هدایت شده از اندیشه مطهر (عمومی)
🟡رمز جاذبه علی (ع)
🔻فوق العادگى على در چيست كه عشقها را برانگيخته و دلها را به خود شيفته ساخته و رنگ حيات جاودانى گرفته است و براى هميشه زنده است؟
چرا دلها همه خود را با او آشنا مى بينند و اصلا او را مرده احساس نمى كنند بلكه زنده مى يابند؟
🔻مسلما ملاك دوستى او جسم او نيست، زيرا جسم او اكنون در بين ما نيست و ما آن را احساس نكرده ايم.
و باز محبت على از نوع قهرمان دوستى كه در همه ملتها وجود دارد نيست.
🔻درست است على مظهر انسان كامل بود و درست است كه انسان ، نمونه هاى عالى انسانيت را دوست مى دارد؛
🔻اما اگر على همه اين فضايل انسانى را كه داشت مى داشت:
آن حكمت و آن علم،
آن فداكاريها و از خودگذشتگى ها،
آن تواضع و فروتنى،
آن ادب، آن مهربانى و عطوفت،
آن ضعيف [نوازى]، آن عدالت،
آن آزادگى و آزادى خواهى،
آن احترام به انسان،
آن ايثار، آن شجاعت،
آن مروت و مردانگى نسبت به دشمن،
..
🔻اگر على همه اينها را كه داشت مى داشت
اما رنگ الهى نمى داشت، مسلما اين قدر كه امروز عاطفه انگيز و محبت خيز است نبود.
🔻على از آن نظر محبوب است كه پيوند الهى دارد.
دلهاى ما بطور ناخودآگاه در اعماق خويش با حق سر و سر و پيوستگى دارد،
و چون على را آيت بزرگ حق و مظهر صفات حق مى يابند به او عشق مى ورزند.
🔻در حقيقت پشتوانه عشق على ، پيوند جانها با حضرت حق است كه براى هميشه در فطرتها نهاده شده،
وچون فطرتها جاودانى است
مهر على نيز جاودان است.
🔸مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(جاذبه و دافعه علی علیه السلام ) ؛ ج16 ؛ ص284-283- با تلخیص و ویرایش جزئی -
https://eitaa.com/shakhes1340
هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
🔴تنها حضور و هشیاری تودههای مردم، مانع بلع شترسان بیت المال«خِضْمَةَ الْإِبِلِ» میشود.
برخی #سرمایهدارند برخی #سرمایهخوارند، و این دو با هم در مفهوم و روش و پیامد تفاوت دارند.
امیرالمومنین علیه السلام در خطبه شقشقیه، چپاول بیت المال توسط زیادهخواران و مستأثران، را تصویرسازی کرده، با کاربست تعبیر دقیق «خِضْمَةَ الْإِبِلِ» از مفهومی پرده می گشایند که روش و پیامد ویژه ای دارد.
«يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ»
حضرت با چنین تعبیری میان بلع شترسان با بلع گوسفندسان قائل به تفصیل میشوند.
آیت الله جوادی آملی حفظه الله ذیل تفسیر آیه ۲۲ سوره ذاریات با اشاره به تعبیر حضرت امام علی علیه السلام میفرماید:
«شتر سرِ گياه را قطع نميکند، بلکه با آن دهن پهن خود اين بوته را ميکَند، ديگر ريشهاي نيست که سبز بشود.
«يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ».
اگر مردم غافل باشند همين شترها هست.»
📣📣پس گاه، انسان مثل گاو و گوسفند ميخورد اين يک پیامد و نحوه کيفر دارد، و گاهی مثل شتر، بيتالمال را ميخورد، اين سرمايهخوري است.
در فقدان حضور و نظارت توده های مردم، شتران سرمایهخوار بیت المال را از ریشه می کنند و نابود می کنند.
📌بیتالمالخواری، سرمایهخواری است یعنی حیات اقتصادی را نابود میکند. سرمایهخواران، مانند شتر سرمایهها را از ریشه میکنند و میبلعند و امکان سبز شدن و رشد اقتصادی را از بین میبرند.
صد رحمت به گاوان و گوسفندان که سر بوتهها و شاخهها را میخورند و زمینههای رشد مجدد را نابود نمیسازند.
اینکه امام خامنهای بر نقش مردم در تحقق ارزشهای اسلام، انقلاب و نظام تاکید و اصرار دارند، برای جلوگیری از #قدرتزایی_ثروت و #ثروتزایی_قدرت و تضمین تداوم اصیل ارزش ها است. مراجع نظارتی مانند #شورای_نگهبان، برای مقابله با #نفوذ_نااهلان و #شتران_سرمایهخوار، وظیفه ای دو چندان دارند.
✳️بدون این حضور نقش آفرین تودههای مردم به رهبری امام المسلمین، ارزشها و حاملان آن به مسلخ برده می شوند و با #رسوبسازی #ضدارزشها و #منکرات، #شتران_سرمایهخوار به جان بیت المال افتاده ریشه حیات اقتصادی را می خشکانند.
👌حضور هوشیارانه امت، مطالبه جدی امام المسلمین است. غفلت نکنیم.
#فسادستیزی
#لزوم_نهیازمنکر
#انتخابات
#نفوذ_نااهلان
#شتران_سرمایهخوار
#رسوبسازی
#sedimentation
💐انتخاب اصلح و ارجح
✍کاظم انبارلوئی
1- خدا رحمت کند امام خمینی (ره) را که میفرمود: «میزان، حال فعلی افراد است.»
انسان یک کسوت ظاهری دارد یک کسوت باطنی! لذا من آنم که خود میدانم نه آنکه مردم از من میدانند!
گاهی مردم کسی را میشناسند به صفاتی که آن فرد در نزد خودش فاقد آن صفات است. لذا وقتی انسان با خود و خدای خود خلوت میکند اعتراف میکند؛ مردم مرا جوری میدانند، من آن نیستم. غالبا مردم کسی را قضاوت میکنند که آن نیست.
این حقیقت که گفته آمد کار شورای نگهبان که دسترسی به هویت واقعی انتخابشوندگان از منابع چهارگانه را دارد، مشکل میکند. نامزدهای مطرح در نظر مردم گاهی تصویری دارند که با مدارک و اسناد متقن و کارنامه آنها مطابقت ندارد.
علت فراز و فرود نظارت شورای نگهبان در گام نخست و انتخاب مردم در گام بعدی همین است. اینکه در دورههای مختلف انتخابات افراد، احزاب، جناحها و جبهههای متفاوت به نهادهای انتخابی راه یافتهاند همین حقیقت و تطور داوریها بوده است.
2- مفروض مردمسالاری این است که انسان حق تعیین سرنوشت فردی و جمعی خود را دارد. این حق از طریق آزادی و برابری انسانها تضمین میشود.
انتخابات صورت نهادی و عینی تعیین سرنوشت فردی و جمعی است.
خیر جمعی از طریق آزادی و برابری در نهاد انتخابات ترجمه می شود.
لذا «آگاهی جمعی» را در انتخابات به میدان عمل و تصمیم گیری باید بیاوریم.
باید امور را تدبیر کرد، هوی و هوسها و خودخواهیها و خودحقبینیها، تعارض منافع و ترجیح منافع فرد بر جمع نباید مخل تدبیر امور شود.
مردمسالاری و فلسفه انتخابات حکم میکند، اراده اکثریت حاکم باشد، سؤال این است اراده اقلیت چه میشود؟ پاسخ آن است چون در مردمسالاری دینی قرار است حکم خدا و اراده خدا حاکم باشد به طور طبیعی و واقعی منافع اقلیت و اکثریت در قوانین رعایت میشود.
چون قرار است قانون براساس حکم خدا نوشته شود و با احکام الهی تعارض نداشته باشد.
امام خمینی (ره) معتقد بود «اکثریت باید اقلیت را قانع کند نه ساکت!»
ظهور امر درست در حکمرانی محصول #عقل_جمعی است. باید به عقل جمعی معطوف به احکام الله روی آورد تا کشور در مسیر توسعه، رفاه و ترقی قرار گیرد.
3- باید دید کارکرد دولت، مجلس و شوراهای اسلامی شهرها چیست؟ چه کسانی باید به این نهادهای حکمرانی و تصمیمگیری راه پیدا کنند؟
مردم برای حل مشکلات خود و تحول در نهاد قانونگذاری باید قلندران فکری و نظری و تئوریک و عملی خود را که در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، فرهنگ و مسائل اجتماعی نظر صائب دارند به مجلس بفرستند. این در شهرهایی که یک نماینده میخواهد گاهی سهل و آسان است اما در کلانشهرها بهویژه در تهران قدری مشکل است.
در شهرهای بزرگ باید به #فهرست رأی داد. فهرستی که از سوی یک نهاد سیاسی یا #جبهه_سیاسی_مطمئن براساس نیازهای مجلس شکل گرفته است.
گاهی افراد «خودحقبین» و «خودشیفته» که از فهرست جا میمانند میروند انشعاب میکنند و تشکیلات خودخوانده و خودساخته درست میکنند. این رویکرد مردم را دچار اشتباه در انتخاب عناصر ارجح و اصلح میکند. این رویکرد سرمایه اجتماعی احزاب، گروهها و جناحها را در معرض تاراج قرار میدهد.
برای انتخاب ارجح و اصلح کمی هوشمندی لازم است باید دید علمدار کیست؟
مختصات میدان انتخاب کجاست و علمدار در کدام سوی میدان ایستاده است؟
#انتخابات
#نیمه_پنهان
#نیمه_آشکار
#جبهه_سیاسی_مطمئن؟
📣🔴در #مظلومیت_نظام همین بس که به ضد انقلاب تریبون می دهد با آزادی نظام و انقلاب را بمباران کند آنگاه مدعی شود آزادی نیست!
با حضور در تریبون رسمی کشور، مدعی شود به ما تریبون نمی دهند!
در #تلویزیون برضدارزشهای انقلاب و و نظام صحبت کند و فریاد وا آزادی سر دهد!
#عبورازخطقرمز
https://virasty.com/user168000149052/1706329340547482658
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔فرزندان در مشت دشمن
💐امام خامنهای:
۲۰ سال آینده چه بسا صاحبان اغراض فاسده بتوانند #فرزندان شما را در خانههایتان در مشت بگیرند
🎋خدا چنین رهبر هشیار و بیدار را که مصداق عالم بزمان است محفوظ بدارد. ببینید چگونه ۱۵ سال پیش آینده را پیش بینی می کند.
❇️«ما امروز باید به فکر حوزهی قم یا اصفهان یا مشهد یا بقیهی شهرها در بیست، سی سال آینده باشیم.
سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیایی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد...»
⭕️« آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحلههای منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان #فرزندان شما را در خانههایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید. فکر آن روز را حوزهی علمیه باید بکند. مسئول، حوزهی علمیه است!
✅ مسئول دینداری مردم، #روحانیت است.
روحانیت هم مولود و ساختهی دست حوزهی علمیه است. با این نگاه #مسئولیت را بسنجید؛
✅ این جوری توزین بکنیم مسئولیت را، تا بفهمیم بر دوش ما، #بار_سنگینی که هست، چیست!»
🔴 در دیدار فضلا و طلاب حوزه ۸۶.۹.۸
++++++++
🎋پ.ن.
امام صادق عليه السلام:
بادِروا اَحْداثَكُمْ بِالْحَديثِ قَبْلَ اَنْ تَسْبِقَكُمْ اِلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ ؛
به آموختن حديث (معارف دينى) به جوانانتان ، پيش از آن كه منحرفين آنان راگمراه سازند، اقدام نماييد.
📚[تهذيب الأحكام ، ج ۸ ، ص ۱۱۱، ح ۳۸۱]
#غافلگیر_نشدن
#عالم_بزمان
#کار_تشکیلاتی
#تغییرات_زمانه
#پیشرفت_دانش
#زمان_شناسی
#آینده_پژوهشی
#رسالت_حوزه
#نسل_جوان
#نحله_های_منحرف
#الان_بفکر_باشیم
#تشخیص_بموقع
#اقدام_بموقع
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر کچویان: هیچ ملتی اختیار خود را دست بازیگر و ترانهسرا نمیدهد!
دکتر حسین کچویان، استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران: اینکه برخی میگویند مردم 40 سال قبل به یک قانون اساسی رأی دادند و حالا مورد قبول ما نیست، پس در غرب باید تاکنون دهها بار رفراندوم قانون اساسی برگزار شده باشد!
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از العبد آیت الله بهجت (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍سخنرانی استاد عالی
🎥موضوع: باطن انجام واجبات و محرمات
✳️ @bahjat_alabd
هدایت شده از العبد آیت الله بهجت (ره)
✅ دستور العمل ترک گناه
♥️ آیت الله بهجت (ره):
🍃 هر کس در دام گناه یا خطائی افتاده و به آن عادت کرده و از ترکش عاجز است
به مدت چهل هفته (پنجشنبه یا جمعه صبحها) بر سر مزار اولیاء الهی برود و قرآن بخواند.
✳️ @bahjat_alabd
هدایت شده از تاملات حقوقی
✍حضرت آیت اللّه#صافی_گلپایگانی ره(امامت و مهدویت)
🌺نظام امامت از انقلابىترین برنامههاى اسلامى
نظام امامت یکى از انقلابىترین و سازندهترین برنامههاى اسلامى است(ایمان و عقیده به این نظام کمترین فایده اش بازدارى و کنترل هر نظام دیگر است که بر اوضاع مسلط شده باشد، عقیده به نظام امامت،آن نظامات غیرشرعى را نیز محدود مىکند و از دیکتاتورى و مطلقالعنانى آنها جلوگیرى مىنماید، و افراد را از اینکه دربست خود را در اختیار آنها بگذارند،مانع مىشود. #نظام_امامت_در_هر_مرحله_اى_از_نفوذ که باشد در همان مرحله نظام بازدارى از ظلم و فساد و استضعاف است که بیشتر از این در اینجا مجال شرحش نیست)که متأسفانه از آن بهطور کامل در پیشبرد مقاصد و اهداف اسلام، امر به معروف و نهى از منکر و مبارزه با تجاوز و استضعاف، استفاده نمىشود، و چنانکه باید به عموم تبلیغ نشده و ایمان به این نظام و ابعاد آن و تعهداتى که شخص مؤمن به این نظام دارد، در یک سطح همگانى و با اهمیت عرضه نمىشود.
به نظر اینجانب تمام یا عمده نقاط ضعف و عقبماندگىهاى جامعه، از عدم توجه به این برنامه و مشخص نکردن تابعیت و ملتزم نبودن به لوازم عقیده به امامت و نشناختن آن، مایه گرفته است، و اینکه بسیارى امامت را در عصر حاضر یک امر اعتقادى خارج از عمل مىشمارند و آنرا مربوط به دوران و#عصر_حضور امام مىدانند، و نمىدانند که هماکنون نیز نظام امامت قائم و برپاست و فقط تبعیت از آن، راه نجات دنیا و عقبى است.
⭕️ عقیده به نظام امامت در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد
عقیده به نظام امامت و حکومت شرعى، در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد، و شعبهاى از عقیده توحید خالص است که از آن انفکاک ندارد، و حدیث شریف معروف: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیّة» (منتخبالاثر/۱۵) همین استمرار و همین لزوم اطاعت دائم و در تمام اعصار و ازمنه و مناطق را تأیید مىنماید و چون عقیده به نظام امامت رشتهاى از عقیده به توحید و حکومت خدا و سلطنت حق است، هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.و چون اطاعت داشتن از #نظامات دیگر، یک نوع#شرک_فکرى و عملى است، حضرت صادق علیهالسلام در ضمن حدیثى مىفرماید: «لا دین لمن دان الله بولایة امام جائر لیس من الله» (کافى/۱/۳۷۵) «دینى نیست از براى کسى که خدا را به ولایت پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، عبادت کند.»
حضرت امام باقر علیهالسلام مىفرماید: «قالالله تبارک و تعالى: لاعذبن کل رعیة فى الاسلام دانت بولایة کل امام جائر لیس من الله، و ان کانت الرعیة فى اعمالها برة تقیة، و لاعفون عن کل رعیة فى الاسلام دانت بولایة کل امام عادل من الله، و ان کانت الرعیة فى انفسها ظالمة مسیئة»؛ (کافى/۱/۳۷۶/ح۴) «خداوند متعال فرموده است: البته عذاب خواهم کرد هر رعیتى را که در اسلام متدین گردد به ولایت هر پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، اگرچه رعیت در کارهاى خود نیکوکار و پرهیزکار باشد و البته عفو مىکنم از هر رعیتى که در اسلام متدین گردد به ولایت امام عادلى که از جانب خدا باشد، اگر چه در ذات خود ستمگر بدکردار باشد.»
⭕️از امثال این احادیث (مخفى نماند که احادیث بسیار در موضوع ولایت اهلبیت(ع) و اینکه هیچ عملى بدون ولایت نفع نمىدهد وارد است، که قسمتى از آنها را در کتاب «امانالامة» نقل کرده ام، و همه بر اهمیت #نظام_امامت و اینکه باید امت آنرا تعظیم نموده و از آن اطاعت داشته باشند، دلالت دارند) اهمیت امامت و #رهبرى_سیاسى، و نقش آن در اجتماع معلوم مىگردد و اینکه اگر ملتى و فردى در این اصل مسامحه کند و به نظامى که بر اوضاع مسلط است و به شرعى بودن آن، اعتنا نداشته باشد و در این موضوع خود را مسؤول نشمارد (اگرچه در کارهاى دیگرش مواظب دستورات شرع باشد) مستحق بازخواست و عذاب خواهد شد. و نیز از این احادیث استفاده مىشود که #نظام_امامت، نظام محدودى نبوده و مستمر و جاودان مىباشد و #به_عصر_حضور_منحصر_نیست همیشه منعقد است و هیچگاه تعطیل نشده و نخواهد شد.
در عصر ما نیز حکومت شرعى بر این اساس برقرار است و هیچ کس در ترک #اطاعت آن و قبول نظامات دیگر معذور نیست و عقیده به وجود امام عصر (عج) و حیات آن حضرت معنایش اعتقاد به وجود حکومت شرعى و لزوم اطاعت از اوامر و پیشنهادها و دستورات #فقهاى_جامعالشرایط است.
بنابراین، هیچکس و هیچ گروه بر کسى نمىتواند حکومت کند، ولایت و سلطنت ندارد، مگر به اذن الله و به حکم خدا، و همه مردم باید در تحت حکومت خدا و داخل در سلطانالله، و مطیع احکامالله و ساکن مملکتالله باشند.
پس حکومتهایى که من جانبالله نیستند، طبق هر رژیم و برنامهاى که باشند، باطل، و اطاعت از آنها بالذات #حرام است، و فقط حکومت خلفاى الهى و کسانى که از جانب آنها نیابت دارند، شرعى و #واجبالاتباع است و این منصب براى احدى غیر از آنها ثابت نیست
هدایت شده از تاملات حقوقی
#قابل_توجه_مسئولان
⭕️مسئولان قوای کشور! این صدای شهید بهشتی است.
تفکر لیبرالی و افراد لیبرال مسلک، امر تازه و فاقد سابقه ای در انقلاب نیست بلکه در اوایل پیروزی انقلاب نیر مسبوق به سابقه بود و حتی مدتها سکان بسیاری از مناصب کلیدی کشور در دست صاحبان چنین نگرش و تفکری بود. و اگرچه اساسا تلاش شد از آنها خلع ید شود ولی متاسفانه انقلاب هنوز در برخی سطوح و لایه های مدیریتی خود از دست تربیت شدگان غرب و شرق رنج میبرد.
✅در شرایط کنونی کشور، توجه به پاسخ سید الشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی به قائلان این تفکر و نگرش خالی از لطف و بهره نیست.
شهید بهشتی، این یار امام و یکی از #مهم_ترین_استراتژیست های کشور، در جواب #لیبرال_ها و کسانی که اجرای #احکام_اسلام را ممکن و مقدور و مفید نمی دانستند با صدای رسا و واضح اعلام کرد:
«بنده نمیگویم آقا شما حق نداری حرفت را بزنی؛ ملاحظه کنید ما نه استبداد و خفقان داریم در کشور و نه چیزی شبیه آن، ولی حق داریم که این مطلب را صاف و پوست کنده بیان کنیم که افراد و گروهها هر چند مبارزاتی داشتهاند و هر چند زندانها رفته باشند، هر چند تلاشهایی با سابقه های سی و چهل سال داشته باشند، می توانیم این سؤال را مطرح بکنیم که آیا این افراد و این گروهها رابطه شان امروز با انقلاب اسلامی ملت ما و رهبری انقلاب چیست؟»
✅خودی یا بیگانه از منظر شهید بهشتی
❇️سابقه انقلابی مهم نیست؛ رابطه فکری وعملی امروز افراد با انقلاب اسلامی و رهبری چیست؟
از نگاه شهید بهشتی صرف سابقه انقلابی مهم نبود؛ برای قرار نداشتن در جبهه انقلابیها حتی ارتباط شفاف با بیگانه هم لازم نبود؛ بلکه بحث بر سر #رویکردها شکل می گرفت.
او بار دیگر از مردم سؤال کرد:
«من این سؤال را دوست دارم بر ملت ایران عرضه کنم، بر خانوادهای شهدای انقلاب ایران در این مقطع اخیر عرضه کنم و بگویم ای ملت مبارز انقلابی به پا خواسته ایران، ای خانوادههای شهیدان، در راه خدا من سخنم با اکثریت قاطع شماست، از آن اکثریت قاطع انقلابی به پا خواسته میپرسم که فرد یا گروهی که در تعریف و رابطه با انقلاب تو بگوید «اگر ما فکر کنیم تمام مسائل سیاسی و اقتصادی و قضایی را میتوانیم در قالب اسلامی بسازیم، آیات عظام هم میدانند این امر در شرایط حاضر نه مقدور است و نه ممکن و نه مفید»، ...آیا چنین افراد و چنین گروههایی را در رابطه با خط انقلابیات، خودی میدانی یا بیگانه؟» و باز هم جمعیت یک صدا فریاد کردند:«بیگانه، بیگانه، بیگانه»
📌شهید بهشتی خواهان #محاکمه این افراد شد و گفت:
«این کارها بیشتر نشانه این است که یک گروه اقلیت روشنفکر مآب و روشنفکر نما میخواهد با این بازی ها با دستاوردهای انقلاب خونین اسلامی ما موضعگیری تازه داشته باشد؛ برای ما عواقب آن معلوم است.» و ادامه داد:
«من فعلاً نمیخواهم بگویم اینها خائناند یا نه؛ باید اینها #محاکمه شوند تا معلوم شود با چه انگیزهای میگویند اسلام نمیتواند راه حل باشد.»
شهید بهشتی هشدار داد که انقلابیون هنوز هم آماده شهادتند و با نهیب گفت:
«شما خیال میکردید با یک کنگره چند صد نفری با نام دهان پرکن حقوقدانها و وکلای دادگستری میتوانید جامعه انقلابی ما را #مرعوب کنید؟...مبادا کنگرههای شما نسخه دوم کنگره های اندیشمندان شاهنشاهی باشد.»
📣تذکار:
نقطه اوج اسلامی سازی قوانین جزایی را میتوان سوم شهریور 1361 دانست که قانون «حدود و قصاص و مقررات آن» توسط کارگروهی متشکل از صاحبنظران و از جمله دکتر #محقق_داماد تحت نظارت شهید بهشتی تدوین و توسط مجلس به تصویب رسید و پس از مدتی قانون «دیات و تعزیرات» نیز بدان افزوده شد.
چندسال پس از آن نیز مجموعه ای از مواد عمومی و حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تبدیل به قانونی واحد، تحت عنوان «قانون مجازات اسلامی» شد.
فریاد مردم پس از شهادت شهید بهشتی این بود:
بهشتی!بهشتی!
لایحه قصاص و با خون خود نوشتی!
🎋شادی روح مطهرش صلوات
⭕️منابع و مستندات در دبیرخانه کانال تاملات موجود است.
#احکام_اسلام
#لایحه_حجاب
#پوشش_شرعی
هدایت شده از گوهرشاد | اخبار حجاب و بصیرتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجاب یا خوب است یا بد، حد وسط ندارد/ اگر حجاب بد است پس آزاد کنید! اگر هم خوب است پس...
🔺امیرحسین ثابتی فعال رسانهای در استودیو رجا:
🔹️هم قانون حجاب داریم، هم در جزیره کیش، در پاساژ پالادیوم آزاد است ولی در ایستگاه مترو باید حتما حجاب داشته باشید!
🔹️یا حجاب خوب است یا حجاب بد است، حد وسط معنایی ندارد، اگر قرار است درباره حجاب بگوییم فقط کار فرهنگی باید کرد خب درباره بقیه موارد مثل مواد مخدر هم همین کار را بکنید.
🔹️نباید تفاوت قائل شد، جایی که ثروتمند میرود حجاب آزاد و جایی که فقرا میروند حجاب قانون باشد.
🔹️کار فرهنگی یک بخشی از ماجرا بوده، حاکمیت باید ایستادگی کند، اگر از این خط قرمز عبور کند مجبور میشود از بقیه خط قرمزها هم عبور کند.
🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور
https://eitaa.com/goharshad1_ir
1_7999249736.ogg
2.66M
💐حتما گوش کنید.
گفت: گره کجای زندگی توست؟
راه گره گشایی ؟👌🙏
💐تا بهشت فقط یک قدم
❇️از پیرمرد دانایے پرسیدند:
تابهشت چقدر راه است؟
گفت: یک قدم.
گفتند: چطور؟
گفت: یک پایتان را
که روےنفس شیطانی
بگذارید پای دیگرتان دربهشت است
💐يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا عَلَيكُم أَنفُسَكُم ۖ لا يَضُرُّكُم مَن ضَلَّ إِذَا اهتَدَيتُم ۚ إِلَى اللَّهِ مَرجِعُكُم جَميعًا فَيُنَبِّئُكُم بِما كُنتُم تَعمَلونَ﴿۱۰۵﴾
ای کسانی که ایمان آوردهاید! مراقب خود باشید! اگر شما هدایت یافتهاید، گمراهی کسانی که گمراه شدهاند، به شما زیانی نمیرساند. بازگشت همه شما به سوی خداست؛ و شما را از آنچه عمل میکردید، آگاه میسازد.
سوره مبارکه المائدة آیه ۱۰۵
📣خودتان را حفظ کنید؛ «عَلَيكُم أَنفُسَكُم» جادهای که انسان را به خدا و نورانیت میرساند، جادهی ترک محرمات و بجا آوردن واجبات است. واجبات را اهمیت بدهید، گناهان را پرهیز کنید؛
تهذیب یعنی این.
«امام خامنهای/۱۳۸۶/۰۲/۲۵»
📌پیام شهیدان این است که تسلیم وسوسهی غنیمت نشوید. پیام آنها به من و شما و همهی کسانی که به این خونهای به ناحق ریختهی مطهّر احترام میگذارند، همین است.
شما نگاه نکن که یک نفر تخلّف میکند و سراغ جمع کردن غنیمت رفته است. «لا يَضُرُّكُم مَن ضَلَّ إِذَا اهتَدَيتُم»(۱). شما چه کار داری که دیگری گمراه شد؟ شما خودت را نگهدار و حفظ کن. دستور اسلام و پیام خون شهید، این است.۱۳۷۶/۰۲/۱۷
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡️ دربارهٔ هولوکاست بیشتر بدانیم
📚 «تحقیقی در مورد هولوکاست»، یادداشت مهمی است که توسط «دیوید دیوک» نوشته، و در شش قسمت توسط اندیشکده مطالعات یهود منتشر شده است. این یادداشت را میتوانید در آدرسهای زیر مطالعه کنید:
1️⃣ تحقیقی در مورد هولوکاست
👉 https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7795
2️⃣ دادگاه نورنبرگ
👉 https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7797
3️⃣ داستان صابون یهودی
👉 https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7799
4️⃣ آشویتس: قلب هولوکاست
👉 https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7801
5️⃣ مبارزه با تجدیدنظرطلبی
👉 https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7803
6️⃣ انگیرههای داستان هولوکاست
👉 https://jscenter.ir/other-topics/holocaust/7805
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
هدایت شده از تاملات حقوقی
❇️ #فسادستیزی با ارسال #گزارش_مستند
📣هم وطن گرامی!
براساس تبصره ماده 592 قانون مجازات اسلامی، در صورتی که رشوه دهنده پرداخت رشوه را گزارش دهد، از مجازات قانونی معاف شده و مال به وی باز میگردد.
ستاد خبری #مبارزه_با_فساد #بازرسی_ویژه_ریاستجمهوری آماده دریافت گزارش شما در موضوع رشوه و سایر گزارشهای مستند میباشد.
⭕️شماره تماس: 2777-021
💐تار و تور و تیر خدا زمینه های جذب الهی
حاج اسماعیل دولابی :
خداوند متعال برای این که انسان ها را در دنیا جذب کند، سه شاخص دارد :
۱- تار خدا،
۲-تور خدا،
۳- تیر خدا.
۱- تار خدا:
تار خدا، صداها و #نغمه های_زیبا و ملکوتی است که خداوند متعال برای جذب انسان ها خلق کرده است.
تلاوت زیبای قرآن، صدای زیبای مداحی، صدای زیبای دعا و مناجات، قلب انسان را صیقل و جلا می دهد.
۲- تور خدا:
تور خدا، آن مناسبتهائی است که خداوند برای جذب انسان پهن می کند، مانند، ماه رجب، ماه مبارک رمضان، شب های قدر، دوست خوب، همسر خوب، فرزند خوب، همسایه خوب، کتاب خوب، مجلس خوب. این امور #تورهای_خدا هستند که انسان ها در این تور خدا گرد هم می آیند و مشتری برای خدا می شوند، انسان ها وقتی که در ماه محرم در مساجد حضور پیدا می کنند، در این محافل انسان جذب خدا می شود، اینها تورهای خداست که خداوند متعال برای خودش مشتری جذب می کند.
۳- تیر خدا:
تیر خدا، بلاهایی است که از جانب خدا به سمت انسان #نشانهگیری شده است، در این بلاها خداوند دقیقاً نشانه گرفته است و این گونه نیست که خداوند تصادفی تیری در تاریکی رها کرده و به یک نفر اصابت کرده است، اصلاً این گونه نیست، به همین دلیل است که در فرهنگ قرآنی، در سوره مبارکه بقره، آیات شریفه ۱۵۵ و ۱۵۶ خداوند می فرماید: " بشر الصابرین" "اذا اصابتهم مصیبه قالوا..." بلا به عنوان "مصیبت" نامگذاری شده است. #مصیبت، یعنی #تیری_که_اصابت_کرده است، دقیقاً نشانه گیری شده است. مثال، #شکارچی وقتی به شکار می رود، شغال، گرگ و کفتار را نشانه گیری نمی کند، بلکه آهو را نشانه می گیرد.
خداوند متعال با خلق انسان، بلا را در این عالم برای او فرستاده است. خداوند متعال می توانست عالمی را خلق کند که بلائی در آن نباشد و یا رنجی در آن نباشد، خداوند متعال عالم را با همین بلاها و مصیبت ها آفرید، اما عالم ملائکه و عالم بهشت را بدون بلا و مصیبت آفرید و کاملاً #حکیمانه است، این بلاها ازسوی خداوند #ابزاری_برای_ابتلا و امتحان انسان هاست.
در قرآن کریم به بلای حضرت یوسف (ع)، بلای حضرت ایوب (ع)، بلای حضرت یونس (ع) و بلای حضرت یعقوب (ع) اشاره می کند.
خداوند در سوره مبارکه یوسف آیه شریفه ۱۸ می فرماید: " فصبر جمیل و الله المستعان علی ما تصفون" من صبر خواهم کرد، صبری جمیل و زیبا، من از خدا در برابر آنچه شما می گویید، یاری می طلبم، هرگز سخنی که نشانه ناشکری و جزع و فزع باشد، بر زبان جاری نکرد.
❇️امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه می فرماید: " خدایا، شکر من را بر بلاها و مصیبت ها بیش از شکر بر نعمت ها قرار بده " اللهم اجعل شکرا....."
اهل کرامت و اهل معرفت برای این مصیبت ها و بلاها شکر گذاری می کردند، انسان های عادی هنر کنند، صبر می کنند و هنر می کنند که کفر نگویند.
#تیرخدا همان بلاهاست، عالمان و خوبان اهل معرفت و عرفان، اگر مدتی دچار بلا نمی شدند، می ترسیدند، که نکند مشکلی داریم و خداوند ما را نمی بیند، این تیر و مصیبت و بلا از جانب خداوند برای ما نیامد.
#شیخبهایی در یکی از شعرهایش، بسیار زیبا می گوید:
شد دلم آسوده، چون تیرم زدی
ای سرت گردم، چرا دیرم زدی
اهل معرفت در مقابل مصیبت ها و بلاها #شکرگذاری می کنند و درمانده نمی شوند و در هنگام مصیبت ها آرامش دارند، مضطرب نمی شوند، نمی بُرند، صحنه را خالی نمی کنند، بلکه دیگران را هم به آرامش دعوت می کنند....
#دولابی
#جذب_الهی
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐تار و تور و تیر خدا زمینه های جذب الهی
حاج اسماعیل دولابی :
خداوند متعال برای این که انسان ها را در دنیا جذب کند، سه شاخص دارد :
۱- تار خدا،
۲-تور خدا،
۳- تیر خدا.
۱- تار خدا:
تار خدا، صداها و #نغمه های_زیبا و ملکوتی است که خداوند متعال برای جذب انسان ها خلق کرده است.
تلاوت زیبای قرآن، صدای زیبای مداحی، صدای زیبای دعا و مناجات، قلب انسان را صیقل و جلا می دهد.
۲- تور خدا:
تور خدا، آن مناسبتهائی است که خداوند برای جذب انسان پهن می کند، مانند، ماه رجب، ماه مبارک رمضان، شب های قدر، دوست خوب، همسر خوب، فرزند خوب، همسایه خوب، کتاب خوب، مجلس خوب. این امور #تورهای_خدا هستند که انسان ها در این تور خدا گرد هم می آیند و مشتری برای خدا می شوند، انسان ها وقتی که در ماه محرم در مساجد حضور پیدا می کنند، در این محافل انسان جذب خدا می شود، اینها تورهای خداست که خداوند متعال برای خودش مشتری جذب می کند.
۳- تیر خدا:
تیر خدا، بلاهایی است که از جانب خدا به سمت انسان #نشانهگیری شده است، در این بلاها خداوند دقیقاً نشانه گرفته است و این گونه نیست که خداوند تصادفی تیری در تاریکی رها کرده و به یک نفر اصابت کرده است، اصلاً این گونه نیست، به همین دلیل است که در فرهنگ قرآنی، در سوره مبارکه بقره، آیات شریفه ۱۵۵ و ۱۵۶ خداوند می فرماید: " بشر الصابرین" "اذا اصابتهم مصیبه قالوا..." بلا به عنوان "مصیبت" نامگذاری شده است. #مصیبت، یعنی #تیری_که_اصابت_کرده است، دقیقاً نشانه گیری شده است. مثال، #شکارچی وقتی به شکار می رود، شغال، گرگ و کفتار را نشانه گیری نمی کند، بلکه آهو را نشانه می گیرد.
خداوند متعال با خلق انسان، بلا را در این عالم برای او فرستاده است. خداوند متعال می توانست عالمی را خلق کند که بلائی در آن نباشد و یا رنجی در آن نباشد، خداوند متعال عالم را با همین بلاها و مصیبت ها آفرید، اما عالم ملائکه و عالم بهشت را بدون بلا و مصیبت آفرید و کاملاً #حکیمانه است، این بلاها ازسوی خداوند #ابزاری_برای_ابتلا و امتحان انسان هاست.
در قرآن کریم به بلای حضرت یوسف (ع)، بلای حضرت ایوب (ع)، بلای حضرت یونس (ع) و بلای حضرت یعقوب (ع) اشاره می کند.
خداوند در سوره مبارکه یوسف آیه شریفه ۱۸ می فرماید: " فصبر جمیل و الله المستعان علی ما تصفون" من صبر خواهم کرد، صبری جمیل و زیبا، من از خدا در برابر آنچه شما می گویید، یاری می طلبم، هرگز سخنی که نشانه ناشکری و جزع و فزع باشد، بر زبان جاری نکرد.
❇️امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه می فرماید: " خدایا، شکر من را بر بلاها و مصیبت ها بیش از شکر بر نعمت ها قرار بده " اللهم اجعل شکرا....."
اهل کرامت و اهل معرفت برای این مصیبت ها و بلاها شکر گذاری می کردند، انسان های عادی هنر کنند، صبر می کنند و هنر می کنند که کفر نگویند.
#تیرخدا همان بلاهاست، عالمان و خوبان اهل معرفت و عرفان، اگر مدتی دچار بلا نمی شدند، می ترسیدند، که نکند مشکلی داریم و خداوند ما را نمی بیند، این تیر و مصیبت و بلا از جانب خداوند برای ما نیامد.
#شیخبهایی در یکی از شعرهایش، بسیار زیبا می گوید:
شد دلم آسوده، چون تیرم زدی
ای سرت گردم، چرا دیرم زدی
اهل معرفت در مقابل مصیبت ها و بلاها #شکرگذاری می کنند و درمانده نمی شوند و در هنگام مصیبت ها آرامش دارند، مضطرب نمی شوند، نمی بُرند، صحنه را خالی نمی کنند، بلکه دیگران را هم به آرامش دعوت می کنند....
#دولابی
#جذب_الهی
هدایت شده از کانال خبری تحلیلی بصیرت
💢روح جاری مردمسالاری دینی
🔹«انتخابات» عرصه میدانداری مردم در امر سیاستورزی و تلاش برای برگزیدن کارگزارانی است که برای مدتی معین در چارچوب اختیاراتی که قانون مشخص کرده است، بر صندلی قدرت خواهند نشست. این امر را میتوان مهمترین تجلی مردمسالاری دینی دانست که در آن همه مسئولان از صدر تا ذیل، مستقیم یا غیرمستقیم با انتخاب مردم برگزیده میشوند. اما مفهوم مردمسالاری دینی به جایگاه رفیعتری از حضور مردم در حکمرانی اشاره دارد و این مسئله تنها بعدی از آن را بازنمایی میکند. حقیقت آن است که مردم در پیروزی، تداوم و شکوفایی انقلاب اسلامی نقش اساسی را بر عهده داشتهاند و به واقع مهمترین منبع انرژی و حرکت نظام اسلامی «مردم» هستند.
🔸انقلاب اسلامی برخلاف بسیاری از انقلابات مشهور قرون جدید که یا مبتنی بر منافع طبقاتی شکل گرفتهاند یا از طریق بخش خاصی از جامعه هدایت و حمایت شدهاند و اهداف خاص قشری، طبقاتی، فرقهای را هدف قرار دادهاند، نهضتی بود که اهداف خود را منافع همه اقشار و طبقات و تودههای ملت با همه اعتقادها و گرایشهای مذهبی قرار داد. لذا با حضور همه تودهها شکل گرفت و همه چیز در اختیار و اراده مردم بود و اینگونه بود که نظام مردمسالاری دینی شکل گرفت.
🔹از نمادهای مردمسالار بودن نظام اسلامی نگاه خدمتگزار بودن مسئولان در برابر مردم است. نظام اسلامی مسئول را خادم و وکیل ملت دانسته و برای آن نوعی تفوق و برتری قائل نیست؛ از این رو مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند. این پاسخگویی در برابر ملت کلید مهار قدرت و خودکامگی است که یکی از مؤلفههای اساسی در آموزههای حضرت امام(ره) نیز به شمار میآید.
🔸مشورت با مردم و بهرهبرداری از فكر و عمل مردم در اعتلای كشور نیز نماد دیگری از جلوههای مردمسالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است. به این معنا که مردم در عرصههای ساختن کشور بازیگر اصلی به شمار آمده و علم و توان و استعداد آنهاست که قرار است نظام اسلامی را شکل دهد.
🔹عنصر دیگری که از جایگاه رفیع مردم در نظام مردمسالاری دینی حکایت دارد، اهمیت آگاهسازی دائمی مردم از حوادث و تحولات سیاسی – اجتماعی و تصمیمگیریها و اتفاقات نظام سیاسی است.
🔸اغلب نظامهای سیاسی مدعی دموکراسی امروزه ترجیح میدهند با نوعی غفلتزایی مردم را از روند حوادث و اتفاقات کشورشان بیاطلاع نگه دارند و در سایه این بیخبری منافع فردی، حزبی و طبقاتی خود را پیگیری کنند. این در حالی است که بنیانهای فکری انقلاب اسلامی برخلاف این نگرش بر اطلاعسازی و آگاهیبخشی دائم مردم به منزله رکن اصلی جامعه اسلامی بنا نهاده شده است.
#حرفروز
┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄
🇮🇷| basirat.ir
🇮🇷| @basirat_fa
هدایت شده از تاملات حقوقی
Vijenameh.Va.Jeld.01 - ویژه مجلس خبرگان رهبری.pdf
12.76M
🔴#حزببازی
#آفت_جوامع_بشری این است كه كسانی با داشتن پول، با داشتن پشتیبان، با داشتن قوم و عشیره - چه قوم و عشیره به شكل قدیمی آن، چه قوم و عشیره به شكل مدرن و امروزی آن؛ یعنی #حزببازی و گروه بازی - #حقوق_عمومی را ندیده بگیرند؛ حقّ مردم را #تضییع كنند؛ فرصتها را منحصراً به اشغال خود در آورند و جلوِ عدالت را بگیرند.
📌#قوّهقضاییّه #مقتدر، #با_صلابت، هوشمند و عالم میتواند جلوی اینها را بگیرد.
«امام خامنهای، ۱۳۷۹/۰۴/۰۷ »
رهبر معظم انقلاب: #انتخابات پُرشور برای کشور از همه جهت مهم است. هم از جهت حضور مردم و تحقّق مردمسالاری به معنای واقعی کلمه مهم است؛ این را دستِکم نگیریم، نگوییم چون در فلان حرکت دولتی، مردم حضور نداشتند پس مردمسالاری نیست؛ نه، نفْس حضور مردم برای انتخاب مسئولان کشور، از صدر تا ذیل، یک مسئلهی مهمّی است؛ مسئلهی انسانی مهمّی است، مسئلهی تمدّنی بسیار مهمّی است؛ مردمسالاری است.
۱۴۰۰/۰۲/۲۱
📌پرونده ویژه انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در صفحه اصلی خبرگزاری قرآنی ایکنا ( iqna.ir ) پیگیری فرمایید.
🗳۳۳ روز تا انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی
#ایران_قوی #مشارکت_حداکثری
@iqnanews
خبرگزاری بینالمللی #قرآن را دنبال کنید 👆
هدایت شده از صحیفه سجادیه
#دعای_بیست_و_پنجم
🌸دعای آن حضرت است برای فرزندانش که بر آنان درود باد
┄┄┅═✧❁🌹💎🌹❁✧═┅┄
🌺اللَّهُمَّ اشْدُدْ بِهِمْ عَضُدِي ، وَ أَقِمْ بِهِمْ أَوَدِي ، وَ كَثِّرْ بِهِمْ عَدَدِي ، وَ زَيِّنْ بِهِمْ مَحْضَرِي ، وَ أَحْيِ بِهِمْ ذِكْرِي ، وَ اكْفِنِي بِهِمْ فِي غَيْبَتِي ، وَ أَعِنِّي بِهِمْ عَلَى حَاجَتِي ، وَ اجْعَلْهُمْ لِي مُحِبِّينَ ، وَ عَلَيَّ حَدِبِينَ مُقْبِلِينَ مُسْتَقِيمِينَ لِي ، مُطِيعِينَ ، غَيْرَ عَاصِينَ وَ لَا عَاقِّينَ وَ لَا مُخَالِفِينَ وَ لَا خَاطِئِينَ .
🤲خدایا! وجودم را به آنان(فرزندان) نیرومند و کجیام را به وسیلۀ آنان راست کن، تبارم را به آنان افزونی ده و مجلسم را به آنان زینت بخش و یادم را به آنان زنده دار و در نبود من کارهایم را به وسیلۀ ایشان کفایت کن و مرا به سبب آنان بر روا شدن نیازم یاری ده، آنان را نسبت به من عاشق و مهربان و روی آورنده و برایم مستقیم و مطیع قرار ده؛ نه عصیان کننده و نه عاق و مخالف و خطاکار.
📗#صحیفه_سجادیه
@Sahife_sajjadiye
┄┄┅═✧❁🌹💎🌹❁✧═┅┄
امیرالمؤمنین عليه السلام:
العاقِلُ يَعتَمِدُ عَلى عَمَلِهِ، الجاهِلُ يَعتَمِدُ عَلى أمَلِهِ
خردمند، به عمل خويش تكيه مى كند؛ نادان، به آرزوى خويش تكيه مى نمايد!
غرر الحكم حدیث ۱۲۴۰
@Mashgeshgh