📚 انجیل واقعی و تورات واقعی
🔸 «حقیقت دین مسیح با حقیقت دین اسلام تفاوتی ندارد. همان چیزی را که حضرت مسیح آورده است، اسلام شاید اضافه هم داشته باشد. چون اسلام بعداً آمده؛
🔸 اما مشکل اینجا است که این انجیلی که دست شماست، انجیلی نیست که خدا از آسمان فرستاده باشد. اینها روایات است.
🔸 احتمال دارد آن انجیل اصلی دست #یهودیها باشد؛ یهودیهای فلسطین. آنها خیلی آدمهای مرموزی هستند. بعید نیست #انجیل_واقعی و #تورات_واقعی را داشته باشند. البته قایم میکنند و به کسی نشان نمیدهند.
🔸 اما اینهایی که ما داریم، و من هم دارم، روایت است. با چیزی که خدا بر قلب حضرت عیسی نازل کرده است فرق میکند.
🔸 آن #انجیل متأسفانه الان در اختیار کسی نیست. اگر آن بود، خیلی از مشکلات حل میشد. آدم میگذاشت کنار #قرآن و میدید که اینها با هم هیچ تفاوتی ندارند.»
🌐 قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری در منزل خانواده شهید ارمنی «وهانج رشیدپور»؛ دی ماه ۱۳۹۴.
@javadheidari110
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
〰〰〰🖍
〰〰🖍
〰🖍
📚 وضو با وجود لاک دائم☝️
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استدلال زیبای استاد قرائتی
وقتی مولوی عبدالحمید جوابی برای گفتن نداشت.
#اولی_الامر
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
⚠️ آیا حضرت فاطمهٔ زهرا -علیها السّلام- ابوبکر را مسلمان نمیدانست؟!
▪️ محمّد بن اسماعیل بخاری از رسول خدا -صلّیٰ الله علیه وآله- روایت میکند:
🔹 ولَا يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ يَهْجُرَ أَخَاهُ فَوْقَ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ
🔸 و بر مسلمان روا نیست که بیش از سه روز با برادر خود ترک (صحبت) کند.
📚 صحیح بخاری -با ترجمه نور احراری-، جلد۶، صفحه۵۲۶
▪️ همچنین بخاری از عائشة روایت میکند که گفت:
🔹 فغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْرٍ فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ
🔸 فاطمه دختر رسول خدا (صلّی الله علیه وسلم) خشمگین شد و ابوبکر را ترک کرد و پیوسته از او دوری گزید تا آنکه وفات کرد.
📚 صحیح بخاری -با ترجمه نور احراری-، جلد۳، صفحه۴۹۷
📃 اسکن:
🌐 http://bit.ly/2EFOdDy
🔰 نکته: ترجمه روایات از محقق اهلسنّت آقای «عبد العلی نور احراری» میباشد.
☑️ البتّه شبیه این روایات نیز در کتاب «صحیح مسلم» موجود میباشد.
⁉️ حال سؤالی که از اهلسنّت داریم:
🔴 آیا حضرت فاطمهٔ زهرا -صلوات الله علیها-، ابوبکر را مسلمان و برادر دینی خود نمیدانست که بیش از سه روز -تا آخرین لحظه زندگی خود- با وی قهر بودند؟!
🔵 و یا اینکه خواهید گفت: حضرت فاطمهٔ زهرا -صلوات الله علیها- دنیا پرست بودهاند -معاذ الله- و مرتکب کار حرامی شدهاند که با ابوبکر تا لحظه آخر زندگی خود قهر بودند؟!
⚠️ قضاوت با عاقلان!
🏴 #فاطمیه #غضب_حضرت_زهرا_علیهاالسلام
🔘 @javadheidari110
⚜من حلال زاده بودهام
روزی متوکل عباسی در حالی که جمع کثیری از مردم در دربارش حاضر شده بودند نظرش به شخصی افتاد که وضع سایر مردم را نداشت.
از او سؤال کرد نامت چیست و از چه قبیلهای هستی؟ گفت نام من منصور و از قبیلهی بنی مخنث هستم.
متوکل عباسی پرسید بگو بدانم خلیفه بعد از رسول خدا که بود؟
گفت اسد الله الغالب و مظهر العجائب مولانا علی بن ابی طالب.
متوکل ناراحت شد و به غلامان دستور داد تا او را مفصل بزنند.
در همین حال غلامی به او رساند که بگوید ابوبکر. او هم گفت ای امیر ابوبکر.
متوکل سؤال کرد خلیفه دیگر کیست؟
گفت الطاعن بالرمحین و الضارب بالسیفین و المصلی القبلتین ابی الحسنین امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب.(کسی که به دو نیزه میجنگید و با دو شمشیر ضربه میزد؛ کسی که به دو قبله نماز خواند؛ پدر حسن و حسین، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب).
باز متوکل امر کرد تا او را بزنند تا این که غلامی به او رساند که بگوید عمر. او هم گفت عمر.
برای سومین بار همان سوال متوکل تکرار شد و او گفت ابن عم الرسول و زوج البتول الذی انزل فیه «انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکاة و هم راکعون» مولانا مولی الثقلین علی بن ابی طالب. (پسر عموی رسول و همسر بتول است کسی که دربارهی او نازل شد «سرپرست شما خدا است و رسول خدا و کسانی که ایمان آوردند نماز را اقامه میکنند و زکات میدهند در حالی که در رکوع هستند» مولای ما مولای جن و انس علی بن ابی طالب).
بار هم متوکل دستور داداو را بزنند تا این که به او رساندند بگوی عثمان او هم گفت عثمان.
تا این که وقتی برای چهارمین بار متوکل از او سؤال کرد خلیفهی چهارم کیست؟ گفت یا امیر حجاج بن یوسف ثقفی.
متوکل گفت ای مردک این بار که نوبت علی بود چرا نام او را نبردی؟
گفت هر بار که نام علی را بردم امر به زدن کردی این بار از تو ترسیدم و نام حجاج ظالم را بردم تا در شأن و هم ردیف همان سه نفر باشد.
باز هم متوکل دستور داد او را بزنند.
متوکل از او سؤال کرد بگو بدانم عایشه افضل بود یا فاطمه؟
به کنایه گفت: عایشه.
گفت: چرا؟
گفت زیرا که خداوند فرموده «فضل الله المجاهدین علی القاعدین درجة» یعنی «خداوند مجاهدین را بر کسانی که در خانه نشستند یک درجه برتری داده است» و عایشه بارها در بصره به جنگ با امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) برخواست در حالی که فاطمه هرگز از خانه برنخواست.
باز هم متوکل دستور داد او را بزنند.
متوکل گفت از طایفهی تو هیچکس شیعه نبوده است چگونه تو شیعه ای؟
گفت اگر امان دهی میگویم. گفت در امان هستی. گفت چون من حلال زادهام و مادر و جد و اجداد من زنا نکردهاند.
متوکل بسیار غضبناک شد و چون او را امان داده بود دستور داد او را از دربار و از بغداد خارج کنند.
📜دوبال برای پرواز (تولی و تبری) ص43 به نقل از کتاب أنساب النواصب
@javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جانا سخن از زبان ما می گویی!
👈حتما بشنوید
@javadheidari110
هدایت شده از Hasan Na
🔷 مرکز تخصصی علوم حوزوی علامه کلباسی (ره) نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ جهت تکمیل ظرفیت دانش پژوه می پذیرد.
✅ رشته بررسی کلامی فرق و ادیان با گرایش نقد وهابیت سطح 3 (کارشناسی ارشد)
نمایندگی موسسه دارالاعلام قم
(پژوهش محور)
↙️ مزایای دوره
1⃣ اعطای دانش نامه رسمی سطح 3 از حوزه علیمه قم
2⃣ خدمات علمی رفاهی
3⃣ کمک هزینه تحصیلی ویژه
📌 شرایط پذیرش
✅ دارا بودن مدرک اتمام سطح دو، یا اشتغال به تحصیل در پایه نهم حوزه علمیه.
✅حداکثر سن ۳۸ سال.
⏰ ثبت نام تا ۱۸ دیماه ۱۴۰۰
↙️ اطلاعات بیشتر در کانال ایتا
https://eitaa.com/joinchat/3383099515C2de6395922
☎️ تلفن تماس ۰۳۱۳۲۲۳۵۹۸۲-۰۹۱۳۴۴۶۲۰۴۰
🏠 آدرس اصفهان خ حکیم جنب مسجد حکیم – مقبره و مرکز تخصصی علامه کلباسی(ره)
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
🌤
☀️
پرســـ❓ــش
آیا گسترش ظلم و گناه میتواند ظهور را نزدیک کند؟
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه
🛑 مقدمه
روایتی از وجود مقدس پیامبر عظیمالشان اسلام که کسی در صحت آن شکی ندارد و از جهت سند و قطعیت مورد اتفاق شیعه و اهلسنت است.
حضرت میفرمایند:
(لَو لَم يَبْقَ مِن الدُّنيا إلاّ يَومٌ واحدٌ لَطوّلَ اللّه ُ ذلكَ اليومَ حتّى يَبعَثَ فيهِ رجُلاً مِن وُلدي يُواطئُ اسمُه اسمِي يَملَؤها عَدلاً و قِسْطا كما مُلِئتْ جَورا و ظُلما) اگر از عمر دنيا جز يك روز باقى نمانده باشد خداوند آن روز را دراز مى گرداند تا مردى از نسل مرا برانگيزد كه همنام من است و دنيا را از عدل و داد مى آكند همچنان كه از ستم و بيداد آكنده شده است.
📚الغيبة، للطوسی، جلد۱، صفحه۴۲۵
📚سنن ابن ماجة، ج۲، ص۹۲۹
📚صحيح مسلم، كتاب الامارة، باب 1، شماره 10
📚مسند احمد بن حنبل، ج5، ص۸۶
اما متاسفانه برخی افراد به غلط گمان کردهاند طبق این روایت باید برای اینکه ظهور زودتر محقق شود میبایست در جامعه ظلم و جور را شیوع دهیم.
در ذیل به برخی از نکات و دلائل در رابطهی با نادرستی برداشت برخی افراد از این حدیث نبوی، اشاره شده است:
1⃣ در این روایت دستوری به شیوع ظلم و جور نشده است بلکه پیامبر دارند خبر میدهند از اینکه در آخرالزمان در آستانهی ظهور چنین اتفاقی خواهد افتاد.
2⃣ شیوع ظلم با زیاد شدن ظالم تفاوت دارد؛ به عنوان مثال وقتی وارد محیطی میشویم که بوی عطر تمام فضا را گرفته است اما نمیشود از شیوع بوی عطر نتیجه بگیریم هر کسی در این محیط قرار دارد عطر زده است زیرا چنین برداشتی نادرست است.
در آستانهی ظهور نیز ظلم و جور جهان را فرامیگیرد اما اینطور نیست که همهی مردم ظالم شوند و دست به ظلم و ستم بزنند.
3⃣ امامزمان برای مقابلهی با ظلم و گستراندن عدل ظهور میکنند پس چگونه ممکن است شیوع ظلم و جور را بپسندند، افرادی که به نیت الهی برای خسنودی امامزمان میخواهند ظلم و جور را در عالم گسترش دهند زیرا امام زمان -عجلاللهتعالیفرجهالشریف- به همان سیرهی جدشان رسولالله -صلیاللهعلیهوآلهوسلم- عمل خواهند کرد و به امر الهی برای مقابله با ظلم ظهور میکنند حال چگونه ممکن است ایشان اعمال ظالمانه و مخالف با عدل الهی را بپسندند.
♻️نتیجه اینکه:
این برداشتِ از روایت، برداشتی کاملا نادرست است. بنابراین باید برای ظهور حضرت ولیعصر -عجلالله فرجهالشریف- زمینهها و شرایط ظهور آن حضرت را با شناساندن شخصیت ایشان به عنوان گسترانندهی عدل و داد، به جامعهی جهانی معرفی کنیم.
#عقائد
#امامت
#شبهات_مهدویت
#برنامهی_رادیوئی_چشمبهراه
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
☀️
🌤
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
🔻جملات کلیدی و روشنگرانه مقام معظم رهبری راجع به «۹ دی» و «فتنه»
▪️فتنهها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنهانگیز دستش کوتاه میشود. ۱۳۷۸/۰۵/۰۸
▪️فتنهانگیختن و بد دل کردن مردم نسبت به یکدیگر، یکی از مواد برنامهای است که دشمنان نسبت به این ملت در نظر دارند. ۱۳۷۹/۰۱/۰۶
▪️دنیاطلبان برای اینکه به مقاصد خودشان برسند، در جامعه فتنه ایجاد میکنند؛ جنگها، تبلیغات دروغین، سیاستبازی های ناجوانمردانه؛ اینها ناشی از همین دنیاطلبی هاست. ۱۳۸۷/۰۶/۲۹
▪️در اوائل حوادث بعد از انتخابات ۸۸ اولین کاری که شد، تردیدافکنی در کار مسئولین رسمی کشور بود؛ در کار شورای نگهبان، در کار وزارت کشور. این تردیدافکنی ها خیلی مضر است؛ دشمن این را میخواهد. ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
▪️در شرائط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خدای متعال حجت را همیشه تمام میکند؛ هیچ وقت نمیگذارد مردم از خدای متعال طلبکار باشند و بگویند تو حجت را برای ما تمام نکردی، راهنما نفرستادی، ما از این جهت گمراه شدیم. ۱۳۸۸/۱۰/۱۹
▪️فتنه معنایش این است که یک عدهای بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضای غبارآلود، دشمن صریح بتواند چهرهی خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند. ۱۳۸۸/۱۰/۲۹
@javadheidari110
#تمثیل_قرینه_سازی
❌ مثل چای تلخ!
🌴کنار چای تلخ همیشه یا قند است یا شکر، به همین خاطر هم هست که گوارا میشود.
یادت باشد بعضیها مثل چایاند؛ یعنی تلخاند. 😊
❄️پس با آنها شکر باش یعنی شیرین حرف بزن، شیرین رفتار کن.
🔰به قول سعدی شیرین حرکات باش و این سفارش خداست.👌
«إدفَع بِالَّتی هِیَ أحسَن السیئه» سوره فصّلت/۳۴
بدیهای دیگران را با خوبیهای خود دفع کن.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
uZ8JGoAbCgrjdve3niPpYHF5SWsexL92dhSmjfBv.mp3
5.66M
🔉در آمدی بر کلام جدید 8⃣
✅ موضوع :ولایت فقیه و رهبری
🎤 استاد حیدری
زمان 📅مرداد99
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری
گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🔹#در_آمدی_بر_کلام_جدید
🔹#استاد_جواد_حیدری
🔹#گروه_تبلیغی_پاسخگو
💎•┈••✾••┈•💎
@javadheidari110
🌹 ⚘﷽⚘
✨💫✨
محدّث بزرگوار سید جزایرى در زهرالربیع از ابن خلکان و حاج میرزا هاشم خراسانى در منتخب التواریخ از اثنى عشریه حکایت مى کنند که:
🍀روزى مردى با زن خود مشغول غذا خوردن بود و غذا مرغ بریان بود، سائلى بر درب خانه اظهار حاجت کرد، آن مرد او را محروم کرد و چیزى نداد، بعد از مدّتى روزگار بر او برگشت و ثروت و دارایى اش از بین رفت و زن را نیز طلاق داد. زن با مرد دیگرى ازدواج نمود. از اتفاقات عجیب آن که، روزى آن زن با شوهر دوّم مشغول غذا خوردن و از جمله مرغ بریان بود که فقیرى بر درب خانه خوراک خواست. مرد گفت: مقدارى غذا و مرغ براى او ببر. وقتى زن غذا را به دست فقیر مى داد، دید گویا او را دیده است، دقّت کرد...
سبحان الله، چه مى بینم! همان شوهر اوّلش بود که به این روز افتاده بود. گریه اش گرفت و برگشت. شوهر سبب گریه را پرسید پاسخ داد: شوهر اوّل من بود، یک روز با او غذا مى خوردم گدایى آمد و او آن گدا را محروم کرد. مرد گفت: خدا گواه است آن سائل من بودم و چون تلخى ناامیدى را دیده ام نمى خواهم کسى از در خانه ام محروم برود.
🍂 @kashkool_mashkool
@javadheidari110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
اعتنا نکردن ب شک در نماز
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از سلاله اخلاقی
1_1387911950.mp3
18.86M
🦋چشم_به_راه🦋
⁉️ درمورد علائم ظهور و بیماری کرونا کدام گزینه صحیح است؟
الف) تطبیق دادنهای غیریقینی در راستای نشانه های ظهور ممنوع است.
ب) هیچ دلیل بر نشانه بودن کرونا در رابطه با ظهور امام زمان ( عج) وجود ندارد .
ج) هر دو گزینه مورد است .
🔰 از ساعت ۱۲:۱۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ فرصت دارید در مسابقه چشم به راه شرکت کنید. برای راهنمایی برنامه چشم به راه را در ساعت ۱۲:۰۵ از رادیو اصفهان بشنوید.
📱 گزینه صحیح با ذکر نام و نام خانوادگی و نام مسابقه چشم به راه به 300003344 ارسال کنید.
هر هفته، یک برنده به قید قرعه جایزهی اسکان و پذیرایی سفر به مشهد از طرف کانون خدمت رضوی دریافت میکند.
@javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید |روایت بغضآلود رهبر انقلاب از انتظار حاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل جراحی و همراهی با خانواده دوست شهیدش
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
♦️ اطعام مسکین ویتیم واسیر در یک روز بود، نه سه روز🛑
نقلی که میگوید اهل بیت(علیهم السلام) سه روز پیاپی غذای خود را به فقیر ویتیم واسیر دادند وتمام این مدت گرسنه ماندند، وحتی در برخی کتب بنا به نقلی منسوب به جابر بن عبدالله انصاری گفته شده که حسنین(علیهما السلام) از شدت گرسنگی میلرزیدند!، منشأ این نقل از منابع اهل سنت است نه از امامان ما (علیهم السلام).
روایت امام صادق(علیه السلام) از آن واقعه بنا بر آنچه در تفسیر قمی ودر تفسیر مجمع البیان به نقل از تفسیر قمی آمده، اینست که:
«نزد حضرت فاطمه(علیها السلام) مقداری جو بود. با آن «عَصیدة» (کاچی، نوعی حلوا) درست کردند. هنگامی که آماده شد وآنرا پیش رویشان گذاشتند مسکینی آمد وگفت: مسکینم، رحمت خدا بر شما باد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) برخاست ویک سوم آنرا به او داد.
طولی نکشید که یتیمی آمد وگفت: یتیمم، رحمت خدا بر شما باد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) برخاست ویک سومِ دوم را به او داد.
سپس اسیری آمد وگفت: اسیرم، رحمت خدا بر شما باد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) یک سوم باقیمانده را به او داد.
بدین ترتیب خودشان آنرا نچشیدند. وخدای سبحان این آیات را در شأنشان نازل کرد.»
همانطور که مشاهده میشود در روایت امام صادق(علیه السلام) تمام ماجرا در یک روز بوده نه سه روز.
شیخ مفید نیز در کتاب «مسار الشيعة»، تاریخ این ماجرا را در شب بیست وپنجم ذي الحجة، یعنی مجموعاً در یک شب، ونزول سورۀ انسان را در فردای آن، روز بیست وپنجم گفته است.
نکتۀ دیگر راجع به روزه بودن اهل بیت(علیهم السلام) در آن روز ونیز علت روزه، در این روایت حرفی از نذر وروزه وافطار نیامده ومیماند تعبیر آیۀ شریفه که میفرماید ﴿يُوفُونَ بِالنَّذْر﴾(انسان: ٧) واز آن فهمیده میشود که این اطعام در پی وفای به یک نذر بوده.
شیخ مفید در کتاب «مسار الشیعة» سخن از روزه آورده وبر اساس سخن ایشان این نذر، نذر روزه واین اطعام بهنگام افطار بوده.
اما اینکه سبب این نذر چه بوده؟ آیا حسنین(علیهما السلام) مریض بودند واین روزه به نیت شفای ایشان بوده؟ وآیا این نذر پیش یا پس از بکار بستن راههای طبیعی درمان بوده؟ گرچه همۀ اینها محتمل است اما نقل معتبری در این خصوص نیست ونمیتوان بطور حتم نسبت داد.
اما راجع به روزه بودن حسنین(علیهم السلام)، شیخ مفید گرچه نزول آیه را در حق امیرالمؤمنین، حضرت فاطمه، امام حسن وامام حسین(علیهم السلام) بیان کرده اما تصدق وروزه بودن را تنها به امیرالمؤمنین وحضرت فاطمه(علیهما السلام) نسبت داده وحرفی از روزه بودن حسنین(علیهما السلام) نیاورده.
دربارۀ ذکر فضائل اهل بیت(علیهم السلام) والگوگیری از آن بزرگواران، مرحوم شیخ صدوق حدیثی از امام رضا(علیه السلام) نقل میکند به این مضمون که مناقب وفضائل ما اهل بیت را از خودمان بگیرید واز مخالفانمان نقل نکنید؛ زیرا مخالفان ما دربارۀ فضائل ومناقب ما اخباری را جعل کردهاند!؛ «إنّ مخالفينا وَضَعُوا أخباراً في فضائلنا!»1️⃣
ای کاش به مفاد این فرمایش امام رضا(علیه السلام) عمل میشد..
اگر فرضاً هیچ ملاکی برای ترجیح روایت امام صادق(علیه السلام) بر خبرِ منقول از دیگران نمیبود همین غیرطبیعی بودنِ سه روزِ پیاپی گرسنگی کشیدن واکتفا به آب، وعدم اهتمامِ سرپرست خانواده به تهیۀ غذایی دیگر در هر روز پس از هر انفاق، خصوصاً با آن وصفِ منقول نسبت به حسنین(علیهما السلام) که میلرزیدند وبا آن شدت ضعفی که نسبت به حضرت زهرا(علیها السلام) نقل میشود، ونیز با ترسیم چنین تصویری از پیامبر رحمت(صلّی الله علیه وآله) که سه روز پیاپی از اهل بیتش بیخبر باشد!، اینها قرائنِ استبعادی ونشانههای غیرواقعی بودن آن خبر است.
وبا معلوم شدن این حقیقت که آنچه در واقعۀ ایثار واز خودگذشتگی در اطعام به مسکین ویتیم واسیر روی داد در یک شب بوده است نه در سه شب، دیگر جایی برای طرح چنین اشکالی نمیماند که چرا امیرالمؤمنین(علیه السلام) به مفاد سفارش پیامبر(صلّی الله علیه وآله) مبنی بر «لا صدقةَ وذو رَحِمٍ محتاج»2️⃣ عمل نکرده باشد وکودکان خردسال وبشدت نیازمند خود را بر دیگران مقدم نکرده باشد.
وجهت اطلاع اینکه طرح این اشکال از سوی بنیانگذاران سلفیگری، إبن تیمیّه وشاگردش إبن قیّم جوزیّه، وبعنوان دلیلی برای انکار شأن نزول آیات مربوطه در فضیلت اهل بیت(علیهم السلام) بوده است، که اساس آن مبتنی بر نقلی است بیاعتبار که ناقلش تنها خودشانند!
ــــــــــــــــــــ
1️⃣ عیون أخبار الرضا(علیه السلام) ١: ٢٧٢.
2️⃣ من لا یحضره الفقیه(صدوق، ٣٨١ق) ٢: ٦٨، ح١٧٤٠؛
همان ٤: ٣٦٩، ح٥٧٦٢؛
همان ٤: ٣٨١، ح٥٨٢٨؛
الإختصاص(مفید، ٤١٣ق): ٢١٩.
@javadheidari110
💠 حدیث روز💠
💎 توصیهای اخلاقی از أمیر بیان
🔻امام على علیهالسلام:
اِقبَل عُذرَ أخيكَ، فَإِن لَم يَكُن لَهُ عُذرٌ فَالتَمِس لَهُ عُذرا
❇️ عذر برادرت را بپذير و اگر عذرى ندارد، برايش عذر بتراش.
📚 تحف العقول: ص 112
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
❇️ وحدت در کلام آیت الله مصباح یزدی
اما در برابر معاندین و یا کسانی که آن چنان تحت تاثیر تبلیغات اینان قرار گرفتهاند که یقین کردهاند که مذهبشان حق و مذهب شیعه باطل است، چه وظیفهای داریم؟ اگر ما در بیان حق و اثبات بطلان مذاهبِ باطل، کوتاهی کنیم به خدا، به پیغمبر صلی الله علیه و آله، به انسانیت، به شهدا، به گذشتگان و به آیندگان خیانت کردهایم. در این صورت ما هم عملا جزء شیاطینی شدهایم که راه حق را مسدود میکنند.
بنابراین ما دو وظیفه داریم؛ یک وظیفه، وظیفه علمی است که باید در فضای علمی و تحقیقی مبانی تشیع را اثبات کنیم؛ چون معتقدیم اسلام حقیقی تشیع است و آنچه که اهلبیت علیهم السلام پذیرفته و عمل کردهاند همان چیزی است که پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودهاند. وظیفه دوم رفتار مناسب داشتن است. پرخاشگری، بیادبی، بیاحترامی کردن کار صحیحی نیست. این کارها باعث میشود که هدف ما به تأخیر بیافتد یا نقض شود. این راهی است که شیطان به انسان نشان میدهد و او گمان میکند که چنین رفتاری شجاعت است.
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110