eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
399 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏
💠 قال الامام الرّضا(ع): شیعَتُنا المُسَّلِمُونَ لاِمْرِنا، الْآخِذُونَ بِقَوْلِنا، الْمُخالِفُونَ لاِعْدائِنا، فَمَنْ لَمْ یَكُنْ كَذلِكَ فَلَیْسَ مِنّا. 🍃 شیعیان ما كسانی هستند كه تسلیم امر و نهی ما باشند، گفتار ما را سرلوحه زندگی ـ در عمل و گفتار ـ خود قرار دهند، مخالف دشمنان ما باشند و هر كه چنین نباشد از ما نیست. 📚 (جامع أحادیث الشّیعه، ج 1، ص 171، ح 234) @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
✨حقوق بشر در دین اسلام به چیزی فراتر از زندگی دنیوی می اندیشد. ⚡️ خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه http://shabestan.ir/detail/News/945179 https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫سلام دادا. میگما : ⁉️چرا رهبری فلان آقا را که فلان مشکل را داره، مسئول فلان جا کرده؟ آخه مگه اون یارو، خون به دل ملت و امام امت نکرد، چرا آقا براش نماز خوند؟ چرا اصلا رهبری اسم بعضی مفسدان را اعلام نمی کنند؟ 🔴صبر کن بابا جان، آروم تر با هم بریم،!!!! راستی: می دونستی زمان رسول خدا، ایشون برا عبدالله بن ابی نماز میت خوندند؟ رئیس منافقان مدینه بودا😟 میگن: وقتی سوره ی منافقون نازل شد، همه فهمیدند منظور آیات، همین باباست.👌 ولی پیامبر خدا، حتی بعد از نزول این سوره هم، مستقیما بهش نگفتند بالا چشت ابروست. 😳 بله رسول خدا خطوط را ترسیم فرمودند که کسی فریبش را نخوره. معیار حق و باطل را هم مشخص فرمودند. 👍 حالا غرضم چی بود؟ ✔️ رهبری تو جایگاهی که هستند از چیزایی خبر دارند و مصالحی را در نظر می گیرند که ما بی خبریم. (البته کسی ادعای عصمت هم نداره ها) یعنی میگی حرف نزنیم؟ حرف بزن و بالاتر، خود آقا فرمودند :مطالبه گری کن.🌹 اما مواظب باش مثل این یارو که آدرس غلط می داد، آره درست حدس زدی، موسوی خوئینی ها!! سوراخ دعا را گم نکنی. 🐆 یقه مسئولین مربوطه را بچسب. تو مواردی که قانون مشکل داره: قوه ی مقننه نظارت و ارزیابی نقص می بینیم: قوه ی قضائیه. 🦋 تو اجرائیات و مملکت داری مشکلی هست : صاحب کلید را پیدا کن که با کمک سلبریتی ها، شش هفت سالی هست مشغول کاشت و داشت و برداشت از برجامه!!!!😞 سرت را درد نیارم: زمان صدر اسلام عمر خیلی وقت ها از پیامبر جلو تر می افتاد، خود سنی ها میگندا: تو همین جریان نماز، پیراهن پیامبر هم کشید و می خواست نذاره.... چی بگم والا. خیلی باید هوشیار باشیم از خدا و پیغمبر و در زمان غیبت از امام جامعه ی اسلامی جلوتر نیافتیم... ان شاء الله ✍️ دادا جواد @javadheidari110
یاالله دادا جواد 👍 چه خبرا؟ میگم: مگه قرآن نگفته: در انفاق هم اعتدال را رعایت کنید؟ آیه ی 67 سوره ی فرقان را که داشتم می خوندم یه دفعه سوالی برام پیش اومد؟ با همین دو گوشم از این دو لب مبارک خودت شنیدم که می گفتی: "امام مجتبی علیه السلام گاهی تمامی دارایی خودشون را در راه خدا انفاق می کردند. خو حالا بگو ببینم: قرآن می فرماید در انفاق هم اسراف نکنید. تاریخ میگه امام مجتبی تمام دارائی را بخشیدند. من که گیج شدم. 🔴🔴ههههه. دادا گیج تر شدی نه گیج.... 😁 الان براتون میگم که جریان چیه. ما یه اسراف در انفاق داریم که مربوط به کسانی هس که اگه این کار را کردند باید بشینند و دست جلو دیگرون دراز کنند. اما یه ایثار هم داریم که کار هر کسی نیست. آدم خودش را می خواد. کسی باید باشه که هم خودش و هم اهل و عیالش به این کار راضی باشند و دو اینکه با انفاق همه دارایی دستش جلو دیگرون دراز نشه.. بله دادا🤔 برا مثل من و تو خیرالامور اوسطها معیار هست. اما برای معصومین علیهم السلام، به تعبیر علامه ی جوادی، خیرالامور اکثرها می خواستم فرق بین مساوات و مواسات و ایثار را هم بگم که دیگه طولانی میشه. ✍دادا جواد @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجربه ی تجربه ها، بدترین دردیست که جامعه بدان گرفتار می شود. هرجا که از حقیقت فاصله گرفتیم، جز باختن چیزی عایدمان نشد. بازنده بودن این نسل به این دلیل است که حافظه ی تاریخی اش بشدت ضعیف است. این نسل سر درگم تاریخ پیش از خویش را باری نمی خواند.... https://eitaa.com/roznevesht
تشویق فرزندان به نماز 1. توجه به دورة‌ نوجواني و ویژگی استقلال طلبي و جلب توجه در او. 2. قطع تذکرات پی در پی. امام علي  مي فرمايند: «الافراط فى الملامة تشب نيران اللجاج ؛ زياده روى و افراط در ملامت و سرزنش، آتشِ عناد و لجاجت را مشتعل مى نمايد.» 3. چون دوستان برای او اهمیت دارند و تعلق به گروه همسالان دارد، ضمن احترام به آنها، از طریق وصل او با دوستان مناسب اقدام کنید. 4. به رأي و انديشه او احترام بگذاريد و اجازه دهيد خودش به ارزش نماز پي ببرد و آن را برگزيند و براي بي‌توجهي‌اش به نماز، حساسيتِ زيادي نشان ندهيد. حساسيت بيش از حد، جلو تفكر او را مي‌گيرد. 5. به روش الگويي خود ادامه دهيد. 6. سعي كنيد به گونه اي عمل كنيد كه آثار نماز و عبادات را در رفتار شما ببيند. مانند خوش اخلاقی، احترام به مردم. 7. همیشه بخصوص قبل از انتقاد و توصیه به نماز، بر صفات خوب او تاکید کنید. 8. از روش القاي غير مستقيم (هدية‌ كتاب دربارة‌ نماز، داستان‌هايي در باب نماز و ...) استفاده كنيد. *** نماز صبح*** سه مرحله اي عمل نماييد: الف. اولين باري كه او را صدا مي زنيد زماني باشد كه خودتان از خواب بيدار مي شويد. ب. بار دوم زماني است كه وضو گرفته ايد و مي خواهيد به نماز بايستيد. ج. و مرحله سوم بعد از اقامه نماز است. در هر سه مرحله، رعايت اين نكات را توصيه مي كنيم: - در مرحله اول و دوم براي صدا زدن، كنار رختخواب او رفته و به آرامي چند مرتبه با اسم يا لقبي كه به آن علاقمند است، او را صدا كنيد و سپس رها نماييد. - در مرحله سوم كنار رختخواب او برويد و با ماسا‍ژ دادن نقاطي از بدنش كه براي او خوشايند است (مثل گردن، لاله گوش، پشت دست و...) به آرامي صدايش بزنيد. - زمانِ بيدار شدنِ او را طوري تنظيم كنيد كه بعد از نماز، به كار مورد علاقه اش مثل ورزش بپردازد. ***نباید های آموزش نماز*** الف. براي نماز، متوسل به زور نشويد چون اينكار باعث خواهد شد كه از نماز خاطرات تلخي در ذهن او به جا بماند. ب. تذكرِ به نماز را زماني مطرح نكنيد كه موقع تفريح و يا ديدن فيلم مورد علاقه او مي باشد. ج. هيچ وقت فرزند خود را (در مورد نماز و يا ساير اموري كه مي خواهيد او را تشويق به انجام آن نماييد)، با سايرين مقايسه نكنيد. بخصوص در جلو جمع. د. نباید ‌احساس خستگي كند. لذا در مورد مستحبات یا تند تند نماز خواندن سخت نگیرید. ه. کتاب «روش های پرورش احساس مذهبی نماز در کودکان و نوجوانان» نوشته آقای دکتر غلامعلی افروز، انتشارات انجمن اولیا و مربیان و «هدایت نوجوان به سوی نماز» آقای دکتر علی قائمی مراجعه نمایید. کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
قلم نیز می تواند تسلیم گردد و انظلام را در قالب سازش به خورد مردم دهد، یا کمربه خدمت صاحب منصبان بندد و در مدح آنان از هیچ تملقی فرو گذار ننماید و آبدارترین چاپلوسی ها را در طبق اخلاص پیشکش نماید. قلم می تواند بی قید و بند باشد و متناسب با مقتضیات،   چرخش عقیده را تجربه کند، اما قلم نیز می تواند یک دنده باشد و لجباز و از اصولش، عدول ننماید برخی از قلم ها در کامشان زبان چرب دارند و در ذهنشان جز به غارت و تاراج نمی اندیشند.  برخی از قلم ها، ذرع نکرده،  پاره می‌کنند. و برخی ندیده، قضاوت  برخی دیگر نیز با اندک تاثیری استحاله می شوند. ادامه ی مطلب در https://hawzahnews.com/news/908415 https://eitaa.com/roznevesht
سلام و صد سلام 🌟🌟 💂‍♀️وهابی ها برای نقد «توسل» که از محکمات عقلی و قرآنی است، به هر رطب و یابسی چنگ میزنند. یکی از این ها می گفت: اگر «توسل» مشروعیت دارد، یک مورد بیان کنید که اهل بیت یکی از معصومین را واسطه قرار داده باشند. گفتم: به چشم حضرت زین العابدین علیه السلام در فرازی از دعای خود، چنین می فرمایند: «اللهم إني أشهدك بأنك أنت الله لا إله إلا أنت ، وأن محمدا و عليا وزوجته وولديه عبيدك وإماؤك ، وأنت وليهم في الدنيا والآخرة ، وهم أولياؤك الأولون بالمؤمنين والمؤمنات ، والمسلمين والمسلمات من بريتك ، وأشهد أنهم عبادك المؤمنون ، لا يسبقونك بالقول وهم بأمرك يعملون . اللهم إني أتوسل إليك بهم ، وأتشفع بهم إليك أن تحييني محياهم ، وتميتني على طاعتهم وملتهم». (1) و هم چنین در کافی شریف از امام صادق علیه السلام در مورد دعای رسول خدا آمده است: « كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَقُولُ- نَعَمْ لَنِعْمَ الْمُجِيبُ أَنْتَ وَ نِعْمَ الْمَدْعُوُّ وَ نِعْمَ الْمَسْئُولُ أَسْأَلُكَ بِنُورِ وَجْهِكَ وَ أَسْأَلُكَ بِعِزَّتِكَ وَ قُدْرَتِكَ وَ جَبَرُوتِكَ وَ أَسْأَلُكَ بِمَلَكُوتِكَ وَ دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ وَ بِجَمْعِكَ وَ أَرْكَانِكَ كُلِّهَا وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ بِحَقِّ الْأَوْصِيَاءِ بَعْدَ مُحَمَّدٍ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِي كَذَا وَ كَذَا.». (2) پی نوشت ها: 1. مهج الدعوات و منهج العبادات، ص: 167 و الصحيفة السجادية (ع) (ابطحي) ص 92(ع) دعاء ( 42 ) دعاؤه عليه السلام في قضاء الحوائج. 2. الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص: 584 کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
خدا قوت پهلوون !! خسته نباشی دلاور!!!!! تاجگردون رد شد. کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
❓آيا همه ايرانيان قبل از اسلام زرتشتي بوده اند؟ 🍃 بايد گفت در ايران قبل از اسلام، پيروان اديان متعدد زندگي کرده و همه مردم زرتشتي نبودند آیین های رایج در ایران قبل از اسلام به اجمال عبارتند از: 1️⃣ آئين مغان که قبل از ظهور زرتشت در ايران حاکم بود. 2️⃣ آئين مهرپرستي که در اواخر دوره هخامنشيان رونق گرفت. پيروان اين آئين معتقد بودند خداي مهر يک بار به صورت انساني در يک غار ظهور کرد و چوپانان آن محل به او ايمان آوردند و ... 3️⃣ مانويت که در دوره ساسانيان و در فاصه ظهور مسيحيت و اسلام پديد آمد و در مدت کوتاهي پيرواني زیادی را گرد آورد. 4️⃣ آئين مزدک، که به دنبال يک بحران اجتماعي در زمان قباد ساساني با رهبري مزدک ظهور يافت. 5️⃣ دين زرتشت، زردشت خود را فرستاده خداي خوبي و روشنائي معرفي مي کرد و مدعي بود آئين خود را از اهورا مزدا دريافت کرده تا جهان را از تيرگي ها پاک کند... (1) از زمان ظهور زرتشت تا ظهور اسلام در ايران - که در مدت آن اختلاف است و حداقل حدود 1200 سال فاصله بوده است، - به مرور زمان آئين زرتشتي در ايران توسعه يافت و تا زمان ساسانيان اکثر مردم به آئين زرتشتي گرويده بودند و توسط حکومت ساسانيان به عنوان ديني رسمي ايران معرفي شد. 6️⃣ صابئين که به تعظيم خورشيد، ماه و ستارگان و آتش مي پرداختند و مجوسي نبودند.(2) 7️⃣ يهوديت، پيروان يهوديت نيز با توجه به اينکه پيامبران متعددي از بني اسرائيل مانند: دانيال، حيقوق، مردخاي، حجي، شعيا، ارميا و ... در دوره هاي مختلف در ايران بودند، کم نبود. 8️⃣ مسيحيت، پيروان اين آئين نيز بر مبناي اينکه مبلغان مسيحي در همه جا از جمله ايران فعاليت داشتند، در نقاط مختلف وجود داشتند. ✳️ اکثر اديان فوق و برخي اديان ديگر در آستانه ظهور اسلام پيرواني در ايران داشتند اما اکثريت مردم ايران در اين زمان پيرو آئين زرتشت بودند. که بعد از پیچیده شدن آوازه اسلام در تک تک نقاط جهان مردم فوج فوج به اسلام گرویدند. 📚پی نوشت: (1) حسين توفيقي، اديان بزرگ، انتشارات سمت، تهران، چاپ هفتم 1384، برگرفته از صفحات 56 تا 66. (2) يعقوبي ، تاريخ اليعقوبى، بيروت ، دار صادر، بى تا. ج1، ص158. عبدالله مبلغي آباداني، تاريخ اديان و مذاهب جهان، ج 1، ص 334ـ 336، منطق، قم، 1373ش. کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110