audio_2019-12-31_16-14-33.ogg
704.2K
💠 #سالک_عاشق (شخصیت شناسی و افکار استاد غفاری) 1️⃣
🔸معرفی (1)
♻️ خلاصه: | غفاری عباسی معروف به استاد غفاری متولد 1341 ش در شهر مراغه می باشد. پدرش تاجر فرش بوده است که 30 سال است از دنیا رفته است.و استاد غفاری برایش گریه نکرده است! مادر ایشان زنده هستند.|
✨✨✨✨
🌐@javadheidari110
audio_2020-01-14_17-07-33.ogg
863K
💠 #سالک_عاشق (شخصیت شناسی و افکار استاد غفاری) 2️⃣
🔸معرفی (2)
♻️ خلاصه: | استاد غفاری مدتی در جبهه های جنگ تحمیلی بوده است. مدعی است در خواب امام صادق علیه السلام به وی گفتند: به درس آیت الله سعادت پرور برود، در حالیکه واجِد تمام مقامات عرفانی بوده است. بقیه شاگردان استاد سعادت پرور با وی مخالف بوده اند. البته علت مخالفتشان، عمومی کردن اسرار عرفانی بوده است .|
✨✨✨✨
@javadheidari110
audio_2019-12-31_13-04-28.ogg
1.09M
💠 #حقیقت_یوگا (درس گفتار های ماهیت و حقیقت یوگا) 1️⃣
🔸تاریخچه (1)
♻️ خلاصه: |باید بدانیم یوگا ورزش نیست،بلکه عرفان هندویی است؛محور بحث برگرفته از کتاب«یوگا سوتره پتنجلی» می باشد.یوگا عرفانی گاوی می باشد!|
✨✨✨✨
🌐eitaa.com/vazneh
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
دو قطبی سازی انتخابات.pdf
429.9K
#انتخابات
#دو_قطبی_سازی
#پست_پیشگام
#استاد_جواد_حیدری
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
#حکم_شرعی
موضوع :خمس فيش خودرو
پرسش ۹۱ . آيا به پول درآمدى كه براى تهيه خودروى مورد نياز، به حساب ريخته مى شود و سال هم بر آن مى گذرد، خمس تعلق مى گيرد؟
آيات عظام امام، تبريزى، سيستانى، صافى و وحيد: خمس دارد.
آيات عظام بهجت، فاضل و نورى: چنانچه خودرو مورد نياز بوده و تنها راه تهيه آن، واريز نمودن پول به حساب است، خمس ندارد.
آيه اللّه خامنه اى: چنانچه خودرو مورد نياز به صورت پيش فروش باشد خمس ندارد، در غير اين صورت خمس دارد.
آيه اللّه مكارم: اگر به عنوان پيش خريد به حساب ريخته است، خمس ندارد و چنانچه به صورت وديعه باشد، خمس دارد.
پی نوشت:
امام، استفتائات، ج ۱، س ۹۸؛ بهجت، وسيله النجاة، م ۱۳۸۹؛ فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۷۰۴؛ خامنه اى، اجوبة، س ۸۸۳
✨✨✨✨
@javadheidari110
♦️مسیحیان تبشیری 25 دلیل برای دروغین بودن نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و اله مطرح کرده اند.
♦️دلیل پنجم: محمد دشمنان و هر کس با او مخالف کرد را کشته است (سوره توبه ایه 5 ) اما عیسی برای دشمنانش مراقبت کرد و وعده داد انها را نجات دهد اگر به او اعتقاد داشته باشند
🔸نکته ی اول: آیه ی 5 سوره ی 9 (توبه) : می فرماید: «...ُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُم...؛ مشركان را هر جا يافتيد به قتل برسانيد».
اما : این آیه ی شریفه مطلق است و به طور کلی می فرماید : مشرکان را بکشید اما منظور از اینکه چه مشرکی را بیان نفرموده.
لکن در سوره ی بقره آیه 190 می فرماید: «وَ قاتِلُوا في سَبيلِ اللَّهِ الَّذينَ يُقاتِلُونَكُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدين؛ و در راه خدا، با كسانى كه با شما مىجنگند، نبرد كنيد! و از حدّ تجاوز نكنيد، كه خدا تعدّىكنندگان را دوست نمىدارد».
این آیه ی سوره ی بقره در اصطلاح «مقید» برای آیه ی سوره ی توبه است.
نتیجه اینکه: منظور قران در کشتار مشرکان؛ مشرکانی است که ابتداء ان ها اقدام به کشتن و قتل و غارت مسلمانان کرده اند و خیلی روشن است در برابر ظالم باید ایستاد و دفاع کرد.
🔸نکته ی دوم:
از مبشران مسیحی تقاضا داریم تحریفات اناجیل و داستان های تورات( که برای مسیحان نیز حجت است) را مطالعه بفرمایند و اگر مطالعه کرده اند کتمان نکنند:
در جای جای تورات و اناجیل سخن از خشونت های فراوان است:
یک نمونه از ده ها مورد :
و قوم یعنی هركس پیش روی خود به شهر برآمد و شهر را گرفتند. 21 و هرآنچه در شهر بود از مرد و زن و جوان و پیر و حتی گاو و گوسفند و الاغ را به دم شمشیر هلاك كردند ....
و شهر را با آنچه در آن بود به آتش سوزانیدند. لیكن نقره و طلا و ظروف مسین و آهنین را به خزانة خانة یَهُوَه گذاردند.
(یوشع 5: 20-25)
برای اثبات خشونت در مسیحیت : فایل زیر را تقدیم می کنم مطالعه بفرمایید
https://b2n.ir/287195
#مسیح #مسیحیت #خشونت
✍🏻استاد حیدری
@javadheidari110
♦️لطفاً در مورد «بَداء» و حقیقت آن توضیح دهید.
🔸برای فهم اجمالی در مورد بداء نکاتی تقدیم میشود :
1️⃣نکته اول : مسئله بداء جایگاه مهمی در عقاید شیعه به خود اختصاص داده است .
مرحوم صدوق به سند خود از زراره از یکی از آن دو (امام باقر یا امام صادق علیهماالسلام) نقل میکند که فرمود :
🔶🔹« مَا عُبِدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِشَيْءٍ مِثْلِ الْبَدَاءِ.»؛
🔶🔹«خداوند عز و جل به چیزی مثل بدا عبادت نشده است.(1)
2️⃣نکته دوم : بدا در لغت عبارت است از ظهور بعد از خفا و این معنا مستلزم جهل به شی و تغییر رأی است که هر دو در حق خداوند محال است.
⏪پس مراد از بداء که در احادیث امامیه آمده ، معنای لغوی آن نیست. بلکه مراد از بدا این است که : انسان به سبب اعمال خوب و بد خویش قادر بر تغییر سرنوشت ( تقدیر مشروط و معلّق ) خود هست.
3️⃣نکته سوم : آیات و روایات فراوانی ، به این حقیقت اشاره دارد که به یک نمونه اشاره میکنیم:
🔶🔹«وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُون» ؛
🔶🔹«و چنانچه مردم شهر و ديارها همه ايمان آورده و پرهيزكار مىشدند همانا مادرهای بركاتى از آسمان و زمين را بر روى آنها مىگشوديم ولیکن (چون آيات و پيغمبران ما را) تكذيب كردند ما هم آنان را سخت به كيفر كردار زشتشان رسانيديم»(2)
4️⃣نکته چهارم : در صحیح بخاری ، از پیامبر اکرم صلوات الله علیه نقلشده است که فرمودند:
🔶🔹«إِنَّ ثَلَاثَةً فِي بَنِي إِسْرَائِيلَ أَبْرَصَ وَأَقْرَعَ وَأَعْمَى بَدَا لِلَّهِ عَزَّ وَجَلَّ ان یبتلیهم »
🔶🔹« سه تن در قوم بنی اسراییل بودند یکی کچل ، دیگری پیس و سومی نابینا ، آنگاه برای خداوند بدا حاصل شد که آنها را آزمایش کند»(3)
نتیجه اینکه: بدا بدین معناست که دست خدا(قدرت الهی) بسته نیست و به تعبیر قرآن کریم : يَمْحُو اللّهُ مَا يَشَاء وَيُثْبِتُ وَعِندَهُ أُمُّ الْكِتَابِ"خداوند هر چه را بخواهد محو، و هر چه را بخواهد اثبات میکند". (4)
📝پینوشت ها:
1. التوحيد (للصدوق)، ص: 332
2. اعراف/96
3. صحیح بخاری:4/172
4.رعد/39
🖊نویسنده : #جواد_حیدری
#بدا #عقیده_شیعه
✍🏻استاد حیدری
@javadheidari110
♦️سلام علیکم در خصوص برتری امامت از نبوت شبهه زیر ایجاد شده :
♦️امامت در آن آیه 124 بقره به معنای وصایت و خلافت برای رسالت نیست امامت ائمه اطهار علیهم السلام به معنای وصی رسول خدا بودن است و اگرامامت بالاتر از نبوت باشد
کافر باید برای خروج از نجاست_فر شهادت به امامت بدهد تا پاک شود درحالی که باید شهادت به رسالت بدهد تا پاک شود.
هیچ کافری با شهادت به امامت پیش از شهادت به رسالت از نجاست کفر خارج نمیشود
🔸سلام علیکم
فرمودید «امامت» در آیه ی 124 سوره ی بقره به معنای وصایت رسول خدا نیست.
اولا: بفرمایید به چه معناست؟
اهل سنت می گویند: به معنای نبوت است. پاسخ این است: ابراهیم در حالی این درخواست را از خدا دارد که دارای فرزند است و به نص قران در پیری دارای فرزند شد پس قبل از ان نبی بوده.
ایه می فرماید : ابراهیم را خدا امتحان کرد: یکی از امتحانات ذبح اسماعیل است: خوب در ان حال نبی بود.
همین گفتگویی که درخواست می کند یعنی نبی هست : چون به او وحی می شود.
پس امامت در این ایه به قرائن متعدد غیر از نبوت است و به خاطر اعطاء بعد از نبوت مقامی بالاتر از امامت.
نکته ی دوم:
معنای امامت در آیه چیست؟ شیعه می گوید: مقام اجرای وحی الهی که غیر از دریافت وحی(نبوت) و ابلاغ ان (رسالت) است.
یعنی همان مقامی که اهل بیت علیهم السلام داشتند.
نکته ی سوم:
بحث خروج از کفر با شهادت به رسالت شخص شخیص رسول خداست و نه مقام نبوت و نه مقام رسالت .
اگر کسی بگوید : شهادت می دهم به مقام رسالت
شهادت می دهم به مقام نبوت
مسلمان می شود؟
و این یک امر تعبدی الهی است و به هیچ وجه به معنای برتری و کمتری نیست.
مگر از باب قیاس های ابو حنیفه که کار شیطان است ( اول من قاس و هو ابلیس)
✍🏻استاد حیدری
@javadheidari110
#اخلاق_عبادت
💠 پرسش:
انواع عبادت را توضیح دهید و بگویید چگونه همه کارهای ما می تواند عبادت باشد؟
پاسخ:
در آموزه های اسلام عبادت معنایی وسیع و گسترده دارد لذا عبادت امری جدا و مستقل از زندگی انسان نیست بلکه عبادت جزئی از زندگی انسان و در متن زندگی او قرار دارد با چنین نگرشی هرآنچه که انسان به نشانه تعبد و بندگی انجام دهد و نیت و انگیزه خدایی داشته باشد عبادت تلقی می شود.بنابراین درس و کار و خوردن و خوابیدن و حتی نفس کشیدن انسان نیزاگر لله وبرای خدا باشدعبادت محسوب می شود. به عبارت جامع تر انسان در این دنیا در همه ی حالات می تواند در پیش گاه خدا حضور پیدا کرده وعبادت نماید.
برای عبادت تقسیم بندیهای متعددی وجود دارد به عنوان مثال در یک تقسیم بندی متناسب با این که ابزار عبادت چیست عبادت به سه دسته تقسیم شده است .عبادت با قلب ، عبادت با زبان، عبادت با دیگر اعضا و جوارح بدن (عبادت عملی)و یا در یک تقسیم بندی دیگر متناسب با تاثیرگذاری عبادت، عبادت به اقسام فردی ( مانند روزه، اعتكاف، حج، تحصیل علم، كسب معاش)و اجتماعی(مانند جهاد، امر به معروف و نهی از منكر، همكاری دركارهای اجتماعی؛ دفاع از حقوق جامعه، رعایت حقوق پدر و مادر ،صله رحم، پرداخت خمس؛ زكات؛ انفاق؛ صدقات ) تقسیم شده است.
هریک از اقسام و مصادیق عبادت نیز درجاتی دارد. حتی در روایات، عبادت کنندگان نیز دارای مراتب می باشند.
جمله ی معروف امیرالمؤمنین (علیه السلام) را همه شنیده ایم:
«الهی ما عبدتُکَ خَوفاً مِن نارک ولا طمَعاً فی جنَّتک بل وَجدتُکَ اَهلاً لِلعبادۀ فعبدتُکَ؛
خدایا! تو را پرستش نکردم به طمع بهشتت و نه از ترس جهنمت، بلکه تو را چون شایسته ی نیایش و پرستش دیدم پرستش کردم». (1)
گاهی انسان عملی را انجام می دهد وهر چند درجه ای از اخلاص را دارد اما برای ترس از عذاب جهنم آن را انجام می دهد که این عبادت بردگان نامیده می شود عده ای نیز عبادت می کنند اما دلیل عبادتشان رسیدن به بهشت ونعمتهای بهشتی است که عبادت این گروه نیز عبادت اجیران است اما عده ای خداوند را نه به خاطر ترس از جهنم ونه ازجهت رسیدن به بهشت، بلکه دلیل عبادت آنها رضای خداوند است وبه فرموده حضرت علی علیه السلام چون خداوند را شایسته پرستش می دانند او را عبادت می کنند. این مرتبه بالاترین مرتبه اخلاص است .
البته فراموش نشود که اصل در عبادات همان تفكّر و توجّهى است كه در آن وجود دارد و به منزله روح و جان عبادات مى باشد. به همین دلیل در روایت آمده است که:
حضرت امام رضا عليه السلام مى فرمايند:
لَيْسَتِ العِبادَةُ كِثْرَةَ الصَّلاةِ وَالصَّوْمِ، إِنَّمَا الْعِبادَةُ اَلتَّفَكُّرُ في أَمْرِاللَّهِ عَزَّوَجلَّ.(2)
عبادت به زيادى نماز و روزه نيست. همانا عبادت و بندگى، انديشيدن در امر خداوند است.
انسان به واسطه تفكّر در آيات و نشانه هاى خداوند، می تواند عبادت کننده باشد.
با دیدگاه الهی تمام اعمال انسان می تواند جزء دایره عبادات باشد به شرطی که انسان در این مسیر همت نماید.تلاش و كوشش انسان در انجام عبادات اگر صادقانه باشد؛ بدیهائى را كه در نفس او ريشه دوانده است ويران ساخته و نابود مى نمايد، و از اين راه انسان را به خدا نزديك مى كند.امید که عبادات همه ما چنین باشد.
پی نوشت ها:
1العلامة المجلسي، بحار الأنوار، مؤسسة الوفاء ١٤٠٣ هـ.ق، ج 41، ص 14
2العلامة المجلسي، بحار الأنوار، مؤسسة الوفاء ١٤٠٣ ه.ق ، ج 71، ص 322
#کارشناس_اخلاق_و_مشاوره
آدرس کانال: @javadheidari110
🌿🌿🌿🌿🌿🌿