eitaa logo
آخرالزّمان
1هزار دنبال‌کننده
261 عکس
63 ویدیو
3 فایل
@joinchatakheruzzaman پایگاه بررسیهای راهبردی رویدادهای آخرالزّمان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آخرالزّمان
🌺ماه رمضان ماه رمضان سر سال اَصْبَغ ابن نُباتَه گفته است: أمیر مؤمنان [علی]-عليه السّلام- در ماهی که در آن کشته شد، برای ما سخنرانی کرد و فرمود: ماه رمضان نزد شما آمد، و آن آقای ماهها و آغاز سال است... .(۱) ۱. الإرشاد، ج ۱، ص ۱۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. از هِشام ابن سالم روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-عليه‌السّلام- فرمود: هر گاه ماه رمضان بی کاستی و آسیب باشد، سال بی‌کاستی و آسیب است، و فرمود: سر سال ماه رمضان است.(۱) ۱. تهذیب الأحکام، ج ۴، ص ۳۳۳، ک الصیام، ب الزیادات، ح ۱۱۴؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. از فضل ابن شاذان نیشابوری روایت شده است که وی از رضا-علیه‌السّلام- شنید: ... آغاز ماهها نزد راستی‌گرایان ماه رمضان است... .(۱) مراد از «راستی‌گرایان» شیعیان دوازده‌امامی می‌باشند. ۱. من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۵۲۲، ح ۱۴۸۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. از رِفَاعَه روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-علیه‌السّلام- فرمود: سر سال شب قدر است که آنچه از سال تا سال می‌باشد، در آن نوشته می‌شود.(۱) ۱. تهذيب الأحكام، ج ۴، ص ۳۳۲، ک الصيام، ب الزیادات، ح ۱۱۰؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. از رِفَاعَه روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-علیه‌السّلام- فرمود: شب قدر همان آغاز سال و همان پایان آن است.(۱) ۱. الكافي، ج ۷، ص ۱-۶۳۰، ك الصیام، ب ۶۹، ح ۱۱. از عَمْر شامی روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]-عليه‌السلام- فرمود: «بی‌گمان شمارۀ ماهها نزد خداوند دوازده ماه است در کتاب خدا روزی که آسمانها و زمین را آفرید»(۱)؛ پس سرآغاز ماهها ماه خدا-عزّ ذکره- است، و آن ماه رمضان است، و قلب ماه رمضان شب قدر است، و قرآن در نخستین شب از ماه رمضان فرو فرستاده شده است، پس با قرآن به پیشواز ماه بروید.(۲) ۱. قرآن کریم، سورۀ توبه، آیۀ ۳۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. الکافي، ج ۷، ص ۳۷۹، ک الصیام، ب ۲، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. سَکونِی از جعفر ابن محمّد، از پدرش، از پدرانش، از امیر مؤمنان [علی]-علیه‌السّلام- روایت کرده است که وی فرمود: هرکس نخستین روز از سال در آبی روان غُسل کند و بر سرش سی مشت آب بریزد، برای وی داروی سال خاهد بود، و بی‌گمان آغاز هر سالی نخستین روز از ماه رمضان است.(۱) ۱. الإقبال، ج ۱، ص ۱۹۳، ب ۵، ف ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: آیینۀ پژوهش؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴چنین عالمانی باعث دین‌گریزی مردم، به‌ویژه جوانان، می‌شوند!!! 👇👇👇
هدایت شده از آخرالزّمان
🔴حدیثی شگفت پیرامون مردم، فرمانروایان و عالمان در آخرالزّمان از محمّد ابن عبدالجبّار روایت شده است که امام حسن عسكری-علیه‌السّلام- به ابو هاشم جعفری فرمود: ای ابو هاشم، به‌زودی روزگاری بر مردم می‌آید كه رویهایشان خندان و شادمان، و دلهایشان تیره و تار است. سنّت (دستورهای دینی) در میانشان بدعت، و بدعت (نوآوریهای نادینی) در میانشان سنّت به شمار می‌آید. مؤمن میان آنان خار، و فاسق (بیرون‌رونده از راه درست) میان ایشان ارجمند است. فرماندهانشان نادانان و رویگردانان از راستی‌اند، و عالمانشان گردشگران در دربارهای ستمگران‌اند. بی‌نیازانشان توشۀ نیازمندان را می‌دزدند، و خردسالانشان بر بزرگسالان پیشی می‌گیرند. هر نادانی پیش آنان آگاه، و هر چاره‌اندیشی نزد ایشان بی‌چاره است. بی‌ریا و بدگمان را جدا نمی‌دانند، و میشها را از گرگها باز نمی‌شناسند. عالمانشان بدترین مردمان خدا بر روی زمین‌اند؛ زیرا آنان به فلسفه و تصوّف می‌گرایند، و سوگند به خداوند، ایشان رویگردانان از راستی و كجروند. در دوستی با مخالفان ما زیاده‌روی می‌كنند و شیعیان و دوستداران ما را گمراه می‌سازند. اگر به جایگاهی برسند، از رشوه سیر نمی‌شوند؛ و اگر بی‌يار و ياور گردند، خدا را ریاكارانه می‌پرستند؛ هشدار که بی‌گمان آنان راهزنان مؤمنان و فراخانان به كیش بی‌دینان‌اند. پس، هر كس که به ایشان برسد، باید از اینان بپرهیزد و دین و ایمان خِیش را نگاه دارد. سپس امام فرمود: ای ابو هاشم، این چیزی است كه پدرم از پدرانش، از جعفر ابن محمّد-علیهماالسّلام-، برای من روایت كرده است، و از رازهای ما است، پس، آن را جز از سزاوارش، پوشیده بدار.(۱) ----------------------------------------------------------------- ۱. حديقة ‏الشيعة، ج ۲، ص ۶-۷۸۵، ب در ذكر مذاهب صوفيّه، ف ۲؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴دو سد گفته چون نیم کردار نیست چند روزی پمپاژ هیجان، سپس همه چیز آرام خاهد شد! عربها می‌گویند: اگر کعبه را بدزدند، بی‌گمان مردم بیش از یک هفته شگفتی نخاهند کرد! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
🌺وضعیّت ماه رمضان و عید سعید فطر ۱۴۴۵ زمان همراستایی ماه و خُرشید: ساعت ۱۲:۳۱ دقیقه (پیش از غروب خرشید) یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ زمان همراستایی ماه و خُرشید: ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه (پس از غروب خرشید) دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ چون بر پایۀ آیات قرآنی و برخی روایات اسلامی، رمضان را همواره باید سی روزه محاسبه کرد، در همۀ سرزمینها روز دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ روز نخست ماه رمضان ۱۴۴۵ و روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ روز پایان ماه رمضان و روز بعدش چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ روز نخست شوّال ۱۴۴۵ و عید سعید فطر می‌باشد. کسانی از آیات قرآنی و روایات اسلامی و علم نجوم با خبرند، شیعه باشند یا سنّی، خوب می‌دانند که چه گفتیم. ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال رَوْح و رَیْحان @joinchatRawhVaRayhan
هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
🌺استحباب پرداخت فطریه برای پدر از سوی فرزند پس از مرگش رُوِيَ عَنِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ-علیهماالسلام- أَنَّهُمَا كَانَا يُؤَدِّيَانِ زَكَاةَ الْفِطْرَةِ عَنْ عَلِيِّ ابْنِ أَبِي طَالِبٍ-علیه‎السلام- حَتَّى مَاتَا، وَ كَانَ عَلِيُّ ابْنُ الْحُسَيْنِ-علیه‎السلام- يُؤَدِّيهَا عَنِ الْحُسَيْنِ ابْنِ عَلِيٍّ حَتَّى مَاتَ، وَ كَانَ أَبُو جَعْفَر-علیه‎السلام- يُؤَدِّيهَا عَنْ عَلِيٍّ-علیه‌السلام- حَتَّى مَاتَ، قَالَ جَعْفَرُ ابْنُ مُحَمَّدٍ-علیه‎السلام-: وَ أَنَا أُؤَدِّيهَا عَنْ أَبِي (مستدرك الوسائل، ج ‏۷، ص۱۵۱، ناقلاً عن: دعائم الإسلام). روایت است که حسن ابن علی و حسین ابن علی-علیهماالسلام- بعد از شهادت پدر، تا وقتی زنده بودند، زکات فطره را از سوی پدر خِیش می‌‏پرداختند. حضرت سجّاد-علیه‌السّلام- نیز تا هنگام شهادت، زکات فطره را از جانب پدر خیش می‌‏پرداخت. حضرت باقر-علیه‌السّلام- نیز تا هنگام شهادت، از جانب پدرش، زکات فطره می‌داد. حضرت صادق-علیه‌السّلام- فرمود: من نیز از جانب پدرم برای او زکات فطره می‌‏پردازم (مستدرك الوسائل، ج ‏۷، ص۱۵۱، با گزارش از: دعائم الإسلام). 📚گزیده‌هایی از کتاب: جهان در آستانۀ ظهور؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال رَوْح و رَیْحان @joinchatRawhVaRayhan
هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
🌺زکات فطرۀ رمضان ۱۴۴۵ از روایات اسلامی بهره گرفته می‎شود، زکات فطره که در پایان ماه رمضان به مؤمنان (نمازخانان) نيازمند داده می‎شود، و مایۀ برکت و دورکردن بلاست، چون صدقۀ واجب می‌باشد، بر بنی هاشم (سادات) حرام است و باید به ناهاشمیان داده شود. از این روی، سادات نیز نمی‎توانند به سادات زکات فطره بدهند، هرچند بسیاری از فقیهان شیعه از این نکته غفلت‎ورزیده و فتوا داده‎اند که سادات می‎توانند به سادات زکات فطره بدهند! کسانی که اهل پژوهش در دین و فقاهت‎اند، می‎توانند حدیث زیر را بنگرند: عن جعفر ابن محمّد-علیهماالسلام- أنّه قال: لاتحلّ لنا زكاة مفروضة، و ماأبالي أكلت من زكاة أو شربت من خمر. إنّ الّاه-عزّ و جلّ- حرّم علينا صدقات الناس أن نأكلها أو نعمل عليها، و أحلّ لنا صدقات بعضنا على بعض من غير زكاة.(۱) امام صادق-علیه‎السّلام- فرمود: برای ما هیچ گونه زکات واجبی حلال نیست، و نزد من خُردن زکات چون نوشیدن مستی‎آور است. بی‎گمان خداوند-عزّ و جلّ- برای ما خُردن صدقات مردم یا تلاش برای گردآوری آنها را حرام، و صدقۀ برخی از ما بنی هاشم بر برخی دیگر را، اگر زکات نباشد، برای ما حلال کرده است.(۲) زکات فطره مهمان بر میزبان واجب نیست،‌ خاه با رضایت میزبان آمده باشد یا بدون رضایت،‌ پیش از غروب آفتاب آمده باشد یا پس از غروب آن؛ زیرا نان‎خُر وی به شمار نمی‎رود. زکات فطره را بهتر است پس از غروب آفتاب آخر رمضان تا فردایش به اهلش برسانند، و اگر یک روز پیشتر این کار را انجام دهند، اشکالی ندارد. دادن فطریّه بر فقیرانی که در خرج و خُراک شبانه‎روزی خِیش درمانده‎اند، واجب نیست. زکات فطره را بهتر آن است که نخست به نزدیکان مؤمن نیازمند و یا همشهریان بدهد، و اگر کسی از نزدیکان و همشهریان را نیافت یا نشناخت که نیازمند باشد، به ناخیشاوندان و ناهمشهریان بدهد. بهتر است زکات فطره را به جای دادن به مؤسّساتی که اطمینان نداریم آن را درست مصرف می‎کنند و چه بسا به سادات نیازمند یا بی‎نیازان نامؤمن می‎دهند، خُدمان به دست مؤمنان نیازمند ناسیّد، به‎ویژه نزدیکان و آنان که پیرامونمان زندگی می‎کنند، بدهیم. کسانی که بیشترین خُراک روزمرّه آنان نان می‎باشد و تمکّن مالی آنان در همان اندازه است، برای هر تن از خانوار ۷۰ هزار تومان، و اگر تمکّن مالیشان بیشتر است، و برنج ایرانی نیم‌دانه یا برنج سالم درجه دو می‌خُرند، برای هر تن ۱۵۰ هزار تومان، و کسانی که برنج سالم باکیفیّت و درجه یک می‎خُرَند، برای هر تن ۲۷۰ هزار تومان زکات فطره بدهند، و یا برای هر تن سه کیلو نان و یا سه کیلو برنجی را که می‌خرند، بدهند. کفّارۀ خُردن غیرعمدی هر روز روزه ۱۶ هزار تومان است که باید به صورت نان یا مُهر نان(۳) فراهم و به نیازمندان نمازخان غیر سادات پرداخت شود. همچنین کفّارۀ شکستن عمدی هر روز روزه ۹۶۰ هزار تومان است و باید یک روز روزه نیز تا پیش از رمضان آینده بگیرند. --------------------------------------------------------- ۱. دعائم الإسلام، ج ۱، ص ۲۵۹، کتاب الزکاة. ۲. دعائم الإسلام، ج ۱، ص ۲۵۹، کتاب الزکاة؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۳. در شهر قم رسم خوبی برقرار است که انسان بزرگواری به نام آقای منادی-حفظه‎الّاه- پول کفّارۀ افراد را بدون دریافت هیچ گونه هزینه‎ای تبدیل به مهر نان (برگه‌هایی مهرخُرده) می‎کند و مهرها به نیازمندان داده می‌شوند و با آنها از نانواییها نان می‌خَرَند، و کاش چنین کاری در شهرهای دیگر نیز از سوی بانیان خیر انجام می‌شد. ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال رَوْح و رَیْحان @joinchatRawhVaRayhan
😳چرا حاکمان زیرک از درگیری با قدرتهای بزرگ شانه خالی می‌کنند؟! به زودی در کانال آخرالزّمان
هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
با توجّه به آن‌که در کشورهایی مانند ایران و عراق هلال ماه شوّال در شامگاه ۲۱ فروردین با چشم غیرمسلّح قابل مشاهده است، و هلال ماه در شامگاه ۲۱ فروردین در شرق آسیا، جنوب آفریقا و جنوب آمریکا فقط با ابزار رصدی دیده می‌شود، و رؤیت هلال در کشورهای اسلامی، به‌ویژه عربستان سعودی، در شامگاه دوشنبه ممکن نیست، بنا بر این، اعلام عید فطر نزد برادران اهل سنّت در روز سه‌شنبه نادرست است، و اعلان آغاز رمضان از روز دوشنبه درست بود، و در هر حال رمضان 1445 نزد آنان 29 روزه شد، و از دیدگاه بنده، شیعیان نیز از روز دوشنبه باید روزه را آغاز می‌کردند، ولی اعلان عید فطر نزد آنان در چهارشنبه کاملاً درست است، ولی ماه رمضان نزد آنان نیز 29 روزه شد، جز اندکی از شیعیان که روزه را از دوشنبه آغاز کردند، و ماه رمضان نزد آنان سی روزه شد، و این مطابق با آیات قرآنی و روایات درست شیعی و سیرۀ پیامبر و اهل البیت-صلوات‌الّاه‌علیهم- است. ✔️کانال رَوْح و رَیْحان @joinchatRawhVaRayhan
هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
🌺نگاه‌داشتن آبروی مؤمن از ابراهیم ابن عَمَر روایت شده است که ابو عبدالّاه [صادق]- عليه‌السّلام- فرمود: مؤمن آبرویش از آبروی کعبه باشکوهتر است.(۱) مُفَضَّل ابن عُمَر گفته است که ابو عبدالّاه [صادق]- عليه‌السّلام- به من فرمود: کسی که بر زیان مؤمنی خبری را گزارش کند، و بدنامی و نابودی جوانمردی‌اش را بخاهد تا از چشمهای مردم بیفتد، خداوند او را از سرپرستی خُدَش به سرپرستی شیطان بیرون می‌کند، پس شیطان وی را نمی‌پذیرد.(۲) ————————————————— ۱. الخصال، ج ۱، ص ۲۷، ح ۹۵؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ۲. الکافي، ج ۴، ص ۶-۸۵، ک الإیمان و الکفر، ب ۱۴۹، ح ۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی. ✔️کانال رَوْح و رَیْحان @joinchatRawhVaRayhan