eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
604 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
495 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 هم‌نوایی شاعران در وصف امیرالمومنین(ع) @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۶۵۰ نفرِ دیگر برای مجلس تاییدصلاحیت شدند 🔹سخنگوی شورای نگهبان: علاوه ۱۰۱۴ داوطلب ردصلاحیت‌شده که تایید شدند، بیش از ۶۵۰ داوطلبِ دیگر برای انتخابات مجلس تاییدصلاحیت شدند. @Farsna - Link
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 چرا امیرالمؤمنین علی(ع) چنین د‌ل‌آشناست و فراموش‌شدنی نیست؟ 🌹سالروز ولادت آیت کبرای الهی، مولای متقیان و امیر مؤمنان مبارک باد! 🗣استاد شهید مرتضی مطهری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی شعر مرحوم چایچیان(حسان) ✳️مسجد فائق
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐در منقبت امیرالمؤمنین علی ع ✍صغیر اصفهانی نقاش نقش بی‌عدد ما سوا یکی است قدرت فزون تر از حد و قدرت‌نما یکیست بر برگ هر گیاه که میروید از زمین بنوشته است خامه قدرت خدا یکیست گر از هزار نای نوا آیدت بگوش باری بهوش باش که صاحب نوا یکیست از صد هزار آینه یک روی جلوه‌گر از حسن دلبران جهان دلربا یکیست هست آفریده در طلب آفریده‌گار در دیر و در کنشت و حرم مدعا یکیست گلها بباغ در نگری صدهزار رنگ با اینکه بهر آن همه آب و هوا یکیست گر بشمری هزار عدد در قفای هم چون نیک بنگری همه از هم جدا یکیست آنسان که بحر و دجله و شط است اتصال چون بر خوری من و تو و ما و شما یکیست در مشکلات جز به علی التجا مبر منت مکش ز خلق که مشکل‌گشا یکیست در ماسوی الله آنکه ز فرط جلال و جاه بوده است مولدش حرم کبریا یکیست در بستر رسول (ص) خدا گاه بذل نفس آنکس که خفت تا که کند جان فدا یکیست هرگز کسی نگفته سلونی بجز علی در روزگار صاحب این ادعا یکیست در حرب مرحب آنکه شنید از فرشتگان بر دست و تیغ خود ز سما مرحبا یکیست آن فارس یلی که به چوگان تیغ تیز بر بود سر چو گوی ز عمر و دغا یکیست شاهان عالمند فزون از شمار لیک سلطان اتقیا و شه اولیاء یکیست بهر رضای حضرت معبود در رکوع شاهی که داد خاتم خود بر گدا یکیست گو بهر خود کنند معین دوصد ولی منصوص نص وافیه انما یکیست آنکس که سود در شب معراج دست مهر بر شانه رسول (ص) بعرش علا یکیست با دست قدرت از پی بشکستن بتان بر دوش احمد آنکه فروهشته پا یکیست آنکس که در غدیرخم از بهر نصب او امر مؤکد آمده بر مصطفا یکیست تنها علی (ع) امیر بود بهر مؤمنین آنکس که یافت این شرف و اعتلا یکیست پنهان ز خلق رو غم دل گوی با علی بیگانه‌اند آن همه و آشنا یکیست بهر ثبات دین خداوند و نفی شرک تیغی چو ذوالفقار علی شکل لا یکیست هر پیشوا طریق علی را نشان دهد زین رو در دو جهان پیشوا یکیست
تو روزگاری که چیزای منفی بیشتر دیده میشن، بیایم قشنگی ها رو بیشتر نشر بدیم :) ـــــــــــــــــــــــ 🚨پایگاه خبری 💠 @passdar
💐آیت الله العظمی نوری همدانی: وزارت ارشاد رسیدگی به فرهنگ را از یاد برده و . ❇️حضرت آیت الله نوری همدانی امروز چهارشنبه 4 بهمن 1402 در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم گفتند: در موضوع مکرر تذکر دادیم در ملاقات های عمومی و خصوصی گفتیم باید نسبت به وضعیت حجاب مسئولان حساس باشند و که بجا هم هست، باید برطرف شود. مسئولان محترم در همه قوا باید به دو موضوع و بیشتر توجه کنند. ایشان حضور در انتخابات و انتخاب افراد متخصص و متدین را مهم دانسته و اظهار کردند: امروز دشمن می خواهد جامعه را به سمت ناامیدی بکشاند و اینگونه القای مطلب کند که انتخابات اثر ندارد در حالی که اینگونه نیست حضور آگاهانه و انتخاب فردی اصلح و یک انتخابات پرشور بسیار می‌تواند اثرگذار باشد. این مرجع تقلید ایجاد اختلاف و شکاف و از بین بردن وحدت را خواست دشمن دانسته و تاکید کردند: مسئولان باید توجه کنند که امروز وظیفه همه حل و معیشتی مردم است و تمام نیرو باید صرف این مسئله شود. موضوع فرهنگ بسیار مهم است، متأسفانه در این زمینه کم کاری هایی می‌شود و و ارشاد رسالت اصلی خود را از یاد برده و به تذکرات توجه ندارد و اخبار خوبی نمی‌رسد، به هر حال همه باید برای حفظ این انقلاب جدی باشیم و تلاش کنیم و قدردان این مردم باشیم و مشکلاتشان را رسیدگی کنیم و بدانیم با توکل به خدا و حضور مردم در صحنه دشمن کاری از پیش نخواهد برد. https://hawzahnews.com/xcFhs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ | در سیر و سلوک مقصد فقط خداست! 💐سالک باید کار را برای خدا انجام دهد؛ نماز می‌خواند، روزه می‌گیرد، انفاق می‌کند، ذکر می‌گوید فقط برای خدا؛ چون گفتی انجام بده من عبدم انجام می‌دهم... 💠 حضرت علامه آیت الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قدّس سرّه)
🚨 حسین شریعتمداری: آقای روحانی چرا دلایل ردصلاحیت خود را منتشر نمی‌کنید؟ ⭕️ آقای روحانی طی بیانیه‌ای که در اعتراض به رد صلاحیت خود منتشر کرده که در آن سوابق متعدد خود را گفته. در پاسخ باید گفت: اولاً به فرموده حکیمانه حضرت امام، «میزان حال فعلی افراد است». ⭕️ کم نبوده‌اند کسانی که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت آن‌ها به مواردی برخورده که برایش تازگی داشته و پیشتر از آن با خبر نبوده است. ⭕️ آقای روحانی گفته چرا دلایل ردصلاحیتم را نمی‌گویید. باید گفت که شورای نگهبان برای حفظ حرمت نامزدهای ردصلاحیت شده، از اعلام دلایل ردصلاحیت خودداری می‌کند. این یک منع شرعی و اخلاقی است. در ضمن شورا منع قانونی هم دارد. ⭕️ اما شورای نگهبان دلایل ردصلاحیت نامزدها را درصورت درخواست آن‌ها به خودشان اعلام می‌کند و انتشار آن از سوی نامزدها منع قانونی ندارد و کاملا آزاد است. جناب روحانی می‌تواند دلایل را بپرسد و بعد منتشر کند. 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
🇮🇷آمل، شهر هزار سنگر 💐ششم بهمن سالروز علیه مبارک. کمونیست های آمریکایی واقعیتی است که در حماسه آفرینی مردم شهر هزار سنگر آمل بر ملا شد ✳️سردار شعبانی: اساس تشکیل این اتحادیه به این شکل بود که در سال 48، زمانی‌که قیمت نفت بالا رفت، شاه در خوزستان به کارمندان صنعت‌نفت امتیازات رفاهی و... می‌دهد. یکی از آن امتیازات، بورسیه‌ی تحصیلی خارج از کشور برای فرزندان آن‌ها بود. من از زبان دو نفر از همین آدم‌ها نقل می‌کنم که می‌گفتند ما برای تحصیل به برکلی آمریکا رفتیم. وقتی فضای ایران انقلابی شد، ما نیز تحت‌تأثیر این فضا به کمونیسم گرایش پیدا کردیم و عضو کنفدراسیون دانشجویان خارج از کشور با گرایشات کمونیستی می‌شوند. جالب است که یکی از آن‌ها در جواب سؤال من که پرسیدم آن‌جا چه کسی با شما ارتباط داشت؟ گفت سه آمریکایی که بعدها فهمیدیم یکی از آن‌ها عضو CIA است، در خط‌دهی به ما نقش داشتند. می‌گفت نزدیک انقلاب ایران که شد، به ما گفتند که دیگر به کشورتان بروید - چه فارغ‌التحصیل بودیم یا نه- و مبارزه کنید تا در انقلاب سهمی داشته باشید.  از 97 نفری که دستگیر کردیم، 46 نفر از افرادی بودند که پدران‌شان صنعت‌نفتی بودند. مابقی هم اغلب خوزستانی بودند. ⭕️متن کامل مصاحبه روشنگر سردار شعبانی که و ها نسبت به مردم آمل و نیز ابعاد را نشان می دهد در زیر بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=8639
🟡رمز جاذبه علی (ع) 🔻فوق‏ العادگى على در چيست كه عشقها را برانگيخته و دلها را به خود شيفته ساخته و رنگ حيات جاودانى گرفته است و براى هميشه زنده است؟ چرا دلها همه خود را با او آشنا مى ‏بينند و اصلا او را مرده احساس نمى‏ كنند بلكه زنده مى‏ يابند؟ 🔻مسلما ملاك دوستى او جسم او نيست، زيرا جسم او اكنون در بين ما نيست و ما آن را احساس نكرده ‏ايم. و باز محبت على از نوع قهرمان‏ دوستى كه در همه ملتها وجود دارد نيست. 🔻درست است على مظهر انسان كامل بود و درست است كه انسان ، نمونه‏ هاى عالى انسانيت را دوست مى‏ دارد؛ 🔻اما اگر على همه اين فضايل انسانى را كه داشت مى ‏داشت: آن حكمت و آن علم، آن‏ فداكاريها و از خودگذشتگى‏ ها، آن تواضع و فروتنى، آن ادب، آن مهربانى و عطوفت، آن ضعيف [نوازى‏]، آن عدالت، آن آزادگى و آزادى‏ خواهى، آن احترام به انسان، آن ايثار، آن شجاعت، آن مروت و مردانگى نسبت به دشمن، .. 🔻اگر على همه اينها را كه داشت مى‏ داشت اما رنگ الهى نمى‏ داشت، مسلما اين قدر كه امروز عاطفه‏ انگيز و محبت خيز است نبود. 🔻على از آن نظر محبوب است كه پيوند الهى دارد. دلهاى ما بطور ناخودآگاه در اعماق خويش با حق سر و سر و پيوستگى دارد، و چون على را آيت بزرگ حق و مظهر صفات حق مى ‏يابند به او عشق مى‏ ورزند. 🔻در حقيقت پشتوانه عشق على ، پيوند جانها با حضرت حق است كه براى هميشه در فطرتها نهاده شده، وچون فطرتها جاودانى است مهر على نيز جاودان است. 🔸مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(جاذبه و دافعه علی علیه السلام ) ؛ ج‏16 ؛ ص284-283- با تلخیص و ویرایش جزئی - https://eitaa.com/shakhes1340
🔴تنها حضور و هشیاری توده‌های مردم، مانع بلع شتر‌سان بیت المال«خِضْمَةَ الْإِبِلِ» می‌شود. برخی برخی ، و این دو با هم در مفهوم و روش و پیامد تفاوت دارند. امیرالمومنین علیه السلام در خطبه شقشقیه، چپاول بیت المال توسط زیاده‌خواران و‌ مستأثران، را تصویرسازی کرده، با کاربست تعبیر دقیق «خِضْمَةَ الْإِبِلِ» از مفهومی پرده می گشایند که روش و پیامد ویژه ای دارد. «يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ» حضرت با چنین تعبیری میان بلع شتر‌سان با بلع گوسفندسان قائل به تفصیل می‌شوند. آیت الله جوادی آملی حفظه الله ذیل تفسیر آیه ۲۲ سوره ذاریات با اشاره به تعبیر حضرت امام علی علیه السلام می‌فرماید: «شتر سرِ گياه را قطع نمي‌کند، بلکه با آن دهن پهن خود اين بوته را مي‌کَند، ديگر ريشه‌اي نيست که سبز بشود.  «يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ». اگر مردم غافل باشند همين شترها هست.» 📣📣پس گاه، انسان مثل گاو و گوسفند مي‌خورد اين يک پیامد و نحوه کيفر دارد، و گاهی مثل شتر، بيت‌المال را مي‌خورد، اين سرمايه‌خوري است. در فقدان حضور و نظارت توده های مردم، شتران سرمایه‌خوار بیت المال را از ریشه می کنند و نابود می کنند. 📌بیت‌المال‌خواری، سرمایه‌خواری است یعنی حیات اقتصادی را نابود می‌کند. سرمایه‌خواران، مانند شتر سرمایه‌ها را از ریشه می‌کنند و می‌بلعند و امکان سبز شدن و رشد اقتصادی را از بین می‌برند. صد رحمت به گاوان و گوسفندان که سر بوته‌ها و شاخه‌ها را می‌خورند و زمینه‌های رشد مجدد را نابود نمی‌سازند. اینکه امام خامنه‌ای بر نقش مردم در تحقق ارزش‌های اسلام، انقلاب و نظام تاکید و اصرار دارند، برای جلوگیری از و و تضمین تداوم اصیل ارزش ها است. مراجع نظارتی مانند ، برای مقابله با و ، وظیفه ای دو چندان دارند. ✳️بدون این حضور نقش آفرین توده‌های مردم به رهبری امام المسلمین، ارزش‌ها و حاملان آن به مسلخ برده می شوند و با و ، به جان بیت المال افتاده ریشه حیات اقتصادی را می خشکانند. 👌حضور هوشیارانه امت، مطالبه جدی امام المسلمین است. غفلت نکنیم.
💐انتخاب اصلح و ارجح ✍کاظم انبارلوئی 1- خدا رحمت کند امام خمینی (ره) را که می‌فرمود: «میزان، حال فعلی افراد است.» انسان یک کسوت ظاهری دارد یک کسوت باطنی! لذا من آنم که خود می‌دانم نه آنکه مردم از من می‌دانند! گاهی مردم کسی را می‌شناسند به صفاتی که آن فرد در نزد خودش فاقد آن صفات است. لذا وقتی انسان با خود و خدای خود خلوت می‌کند اعتراف می‌کند؛ مردم مرا جوری می‌دانند، من آن نیستم. غالبا مردم کسی را قضاوت می‌کنند که آن نیست. این حقیقت که گفته آمد کار شورای نگهبان که دسترسی به هویت واقعی انتخاب‌شوندگان از منابع چهارگانه را دارد، مشکل می‌کند. نامزدهای مطرح در نظر مردم گاهی تصویری دارند که با مدارک و اسناد متقن و کارنامه آنها مطابقت ندارد. علت فراز و فرود نظارت شورای نگهبان در گام نخست و انتخاب مردم در گام بعدی همین است. اینکه در دوره‌های مختلف انتخابات افراد، احزاب، جناح‌ها و جبهه‌های متفاوت به نهادهای انتخابی راه یافته‌اند همین حقیقت و تطور داوری‌ها بوده است. 2- مفروض مردم‌سالاری این است که انسان حق تعیین سرنوشت فردی و جمعی خود را دارد. این حق از طریق آزادی و برابری انسان‌ها تضمین می‌شود. انتخابات صورت نهادی و عینی تعیین سرنوشت فردی و جمعی است. خیر جمعی از طریق آزادی و برابری در نهاد انتخابات ترجمه می شود. لذا «آگاهی جمعی» را در انتخابات به میدان عمل و تصمیم گیری باید بیاوریم. باید امور را تدبیر کرد، هوی‌ و هوس‌ها و خودخواهی‌ها و خودحق‌بینی‌ها، تعارض منافع و ترجیح منافع فرد بر جمع نباید مخل تدبیر امور شود. مردم‌سالاری و فلسفه انتخابات حکم می‌کند، اراده اکثریت حاکم باشد، سؤال این است اراده اقلیت چه می‌شود؟ پاسخ آن است چون در مردم‌سالاری دینی قرار است حکم خدا و اراده خدا حاکم باشد به طور طبیعی و واقعی منافع اقلیت و اکثریت در قوانین رعایت می‌شود. چون قرار است قانون براساس حکم خدا نوشته شود و با احکام الهی تعارض نداشته باشد. امام خمینی (ره) معتقد بود «اکثریت باید اقلیت را قانع کند نه ساکت!» ظهور امر درست در حکمرانی محصول است. باید به عقل جمعی معطوف به احکام الله روی آورد تا کشور در مسیر توسعه، رفاه و ترقی قرار گیرد. 3- باید دید کارکرد دولت، مجلس و شوراهای اسلامی شهرها چیست؟ چه کسانی باید به این نهادهای حکمرانی و تصمیم‌گیری راه پیدا کنند؟ مردم برای حل مشکلات خود و تحول در نهاد قانون‌گذاری باید قلندران فکری و نظری و تئوریک و عملی خود را که در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، فرهنگ و مسائل اجتماعی نظر صائب دارند به مجلس بفرستند. این در شهرهایی که یک نماینده می‌خواهد گاهی سهل و آسان است اما در کلان‌شهرها به‌ویژه در تهران قدری مشکل است. در شهرهای بزرگ باید به رأی داد. فهرستی که از سوی یک نهاد سیاسی یا براساس نیازهای مجلس شکل گرفته است. گاهی افراد «خودحق‌بین» و «خودشیفته» که از فهرست جا می‌مانند می‌روند انشعاب می‌کنند و تشکیلات خودخوانده و خودساخته درست می‌کنند. این رویکرد مردم را دچار اشتباه در انتخاب عناصر ارجح و اصلح می‌کند. این رویکرد سرمایه اجتماعی احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها را در معرض تاراج قرار می‌دهد. برای انتخاب ارجح و اصلح کمی هوشمندی لازم است باید دید علمدار کیست؟ مختصات میدان انتخاب کجاست و علمدار در کدام سوی میدان ایستاده است؟ ؟
📣🔴در همین بس که به ضد انقلاب تریبون می دهد با آزادی نظام و انقلاب را بمباران کند آنگاه مدعی شود آزادی نیست! با حضور در تریبون رسمی کشور، مدعی شود به ما تریبون نمی دهند! در برضدارزش‌های انقلاب و و نظام صحبت کند و فریاد وا آزادی سر دهد! https://virasty.com/user168000149052/1706329340547482658
🔴آزادی یا سلب امنیت؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔فرزندان در مشت دشمن 💐امام خامنه‌ای: ۲۰ سال آینده چه بسا صاحبان اغراض فاسده بتوانند شما را در خانه‌هایتان در مشت بگیرند 🎋خدا چنین رهبر هشیار و بیدار را که مصداق عالم بزمان است محفوظ بدارد. ببینید چگونه ۱۵ سال پیش آینده را پیش بینی می کند. ❇️«ما امروز باید به فکر حوزه‌ی قم یا اصفهان یا مشهد یا بقیه‌ی شهرها در بیست، سی سال آینده باشیم. سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیایی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد...» ⭕️« آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحله‌های منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان شما را در خانه‌هایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید. فکر آن روز را حوزه‌ی علمیه باید بکند. مسئول، حوزه‌ی علمیه است! ✅ مسئول دینداری مردم، است. روحانیت هم مولود و ساخته‌ی دست حوزه‌ی علمیه است. با این نگاه را بسنجید؛ ✅ این جوری توزین بکنیم مسئولیت را، تا بفهمیم بر دوش ما، که هست، چیست!» 🔴 در دیدار فضلا و طلاب حوزه ۸۶.۹.۸ ++++++++ 🎋پ.ن. امام صادق عليه السلام: بادِروا اَحْداثَكُمْ بِالْحَديثِ قَبْلَ اَنْ تَسْبِقَكُمْ اِلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ ؛ به آموختن حديث (معارف دينى) به جوانانتان ، پيش از آن كه منحرفين آنان راگمراه سازند، اقدام نماييد. 📚[تهذيب الأحكام ، ج ۸ ، ص ۱۱۱، ح ۳۸۱]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر کچویان: هیچ ملتی اختیار خود را دست بازیگر و ترانه‌سرا نمی‌دهد! دکتر حسین کچویان، استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران: اینکه برخی می‌گویند مردم 40 سال قبل به یک قانون اساسی رأی دادند و حالا مورد قبول ما نیست، پس در غرب باید تاکنون ده‌ها بار رفراندوم قانون اساسی برگزار شده باشد! ✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍سخنرانی استاد عالی 🎥موضوع: باطن انجام واجبات و محرمات ✳️ @bahjat_alabd
✅ دستور العمل ترک ‌گناه ♥️ آیت الله بهجت (ره): 🍃 هر کس در دام گناه یا خطائی ‌افتاده و به آن عادت کرده و از ترکش عاجز است به مدت چهل هفته (پنجشنبه یا جمعه صبح‌ها) بر سر مزار اولیاء الهی برود و قرآن بخواند. ✳️ @bahjat_alabd
✍حضرت آیت اللّه ره(امامت و مهدویت) 🌺نظام امامت از انقلابى‌ترین برنامه‌هاى اسلامى نظام امامت ‌یکى از انقلابى‌ترین و سازنده‌ترین برنامه‌هاى اسلامى است(ایمان و عقیده به این نظام کم‌ترین فایده ‏اش بازدارى و کنترل هر نظام دیگر است که بر اوضاع مسلط شده باشد، عقیده به نظام امامت،آن نظامات غیرشرعى را نیز محدود مى‏کند و از دیکتاتورى و مطلق‌العنانى آن‌ها جلوگیرى مى‏نماید، و افراد را از این‌که دربست ‏خود را در اختیار آن‌ها بگذارند،مانع مى‏شود. که باشد در همان مرحله نظام بازدارى از ظلم و فساد و استضعاف است که بیشتر از این در این‌جا مجال شرحش نیست)که متأسفانه از آن به‌طور کامل در پیشبرد مقاصد و اهداف اسلام، امر به معروف و نهى از منکر و مبارزه با تجاوز و استضعاف، استفاده نمى‌شود، و چنان‌که باید به عموم تبلیغ نشده و ایمان به این نظام و ابعاد آن و تعهداتى که شخص مؤمن به این نظام دارد، در یک سطح همگانى و با اهمیت عرضه نمى‌شود. به نظر این‌جانب تمام یا عمده نقاط ضعف و عقب‌ماندگى‌هاى جامعه، از عدم توجه به این برنامه و مشخص نکردن تابعیت و ملتزم نبودن به لوازم عقیده به امامت و نشناختن آن، مایه گرفته است، و این‌که بسیارى امامت را در عصر حاضر یک امر اعتقادى خارج از عمل مى‌شمارند و آن‌را مربوط به دوران و امام مى‌دانند، و نمى‌دانند که هم‌اکنون نیز نظام امامت قائم و برپاست و فقط تبعیت از آن، راه نجات دنیا و عقبى است. ⭕️ عقیده به نظام امامت در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد عقیده به نظام امامت و حکومت ‌شرعى، در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد، و شعبه‌اى از عقیده توحید خالص است که از آن انفکاک ندارد، و حدیث‌ شریف معروف: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیّة‌» (منتخب‌الاثر/۱۵) همین استمرار و همین لزوم اطاعت دائم و در تمام اعصار و ازمنه و مناطق را تأیید مى‌نماید و چون عقیده به نظام امامت رشته‌اى از عقیده به توحید و حکومت‌ خدا و سلطنت‌ حق است، هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.و چون اطاعت داشتن از دیگر، یک نوع و عملى است، حضرت صادق‌ علیه‌السلام در ضمن حدیثى مى‌فرماید: «لا دین لمن دان الله بولایة امام جائر لیس من الله» (کافى/۱/۳۷۵) «دینى نیست از براى کسى که خدا را به ولایت پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، عبادت کند.» حضرت امام باقر‌ علیه‌السلام مى‌فرماید: «قال‌الله تبارک و تعالى: لاعذبن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام جائر لیس من الله، و ان کانت الرعیة فى اعمالها برة تقیة، و لاعفون عن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام عادل من الله، و ان کانت الرعیة فى ‌انفسها ظالمة مسیئة‌»؛ (کافى/۱/۳۷۶/ح۴) «خداوند متعال فرموده است: البته عذاب خواهم کرد هر رعیتى را که در اسلام متدین گردد به ولایت هر پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، اگرچه رعیت در کارهاى خود نیکوکار و پرهیزکار باشد و البته عفو مى‌کنم از هر رعیتى که در اسلام متدین گردد به ولایت امام عادلى که از جانب خدا باشد، اگر چه در ذات خود ستمگر بدکردار باشد.» ⭕️از امثال این احادیث (مخفى نماند که احادیث‏ بسیار در موضوع ولایت اهل‌بیت‌(ع) و این‌که هیچ عملى بدون ولایت نفع نمى‏دهد وارد است، که قسمتى از آن‌ها را در کتاب‏ «امان‌الامة‏» نقل کرده‏ ام، و همه بر اهمیت و این‌که باید امت آن‌را تعظیم نموده و از آن اطاعت داشته باشند، دلالت دارند) اهمیت امامت و ، و نقش آن در اجتماع معلوم مى‌گردد و این‌که اگر ملتى و فردى در این اصل مسامحه کند و به نظامى که بر اوضاع مسلط است و به شرعى بودن آن، اعتنا نداشته باشد و در این موضوع خود را مسؤول نشمارد (اگرچه در کارهاى دیگرش مواظب دستورات شرع باشد) مستحق بازخواست و عذاب خواهد شد. و نیز از این احادیث استفاده مى‌شود که ، نظام محدودى نبوده و مستمر و جاودان مى‌باشد و همیشه منعقد است و هیچ‌گاه تعطیل نشده و نخواهد شد. در عصر ما نیز حکومت‌ شرعى بر این اساس برقرار است و هیچ کس در ترک آن و قبول نظامات دیگر معذور نیست و عقیده به وجود امام عصر‌ (عج) و حیات آن حضرت معنایش اعتقاد به وجود حکومت‌ شرعى و لزوم اطاعت از اوامر و پیشنهادها و دستورات است. بنابراین، هیچ‌کس و هیچ گروه بر کسى نمى‌تواند حکومت کند، ولایت و سلطنت ندارد، مگر به اذن الله و به حکم خدا، و همه مردم باید در تحت ‌حکومت ‌خدا و داخل در سلطان‌الله، و مطیع احکام‌الله و ساکن مملکت‌الله باشند. پس حکومت‌هایى که من جانب‌الله نیستند، طبق هر رژیم و برنامه‌اى که باشند، باطل، و اطاعت از آن‌ها بالذات است، و فقط حکومت ‌خلفاى الهى و کسانى که از جانب آن‌ها نیابت دارند، شرعى و است و این منصب براى احدى غیر از آن‌ها ثابت نیست
⭕️مسئولان قوای کشور! این صدای شهید بهشتی است. تفکر لیبرالی و افراد لیبرال مسلک، امر تازه و فاقد سابقه ای در انقلاب نیست بلکه در اوایل پیروزی انقلاب نیر مسبوق به سابقه بود و حتی مدتها سکان بسیاری از مناصب کلیدی کشور در دست صاحبان چنین نگرش و تفکری بود. و اگرچه اساسا تلاش شد از آنها خلع ید شود ولی متاسفانه انقلاب هنوز در برخی سطوح و لایه های مدیریتی خود از دست تربیت شدگان غرب و شرق رنج می‌برد. ✅در شرایط کنونی کشور، توجه به پاسخ سید الشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی به قائلان این تفکر و نگرش خالی از لطف و بهره نیست. شهید بهشتی، این یار امام و یکی از های کشور، در جواب و‌ کسانی که اجرای را ممکن و مقدور و مفید نمی دانستند با صدای رسا و واضح اعلام کرد: «بنده نمی‌گویم آقا شما حق نداری حرفت را بزنی؛ ملاحظه کنید ما نه استبداد و خفقان داریم در کشور و نه چیزی شبیه آن، ولی حق داریم که این مطلب را صاف و پوست کنده بیان کنیم که افراد و گروه‌ها هر چند مبارزاتی داشته‌اند و هر چند زندان‌ها رفته باشند، هر چند تلاش‌هایی با سابقه های سی و چهل سال داشته باشند، می توانیم این سؤال را مطرح بکنیم که آیا این افراد و این گروه‌ها رابطه شان امروز با انقلاب اسلامی ملت ما و رهبری انقلاب چیست؟» ✅خودی یا بیگانه از منظر شهید بهشتی ❇️سابقه انقلابی مهم نیست؛ رابطه فکری و‌عملی امروز افراد با انقلاب اسلامی و رهبری چیست؟ از نگاه شهید بهشتی صرف سابقه انقلابی مهم نبود؛ برای قرار نداشتن در جبهه انقلابی‌ها حتی ارتباط شفاف با بیگانه هم لازم نبود؛ بلکه بحث بر سر شکل می گرفت. او بار دیگر از مردم سؤال کرد: «من این سؤال را دوست دارم بر ملت ایران عرضه کنم، بر خانواد‌های شهدای انقلاب ایران در این مقطع اخیر عرضه کنم و بگویم ای ملت مبارز انقلابی به پا خواسته ایران، ای خانواده‌های شهیدان، در راه خدا من سخنم با اکثریت قاطع شماست، از آن اکثریت قاطع انقلابی به پا خواسته می‌پرسم که فرد یا گروهی که در تعریف و رابطه با انقلاب تو بگوید «اگر ما فکر کنیم تمام مسائل سیاسی و اقتصادی و قضایی را می‌توانیم در قالب اسلامی بسازیم، آیات عظام هم می‌دانند این امر در شرایط حاضر نه مقدور است و نه ممکن و نه مفید»، ...آیا چنین افراد و چنین گروه‌هایی را در رابطه با خط انقلابی‌ات، خودی می‌دانی یا بیگانه؟» و باز هم جمعیت یک صدا فریاد کردند:«بیگانه، بیگانه، بیگانه» 📌شهید بهشتی خواهان این افراد شد و گفت: «این کارها بیشتر نشانه این است که یک گروه اقلیت روشنفکر مآب و روشنفکر نما می‌خواهد با این بازی ها با دستاوردهای انقلاب خونین اسلامی ما موضع‌گیری تازه داشته باشد؛ برای ما عواقب آن معلوم است.» و ادامه داد: «من فعلاً نمی‌خواهم بگویم اینها خائن‌اند یا نه؛ باید اینها شوند تا معلوم شود با چه انگیزه‌ای می‌گویند اسلام نمی‌تواند راه حل باشد.» شهید بهشتی هشدار داد که انقلابیون هنوز هم آماده شهادتند و با نهیب گفت: «شما خیال می‌کردید با یک کنگره چند صد نفری با نام دهان پرکن حقوقدان‌ها و وکلای دادگستری می‌توانید جامعه انقلابی ما را کنید؟...مبادا کنگره‌های شما نسخه دوم کنگره های اندیشمندان شاهنشاهی باشد.» 📣تذکار: نقطه اوج اسلامی سازی قوانین جزایی را می‌توان سوم شهریور 1361 دانست که قانون «حدود و قصاص و مقررات آن» توسط کارگروهی متشکل از صاحبنظران و از جمله دکتر تحت نظارت شهید بهشتی تدوین و توسط مجلس به تصویب رسید و پس از مدتی قانون «دیات و تعزیرات» نیز بدان افزوده شد. چندسال پس از آن نیز مجموعه ای از مواد عمومی و حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تبدیل به قانونی واحد، تحت عنوان «قانون مجازات اسلامی» شد. فریاد مردم پس از شهادت شهید بهشتی این بود: بهشتی!بهشتی! لایحه قصاص و با خون خود نوشتی! 🎋شادی روح مطهرش صلوات ⭕️منابع و مستندات در دبیرخانه کانال تاملات موجود است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجاب یا خوب است یا بد، حد وسط ندارد/ اگر حجاب بد است پس آزاد کنید! اگر هم خوب است پس... 🔺امیرحسین ثابتی فعال رسانه‌ای در استودیو رجا: 🔹️هم قانون حجاب داریم، هم در جزیره کیش، در پاساژ پالادیوم آزاد است ولی در ایستگاه مترو باید حتما حجاب داشته باشید! 🔹️یا حجاب خوب است یا حجاب بد است، حد وسط معنایی ندارد، اگر قرار است درباره حجاب بگوییم فقط کار فرهنگی باید کرد خب درباره بقیه موارد مثل مواد مخدر هم همین کار را بکنید. 🔹️نباید تفاوت قائل شد، جایی که ثروتمند می‌رود حجاب آزاد و جایی که فقرا می‌روند حجاب قانون باشد. 🔹️کار‌ فرهنگی یک بخشی از ماجرا بوده، حاکمیت باید ایستادگی کند، اگر از این خط قرمز عبور کند مجبور می‌شود از بقیه خط قرمز‌ها هم عبور کند‌. 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/goharshad1_ir