eitaa logo
جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
51.3هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
310 فایل
امام خامنه‌ای: 💠 اداره فضای مجازی کشور، نیازمند حرکتی انقلابی است. 📜 اهداف: momennasab.ir/2081 🎓 آموزش: 24on.ir 🤖 اطلاعات: zil.ink/jebheh 🔗 لینک عضویت: https://eitaa.com/joinchat/543817728Cc264cfff87 🗨️ زیر نظر استاد روح‌الله مومن‌نسب @momennasab
مشاهده در ایتا
دانلود
👆 شرح در تصویر ✍ پیام یکی از اعضاءِ کانال ایتای جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
با بابا بازی❗️
@jebheh
🔻 مجلس از معرکه گریخت: فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع» مهدی جمشیدی [1]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند: «اولویّت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریّت فضای مجازی»، جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاه‌مدّت» و «میان‌مدّت» و جزو مسائل نزدیک ما است. این سخن بدان معنی بود که: اوّلاً، مدیریّت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیاً، در «کوتاه‌مدّت» باید چاره‌ای برای آن اندیشید؛ ثالثاً، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است. بااین‌حال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید واضح رهبر انقلاب، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفت‌های درونی از سوی خود نمایندگان مجلس مواجه گردید و به سرانجام نرسید. [2]. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کرد و گفت: در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخش‌های دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجّه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدّم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدّم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم. رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه هیچ مسأله‌ای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداق‌های دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر می‌رسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمام‌عیار آن باشد. [3]. چند روز بیش از این گفتۀ آیت‌الله خامنه‌ای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامه‌ای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاست‌های کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته می‌شود باید در چهارچوبِ سیاست‌های کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاه‌مدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، می‌دانیم که نگارش و تصویب چنین سیاست‌هایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد. [4]. مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضع‌گیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخاب‌نکردن» است. ازاین‌رو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاست‌های کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دست‌کم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بی‌صاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است.حججی برای انقلاب، «سر» می‌دهد، ولی اینان حاضر نیستند حتّی اندکی، «اعتبار و منزلتِ اجتماعی»شان گزند ببیند. گویا درس اخلاقِ اخیرِ رهبر انقلاب نیز بر اینان مؤثّر نیفتاد. ایشان در آن سخنرانیِ آغشته به موعظه و حکمت، از «استغفار نسبت به گناهِ ترکِ فعل» گفت و اینان در اوّلین فعلِ خویش پس از آن محفل، «ترک فعل» را برگزیدند. خصوصیّتِ تعلّقاتِ دنیایی، همین است که بضاعتِ «فاعلیّت» را از انسان می‌ستاند تا مبادا منافع مادّی، در خطر افتند. «محافظه‌کاران»، نه‌فقط کربلایی نیستند، بلکه حتّی حسین را نیز به «نرفتن» – یا همان «ترک فعل» – فرامی‌خوانند. قافلۀ حسین، در دریایی از خون، غوطه‌ور خواهد شد و این دین‌دارانِ عافیت‌طلب، در مردابِ منافعِ خویش. این است هویّتِ اخلاقیِ شبه‌اصول‌گرایان ... https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🆘 مواضع فرهنگی - اجتماعی مورد تأیید جبهه را از کانال صدق با قلم استاد مهدی پیگیری کنید👇 🆔 https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
👆 روایتی زیبا در رابطه با توده‌گرایی 🔺نگید کسی در شبکه‌های داخلی نیست و همه در شبکه‌های خارجی هستند! پس ما هم میریم!! 🔺همه بیاید این‌جا، اون‌وقت همه این‌جا هستید... و اگر شما هم رفتید اون‌جا باید بگید: همه‌مون اون‌جا هستیم؛ چون از این پس شما هم بخشی از بقیه می‌شوید... 👨‍🏫 اطلاعات بیشتر در دوره👇 👉 https://24on.ir/g/1/9 #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔥خطر سندرم «گردن پیامکی» را جدی بگیرید دکتر ساراسادات ، متخصص طب فیزیکی و ستون فقرات: 🔹با افزایش استفاده مداوم از تلفن همراه و تبلت، خطر سندرم گردن پیامکی، سلامت جامعه را در معرض تهدید قرار داده است. 🔹تحقیقات اخیر نشان داده است که ۷۹ درصد جمعیت ۱۸ تا ۴۴ سال بیشترین ساعات نگاه‌کردن‌ به گوشی را دارند و زمان اندکی از ساعات بیداری خود را بدون گوشی می‌گذرانند. 🔹محسن‌الحسینی با اشاره به اینکه سر به طور متوسط چهار و نیم تا پنج و نیم کیلو گرم وزن دارد، افزود: خم کردن آن به جلو مستقیماً به ستون فقرات فشار می‌آورد. 🆔 @Qazvinstatenews جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ‌مسئله‌ی دیگر که باز این را هم عرض کنیم، مرزبندی با دشمن برای مصونیّت از تهاجم نرم [است]. یکی از کارهای بسیار لازم همین است که ما نگذاریم مرزمان با دشمن کم‌رنگ بشود. ‌ مرزبندی با دشمن، اگر مرزبندی با دشمن نبود و مرز، برجسته نبود، عبور از این مرز -چه از این طرف به آن طرف، چه از آن طرف به این طرف- ممکن می‌شود؛ درست مثل مرزهای جغرافیایی... مرز اعتقادی و مرز سیاسی هم عیناً همین ‌جور است؛ ‌ وقتی که مرز روشن نبود، دشمن می‌تواند نفوذ کند، می‌تواند خدعه کند، می‌تواند فریبنده عمل بکند، می‌تواند بر فضای مجازی مسلّط بشود. اگر مرز با دشمن روشن بود، تسلّط او بر فضای مجازی، بر محیط فرهنگی به این آسانی نخواهد بود؛ این هم یک مطلب است که در آیه‌ی شریفه‌ی «لا تَتَّخِذوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاءَ تُلقونَ اِلَیهِم»، تا می‌رسد به اینجا که «تُسِرّونَ اِلَیهِم بِالمَوَدَّةِ وَ اَنَا اَعلَمُ بِما اَخفَیتُم»،(۲۹) خدای متعال از این منع کرده که ما با دشمن به این صورت برخورد بکنیم. ‌ بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت ۳۰۰مین گفتگوی زندهٔ جبهه با همکاری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و اندیشکده‌ی فضای مجازی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا کارشناس برنامه 🎙 دکتر مهدی ، عضو هیئت‌علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 💬 موضوع: عملیاتی کردن مفاهیم دینی در موقعیت‌های اجتماعی 🎛 این برنامه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ساعت ۱۵ از کانال جبهه در پیامرسان‌ها و 24on.ir ، به‌صورت زنده پخش شد. 📥 مشاهده فایل تصویری در روبیکا👇🏻 👉🏻 https://Rubika.ir/jebheh 📥 برنامه‌های پیشین در آپارات👇🏻 👉🏻 https://aparat.com/Jtv جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 https://eitaa.com/joinchat/543817728Cc264cfff87
نرم‌افزار 🇮🇷«‏شهر قرآنی» به بخش سرگرمی در صفحه مایکتِ جبهه اضافه شد: 🔗 https://myket.ir/user/jebheh ✅ جوایز و هدایای نفیس ✅ مراحل و جذاب ✅ کاراکترهای زیبا ✅ آیت الکرسی با روشی جدید ✅ آموزش غیرمستقیم مسجد و نماز و وضو همراه با شعر و بازی و قصه ✅ راه‌اندازی لیگ جذاب و با هیجان قرآنی کانال شهر قرآنی در ایتا👇: 🆔 Eitaa.com/ghorani_city #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔴 اینترنت آزاد، دروغی به بزرگی هلوکاست 🔺امروز در جهان چیزی به اسم اینترنت آزاد وجود ندارد تا مادامی که غربی‌ها و غرب‌گراها می‌توانند در پلتفرم‌های آمریکایی از همجنس‌بازی و پرورش سگ‌ها حرف بزنند و جنایت‌کاری چون مریم رجوی در این پلتفرم‌ها تیک آبی اصالت دریافت می‌کند، امّا ۱۳ میلیون پست مرتبط با عزیز در این سکوهای انتشار، به راحتی پاک می‌شود تا بار دیگر عزیز ایران ترور شود؛ کاربران انقلابی نمی‌توانند از جنایات رژیم صهیونسیتی و ظلم‌های آل‌سعود در یمن و قطیف صحبت کنند، یا در دام فیلترینگ حبابی می‌افتند و سکوهای انتشار کاری می‌کنند که فقط هم فکرهای آن‌ها و برخی افراد غیرتأثیرپذیر پست‌های مذهبی و انقلابی را مرور کنند، صحبت از آزادی اینترنت و گردش آزاد اطلاعات به یک لطیفه تلخ شبیه است تا حقیقتی قابل تأمل که بتوان به آن استناد کرد. 🔺بهترین آثار مذهبی و انقلابی در این سکوها چه تعداد بازدید داشته‌اند؟! یک، دو یا پنج میلیون؟ آیا سکوهای آمریکایی مانند اینستاگرام بسیار بیشتر از این رقم کاربر مذهبی و انقلابی ندارند؟ کسی تاکنون بررسی کرده تا مشخص شود که چند فرد غیرمذهبی یک پست مذهبی یا انقلابی را در سکویی آمریکایی دیده و متحول شده‌اند یا پژوهشگری مستقل بررسی کرده تا مشخص شود چه تعداد جوان انقلابی با هدف جهاد فرهنگی وارد پلتفرم‌های آمریکایی شده اما خود در مقابل شبهات تاب نیاورده و از قطار انقلاب پیاده شده‌اند تا امروز آن‌ها را کشته جنگ نرم خطاب کنیم؟ بارها شاهد بودیم که ویدیوها و تصاویر مغایر ارزش‌های اسلام و انقلاب در این سکوها میلیون‌ها بار دیده شده‌اند! برای در همین فقره ، موافقان صدها ساعت‌ ویدیو تولید کردند، در مناظرات و برنامه‌های تبیینی حضور یافتند تا ابعاد طرح را برای مردم تشریح کنند امّا حتی بنده به عنوان یکی از موافقان ساماندهی فضای مجازی هنوز یک ساعت محتوا به نفع موافقان طرح مذکور در سکوهای آمریکایی ندیدم! نه به خاطر اینکه موافقان ساماندهی فضای مجازی مطالب خود را در سرویس‌های آمریکایی به اشتراک نگذاشته‌اند، آن‌ها حتی از این کار هم دریغ نکرده‌اند اما متأسفانه طوری در محفظه بسته فیلترینگ حبابی گرفتار هستند که حتی همه همفکران آن‌ها نیز مطالب منتشر شده را ندیده‌اند! 🔺چرا که محتوا و پلتفرم در دنیای رسانه دو عنصر جدا نیستند؛ اگر آن‌ها قابل تفکیک بودند، ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با نقطه گذاشتن بین حروف اسم خود در توییتر به فعالیت ادامه می‌داد تا بار دیگر رئیس جمهور کشورش شود، امّا ترامپ متوجه شد که این کار فایده‌ای ندارد به همین جهت پلتفرم خاص خودش را راه‌اندازی کرد؛ قاتل و جنایتکاری همچون ترامپ به این حقیقت رسید امّا سیاستمدارهایی در ایران اسلامی زندگی می‌کنند که هنوز از ترس فحاشی فیک‌نیوزها در سکوهای آمریکایی و به‌خاطر مشتی رأی، تلاش می‌کنند تا مانع ساماندهی فضای یله و رهای مجازی شوند! ✍ علی ، تحلیلگر #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ استاد روح‌الله به سؤال مجری که از او پرسید آیا فیلترینگ اثرگذار هست؟ 🔗 https://aparat.com/v/uqzBh #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh