eitaa logo
جرعه ناب
653 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
206 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام #کانال_جرعه_ناب توسط ادمین اداره می شود
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله: مَنْ تَوَكَّلَ عَلَى اللّهِ كَفاهُ مُؤْنَـتَهُ وَ رَزِقَهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند: هر كس به خدا توكّل كند، خداوند هزينه زندگى اش را كفايت كند و از جايى كه گمان نمى برد، به او روزى مى دهد. كنزالعمال، ح ۵۶۹۳ https://eitaa.com/jorenab
📩 موضع رهبر انقلاب درباره‌ی یکسان نبودن برخورد با همه‌ی عناصر حاضر در اغتشاشات: روش ما روش رسول‌اللّه است / فریب‌خورده‌ها را باید هدایت کرد اما جنایت‌گران باید مجازات شوند/هیچ کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند 🔻مطلب دیگر در مورد نوع برخورد با عناصر صحنه‌گردان است. یک بخش صحنه‌گردان‌ها هستند، یک بخش فریب‌خورده‌ها هستند، یک بخش پول‌گرفته‌ها هستند، بعضی‌ها جنایت کردند. اینها، همه، یک جور نیستند. 🔹 آن کسی که فریب‌خورده است فقط و جنایتی نکرده آن را باید متنبّه کرد، باید موعظه کرد، باید هدایت کرد، باید از او پرسید: این حرکت تو کمک به پیشرفت ایران است یا ضدّ پیشرفت ایران است؟ او را باید وادار کنید به فکر کردن. آن کسی که بی‌توجّه به خواسته‌ی دشمن همراهی با او میکند باید بیدارش کرد. 🔹 آن کسی که عامل جنایت است، یا قتل یا تخریب یا تهدید، تهدید؛ اینها بایستی مجازات بشوند. به اندازه‌ی گناه خودشان باید مجازات بشوند. عامل قتل یک‌جور، عامل تخریب یک‌جور، آن کسی که اینها را با تبلیغات وادار به این کارها میکند یک‌جور، هرکدام به اندازه‌ی خودشان باید مجازات بشوند. 🔺 البته مجازات به وسیله‌ی قوه‌ی قضائیه است، اینجا عرض بکنیم هیچ کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند. پس ما هم نصیحت داریم، هم مجازات داریم، مثل پیغمبر، روش رسول‌اللّه.۱۴۰۱/۸/۲۸ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ قَالَ ع‏: لَا يَسْتَقِيمُ قَضَاءُ الْحَوَائِجِ إِلَّا بِثَلَاثٍ بِاسْتِصْغَارِهَا لِتَعْظُمَ وَ بِاسْتِكْتَامِهَا لِتَظْهَرَ وَ بِتَعْجِيلِهَا لِتَهْنُؤ توضیح: هرگاه فردی از شخصی درخواستی می کند شخص در خواست شونده یا مسئول باید سه ویژگی داشته باشد تابه کمال دست یابد . 1-« بِاسْتِصْغَارِهَا لِتَعْظُمَ » اول آنکه حاجت سائل را کوچک بشمارد تا بدین وسیله برآورده کردن آن برایش آسان گردد ونزد خداوند متعال ومردم بزرگ وعظیم به حساب آید ومورد احترام واقع گردد. 2-« وَ بِاسْتِكْتَامِهَا لِتَظْهَرَ » سعی در پنهان نگاه داشتن حاجت سائل داشته باشد تا خود آشکار شود زیرا هیج کار خیری نیست که بنده برای رهائی از ریا وسمعه آنرا پنهان می کند مگر آنکه خداوند آنرا آشکار می نماید. 3-« وَ بِتَعْجِيلِهَا لِتَهْنُؤ »در برآوردن حاجت مسامحه نکند وسریع اجابت نماید تا بر سائل گوارا گردد. https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت امیرالمومنین علیه السلام درروزیکشنبه: السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ، الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَعَلىٰ ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ . السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَالْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، هَذاَ يَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ يَوْمُكَ وَبِاسْمِكَ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَجارُكَ، فَأَضِفْنِى يَا مَوْلاىَ وَأَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيافَةَ، وَمَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ، وَرَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَآلِ بَيْتِكَ عِنْدَاللّٰهِ، وَمَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَبِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِ‌اللّٰهِ صَلَّى‌اللّٰهُ‌عَلَيْهِ‌وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَعَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. زیارت حضرت زهراسلام اللّه علیها: السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً، أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ وَوَصِيُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِما، وَأَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِيقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَوَِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. https://eitaa.com/jorenab
در دیار ما که هر کالا به هر جا درهم است  خوب و بد معیوب و سالم زشت و زیبا درهم است گر خریداری  کند کالای خوب از بد جدا        با تشر گوید فروشنده :که آقا درهم است    یاعلی یاران خوبت را مکن از بد جدا           رو سیاه و روسفیدش جان مولا درهم است https://eitaa.com/jorenab
سوال چرا درزیارت عاشورا لعن بر سلام مقدم شده است؟ پاسخ برای سیر و سلوک و یا طی نمودن مسیری که خداوند متعال برای انسان در نظر گرفته است ابتدا تخلیه لازم است سپس تحلیه توضیح انکه عارفان برای سیر الی الله مراحل چندگانه را در نظر می گیرند مرحله اول آن است که نفس بتواند اعضا را در فرمان خویش در اورد و اعضا مطابق احکام شرع واجبات را انجام دهند و از آنچه نهی شده اند اجتناب کنند به آن (تجلیه)گفته می شود مرحله دوم هرچه رذایل اخلاقی محسوب می شود اجتناب کند که به آن (تخلیه)می گویند در مرحله سوم نفس خود را به فضایل اخلاقی چون حُسن خُلق محبت به دیگران و.. آراسته میکند که به آن( تحلیه) گویند حال می گوییم علت تقدم لعن بر سلام ان است که در لعن دو نکته نهفته است یکی طلب دوری قاتلان حضرت حسین بن علی علیه السلام از رحمت الهی دیگری اعلام بیزاری زائر از چنین افرادی درحقیقت تخلیه زائر از رذیله اخلاقی پشت کردن به ولی نعمت یعنی معصوم علیه السلام است لذا بر سلام که تحلیه است و آراسته شدن زائر به محبت اهل بیت علیهم السلام مقدم است اول بروب خانه دگر میهمان طلب سرش آن است که اگر قلبی گرفتار رذایل اخلاقی شود مریض می شود و قلب مریض امور پاک و سالم را نمی پذیرد همانگونه که معده مریض از غذای سالم به درد می آید @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱-إنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَ لا ناسینَ لِذِکْرِکُمْ، وَ لَوْ لا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللاَّواهُ، وَ اصْطَلَمَکُمُ الاْعْداءُ. فَاتَّقُوا اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ وَ ظاهِرُونا ([1]) ما در رعایت حال شما کوتاهی نمیکنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم، که اگر جز این بود گرفتاری ها به شما روی میآورد و دشمنان، شما را ریشه کن میکردند. از خدا پرواکنیدو ما را پشتیبانی کنید میگویم ۲-گاهی گفته میشود من بیا د شما هستم دراین صورت اگر هفته ای یا روزی یکبار هم بیاد انسان باشد سخن صوابی است گاهی گفته میشود شمارا فراموش نمیکنم درین صورت حتی یک لحظه بیاد آن شخص نباشد سخن ناتمامی است حضرت می‌فرماید ماشمارا فراموش نمی‌کنیم یعنی همیشه بیاد شما هستیم. وهمیشه شمارا رصد می‌کنیم شرایط شمارا می سنجیم و شمارایاری میکنیم ۳-انسان منصف که شرایط دوره های مختلف را مرور کند می بیند اگر عنایت خاصه و اراده الهی نبود نمی بایست از شیعه نامی بماند اما اینک روز به روز بر تعداد و بر عزت شیعه افزوده میشود البته روشن است این سخن به معنای نبود سختی ها و مشکلات نیست زیرا در عالم ماده سنت الهی چنین است باید با تلاش به قله های رفیع دست یافت بلکه این سخن بدین معناست هرگاه کار برشما سخت میشود و بحث عزت و آبرو شیعه به عنوان شیعه بمیان میآید ما به کمک شما می‌آییم ۴- کما اینکه در باره نبی اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم آمده روزی شتر حضرت گم شد حضرت به دنبال شتر بود مشرکان طعنه زدند چطور این مرد از آسمان خبر میدهد اما نمی‌داند شترش کجاست اینجا بود که جبرئیل نازل شد فرمود شترشما در فلان جاست([2]) ۵-یعنی بحث زیر سوال رفتن نبوت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم بود جبرئیل آمد و جای شتر را نشان داد درین جا نیز مقصود این است که هرگاه کیان شیعه بخطر افتاد و اعتقاد نسبت به شیعه و عقایدش تضعیف شود حضرت ورود پیدا میکند [1] -بحارالانوارج53ص174 [2] -بحارالانوارج21ص250 https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا