eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
609 دنبال‌کننده
10هزار عکس
4.7هزار ویدیو
494 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان لطفا گوش کنید. و حتما برای دیگران ارسال کنید، دغدغه داشته باشید. آزاد شدن بعد از رحلت آیت الله و آیت الله ـــــــــــــــــــــــ 🚨به‌ بپیوندید 👇 @secret_ir @secret_ir
🔴«همایش بین‌المللی انقلاب اسلامی و جامعه معاصر؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ توسط مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.  دکتر محمد اسماعیل نباتیان، دبیر علمی همایش بین‌المللی انقلاب اسلامی و جامعه معاصر؛ فرصت‌ها و چالش‌ها،: این همایش با هدف تبیین نقش انقلاب اسلامی در جامعه معاصر و بررسی عوامل ایستایی و پویایی جامعه و فرصت‌ها و چالش‌های آن، در سه محور اصلی «انقلاب اسلامی و جامعۀ ایران پیش از انقلاب»، «انقلاب اسلامی و جامعه پس از انقلاب» و «انقلاب اسلامی؛ نقطه عزیمت تمدن‌سازی نوین اسلامی» برگزار می‌شود. برای دستیابی به اهداف همایش در تببین مبانی فکری انقلاب اسلامی و تحولات اجتماعی- سیاسی آن و نفش انقلاب اسلامی در تمدن نوین اسلامی، اقدامات علمی همایش در سه بخش فراخوان مقاله، مصاحبه با پیشکسوتان و محققان برجسته در حوزه انقلاب اسلامی و نشست‌های علمی تعریف شد. https://news.ut.ac.ir/fa/news/34694
🔴 «محمد» ایمانمان در حال سقوط است 🔰 جمله ای به این مضمون از شهید سید محمد علی جهان آرا (فرمانده سپاه خرمشهر) نقل شده که : « بچه ها، اگر سقوط کرد آن را دوباره فتح خواهیم کرد؛ مواظب باشید که سقوط نکند » 🔹امروز باید به شهید جهان آرا بگوییم که شهر را پس گرفتیم اما امروز به دلیل نفوذ گفتمان های التقاطی در میان انقلابیون، ایمانمان دارد سقوط می کند و ظاهرگرا و عرفی زده شده ایم! 🔹حمله دشمن و وضعیت فضای مجازی یله و رها و وضعیت حجاب و عفاف را می بینیم و می کنیم؛ می آوریم؛ از کنار آن رد می شویم! 🔹به جای ترس از خدا، ترسی شیطانی به جان برخی از ما افتاده و از مشتی و شهوتران حساب می بریم! «محمد» ایمانمان در حال سقوط است ... 🔴 👇 @bidariymelat
💥 خرمشهر دهه شصت و خرمشهرهای دهه ۹۰‌ تا کنون ‌در سالروز آزادی خرمشهر، هستیم. کسانی که آن روزها را تجربه کرده اند، یادشان می آید وقتی خرمشهر پس از تقریبا یک ماه مقاومت با دستان خالی در برابر ارتش تا به دندان مسلح صدام سقوط کرد، آن روز ها هم مانند امروز ، که خرمشهر هایمان هم سقوط می کند و هم آزاد می شود، بودند عده ای که با سقوط خرمشهر فاتحه انقلاب را خواندند، و بودند کسانی که سقوط خرمشهر را کلید فتح و پیروزی نهایی در جنگ دانستند، و ایستادند و پس از حدود ۱۹ ماه در کمتر از ۳ روز آن روز خرمشهر را آزاد کردند و امروز اسراییل را در مرزهای خود و آمریکا را در منطقه محاصره کردند. تهرانی مقدم ها و سلیمانی ها و فخری زاده ها آن روز جوانان کم سن و سالی بودند که در آن پیروزی نقش داشتند و هم آنان بودند که به مردان و قهرمانان ملی ما در امروز تبدیل شدند. رهبر معظم انقلاب ، آن مرد الهی و حکیم و مظلوم و مقتدر در سوم خرداد ۳۹۵ فرمودند: * خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است* اکنون که ۷ سال از آن سخنان می گذرد ، معنای سخنان ۷ سال پیش رهبری تیز بین روشن شد و شاید باز هم خرمشهر ها در پیش باشد. جمله مشهور محمد جهان آرا فرمانده وقت سپاه خرمشهر که خود در میدان نبرد حضور داشت را شاید خیلی از ما ها شنیده باشیم که آن شهید فرموده بودند : بچه ها اگر شهر سقوط کرد ، آن را دوباره فتح خواهیم کرد، مواظب باشید ، ایمانتان سقوط نکند.* و امروز پس از حدود ۴۲ سال برخی ها ایمانشان به انقلاب و نظام سقوط کرد ، در نبرد خرمشهرهای دهه نود ، برخلاف نبرد دهه شصت خرمشهر خیلی ها ایمانشان و باورشان به انقلاب و نظام و مردم و رهبری سقوط کرد و از خیمه انقلاب اسلامی به خیمه مخالفان و معاندان انقلاب اسلامی رفتند. دلیل آن را باید در جمله معروف پیامبر اکرم پس از بازگشت از یکی از سریه ها پیدا کرد که آن حضرت فرمودند ، آفرین به قومی که از جهاد اصغر بازگشتند و جهاد اکبر را در پیش دارند و جهاد اکبر را به مبارزه با نفس تعبیر فرمودند. در نبرد گرم و سخت جبهه خودی و دشمن و سرباز خودی و دشمن کاملا مشخص است ، اما در نبرد خرمشهرهای امروز که جامعه و دولتمردان و سیاسیون و روشنفکران و آحاد جامعه در آن درگیر هستند ، جبهه خودی و دشمن و سرباز خودی و دشمن ، به وضوح روشن نیست. در جبهه خرمشهرهای امروزین که فتنه های ۸۸ تا کنون و بویژه فتنه ترکیبی و جهانی شهریور ۱۴۰۱ ،از نقاط عطف این درگیری ها در جبهه خرمشهرهای امروزین هستند. در جبهه خرمشهر دهه ۶۰ ، یک طرف صدام عفلقی و یک طرف رزمندگان اسلام به صورت کلاسیک و سنتی وجود داست که تشخیص و تمیز آن کار آسانی بود، اما صحنه نبرد خرمشهرهای امروزین ، دل ها ، افکار ، اندیشه ها ، امیال و انگیزه ها است که همه درونی و پوشیده و پنهان در لایه های شناختی و روانی ما قرار دارد. گاهی آن قدر خوشگل و زیبا اسلام را با اسلام، انقلاب را با انقلاب، امام را با امام ، رهبری را با رهبری ، مردم را با مردم ، تضعیف می کنیم و با آن مقابله می کنیم که گاهی امر بر خود ما هم مشتبه می شود که نکند، راستی راستی ما یک یل مبارزه و قهرمان ملی بوده ایم و خود خبرنداشتیم؟!!! به نام دفاع از انقلاب و نظام و امام و رهبری ، بر علیه همه ی آنها می شوریم، در جبهه خرمشهرهای امروزبن، کسی خود را سرباز دشمن نمی داند ، همه خیرخواه مردم و همه حامی مردم و دلسوز و سینه چاک و شیفته خدمت هستند.، اما از دریچه ا اسلام آمریکایی، عینک اسلام انجمن حجتیه ای ، نگاه اسلام انگلیسی، رویکرد اسلام معاویه ای ، الفبای اسلام سکولار و خلاصه اسلامی که ریشه آن به سران کاخ سفید و آدم کشان حرفه ای تل آویو می رسد. از خداوند می خواهیم که به برکت خون شهدای آزادسازی خرمشهر، به ما توفیق دهد در نبرهای نرم افزاری و شناختی و جنگ نرم فرهنگی خرمشهرهای امروز و آینده به قول شهید جهان آرا ایمانمان سقوط نکند و اشتباها در جبهه صدام قرار نگیریم ابوالقاسم فاتحی دهاقانی عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی چهارم خرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی ها و فرمان های فراموش شده رهبر انفلاب در باب حساسیت جمعی و امر به معروف و نهی از منکر 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شنیدنی و دیدنی لحظاتی بسیار زیبا در محضر حضرات آیات مرحومان میرزا عبدالکریم حق شناس و میرزا احمد سیبویه مرحـــــــوم آیــــــــت‌ا… عبــــــــــــــدالکریم حق‌شناس(ره) از سالکان و عارفان الهی است که در زمان حیات‌شان از شخصیت‌های بزرگ و برجسته اخلاقی به شمار می‌رفت. این عالم بزرگ همه وقت در مراقبه نفس خویش بودند و با همین راه و رسم به همه‎جا رسیده و کامیاب شدند. در سال ۱۳۷۳ قمری که محمدحسین زاهد تهرانی، معروف به زاهد نفت فروش در مسجد امین‌الدوله در بازار درگذشت، بنا به درخواست اهل مسجد و محل از آیت‌ا…  بروجردی، ایشان به آیت‌ا…  حق‌شناس دستور داد برای حل مشکلات دینی و رسیدگی به امور شرعی آن مسجد به تهران عزیمت کند. وی می‌گفت: «بازگشت به تهران برای من بسیار گران بود. قم برایم محل پیشرفت و ترقی علمی و عملی بود و به هیچ وجه میل آمدن به تهران را نداشتم. روزهای سختی بر من گذشته بود.» وی برای مشورت نزد امام‌خمینی(ره) می‌رود که از ایشان می‌شنود: «وظیفه است باید بروید.» می‌پرسد: «شما چرا نمی‌روید؟» که امام‌خمینی می‌گوید: «به جدم قسم اگر گفته بود  آیت‌ا…  بیاید، من می‌رفتم.»  چندی پیش ویدئویی قدیمی از صحبت‌های آیت‌ا… حق شناس در حضور آیت‌ا… سیبویه منتشر شد که در آن روایتی از تشرف خود را محضر امام‌رضا(ع) تعریف می‌کنند.  وی به حضرت ثامن‌الحجج(ع) عرض می‎کنند آقا به ما بشارتی ندادید، حضرت(ع) نیز در جواب می‌فرمایند: روی آر سوی ما که به سوی تو رو کنیم وز غیر ما به سوی تو روی آورد بلا @varesoon
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆👈 جمعه 1402/02/22* 👈 فقط این کلیپ را تا آخر گوش بدهید ببینید فاطمیون و زینبیون زمان ما چگونه و چطور سخن می گویند 👈 خاطره گویی شنیدنی مادر شهیدان محمد رضا و محمود رضا حقیقی در تریبون مصلی نماز جمعه لواسانات 👈 آنهایی که به آرمان های این شهیدان و ایثارگران و مادران و پدران این شهیدان با کرداروگفتار و رفتار خود خیانت کرده اند پاسخگو باشند 👈 آنهایی که خودشان و فرزندانشان بدون هیچ هزینه ای بر سر سفره انقلاب نشسته اند و به این سفره رحم نمی کنند و اسیر شهوت قدرت و ثروت شده اند. پاسخ بدهند، 🔷 *شهیدان حقیقی و مادر و پدر شهیدان ما را ببخشید که شرمنده ایم ✍ ارجمندی 👈 فاستقم کماامرت https://eitaa.com/joinchat/1183252760C09ecf43283 🌷🎋شادی روح مطهر شهدای گلگون کفن اسلام و انقلاب صلوات🌷 https://eitaa.com/jedbie/22853 💐🎋🌷🇮🇷🌷🎋💐
سلام https://www.farsnews.ir/my/c/199238 🔴در خواست بازنگری در لایحه حجاب و عفاف لطفااااااا حمایت کنید و توی گروهاتون ارسال کنین این لایحه بیشتر مدافع بی‌حجابی هست تا حجاب !! کشوری که مردمانش درگیر بی بندوباری شود زمین خواهد خورد چون بجای کار تولید درگیر مسایل دیگر میشوند جای که شهوت امد حکمت وبرکت خواهد رفت 🍃🌺🍃
🔸 الهی قمشه‌ای تعبیر قرآن را اینطور ترجمه کرده: «حکایت حال او به سگی ماند که اگر بر او حمله کنی و یا او را به حال خود واگذاری به عوعو زبان کشد». 🔹 بنابراین ‎ را هم می‌شود برای توصیف این واکنش‌ها به کار برد. زبان‌های شیطانی بی‌مزد و بامزد کار می‌کنند تا باورها را از بین ببرند. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
دیپلماسی عزتمندانه در پناه اقتدار نظامی و منطقه ای 🔹دیپلمات ایرانی، آقای اسدالله اسدی، در دولت برجام بازداشت شد و پس از پنج سال تحمل اسارت در اروپا، امروز آزاد شد و به وطن بازگشت. او دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش)، دهم تیر ماه ۱۳۹۷ در آلمان بازداشت، و سپس به بلژیک منتقل شد. ♦️آزادی این دیپلمات عزیز، با رونمایی ایران از موشک رادار گریز و نقطه زن "خرمشهر "۴ (خیبر)، با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۱۴۰۰ کیلو گرمی همزمان بود. 🔹این اتقاق، نمادی از روند جدید، و هماهنگی و هم افزایی "میدان-دیپلماسی" است. در حالی که وزیر خارجه می گوید مداکرات برجامی همچنان در جریان است، جمهوری اسلامی ایران، نه از رونمایی بخشی از اقتدار دفاعی و موشکی خود صرف نظر می کند؛ ♦️و نه سیاست خارجی و آمد و شد هیئت های دیپلماتیک با جهان فرا غرب را معطل نظر آمریکا و اروپا نگاه می دارد. 🔹انفعال دیپلماتیک، به رویه غالب در دولت روحانی تبدیل شده بود؛ تا آنجا که با رونمایی از شهر موشکی کشورمان (در مقابل تهدید های نظامی آمریکا و اسرائیل) مخالفت می کردند؛ ♦️یا حتی دو سال پس از اعلام ابطال برجام توسط آمریکا، با تصویب قانون راهبردی اقدام متقابل در مجلس مخالفت می ورزیدند! بنابراین دو برابر شدن تحریم ها در دوره پسا برجام، طبیعی ترین اتفاق بود. تلخ تر این که برخی دولتمردان دنبال واگذاری اقتدار موشکی و منطقه ای در برجام ۲ و ۳ هم بودند! 🔹در مقابل، افزایش اقتدار بازدارنده نظامی و امنیتی، در کنار گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی، نظامی، امنیتی و راهبردی با جهان فرا غرب، در دولت جدید جهش بی سابقه ای پیدا کرده است؛ ♦️سفر های مهم آقای رئیسی به روسیه، چین، اندونزی، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، عمان و قطر، و میزبانی سران کشورهای گوناگون و امضای بالغ بر یکصد قرارداد و سند همکاری، نمونه ای از این جهش راهبردی در حوزه دیپلماسی مفتدرانه است. 🔹اکنون هیچ خردمندی در کشور نمی پذیرد که گسترش همکاری ها با کشور ها و اتحادیه های فرا غرب، به برجام و FATF و اخم و لبخند بی فایده چند دولت زورگو و بد عهد غربی موکول شود؛ همچنان که نمی پذیرد به خیال دیپلماسی، تقویت بازدارندگی دفاعی و تهاجمی متوقف شود. ♦️اقتدار دفاعی و نظامی بود که سایه جنگ را از سر کشور دور کرد و تهدید های جاری و اجرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی را عقب راند و حال آن که همان ها به موازات امتیاز گیری در برجام، در تدارک تشدید تهدید نظامی و حمله مستقیم و نیابتی به ایران بودند. 🔹توسعه تجارت خارجی، افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، تنوع بخشی به شرکای خارجی، احیای بخشی از درآمد های بلوکه شده ایران، دلار زدایی از تبادلات و کم اثر کردن تحریم ها، زمینه سازی برای احیای کریدور های ترانزینی شمال- جنوب و شرق به غرب و ...، نوید به بار نشستن دیپلماسی عزتمندانه در سایه اقتدار نظامی و منطقه ای را می دهد و می تواند سد تحریم ها را فرو بریزد؛ سدی که در اثر دیپلماسی انفعالی و التماسی فراز آمد. @IMANI_mohammad
ارتباط ارگانیک عبدالحمید با ‌اشرار و تروریست‌های اعدامی 🔹عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان، از عناصر شرور و جنایتکار و مفسد اعدام شده که سیاست‌های ضدایرانی آمریکا و اسرائیل را به اجرا می‌گذاشتند، برای چندمین‌بار حمایت کرد. ♦️او به جای محکومین جنایات‌اشرار و تروریست‌ها گفت:« امروز راحتی از مُلک ایران رفته، اعدام‌های بی‌رویه و فراوان رخ داده و این همه تبعیض و نابرابری در کشور وجود دارد، چرا از خانه ملت صدای موثری بلند نشده است؟ 🔹وی گفت: نمایندگان مردم به‌جای این‌که بر عملکرد حاکمیت، دولت، اجرای قانون اساسی، اجرای عدالت و آزادی‌ها نظارت داشته باشند، دغدغه‌ شان این شده که فلان شهر و روستا آب و برق و راه دارد یا نه. ♦️او همچنین با تکرار دیکته‌های محافل غربی مبنی بر شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری از معترضان گفت: باید ببینند آیا قانون آن‌جا اجرا می‌شود؟ قانونی که شکنجه و اقرار اجباری را ممنوع کرده است. یا عده‌ای هرچه دلشان می‌خواهد بر سر بازداشتی‌ها می‌آورند؟ 🔹اسماعیل‌زهی گفت: بگذارید آب و برق و راه نداشته باشیم اما شرف و حیثیت این ملت معترض حفظ شود. ♦️عبدالحمید در موضوع اعدام‌ها مشخصا از سه شرور تروریست در اصفهان حمایت کرده که سابقه شرارت و تعرض به نوامیس مردم داشته و در اغتشاشات آمریکایی- اسرائیلی نیز سه مامور انتظامی و بسیجی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده بودند. اعدامی دیگر، کسی است که سال‌ها دختران ایرانی را از طریق شبکه‌ای مفسد فریب می‌داد و برای فحشا به کشورهای دیگر قاچاق می‌کرد. 🔹۵ نفر از ‌اشرار و قاچاقچیان مسلح در هرمزگان، ۳ نفر از اعضای باند پنجک بزرگ‌ترین کارتل توزیع کوکایین، دو توهین‌کننده و آتش‌زننده قرآن کریم، «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال، علیرضا اکبری جاسوس انگلیس و آمریکا، قاتل دو جوان در مشهد، جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر و شماری از قاچاقچیان شرور و خطرناک مواد مخدرِ در شرق کشور، از جمله عناصر جنایتکاری هستند که طی چند ماه گذشته حکم اعدام‌شان به اجرا درآمده یا حکم اعدام برای‌شان صادر شده و سؤال روشنی که عبدالحمید اسماعیل زهی باید پاسخ دهد این است که نسبتش با این عناصر شرور و فاسد و بعضا مزدور سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا و انگلیس چیست؟! ♦️نکته مهم این‌که حکم اعدام این افراد نه صرفا بر اساس ادعا، بلکه طبق انبوه اسناد غیر قابل نقض صادر شده است. 🔹همین شرارت انگیزی‌ها موجب ناامنی و آسیب به معیشت مردم شده و حال آن که عبدالحمید با درآمدهای بادآورده‌ای که منشا چندان سالمی ندارد، برای خود زندگی‌اشرافی کاخ‌نشینی با انبوه محافظ و خودرو‌های شاسی بلند ترتیب داده و با این وجود می‌گوید مردم معیشت و آب و گاز نمی‌خواهند، عوضش مجازات‌ اشرار و تروریست‌ها و قاچاقچی‌ها و آدم‌فروش‌ها را متوقف کنید! ♦️او در زمینه زنان نیز سابقه خوبی ندارد و در حالی‌که تا مدت‌ها اجازه حضور زنان در محیط‌های مذهبی را نمی‌داد، اکنون از زنان سر برهنه و فعال در نقشه‌های سرویس‌های بیگانه را از جمله در مساجد میزبانی می‌کند. 🔹روزنامه کیهان @IMANI_mohammad
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم السلام امام علی علیه‌السلام : مَن أخَّرَ الفُرصَةَ عَن وَقتِها فَلْيَكُنْ على ثِقَةٍ مِن فَوتِها . امام على عليه السلام : هر كس فرصت را از زمانش به تأخير اندازد، مطمئن باشد كه آن را از دست مى دهد. 📚غررالحکم جلد ۵ صفحه ۳۷۰ 💐امير المؤمنين علي عليه السلام : كَم مِن مُسَوِّفٍ بِالعَمَلِ حَتّى هَجَمَ عَلَيهِ الأجَلُ چه بسا تاخیر کننده ای كه براى عمل كردن ، امروز و فردا مى كند تا آن گاه كه مرگ بر او هجوم آورد. 📚 غررالحکم جلد ۴ صفحه ۵۵۲ حدیث شماره ۶۹۵۴ 💐 امام باقر علیه السلام َ إِیَّاكَ وَالتَّسْوِیفَ فَإِنَّهُ بَحْرٌ یَغْرَقُ فِیهِ الْهَلْكَى مبادا در عمل تاخیر کنید که تأخیر دریایی است که بسیاری از افراد در آن به هلاکت می رسند. 📚تحف العقول صفحه ۲۹۵ ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای داشتن حجاب ده ها بلکه صدها دلیل عقلی ونقلی وجود دارد‌. این هم یک دلیل عقلی است.ببینید.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣ورود و خرید کالای خارجی = تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگر ایرانی 🇮🇷رو نقشه، معلم، به ما گفت: ایرانه اینجا ، حیفه که آباد نباشه با این همه برکت که خدا داده به این خاک جایی پدری، چرا باید شاد نباشه؟ 📌معلومه اگه خسته و افسرده بشینیم، رو دوش پدر، گرد غم و غصه می‌شینه معلومه اگه دست روی دست بذاریم، دستی میاد و میوه‌ی این باغو می‌چینه 🇮🇷آبادی این خونه، به دست خودمونه کِی دیدی غریبه، واسه ما، دل بسوزونه؟ با دست کسی این گره‌ها باز نمی‌شه بالی نزنی، فرصت پرواز نمی‌شه. 📌دیدی که همراهیِ بیگانه، همون بود که دیدی دامه، توی هر دونه که می‌ریزه برامون می‌ترسه یه وقت، باز بشه، بال و پرامون ❇️دلگرم می‌شیم، وقتی که این چرخا بچرخن دلگرم می‌شیم، وقتی که با هم، گرمِ کاریم دلسرد می‌شن، وقتی که گرمه خونه‌هامون دلسرد می‌شن، وقتی و ✳️ایرانی عاشق! بزن این سدا رو بشکن با عزم تو، فرزند تو، فرداش قشنگه فرشی که تو می‌بافی، به رنگ رویاهاشه کفشی که تو می‌سازی، به پاهاش قشنگه. ✅آبادی این خونه، به دست خودمونه ؟ با دست کسی این گره‌ها باز نمی‌شه بالی نزنی، فرصت پرواز نمی‌ شه 🇮🇷گروه سرود رایه الزهراء (س) تهران سرپرست گروه: محمدرضا قلی زاده ✍شاعر: قاسم صرافان و
✍ چرا لیبرالیسم در ایران شوخی است؟ مناظره زنده دکتر غنی نژاد و آقای علیزاده را از شبکه چهار سیمای ج.ا دیدم و به نظرم نقد های جدی بر گفته های غنی نژاد وارد بود ولی چون همان شب عازم سفر بودم فرصت نوشتن را پیدا نکردم. فقط یادداشت کوتاهی در انتقاد از سیمای جمهوری اسلامی منتشر کردم و نوشتم مگر مدافع لیبرالیسم در ایران فقط غنی نژاد که در کمتر از دو هفته او را دعوت مجدد کردید. به هر روی، در اینجا به اجمال چند نکته انتقادی درباره گفته های آقای دکتر موسی غنی نژاد را عرض می کنم. برجسته ترین نکته در گفتار غنی نژاد همانا تطهیر و تقدیس لیبرالیسم در ایران است. آقای علیزاده از هر دری که وارد می شد، غنی نژاد ربط آن به لیبرالیسم را انکار می کرد. او ربط کارنامه سی ساله دولتمردان گذشته، از هاشمی تا روحانی را که مدافع اقتصاد لیبرال و بازار آزاد و رها سازی قیمت ها و کم کردن مسئولیت های اقتصادی دولت بودند، به لیبرالیسم اقتصادی انکار می کرد و مدام می گفت اینها چه ربطی به لیبرالیسم دارد. به گفته وی: "لیبرالیسم در ایران شوخی‌است. چطور میگویید لیبرالیسم ایران را بدبخت کرده؟". مضمون این ضرب آهنگ پر تکرار غنی نژاد این است که کارنامه دولت های سازندگی، اصلاحات و دولت تدبیر که بانیان نابسامانی وضع موجود هستند، از منظر لیبرالیسم نه فقط قابل دفاع نیست بلکه حتی می توان این کارنامه را بر اساس اندیشه لیبرال نقد و نفی کرد. بنابر این، معلوم نیست چرا پروپاگاندا و حامیان رسانه ای این دولت ها به استقبال گفته های غنی نژاد رفته و با شادمانی او را پیروز مناظره اعلام کردند؟! اگر اینان گفته های غنی نژاد را درست می دانند، چگونه است که از کارنامه اقتصادی دولت های گذشته دفاع می کنند و منتقد نابسامانی اقتصادی موجود که حاصل کارنامه این دولت ها بوده نیستند؟! البته برمبنای انکار های غنی نژاد می توان گفت که تمام این رسانه های حامی دولت های گذشته هیچ ربطی به لیبرالیسم ندارد. چون آنها از دولت هایی حمایت می کنند که به زعم خود تابع اندیشه لیبرال اند ولی نیستند. لذا اگر این دسته از رسانه های حامی گفته های غنی نژاد را درست می دانند، می بایست دست از طرفداری از دولت های پیشین بردارند و زبان انتقاد از آنها را بر گیرند. اگر همچنان اصرار بر حمایت از دولت های گذشته دارند، نباید به استقبال گفته های غنی نژاد بروند. اما مساله تطهیر و تقدیس لیبرالیسم در این پرسش نهفته است که اگر کارنامه اقتصادی دولت های پیشین در ایران مثبت بود، موضع آقای غنی نژاد چه بود؟ آیا باز هم می گفت این کارنامه ربطی به لیبرالیسم ندارد یا آن را نتیجه عمل به دستورات لیبرالیسم اقتصادی می دانست؟! اگر ایشان همچنان به دلیل شوخی بودن لیبرالیسم در ایران، بر عدم ربط تاکید کند، معلوم می گردد که همه راه های توسعه و پیشرفت به لیبرالیسم ختم نمی شود. لیبرالیسم یگانه راه پیشرفت و رفاه عمومی نیست. اما اگر غنی نژاد توسعه فرضی را نتیجه عمل به لیبرالیسم بداند، آنگاه شائبه تقدیس و تطهیر لیبرالیسم به ذهن می آید. چون ایشان لیبرالیسم در ایران را شوخی می داند. خلاصه، این به گفته علیزاده "به گردن نگرفتن ها " در گفتار غنی نژاد تطهیر و تقدیس لیبرالیسم است. به زعم غنی نژاد، لیبرالیسم اقتصادی در ایران یا اتفاق نمی افتد و یا اگر اتفاق افتد، پیامد آن مثبت و درخشان است. غنی نژاد به مخاطب خود نمی گوید که لیبرالیسم در چه شرایطی ممکن است که خطا کند. بلکه منکر آن است که دستورات لیبرالیسم خطا کند. اگر قانون حاکم شود، قطعاً راه لیبرال خطا نمی کند. این نوع مطلق انگاری همان رویکرد و زبان ایدئولوژیکی است که غنی نژاد در هر دو مناظره، دیدگاه مقابل را بدان متهم می کرد. فرضاً غنی نژاد بتواند مسئولیت و ربط لیبرالیسم در ایران را از پدید آمدن وضعیت نابسامان اقتصادی موجود انکار کند، اما وی با این انکار نمی تواند کارنامه لیبرالیسم در جهان را تطهیر کند. غنی نژاد ربط لیبرالیسم با نابسامانی ها و فاصله طبقاتی و محرومیت های اجتماعی در آمریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته را که نمی تواند انکار کند. اگر او انکار کند مصداق گفته خودش خواهد بود که: " زبان ایدئولوژیک یعنی به شب میگویید روز و هیچ ابایی ندارید. آقای علیزاده از ابتدا تا حالا واقعیت‌های جامعه ما را آنطور که دوست داشتند بیان کردند نه آنطوری که واقعا هست". ادامه متن 👇👇👇
ادامه متن 👇👇 اشکال دیگر بر گفتار غنی نژاد این است که وی دلیل ناکامی یا عدم پا گیری لیبرالیسم در ایران را مطلقاً متوجه کارگزاران می داند و ساحت اندیشمندان لیبرال ایرانی را در این مساله پاک و منزه دانسته است. او حتی دامن خود را به عنوان مدافع لیبرالیسم اقتصادی در پدید آمدن وضع موجود منزه دانسته که می گوید: " من در این مملکت با هیچ دولتی کار نکرده ام و حتی از من مشاوره گرفته نشده بعد شما می‌فرمایید من مسئول وضع موجود هستم؟! ". در حالی که چنین سخنی از هیچ مدافع لیبرالی پذیرفتنی نیست. ایشان در دانشگاه اندیشه های لیبرال را تدریس و تبلیغ می کند و در رسانه ها حضور فعالی دارد. چگونه می توان پذیرفت که هیچ کارگزاری از افکار غنی نژاد تاثیر نگرفته است. فرضاً هم بپذیریم، در آن صورت، باید قبول کرد که ما در ایران اندیشمند واقعی لیبرال نداریم. حتی غنی نژاد هم لیبرالیسم را دقیق و درست نفهمیده است. باید پذیرفت که کارگزاران لیبرالیسم در ایران آموزگاران خوبی نداشتند که بد عمل کرده اند. ما در ایران با فقر اندیشمند واقعی لیبرال روبرو هستیم. شاید به همین خاطر است که سیمای ج. ا در معرفی اندیشه لیبرال فقط سراغ غنی نژاد می رود. چون کس دیگری نیست و یا اگر هست نمی تواند لیبرالیسم را آنچنان که هست به مخاطبان خود بیاموزاند. اما اساسی ترین نقد گفتار دکتر غنی نژاد از منظر فلسفه سیاسی است. وی در مناظره اول دکتر درخشان را به عدم آگاهی و بی اطلاعی از مباحث فلسفه سیاسی متهم کرده بود. در حالی که فقدان آگاهی غنی نژاد از فلسفه سیاسی بویژه در مناظره با آقای علیزاده کاملا واضح و روشن بود. لیبرالیسمی که غنی نژاد از آن دفاع می کرد در چارچوب فلسفه سیاسی نبود. او ضرورت دولت را مطلقاً انکار کرده است و همه امور را به اقتصاد آزاد بازار واگذار کرده است. نفی مطلق اقتصاد دستوری به معنای نفی دولت است. بگذریم که ایشان فرق میان دستور و قانون را هم بیان نکرده است. به هر روی، این چنین نگاه به بی ضرورتی دولت یا سر از دولت تشریفاتی در می آورد و یا به آنارشیسم سیاسی ختم می شود. هر دو امر هم پی‌آمد خوشی نخواهد داشت. 🖌 داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
🔴رئیس قوه قضائیه: قانون زیاد داریم، مشکل در اجراست ♦️محسنی اژه‌ای:ما در کشور خیلی قانون وضع می‌کنیم، اما در اجرای قوانین مشکل داریم. ♦️باید مشخص شود چرا همین قانون «ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» به طور کامل اجرایی نمی‌شود. ♦️متأسفانه اقتصاد ما بانک‌محور است؛ ما به این نتیجه رسیدیم که قبل از آنکه سراغ مشتریان بانک برویم، سراغ مسئولان بانک و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک برویم. ♦️باید در وهله نخست، سراغ بانک برویم که چرا بدون اخذ وثایق و تضامین لازم به فلان فرد تسهیلات پرداخت کردید؟ چرا نظارت لازم را اعمال نکردید که این تسهیلات در محل‌های دیگر صرف نشود؟ 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
🔴حلال مشکل! مشکل پلشتی ها و نابسامانی های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی در ضعف اجرا، عدم اجرا و سوء اجرای قوانین و مقررات موجود است. 📣بازگشت و تاکید بر اجرای درست و دقیق و بدون ملاحظه قوانین حلال همه مشکلات جامعه است. ⭕️قدرت،فرصت،جرأت، اراده و همت است اگر برخی نهادها و مسئولان داشته باشند. بسم‌الله. این گوی و این میدان. تجربه کنید. https://virasty.com/user168000149052/1684660685110123272
❇️ 📌کشور با در زمینه حجاب و عفاف مواجه نیست، با ضعف یا عدم اجرای قانون روبرو است. جامعه ما الحمدلله متعهد و‌ اسلامی ایرانی هستند، و مقابله با بی حجابی که است با کمی درایت و اعمال قانون و حاکمیت و که لازمه تحقق ارزش های نظام و از جمله حجاب است، در چارچوب نظام حقوقی فعلی قابل انجام است. در این زمینه، قانون اساسی و و نهی از منکر و اسلامی و و... هست و چندان . مسئولان بزرگوار! مراقب باشیم از روی ، با و طرح هایی که نیازمند و‌ متعهد است، قوانین و مقررات لازم الاجرای کنونی را که فقط با مواجه است، بی اثر یا کم اثر نکنیم و خدای ناکرده از باب دلسوزی، با عمل شتابزده خودمان، وضع را بجای بهتر کردن، بدتر نکنیم. و منه التوفیق