♦️مسیحیان تبشیری 25 دلیل برای دروغین بودن نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و اله مطرح کرده اند.
♦️دلیل هفتم: محمد تنها یک پیشگویی یا حدس سوال بر انگیز در مورد رومیان کرد که رومیان در جنگ اینده پیروز خواهند شد (سوره روم ایه 1 الی 4) ، و هیچ تاریخ یا محلی بیان نکرد. در حالی که عیسی بسیاری از وقایع قابل تایید رو پیشگویی کرد که بعد از زمانش اتفاق افتاد.
✍️پاسخ:
🔸نکته ی اول»: راه تشخیص پیامبر صادق از پیامبران دروغین، ارائه ی «معجزه» می باشد.
معجزه ی پیامبر عظیم الشان اسلام_ قران کریم است و همگان را برای هماوردی به مبارزه طلبیده است.
با وجود معجزات فراوان که در تاریخ ثبت و ضبط است و با وجود معجزه ی زنده ی الهی شکی در پیامبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله باقی نمی ماند.
نکته ی دوم: ما حضرت عیسی علیه السلام را پیامبر بزرگ الهی می دانیم و دارای معجزات فراوان که یکی از معجزات ایشان غیب گویی های متعدد بوده است.
نکته ی سوم: در مورد اخبار غیبی پیامبر عظیم الشان اسلام:
الف_ قران کریم جنگ ایران و روم را علی رغم ابهت و قدرت نظامی و قوی تر بودن ایرانیان- پیش بینی فرمود و هم به منطقه ی درگیری اشاره فرمود و هم به مقدار سالی که این پیروزی محقق می شد. سوره روم آیات 1-4
ب- در قران خبرهای غیبی متعددی امده است که هم با قاطعیت بیان شده و همگی آنان هم به وقوع پیوست:
* ناتوانی دشمنان در آوردن مثل قران
* پیروزی در جنگ بدر
* کثرت ذریه ی پیامبر اکرم
نتیجه اینکه" پیامبری حضرت محمد با وجود معجزه ی زنده که قران کریم باشد از مسلمات است و اخبار غیبی این بزرگوار متعدد بوده و همگی به وقوع پیوسته است.
✍🏻استاد حیدری
@javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با نام تو دل چه با صفا میگردد
با مهر تو دل زغم رها میگردد
باشی تو کلید راز هستی زهرا
با نام تو قفل بسته وا میگردد
💐میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن و روز مادر مبارک باد💐
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از عصر آب
#یاد_داشت 3️⃣3️⃣
📝 موضوع: از توحید فاطمی سلام الله علیها تا توحید دیگران
⏬⏬⏬
❇️یکی از ارکان اعتقادی مهم مسلمانان،مسئله توحید است. حضرت زهراء سلام الله علیها به عنوان بزرگترین شاخص عرفان اسلامی، در این باره فرمودند: «الْمُمْتَنِعُ مِنَ الْأَبْصَارِ رُؤْيَتُهُ، وَ مِنَ الْأَلْسُنِ صِفَتُهُ، وَ مِنَ الْأَوْهَامِ كَيْفِيَّتُهُ، ابْتَدَعَ الْأَشْيَاءَ لَا مِنْ شَيْءٍ كَانَ قَبْلَهَا؛مدركى كه أبصار أعيان مدرك و رؤيتش ممتنع، و السنه أخيار از ذكر صفات ذاتش الكع و عقول و أوهام ابرار از ادراك كيفيّت آثارش راكع است، ابداع و ايجاد موجودات نمود پيش از وجود،»
📔 بلاغات النساء،ص27.
✨➖✨➖
💠 اما ببنیم برخی مدعایان در این باره چه میگویند:
1. ابن خزیمه مدّرِس توحید برای اهل سقیفه:
«می توان خداوند را در قیامت مشاهده کرد ».
📔التوحید،ص443.
▪️▫️
2. مولوی سماع گر قونیه:
ديد موسى يك شبانى را به راه ** كاو همىگفت اى خدا و اى اله
تو كجايى تا شوم من چاكرت** چارقت دوزم كنم شانه سرت
جامهات شويم شپشهايت كشم ** ير پيشت آورم اى محتشم
دستكت بوسم بمالم پايكت ** وقت خواب آيد بروبم جايكت
📔مثنوی،ص223.
▫️▪️
3. بزرگ طایفه گنابادیها:
«کسانیکه شیطان پرست هستند و دو گانه پرستند و کسانیکه سنگ و درخت می پرستند مثل سامریه و بعضی از هندوها که حیوانات را می پرستند . و آنان که آلت انسان می پرستند تمام آنها بندگی خدا میکنند با اینکه خودشان متوجه نیستند ».
📔سلطان محمد گنابادی،بیان السعاده،ج2،ص437.
▪️▫️
4. محمد علی طاهری رهبر عرفان توهم
«وقتی به سوی خدا میرویم، قادر و یکتا میشویم » ؛ « و وقتی به تعالی رسیدیم، خداوند را متعالی میکنیم».
📔جزوه ترم 8، ص145. و . همان، ص158.
👆کشف عرفان حقیقی (توحید اسلامی) از غیر آن با شاخصه اهل بیت راحت است.
🌺🌺🌺 میلاد مادر مبارک باد.
✨✨✨✨
🌐eitaa.com/vazneh
💠 پرسش:
آيا چشم زدن واقعيت دارد؟
......................................................................................................................................
✍️ پاسخ:
نکته اول: اين مساله از نظر عقلى امر محالى نيست ودر دنيايى كه" اشعه ليزر" كه شعاعى است نامرئى مىتواند كارى كند كه از هيچ سلاح مخربى ساخته نيست پذيرش وجود نيرويى در بعضى از چشمها كه از طريق امواج مخصوص در طرف مقابل اثر بگذارد چيز عجيبى نخواهد بود.
نکته دوم: در روايات اسلامى نيز تعبيرات مختلفى ديده مىشود كه وجود چنين امرى را اجمالا تاييد مىكند. در نهج البلاغه آمده است : الْعَيْنُ حَقٌ وَ الرُّقَى حَق *چشم زخم حق است و توسل به دعا براى دفع آن نيز حق است. (1)
نکته سوم: ازاین نکته غافل نباشیم که قدرت خداوند فوق تمام قدرت ها و هیچ موجود و یا قدرتی بدون اذن او نمی تواند به کسی ضرری بزند همانطور که قران می فرماید: «وَ ما هُمْ بِضارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّه»؛ «ولى هيچ گاه نمىتوانند بدون اجازه خداوند، به انسانى زيان برسانند». (2)
نکته چهارم: لازم به يادآورى است كه قبول تاثير چشم زخم به طور اجمال به اين معنى نيست كه به كارهاى خرافى و اعمال عوامانه در اينگونه موارد پناه برده شود و هم چنین بروز هر اتفاق و مشکل در زندگی به خاطر تاثیر این مساله دانسته شود.
پی نوشت ها:
1. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 546
2. بقره/102
💐میلاد حضرت فاطمه(س)، روز زن و روز مادر مبارک باد💐
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
💠 پرسش: آيا حجاب در دين اسلام در سطح اجتماع اجباري است؟و اينکه دلايل اجباري شدنش تو ايران چيه ؟
#اخلاق_حجاب_اجباری
پاسخ:
✍️نکته اول برای روشن شدن موضوع این است که دستور رعایت حجاب دستوری صریح از جانب قرآن است وبر هرمرد و زن مسلمان لازم است حدی از پوشش را رعایت نماید البته حد و مرز و نوع پوشش برای زن و مرد متفاوت است.بنابراین پذیرش حجاب و رعایت آن امری تعبدی است همچون نمازخواندن و روزه گرفتن. دقت کنید که وقتي دین اسلام برای ما مسلمانان با اختيار و حكم عقل و فطرت، حق شناخته شده، ديگر بايد به لوازم اين عقيده پايبند باشیم و حجاب از لوازم این اعتقاد محسوب می شود و به عنوان يكي از ضروريات دين به حساب مي آيد.
نکته قابل توجه بعدی این است که دستور حجاب یک دستور اجتماعی است و نه صرفا فردی، هرچند کسی که حجاب را رعایت می کند از حیث فردی نیز از مزایای آن برخوردار می شود اما در عین حال یکی از فلسفه های مهم رعایت حجاب تاثیر آن در اجتماع است.
نکته سوم این که هر جامعه ای دارای قوانین خاص خودش است که فارغ از صحیح یا ناصحیح بودن آن قوانین، رعایت آن قوانین بر مردم آن اجتماع لازم و ضروری است چرا که جامعه بدون قانون جامعه ای پرهرج و مرج خواهد بود و بیشتر شبیه جنگل می شود تا اجتماع.
وقتی قانونی در یک جامعه وضع می شود ممکن است مطابق میل همگان نباشد اما قانونگذار قطعا هدفی را برای وضع آن قانون دنبال می کند. در جامعه اسلامی، قوانین منطبق بر آموزه های اسلام است و قانونگذار هدفش از وضع قوانین، سعادت و سلامت دنیوی و اخروی انسان است.لذا خلاف میل بودن قانون برای برخی، دلیل مناسبی برای حذف قانون نمی تواند باشد.
حجاب تا زمانی که بحثی فردی باشد شخص در رعایت یا عدم رعایتش آزاد است اما وقتی تبدیل به یک قانون اجتماعی می شود و با حقوق دیگران ارتباط پیدا می کند و عدم رعایتش خسارتهای متعددی بر پیکره اجتماع وارد می آورد حکومت و حاکم آن جامعه می تواند برای حفظ اخلاق و حیا در جامعه آن را الزامی نماید بنابراین حجاب، افزون بر اينكه تكليف شخصي بانوان مسلمان است، حق جامعه ي ديني نيز مي باشد.
مسئله ي پوشش حقي شخصي نيست كه بتوان آن را در حوزه ي حريم خصوصي جاي داد. بلكه «حق الناس» است و درست رعايت نكردن آن تجاوز به حقوق ديگران محسوب مي گردد.
افزايش امنيت اجتماعي زنان،استحكام پيوند خانوادگي، افزايش بهرهوري شغلي و مشاركت اجتماعي، بالا بردن ارزش و احترام زن از جمله فواید و فلسفه های وجوب حجاب است و حکومت اسلامی نیز که هدفش رشد و تكامل مادي و معنوي انسانهاست موظف به اجراي اين حکم با بهترين و مؤثرترين شيوه و شكل ممكن مي باشد.
#کارشناس_اخلاق_و_مشاوره
آدرس کانال: @javadheidari110
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
#ارتداد_آزادی_سلمان_رشدی
🖊#استاد_جواد_حیدری
📝جزئیات بیشتر در لینک زیر:
#خبرگزاری_صاحب_نیوز
↪️ snai.ir/993268
تحقیق برای انتخاب دین نهتنها باعث ارتداد نمیشود بلکه مورد تشویق دین مبین اسلام قرارگرفته و اساسا دین بدون تحقیق و استدلال؛ از نگاه آموزه های دینی فاقد جایگاه ارزشی است.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
💠 حدیث روز 💠
💎 توصیهای از امام علی (ع) به کاندیداهای انتخابات
🔻 حضرت علی علیهالسلام:
مَنْ تَقَدَّمَ عَلَی قَوْمٍ وَ هُوَ یَرَی فِیهِمْ مَنْ هُوَ أَفْضَلَ فَقَدْ خَانَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ المُؤمِنینَ
❗️ هرکس خود را در جامعه بر دیگران مقدم بدارد؛ درحالی که بداند افراد لایقتر از او هستند، قطعا او به خدا و پیامبر و مؤمنان #خیانت کرده است.
📚 الغدیر، ج ۸، ص۲۹۱
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
💠 بررسی ابعاد مختلف فقهی و شرعی انتخابات/ تفاوت غیبت و روشنگری در انتخاب کاندیدای اصلح
🔹حجت الاسلام و المسلمین امیر صالحی، کارشناس فقه مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی تبیین کرد:
📝 مرسلات: dte.bz/hKg8a
📝 خبرگزاری فارس: fna.ir/df0sbp
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
#حکم_شرعی
#اسماى_جلاله
پرسش : حكم تماس بدن با اسماى جلاله، بدون وضو چگونه است؟
آيات عظام امام، بهجت، خامنه اى، صافى و نورى: مس اسماى بارى تعالى ـ به هر زبان و كيفيتى كه نوشته شده باشد ـ بدون وضو جايز نيست.
آيات عظام تبريزى، سيستانى، مكارم و وحيد: مس اسماى بارى تعالى ـ به هر زبان و كيفيتى كه نوشته شده باشد ـ بنابر احتياط واجب، بدون وضو جايز نيست.
آية اللّه فاضل: كسى كه وضو ندارد، بهتر است اسماى بارى تعالى را ـ به هر زبان و كيفيتى كه نوشته شده باشد ـ مس نكند.
پی نوشت:
.توضيح المسائل مراجع، م ۳۱۹ و آیت الله خامنه اى، اجوبه، س۱۵۷.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
#حکم_شرعی
موضوع: جلوگیری از بارداری بدون اجازه شوهر
سوال: آیا زن میتواند بدون اجازه شوهر به وسیلهی دارویی که ضرر زیادی ندارد، از بارداری به طور موقت جلوگیری نماید؟
آیت الله خامنه ای: محل اشکال است. (بنابراحتياط بدون رضايت شوهر اقدام نکند)(1)
آیت الله سیستانی: در صورتي که ضرر زيادي نداشته باشد اجازهي شوهر لازم نيست.(2)
آیت الله مکارم شیرازی: اين کار جايز نيست، مگر اينکه خطر قابل ملاحظهاي سلامت زن را تهديد کند.(3)
پی نوشت:
1-اجوبة الاستفتائات، ص300، س1259
2-منهاج الصالحين، ج3، ص116، م385
3-استفتائات جديد، ج2، ص614، با استفاده از س 1765 و 1763
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
✅ این دعای منقول از امیرالمومنین(ع) را در هنگام #شیوع_بیماریها در منزل بگذارید و بعد از هر نماز #صبح بخوانید!
〰️〰️〰️〰️〰️🔅🔅
✅ از مرحوم آیة الله آقای حاج سیّد احمد خوانساری نقل شده است که:
در سالهای دورتر بیماری وبا به ایران و خوانسار آمده بود. بدین دلیل در شهرستان خوانسار و در اکثر خانه ها یک نفر یا بیشتر از دنیا رفتند؛
#مگر خانه هایی که در #هر_روز این آیات مبارکات را بعد از نماز صبح میخواندند که به آنها هیچ صدمه ای وارد نشد!
🔴نکات پزشکی و بهداشتی را جدی بگیریم و از عوامل معنوی غافل نشویم.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
#حکم_شرعی
موضوع: استماع تک خوانی خانم ها
سوال: حکم شنیدن تک خوانی خانم ها برای آقایان چیست؟
آیت الله خامنه ای: اگر موجب ريبه و فساد است جايز نيست.
آیت الله سیستانی: اگر موجب لذت شهوانی نباشد و خوف ابتلا به گناه نباشد اشکال ندارد.
آیت الله مکارم شیرازی: جايز نيست.
پی نوشت:
سایت جامعه الزهرا (سلام الله علیها)- http://www.pasokhbesoalat.ir/-
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
بسم الله الرحمن الرحیم
#پست_پیشگام
#سیل_باراندگی_و_ظهور_امام_زمان
#جواد_حیدری
#گروه_تبلیغی_پاسخگو
در منابع روایی ما، احادیثی در خصوص سیل و باران و ارتباط آن با ظهور حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد.
برای رعایت اختصار به یک نمونه اشاره می شود که این روزها توسط برخی جریانات و افراد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و می گیرد:
مرحوم شیخ مفید (ره) در کتاب "الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد" بدون ذکر هیچ گونه سندی چنین می نویسند: «رَوَى عَبْدُ الْكَرِيمِ الْخَثْعَمِيُّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع كَمْ يَمْلِكُ الْقَائِمُ ع قَالَ سَبْعَ سِنِينَ تَطُولُ لَهُ الْأَيَّامُ وَ اللَّيَالِي حَتَّى تَكُونَ السَّنَةُ مِنْ سِنِيهِ مِقْدَارَ عَشْرِ سِنِينَ مِنْ سِنِيكُمْ فَيَكُونُ سِنُو مُلْكِهِ سَبْعِينَ سَنَةً مِنْ سِنِيكُمْ هَذِهِ وَ إِذَا آنَ قِيَامُهُ مُطِرَ النَّاسُ جُمَادَى الْآخِرَةَ وَ عَشَرَةَ أَيَّامٍ مِنْ رَجَبٍ مَطَراً لَمْ يَرَ الْخَلَائِقُ مِثْلَهُ فَيُنْبِتُ اللَّهُ بِهِ لُحُومَ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَبْدَانَهُمْ فِي قُبُورِهِمْ فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ مُقْبِلِينَ مِنْ قِبَلِ جُهَيْنَةَ يَنْفُضُونَ شُعُورَهُمْ مِنَ التُّرَاب»؛ «عبدالکریم خثعمی گفت: به امام صادق عرض کردم: قائم عج چند سال حکومت خواهد کرد؟
امام (ع) فرمود :
«هفت سال (حکومت می کند ولی) روزها و شبها برای او طولانی خواهد شد به گونه ای که یک سال از سالهای (حکومتِ) او با 10 سال از سالهای شما برابری خواهد کرد بنابراین مدت حکمرانیِ او برابر با هفتاد سال از سالهای شما خواهد بود و هنگامی که قیام او فرا برسد در ماه جمادی الآخرة و 10 روز از ماه رجب، آنچنان بارانی بر مردم خواهد بارید که مانندش را ندیده باشند و خداوند با آن باران، گوشتهای مومنان و بدنهای آنان در قبرهایشان را خواهد رویاند. گویی من به آنان می نگرم که (از گور برخاسته اند و ) از سمتِ جُهَینه می آیند در حالی که خاک را از موهای خود می تِکانَند ». (الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج2، ص: 381)
بیان چند نکته:
نکته ی اول: همان طور که مشاهده می فرمایید، این حدیث و البته غالب احادیث مربوط به سیل در آستانه ی ظهور، از جهت سندی دارای اشکال و ارسال هستند و قابل اعتماد نمی باشند.
نکته ی دوم: با در نظر گرفتن مجموع این روایات، فارغ از بحث سندی، در محتوای این روایات اشاره به چهل روز بارندگی آن هم در کل ماه جمادی الثانی و ده روز از ماه رجب می شود، که این اتفاق تا کنون پیش نیامده و لذا نمی توان اتفاقات اخیر را با این روایات منطبق دانست.
نکته ی سوم: درصورتی که این اتفاق افتد، این سوال مطرح می شود که آیا همان سال، سال ظهور است یا خیر؟
پاسخ: نمی توان به صورت قطعی و بدون لحاظ علائم و شرائط دیگر، تطبیق صورت گیرد. چرا که اولا اصل سیل، باد و باران پس از یک دوره طولانی خشکسالی، مسبوق به سابقه است و در گذشته هم در کشور های مختلف و هم در ایران اتفاق افتاده و در آینده هم اتفاق می افتد.
ثانیا امکان بداء از مسلماتی است که مانع تطبیق قطعی در حوزه ی احادیث مهدویت می باشد.
نکته ی چهارم: برای ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، شرائطی نیاز است که از مهم ترین آن ها، آمادگی اکثریت جامعه جهانی جهت فداکاری برای ظهور و تجلی عدالت است.
نکته ی پنجم: وظیفه ما به عنوان منتظران ظهور؛ رفتن به دنبال علائم و شرایط نیست بلکه وظیفه، آمادگی همه جانبه ی فردی و عمومی برای ظهور حضرت و زمینه سازی برای آن منجی عالم بشریت است.
در پایان از خداند می خواهیم، این اتفاقات و وقایع مشابه، از اموری باشند که ذهن های عدالت خواهان عالم را متوجه وظائف خود در قبال، ذخیره ی الهی و خاتم الاوصیاء گرداند تا گامی در جهت آماده سازی جامعه ی جهانی برای ظهورامام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، برداشته شود.
نتیجه اینکه: روایاتی که سیل و بارندگی را بعد از گذشتن یک دوره ی طولانی خشکسالی؛ از علائم ظهور معرفی می کنند، دارای ضعف در سند می باشند و با در نظر گرفتن محتوای آنان، قابل تطبیق با سیل و بارنگی های اخیر در کشور عزیزمان نیستند.
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
💢کرامات قبر بخاری از نظر علمای اهلسنت:
✍️چون بخاری را دفن کردند خاک قبر وی بوی مشک می داد و اهلسنت به زیارت وی می آمدند و ازخاک قبر وی به عنوان تبرک برداشته و استفاده میکردند تا جای که محل قبر وی دچار فرورفتگی شده و به همین دلیل بر قبر وی ضریح ساخته شد و مردم اهلسنت گرو و غبار ضریح قبر بخاری را به عنوان تبرک استفاده می کردند
🤔فقط یک سوال از علمای اهلسنت به مانند مرادزهی مصحح این کتاب دارم:
⁉️چرا وقتی اسم بخاری را برداریم و بگذاریم امام حسین(ع) شیعه می شود مشرک و بدعت گذار، اما به بخاری و حضرات شما که میرسد می شود کرامات اولیاء
#کرامات_بخاری_تبرک_خاک_قبر_بخاری
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠پرسش:
چرا به امام پنجم شیعیان، باقر میگویند؟
......................................................................................................................................
✍ پاسخ:
نکته اول: امام صادق علیهالسلام میفرمایند: پیامبر خدا به جابر بن عبدالله انصاری، فرمودند: «إِنَّكَ سَتُدْرِكُ رَجُلًا مِنِّي اسْمُهُ اسْمِي وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِي يَبْقُرُ الْعِلْمَ بَقْرا»؛ «مردی از اهلبیتم که هماسم و همشکل من و شکافنده علوم هست درک میکنی»(1)
پس لقب «باقر» توسط پیامبر نور و رحمت بر ایشان اطلاق شده است.
نکته دوم: در کتب لغت «باقر» به معنای «شکافنده» و «توسعهدهنده» معنا شده است.
راغب اصفهانی در مفردات خود مینویسد: «يقال: بَقَرْتُ بطنه: إذا شققته شقا واسعا»؛ «وقتی گفته میشود: «بقرتُ» یعنی «شکافتم همراه با توسعه دادن» و در ادامه مینویسد: «وَ سُمِّيَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ بَاقِراً لِتَوَسُّعِهِ فِي دَقَائِقِ الْعُلُومِ وَ بَقْرِهِ بَوَاطِنَهَا»؛ «محمد بن علی علیهالسلام را به خاطر پژوهشگرى و مو شکافیش در باطن و حقايق علوم و نيز وسعت و گستردگى دقّتش در دانشها «باقر» ناميدهاند»(2)
پینوشت:
1. الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 469
2. مفردات الفاظ القرآن، ص: 138
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
audio_2020-02-25_19-52-44.ogg
1.28M
#شبهه:
يه عمري ميگفتن حرم حضرت معصومه و امامزاده ها شفا ميدن ولي الان بخاطر جلوگيري از بيمار شدن مردم اونها رو مي بندن!
✨✨✨✨
🌐@javadheidari110
حکم_شرعی
موضوع: حكم گرفتن روزه مستحبي با داشتن روزه قضا
کسی که برای به جا آوردن روزه میتی اجیر شده ، اگر روزه مستحبّی بگیرد اشکال ندارد . ولی کسی که روزه قضا یا روزه واجب دیگری دارد ، نمی تواند روزه مستحبی بگیرد، و چنانچه فراموش کند و روزه مستحب بگیرد، در صورتی که پیش از ظهر یادش بیاید، روزه مستحبی او به هم می خورد و می تواند نیت خود را به روزه واجب برگرداند و اگر بعد از ظهر ملتفت شود، روزه او باطل است و اگر بعد از مغرب یادش بیاید، روزه اش صحیح است گر چه بی اشکال نیست.
پی نوشت:
توضیح المسائل مراجع ، مسأله ۱۵۶۳
🌐@javadheidari110
💠 نماز صحیح و نماز مقبول
#اخلاق_نماز_مقبول_صحیح
❇️یکی از نکاتی که در باب نماز لازم است مورد دقت قرار گیرد تفاوت بین نماز صحیح ونماز مقبول است.نماز صحیح نمازی است که با شرایط ذکر شده بجا آورده شود اما لزوما همراه با پذیرفته شدن نیست.درواقع نماز صحیح موجب اسقاط تکلیف از بنده می شود اما ممکن است مقبول درگاه احدیت واقع نشود.البته این حرف بدان معنا نیست که اگر نماز ما مورد قبول واقع نشود پس بهتر است ترک شود، بلکه خواندن نماز صحیح خودش موجب نجات انسان از عذاب الهی می شود هرچند موجب تقرب و کمال نگردد.
امام صادق(عليه السلام) درروایتی در بخشی از سخنان خود با بيان حديثى قدسى، برخى از شرايط قبولى نماز و همچنین آثار قبولی آن را يادآور مىشوند.
ایشان می فرمایند:
يَا ابْنَ جُنْدَب قال اللّهُ جلّ و عزّ فى بَعضِ ما اَوْحى: اِنَّما اَقْبَلُ الصَّلاةَ مِمَّنْ يَتَواضَعُ لِعَظَمَتى و يَكُفُّ نَفْسَهُ عَنِ الشَّهَواتِ مِنْ اَجْلى و يَقْطَعُ نَهارَهُ بِذِكْرى و لايَتَعَظَّمُ عَلى خَلْقى و يُطْعِمُ الْجائِعَ و يَكْسوُ الْعارِىَ وَ يَرْحَمُ المُصابَ و يُؤْوِى الْغَريبَ فَذلِكَ يُشْرِقُ نورُهُ مِثْلَ الشَّمسِ اَجْعَلُ لَهُ فى الظُّلْمَةِ نوراً و فِى الجَهالةِ حِلْماً اَكْلَأُهُ بِعِزَّتى وَ اَسْتَحْفِظُهُ ملائكتى يَدْعُونى فَاُلَبّيهِ و يَسْأَلُنى فَاُعْطيهِ فَمَثَلُ ذلك الْعَبدِ عندي كَمَثَلِ جَنّاتِ الفِردَوسِ لا يُسْبَقُ اَثمارُها و لاتَتَغَيَّر عن حالِها(1)
🔵شرایط قبولی نماز:
1.درک عظمت خداوند.
هرچقدر انسان به عظمت و بزرگی خداوند بیشتر معرفت پیدا کند، راه را برای پذیرش نمازش هموارتر نموده است.
2. خودداری نفس از مشغول شدن به شهوات و هوسها
هرچقدر میزان توجه انسان به هوسهای باطل کم تر شود، میزان مقبولیت نمازش افزون تر خواهد شد.
3.سپری کردن هر روز با ذکر و یاد خداوند
4.تواضع در برابر خلق خداوند(پرهيز از فخرفروشى به خلق خدا)
5.سیرکردن شکم گرسنگان( انفاق به نيازمندان)
6.پوشاندن برهنگان
7. مهربانی با افراد مصیبت دیده
8.پناه دادن غریب
🔵آثار نماز مقبول:
طبق روایت مذکور کسی که شرایط قبولی نماز را مراعات نماید از نوری الهی بهره مند می گردد و با این نور در عالم بالا شناخته می شود.
نورانیت این شخص نه تنها مربوط به ملکوت است ، بلکه در زندگی دنیا نیز هرجا با ظلمت روبرو شد خداوند با نور الهی راه را برایش روشن می نماید.(َجْعَلُ لَهُ فى الظُّلْمَةِ نوراً)
علاوه بر این خداوند به برکت نماز مقبولش، به او حلم و بردباری عطا میکند تا در برابر افراد جاهل صبور باشد.
همچنین وجود او را به واسطه فرشتگانش محفوظ می دارد و درخواست او را اجابت مىكند.
آیت الله مصباح در شرح بخش آخر این روایت چنين می گویند:
چنین بندهاى همچون گلها و ميوههاى بهشتى كه هيچگاه پژمرده و پوسيده نمىگردند، هميشه با طراوت و سرزنده است: فَمَثَلُ ذلك العبدِ عندى كمَثَلِ جَنّاتِ الفِردَوسِ لا يُسْبَقُ اَثْمارُها و لا تَتَغَيَّرُ عَنْ حالِها. تفسير عقلانى اين مطلب اين است كه بنده آنچنان با آموزههاى دينى خو گرفته است كه هيچگاه اين حالت او تغيير نخواهد كرد؛ يعنى اين حالات در او ملكه شده و به صورت صفتى ثابت براى نفس و روحش درآمده است.(2)
پی نوشت ها:
. 1.بحار الانوار (من منشورات المكتبة الاسلامية، چ دوم، 1405 هـ. ق.)، ج 78، كتاب الروضة، باب 24، روايت 1، ص 279 ـ 286
2. پندهاي امام صادق(عليه السلام) به رهجويان صادق،مصباح یزدی،ص287
#کارشناس_اخلاق_و_مشاوره
آدرس کانال: @javadheidari110
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
💢 فوری !!!!
باسلام و تبریک حلول ماه رجب
🌎متاسفانه عده ای شیاد و کلاهبردار به اتفاق چند خانم مجهز به ماسک و دستکش به بهانه تست کرونا با نامه جعلی از وزارت بهداشت به ساختمانهای مسکونی مراجعه میکنند و بشکل غافلگیرانه با مواد بیهوشی ساکنین را بیهوش و اقلام ارزنده را به سرقت میبرند لذا انتظار می رود:
۱.جهت پیشگیری و توجه و هوشیاری اطرافیان این موضوع را به آشنایان خود اطلاع دهید
۲.چنانچه موردی مشاهده شد سریعا به ۱۱۰ اطلاع دهید.
❇️ با استغفار باطن خود را شستشو دهیم
حضرتآیتالله جوادیآملی در یکی از جلسات درس اخلاق:🔻
◻️ #ماه_رجب، ماه استغفار است. وجود مبارک پیغمبر(ص) فرمودند: خودتان را با استغفار معطّر کنید. بوی بد گناه شما را رسوا نکند یک وقت میبیند انسان کاری میکند، حرفی میزند، جایی میرود، چیزی مینویسد یا چیزی امضا میکند که آبرویش ریخته است لذا فرمود: «تعطّروا بالإستغفار لا تفضحنّکم روائح الذنوب»
◻️ ماه رجب، ماه درخواست #ظرفیت است، درست است که بعضی از کارهای بدی که کردیم از ما ظرفیت را گرفته است ولی ظرفیتده، همچنان بخشنده است لذا از او ظرفیت طلب کنید، استحقاق طلب کنید، لیاقت طلب کنید و بعد از خداوند مسئلت کنید که به این ظرفیت، پاسخ مثبت بدهد و مظروف را عطا کند.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110