eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
386 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅مسجد جامع شهر زازران✅ ◀️ تبیین منازل الآخره و مواقف حیات پس از مرگ🌷 🗓۱۴۰۳/۹/۹ 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
💥 با سلام و عرض خدا قوت محضر همه ی سرورانم. ◀️ روز چهارشنبه، در جلسه ی انجمن مدرسه ای شرکت کردم. به پیشنهاد اعضاء محترم، بنا شد به بهانه ی شب یلدا، به دانش آموزانی که در مدرسه، نسبت به تهییه ی ضروریات تحصیل (پوشاک، لوازم التحریر ووو ) با مشکل روبرو هستند، بسته هایی آماده و با تکریم به درب منازلشان، تحویل داده شود. 🔻 اگر عزیزی قصد کمک در این کار شایسته و حضرت زهرا پسند را دارد، با حقیر در ارتباط باشد. 🌹شاید لبخند یک کودک، موجبات ریزش برکات حضرت حق را به دنبال داشته باشد. ✍جواد حیدری 📞 ۰۹۱۳۸۰۵۳۹۸۱ @khameneieshQ 🔺شماره کارت بانکی: 6037997552329840 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
❌ علل و انگيزه‌های ناسازگاری فرزندان: 👇👇👇 ۱) علل ارثی: گروهی معتقدند که بسياری از ناسازگاری‌های دانش‌آموزان، ريشه در سرشت و طينت آنها دارد كه به‌ همراه ژن از طريق والدين به آنها منتقل می‌شود. ۲) علل زيستی: مانند نقص عضو، اختلال در بينايی و شنوايی و اختلال در مغز و دستگاه‌های عصبی، پيش يا حين يا پس از تولد می‌تواند از ديگر عوامل باشد. ۳) علل روانی: مانند وجود فشارهاي درونی، ميل به استقلال، وجود تعارض و كشمكش در مدرسه، به خصوص زمانی‌كه دانش‌آموز خود را بی‌پناه و بدون پشتوانه احساس كند، عادات عصبی مانند ناخن جويدن و انگشت مكيدن در او مشاهده ميشود. ۴) علل عاطفی: مانند احساس محروميت ازمحبت والدين، ناكامی از دستيابی به اهداف مورد علاقه، فقدان امنيت عاطفی به هر دليل ممكن. ۵) علل اجتماعی: مانند نابه‌سامانی و اختلاف و درگيری ميان اعضای خانواده، متاركه والدين، بدآموزی از الگوهای خانه و مدرسه و جامعه، فقدان مقبوليت در ميان ديگران، يادگيری رفتارهای نامطلوب از گروه هم‌سالان، نداشتن نظارت كافی والدين، فقدان قانون منصفانه و قاطع در خانه و مدرسه، مشكلات اقتصادی و… ۶) علل تربيتی: مانند نبود يا افراط در محبت، ناهماهنگي ميان عاملان تربيتی در خانه و مدرسه و جامعه، برآورده كردن تمام خواسته‌های دانش‌آموز بدون چون و چرا و يا به عكس، تنبيه بدنی و آزارهاي روانی، مقايسه و تحقير و سرزنش دانش‌آموز و… 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ جایگاه ام المومنینی برای زنان پبامبر اکرم صلوات الله علیه و آله⭕️ قرآن کریم به روشنی، همسران پیامبر را امهات المومنین می داند و بدون شک این عنوان یک جایگاه خطیر، حساس و والایی را برای همسران پیامبر اکرم قرار می دهد. " النبی اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم" اما حفظ این جایگاه حدوثا و بقاء مشروط به شرائط و حامل مسئولیاتی است که التزام به آن ضروری است. " ینساء النبی لستن کاحد من النساء ان اتقیتن" زنان پیامبر بسان دیگران نیستند. و ظاهرا این تقوایی که در آیه بدان مامورند، تقوای مخصوصی است که لا اقل برخی درجات آن از همسران پیامبر به جهت اضافه تشریفی به وی بیش از دیگران متوقع است. مثل اینکه از آنها به نحو ویژه ای خواسته می شود : ١. لا تخضعن بالقول ٢. قرن في بيوتكن و لا تبرجن تبرج الجاهلية الاولى و ... قرآن در عین اشاره به جایگاه خطیر و مهم همسران پیامبر ص آنها را از اینکه مبادا مبتلا به گناه بزرگی شوند به شدت پرهیز می دهد تا جایی که اگر " من يأت منكن بفحشة مبينة يضاعف لها العذاب" .البته از سوی دیگر " من يقنت منكن لله و لرسوله ...نوتها اجرها مرتين". هم عذاب بیش از دیگران در صورت عدول از وظایف و هم ثواب مضاعف در صورت رعایت حدود الهی. پس محتمل است شخصی، ام المومنین باشد و در قعر عذاب جهنم . ✅سوره مبارکه تحریم پرده از برخی اسرار بر می دارد که متاسفانه نشان می دهد برخی همسران پیامبر، التزام کافی به دستورات قرآنی نداشته؛ سهل است گونه ای علیه او( نبی اکرم ص) توطئه و دسیسه کرده اند و یا حداقل سودای آن را در سر پرورانده اند که در نتیجه با اعلام و انذار صریح و تند حق مواجه گردیده اند که این اعلان و این سبک بیان در قرآن در نوع خود مسبوق به سابقه نیست. " و ان تظاهرا عليه فان الله هو مولاه و جبريل و صالح المومنين و الملائكة بعد ذلك ظهير". حقا لحن عجیب و تکان دهنده ای است. آخر یک زن چه می تواند بکند که در مقابل، لازم است خداوند اعلام کند" اگر علیه او بشورید من و جبریل و صالح المومنین و فرشتگان پشتیبان او هستیم. " و باز در همین آیه بالصراحه از انحراف قلبی آنها یاد میشود" فقد صغت قلوبكما". و در ادامه سخن از استبدال این دو نفر به همسرانی بهتر از این همسران منحرف به میان می آید که مسلم و مومن و قانت و تائب و ... باشند. و شگفت آنکه در این سوره از دو زن منحرف و کافر یاد می شود که هر دو از همسران پیامبر بودند و باز از دو بانوی مکرم یاد میشود که یکی از آنها بدون همسر و دیگری همسر فرعون است. پس می شود ام المومنین بود و در عین حال قدر این شرافت و کرامت الهی را ندانست و به آتش قهر و غضب الهی سوخت و عذاب دو چندان را تجربه نمود. پس ام بودن مادام که همراه تقوا نباشد ولو ممکن است در دنیا برخی آثار فقهی حقوقی و مانند آن را داشته باشد ولی در آخرت ممکن است صاحب آن نه تنها گرفتار عذاب بلکه بیش از دیگران( به خاطر قدر نشناسی نسبت به این جایگاه مهم) به قهر الهی گرفتار آید. این شخص مخاطب در این آیه" ان تتوبا الی الله..." نه تنها در زمان پیامبر ص دست از دسیسه و فتنه بر نداشت و سر نبی را فاش نمود بلکه بعد از وفات پیامبر ص نیز همین رویه علیه صالح المومنین توسط او اعمال گردید و شد آنچه شد. پس اگر شیعه برای برخی از امهات المومنین احترام و جایگاهی قائل نیست و آنها را مستحق عذاب الیم میداند راز و ریشه اش در خود قرآن شریف بیان شده است. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5_6100415936278299650.ogg
2.03M
❎میخواستم بدونم ولایت فقیه پشتوانه حدیثی داره؟ 🎙استاد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️نکاتی پیرامون احترام والدین و مدیریت تنش های احتمالی⭕️ 1. وجود اين اختلاف نظرها، امريست طبيعي كه البته هم شما و هم والدينتان بايد اين اختلاف نظرها را به بهترين شكل مديريت كنيد. (مثلاً هر کسی در زمین خود بازی کند و خود را بدهکار بدانیم نه طلبکار) 2. خواسته هاي خود را در فضايي كاملاً صميمي و بدون تنش با ایشان مطرح نماييد و اگر در مورد مسائل مهم به نتيجه مشتركي نرسيديد، به ايشان پيشنهاد بدهيد كه با يكديگر نزد يك مشاور برويد. 3. لج بازی با والدین، به ضرر شماست پس به جای لجبازی، احسانِ بیشتر نمایید. 4. صبر بر اذیت والدین باعث خواهد شد که توانایی شما برای صبر بر مشکلات بزرگتر در آینده زندگی بیشتر شود. 5. تصور کنید که اگر روزی شما مانند والدین تان شدید، چه انتظاری از فرزندان خواهید داشت. 6. با صبری که می کنید ناخودآگاه فرزندان شما احترام به والدین را یاد می گیرند. 7. انتظار نداشته باشید همان نوع رابطه‌ای که بین شما و یکی از دوستان صمیمی‌تان وجود دارد، بین شما و پدر و مادرتان نیز برقرار شود؛ 8. هرگز زبان به شکوه و گلایه از آنها نگشایید؛ بلکه از آنها تعریف و تمجید کنید و از زحماتشان تشکر و قدردانی نمایید، بخصوص در حضور دیگران. 9. از فرد واسطه‌ای که مورد احترام و اعتماد پدر و مادرتان است (مانند پدربزرگ، مادربزرگ و یا خواهرتان)، برای ایجاد یا افزایش رابطه عاطفی مثبت بین خود و اعضاي خانواده کمک بگیرید؛ 10. به جاي ذهن خواني سعي كنيد با ايجاد فضايي صميمي در موضوعات مختلف، با خانواده خود وارد گفتگو شويد. 11. اگر خیر دنیا و آخرت را می خواهید احترام به والدین کنید. چند روایت: الف. رسول گرامی اسلام می فرمایند:«هرکس دوست دارد عمرِ زیاد و روزی فراوان و روزگار خوشی داشته و از زندگی خود لذت ببرد، و فرزندانش به او احترام کنند، باید به پدر و مادر خود نیکی و احسان نماید چون این کار بخشی از اطاعت خداوند است». ب. امام صادق فرمودند: «... هرکس دوست دارد لحظه مرگ برایش آسان باشد؛ و هرکس می خواهد پیش از مرگ، فقر و نداری سراغ او نیاید، باید به پدر و مادر خود احسان و نیکی کند و با آنان مودبانه و محترمانه رفتار نماید». ج. باز آن حضرت می فرماید: «حتی اشخاصی که فاسد و نابکار هم هستند، در اثر خوبی به پدر و مادر از امکانات خوب مالی در دنیا بهره مند می شوند». 12. هيچ منافاتي ندارد که با نظر کسي مخالف باشيد و احترام او را هم حفظ کنيد. در مواجهه و گفت و گو با پدر يا مادري که نظرش را نمي پسنديد: الف. صحبت هاي ايشان را قطع نکنيد. ب. رفتار يا حرکتي نکنيد که گمان کنند، شما او را مسخره مي کنيد. ج. کلمات سبک به کار نبريد و صدايتان را بلند نکنيد. د. نظرات خود را با استدلال و منطق بيان کنيد. ه. اگر سخنانشان را منطقي نمي دانيد، با ايشان بحث و استدلال نکنيد. و. زماني که پدر يا مادرتان عصباني است، با ايشان مجادله نکنيد، تا به حالت عادي بازگردند. ز. اگر خودتان نمي توانيد با ايشان گفت و گو کنيد، يا ايشان از حرف زدن با شما عصباني مي شود، سخنان خود را بنويسيد و به ايشان بدهيد. ح. هر روز از پدر يا مادرتان بپرسيد: چه کمکي مي توانم به شما بکنم؟ 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
💥 مدرسه ی مسجد محور🌹 کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️چرا با وجود استان‌های محرومی چون سیستان و خوزستان که نیاز به کمک دارند بودجه کشور و مالیاتی که از ما گرفته می‌شود باید خرج کشورهای غزه و فلسطین و سوریه و لبنان شود؟! 🔶 اول: بودجه‌ی هر استان مشخص است و هیچ وقت بودجه‌ی یک استان را به استان دیگر نمی‌دهند چه برسد بخواهند بودجه آن را به کشوری دیگر بدهند. 🔷 دوم: بودجه‌ی هر چیزی مشخص است مثلا بودجه‌ی عمران و آبادی مشخص است، بودجه علمی و فرهنگی مشخص است، بودجه نظامی و دفاعی مشخص است و هیچ‌گاه بودجه عمرانی و فرهنگی را صرف بودجه نظامی نمی‌کنند. 🔶 سوم: هر کشوری برای دفاع از مرزهای خود در برابر دشمنان موجود و دشمنان احتمالی بودجه‌ای را به عنوان بودجه‌ی نظامی قرار می‌دهد؛ 🔺 مثلا بودجه‌ی نظامی آمریکا حدود ۸۰۰ میلیارد دلار است. و بودجه‌ای نظامی چین حدود ۲۹۳ میلیارد دلار است، هند حدود ۷۶ میلیارد دلار و عربستان حدود ۶۹ میلیارد دلار و روسیه حدود ۶۵ میلیارد دلار و اسرائیل حدود ۲۵ میلیارد دلار و ترکیه حدود ۱۸ میلیارد دلار برای نظامی و دفاعی خود بودجه قرار داده‌اند. در حالی که کشور ایران بودجه‌ای که برای قسمت نظامی و دفاعی خود قرار داده است حدود ۶ و نیم میلیارد دلار است که تقریبا ۶ درصد از بودجه‌ی کل کشور است. 🔷 چهارم: این بودجه‌ی نظامی و دفاعی گاهی صرف ساخت موشک و سلاح می‌شود و گاهی صرف خرید علم و دانش برای مسائل دفاعی می‌شود و گاهی هم صرف کمک به کشورهایی می‌شود که هم‌پیمان شما هستند و آن‌ها برای شما با دشمنانتان در مرزهای دور می‌جنگند. 🔻 حال خوب است شما با دشمنانتان در کشور خودتان بجنگید و هم هزینه‌ی سلاح بدهید، هم نیروهای خود را خرج کنید، هم زیرساخت‌های کشور خود را به خطر بندازید؟! یا اینکه در خارج از مرزهای کشور خود با نیروهای کشورهای دیگر بجنگید و فقط شما هزینه‌ی جنگ را بدهید و زیر ساخت‌های کشور خودت هم در امان باشد؟! کدام بهتر است؟! 🔺 مسلما این بهتر است که شما فقط هزینه‌ی بدهید و در بیرون مرزهای شما با دشمنان شما بجنگند. 🔶 پنجم: آن بودجه‌ای که به کشورهای فلسطین و سوریه و لبنان داده می‌شود در واقع از بودجه‌ی نظامی و دفاعی است زیرا این یک نوع دفاع از کشور است و هیچ‌گاه بودجه‌های فرهنگی و عمرانی کشور را خرج این کارها نمی‌کنند. 🔷 ششم: در تمام کشورها اصل بر منافع طرفینی است، یعنی هر کشوری بنابر منافع خودش با کشورهای دیگر تعامل و همکاری می‌کند و تا زمانی که کشورها منافع هم را حفظ کنند با هم تعامل می‌کنند. کشور ما هم از این قانون پیروی می‌کند. 🔶 هفتم: تعامل ما با تمام کشورها بر اساس منافع است یا این منافع ملی است یا عقیده‌ای است مثلا ما با کشورهای اسلامی تعاملاتمان بر اساس منافع عقیده‌ای و ملی است و با کشورهای غیر اسلامی بر اساس منافع ملی است. 🔷 هشتم: وقتی کشور ما به کشورهایی مثل فلسطین و سوریه و لبنان کمک می‌کند مسلما در برابر این کمک از آن‌ها هم امتیازاتی خواهد گرفت شاید در زمانی که در حال جنگ و درگیری باشند نتوانند امتیازاتی به ایران بدهند ولی بعد از جنگ امتیازاتی خواهند داد؛ 🔺 مثل سوریه که بعد از پیروزی در جنگ با داعش سرمایه‌گذاری و ساخت بنا‌های خراب‌ شده‌ی خود را فقط به ایران و روسیه واگذار کرد و این درآمدزایی و ارزآوری برای ایران است. 🔺 یا زمانی که ایران در جنگ با صدام بود تنها کشوری که به ایران کمک کرد و درِ انبار مهماتش را به روی ایران باز کرد همین سوریه بود. پس کمک به این کشورها یا جبران کمک‌های قبل آنان است یا در آینده آنان جبران خواهند کرد. 🔶 نهم: علاوه بر همه‌ی این‌ها خیلی از این کمک‌ها مردمی و توسط نیروهای بشردوستانه و هلال‌احمر جمع‌آوری می‌شود و به مردم مظلوم فلسطین و غزه کمک می‌شود. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 آیا جریان پریشان کردن توسط حضرت زهرا(س) حقیقت دارد؟ در مقابل نامحرم این کار درست است؟ در پاسخ به این سوال به نکات ذیل توجه فرمایید: ✅نکته ی اول: در کتاب بحار الانوار نقل شده که: حضرت فاطمه زهرا( س )وقتى علی( ع )را به سوى مسجد بردند از خانه خارج شدند و فرمودند: «پسر عمويم را رها كنيد. قسم به كسى كه محمد) ص (را به پيامبرى برگزيد، اگر او را رها نكنيد مويم را پريشان مى كنم و پيراهن پيامبر را بر سرم مى گذارم و به درگاه خداوند ضجه مى كنم» بحار، ج 43، ص 47 ✅نکته ی دوم: خود علامه مجلسى از كتاب اختيار معرفه الرجال شيخ طوسى نقل مى كند که: پريشان كردن مو يا بلند كردن دست و حالاتى از اين قبيل كه دعا كننده به درگاه خداوند خود را به اين حالت در مى آورد تأثير در استجابت دعا يا نفرين دارد. منافاتى هم با عصمت آن حضرت ندارد. ✅نکته سوم: مراد از گفتار حضرت زهرا(س)قطعا از پریشان کردن مو, انجام اين عمل در برابر نامحرم نیست چرا که از شان دختر رسول اکرم(ص)این کار بعید است. بلکه مراد در تنهایی و در پیشگاه خداست که یکی از رسوم آن زمان بوده است. ✅چنانکه روایات متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه پريشان كردن مو براى زن مناسب حالت دعا مى باشد، روايتى است كه امام صادق(ع) به خواهرشان به جهت مريضى فرزندش مى فرمايد: «لباست را بپوش و به پشت بام برو سپس مقنعه ات را بردار تا موهايت آشكار شود، سپس اين دعا را بخوان». خواهر امام صادق(ع)اين عمل را انجام مى دهد و در همان ساعت فرزندش خوب مى شود بحار، ج 92، ص 10 ❇️نتیجه اینکه: پریشان کردن مو، در خلوت و به دور از نامحرم، از آداب دعا و از اسباب اجابت است و حضرت زهرا سلام الله علیها، قصد داشتند چنین اقدامی را در برابر ظلم ظالمان و آن ملعونان و خبیثان و در خلوت انجام دهند. کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
پاسخگویی چهره به چهره کارشناسان مرکز ملی قم و اصفهان در مدارس سمپاد ⏱ صبح سه‌شنبه ۱۳ آذرماه 🏢مکان: مدرسه دخترانه دور دوم فرزانگان شهرستان بروجن استان چهار محال بختیاری ✅نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی در اصفهان 🍀 پرسش کلید دانایی🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا