فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پست اینستاگرامی #استاد_حسینی
🔺با شماره یکی از کارشناسهای وهابی به اسم "ابراهیم احراری" تماس گرفتم تا ببینم این افراد چه پاسخی نسبت به عملکرد امثال ابن ملجم که به عنوان صحابه هم معرفیش کردن دارن
اللهم العن قتلة امیرالمؤمنین
رهایتان نمیکنیم #شیعه_میپرسد
مشاهده پست
🇮🇷 کانال هواداران استاد حسینی
@hoseinifans
قصاص ابن ملجم!
مناسبت:
دسته بندی: شبهات اعتقادی
سرخط:
چرا امام علی قاتلش را عفو نکرد؟
بیانات، رفتارها و کردار (سیرهی) اهل بیت علیهمالسلام، منطبق با مشیت الهی بوده و از حکمتهای بسیار شناخته شده و نشدهای برخوردار میباشد. در این خصوص به نکات ذیل به عنوان برخی از دلایل اشاره میگردد:
الف – عفو و بخشش، همیشه در قبال پشیمانی، توبه و عذرخواهی صورت میپذیرد و ابن ملجم نه پشیمان شد، نه توبه کرد و نه عذر خواست. بلکه بسیار هم از کردهی خود راضی و خشنود بود. اینکه شما مدعی شده اید ابن ملجم فریب خورده است،نیازمند ارائه سند و مدرک معتبری است که منابع تاریخی چنین ادعایی را تأیید نمی کنند.
ب – حکم قصاص قتل، پس از وفات [یا شهادت] مقتول بر قاتل مترتب میگردد و حق «ولی دم»، یا همان وارث است و نه حق مقتول. لذا ایشان فرمود: اگر ماندم، خودم میدانم که چه کنم و اگر رفتم و شما قصاص کردید، یک ضربه زده است، یک ضربه بزنید.
ج – امام کشی [که هم حقالله است و هم حقالناسی که در طول تاریخ سریان دارد] فقط یک حق شخصی نیست و بخشش ندارد. مضاف بر این که پیامبر اکرم (ص) فرمود: «من و علی پدران این امت هستیم». پس امت ایشان فرزندان آنها هستند که حتی اگر یکی از آنان قصاص خواهد، باید قصاص انجام پذیرد.
د - عفو و بخشش کار خوبی است، اما نه همیشه. در برخی موارد «قصاص» نه تنها لازم است، بلکه بسیار بهتر است و آثار آن در اصلاح جامعهی فعلی و آینده به مراتب بیشتر است، لذا انسان عاقل و حکیم در اینگونه موارد قصاص را انتخاب می نماید. چنان چه خداوند رحمان و رحیم در کلام وحی خطاب به صاحبان خرد و نخبگان (به ویژه کسانی که اداره امور جامعه را در اختیار دارند از آن زمره میباشند) میفرماید در قصاص برای شما «حیات» است و آن را از نشانههای تقوا بر میشمارد:
«وَ لَكُمْ فىِ الْقِصَاصِ حَيَوةٌ يَأُوْلىِ الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»؛ «و براى شما در قصاص، حيات و زندگى است، اى صاحبان خِرد! شايد شما تقوا پيشه كنيد». (1)
پی نوشت:
1. بقره/179
@javadheidari110
در بین ما شیعیان سخنان مشهوری بیان می گردد,که برخی از آنها نه تنها سندی ندارد و در برخی از موارد دست آویزی برای هجمه دشمن به مبانی اعتقادی ما می شود. در پستهایی در حد توانم به نقد و بررسی آنها اشاره میکنم .
✨تیر و علی بن ابی طالب (صلوات الله علیه و اله)
مشهور است در نمار تیری از پای علی بن ابی طالب(علیه السلام) بیرون کشیدند. مطابق دلایل ذیل این فضیلت مشهور هیچ سندی ندارد.↘️↘️
📍ابوالفضل رشیدالدّین میبدی در کتاب “کشف الاسرار” نگاشتهی سال۵۲۰ هجری قمری،: «در آثار بیارند که علی علیه السلام در بعضی از آن حربهای وی تیری به وی رسید....»
📒كشف الأسرار و عدة الأبرار، ج1، ص: 18.
📍علامه حلی :( 726 ق) :«2. و بلغ في العبادة إلى أنه كان يؤخذ النشاب من جسده عند الصلاة لانقطاع نظره عن غيره تعالى بالكلية »
📒نهج الحق و كشف الصدق، ص: 247.
📍صالح الکشفی الحنفی متوفای ۱۰۲۵ :«...چون هنگام نماز شد،پیکار از پای مبارکش بیرون کردندی،مصلی چون پرخون شد،امیر را اصلا از این معنی خبر نبود. ».
📒محمد صالح کشفي ترمذي حنفي،مناقب مرتضوی، ص 356.
📍دیلمی (841ق) مبنویسد : «...فإذا اشتغل بالصلاة و أقبل إلى الله تعالى أخرجوا الحديد من جسده و لم يحس ».
📒ارشاد القلوب،ج2،ص217.
📍ملا محسن فیض کاشانی (1901ق) می گوید : «أقول: و مثل هذا ينسب إلى مولانا أمير المؤمنين عليه السّلام أنّه وقع في رجله نصل ...».
📒المحجة البيضاء فى تهذيب الاحياء، ج1، ص: 398.
📍ملا مهدی نراقی (1209ق) :«و روى: أنه وقع نصل في رجله (ع)، ...».
📒ملا مهدی نراقی،جامع السعادات، ج3، ص: 328.
📍سید عبدالاعلی سبزواری (1414 ه ق).:« هذه القضية منسوبة إليه عليه السلام و قد نظمها الشعراء ».
📒مهذب الأحكام (للسبزواري)، ج6، ص: 108.
🕳🕳🕳🕳
📝 همانطور که ملاحظه شد تا قرن هفتم هیچ خبری از این فضیلت در منابع شیعی نیست . و درکتابهایی که ذکر شد . هیچ سندی برای آن بیان نشده است . محمد اسفندیاری باور دارد این فضیلتی که به امیر بیان (صلوات الله علیه و اله) منسوب شده است,احتمال میرود که از گفتههای صوفیان باشد(1).چون در نظر عرفا و صوفیه، حضور قلب در نماز را بدین معنا میدانند که نمازگزار در حال نماز از خود بیخود شده و از همه چیز و همه کس دل بریده، و محو جمال حق تعالی گردد؛ و به اصطلاح در حالتی قرار گیرد که اگر کارد به استخوانش هم زدند متوجّه نگردد. و قضایای زیادی در این جهت برای عرفای بزرگ خویش نقل می کنند.
1. 📒محمد اسفندیاری، بُعد اجتماعی اسلام، ص 155، پاورقی.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
#لیله_القدر
🔰 #شب_قدر و #نزول_ملائکه و روح بر صاحبان امر (اولی الامر) در هر عصری
📒شیخ کلینی رضوان الله علیه در کتاب کافی نقل کردهاند که #امام_باقر عليه السلام فرمودند:
يا معشر الشيعة خاصموا بسورة (انا انزلناه) تفلجوا، فوالله اءنها لحجة الله تبارك و تعالى على الخلق بعد رسول الله صلى الله عليه و آله و اءنها لسيدة دينكم و اءنها لغاية علمنا. يا معشر الشيعة ! خاصموا به (حم و الكتاب المبين) فاءِنها لولاة الامر خاصة بعد الرسول الله صلى الله عليه و آله
📚الكافى، ج ۱، ص ۲۴۹
🔖اسکن https://b2n.ir/183117
📝اى جماعت #شيعه با خصم خود به سوره #انا_انزلناه محاجه كنيد كه پيروز خواهيد شد، پس سوگند به خدا كه اين سوره از براى حجت خداوند تبارك و تعالى بعد از رسول الله صلى الله عليه و آله است اين سوره همانا مدرك دين شما و نهايت علم ما است اى جماعت شيعه با آيه "حم و الكتاب المبين" بحث كنيد زيرا اين آيات اختصاص به واليان امر بعد رسول خدا دارد ...
☑️از سوره قدر به خوبى استفاده میشود كه ملائكه در شب قدر هر سال به جهت هر امری بر زمين فرود مىآيند.
{تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربهم من کل امر} ملائکه و روح در آن شب به اذن پروردگارشان براى (تقدیر) هر امر نازل میشوند
▫️با توجه به اینکه تنزل فعل مضارع است، و دلالت بر استمرار دارد (در اصل تتنزل بوده) روشن میشود که شب قدر مخصوص به زمان رسول الله صلى الله عليه و آله و #نزول_قرآن مجید نبوده، بلکه امرى است مستمر و شبى است مداوم که در همه سال تکرار میشود.
▪️ #ماه_رمضان تا روز قيامت تكرار مىشود و در نتيجه #ليلة_القدر نيز تا روز قيامت استمرار دارد پس نزول ملائكه و #روح نيز در هر شب قدر تكرار مىشود.
⁉️سوال اين است: از آیه قرآن مشخص میشود ملائكه و روح در شب قدر هر سال بر زمين فرود مىآيند اما ایشان بعد از رسول الله صلى الله عليه و آله بر چه كسى وارد مىشوند؟
🔹با تامل و دقت در آیه قرآن پى مىبريم كه در هر زمان بايد #اولوالامر و امامى كامل و #معصوم و وجود داشته باشد تا محل نزول ملائكه و روح گردد. روایات رسیده از رسول الله صلی الله علیه و آله و اهل بیت طاهرینش خود موید این مدعی است!
👈#اميرالمومنين عليه السلام به ابن عباس فرموند:
ان ليلة القدر فى كل سنة و انه ينزل فى تلك اليلة امر السنة و ان لذلك الامر ولاة بعد رسول الله صلى الله عليه و آله فقلت : من هم ؟ فقال : انا و اءحد عشر من صلبى ائمة محدثون ...
📚الكافى، ج ۱، ص ۲۴۷-۲۴۸، ح ۲
📝همانا در هر سال ليلة القدر است، در آنشب امر يك سال نازل مىشود. براى آن واليانى است بعد از رسول خدا صلى الله عليه و آله. ابن عباس مىگويد عرض كردم: آنان چه كسانى هستند. حضرت فرمود: من و يازده نفر از صلب من كه همگى امام و محدثند.
👈و امام باقر علیه السلام فرموند:
و ايم الله ان من صدق بليلة القدر، ليعلم اءنها لنا خاصة...
📚الكافى، ج ۱، ص ۲۵۲-۲۵۳، ح ۹
📝به خدا سوگند همانا هر كس تصديق كند ليلة القدر را علم پيدا مىكند كه از براى ما است...
▪️رسول الله صلى الله عليه و آله به اصحاب خود فرموند: آمنوا بليلة القدر، اءنها تكون لعلى بن ابى طالب و لولده الاحد عشر من بعده
📚كمال الدين، ج ۱، ص ۲۸۰-۲۸۱، ح ۳
📝به ليلة القدر ايمان آورديد؛ زيرا براى على بن ابى طالب و يازده فرزند بعد از اوست.
⁉️حال سوال ما از مخالفین این است از نظر شیعه و به استناد به آیات قرآن کریم و روایات محکم از وجود مقدس پیغمبر خاتم و اهل بیت طاهرینش علیهم السلام ملائکه و روح در هر شب قدر بر وجود مقدس حجت خدا و صاحبان امر (اولی الامر) در آن عصر نازل می شود! این حجت خدا و صاحب الامر در عصر ما کیست و ملائکه و روح در عصر ما بر چه کسی نازل میشود؟
@javadheidari110
جایگاه انفاق در دین
یکی از مهمترین آموزه های اجتماعی دین ما انفاق است.بخششِ قسمتی از آنچه داریم به دیگران، با انگیزه ای الهی و برای تسریع در حل مشکلات اقتصادی جامعه.
یکی از راه هایی که می تواند انگیزه ی انسان برای انفاق را بالا ببرد و انسان سطح کمیت و کیفیت انفاق خود را ارتقاء دهد، توجه به نیازمندی خود انسان است. اینکه ممکن است در آینده نیز ما نیازمند شویم و انفاق امروز ما می تواند ذخیره ای مادی و معنوی برای روزهای آینده باشد، انگیزه ی انسان را بالا می برد.
در روایت می خوانیم که امام علي عليه السلام می فرمایند:
كَما تُعينُ تُعانُ
آن گونه كه ياري مي كني ، ياري مي شوي(۱)
نیاز به کمک مومنانه به دیگران امروز بیش از گذشته احساس می شود و قطعا مردم ما با تکیه بر دستورات ناب دینی این بار نیز نوعی جهاد اجتماعی را رقم خواهند زد.
انفاق به دیگران علاوه بر اینکه می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی مردم را به شکل خودجوش حل نماید، نوعی اعتراض داخلی به بی عدالتی هم محسوب می شود، چرا که فقر در جامعه نشانه ی وجود بی عدالتیست و تلاش برای فقر، نوعی تلاش در جهت احیای عدالت است.بنابراین توجه و تمرکز رهبری به کمک مومنانه صرفا به سیرکردن شکم گرسنگان منجر نمی شود، بلکه این پیام روح عدالت خواهی و تلاش درجهت پیاده کردن عدالت را به جامعه تزریق می کند تا از این طریق شکاف ها و خلاءهای موجود در جامعه پر شود.
نکته ی دیگر در باب انفاق این است که انفاق اگرچه به آشنا و غریبه دارای ارزش است، اما در روایات توصیه شده ایم که کمک های مالی خود را اول به نزدیکان و افراد فامیل و آشنا ارائه دهیم. بنابراین لازم نیست برای انفاق دنبال آدم های خاصی بگردیم بلکه کافیست سر بچرخانیم، قطعا بین فامیل و اقوام افرادی هستند که نیازمند کمک می باشند.
البته باید مراکز بومی و محلی مثل مساجد و پایگاه های فرهنگی برای مدیریت و محوریت این کمک ها در نظر گرفته شود تا انفاق صرفا بُعد شخصی و فردی نداشته باشد و بُعد اجتماعی آن نیز پررنگ گردد. طبیعتا اهداف مشترک با چهارچوب مشخص و معین، موفقیتهای جمعی را رقم خواهد زد.
اگرچه نباید نقش رسانه ها به تشویق در این رزمایش همدلی را نادیده گرفت، اما هر یک از ما می توانیم با کمک های خود یک رسانه باشیم و عملا دیگران را دعوت به کمک نماییم.
پی نوشت:
۱.التميمي الآمدي، عبد الواحد بن محمد، غررالحکم و دررالکلم، ج۱، ص ۵۳۵
#کارشناس_اخلاق
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
آسیب شناسی انفاق
یکی از آسیب هایی که ما را از انفاق دور می کند بحث کمیت انفاق است. برخی از افراد به محض صحبت درباره ی کمک های مالی، بحث گرفتاری و نداری خویش را به میان کشیده و توفیق این کار خداپسندانه را ازدست می دهند.
اگرچه کمک های مالی هرچقدر فراوان باشد گره گشایی بیشتری انجام خواهد پذیرفت، اما مساله ی کمیت نباید ما را از اصل انفاق بازدارد. بنابراین حتی اگر به اندازه ی یک قرص نان هم توانایی انفاق داریم نباید آن را بی ارزش تلقی کنیم.شاید همان یک قرص نان اندوه یک مومن را برطرف کند.
قرآن مى فرماید: «ما أنفقتُم من شى ء فهو یُخلِفُه» (۱) یعنى هر چیزى را انفاق كنید پاداش دارد؛ چه كم باشد چه زیاد؛ بنابراین كمك های ناچیز هم مى تواند در جاى خود موثر باشد. ضمن اینکه خود انفاق علاوه بر رفع مشکل افراد گرفتار، زمینه ی رشد روحی را برای انفاق کنندگان فراهم می کند. پس باید به تاثیر روحی این امر در وجود خودمان نیز توجه کنیم و بدانیم قبل از اینکه کمک ما بدست نیازمند برسد تاثیر روحی این مساله در وجود ما هویدا خواهد شد.یکی از شرایط مهم در مساله ی انفاق بحث پرهیز از منت گذاری است.
خداوند تاکید فراوانی دارد، که به دنبال انفاق خود هیچ منتی بر فرد نیازمند نگذاریم.درآیات الهی هم به انفاق آشکار و هم به انفاق مخفیانه دعوت شده ایم.
«... و انفقوا مما رزقناهم سرا و علانیة ... و از آنچه به آنان روزی دادهایم پنهان و آشکار انفاق میکنند.(۲)
اما منظور از آشکار بودن انفاق این نیست که آبروی مومن را ببریم. همین رزمایش همدلی و جمع آوری کمک برای نیازمندان نوعی انفاق آشکار است پس اگرچه کمک کنندگان در این امر شناخته شده هستند، اما باید کمک شوندگان مخفی بمانند تا خدایی ناکرده آبروی آن ها خدشه دار نشود.
یکی از مزایای انفاق علنى اين است كه موجب تشويق ديگران به اين كار مىشود و به سايرين الگو و سرمشق ارائه مىكند.
انفاق علاوه بر اینکه نیاز و خلاء مادی دیگران را پر می کند، نیاز به محبت دیدن و محبت نمودن انسان را نیز برطرف می کند. اینکه انسان گرفتار، حس کند که دیگران گرفتاری اش را می فهمند و برای کمک به او تلاش می کنند احساس امنیت و آرامش را برای او به ارمغان می آورد.حس پذیرفته شدن و مورد توجه قرار گرفتن ازسمت جامعه او را به آرامش روانی می رساند. با توجه به اینکه زمینه ی ریا و خودنمایی در امر انفاق بسیار فراهم است لذا پاک کردن نیات و توجه به خلوص در عمل در امر انفاق بسیار مهم است.
آری، انسان مومن به واسطه ی ایمان خویش قادر است در جامعه موج مهربانی ایجاد کند و این مهربانی را در ماه مبارک رمضان تعمیق بخشد.
پی نوشت ها:
۱. سوره سبأ، آیه ۳۹
۲.سوره فاطر،آیه ۲۹
#کارشناس_اخلاق
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
💠 پرسش:
تفاوت عقل و قلب در چیست؟
......................................................................................................................................
✍️پاسخ:
1️⃣ نکته اول: ممکن است یک حقیقت، دارای شئون مختلفی باشد و با در نظر گرفتن هر یک از آن شئون، نامی خاص بر آن نهاده شود. مثلا خداوند متعال که مستجمع جمیع صفات کمال است، «الله» نامیده میشود. خدای متعال، ازآنجهت که به بندگان روزی میدهد، «رازق» نامیده میشود و بدان جهت که موجودات را خلق کرده«خالق» نامیده میشود.
2️⃣ نکته دوم : انسان از نیرو و قوهای برخوردار است که با آن، حقایق(کلیات) را درک میکند و از جهات مختلف ، نامهای متعددی به خود میگیرد. (1)
3️⃣ نکته سوم : به قوه درّاکه انسان، عقل میگویند،چون انسان را از ناپسندیهاوزشتی ها عقال میکند.
عقال هم به معنای بستن زانوهای شتر و مهار کردن آن است.
پیامبر اکرم فرمودند: «إِنَّ الْعَقْلَعِقَالٌ مِنَ الْجَهْل»؛ «عقل، عقال از جهالت و نادانی است». (2)
و ازآنجهت که، در مقابل آراء، اندیشهها و افکار، بهسرعت عکسالعمل نشان داده، متحول و منقلب میشود، اطلاق «قلب» بر او میشود.
4️⃣ نکته چهارم: توجه داشته باشیم، مراد از قلب در قران کریم، همین قوه درّاکه هست نه قلب مادی صنوبری لذا ، فهم و عدم فهم را به قلب نسبت میدهد: «لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها»؛ «آنهادلها [عقلها] يى دارند كه با آن (انديشه نمىكنند، و) نمىفهمند». (3)
نتیجه اینکه: عقل و قلب دو تعبیر از یک حقیقت میباشند.
📚پینوشت ها:
1. ادب فنای مقربان، ج۲، ص17
2. تحف العقول، ص: 15
3. اعراف/179
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
⁉️ آیا واقعیت دارد؟👇👇
😳*شیوه صحیح _قرآن به سر نهادن_ کدام است؟*😳
بیشتر مردم در شبهای قدر قرآن را به شکلی نادرست به سر میگیرند.❗️❗️
❌در آن بخش از دعا که قرآنها را برابر چهره می گیرند، قرآن را به شکل استخاره باز کرده و روبروی چهره میگیریم. آنجا هم که بنا است قرآن بر سر گذاشته شود، بدون این که صفحه باز شده تغییر کند آن را روی سر قرار دهید. به این شکل که قرآن به شکل باز شده و رو به بالا باشد. یعنی صفحات و نوشته ها رو به آسمان و جلد قرآن روی سر قرار میگیرد. بعد از برداشتن قرآن از سر آن صفحه را علامت گذارده یا شماره صفحه را حفظ کنید تا سر فرصت مطالعه کنید. آنچه در این 2 صفحه به دست شما رسیده، تقدیری است که در شب قدر مقدر شده. یعنی خوانشی است بر احوالات شما در سالی که پیش رو دارید. اینگونه است که آن چه در شب قدر نازل میشود سرنوشت یک ساله را معین میکند. خوشا به حال آنانی که در این چند شب، هر شبشان صفحه ای روشنتر و پسندیدهتر از شب قبل دارد.‼️
✍️ باسمه تعالی
این مطلب هیچ پایه و اساسی ندارد و خرافه ای بیش نیست.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
audio_2020-05-14_12-24-59.ogg
1.14M
#رمضان_با_ثقلین
📌هر روز یک پیام قرآنی
💭امروز: آداب سخن گفتن
🔉گوینده: استاد جواد حیدری
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
5d35fba9b7fa121192c35b43_1280485671787765347.mp3
3.31M
⁉️نشانه ی مقبولیت توبه چیست؟
#پادکست
🎙 #جواد_حیدری_استاد_حوزه_و_دانشگاه
#پاسخ_به_سوالات_اعتقادی
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
💠پرسش:
آیا خواب میتواند در مباحث اعتقادی ، معیار و ملاک باشد؟
✍️ پاسخ:
نکته ی اول: سیرهی متشرعه و اجماع علمای بزرگ مکتب اهلبیت علیهمالسلام دلالت بر این دارد که خواب معیار احکام شرعی نیست؛ پس بهطریقاولی، نمیتواند در مباحث اعتقادی که نیاز به دلیل قطعی و یقینی دارند، حجیت داشته باشد.
شیخ مفید رحمة الله علیه میگوید: «فإنا لسنا نثبت الأحكام الدينية من جهة المنامات»؛ «ما احکام دینی را بهوسیله خواب و رؤیا ثابت نمیکنیم». (1)
نکته ی دوم: مستند علمای بزرگوار در ردّ حجیت خواب در مباحث مربوط به دین؛ روایت امام صادق علیه السلام است که فرمودند: «… فَإِنَّ دِينَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ أَنْ يُرَى فِي النَّوْم»؛ «دین خدا عزیزتر از آن است که در خوابدیده شود». (2)
نتیجه اینکه:روایات اهلبیت علیهمالسلام ،اجماع فقهای شیعه و سیره متشرعه که از زمان امام معصوم علیهالسلام جریان داشته است، خواب را معیار و ملاک مباحث دینی ، قرار ندادهاند.
پینوشت:
1. الفصول المختارة، ص: 130
2. الكافي (ط - الإسلامية)، ج3، ص: 482
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
انتصابی بودن امامت.mp3
13.32M
📌 مردم و امام جامعه
#انتصابی_بودن_امام
🔉گوینده: استاد جواد حیدری
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
🌸 مسابقه همراه با قرآن کریم (شماره8)
📝لینک شرکت در مسابقه: dte.bz/aaa8
🔹 پیشنهاد مطالعه قرآن کریم در نرم افزار سراج: cafebazaar.ir/app/isca.quran.seraj
🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
audio_2020-05-18_22-22-47.ogg
1.11M
❓آیه ی ۲۲۳ فرموده که زنان شما کشتزارهای شمایند؟!!😳
#حقوق_زنان_در_قرآن
🔉گوینده: استاد جواد حیدری
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
💠 حدیث روز 💠
❇️ توصیه پیامبراعظم(ص) برای افزایش جمعیت
🔻نبی مکرم اسلام (صلیاللهعلیهوآلهوسلم):
تَنَاكَحُوا تَنَاسَلُوا تَكْثُرُوا فَإِنِّي أُبَاهِي بِكُمُ اَلْأُمَمَ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ لَوْ بِالسِّقْطِ
💎 ازدواج کنید تا صاحب فرزند شوید و نسل شما زیاد گردد.
من در روز قیامت به زیادی افراد امتم حتی به فرزند سقط شده بر امتهای دیگر مباهات میکنم.
📚 جامع الأخبار، جلد ۱، صفحه ۱۰۱
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
💠 پرسش:
حدیث قدسی به چه احادیثی گفته می شود؟
......................................................................................................................................
در میان #احادیث به روایاتی بر میخوریم که از زبان خداوند نقل شده است.از نمونه های معروف آن،حدیث #سلسله_الذهب است که امام رضا به نقل از پدران خود از #پیامبر،و ایشان با وساطت جبرئیل از خداوند چنین نقل کرده است:(لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی).
به چنین حدیثی اصطلاحا حدیث قدسی گفته می شود.
👈تفاوت حدیث قدسی با قرآن را عموما در این جهت دانستهاند که لفظ و معنای #قرآن از ناحیه خداوند است در حالی که در حدیث قدسی تنها معنا و مفاد به #خداوند منسوب است و ساختار لفظی آن از سوی پیامبر ساخته و ارائه می شود.
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
عصمت تکوینی.mp3
7.41M
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅─
﷽
🗃 #پادکست
📯📜 سوال کاربر
#منظور_از_عصمت_تکوینی_در_آیه_تطهیر_چیست
👤 با حضور استاد جواد حیدری
─┅═ೋ❅🌼❅ೋ═┅─
🆎 ݪینڪ کانال↓
🔘 @javadheidari110
◀️ نمازی عجیب برای جبران600 سال نماز قضا!!!.🤫
1️⃣ روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، روایتی از برخی منابع غیر معتبر با عنوان "نمازی برای جبران ۲۰۰ تا ۶۰۰ سال نماز قضا شده"، دست به دست می شود. این روایت بدون سند، زمان بجا آوردن این نماز را آخرین جمعه ماه رمضان، و چگونگی آنرا، ۴ رکعت و با دستوالعمل و سوره های خاص ذکر می کند( و البته برای بعد از پایان نماز، خواندن دعای؛ یا سامِعَ الصَّوتِ یا جامِعَ الفوَتْ یا مُحْیَ الْعِظام بَعْدَ الْمَوتْ... و الحمد الله رب العالمين الي يوم الدين).
2️⃣ دستورالعمل این نماز عجیب به پیامبر(ص) نسبت داده شده و آثار آن چنان تعجب برانگیز می باشد که حتی در ادامه همین روایت آمده که فاطمه زهرا(س) با تعجب از پیامبر(ص) پرسیدند: مگر هرکس چقدر عمر، و چه مقدار نماز قضا دارد؟!!!، و در پاسخ بیان شده، این نماز، حتی نمازهای قضا شده پدر و مادر(و آشنایان) را نیز جبران خواهد کرد!( بالاخره باید ۶۰۰ سال پر شود).
3️⃣ این نماز با چنین خاصیتی، در کتابهایی مانند « سرور العارفین»( با اسم روی جلد "هاشمیحسینینژاد" با عنوان خطاط و نه نویسنده) و کتاب «معراج المؤمن» سید محمدتقی مقدم، آمده است که او هم بدون ذکر سند معتبر، روایت را به کتاب سرور العارفین نسبت داده است.🤔
4️⃣ اما حقیقت آن است که چنین ادعاهایی( حتی با عنوان روایت) نه با روایات معتبر«وجوب قضاء ما فات کما فات // وسائل الشیعه،ج۸، ص ۲۶۸. » همخوانی دارد و نه با عقل سازگار است که شخصی با چهار رکعت نماز، نمازهای قضای خود و آباء و اجدادش، آنهم تا600 سال گذشته را، یکجا، تسویه حساب نماید و نه در فتاوی هیچکدام از مراجع تقلید، چنین جایگزینی برای نماز قضا ذکر شده است.
#استاد_هاشمی_جزی
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
آرمان فلسطین.ogg
1.92M
#روز_جهانی_قدس
⁉️مبنای دفاع از آرمان قدس شریف چیست؟
#عقل_دین
#پادکست
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
شیطان و همراهی ملائکه.mp3
5.3M
🗃 #پادکست
📯📜 سوال کاربر
#چرا_ابلیس_میان_ملائکه_بود
👤 با حضور استاد جواد حیدری
─┅═ೋ❅🌼❅ೋ═┅─
🆎 ݪینڪ کانال↓
🔘 @javadheidari110
احکام_زکات فطره.m4a
3.81M
#احکام_زکات_فطره
حجت الاسلام امیر صالحی کارشناس فقه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
💎کانال استاد امیر صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
پاورپوینت بلا و طلا.pdf
1.07M
#پاورپوینت
موضوع: بلا و طلا-جایگاه شر و بلا
تنظیم کننده: سرکار خانم رمضان قاسم
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110