eitaa logo
javedan.ir
16.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
338 ویدیو
1 فایل
حضرت آیت الله جاودان (حفظه الله) 👈در این کانال می توانيد کلیه ی بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به معظم له را دنبال نمایید. ‎
مشاهده در ایتا
دانلود
1379842_-211559.mp3
10.71M
📼 | مرثیه سرایی و سینه زنی *کربلایی سید مهدی حسینی* جلسه شب شهادت امام هادی (علیه السلام) (١٨ اسفند ٩٧) 🏠 حسینیه شیخ مرتضی زاهد(رحمة الله علیه) 🔰 www.javedan.ir
🔻پوستر | اطلاع رسانی جلسه سخنرانی استاد جاودان 🗓 چهارشنبه ٢٢ اسفند ١٣٩٧ 📪 آدرس: پایین ترازچهارراه سیروس، کوچه شهید بالاگر 🏠حسینیه شیخ مرتضی زاهد(ره) 📌 ویژه برادران وخواهران
به اطلاع مومنين گرامي ميرسانيم ان شاءلله امشب (از نماز مغرب و عشاء) در حسينيه شيخ مرتضي زاهد (رحمة الله عليه) اعمال ليلة الرغائب با حضور آيت الله جاودان (حفظه الله) به جا آورده مي شود . التماس دعا
a09787e605e129c54524505dc3bf8733d1e757b0.mp3
15.19M
📼 | سخنراني آيت الله جاودان جلسه هفتگی چهارشنبه ها (٢٢ اسفند ٩٧) 🏠 حسینیه شیخ مرتضی زاهد(رحمة الله علیه) 🔰 www.javedan.ir
d643f53de45d2290adc6125fd83e2bcda9f8b87d.mp3
2.92M
📼 | مرثیه سرایی کربلایی کاظم عبدی مراد جلسه هفتگی چهارشنبه ها (٢٢ اسفند ٩٧) 🏠 حسینیه شیخ مرتضی زاهد(رحمة الله علیه) 🔰 www.javedan.ir
. . تلفن مركزپخش : ٣٣٥٤٠٨٢٨
اطلاع رساني مراسم ميلاد اميرالمومنين عليه السلام
بمناسبت ميلاد اميرالمومنين عليه السلام
به اطلاع مومنين گرامي ميرسانيم مراسم قرائت دعاي زيارت ششم اميرالمومنين امشب (٢٩ اسفند) از نماز مغرب و عشاء با حضور آيت الله جاودان در حسينيه شيخ مرتضي زاهد برگزار ميگردد. التماس دعا
javedan.ir
به اطلاع مومنين گرامي ميرسانيم مراسم قرائت دعاي زيارت ششم اميرالمومنين امشب (٢٩ اسفند) از نماز مغرب
به اطلاع مومنين گرامي ميرسانيم مراسم قرائت دعاي زيارت ششم اميرالمومنين امشب (٢٩ اسفند) از نماز مغرب و عشاء با حضور آيت الله جاودان در حسينيه شيخ مرتضي زاهد برگزار ميگردد. *** مجلس سخنراني برقرار نيست *** التماس دعا
در حسینیۀ آیت‌الله شیخ مرتضی زاهد رحِمَهُ الله علیه‌السلام (۹۷/۱۲/۲۸) ✅ نزدیکی و حشر و نشر با علیه‌السلام 📝 آدم اگر بوی به مشامش برسد، را یادش می‌رود. اصلاً فاصلۀ این بزرگواران با بهشت، بی‌نهایت است. بهشت از نور علیه‌السلام آفریده شده نه از خود ایشان! نه از جان ایشان! ⚠ هیج مانعی بین ما و خدای تعالی و نیز اولیای بزرگ او جز نیست. اگر گناه از جان ما دور شود و بخشیده شود، دیگر هیچ مانعی بین ما و امیرالمؤمنین علیه‌السلام نخواهد بود. اگر ما می‌خواهیم به ایشان نزدیک شویم، باید حرف ایشان را گوش کنیم. خداوند این بندگان را فرستاده و آنان را برای ما سرمشق قرار داده‌است. هرچه بیشتر گناه نکنیم، هرچه بیشتر بداخلاقی نکنیم، نزدیک‌تر می‌شویم. معیار، رفتار و اخلاق درست است. ♦ اگر ما اخلاقمان را خوب کنیم، می‌توانیم یک بار ایشان را بعد از مرگمان زیارت کنیم! یک آقایی را خواب دیده بودند و از حالش بعد از مرگ پرسیدند. گفت خوب است ولی یک حسرتی دارم. دم مرگ امیرالمؤمنین را دیدم ولی بعد از آن دیگر نتوانستم ایشان را ببینم. کسانی که عمرشان را به محبت گذراندند، یک بار به زیارت ایشان نائل می‌شوند. پدر خود بنده را خواب دیدند گه ایشان را به و به حرم بردند. 📝 از کسانی بود که پیش از انقلاب حدود ۵۰ بار زندان رفت و با زبان روزه بدست به شهادت رسید. او خطاب به امیرالمؤمنین و سلام‌الله‌علیهما می‌گفت: «شاهد باشید که من برای شما کم نگذاشتم. من را در قیامت از یاد نبرید.» ایشان را بعد از مرگ در خواب دیده بودند و ایشان گفته بود آن شبی که به شهادت رسیدم، افطار، مهمان امیرالمؤمنین بودم. 🔑 حال اگر بخواهیم بیشتر ایشان را ببینیم و همیشه با ایشان محشور باشیم و در محضرشان باشیم، باید بی‌خود شویم! نفس و منیت را کاملاً کنار بگذاریم. نشاني سايت : www.javedan.ir کانال سروش : Sapp.ir/javedan_ir کانال بله: Ble.im/javedan کانال ایتا: eitaa.com/javedan_ir
در حسینیۀ آیت‌الله شیخ مرتضی زاهد رحِمَهُ الله علیه‌السلام (۹۷/۱۲/۲۸) ✅ کامل حضرت صلّی‌الله‌علیه‌وآله 📝 در خطاب به می‌فرماید: «إِنَّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبيناً* لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ ما تَأَخَّرَ ... »؛ این آیه یک دارد و یک ؛ تأویل غیر از تفسیر است. تفسیر آیه این است که با ، شبهه‌ها و تهمت‌هایی که مشرکان نسبت به پیامبر به بار آورده بودند، از بین رفت؛ چرا که دیگر ایشان به پیروزی رسیده بودند. اما تأویل آیه این است که ایشان تنها کسی هستند که تمام گناهانشان آمرزیده شد؛ البته منظور، گناهانی نیست که منافی با عصمت باشد؛ چرا که حتی شاگردان کوچک ایشان هم حتی خیال گناه نمی‌کردند؛ بلکه منظور آن است که ایشان غرق در خدا هستند و هیچ منیتی ندارند. در قرآن وقتی از ایشان با لفظ « » یاد می‌شود، بر خلاف سایر پیامبران که نامشان هم کنار لفظ «عبد» ذکر می‌شود، نام ایشان نمی‌آید؛ زیرا ایشان بنده‌ای است که حتی از خود نام هم ندارد. وقتی در قرآن بناست که مقامات ایشان ذکر شود، دستور خداوند می‌آید که «قل ...»؛ اگر دستور خدا نباشد، ایشان در مورد خودش چیزی نمی‌گوید. عبودیت کامل. همان که در فقه گفتند: «العبد و ما فی یده کان لمولاه»؛ عبد هیچ چیزی از خودش ندارد. خودش هم برای مولایش است. این عبودیت، مهمترین مقام ایشان است و سایر مقامات دیگر ایشان، همه بعد از این مقام است. 📝 نمونۀ عبودیت کامل ایشان در ماجرای پنهان شدنشان در غار است. آنجا در واکنش به نگرانی همراهشان فرمودند: «انّ الله معنا»؛ اما حضرت در واکنش به نگرانی پیروانش فرمود: «انّ معی ربی»؛ حضرت موسی ابتدا خودشان را ذکر کردند و بعد خدا را. اما پیامبر ابتدا خدا را ذکر کرد. ایشان خودش را در سایۀ خدا می‌دید. پیامبر در بالاترین درجۀ فقر و نداری نسبت به خداوند است. ما نیز نسبت به خدا فقیر هستیم و چیزی نداریم؛ اما فرق ما و پیامبر این است که ما این مسئله را درک نمی‌کنیم. پیامبر چون این را می‌فهمد، لذا از همه بالاتر است. نشاني سايت : www.javedan.ir کانال سروش : Sapp.ir/javedan_ir کانال بله: Ble.im/javedan کانال ایتا: eitaa.com/javedan_ir
در حسینیۀ آیت‌الله شیخ مرتضی زاهد رحِمَهُ الله علیه‌السلام (۹۷/۱۲/۲۸) ✅ کامل حضرت صلّی‌الله‌علیه‌وآله 📝 در خطاب به می‌فرماید: «إِنَّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبيناً* لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ ما تَأَخَّرَ ... »؛ این آیه یک دارد و یک ؛ تأویل غیر از تفسیر است. تفسیر آیه این است که با ، شبهه‌ها و تهمت‌هایی که مشرکان نسبت به پیامبر به بار آورده بودند، از بین رفت؛ چرا که دیگر ایشان به پیروزی رسیده بودند. اما تأویل آیه این است که ایشان تنها کسی هستند که تمام گناهانشان آمرزیده شد؛ البته منظور، گناهانی نیست که منافی با عصمت باشد؛ چرا که حتی شاگردان کوچک ایشان هم حتی خیال گناه نمی‌کردند؛ بلکه منظور آن است که ایشان غرق در خدا هستند و هیچ منیتی ندارند. در قرآن وقتی از ایشان با لفظ « » یاد می‌شود، بر خلاف سایر پیامبران که نامشان هم کنار لفظ «عبد» ذکر می‌شود، نام ایشان نمی‌آید؛ زیرا ایشان بنده‌ای است که حتی از خود نام هم ندارد. وقتی در قرآن بناست که مقامات ایشان ذکر شود، دستور خداوند می‌آید که «قل ...»؛ اگر دستور خدا نباشد، ایشان در مورد خودش چیزی نمی‌گوید. عبودیت کامل. همان که در فقه گفتند: «العبد و ما فی یده کان لمولاه»؛ عبد هیچ چیزی از خودش ندارد. خودش هم برای مولایش است. این عبودیت، مهمترین مقام ایشان است و سایر مقامات دیگر ایشان، همه بعد از این مقام است. 📝 نمونۀ عبودیت کامل ایشان در ماجرای پنهان شدنشان در غار است. آنجا در واکنش به نگرانی همراهشان فرمودند: «انّ الله معنا»؛ اما حضرت در واکنش به نگرانی پیروانش فرمود: «انّ معی ربی»؛ حضرت موسی ابتدا خودشان را ذکر کردند و بعد خدا را. اما پیامبر ابتدا خدا را ذکر کرد. ایشان خودش را در سایۀ خدا می‌دید. پیامبر در بالاترین درجۀ فقر و نداری نسبت به خداوند است. ما نیز نسبت به خدا فقیر هستیم و چیزی نداریم؛ اما فرق ما و پیامبر این است که ما این مسئله را درک نمی‌کنیم. پیامبر چون این را می‌فهمد، لذا از همه بالاتر است. نشاني سايت : www.javedan.ir کانال سروش : Sapp.ir/javedan_ir کانال بله: Ble.im/javedan کانال ایتا: eitaa.com/javedan_ir
در هیئت سلام‌الله‌علیها (۹۸/۱/۱) ✅ صفات خوب، بستر رویش گل 🔑 ما یک حرف اساسی در احادیثمان داریم که اگر حلم نداری، ادای آدم حلیم را دربیاور تا حلم نصیبت شود؛ یعنی گرچه این صفت در درون تو نیست، اما در عمل مثل آدم حلیم رفتار کن. این حرف برای سایر صفات هم هست؛ شجاعت، سخاوت، تواضع و ... 📝 برای رسیدن به این مطلب نیاز به زحمت و جدیت است. ما برای اینکه روی یک صفتی کار کنیم (ترک صفت بد یا ایجاد صفت خوب)، باید بطور جدی بدانیم که صفت بخل (برای مثال) برای ما مشکل ایجاد خواهد کرد. اگر مسئله را جدی بدانیم، سعی می‌کنیم روی آن یک کاری بکنیم. آدم باید برای خودش وقت بگذارد. این وقت گذاشتن با وقت گذاشتن برای کسب‌وکار فرق دارد. (البته گاهی وقت گذاشتن برای کسب‌وکار هم وقت گذاشتن برای خود است؛ مثلا کسی کار می‌کند به این نیت که مخارج خانواده‌اش را تأمین کند.) اگر وقت گذاشتیم برای خودمان و توانستیم صفات خوب را کسب کنیم (بدست آوردن هر یک از صفات، کار مخصوص خودش را می‌خواهد.)، وارد می‌شویم و این بهشت قابل مقایسه با بهشت اعمال نیست. ضمناً این صفات خوب، یک زایش دارند. سینه‌ای که از شجاعت و سخاوت و تواضع و ... پر است، از آن یک گُلی بیرون می‌آید. آن گُل، گل توحید است. انسان، می‌شود. اگر کسی موحد شد، می‌رود پیش علیه‌السلام که امام موحدین است. اگر کسی با ایشان باشد، بهشتش با صفات اصلاً قابل مقایسه نیست. نشاني سايت : www.javedan.ir کانال سروش : Sapp.ir/javedan_ir کانال بله: Ble.im/javedan کانال ایتا: eitaa.com/javedan_ir
در هیئت سلام‌الله‌علیها (۹۸/۱/۱) ✅ قانون رسیدن به مقامات عالیه 🔑 قدم اول در این راه، بطور کلی است. انسان هیچ گناهی نباید بکند. ثانیاً درِ خانۀ خدا را سحرها بزند. اگر کسی دستش به برسد، ممکن است او را به این مقامات راه دهند. با این چیزها می‌توان به آخرت پا گذاشت. ♦ این‌ها که گفتیم قانون بود؛ اما اگر کسی یک شبی به‌ برای کرد، ممکن است مشمول شود. آن‌ها آمدند دست منِ ناقص را بگیرند به سرمنزل مقصود برسانند. نشاني سايت : www.javedan.ir کانال سروش : Sapp.ir/javedan_ir کانال بله: Ble.im/javedan کانال ایتا: eitaa.com/javedan_ir
در هیئت سلام‌الله‌علیها (۹۸/۱/۱) ✅ شاخصۀ اصلی 📝 در ابتدای کتاب از سخن گفتند و از قول استادشان فرمودند: «فرق انسان با حیوان عزم است.» انسان می‌تواند عزم داشته باشد بر خلاف حیوان که نمی‌تواند عزم داشته باشد. حیوان، طبق ساختمان طبیعت خودش عمل می‌کند. اگر ما به‌طور طبیعی زندگی می‌کنیم، بیشتر از طبیعت نیستیم. انسان باید بیشتر از طبیعت باشد و باید طبق برنامه و طرحی که دارد، عمل کند نه طبق طبیعت. نشاني سايت : www.javedan.ir کانال سروش : Sapp.ir/javedan_ir کانال بله: Ble.im/javedan کانال ایتا: eitaa.com/javedan_ir
در هیئت سلام‌الله‌علیها (۹۸/۱/۱) ⚡ نکات ضمنی 📌 این جمله‌ای که عرض می‌کنم جملۀ سختی است. این جمله، اول برای خودم هست و بعد برای شما: »این سرمایه‌ای که الان ما داریم، برای کافی نیست.» 📌 سخاوت انواعی دارد؛ سخاوت در وقت، سخاوت مال، سخاوت آبرو. گاهی باید از وقت و آبرو گذشت تا برای خدا و خلقش کاری کرد. 📌 عصر داشتم فرمایشات آقا (بیانات آیت‌الله در ۹۸/۱/۱ در حرم مطهر رضوی) را گوش می‌کردم؛ باور کنید مدام داشتم خدا را بابت نعمت وجود ایشان شکر می‌کردم و بعد فکر می‌کردم این شکر من در حد و اندازۀ نعمت وجود ایشان نیست. هم همین‌گونه بودند. شاید نعمت وجود این بزرگواران را پدری که پنج تا فرزندش شده‌اند، بجا آورده باشد. نشاني سايت : www.javedan.ir کانال سروش : Sapp.ir/javedan_ir کانال بله: Ble.im/javedan کانال ایتا: eitaa.com/javedan_ir
. . نصیحت آیت الله حق شناس رحمه الله به آیت الله جاودان حفظه الله
. . اطلاع رسانی جلسه روضه هفتگی ۷ فروردین ۱۳۹۸. * توجه شود شروع سخنرانی قبل از نماز می باشد *
بمناسبت شهادت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام
به اطلاع مومنین گرامی میرسانیم جلسه سخنرانی این هفته آیت الله جاودان چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ تعطیل می باشد .