4_485233460798030083.pdf
93.2K
بروشور تقویت حافظه
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030084.pdf
106.5K
بروشور تمرکز حواس
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030087.pdf
85.3K
بروشور روشهای صحیح مطالعه
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030088.pdf
89.7K
بروشور روشهای صحیح مطالعه۲
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_485233460798030089.pdf
526.4K
بروشور مدیریت زمان
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
شرایط موفقیت روشهای فرهنگی در عصر حاضر
نیروی فرهنگی، باید دارای شرایطی باشد که مهم ترین آنها عبارت است از:
1. باید مکتب و ماهیت پیامی را که میخواهد به دیگران برساند، بشناسد. به عبارت دیگر، اسلام را به عنوان نظام و مجموعهای هماهنگ و مرتبط با یکدیگر بشناسد به گونهای که بتواند اجزای اهم و مهم آن را تشخیص دهد.
2. وسایل و ابزار تبلیغ را بشناسد و بداند که چه ابزاری را مورد استفاده قرار دهد و چه چیز را مورد استفاده قرار ندهد، و در به کار بردن آن وسایل، مهارت داشته باشد.(1)
3. اهل فصیحت باشد یعنی، خلوص کامل داشته و در گفتار خود، هیچ هدفی جز رساندن پیام که خیر آن طرف است نداشته باشد..(2)
4. از تواضع و فروتنی برخوردار باشد. کسی که میخواهد پیام خدا را به مردم برساند، باید در مقابل مردم، در نهایت تواضع و فروتنی باشد. خود را تافتهای جدا بافته از اجتماع نبیند و مردم را به دیده تحقیر ننگرد.(3)
5. مبلّغ پیام الهی باید شجاع و با شهامت باشد. قرآن در این باره میفرماید: ( الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللّه؛ آنان که پیامهای الهی را به مردم میرسانند و از خدای خودشان میترسند و از احدی غیر خدا بیم ندارند)(4)
6. پیام رسان باید صبور و با استقامت باشد. قرآن در آیات بسیاری(5) پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) را به صبر و استقامت فرا میخواند. از جمله میفرماید: ( فَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ وَ لا تَکُنْ کَصاحِبِ الْحُوتِ؛ در برابر حکم الهی صابرباش و مانند همراه ماهی [یونس (علیه السلام) که صبر از کف داد] مباش)(6)
امیر مؤمنان علی (علیه السلام) میفرمایند: (آدم صبور و پرحوصله، پیروزی را از دست نخواهد داد، هر چند مدت درازی برای رسیدن به آن طول بکشد).(7)
7. پیامرسان باید خود قبل از دیگران به دستورات الهی عمل کند. امام علی (علیه السلام) میفرمایند: (من نصب نفسه للناس إماما فلیبدأ بتعلیم نفسِه قبلَ تعلیم غیره؛ هر کس که خود را پیشوای مردم سازد، باید پیش از دیگران، خود را تعلیم دهد).(8)
فرق اساسی میان مکتب انبیا با سایر مکاتب، در این است که آنان قبل از که از دیگران تقاضای عمل بکنند، خودشان عمل میکردند و لذا پیام ایشان تا اعماق روح بشر نفوذ میکرد. قلب و احساسات بشر را در تصرّف خویش در میآورد.(9)
پینوشت:
(1)علامه شهید مرتضی مطهری، حماسه حسینی، ج 1
(2) همان، ص 242.
(3) همان، ص 642.
(4) احزاب ، آیه 93
(5) احقاف، آیه 35 هود، آیه 211
(6) قلم، آیة 84
(7) نهجالبلاغه، کلمات قصار، شمارة 351
(8) همان، ص 37
(9) علامه شهید مرتضی مطهری، حکمتها و اندرزها، ص 422
#روشهای_فرهنگی
#فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
معرفی کتاب
کتاب "خودسازی و جامعه سازی" از سری تولیدات مهارت و توانایی، خودسازی از منظر اسلام و جوانان و اسلام میباشد که نویسنده آن استاد بزرگوار و صاحب نظر در امور تربیتی ، حجة الاسلام عالم زاده نوری است و توسط موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی منتشر شده است.
در بخشی از این کتاب«جامعهسازی» را به معنای «فعالیت فرهنگی» به کار برده که مراد از فعالیت فرهنگی، هرکاری است که با استفاده از نیروی موجود و تواناییهای بالفعل فرد، با هدف رشد دیگران و ارائه ی خدمات فرهنگی صورت می گیرد که در آن، انسان از ظرفیتهای خودش به نفع دیگران استفاده کرده و به آنان نوعی خدمترسانی فرهنگی میکند.
#معرفی_کتاب
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مجاهد باشید تا شهید شوید!
بسیاری از ما خوب می دانیم که در عصر کنونی ، جهاد فرهنگی کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است شاید سخت تر از جهاد نظامی.
اما این را هم خوب میدانیم که در حال جنگ هستیم ، جنگی که دیگر در ان خبری از فشنگ نیست ، در جنگی هستیم که اگر بخواهند کسی را از سر راه بردارند، او را نا امید میکنند، جنگی که دیگر دشمن مقابلت نیست...
نا امیدی در لحظه ی کنونی یک تاکتیک جنگی است، تاکتیکی که دشمن آن را به خوبی اجرا میکند، به نظر من جریان نفوذ نیز از همین جا تاثیر میگیرد.
قصه ی #نفوذ مختص سیاست یا دولت نیست ، نفوذ در همه جا رخ میدهد.
و به نظر من الان نفوذ در مساجد بیشتر از سیاست اتفاق می افتد.
مثال میزنم که شاید خیلی از فعالان مسجدی با آن مواجه بوده اند.
عده ای جوان که احساس و دغدغه ی کار فرهنگی داشتند در #مسجد دور هم جمع شدند و مجموعه ای تشکیل دادند و شروع به فعالیت کردند.
مدتی بعد از سوی هیئت امنای مسجد اذیت شدند و هیئت امنا آن هارا نه تنها همراهی نمیکرد ، بلکه در مقابل آن ها ایستادگی میکرد.
جوانان که دیگر به جوش آمده بودند تصمیم به .....
ادامه ی داستان بالا ، با تصورات و تفکرات دینی شما کامل میشود.
اگر #مجاهد باشید تصمیم به جهاد گرفته و در هر صورتی از کار فرهنگی خود دست بر نمیدارید چرا که جنگ را احساس کردید و نمیتوانید یک جا بنشینید ، چرا که که فرمانده کل قوا ، شمارا افسر جنگ نرم خوانده و روی شما حساب باز کرده ، اما روی دیگر داستان اینگونه به پایان میرسد که جمع شما از هم متلاشی شده و دیگر تصمیم میگیرید کار فرهنگی نکنید...
شما از کدام دسته اید؟!
هر چه ریشه ی تفکراتی خویش را در تالیفات رشد داده باشید ، در مقابل هجمه ی دشمن واکنشی سخت نشان خواهید داد.
به یاد داشته باشید شما یک مجاهد هستید.
مجاهد وقت کم می آورد ولی خسته نمیشود.
بسیاری تصور میکنند در کار فرهنگی باید حلوا خیرات کرد یا ....
آن ها درک نکرده اند که در حال مبارزه هستند ، در حال جهاد هستند.
اگر کسی کمی احساس وظیفه کرد مطمئن باشد دیگر برای خوابش هم برنامه دارد.
اگر کسی #دغدغه داشت و مسیر حرکتش با اهل بیت هم مسیر بود ، دیگر به زخم زبان های مردم اهمیت نمیدهد. اگر به او فحش دهند ، نا سزا بگوید برایش مهم نیست.
برایش رضایت خدا مهم است و لا غیر...
و این میشود همان چیزی که موجب رضایت خداست....
از حرکت خود نا امید نشوید ، در مقابل سختی ها ایستادگی کنید و وحدت جمعیِ به وجود آورید و آن را حفظ کنید. خود را در میدان جنگ ببینید و جهاد کنید ...
آن وقت اگر روزی روزگاری ، بر گذشته ی خویش نگاه کردید ، از خود احساس رضایت خواهید کرد نه شرمساری...
شهید چمران:
ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم
غافل که شهادت را جز به اهل درد نمی دهند...
وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنکُمْ وَالصَّابِرِینَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَکُمْ
و شما را می آزماییم تا مجاهدان و صابرانتان را بشناسیم و حدیثتان را آشکار کنیم...
سوره ی محمد،آیه ۳۱
✍مصطفی کریمی
#یادداشت
#جهاد_فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
درآمدزایی در تشکل های فرهنگی
برای رسیدن به اهداف فرهنگی باید ابزار داشته باشیم :
➕گروه اول ، ابزارهایی هستند که خود ابزارند ، بدون اینکه کارکرد فرهنگی داشته باشند.
➕دومین گروه از ابزارهایی هستند که در نهایت به هدف فرهنگی تبدیل می شوند.
➕گروه سوم ابزارهایی هستند که خود ابزار فرهنگی و نهایی هستند.
@morabi_masjed
برای رسیدن به هریک از این سه ابزار فرهنگی به زیر مجموعه ای به نام پول احتیاج داریم ، اما برای هزینه کردن در کار فرهنگی نباید برای هرکسی که کار فرهنگی کردیم پول دریافت کنیم بلکه باید در جای دیگری غیر از این تشکیلات سرمایه ای بدست آوریم و آن را در کار فرهنگی صرف کنیم.
درآمدزایی در تشکل می تواند هم هدف باشد هم وسیله
اگر درآمد زایی در کار فرهنگی با اصول فرهنگی، اقتصادی، اسلامی باشد، این درآمدزایی هدف هم می تواند داشته باشد.
مسیر تبدیل وسیله فرهنگی به هدف فرهنگی از تولید تا توزیع یک محصول دست خودش باشد و درآمدزایی استمرار داشته باشد.
✅درآمدزایی در تشکل می تواند هم #هدف باشد هم #وسیله.
🔵روش های درآمدزایی:
۱- ایجاد و اخذ مجوزهای اداری برای یک کار درآمدزا( مثل مجوز نشر کتاب)
۲- ایجاد ساختار در کانون یا تشکل( مثل تبدیل محتویات یک سی دی به کتاب)
🔵ضرورت های درآمدزایی :
۱- به ساختار این مجوزها برسیم.
۲ـ زیر بنایی بودن کار یعنی درآمدزایی مستمر باشد.
۳ـ هم نوا و هم خوان با تشکل باشد.
〰〰〰〰〰〰
#تشکیلات
#درآمدزایی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf