گروهی فراتر گذاشته اند و به سایر بخش ها و واحدهای مسجد و پایگاه و مجموعه نیز کمک می کنند. البته لازم به ذکر است اصل این که کسی بخواهد به سایر بخش ها و واحدها کمک کند، بسیار خوب و پسندیده است؛ اما این در صورتی است که وی از سایر برنامه های تربیتی گروهی و فردی خود باز نماند. به تعبیر دیگری محدوده ی فعالیت و وقت گذاری خود را با در نظر گرفتن همه ی شرایط مدیریت و برنامه ریزی کرده و خود را شریک هر کاری نکند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_764795416125374603.pdf
383K
انگیزه سازی انقلابی انگیزه، حالات درونی فرد است که موجب تداوم رفتار تا رسیدن به هدف می‌شود. انگیزه ارتباط مستقیم و مثبت با رشد تربیتی افراد دارد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فصل امتحانات به مناسبت شروع شدن فصل امتحانات چند بروشور در رابطه با کاهش استرس و تمرکز و مدیریت زمان و... تقدیم دوستان میشود تا در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار دهید.
4_485233460798030082.pdf
264.4K
بروشور اضطراب امتحان مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030083.pdf
93.2K
بروشور تقویت حافظه مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030084.pdf
106.5K
بروشور تمرکز حواس مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030087.pdf
85.3K
بروشور روشهای صحیح مطالعه مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030088.pdf
89.7K
بروشور روشهای صحیح مطالعه۲ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030089.pdf
526.4K
بروشور مدیریت زمان مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرایط موفقیت روش‌های فرهنگی در عصر حاضر نیروی فرهنگی، باید دارای شرایطی باشد که مهم ترین آنها عبارت است از: 1. باید مکتب و ماهیت پیامی را که می‌خواهد به دیگران برساند، بشناسد. به عبارت دیگر، اسلام را به عنوان نظام و مجموعه‌ای هماهنگ و مرتبط با یکدیگر بشناسد به گونه‌ای که بتواند اجزای اهم و مهم آن را تشخیص دهد. 2. وسایل و ابزار تبلیغ را بشناسد و بداند که چه ابزاری را مورد استفاده قرار دهد و چه چیز را مورد استفاده قرار ندهد، و در به کار بردن آن وسایل، مهارت داشته باشد.(1) 3. اهل فصیحت باشد یعنی، خلوص کامل داشته و در گفتار خود، هیچ هدفی جز رساندن پیام که خیر آن طرف است نداشته باشد..(2) 4. از تواضع و فروتنی برخوردار باشد. کسی که می‌خواهد پیام خدا را به مردم برساند، باید در مقابل مردم، در نهایت تواضع و فروتنی باشد. خود را تافته‌ای جدا بافته از اجتماع نبیند و مردم را به دیده تحقیر ننگرد.(3) 5. مبلّغ پیام الهی باید شجاع و با شهامت باشد. قرآن در این باره می‌فرماید: ( الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللّه؛ آنان که پیام‌های الهی را به مردم می‌رسانند و از خدای خودشان می‌ترسند و از احدی غیر خدا بیم ندارند)(4) 6. پیام رسان باید صبور و با استقامت باشد. قرآن در آیات بسیاری(5) پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) را به صبر و استقامت فرا می‌خواند. از جمله می‌فرماید: ( فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ وَ لا تَکُنْ کَصاحِبِ الْحُوتِ؛ در برابر حکم الهی صابرباش و مانند همراه ماهی [یونس (علیه السلام) که صبر از کف داد] مباش)(6) امیر مؤمنان علی (علیه السلام) می‌فرمایند: (آدم صبور و پرحوصله، پیروزی را از دست نخواهد داد، هر چند مدت درازی برای رسیدن به آن طول بکشد).(7) 7. پیام‌رسان باید خود قبل از دیگران به دستورات الهی عمل کند. امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: (من نصب نفسه للناس إماما فلیبدأ بتعلیم نفسِه قبلَ تعلیم غیره؛ هر کس که خود را پیشوای مردم سازد، باید پیش از دیگران، خود را تعلیم دهد).(8) فرق اساسی میان مکتب انبیا با سایر مکاتب، در این است که آنان قبل از که از دیگران تقاضای عمل بکنند، خودشان عمل می‌کردند و لذا پیام ایشان تا اعماق روح بشر نفوذ می‌کرد. قلب و احساسات بشر را در تصرّف خویش در می‌آورد.(9) پی‌نوشت‌: (1)علامه شهید مرتضی مطهری، حماسه حسینی، ج 1 (2) همان، ص 242. (3) همان، ص 642. (4) احزاب ، آیه 93 (5) احقاف، آیه 35 هود، آیه 211 (6) قلم، آیة 84 (7) نهج‌البلاغه، کلمات قصار، شمارة 351 (8) همان، ص 37 (9) علامه شهید مرتضی مطهری، حکمت‌ها و اندرزها، ص 422 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب کتاب "خودسازی و جامعه سازی" از سری تولیدات مهارت و توانایی، خودسازی از منظر اسلام و جوانان و اسلام می‌باشد که نویسنده آن استاد بزرگوار و صاحب نظر در امور تربیتی ، حجة الاسلام عالم زاده نوری است و توسط موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی منتشر شده است. در بخشی از این کتاب«جامعه‌سازی» را به معنای «فعالیت فرهنگی» به کار برده که مراد از فعالیت فرهنگی، هرکاری است که با استفاده از نیروی موجود و تواناییهای بالفعل فرد، با هدف رشد دیگران و ارائه ی خدمات فرهنگی صورت می گیرد که در آن، انسان از ظرفیت‌های خودش به نفع دیگران استفاده کرده و به آنان نوعی خدمت‌رسانی فرهنگی می‌کند. #معرفی_کتاب مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مجاهد باشید تا شهید شوید! بسیاری از ما خوب می دانیم که در عصر کنونی ، جهاد فرهنگی کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است شاید سخت تر از جهاد نظامی. اما این را هم خوب میدانیم که در حال جنگ هستیم ، جنگی که دیگر در ان خبری از فشنگ نیست ، در جنگی هستیم که اگر بخواهند کسی را از سر راه بردارند، او را نا امید می‌کنند، جنگی که دیگر دشمن مقابلت نیست... نا امیدی در لحظه ی کنونی یک تاکتیک جنگی است، تاکتیکی که دشمن آن را به خوبی اجرا می‌کند، به نظر من جریان نفوذ نیز از همین جا تاثیر میگیرد. قصه ی مختص سیاست یا دولت نیست ، نفوذ در همه جا رخ میدهد‌. و به نظر من الان نفوذ در مساجد بیشتر از سیاست اتفاق می افتد. مثال میزنم که شاید خیلی از فعالان مسجدی با آن مواجه بوده اند. عده ای جوان که احساس و دغدغه ی کار فرهنگی داشتند در دور هم جمع شدند و مجموعه ای تشکیل دادند و شروع به فعالیت کردند. مدتی بعد از سوی هیئت امنای مسجد اذیت شدند و هیئت امنا آن هارا نه تنها همراهی نمیکرد ، بلکه در مقابل آن ها ایستادگی میکرد. جوانان که دیگر به جوش آمده بودند تصمیم به ..... ادامه ی داستان بالا ، با تصورات و تفکرات دینی شما کامل میشود. اگر باشید تصمیم به جهاد گرفته و در هر صورتی از کار فرهنگی خود دست بر نمیدارید چرا که جنگ را احساس کردید و نمیتوانید یک جا بنشینید ، چرا که که فرمانده کل قوا ، شمارا افسر جنگ نرم خوانده و روی شما حساب باز کرده ، اما روی دیگر داستان اینگونه به پایان میرسد که جمع شما از هم متلاشی شده و دیگر تصمیم میگیرید کار فرهنگی نکنید... شما از کدام دسته اید؟! هر چه ریشه ی تفکراتی خویش را در تالیفات رشد داده باشید ، در مقابل هجمه ی دشمن واکنشی سخت نشان خواهید داد. به یاد داشته باشید شما یک مجاهد هستید. مجاهد وقت کم می آورد ولی خسته نمیشود. بسیاری تصور میکنند در کار فرهنگی باید حلوا خیرات کرد یا .... آن ها درک نکرده اند که در حال مبارزه هستند ، در حال جهاد هستند. اگر کسی کمی احساس وظیفه کرد مطمئن باشد دیگر برای خوابش هم برنامه دارد. اگر کسی داشت و مسیر حرکتش با اهل بیت هم مسیر بود ، دیگر به زخم زبان های مردم اهمیت نمیدهد. اگر به او فحش دهند ، نا سزا بگوید برایش مهم نیست. برایش رضایت خدا مهم است و لا غیر‌... و این میشود همان چیزی که موجب رضایت خداست.... از حرکت خود نا امید نشوید ، در مقابل سختی ها ایستادگی کنید و وحدت جمعیِ به وجود آورید و آن را حفظ کنید. خود را در میدان جنگ ببینید و جهاد کنید ... آن وقت اگر روزی روزگاری ، بر گذشته ی خویش نگاه کردید ، از خود احساس رضایت خواهید کرد نه شرمساری... شهید چمران: ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم غافل که شهادت را جز به اهل درد نمی دهند... وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنکُمْ وَالصَّابِرِینَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَکُمْ و شما را می آزماییم تا مجاهدان و صابرانتان را بشناسیم و حدیثتان را آشکار کنیم... سوره ی محمد،آیه ۳۱ ✍مصطفی کریمی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌بیست و پنجم: ارائه گزارش کار •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا