eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
386 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️💠پرسش: ماه مبارک رمضان چگونه مهمانی است که ،مهمان باید از خوردن و آشامیدن اجتناب کند؟! ✍️ پاسخ: درباره روزه ی ماه رمضان، که از آن در روايات به ماه ميهماني خداوند تعبير شده است چنان که رسول اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرموده است: «هو شهر دعيتم فيه إلي ضيافه الله؛ اين ماه ماهي است که شما به ميهماني خدا دعوت شده ايد.» (صدوق، عيون اخبار الرضا، ج1، ص 295) فرق اين دو ميهماني (ميهماني انسان ها و ميهماني خدا) در اين است که در ميهماني انسان ها، بدن ميهمان است و از بدن پذيرائي مي شود و چيزي که مورد نياز بدن هست و بدن از آن لذت مي برد، در اختيارشان گذاشته مي شود. اما در ميهماني خداوند، بدن ميهمان نيست؛ روح ميهمان است. و ميهماني معنوي است؛ فلذا پذيرائي ها هم فرق مي کند. خداوند در اين ماه از روح انسان پذيرائي مي کند؛ چرا که نفس کشيدن هاي روزه دار را ذکر و تسبيح و خواب او را عبادت، و همه اعمال را مورد قبول قرار مي دهد. چنان که پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرموده است: در ماه رمضان خداوند عده اي از فرشتگان را مأمور مي کند تا براي روزه داران دعا کنند سپس آن حضرت مي فرمايد: اين دعا براي روزه داران، در خواست خير و خوبي از خداوند است. و باز فرموده است: جبرئيل به من خبر داد که خداي سبحان فرموده، من فرشتگان را براي دعاي هيچ کسي موکل نکردم، مگر براي روزه داران.( محمد تقي مجلسي، روضه المتقين، ج 3، ص 228) در ميهماني خدا، بعد از پذيرائي يک ماه، در پايان جايزه و هداياي بسيار عظيمي به آن ها مي دهند که تمام هداياي دنيا به اندازه آن يک ماه نمي رسد. آن را هم خداوند سبحان بدون واسطه به بندگان روزه دار عطا مي کنند، و مي فرمايد: الصوم لي و أنا اجزء به» روزه مال من است، و من خودم به روزه دار جزاي آن را مي دهم. و آن، بهشت جاويدان که در حضور ملک مقتدر باشد. آن هم، در روز عيد سعيد فطر عيدي مي دهند چنان که شاعر مي گويد: روز عيد است و من مانده در اين تدبيرم که دهم حاصل سي روزه و ساغر گيرم. امام سجاد ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: «و أرجحنا أفضل أرباح العالمين؛ ما سودي در اين ماه برديم، که هيچ تاجري در هيچ گوشه دنيا نبرده است.» (صحيفه سجاديه، دعاي وداع ماه رمضان.). 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم ⁉️پرسش اول ⁉️1⃣ آیا تابحال شده کسی ازتون پرسیده باشه چرا هیچ کدام از انبیا و ائمه خانم نیستند؟؟ 🖋پاسخ استاد حیدری «زید‌عزه» 1⃣ پاسخ به سوال اول اینکه: بله بارها پرسیده‌اند و ما به آنها هم پاسخ اجمالی داده‌ایم و هم تفصیلی. 🔹 پاسخ اجمالی: حکمت خدا اقتضا کرده است 🔷 پاسخ تفصیلی: فعل خدا بی‌حکمت نیست. ⭕️ شاید با توجه به اجرایی بودن و نیاز به فعالیت زیاد و طاقت فرسا بودن این تکلیف بزرگ از دوش بانوان برداشته شده و لطف الهی شامل‌ حالشان شده است. ⭕️ حال برای روشن شدن مطلب به این ۳ پرسش پاسخ دهید ⏬ 🔘 سوال اول: اگر باری بسیار سنگین را از دوش کسی بردارند و بر دوش فرد دیگری بگذارند آیا این تبعیض و خلاف عدل است؟ خیر 🔘 سؤال دوم: اصلا تبعیض یعنی چه؟ تبعیض یعنی خلاف عدل. عدل یعنی: هر چیزی را جای خود قرار دادن. «وضع الشی فی موضعه» = عدل 🔘 سوال سوم: جای هر چیزی را خدا بهتر می داند یا ما؟ خدا ♻️نتیجه اینکه: اساسا انسان حق اتکیت زدنِ بی‌عدالتی بر خدا ندارد. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⁉️پرسش دوم ⁉️2⃣ چرا حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- که از هر جهت برتر و متفاوت از دیگر زنان عالم هستند نتوانستند پیامبر شوند؟ 🖋پاسخ استاد حیدری «زید‌عزه» 2⃣ و اما در پاسخ به سؤال دوم باید عرض کنم: ❌ سوالتون غلط هست زیرا 🍃اولاً پیامبری یک "منصب" است. 🍃ثانیاً این منصب، " الهی“ است. لذا به توانستن فرد نیست، بلکه بخواست خدا، حکمت و مصلحت اوست. اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ ۗ «۱۲۴/انعام» ♻️ نتیجه اینکه: قطعا مقام حضرت زهرا - سلام‌الله‌علیها- از انبیاء گذشته بالاتر است؛ اما بنا بر حکمت الهی، خداوند منصب را به ایشان نداده است، به جهت حکمتش البته نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که: پیامبر باید در محضر و در بین مردم باشد و اصل این تکالیف (تکالیف پیامبری) با فیزیک زن و طبیعت او ک مقداری زاویه دارد و ارتباطی به حضرت صدیقه‌ی طاهره و یا غیر ایشان ندارد پس این پرسش با حکمت و مصلحت الهی پاسخ داده‌ می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺احکام روزه 🔸 کارشناس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
ahkam-13.mp3
1.7M
🔺احکام روزه 🔸 کارشناس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
💠پرسش: بعضی از نویسندگان، وحی را حاصل نبوغ فکری بشر می‌دانند. آیا این فرضیه درست است؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: نکته اول: پیامبران الهی با ارائه‌ی معجزه، صدق ادعای خود را که ارتباط با خداوند باشد به اثبات می‌رسانند و با طرح یک فرضیه که بر پایه‌ی احتمال بنانهاده شده است نقض نمی‌شود. نکته دوم: این مسئله صرفاً یک ادعا بوده و هیچ استدلال عقلی مؤید آن نیست. نکته سوم: قسمتی از مطالبی که وحی بیان می‌کند، خبر دادن از حوادث آینده هست که هیچ خطایی در آن دیده نمی‌شود این در حالی است که نوابغ در هر رتبه‌ای از نبوغ هم که باشند بااحتیاط و تردید از حوادث آینده خبر می‌دهند و مصون از خطا نیستند. نکته چهارم: حاملان وحی و مدعیان نبوت، به تصدیق نقل متواتر تاریخی، بندگانی صالح و صادق بوده‌اند و بااین‌وجود تمام تعالیم خود را به پروردگار عالم نسبت می‌داده و برای خود هیچ ادعایی نداشته‌اند. نتیجه اینکه: فرضیه‌ی نبوغ نمی‌تواند ارتباط پیامبران از طریق وحی را با خداوند نقض و رد کند. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
ahkam-14.mp3
3.51M
🔺احکام روزه 🔸 کارشناس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺احکام روزه 🔸 کارشناس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار می‌کند: 🔴 نشست علمی با موضوع : احضار روح 🔷 ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر نقی‌پورفر دبیر جلسه: حجت الاسلام خدابین 🔸 زمان: سه شنبه ۷ اردیبهشت 🕐 ساعت: 17 الی 19 ⚫️ مکان: غیر حضوری و به صورت آنلاین (وبیناری) برگزار خواهد شد. ⬅️ لینک ورود: http://irwbr.ir/Cyfyt جهت شرکت در این نشست مجازی لطفا لینک را در مرورگر گوگل کروم تایپ کنید. ❇️ شرکت برای عموم آزاد است. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔰سوال یکی از اعضای محترم کانال ⁉️💠پرسش: سلام،لطف کنید بفرمایید که چرا در سوره کوثر و قدر ، خداوند می‌ فرماید: «إنّا (ما) »؛ چرا نفرموده: «أنا ( من)» ؟ ✍️ پاسخ: 1️⃣ نکته ی اول: اطلاق ضمیر متکلم مع الغیر( در عربی :نحن و در فارسی: ما ) در قرآن کریم متعدد می باشد: ۱. ما آب را نازل کردیم. ۱۸مومنون ۲. ما قرآن را نازل کردیم. ۹حجر ۳. ما راه را به انسان نشان دادیم. ۳ انسان ۴. ما انسان را از آب پست آفریدیم. ۲۰ مرسلات و بسیاری موارد دیگر. 2️⃣نکته ی دوم: کاربرد ضمیر متکلم مع الغیر در آیات، به اسباب و واسطه هایی که در عالم وجود دارد دلالت می‌کند و خداوند، مسبب الاسباب است. توضیح آن‌که: هر کاری در عالم، تحقق پیدا می‌کند، در سایه‌ی اسباب و عواملی است که خداوند آنها را آفریده و قرار داده است. در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام می‌خوانیم: «أبَى اللّه ُ أن يُجرِيَ الأشياءَ إلاّ بِأسبابٍ ، فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيءٍ سَبَبا»؛ «خداوند ابا دارد از اين كه چيزها (امور) را جز از طريق اسباب فراهم آورد . از اين رو، براى هر چيزى، سببى قرار داده است». (کلینی، کافی، ج 1، ص 448) نزول باران، توسط خداوند، به وسیله‌ی باد و تراکم ابرها و دیگر عوامل موجود است. نزول قرآن، توسط خداوند به وسیله‌ی جبرائیل است. تولد نوزاد، توسط خداوند به وسیله‌ی اسبابی که در آن دخیل‌اند، از جمله پدر و مادر می‌باشد. هدایت انسان، توسط خداوند به وسیله‌ی پیامبران و امامان و عقل انسان است. ✅خلاصه این که ضمیر متکلم مع الغیر اشاره دارد به اسبابی که در جهان برای هر کاری وجود دارد؛ در حالی‌که خود این اسباب، آفریده‌ی خداوندی است که خود مسبب الاسباب است. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یاالله دادا جواد 👍 چه خبرا؟ میگم: مگه قرآن نگفته: در انفاق هم اعتدال را رعایت کنید؟ آیه ی 67 سوره ی فرقان را که داشتم می خوندم یه دفعه سوالی برام پیش اومد؟ با همین دو گوشم از این دو لب مبارک خودت شنیدم که می گفتی: "امام مجتبی علیه السلام گاهی تمامی دارایی خودشون را در راه خدا انفاق می کردند. خو حالا بگو ببینم: قرآن می فرماید در انفاق هم اسراف نکنید. تاریخ میگه امام مجتبی تمام دارائی را بخشیدند. من که گیج شدم. 🔴🔴ههههه. دادا گیج تر شدی نه گیج.... 😁 الان براتون میگم که جریان چیه. ما یه اسراف در انفاق داریم که مربوط به کسانی هس که اگه این کار را کردند باید بشینند و دست جلو دیگرون دراز کنند. اما یه ایثار هم داریم که کار هر کسی نیست. آدم خودش را می خواد. کسی باید باشه که هم خودش و هم اهل و عیالش به این کار راضی باشند و دو اینکه با انفاق همه دارایی دستش جلو دیگرون دراز نشه.. بله دادا🤔 برا مثل من و تو خیرالامور اوسطها معیار هست. اما برای معصومین علیهم السلام، به تعبیر علامه ی جوادی، خیرالامور اکثرها می خواستم فرق بین مساوات و مواسات و ایثار را هم بگم که دیگه طولانی میشه. ✍دادا جواد @javadheidari110
ahkam-15.mp3
2.89M
🔺احکام روزه 🔸 کارشناس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺احکام روزه 🔸 کارشناس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
هدایت شده از صادق امینی
ویژه برنامه فناوری های فرهنگی با موضوع کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی باحضور دکتر شهیر در تلوزیون اینترنتی روزبرگ چهارشنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۱ دریافت اپلیکیشن روزبرگ Dte.bz/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺احکام روزه 🔸 کارشناس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
◀️ نمازی عجیب برای جبران600 سال نماز قضا!!!.🤫 1️⃣ روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، روایتی از برخی منابع غیر معتبر با عنوان "نمازی برای جبران ۲۰۰ تا ۶۰۰ سال نماز قضا شده"، دست به دست می شود. این روایت بدون سند، زمان بجا آوردن این نماز را آخرین جمعه ماه رمضان، و چگونگی آنرا، ۴ رکعت و با دستوالعمل و سوره های خاص ذکر می کند( و البته برای بعد از پایان نماز، خواندن دعای؛ یا سامِعَ الصَّوتِ یا جامِعَ الفوَتْ یا مُحْیَ الْعِظام بَعْدَ الْمَوتْ... و الحمد الله رب العالمين الي يوم الدين). 2️⃣ دستورالعمل این نماز عجیب به پیامبر(ص) نسبت داده شده و آثار آن چنان تعجب برانگیز می باشد که حتی در ادامه همین روایت آمده که فاطمه زهرا(س) با تعجب از پیامبر(ص) پرسیدند: مگر هرکس چقدر عمر، و چه مقدار نماز قضا دارد؟!!!، و در پاسخ بیان شده، این نماز، حتی نمازهای قضا شده پدر و مادر(و آشنایان) را نیز جبران خواهد کرد!( بالاخره باید ۶۰۰ سال پر شود). 3️⃣ این نماز با چنین خاصیتی، در کتاب‌هایی مانند « سرور العارفین»( با اسم روی جلد "هاشمی‌حسینی‌نژاد" با عنوان خطاط و نه نویسنده) و کتاب «معراج المؤمن» سید محمدتقی مقدم، آمده است که او هم بدون ذکر سند معتبر، روایت را به کتاب سرور العارفین نسبت داده است.🤔 4️⃣ اما حقیقت آن است که چنین ادعاهایی( حتی با عنوان روایت) نه با روایات معتبر«وجوب قضاء ما فات کما فات // وسائل الشیعه،ج‏۸، ص ۲۶۸. » همخوانی دارد و نه با عقل سازگار است که شخصی با چهار رکعت نماز، نمازهای قضای خود و آباء و اجدادش، آن‌هم تا600 سال گذشته را، یکجا، تسویه حساب نماید و نه در فتاوی هیچکدام از مراجع تقلید، چنین جایگزینی برای نماز قضا ذکر شده است. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎اخلاق در زندگی: 📺 گفتگوی صمیمی کارشناسان‌ مرکز ملی پاسخگوئی استاد حیدری و دهقانی«زیدعزهما» با مبلغین در تلوزیون اینترنتی آینه معرفت 🌈با موضوع: راهکارهای احساس رضایتمندی و نشاط در زندگی 1⃣ گام اول: رعایت ۳ قانون طلائی ۱) برای اطرافیان وقت بگذاریم: الف‌) وقت گذاری برای گفتگوی عاطفی‌، گردش و تفریح و... ب) وقت گذاری ما می‌بایست از نوع فعال باشد نه منفعل ۲) آموختن مهارت‌های زندگی: دست از توهم همه چیز دانی برداریم به تخصص احترام بگذاریم و خود را عقل کل ندانیم چرا که با مراجعه به متخصص او راهکارهای فراوان و مطمئن‌تری پیش روی ما قرار خواهد داد، مهارت‌های زندگی آموختنی است لذا با مراجعه به اساتید مجرب، مطالعه کتاب و... مهارت افزائی کنیم ۳) متعهد به تغییر شویم: وقتی فرد به این باور و نتیجه رسید که از زندگی رضایتمندی ندارد و آن لذت و بهره‌ای را که باید از زندگی بِبَرد را نمی‌بَرَد می‌بایست متعهد به تغییر شود. تغییر عبارتست از: پذیرفتن خطا و اشتباهات خود، بدون انکار و توجیه کردن آنها تغییر ما را وارد یک عرصه و میدان جدید می کند. متعهد به تغییر بودن یعنی اشتباهات خود را کوچک نشماریم، از اشتباهات خود پشیمان باشیم، از اشتباهات خود متنفر باشیم مثلاً خانم می‌تواند با کمترین امکانات موجود نهایت تلاش را برای رضایتمندی از زندگی و شادکامی بکار ببرد. چنین خانمی تعهد در تغییر دارد و به دنبال بالندگی در زندگی است 2⃣ گام دوم: هر شخصی مسئولیت رفتار خود را بر عهده بگیرد این ۲جمله را نصب العین خود کنیم: ۱- زندگیِ خوب از من آغاز می‌شود نه از طرف مقابل هر فردی باید در زمین سبز و زیبای زندگی نقش خود را به خوبی ایفا کند و منتظر پیش قدم شدن طرف مقابل نباشد ۲- من قدرت انتخاب دارم: درست است که همه‌ی شرایط زندگی دست من نیست اما افکارم که دست خودم هست لذا باید فکر لجبازی، قهر و انتقام، دشمنی و دعوا را از سر بیرون کرد. یعنی در برابر بداخلاقی و عصبانیت و یا خدای ناکرده فحاشی طرف مقابل، ما فحاشی نکنیم یک باور غلطی که برخی افراد جامعه دارند، این هست که می‌گویند با هر فردی می‌بایست مثل خودش رفتار کرد. در صورتی که باور صحیح این است که با هر فردی باید مثل خودم رفتار کنم. اصل اولیه‌ی قرآنی این است که «ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ السَّيِّئَة» بدی را با خوبی پاسخ دهیم لذا نباید همانند طرف مقابل رفتار کرد بلکه می‌بایست به گونه‌ای رفتار کنیم که در شأن ماست. در روایت داریم در مقابل بی‌ادبی دیگران سکوت کنیم البته این نکته نباید فراموش گردد که اصل اولیه‌ی قرآنی این است که بدی را با خوبی پاسخ دهیم اما گاهی برخی افراد از خوبی سوء استفاده می‌کنند و شاعر می‌گوید:«خوبی که از حد بگذرد جاهل خیال بد کند» در اینگونه مواقع چون بحث عمد و علم و آگاهی مطرح هست مثل وقتی کودکی عمدی کار خطا انجام می‌دهد تغافل نمی‌کنیم بلکه باید با چنین افراد برخورد قهرآمیز داشته باشیم اما روش قهرآمیزی که همراه با بدی نیست یعنی طبیبانه عمل کنیم: اگر طبیب برای بیمار دارو تجویز کرد ولی بیمار نسخه‌ی اولیه را مصرف نکند نوبت به عمل جراحی می‌رسد اما در عمل جراحی نیز باید اصل نرمش فراموش نشود نباید پزشک تیغ جراحی را با شدت در شکم بیمار فرو کند افرادی که از خوبی و محبت سوء استفاده می‌کنند یا در کودکی تحقیر و تمسخر شده‌اند و یا در کودکی هر آنچه خواسته‌اند در اختیارشان قرار داده شده است، لذا اینها از درون تهی هستند و می‌خواهند این تهی بودن را با نقاب تکبر جبران کنند در مورد شیوه‌ی برخورد با افراد مغرور و خود شیفته باید به کتابهائی که در این زمینه هست مراجعه شود 3⃣ گام سوم: تعاملات منفی را کنار بگذاریم ریشه‌ی نارضایتی چیست؟ وجود تعاملات منفی انتقادات تحقیر آمیز و تخریب کننده، سرزنش‌های مکرر میزان نارضایتی را افزایش می‌دهد امیرالمومنین‌‌علی‌علیه‌السلام فرمودند: «سرزنش که زیاد شود آتش لجاجت شعله‌ور می‌گردد» لذا می‌بایست تغییر را از اصلاح زبان آغاز کرد تغییر: از تحقیر به تکریم، از تهدید به ترغیب از تنبیه به تشویق. یک قاعده‌ی مهم در زندگی: روش مهمانی هست، در خانواده به همدیگر به چشم مهمان نگاه کنیم همانگونه که برای مهمان خانه و سر وضع ظاهری خود را مرتب می‌کنیم، عملکردمان در زندگی با همدیگر همانگونه باشد، یعنی محترمانه با هم رفتار کنیم. زیرا احترام به مراتب بالاتر از محبت است چون شخصیت طرف مقابل حفظ می‌شود علامه‌ طباطبائی فرمودند:ادب یعنی ظرافت در عمل لذا هر چه ظرافت در رفتار بیشتر باشد جذابیت و محبوبیت بیشتر می‌گردد 4⃣ گام چهارم: بپذیریم کامل و بدون نقص نیستیم توجه به این امر سبب می‌گردد: ۱) از اطرافیانمان انتظار کامل بودن نداشته باشیم ۲) اشتباهات دیگران را به سادگی بپذیریم https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
4_5992072203665933522.ogg
2.38M
📌هر روز یک پیام قرآنی 💭امروز:شخصیت امام حسن 🔉گوینده: استاد جواد حیدری، کارشناس مرکزملی پاسخ به شبهات التماس دعا🤲🌹 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺احکام روزه 🔸 کارشناس:حجت الاسلام و المسلمین دکتر صالحی 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3475177519C28bfc4298d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ آنتون چخوف(پزشک و داستان نویس مشهور روسی): ✳️ ‍ درست‌ترين شكل دوست داشتن، آن است كه شما چگونه با یک فرد رفتار می‌كنيد؛ نه اينكه درباره وی چه احساسی داريد. ⁉️با خانواده و اطرافیان و سایرین چگونه رفتار می کنیم؟ 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110