eitaa logo
جرعه نور
1.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
3.1هزار ویدیو
109 فایل
همراه گرامی شما می توانید پیشنهادات و یا انتقادات خود را به این آدرس ارسال فرمایید https://eitaa.com/jore_noor
مشاهده در ایتا
دانلود
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... حکمت ۴۴ کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/jore_noor
خوشا به حال چنين كسان: امام(علیه السلام) در این گفتار پرمعناى خود به چهار جمله اشاره مى کند و آن را مایه خوشبختى انسان مى داند که جمله سوم و چهارم آن با حکمت 43 مشترک است. در جمله اول و دوم مى فرماید: «خوشا به حال کسى که (پیوسته) به یاد معاد باشد و براى روز حساب عمل کند»; (طُوبَى لِمَنْ ذَکَرَ الْمَعَادَ، وَعَمِلَ لِلْحِسَابِ). هنگامى که واژه معاد گفته مى شود دنیایى در برابر انسان مجسم مى گردد که در آن موازین سنجش اعمال برپاست و نامه هاى اعمال به دست افراد است; گروهى (نیکوکاران) به دست راست و گروهى (بدکاران) به دست چپ; همان نامه عملى که «(لاَ یُغَادِرُ صَغِیرَةً وَلاَ کَبِیرَةً إِلاّ أَحْصَاهَا); هیچ عمل کوچک و بزرگى از صاحب آن سر نزده مگر این که در آن احصا شده است»(1) همه از سرنوشت خود نگرانند و اضطراب بر همه حاکم است. تمام اعضاى بدن انسان در آن دادگاه بزرگ گواه بر اعمال او هستند و نیازى به گواهى فرشتگان ثبت اعمال نیست، هرچند آنها نیز گواهى مى دهند. آن کس که چنین دادگاهى را باور داشته باشد و به یاد آن بیفتد به یقین به سراغ گناه و ظلم و فساد نمى رود، زیرا چنین ایمانى انگیزه عمل است; عملى پاک و خالى از هرگونه آلودگى و اگر لغزشى از او سر زند به زودى توبه مى کند و به سراغ جبران مى رود. ممکن نیست ایمان به چیزى در دل انسان راسخ باشد و عملى هماهنگ آن انجام ندهد. در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) در کتاب شریف کافى آمده است که شخصى از او سؤال کرد «أَلاَ تُخْبِرُنِى عَنِ الاِْیمَانِ أَقَوْلٌ هُوَ وَعَمَلٌ أَمْ قَوْلٌ بِلاَ عَمَل; عرض کرد آیا به من خبر نمى دهى که ایمان اعتقاد و عمل هر دو است یا فقط اعتقاد است» امام در پاسخ فرمود: «الاِْیمَانُ عَمَلٌ کُلُّهُ وَالْقَوْلُ بَعْضُ ذَلِکَ الْعَمَلِ; تمام ایمان عمل است و ایمان بعضى از آن عمل است. (اشاره به این که رکن اصلى ایمان عمل است)».(2) آن گاه در سومین و چهارمین جمله مى فرماید: «به مقدار کفایت قانع گردد و از خدا راضى باشد»; (وَقَنِعَ بِالْکَفَافِ، وَرَضِیَ عَنِ اللَّهِ). منظور از قانع بودن به مقدار کفایت این است که حداقل لازم زندگى را داشته باشد، زیرا بالاتر از آن خالى از مسئولیت نیست و کمتر از آن خالى از ذلت. قانع بودن به مقدار کفایت به قدرى اهمیت دارد که در حدیث معروفى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل شده که با یارانش از بیابانى مى گذشت، ساربانى در آنجا بود، حضرت براى رفع عطش یا براى نیاز به غذا مقدارى شیر از او طلب کردند (البته در برابر وجه) و او بخل ورزید و گفت: آنچه از شیر در پستان و یا در ظرف هاست همه براى صبحانه و شام قبیله است و به دیگرى نمى رسد. پیامبر در حق او دعا کرد: خداوندا مال و فرزندانش را افزایش ده. بعدا به چوپان دیگرى رسید و همین درخواست را نمود. چوپان نه تنها شیرى را که در ظرف داشت بلکه آنچه در پستان گوسفند بود را نیز دوشید و به عنوان هدیه، با احترام به نزد پیامبر آورد و به آن حضرت تقدیم کرد. پیغمبر در حق او نیز دعا کرد; ولى چنین عرضه داشت: «اللّهُمَّ ارْزُقْهُ الْکَفافِ; خداوندا به حد کفاف به او مرحمت کن» بعضى از یاران تعجب کردند که چگونه در حق آن بخیل پیغمبر اکرم دعاى فزونى مال و فرزند کرد ولى درباره این مؤمن سخاوتمند دعایى کمتر از آن فرمود. از این مطلب سؤال کردند و پیامبر در جواب فرمود: «إِنَّ مَا قَلَّ وَکَفَى خَیْرٌ مِمَّا کَثُرَ وَأَلْهَى; مقدار کم که براى زندگانى انسان کافى باشد بهتر از مقدار فراوانى است که آدمى را از خدا غافل سازد».(3) منظور از رضایت پروردگار که در سخن پربار بالا به آن اشاره شده همان رضایت از مقدارات خداست چه مطابق میل انسان باشد و چه بر خلاف میل او همان گونه که در حدیثى از امام صادق مى خوانیم: «رَأْسُ طَاعَةِ اللَّهِ الصَّبْرُ وَالرِّضَا عَنِ اللَّهِ فِیمَا أَحَبَّ الْعَبْدُ أَوْ کَرِهَ وَلاَ یَرْضَى عَبْدٌ عَنِ اللَّهِ فِیمَا أَحَبَّ أَوْ کَرِهَ إِلاَّ کَانَ خَیْراً لَهُ فِیمَا أَحَبَّ أَوْ کَرِهَ; برترین طاعت الهى صبر و شکیبایى و رضایت و خشنودى از خداست; چه در امورى که بنده او دوست دارد یا دوست ندارد و هیچ بنده اى از مقدرات الهى در آنچه دوست دارد یا دوست ندارد راضى نمى شود مگر این که در هر دو صورت خیر اوست» شرح : پیام امام امیر المومنین ( مکارم شیرازی )
آقا ســـلام نیتِ گریہ نمــوده ایم شیرین ترین عبادتِ ماهم شروع شد 🌷
گريستن بر امام حسين عليه السلام 🍂الإمامُ الرِّضا عليه السلام: ▪️ فَعَلى مِثلِ الحُسَينِ فَليَبكِ الباكونَ؛ فإنَّ البُكاءَ عَلَيهِ يَحُطُّ الذُّنوبَ العِظامَ. ... كانَ أبي عليه السلام إذا دَخَلَ شَهرُ المُحَرَّمِ لا يُرى ضاحِكا، و كانَتِ الكَآبَةُ تَغلِبُ عَلَيهِ حَتّى تَمضِيَ عَشرَةُ أيّامٍ، فإذا كانَ يَومُ العاشِرِ كانَ ذلكَ اليَومُ يَومَ مُصيبَتِهِ و حُزنِهِ و بُكائهِ، و يَقولُ: هُوَ اليَومُ الَّذي قُتِلَ فيهِ الحُسَينُ عليه السلام. ▫️بر كسى چون حسين بايد كه گريندگان بگريند؛ زيرا كه گريستن بر او گناهان بزرگ را مى زدايد. ... چون ماه محرّم مى رسيد كسى پدرم عليه السلام را خندان نمى ديد. غم و اندوه بر او چيره بود تا آن كه ده روز مى گذشت. روز دهم روز سوگوارى و اندوه و گريه او بود و مى فرمود: اين روزى است كه حسين عليه السلام در آن كشته شد. 📚وسائل الشيعة: ج۱۰ ، ص۳۹۴. 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📲ویژه نامه منتشر شد. 🌷▪️ شب اول: مسلم بن عقیل https://btid.org/fa/vmsh1 🌷▪️ شب دوم: ورود کاروان به کربلا https://btid.org/fa/vmsh2 🌷▪️ شب سوم: حضرت رقیه https://btid.org/fa/vmsh3 🌷▪️ شب چهارم: طفلان حضرت زینب https://btid.org/fa/vmsh4 🌷▪️ شب پنجم: حضرت عبدالله بن حسن https://btid.org/fa/vmsh5 🌷▪️ شب ششم: قاسم بن الحسن https://btid.org/fa/vmsh6 🌷▪️ شب هفتم: علی اصغر https://btid.org/fa/vmsh7 🌷▪️ شب هشتم: علی اکبر https://btid.org/fa/vmsh8 🌷▪️ شب نهم: عباس بن علی https://btid.org/fa/vmsh9 🌷▪️ شب دهم: عاشورای حسینی https://btid.org/fa/vmsh10 🌷▪️ شب یازدهم: شام غریبان https://btid.org/fa/vmsh11 🌷▪️ شب دوازدهم: امام سجاد https://btid.org/fa/vmsh12 💢لطفا جهت دریافت روی👆 آیکن های بالا کلیک کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان ۲۵۰ساله - 13630720.mp3
6.67M
🔖 🏴 قیام حسینی 💽 انتشار بخش‌هایی از اسناد صوتی کتاب «انسان ۲۵۰ساله» 📻 این قسمت: هدف و انگیزۀ حضرت از قیام 🎙️ بیانات مقام معظّم رهبری در تاریخ ۱۳۶۳/۷/۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✘ داستان کربلا،ثابت کرد، که بشر به بلوغ امام‌داری نرسیده است! |
1_12448016043.mp3
7.99M
❌ ترسی که در روز عاشورا در رها کنندگان امام بود، امروز برای ما هم وجود دارد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6_1152921504620430086.mp3
6.51M
🔳 🌴روضه حضرت رقیه(س) 🌴گفتند کی بود باباش میخواست؟ 🎤
6_1152921504620438548.mp3
5.94M
🔳 🌴این پا و اون پا نکن بابا 🌴چشمامو دریا نکن بابا 🎤
6_1152921504614542586.mp3
4.31M
🖤 🌴🌴🌴🌴 💚توی خرابه هر شب منتظرت نشستم 💚الان چند شبه بابا که چشمامو نبستم 🎤
6_1152921504611263765.mp3
6.09M
🖤🌴🌴🌴🌴 💚دخترت خیلی گرفتار شده 💚مثل عمه دست به دیوار شده 🎤
6_1152921504611263574.mp3
3.26M
🖤🌴🌴_محرم🌴🌴 💚برگرد اگه دخترت نداره تحمل سیلی . 💚برگرد اگر پای رقیه رو بسته نمیخوای 🎤
6_144178960595812272.mp3
4.65M
🔳 ▪️ (محرم 1402) 🌴غلامم اینه اولین کلام و آخرین کلامم 🌴غیر این خونه برم باشه حرامم 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼هرروز خود را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کنیم: 🪧تقویم امروز: 📌 چهارشنبه ☀️ ۲۰ تیر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۴ محرم ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 10 جولای 2024 میلادی 📖حدیث امروز : 🔅 پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.
زن فرعون و حضرت نوح(علیه السلام) نمونه‌هایی برای مؤمنان و کافران [راجع به مسئله خانواده و نگرش به دو جنس مرد و زن:] نارساییها زیاد و مشکلات فراوان است؛ علاج چیست؟ علاج این است که ما سراغ راه‌حل الهی برویم و آن را پیدا کنیم؛ چون درباره‌ی مسأله‌ی زن و مرد، پیام وحی حاوی مسائل مهمی است؛ برویم ببینیم وحی دراین‌باره چه می‌گوید. وحی هم فقط به موعظه کردن بسنده نکرده، بلکه نمونه‌سازی کرده است. شما ببینید وقتی که خدای متعال می‌خواهد برای انسانهای مؤمن در طول تاریخ نبوتها در قرآن مثالی بزند، می‌فرماید: «و ضرب اللَّه مثلا للّذین امنوا امرأت فرعون».(۱) در زمان موسی‌، این همه مؤمن بودند، این همه کسانی در راه ایمان تلاش و فداکاری کردند؛ اما آن نمونه را اسم می‌آورد. این ناشی از چیست؟ آیا خدای متعال خواسته از زنان جانبداری کند؛ یا نه، مسأله چیز دیگری است؟ مسأله این است که این زن در اوج حرکت معنوی به جایی رسیده که فقط او را می‌شود مثال زد و لاغیر. حالا این قبل از فاطمه‌ی زهرا(سلام‌اللَّه‌علیها) است؛ این قبل از مریم کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) است؛ این متعلق به آن زمان است. زن فرعون، نه پیامبر است، نه پیامبرزاده است، نه همسر پیامبر است، نه در خانواده‌ی هیچ پیامبری بوده است. تربیت معنوی و رشد و بالندگی یک زن، او را به این‌جا می‌رساند.البته نقطه‌ی مقابلش هم هست؛ یعنی در فساد هم اتفاقاً همین است. باز برای این‌که خدای متعال بدترین انسانها را مثال بزند، می‌فرماید: «ضرب اللَّه مثلا للّذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط».(۲) باز هم دو زن را مثال می‌زند که بدترین انسانها بودند. زمان نوح و زمان لوط، این همه کفار بودند، بدها بودند، اما قرآن آنها را مثال نمی‌زند؛ زن نوح و زن لوط را مثال می‌زند. این عنایت به جنس زن و توجه به اوجهای گوناگون و حضیضهای گوناگون زن، ناشی از چیست؟ شاید از این جهت باشد که قرآن می‌خواهد به نگرش غلط مردمِ آن روز دنیا - که متأسفانه امروز هم همان نگرش غلط باقی است؛ چه مردم جزیرةالعرب که دخترانشان را زیر خاک می‌کردند، و چه مردم امپراتوریهای بزرگ دنیا، مثل روم و ایران - اشاره کند.۱۳۷۰/۱۰/۰۴  بیانات در دیدار اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان 
8 مرد خطرناک برای ازدواج: 𝟣- مردی که با شما صادق نیست 𝟤- مردی که خسیس است 𝟥- مردی که با شغل خود ازدواج کرده است 𝟦- مردی که هنوز به پدرومادرش وابسته‌است 𝟧- مردی که نسبت به شما تعهد‌اخلاقی و عاطفی ندارد 𝟨- مردی که حال کار کردن نداره 𝟩- مردی که بیش از حد رفیق باز است 𝟪- مردی که غیراجتماعی و گوشه‌گیر است
✅ ۹ مسئله ای که بعد از گذشت شش ماه از رابطه باید در مورد شرایط عاطفیت بدونی؟ ۱- چه چیزی باعث خنده یا ناراحتی شریک عاطفیت میشه؟ ۲- چه مسائلی خط قرمز شریک عاطفیت هست و انجامشون غیر قابل قبوله و ممکنه باعث جدایی بشه؟ ۳- اهداف شریک عاطفیت برای ۱ تا ۵ سال آینده چه چیز هایی هست؟ ۴- وقتی شریک عاطفیت مضطرب یا ناراحت هست انجام چه کارهایی توسط تو حالش رو بهتر میکنه؟ ۵- زبان عشق شریک عاطفیت چیه؟ ۶- هدف شریک عاطفیت از این رابطه چیه؟ ۷- بابت چه اتفاقات و چه کارهایی شریک عاطفیت به خودش افتخار میکنه؟ ۸- شیوه مورد علاقه تفریح شریک عاطفیت چی هست؟ ۹- بهترین و سخت ترین اتفاق زندگی شریک عاطفیت چی هست؟
7 جمله دردسر ساز در دعواهای زناشویی ⚠️برای آنکه یک بحث لفظی بین زوجین، تبدیل یک مبارزه بوکس نشود، برخی جملات و رفتارها را هرگز نباید به کار برد. ❶ تو شغلت را به خانواده ترجیح می‌دهی! ❷ در خانه هیج کاری نمی‌کنی! ❸ مادرت غیرقابل تحمله! ❹ تو به من گوش نمی‌کنی! ❺ دیگر نمی‌توانم به تو اعتماد کنم! ❻ تو یک احمق هستی! 7️⃣در پیغام متنی: "تو هیچ وقت هیچی نمی‌فهمی!"
برخی از مشکلات ابتدای ازدواج به این دلایل ایجاد می‌شود: بر سر رفت و آمد با خانواده‌های خود جنگ می‌کنند. تمایل دارند یکدیگر را تغییر دهند. انتظار دارند زندگی مانندداستان‌های عاشقانه کتاب‌ها باشد. زندگی خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. عجله دارند رابطه‌شان بسرعت بهبود یابد و شبیه هم رفتار کنند. در مشاجرات، تحت تاثیر احساسات قرار می‌گیرند و هیجانی برخورد می‌کنند. در مورد مسائل ساده و پیش پا افتاده بحث می‌کنند. به رابطه همسر خود با خانواده شان حسادت می‌کنند. دلتنگ زندگی در خانواده خود می‌شوند. مانند دوران تجرد رفتار می‌کنند و هنوز زندگی مشترک رانپذیرفته‌اند. پس از مشاجره از عذرخواهی استفاده نمی‌کنند. زمان کمی را کنار یکدیگر سپری می‌کنند. فرصت خطا برای یکدیگر قائل نمی‌شوند.