eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
607 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
4.7هزار ویدیو
494 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 از عادی سازی برهنگی تا ناامید شدن مذهبی‌ها 🔷 ویراست و توئیت در رابطه با ۲اشتباه فاحش در رابطه با ┄┅═🔹☫جهاد تبیین☫🔹═┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آموزش عملی ونهی از منکر بصورت عملی و درست! 👈حتما ببینید و‌ به دیگران هم نشون بدین که تذکر درست دادن و یاد بگیرن و انجام بدن. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نشرمحتوا،باقیات‌الصالحات‌است
💐ما را به دعا کاش فراموش نسازند رندان سحرخیز که صاحب نفسانند آنانکه به عطر نفس و ذکر مناجات خورشید جهان تاب به شام دگرانند یارب تو به خوبان جهان رحم بما کن از ظلمت فردای قیامت تو رها کن. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید: «ای موسی، مرا با زبانی بخوان که با آن گناه نکرده‌ای. موسی در جواب می‌گوید: خداوندا! آن زبان را از کجا بیاورم؟ خطاب آمد: با زبانِ دیگری مرا دعا کن.» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ التماس دعا💐🍀 نشرمحتوا،باقیات‌الصالحات‌است💐
💠 ▫️لتَأْمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَتَنْهُنَّ عَنِ الْمُنْكَرِ... 🔺محمد بن عرفه گويد: از امام رضا "علیه السلام" شنيدم مى‏فرمود: بایستی كه به معروف امر و از منكر نهی كنید تا [اگر اینكار نكردید]افراد بد كردار بر شما مسلط خواهند شد و خوب هایتان دعا می كنند اما مستجاب نمى‏شوند 📥نسخه باکیفیت را از اینجا دریافت کنید. ▪️◾️🔳◾️▪️ کانال معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخور جانم مگه نمیگی « دلت پاک باشه »؟! 😒 ------------------------- شما هم به بپیوندید 🔻 ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ╭┅───────────┅╮ ⁦•''•❀🕊 مکتب سلیمانی🕊✾•''• Eitaa.com/soleymaneii Eitaa.com/soleymaneii ╰┅───────────┅╯
📷 آقای سیدحسن مصطفوی (خمینی) علت استعفای این خانم رو ببینید و توضیح بدین در موسسه ای که زیرنظر شما اداره میشه چه خبره! ------------------------- شما هم به بپیوندید 🔻 ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ╭┅───────────┅╮ ⁦•''•❀🕊 مکتب سلیمانی🕊✾•''• Eitaa.com/soleymaneii Eitaa.com/soleymaneii ╰┅───────────┅╯
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐📖تفسیر سوره محمد ص 🔴 جلسه 2⃣ 🟢حضرت آیت الله کعبی عضو خبرگان رهبری و عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره 🟠این یک حکم کلی است که در معرکه اثخان یعنی از پای درآوردن است و بعد از معرکه شد وثاق ( اسیر گرفتن ) است. 🔵تفسیر آیات ۴_۶ سوره محمد ص 🟩از سلسله مباحث تفسیر رمضانی
🔴خطای راهبردی 🔹ضمن احترام به دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچگاه تنها راهکار مواجهه با معضلات و آسیب‌های اجتماعی نیست. 🔹 و برهنگی پروژه طراحی شده دشمن با هدف مقابله با نظام اسلامی است که مستندات متعددی برای آن وجود دارد. یعنی ابعاد سیاسی امنیتی آن بسیار پررنگ‌تر از خلأ فرهنگی است. طبیعتاً در این موضوع اقدامات امنیتی و سلبی، باید همپای کار فرهنگی بلکه جلوتر و جدی تر در دستور کار حاکمیت قرار گیرد. 🔹طرح فرهنگ سازی به عنوان تنها اقدام در دستور کار، خطایی راهبردی است که طراحان پروژه خوش دارند حاکمیت را مبتلای آن کنند. 🔴 👇 @bidariymelat
🔹مسئول محترم تذکر لسانی و بخشی از فرهنگ سازی در مورد برعهده من و امثال من. 🔹جلوگیری از تولید و توزیع شلوارک های قد۸۰ ، لباس های مانتونما ، شلوارهای پاره و بدن‌نما ، برخورد با سلبریتی های هنجارشکن در بحث پوشش ، ساماندهی به فضای مجازی و بخش عمده‌‌ی ، برعهده‌ی تو و امثال تو. ⁉️منصفانه تقسیم وظایف کردم؟ ✍ میلاد خورسندی 🎴به کانال 📡 بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3917480116Caff6227db3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️مهدی طحانیان اسیر ۱۳ ساله ی ایرانی که بدلیل بی حجابی خبرنگار هندی از گفتگو با او سر باز میزند. سرانجام آن خبرنگار مجبور به سر کردن روسری ش میشود. هم اکنون او ۵۵ سال سن دارد. او را بردیم در میان مردم. عکس العمل مردم در مواجهه با این قهرمان را ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌قرار جنگ اگر باشد زمین کارزار ما تل آویو است، تهران نه! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
🔴 اینجا عرصه جهاد تبیین است و مرد میدان می‌خواهد! ⏪هنوز ۵ روز از فرمان صریح امام جامعه مبنی بر مهار تورم و رشد تولید نگذشته است که شاهدیم در اقدامی که بوی ولایت ستیزی می‌دهد قیمت پایه محصولات پتروشیمی ها ۳۰ درصد افزایش می یابد و نرخ گذاری هم بر مبنای دلار ۳۵ هزار تومان قرار میگیرد‌ ▪️عزیزانی که داعیه دار جهاد تبیین هستند و می‌خواهند شعار سوال رهبر انقلاب را محقق کنند به میدان بیایند. ▪️این اقدام مشکوک هم ضد تولید است چون مواد اولیه تولید افزایش شدید قیمت پیدا کرده است ، هم بشدت تورم زاست و هم باعث تثبیت آقایی دلار می‌شود . ▪️تا یک فاجعه تورمی دیگری رقم نخورده است و فرمان امام جامعه زمین نخورده است ،رسانه های انقلابی به روشنگری بپردازند و مانع اجرایی شدن این تصمیم مخرب شوند. 🔴 👇 @bidariymelat
کتاب همراه رمضان.pdf
2.21M
📚 ادعیه پرکاربرد 🔹ادعیه مشترکه 🔹دعاهای روزهای 🔹دعای سحر و ابوحمزه 👌 نسخه زیبای موبایلی با اندازه درشت ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💠 به نیستان بپیوندید👇 ═══✼🍃🌹🍃✼══ https://eitaa.com/joinchat/3269328942C73c0563e15
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر حس فوق العاده ای داره الهی بتونیم شب های قدر را درک کنیم 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خدا جان، خدای عزیز، خدای ما، هستی ما، دارو ندار ما، همین شب اول دست هممون بگیر سخنرانی حاج آقا مجتبی تهرانی https://eitaa.com/joinchat/2855862588Ccd139362b5 کانال سخنرانان کشوری 👆👆
هیچ کس از آخرین خداحافظی با خبر نیست ! با هم مهربان باشیم... @hamedemaminejhad🌹🌹
💞 عصبانیت خود را با حرفهای تند همراه نکنید فرصتهای زیادی برای تعویض حالتان خواهید داشت اما هرگز فرصت تغییر گفته هایتان را نخواهید داشت @hamedemaminejhad🌹🌹
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقش روزه در پاکسازی و محافظت از بدن و جلوگیری از سرطان ⬅️ این کلیپ ۵ دقیقه ای رو حتماً ببیند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌––••✵🍀🌸🍀✵••– ––••✵🍀🌸🍀✵••––
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷کار جالب و بدیع این دختر خانم برای تبلیغ حجاب را حتما ببینید 👆👆 👆🏻 🔸خانم ها مواظب باشید خون شهدا پایمال نشود http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
حال و هوای مردمان عهد قاجار در ماه رمضان / ۱‏ عبدالل‍ه مستوفی 🔹 «دیگر از اوقاتى كه ما خیلى مترصّدِ رسیدن آن بودیم، ماه رمضان بود. زیرا در این ماه، هم در وضع زندگى عمومى و خصوصى تغییراتى حاصل می‌گشت و مقصود اصلى ما كه تخفیف از ساعات مكتب باشد بیش‌تر از ماه محرّم و صفر بود؛ بالاختصاص كه از وقتى‏ كه من به سنّ تمیز رسیده بودم، این ماه در تابستان بود. هم خوراكى در خانه فراوان بود، و هم ما وقت بازى و تفریح زیادترى در اختیار خود داشتیم. 🔸 ... روزهاى جمعه و اِحیاها هم كه تعطیل بود، براى نماز جماعت، لَل‍ِه یا آخوند[مکتب‌مان] ما را به نماز جماعت هم می‌بردند و هر یك از من و برادرم را در یك طرف خود جا می‌دادند كه رسم نماز خواندن به جماعت را یاد بگیریم. 🔹 ماه رمضان، ماه قرآن‌‏خوانى است، بعضى بودند كه هر روز یك قرآن تمام می‌خواندند. ... بعضى از اهل خیر، قبل از ماه چندین جلد قرآن خریده، به این و آن می‌دادند. و بیش‌تر، زن‌ها و مردمان پول‌دارِ بی‌سواد به این خیرات اقدام می‌كردند تا حالا كه خود از قرآن‌خواندن محروم‌اند، وسیلهٔ قرائت براى سایرین تدارك كرده باشند. 🔸 كم‌تر كسى بود كه سواد داشته باشد و ماه رمضان‏ یك قرآن تمام ختم نكند. حتّى در میان عوام معروف بود كه هر كه قرآنى در ماه رمضان شروع كند و نیمه‌‏تمام گذارد، مقروض خواهد شد! 🔹 نوكرهاى ما همه گرَكانى و باسواد بودند و وقتى از پشت اطاق آن‌ها می‌گذشتى، صداى زمزمهٔ قرآن‌‏خوانى آن‌ها بلند بود. 🔸 مسجدها عموماً پر می‌شد. مردم از هر طبقه و هر صنف، نماز ظهر و عصر را به جماعت می‌خواندند. بعد از نماز، امام مسجد اگر از اهل فضل بود، خود به منبر می‌رفت و مردم را موعظه می‌كرد. چنان‌چه به‌اصطلاح دست منبر نداشت، واعظ دیگرى از واعظ‌هاى شهر دعوت شده بود كه بعد از نماز براى مردم موعظه كند. 🔹 روزهاى جمعه و اِحیاها به مناسبت تعطیل، مساجد پرجمعیّت‏‌تر از سایر روزها می‌شد. بعضى از مقدّسین هم بودند كه قبل از افطار به مسجد رفته، نماز مغرب و عشا را هم به جماعت می‌خواندند. و بعضى كه خیلى مقدّس بودند، صبح‌ها هم همین كار را می‌كردند؛ ولى صبح و مغرب و عشا دیگر بعد از نماز موعظه در كار نبود. زیرا احتیاج به خواب و خوراك، محلّى براى شنیدن وعظ باقى نمی‌گذاشت و مؤمن به عجله خود را به خانه می‌رساند كه سر سفرهٔ دراز، پهن، و یا در رختخوابِ پهن، دراز شود! 🔸 شب‌هاى ماه رمضان را به‌خصوص در تابستان، مردم تا صبح بیدار می‌ماندند و این كار در تمام طبقات مرسوم بود. بعضى مشغول عبادت و خواندن دعا و قرآن می‌شدند و براى درك ثواب هر شب تا صبح بیدار می‌ماندند. زمره‌‏اى، شب‌ها بیدار می‌ماندند كه صبح‌‏ها لامحاله تا نزدیك ظهر بتوانند بخوابند و اثر روزه در آن‌ها كم‌تر باشد. 🔹 بالأخره دستهٔ سومى هم بودند كه شب را به قمار صبح می‌كردند، و می‌گفتند: اگر به این سرگرمى مشغول نشوند، ناچارند بخوابند و روز، دیگر خواب نمی‌روند و روزه براى آن‌ها مشكل خواهد شد. این دسته، بیش‌تر اعیان‌زاده‌‏ها بودند، ولى روزه را در هر حال می‌گرفتند. و اگر اشخاصى بودند كه می‌خواستند طفره بروند، چون حتّى در خانهٔ خود هم جائى نداشتند كه روزه‌‏خورى كنند، ناچار بودند هم‌رنگ جماعت باشند. 🔸 مرحوم احمد منشور می‌گفت: با برادرم موقّر، شبى در مجلس قمار تا صبح مشغول بودیم. چون به سحرى نرسیدیم روزه را خورده، بعد به منزل آمدیم. خبر روزه‌‏خورىِ ما زودتر از خودمان به منزل رسیده بود! همین كه وارد شدیم، مادرم از ما رو گرفت! چند روز با ما مثل جذامی‌ها رفتار می‌كردند! قدغن شده بود [و] نوكر و خدمت‌كار دور و ور ما نمی‌آمدند. غذا كه براى ما می‌آوردند، در اطاق گذاشته فرار می‌كردند. ظرف‌هاى غذاى ما را علی‌حده و مخصوصاً در حضور ما كنار حوض خاك‌مال می‌كردند! تا بالأخره به وساطت برادرهاى بزرگ‌تر، ما را توبهٔ رسمى دادند. آن‌وقت ما را به عضویّت خانه پذیرفتند! 🔹 مسافرى كه بعد از ظهر به شهر وارد شده و روزه نبود، اگر از خانه بیرون می‌رفت، تا برگشتن به خانه لب‏‌خشك بود. ناخوش‌ها كه شرعاً باید روزهٔ خود را بخورند، در بیرون خانه هم‌رنگ جماعت بودند. اگر كسى پیدا می‌شد كه بخواهد خود را ناخوش قلمداد كرده و بدین‌وسیله روزه‌‏خورى كند، طبیبى كه تصدیق مرض بدهد ولو شفاهى و براى متقاعد كردن اهل خانه هم باشد، گیر نمی‌آورد! 🔸 اطبّاى آن دوره حتّى یهودی‌هاى آن‌ها، ولو براى روزه‌‏خورى هم، احترام تصدیق خود را داشتند و مثل امروز براى خواهش دوست و رفیق و جلب مادّه، تصدیق غیرواقع نمی‌كردند.» (عبدالل‍ه مستوفی؛ شرح زندگانی من، ج۱، ۳۲۷ - ۳۲۹)
🌙 *حال و هوای مردمان عهد قاجار در ماه رمضان‏ /* ۲ عبدالل‍ه مستوفی 🔹 «سه شبِ اِحیا شب‌هاى عبادت بود. مردم بعد از افطار به مسجدها می‌رفتند. شش شبانه‌روز (صد ركعت) نماز قضا می‌خواندند. بعد از آن، واعظ یا پیش‌‏نماز به منبر می‌رفت. اكثر، تفسیر سوره‏ٔ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ و فضیلت عبادت شب قدر را براى مردم می‌گفت. و چون یكى از عبادات هم گریه از خوف خداست، آن‌ها را می‌گریاند و بعد قرآن سر می‌گرفتند و به مسلمانان دعا می‌كردند و نزدیك سحر به منزل برمی‌گشتند. 🔸 ... در ماه رمضان‌هاى بعدتر كه ما قدرى بزرگ‌تر هم شده بودیم، براى این‌كه خود را بزرگ جلوه بدهیم، خیلى میل داشتیم روزه بگیریم؛ ولى ما را منع می‌كردند و مى‌‏گفتند: بر شما واجب نیست. ما می‌گفتیم: نماز هم بر ما واجب نیست، چرا اگر یك روز صبح دیرتر از خواب برخیزیم، آقا (پدرم) مى‌‏آید ما را براى نماز از خواب ورمى‏‌كشد؟! در مقابلِ این استدلال به ما می‌گفتند: براى سلامت شما مضرّ است. 🔹 اوّل روزى كه من روزه گرفتم، روز بیست و یكم رمضان و بلندترین روزهاى ماه خرداد بود؛ زیرا خوب در نظر دارم كه گوجه تازه آب افتاده، ولى نزدیك افطار واقعاً بی‌حال بودم. سال دیگر دو سه روز، و همین‌طور سال‏‌به‌سال زیادتر كردم تا از چهارده سالگى تمام ماه را روزه گرفتم. 🔸 پدرم تا هشتاد سالگى روزه می‌گرفت. در سه سال آخر زندگی‌اش به حكم اطبّاء از روزه‌‏دارى ممنوع شد؛ وَ عَلَى الَّذِینَ یطِیقُونَهُ فِدْیةٌ طَعامُ مِسْكِینٍ‏. ولى باز هم به حال روزه بود. ... سحرها كه براى سحر خوردن برمی‌خاستند، او هم بیدار شده، مشغول تهجّد خود می‌شد و بعد از تعقیبات نماز صبح، دومرتبه یك ساعتى می‌خوابید. 🔹 ... در این ماه، مردم اطعام زیاد می‌كردند. اكثر اعیان هر شب در بیرونى افطار كرده، پنج شش الى ده پانزده نفر حاشیه و بعد نوكرهاى در خانه افطار می‌خوردند. آن‌ها كه توانائىِ این قبیل اطعام‌ها را نداشتند، خرما می‌خریدند و به مسجد می‌رفتند و به مؤمنین می‌دادند. اگر در میان اهل مسجد اعیانى هم بود، این خرما را رد نمی‌كرد و به آن افطار می‌نمود كه خود به ثواب اجابت دعوت برادر دینى رسیده و برادر دینى را هم به ثواب اطعام رسانده باشد. زیرا پیغمبر فرموده است: اتّقو النّار ولو بشقّ تمرة. 🔸 ... محال بود وقت افطار، صداى فقیرى از كوچه بلند شود و چندین نفر داوطلب براى غذا دادن به او از خانه‌‏ها بیرون نیایند. 🔹 ... در این ماه كارها تقریباً تعطیل می‌شد و مردم به عبادت مشغول بودند. اگر كسى طلبى از كسى داشت تا احتیاج مبرم محرّك او نمی‌شد، سروقت بدهكار خود نمی‌رفت. عروسى كم‌تر اتّفاق می‌افتاد. خرید و فروش و معامله‏‌اى كه حاجت به تنظیم قباله داشت كم، بلكه هیچ نبود. مرافعات شرعى در محاضر علماء متوقّف می‌گشت. ادارات دولتى باز بود، ولى كسى رجوعى نمی‌كرد. اگر كسى از دولت طلبى داشت، در این ماه به مطالبه نمی‌رفت، و محصّلین دیوانى هم دنبال مطالبهٔ بده‌كارىِ افراد نمی‌رفتند. حتّى در خانه‏‌ها هم جز كارهاى ناگزیرِ زندگانى، كار دیگرى از نوكر و خدمت‌كار توقّع نمی‌كردند. 🔸 به همین جهت، كارهاى سنگین خانه را یا قبل از ماه انجام داده بودند، یا به بعد از این ماه محوّل می‌كردند. اگر بنّائى نیمه‏‌تمام بود، صاحب‌‏كار به عمله و بنّاها مزد تمام می‌داد، ولى بیشتر از نصف روز تقاضاى كار نمی‌كرد. و در دهات هم كارهاى سنگین زراعتى را حتّى‌المقدور تعطیل می‌كردند و اگر مثلاً درو و خرمن‏‌كوبى و از این كارها كه تعطیل آن خسارت جبران‌ناپذیر داشت پیش می‌آمد، با رعایت بیش‌تر از كارگرها انجام می‌دادند. خلاصه این‌كه ماه عبادت بود و در همه‌‏چیز مردم از هم‌دیگر رعایت می‌كردند.» (عبدالل‍ه مستوفی؛ شرح زندگانی من، ج۱، ۳۲۹ - ۳۳۱)