هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🌙 اینفوگرافیک/ مبلغ فطریه رمضان ۱۴۰۲ از سوی مراجع تقلید اعلام شد
📎 مشاهده تصویر با کیفیت بالاتر
@HawzahNews| حوزهنیوز
#محبوب_خداوند
محب و دوستدار خدا بودن هنر نیست زیرا ما به خداوند نیازمندیم پس باید اورا دوست داشته باشیم
اما عده ای هستند که محبوب خداوند هستند یعنی کسانی که خداوند آنها را دوست دارد با انکه خداوند بی نیاز است این دوستی از سرلطف و تفضل است
۱-کسانی که اهل صبر هستند
۲-کسانی که زیاد توبه می کنند
۳-کسانی که اهل طهارت و پاکی هستند
۴-کسانی که اهل احسان و نیکی هستند
يَا مَنْ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ، يَا مَنْ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ، يَا مَنْ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ، يَا مَنْ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ،
جوشن کبیر بند۷۲
@jorenab
#الو_سلام
-الوسلام حاج اقا
-سلام طاعات قبول بفرمایید
-ممنونم ازشما قبول باشه ببخشید مزاحم شدم خواب بودید؟
-الان بیدارم بفرمایید
-شرمنده اسباب زحمت شدم
می خوام بدونم چکار کنیم که دست مون خالی نباشه
چکار کنیم واقعا بفهمیم خدا مارا پذیرفته اصلا راهی هست بدونیم خدا دست مارا گرفته یا نه دلم میخواد واقعا بدونم چه خبره چه جوری میشه
-شده تا حالا شدیدا تشنه بشی
-اره
-خوب چکار کردی
-رفتم اب خوردم دیگه
-وقتی تشنه ات نیست مثل وقت تشنگی حرص این داری زورتر به اب برسی اب بخوری
-خوب نه
-ببین چقدر تشنه ای که کنار خدا باشی با خدا ارامش بگیری
دلت و بردار برو پیشش دلت رو دلت نه زبان نه فکر و خیال دلت رو بپسار بدسش
فقط بهش بگو خدای من مولای من اقای من هرچه بود گذشت ببخشید اومدم تا کنارم بمونی دستم را از دستت رها نکنم
هرچی بلدم که گفتی انجام بده بگم چشم و انجام بدم وهرچه گفتی انجام نده بگم چشم و انجامش ندم
دستم بگیر
با دلت با خدا حرف بزن وقتی با خدا صاف و صادق شدی هرچی میخوای ازش بخواه
به تعبیر حضرت علی علیه السلام
فَإِنَّ الْعَطِيَّةَ عَلَى قَدْرِ النِّيَّةِ.
انقدر که با دلت از خدا بخواهی همون قدر بهت میده بهش اعتماد کن ممکنه تاخیر بندازه اما حتما درخواستت رو پاسخ میده
اگر تاخیر انداخت بدان داره ترو اماده می کنه
وَ رُبَّما أُخِّرَتْ عَنْكَ الْإِجَابَةُ، لِيَكُونَ ذلِكَ أَعْظَمَ لِأَجْرِ السَّائِلِ، وَ أَجْزَلَ لِعَطَاءِ الْأمِلِ.
اگر اون که خواستی بهت نداد حتما مصلحت نبوده به خدا اعتماد کن بهترش بهت میده یابلارو ازت دور می کنه
وَ رُبَّما سَأَلْتَ الشَّيْ ءَ فَلَا تُؤْتَاهُ، وَ أُوتِيتَ خَيْراً مِنْهُ عَاجِلًا أَوْ آجِلًا، أَوْ صُرِفَ عَنْكَ لِمَا هُوَ خَيْرٌ لَكَ،
چون گاهی شاید چیزی در خواست کنی دنیایت را نابود کنه یا اخرتت روخراب کنه
فَلَرُبَّ أَمْرٍ قَدْ طَلَبْتَهُ فِيهِ هَلَاك دِينِكَ
اینها گفتم حرف من نبودا حرف علی علیه السلام تو نامه ۳۱ نهج البلاغه
پس صادقانه با خدا حرف بزن دلی با خدا حرف بزن و بهش اعتماد کن کار رو بده دسش عجله نکن ببین همه چی درست میشه ان شالله
همین که دلی رفته سراغ خدا همین که صادقانه بهش قول دادی یعنی حواسش بهت هست یعنی داره دستت را می گیره
گفت آن الله تو لبیک ماست
و آن نیاز و درد و سوزت پیک ماست
-ممنونم حاج آقا لطف کردی واقعا عالی بود
-خواهش می کنم التماس دعا
@jorenab
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
پیروزی انقلاب غلبه حق بر باطل بود
رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان:
🔹خدای متعال که در قرآن مکرر گفته «كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلي»؛ کتب اللّه یعنی قانون قطعی خدا است که راه پیغمبران غلبه پیدا خواهد کرد. دیگر بحثی ندارد.
🔹«إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنُوا»؛ خدا از مؤمنین دفاع خواهد کرد، در این هیچ تردیدی نیست.
🔹یا «نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً»؛ در این هیچ تردیدی وجود ندارد، این قول خدای متعال است.
🔹خود ما واقعیتها را هم دیدیم. حالا ما اینها را یک روزی از قرآن و نهجالبلاغه و صحیفهی سجادیه نقل میکردیم، اما در زندگی خودمان تصور نمیکردیم.
🔹ما در این سن خودمان دیدیم، پیروزی انقلاب را دیدیم. این غلبهی حق بر باطل بود. کسی فکر نمیکرد، هیچکس اصلاً تصور نمیکرد.
🔹مرحوم طالقانی به خود من گفت، گفت وقتی آن روزی که امام گفت شاه باید برود. ما گفتیم آقا چه حرفهایی میزند! یعنی کسی مثل طالقانی! مرحوم آیتاللّه طالقانی آدم کوچکی نبود. یک مبارز عمیقِ عریقِ سابقهدارِ آنچنانی امیدوار نبود، اما شد.
🔹انقلاب پیروز شد. حادثهی عجیبی بود جنگ تحمیلی. همه علیه ما، آمریکا علیه ما، شوروی علیه ما، ناتو علیه ما، کشورهای مسلمان علیه ما، ترکیهی همسایهمان علیه ما، همه، همه. ما پیروز شدیم.
🔹در یک چنین جنگی که همه علیه ما بودند، ما پیروز شدیم. پس بنابراین تجربههای ما هم همین را نشان میدهد.
@TasnimNews
#راز_تقدم_و_تاخر_سلام_در_احوال_پرسی
وقتی انسان مسلمانی به فرد مسلمانی می رسد مستحب است سلام کند و معمولا کسی که ابتدا می کند می گوید سلام علیک و دیگری در پاسخ می گوید علیک السلام
سوال این است چرا در ابتداکلمه ( سلام) اول آمده است و در پاسخ در آخر قرار می گیرد
مرحوم فیض کاشانی ( رحمه الله) در کتاب
خلاصه الاذکار و اطمئنان القلوب می فرماید:
از آنجاکه سلام اسم خداوند متعال است هم افتتاح به اسم خداوند می شود و هم اختتام به نام خداوند و این مطابق قول الهی است که می فرماید « هو الاول و الاخر»
(فیض کاشانی خلاصه الاذکار و اطمئنان القلوب ص۵۷)
@jorenab
سیوطی در کتاب تاریخ الخلفا از بیهقی و ابن عساکر نقل می کند معاویه حق امام حسن مجتبی علیه السلام راغصب کرده و نمی داد لذا حضرت از نظر مالی در تنگنا قرار گرفت شبی رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم را در خواب دید و از تنگی معیشت گله کرد پیامبر اکرم به او فرمود این دعا را بخوان
اَللَّهُمَّ اقْذِفْ في قَلْبِي رَجَاءَكَ وَاقْطَعْ رَجَائِي عَمَّنْ سِوَاكَ حَتى لا أَرْجُو أَحَدًا غَيْرَكَ اَللَّهُمَّ وَمَا ضَعُفَتْ عَنْهُ قُوَّتِي وَقَصُرَ عَنْهُ عَمَلِي ولَمْ تَنْتَهِ إِلَيْهِ رَغْبَتِي وَلَمْ تَبْلُغْهُ مَسْأَلَتِي وَلَمْ يَجْرِ عَلَى لِسَانِي مِمَّا أَعْطَيْتَ أَحَدًا مِنَ الأَوَّلِينَ وَالآخِرِينَ مِنَ الْيَقِينِ فَخُصَّنِي بِهِ يا رَبَّ الْعَالَمِين
یک هفته نشد معاویه حق حضرت را که غصب کرده بود به او برگرداند
(تاریخ الخلفا ج1 ص 148)
@jorenab
۱-پرده می پوشی بر کسی که اگر می خواستی رسوایش می کردی.
۲'جود و کرم می کنی بر کسی که اگر می خواستی منعش می فرمودی،
۳- در حالی که هر دوی اینها از جانب تو سزاوار رسوایی و منعند؛
۴- امّا چنین نمی کنی، چون تمام کارهایت را بر پایه احسان و تفضّل بنا نهادی، و قدرتت را بر آیین گذشت به جریان انداختی
تَسْتُرُ عَلَى مَنْ لَوْ شِئْتَ فَضَحْتَهُ، وَ تَجُودُ عَلَى مَنْ لَوْ شِئْتَ مَنَعْتَهُ، وَ كِلَاهُمَا أَهْلٌ مِنْكَ لِلْفَضِيحَةِ وَ الْمَنْعِ غَيْرَ أَنَّكَ بَنَيْتَ أَفْعَالَكَ عَلَى التَّفَضُّلِ، وَ أَجْرَيْتَ قُدْرَتَكَ عَلَى التَّجَاوُزِ.
فراز ۸ دعای ۴۵صحیفه سجادیه
@jorenab
افسوس که ایام شریف رمضان رفت
سی عید به یک مرتبه از دست جهان رفت
افسوس که سی پاره این ماه مبارک
از دست به یکبار چو اوراق خزان رفت...
شد زیروزبرچون صف مژگان، صف طاعت
شیرازه جمعیت بیداردلان رفت
بیقدری ما چون نشود فاش به عالم؟
ماهی که شب قدر در او بود نهان، رفت...
تا آتش جوع رمضان چهره برافروخت
از نامه اعمال، سیاهی چو دخان رفت
با قامت چون تیر در این معرکه آمد
از بار گنه با قد مانند کمان رفت
برداشت ز دوش همه کس بار گنه را
چون باد، سبک آمد و چون کوه، گران رفت
چون اشک غیوران به سراپرده مژگان
دیر آمد و زود از نظر آن جان جهان رفت
از رفتن یوسف نرود بر دل یعقوب
آنها که به «صائب» ز وداع رمضان رفت
#صائب_تبریزی
@jorenab
نور باشد سائلی در ظل دیوار شما
کور بینا میشود با یاد دیدار شما
با کلاف جان به بازار محبت بسته صف
گشته صدها یوسف مصری خریدار شما
میفروشد ناز دوزخ بر گلستان بهشت
گر نسیمی آیدش از طرف گلزار شما
از چه بنشستید با ما فرشیان تیره روز
ای چراغ عرشیان خورشید رخسار شما
چند روزی داشت هر کس نوبت جولان
ولی تا خدائی خدا، گرم است بازار شما
سر خط آزادی خلق است در دست کسی
کز دو عالم پا کشید و شد گرفتار شما
نی عجب گر با همه خواری عزیزم کرده اید
بوده از آغاز بنده پروری کار شما
آسمان بر کف گرفته کاسه از خورشید و ماه
گشته سرگردان گدای پشت دیوار شما
بر شما آل محمّد (ص) تا صف محشر درود
از همه خلق جهان و زحی دادار شما
این کرامت بس که شسته دست از دار جهان
گشته «میثم» خاک پای میثم دار شما
@jorenab
امام حسن عليه السلام در روز عيد فطر بر گروهى گذشت كه سرگرم بازى و خنده بودند.حضرت ايستاد و فرمود :
خداوند ماه رمضان را ميدان مسابقه خلق خود قرار داد، تا به سبب طاعت او به سوى خشنوديش از يكديگر سبقت گيرند.
پس، گروهى پيشى گرفتند و كامياب شدند و گروهى عقب ماندند و ناكام شدند.
بسيار بسيار تعجّب است از كسى كه در اين روزى كه نيكوكاران پاداش داده مى شوند و هرزه كاران زيان مى برند، در حال سرگرمی و بازى است.
به خدا سوگند ياد مى كنم كه اگر پرده كنار رود، خواهند دانست كه نيكوكار به نيكوكارى خود مشغول است و بدكار به بد كردارى خود
حضرت سپس به راه خود ادامه داد و رفت.
مَرَّ [ الحَسَنُ عليه السلام ] في يَومِ فِطرٍ بِقَومٍ يَلعَبونَ و يَضحَكونَ ، فوَقَفَ عَلى رُؤوسِهِم فقالَ : إنَّ اللّه َ جَعَلَ شَهرَ رَمَضانَ مِضمارا لِخَلقِهِ فيَستَبِقونَ فيهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ ، فسَبَقَ قَومٌ فَفازوا ، و قَصَّرَ آخَرونَ فخابوا ، فالعَجَبُ كُلُّ العَجَبِ مِن ضاحِكٍ لاعِبٍ فِي اليَومِ الّذي يُثابُ فيهِ المُحسِنونَ ، و يَخسَرُ فيهِ المُبطِلونَ ، و ايمُ اللّه ِ لَو كُشِفَ الغِطاءُ لَعَلِموا أنَّ المُحسِنَ مَشغولٌ بِإحسانِهِ و المُسيءَ مَشغولٌ بِإساءَتِهِ . ثُمَّ مَضى
📚تحف العقول ص۲۳۹
@jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
#نماز_عید_فطر
رکعت اول نماز عید فطر
نمازگزار در رکعت اوّل بعد از خواندن حمد و سوره (که سوره اعلی مرسوم است) باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود، بعد دو سجده به جا آورد و برخیزد.
رکعت دوم نماز عید فطر
در رکعت دوّم بعد از خواندن حمد و سوره (که سوره شمس مرسوم است) خوانده میشود و چهار تکبیر گفته میشود و بعد از هر تکبیر قنوت خوانده میشود و بعد از تکبیر پنجم به رکوع رفته و بعد از رکوع دو سجده به جا آورد و تشهّد و سلام گفته میشود
سوره اعلی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الأعْلَى ﴿١﴾ الَّذِی خَلَقَ فَسَوَّى ﴿٢﴾ وَالَّذِی قَدَّرَ فَهَدَى ﴿٣﴾ وَالَّذِی أَخْرَجَ الْمَرْعَى ﴿٤﴾ فَجَعَلَهُ غُثَاءً أَحْوَى ﴿٥﴾ سَنُقْرِئُکَ فَلا تَنْسَى ﴿٦﴾ إِلا مَا شَاءَ اللَّهُ إِنَّهُ یَعْلَمُ الْجَهْرَ وَمَا یَخْفَى ﴿٧﴾ وَنُیَسِّرُکَ لِلْیُسْرَى ﴿٨﴾ فَذَکِّرْ إِنْ نَفَعَتِ الذِّکْرَى ﴿٩﴾ سَیَذَّکَّرُ مَنْ یَخْشَى ﴿١٠﴾ وَیَتَجَنَّبُهَا الأشْقَى ﴿١١﴾ الَّذِی یَصْلَى النَّارَ الْکُبْرَى ﴿١٢﴾ ثُمَّ لا یَمُوتُ فِیهَا وَلا یَحْیَا ﴿١٣﴾ قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى ﴿١٤﴾ وَذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى ﴿١٥﴾ بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا ﴿١٦﴾ وَالآخِرَةُ خَیْرٌ وَأَبْقَى ﴿١٧﴾ إِنَّ هَذَا لَفِی الصُّحُفِ الأولَى ﴿١٨﴾ صُحُفِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى ﴿١٩﴾
سوره شمس
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ﴿١﴾ وَالْقَمَرِ إِذَا تَلاهَا ﴿٢﴾ وَالنَّهَارِ إِذَا جَلاهَا ﴿٣﴾ وَاللَّیْلِ إِذَا یَغْشَاهَا ﴿٤﴾ وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنَاهَا ﴿٥﴾ وَالأرْضِ وَمَا طَحَاهَا ﴿٦﴾ وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا ﴿٧﴾ فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا ﴿٨﴾ قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاهَا ﴿٩﴾ وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا ﴿١٠﴾ کَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوَاهَا ﴿١١﴾ إِذِ انْبَعَثَ أَشْقَاهَا ﴿١٢﴾ فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ نَاقَةَ اللَّهِ وَسُقْیَاهَا ﴿١٣﴾ فَکَذَّبُوهُ فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ عَلَیْهِمْ رَبُّهُمْ بِذَنْبِهِمْ فَسَوَّاهَا ﴿١٤﴾ وَلا یَخَافُ عُقْبَاهَا ﴿١٥﴾
قنوت نماز عید فطر
«اللهمَّ اَهْلَ الکبْریاءِ وَالعَظَمَةِ، وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ، وَاَهْلَ العَفْوِ وَالرَّحْمَةِ، وَاَهْلَ التَّقْوَی وَالمَغْفِرَةِ، اَسْأَلُک بِحَقِّ هذَا الیوْمِ، الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِین عِیداً، وَلِمُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وسلم ذُخْراً وَشَرَفاً وَکرامَةً وَمَزِیداً، اَنْ تُصلِّی عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، و آن تُدْخِلَنِی فِی کلِّ خَیرٍ اَدْخَلْتَ فِیهِ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ، و آن تُخْرِجَنِی مِنْ کلِّ سُوءٍ اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُک عَلَیهِ وَعَلیهِمْ، اللهمَّ اِنِّی اَسْأَلُک خَیرَ ما سَأَلَک بِهِ عِبادُک الصّالِحُونَ، وَاَعُوذُ بِک مِمَّا اسْتَعَاذَ مِنْهُ عِبَادُک المُخْلَصُونَ
نکته
مستحب است دو خطبه بعداز نماز خوانده شود
#نماز_فطر
@jorenab
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📩 دشمن با اتحاد و یکدستی ملت ایران مخالف است/ باید بین مردم مهربانی برقرار باشد
✏️ رهبر انقلاب در خطبههای نماز عید فطر: از مردم عزیزمان انتظار میرود به برکت ماه مبارک رمضان و دستاوردهای بزرگی که در این ماه داشتهاند، اتحاد خودشان را حفظ کنند.
🔹 بحمدالله از اول انقلاب مردم ما متحد بودند و این اتحاد در موارد بسیاری راههای دشواری را، تنگههای سختی را توانست برای مردم باز کند.
🔹 این اتحاد باید حفظ بشود. دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است، با یکپارچگی شما مخالف است با یک دست بودن ملت مخالف است.
🔹 دشمن مایل است که مردم به خاطر علایق مختلف سلایق مختلف باهم بجنگد و دعوا کنند. رأفت میان مردم باید برقرار باشد. ۱۴۰۲/۲/۲
🏷 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
سَوَّدْتُ صحیفهَ أعمالى
و وکلتُ الأمرَ إلى حَیدر
نامه اعمالم را سیاه کردم اما کارم را به حیدر سپردم
هُوَ کَهفى مِن نُوَبِ الدّنیا
وَشفیِعى فى یَوم المحشَر
او در بلاهای دنیا پناه من و در اخرت شفاعت کننده من است
قد تمّت لى بِولایتِهِ
نِعَمٌ جَمّت عن أن تُشکَر
با ولایت او انقدر نعمت به من ارزانی شد که خارج از شکر من است
لأُصیبُ بها الحظَّ الأوفى
و أُخَصَّصُ بالسَّهمِ الأوفر
از نعمتهای ولایی او به من سهمی فراوانی برسد
بالحفظ من النّار الکبرى
و الأمنِ من الفزع الأکبر
که مرا از آتش دوزخ حفظ خواهد کرد و همینطور در دوری از فَزَع اکبر
هل یَمْنَعُنى و هو السّاقى
أن أشرب من حوض الکوثر؟
آیا مرا از نوشیدن آب کوثر منع می کند در حالی او او ساقی کوثر است
أم یطرُدُنى عن مائدهٍ
وُضِعت للقانع و المُعْتَر؟
آیا مرا از سفره احسانش منع می کند در حالی که برای فقیر و غنی گسترده شده است
https://eitaa.com/jorenab
#جنگ_ترکیبی
۱-جنگ ترکیبی به یک راهبرد نظامی گفته میشود که مجموعه ای انواع جنگ سیاسی، جنگ کلاسیک، جنگ نامنظم، جنگ مجازی، خبررسانی جعلی، دیپلماسی، جنگ دادگاهی، جنگ اقتصادی مداخله در انتخابات کشورهای خارجی، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجرپذیری، یورش فرهنگی، ایجاد تضاد دینی و اینگونه موارد ساخته شده باشد.
۲-یعنی دشمن همه توان را در تمام زمینه های ممکن به میدان می اورد تا جامعه هدف را گیج کند که نتواند بدرستی تصمیم بگیرد و عملا امکان دفاع در تمام خاکریزهارا نداشته باشد لذا فقط منحصر در یک مورد خاص مثلا معنوی نیست بلکه در تمام عرصه هاست و محدود کردن آن در یک یا چند عرصه در حقیقت گرا دادن به دشمن به عدم فهم دقیق هدف اوست پس باید بدانیم جنگ ترکیبی در تمام عرصه های مادی معنوی اقتصادی فرهنگی قومیتی و.. می باشد
۳-در اغتشاشات اخیر یکی از مهمترین جنگهای ترکیبی اتفاق افتاد لذا همه مهره ها ونیروهای خود را به میدان آورد برای همین کشورهای مختلفی با تعریف وظایف مشخص وارد جنگ شدند که با لطف الهی ملت ایران پیروز شد
۴-اما این پیروزی به معنای آن نیست که دشمن نتوانست ضربه بزند لذا در عرصه فرهنگی در عرصه اقتصادی تا حدودی موفق شدند
۵-اما نکته مهم این است که در عرصه نظامی و سیاسی توانمندی ایران تا بدانجا بود که عراق را وادار به ایجاد نوار امنیتی کرد و عربستان را وادار به اصلاح روابط با ایران اسلامی نمود
ضمن انکه در عرصه اقتصادی نوسانات شدیدی اتفاق افتاد اما نتوانست اقتصاد کشور را نابود کند
ومانور در این عرصه ها ازین جهت اهمیت دارد که از نظر روانی دشمن را در موضع انفعال قرار می دهد
۶-اما متاسفانه پادوی های داخلی دشمن تمام تلاش خویش را انجام دادند تا گشایش روابط با عربستان را بی اهمیت جلوه دهند و کشته شدن تعداد فراوانی از تجزبه طلبان درکردستان عراق را کشتن مردم بی گناه جلوه دهند
انسانهای که در خوش بیناته ترین حالت ساده لوح هایی بودند که نه هدف دشمن را فهمیدند و نه عظمت موفقیت جمهوری اسلامی ایران را
@jorenab
سلام استاد
رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود به روز قدس و ماه رمضان اشاره داشتند لذا مساله معنویت مهم است
علیکم السلام
لطفا به سخنان رهبری دقت کنید و نوع بیان مطلب رادقت کنید
تکیه بر اجتماع مردم
تکیه بر مهربانی مردم نسبت بهم
چون یکی از اهداف مهم دشمن مذهبی و غیر مذهبی کردن جامعه همان مساله بی حجابی و.. هست
نکته دیگری که رهبری معظم به ان اشاره داشت دقت در مساله اولویت بندی مسایل است که به نظرم حتی کسانی که اعتقادی به رهبری نداشته باشند نمی توانند این هنر دسته بندی و زیرکی ( البته در نگاه ما تاییدات الهی )را نادیده بگیرند
پس معنویت مهم است اما مهمتر از ان توجه به عوامل معنویت ساز و انسجام جامعه اسلامی است تا بدانجا که جناب هارون حاضر شد گوساله پرستی مردم را تحمل کند تا انسجام جامعه بهم نخورد لذا در مقابل عصبانیت حضرت موسی می گوید
ترسیدم بگویی تو میان بنی اسرائیل تفرقه انداختی، و سفارش مرا مراعات نکردی
قَالَ یَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْیَتِی وَلَا بِرَأْسِی ۖ إِنِّی خَشِیتُ أَن تَقُولَ فَرَّقْتَ بَیْنَ بَنِی إِسْرَائِیلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِی (طه:۹۴)
بنابراین باید مانند رهبری سخن گفت
📩 دشمن با اتحاد و یکدستی ملت ایران مخالف است/ باید بین مردم مهربانی برقرار باشد
✏️ رهبر انقلاب در خطبههای نماز عید فطر: از مردم عزیزمان انتظار میرود به برکت ماه مبارک رمضان و دستاوردهای بزرگی که در این ماه داشتهاند، اتحاد خودشان را حفظ کنند.
🔹 بحمدالله از اول انقلاب مردم ما متحد بودند و این اتحاد در موارد بسیاری راههای دشواری را، تنگههای سختی را توانست برای مردم باز کند.
🔹 این اتحاد باید حفظ بشود. دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است، با یکپارچگی شما مخالف است با یک دست بودن ملت مخالف است.
🔹 دشمن مایل است که مردم به خاطر علایق مختلف سلایق مختلف باهم بجنگد و دعوا کنند. رأفت میان مردم باید برقرار باشد. ۱۴۰۲/۲/۲
پس توجه به یک بُعد یعنی معنویت در حقیت تقسیم جامعه به انسانها یی که در مراسم مذهبی شرکت کردند و شرکت نکردند همین می تواند زمینه ساز دو دسته کردن جامعه باشد
@jorenab
#آینده_انسان_در_نگاه_دین
پرسش
چرا گاهی انسان دچار سرنوشتی می شود که نمی تواند از آن خلاص شود مثلا چرا یک فرد بدون هیچ مشکلی شرایط ازدواج برایش فراهم نمی شود
ویا ادمی درس خوان هست اما در بین راه انرا رها می کند و بعد از مدتی افسوس می خورد
پاسخ
اول
از نظر قرآن کریم آنچه در پیش روی انسان قرار می گیرد وانسان در زندگی با آن مواجه می شود دو دسته است
1-آنچه بخاطر اعمالی که انجام داده است بر سرش می آید یعنی در حقیقت بازخورد عمل خودش را می بیند ومشکلات وگرفتاری ها وسختی هائی که وجود دارد در حقیقت بخاطر کارهایی است که انجام داده است لذا تاوان کارش را پس می دهد
«وَ ما أَصابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِك»([1])
2-آنچه در زندگی خویش تجربه می کند مقدراتی است که برای او نوشته شده است لذا از حیطه او خارج است
«ما أَصابَ مِنْ مُصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي أَنْفُسِكُمْ إِلَّا فِي كِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها إِنَّ ذلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِير»([2])
هیچ مصیبتی ( که از حیطه قدرت شما خارج است) در روی زمین ودر وجود انسان وجود نمی آید مگر آنکه همه آنها قبل از آن که زمین را بیافرینیم در لوح محفوظ ثبت شده است واین برای خداوند امری سهل وآسان است
دوم
لذا گاهی انسان سعی و تلاش خویش را انجام می دهد تا به جایگاهی ویا شغلی ویا چیزی دست یابد اما چنین اتفاق نمی افتد مثلا فردی می خواهد ازدواج کند زندگی تشکیل دهد اما بدون آنکه خودش کوتاهی کرده باشد چنین اتفاقی نمی افتد ویا می خواهد به درجات بالای علم برسد اما باوجود سعی و تلاش بدان دست نمی یابد
سوم
در جایی که انسان تا حدودی متوجه می شود آنچه بر سرش آمده است نتیجه کارخودش است باید با توبه و استغفار وصدقه و دعا و تضرع از خویش دور کند
واگر می فهمد مقدرات الهی است یا نمی داند چه عاملی باعث بوجود آمدن چنین سرنوشتی برایش شده است
ارتباط خویش را با خداوند متعال هرچه بیشتر کند تا راه برای او روشن شود و یکی از کلیدی ترین کارکرد دعا همین جاست که انسان بتواند هدف را در زندگی گم نکند و دچار روز مرگی نشود پس هرچه بیشتر می بایست به دعا بپردازد واز نماز مخصوصا نماز شب و تلاوت قران غفلت نکند که درصورت تداوم بدون شک راه هموار می شود
چهارم
نکته ای دیگر که می بایست بدان توجه شود انکه هرکس که به دنیا می آید وظیفه ای در مقابل دین دارد وباید در هرجایگاهی هست نگاه کند چقدر به دین الهی خدمت کرده است لذا در دعای شبهای ماه رمضان شماره سیزده آمده است
« وَ تَجْعَلَنِي مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِينِكَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِي غَيْرِي»
مرا از کسانی قرار بده که به دین تو کمک می کنند وکسی را بجای من قرار نده
پس مهم این است ما وظیفه خود در قبال دین را ببینیم چیست وشاید روال عادی که در زندگی انسان تعریف می شود همان چیزی نباشد که خداوند برای ما مقدر کرده است
پس برای خداوند کار کنیم خداوند خودش میداند چگونه پاداش عنایت نماید
توبندگی چو گدایان بشرط مزد مکن
که خواجه خود شرط بنده پروری داند
[1] -نساء:179
[2] -حدید:22
@jorenab