eitaa logo
جرعه ناب
645 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
197 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهان فهمید رضاجان است شاه مردم ایران، رضاخان نه این شعر، چقدر حال آقا رو خوب کرد🙏🌷 @tanhamasirmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبراکرم صلی الله علیه واله وسلم: از فتنه و آزمايش در آخرالزمان نگران نباشيد چرا كه موجب نابودي منافقان خواهد شد لا تَكرَهُوا الفِتنَه فِي آخِرالزَّمانِ فَاِنَّها تُبير المُنافِقين (ميزان الحكمه، محمدی ری شهری حديث شماره 15748) https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از پنجره🇮🇷
رثای علیه السلام برای خود شيخ صدوق به سند معتبر روايت كرده كه: وارد شد دعبل بر حضرت عليه السّلام به مرو و عرض كرد: يا بن ! من قصيده‏اى براى شما گفته‏ام و قسم خورده‏ام كه قبل از شما براى كسى نخوانم آن را، فرمود: بيار آن را. پس خواند قصيده مدارس آيات را تا رسيده به اين شعر: أرى فيئهم فى غير هم متقسّما و ايديهم من فيئهم صفرات‏ (اموالشان در دست دیگران به عنوان غنیمت تقسیم می شود در حالی که دستشان از آن اموال خالی است ) حضرت گريست و فرمود: راست گفتى اى خزاعى، ... ، چون رسيد به اين شعر: و قبر ببغداد لنفس زكيّة تضمّنها الرّحمن فى الغرفات‏ ( و قبری در بغداد برای جان پاکی است که خداوندش در بهشت جای داده است ) فرمود: آيا ملحق نكنم به اين موضع از قصيده تو دو بيتى كه تمام قصيده تو به آن خواهد بود؟ عرض كرد: ملحق فرما يا بن رسول اللّه. فرمود: و قبر بطوس يا لها من مصيبة ألحّت على الأحشاء بالزّفرات الى الحشر حتّى يبعث اللّه قائما يفرّج عنّا الهمّ و الكربات‏ (قبری در طوس است وای از این مصیبت که آتش حسرت و ناله های جانسوز در وجود من می افزاید تا امام زمان ظهور کند و اندوه و غم را ببرد ) دعبل گفت: يا بن رسول اللّه! اين قبرى كه فرموديد به طوس است قبر كيست؟ فرمود: قبر من است، و ايّام و ليالى منقضى نمى‏شود تا آن كه مى‏گردد طوس محل آمد و رفت شيعه و زوّار من، آگاه باش هر كه زيارت كند مرا در غربت من به طوس، خواهد بود با من در درجه من روز قيامت آمرزيده باشد.... ( قمی منتهی الآمال فارسی ج3صص 1732 و 1733) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
مردم در دنیا دوسته اند الف-عمرخود را به دنیا می فروشند الَّذِینَ اشْتَرَوُا الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ ۖ فَلَا یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ یُنصَرُونَ (بقره:۸۶) کسانیکه زندگی دنیا را با (از دست دادن) آخرت خریده اند. از عذاب آنها کاسته نمی شود. و (به هیچ صورت) یاری نخواهند شد ب-به خدا می فروشند اینها نیز دو دسته اند ۱-خود را به بهشت الهی می فروشند إِنَّ اللّٰهَ اشْتَریٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوٰالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقٰاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّٰهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ، "خدا از مؤمنان جانها و مالهایشان را خریداری می‌کند که بهشت از آن آنها باشد، در راه خدا پیکار می‌کنند می‌کشند و کشته می‌شوند" ۲- کسانی هستند که نه به طمع بهشت و نه بحاطر ترس از جهنم بلکه فقط خود را به رضای الهی می فروشند وَ مِنَ اَلنّٰاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ اِبْتِغٰاءَ مَرْضٰاتِ اَللّٰهِ وَ اَللّٰهُ رَؤُفٌ بِالْعِبٰادِ (۲۰۷) بعضی از مردم (با ایمان و فداکار، همچون علی ع در"لیلة المبیت"به هنگام خفتن در جایگاه پیغمبر ص)، جان خود را به خاطر خشنودی خدا می‌فروشند، و خداوند نسبت به بندگان مهربان است. این ایه شریفه بالاتفاق شیعه و اکثر اهل سنت درباره لیله المبیت( شبی که حضرت علی علیه السلام شبانه جای پیامبر صلی الله علیه واله وسلم خوابید) نازل شده است ابن ابی الحدید می نویسد جریان خوابیدن علی ع در بستر پیغمبر ص به تواتر ثابت شده و غیر از کسانی که مسلمان نیستند و افراد سبک مغز آن را انکار نمی کنند (شرح نهج البلاغه ج ۳ ص ۲۷۰) https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه السلام : به خداوند خوشبين باش، ۱- زيرا هر كه به خدا خوشبين باشد، خدا با گمانِ خوشِ او همراه است، ۲- و هر كه به رزق و روزى اندك خشنودباشد، خداوند به كردار اندك او خشنود باشد، ۳- و هر كه به اندك از روزى حلال خشنود باشد، بارش سبك و خانواده اش در نعمت باشد و خداوند او را به درد دنيا و دوايش بينا سازد و او را از دنيا به سلامت به دارالسّلامِ بهشت رساند أَحْسِنِ الظَّنَّ بِاللّهِ، فَإِنَّ مَنْ حَسُنَ ظَنُّهُ بِاللّهِ كانَ عِنْدَ ظَنِّهِ وَ مَنْ رَضِىَ بِالْقَليلِ مِنَ الرِّزْقِ قُبِلَ مِنْهُ الْيَسيرُ مِنَ الْعَمَلِ. وَ مَنْ رَضِىَ بِالْيَسيرِ مِنَ الْحَلالِ خَفَّتْ مَؤُونَتُهُ وَ نُعِّمَ أَهْلُهُ وَ بَصَّرَهُ اللّهُ دارَ الدُّنْيا وَ دَواءَها وَ أَخْرَجَهُ مِنْها سالِمًا إِلى دارِالسَّلامِ (بحارالانوار ج۷۵ص۳۴۳) @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ إِنْ شِئْتَ ثَنَّيْتُ بِمُوسَى كَلِيمِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله حَيْثُ يَقُولُ: «رَبِّ إِنِّي لِما أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ» وَ اللَّهِ، مَا سَأَلَهُ إِلَّا خُبْزاً يَأْكُلُهُ، لِأَنَّهُ كَانَ يَأْكُلُ بَقْلَةَ الْأَرْضِ. وَ لَقَدْ كَانَتْ خُضْرَةُ الْبَقْلِ تُرَى مِنْ شَفِيفِ صِفَاقِ بَطْنِهِ، لِهُزَالِهِ وَ تَشَذُّبِ لَحْمِهِ. خطبه ۱۶۰ اگر بخواهی مثال دومی بزنم به حضرت موسی که بخدا گفت پروردگارا نسبت به آنچه ازخیرنازل کنی نیازمندهستم والله جز نانی که بخورد چیز دیگری نمیخواست چون گیاهان زمین میخورد وسبزی گیاهان از پوست شکمش پیدا بود بخاطر شدت لاغری وآب شدن گوشت بدنش نکته: با آنکه غیر نان چیزی نمیخواست اما موقع دعا. نگفت خدایا نان بده بلکه گفت خدایا خیر عطا کن خداوند متعال نیز به او چند چیز عطا کرد ۱_امنیت زیرا حضرت موسی بخاطر ترس از کشته شدن از شهرخویش بیرون آمد وآواره بیابان ها شد ۚ فَلَمَّا جَاءَهُ وَقَصَّ عَلَیْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَا تَخَفْ ۖ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ(قصص:۲۵) هنگامی که موسی نزد او [= شعیب ]آمد و سرگذشت خود را برای او شرح داد،گفت: «نترس، از قوم ستمکار نجات یافتی. ۲_ازدواج خوب بگونه ای که حضرت شعیب به او گفت یکی ازدخترانم را به ازدواج تو در می‌آورم ۳_شغل حضرت شعیب به او گفت هشت سال یا ده سال هرکدام خودت خواستی برایم کارکن منم مزدت را میدهم قَالَ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أُنکِحَکَ إِحْدَی ابْنَتَیَّ هَاتَیْنِ عَلَیٰ أَن تَأْجُرَنِی ثَمَانِیَ حِجَجٍ ۖ فَإِنْ أَتْمَمْتَ عَشْرًا فَمِنْ عِندِکَ ۖ وَمَا أُرِیدُ أَنْ أَشُقَّ عَلَیْکَ ۚ سَتَجِدُنِی إِن شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّالِحِینَ (قصص۲۷) (شعیب) گفت: «من می خواهم یکی از این دو دخترم رابه همسری تو درآورم به این شرط که هشت سال برای من کار کنی. و اگر آن را تا ده سال افزایش دهی، (محبّتی) از ناحیه توست. من نمی خواهم کار سنگینی بر دوش تو بگذارم. و ان شاء الله مرا از صالحان خواهی یافت. بنابر‌این هنگام درخواست ازخداوند میبایست زیرک بود وبه خداوند متعال اعتماد داشت https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از امام موسی کاظم علیه السلام سوال شد آیا جن مومن وارد بهشت می شود؟ امام علیه السلام در جواب فرمود خیر آنها وارد بهشت نمی شوند اما خداوند متعال مکانی سبزه زار بین بهشت و دوزخ دارد که جن های مومن و فاسقان از شیعه در آن مستقرمی شوند وَ سُئِلَ الْعَالِمُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ عَنْ مُؤْمِنِی الْجِنِّ أَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ؟ فَقَالَ لَا وَ لَکِنْ لِلَّهِ حَظَائِرُ بَیْنَ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ یَکُونُ فِیهَا مُؤْمِنُو الْجِنِّ وَ فُسَّاقُ الشِّیعَةِ (بحارالانوار جلد 60ص82) نکته :حظائر جمع حظیره معنای متعددی دارد مانند چار دیواری که حیوانات را از سرما و گرما حفظ می کند سبزه زار و.‌.. در اینجا مراد سبزه زار است https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بیانیه‌ وزارت اطلاعات پیرامون ناآرامی‌های اخیر 🔹در روزهای گذشته، ۴۹ نفر از عوامل و مرتبطین گروهک منافقین بازداشت شده‌اند. نامبردگان بنا به دستور تروریست‌های آلبانی نشین، از تولید اخبار جعلی تحریک کننده‌ی اغتشاشگران تا سازمان‌دهی ترور و تخریب، جهت‌دهی به شعارها، حضور مستقیم در صحنه‌های اغتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی، تأمین تجهیزات مختلف برای مقابله با پلیس و مواد محترقه برای به آتش کشیدن اماکن و خودروهای عمومی و شخصی، فعالیت داشته‌اند. 🔹بازداشت ۷۷ نفر از عوامل گروهکی کردستان، اعم از مزدوران رسمی گروهک‌های صهیونیستی موسوم به کومله، دمکرات، پاک، پژاک تا تعدادی از کادرهای رده بالای این گروهک‌ها که در دو سوی مرزهای غربی کشور مشغول توطئه علیه مردم مظلوم کردستان بودند. 🔹در میان بازداشت شدگان، یک کادر برجسته و عضو مرکزیت یکی از گروهک‌هایی که مقیم اقلیم کردستان عراق است نیز حضور دارد. وی آموزش‌های نظامی را در پایگاه‌های آمریکایی - صهیونیستی اقلیم مذکور فراگرفته و به‌عنوان فرمانده مبرز نظامی شناخته می‌شود. 🔹دستگیری ۵ عضو گروهک‌های تکفیری ـ تروریستی همراه با ۳۶ کیلوگرم مواد منفجره که با استفاده از فرصت اغتشاشات، درصدد بمب‌گذاری در محافل مردمی و نیز در جمع آشوب‌گران و انتساب انفجارها به طرف‌های مقابلِ هر یک، برای تشدید نزاع و درگیری طرفین بودند. تروریست‌های یادشده علاوه بر طرح ترور یکی از مسئولین ارشد کشور، طرح‌های بمب‌گذاری در یکی از هیآت عزاداری شیراز و در میدان شهدای مشهد را داشتند که با عنایت اهل‌بیت علیهم‌السلام خنثی شدند. 🔹در روزهای اخیر هسته‌ اصلی و سرّی بهاییت شامل سه نفر از سران بهاییت و دو نفر از تیم رسانه‌یی آن‌ها بازداشت شدند. 🔹۹۲ نفر از وابستگان رژیم منحوس پهلوی و از سلطنت‌طلبان نشان‌دار در صحنه‌های اغتشاش و پشت صحنه‌ها شناسایی و بازداشت شدند. 🔹۹ تبعه‌ی بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و ... در صحنه‌ی اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند. 🔹ضمن زیر نظر داشتن سفارتخانه‌هایی که عوامل آن‌ها کوچک‌ترین دخالت یا ورود به صحنه‌ی اغتشاشات داشتند، تذکر لازم به شکل مقتضی به دیپلمات‌های ذیربط داده شد. من‌جمله سفارت‌های آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد و ... 🔹شناسایی و بازداشت ۲۸ نفر از اراذل و اوباشی که سابقه‌ی زندان، خرید و فروش و مصرف مواد مخدر، اوباش‌گری، تجاوز به عنف و ... را دارا هستند در صحنه‌ی اغتشاشات. حمله‌ی نامبردگان به نیروهای حافظ امنیت کشور و مجروح نمودن آن‌ها مستند می‌باشد. همچنین دو کارگاهِ تولید کوکتل مولوتف از آن‌ها کشف شده است. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و هرگاه کسانی که به آیات ما ایمان می آورند به نزد تو آیند، بگو: ۱- سلام بر شما، ۲- پروردگارتان رحمت را بر خود لازم و مقرّر کرده؛ ۳- بنابراین هر کس از شما به نادانی کار زشتی مرتکب شود، سپس بعد از آن توبه کند و [مفاسد خود را] اصلاح نماید [مشمول آمرزش و رحمت خدا شود]؛ ۴- زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. وَإِذَا جَاءكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِنَا فَقُلْ سَلاَمٌ عَلَيْكُمْ كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَن عَمِلَ مِنكُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِن بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ سوره انعام آیه ۵۴ https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آنچه از حس و برهان بدست آمده، این است که ۱- جوهر نباتی مادی وقتی در صراط استکمال حیوانی قرار می‌گیرد، در این صراط بسوی حیوان شدن حرکت می‌کند، و بصورت حیوانیت که صورتی است مجرد بتجرد برزخی در می‌آید، ۲- و حقیقت این صورت این است که: چیزی خودش را درک کند، (البته ادراک جزئی خیالی)، و درک خویشتن حیوان، وجود کامل جوهر نباتی است، و فعلیت یافتن آن قوه و استعدادی است که داشت، که با حرکت جوهری بان کمال رسید، و بعد از آنکه گیاه بود حیوان شد، و دیگر محال است دوباره جوهری مادی شود، و بصورت نبات در آید، مگر آنکه از ماده حیوانی خود جدا گشته، ماده با صورت مادیش بماند، مثل اینکه حیوانی بمیرد، و جسدی بی حرکت شود. ۳-از سوی دیگر صورت حیوانی منشا و مبدء افعالی ادراکی، و کارهایی است که از روی شعور از او سر می‌زند، و در نتیجه احوالی علمی هم بر آن افعال مترتب میشود، و این احوال علمی در نفس حیوان نقش می‌بندد، و در اثر تکرار این افعال، و نقشبندی این احوال در نفس حیوان، از آنجا که نقش‌هایی شبیه بهم است، یک نقش واحد و صورتی ثابت، و غیر قابل زوال میشود، و ملکه ای راسخه می‌گردد، و یک صورت نفسانی جدید می‌شود، ۴- ممکن است نفس حیوانی بخاطر اختلاف این ملکات متنوع شود، و حیوانی خاص، و دارای صورت نوعیه ای خاص بشود، مثلا در یکی بصورت مکر، و در نوعی دیگر کینه توزی، و در نوعی دیگر شهوت، و در چهارمی وفاء، و در پنجمی درندگی، و و اما ما دام که این احوال علمی حاصل از افعال، در اثر تکرار بصورت ملکه در نیامده باشد، نفس حیوان بهمان سادگی قبلیش باقی است، و مانند نبات است، که اگر از حرکت جوهری باز بایستد، هم چنان نبات باقی خواهد ماند، و آن استعداد حیوان شدنش از قوه بفعلیت درنمی آید ۵-. و اگر نفس برزخی از جهت احوال حاصله از افعالش، در همان حال اول، و فعل اول، و با نقشبندی صورت اول، تکامل می‌یافت، قطعا علاقه اش با بدن هم در همان ابتدای وجودش قطع میشد، و اگر می‌بینیم قطع نمی شود، بخاطر همین است که آن صورت در اثر تکرار ملکه نشده، و در نفس رسوخ نکرده، باید با تکرار افعالی ادراکی مادیش، بتدریج و خورده خورده صورتی نوعی در نفس رسوخ کند، و حیوانی خاص بشود، - البته در صورتی که عمر طبیعی، و یا مقدار قابل ملاحظه ای از آن را داشته باشد- ۶- و اما اگر بین او و بین عمر طبیعیش، و یا آن مقدار قابل ملاحظه از عمر طبیعیش، چیزی از قبیل مرگ فاصله شود، حیوان بهمان سادگی، و بی نقشی حیوانیتش باقی میماند، و صورت نوعیه ای بخود نگرفته، می‌میرد. ۷- حیوان وقتی در صراط انسانیت قرار بگیرد، وجودی است که علاوه بر ادراک خودش، تعقل کلی هم نسبت بذات خود دارد، آنهم تعقل مجرد از ماده، و لوازم آن، یعنی اندازه ها، و ابعاد، و رنگها، و امثال آن، در اینصورت با حرکت جوهری از فعلیت مثالی که نسبت بمثالیت فعلیت است، ولی نسبت بفعل قوه، استعداد است، بتدریج بسوی تجرد عقلی قدم می‌گذارد، تا وقتی که صورت انسانی در باره اش تحقق یابد، اینجاست که دیگر محال است این فعلیت برگردد بقوه، که همان تجرد مثالی بود، همانطور که گفتیم فعلیت حیوانیت محال است برگردد، و قوه شود. ۸-تازه این صورت انسانیت هم، افعال و بدنبال آن احوالی دارد، که با تکرار و تراکم آن احوال، بتدریج صورت خاصی جدید پیدا میشود، که خود باعث می‌گردد یک نوع انسان، بانواعی از انسان تنوع پیدا کند، یعنی همان تنوعی که در حیوان گفتیم. (ترجمه المیزان ج۱ص۳۱۱) https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از پنجره🇮🇷
نشستن در جلسه بد گویان به دین ممنوع ۱.وقتی که کفار مشغول استهزا ء به آیات قرآن هستند از آنها اعراض کنید تا سخنشان عوض شود ۲.اگر فراموش کردی این نهی را وقتی متوجه شدی به نشستن ادامه نده ۳.این نهی فقط اختصاص به کفار ندارد بلکه شامل همه ظالمین است وَ إِذا رَأَيْتَ اَلَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آياتِنا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ وَ إِمّا يُنْسِيَنَّكَ اَلشَّيْطانُ فَلا تَقْعُدْ بَعْدَ اَلذِّكْرى مَعَ اَلْقَوْمِ اَلظّالِمِينَ(انعام ۶۸) ۴.اگر در جلسه استهزا کنندگان بنشینی همانند آنها خواهی بود قَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي اَلْكِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آياتِ اَللّهِ يُكْفَرُ بِها وَ يُسْتَهْزَأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذاً مِثْلُهُمْ إِنَّ اَللّهَ جامِعُ اَلْمُنافِقِينَ وَ اَلْكافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعاً(نساء ۱۴۰) https://eitaa.com/MohammadGelayeri
اگر کسی دید یا شنید کاری انجام می دهند و او به ان کار راضی شد در ثواب یا عقاب ان کار شریک خواهد حضرت علی علیه السلام می فرماید؛ ۱-اى مردم، خشنودى نمودن از كارى و ناخشنودى نمودن از كارى پاداش و كيفر را فراگير كند ۲-. ماده شتر قوم ثمود را يك تن كشت ولى عذاب همه را در برگرفت، زيرا همه از كشتن آن خشنود بودند ۳-. خداى تعالى فرمايد: «آن را كشتند و همه پشيمان شدند» ۴-زمانى نگذشت كه زمينشان صدا كرد و فرو رفت، چونان صداى گاوآهن تفته در زمين نرم. ۵- اى مردم، هر كه در راه روشن و آشكار رود به آب رسد و هر كه از آن تخلّف جويد در بيابان سرگردان بماند أَيُّها النَّاسُ إِنَّما يَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَى وَ السُّخْطُ. وَ إِنَّما عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَى فَقَالَ سُبْحَانَهُ: «فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ» فَمَا كَانَ إِلَّا أَنْ خَارَتْ أَرْضُهُمْ بِالْخَسْفَةِ خُوَارَ السِّكَّةِ الُمحْمَاةِ فِي الْأَرْضِ الْخَوَّارَةِ. أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ سَلَكَ الطَّرِيقَ الْوَاضِحَ وَرَدَ الْمَاءَ، وَ مَنْ خَالفَ وَقَعَ فِي التِّيهِ! نهج البلاغه خ ۲۰۱ https://eitaa.com/jorenab
هدایت شده از خبرگزاری فارس
این اغتشاش برنامه‌ریزی شده بود 🔹رهبر انقلاب: این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت. خب حادثه‌ی تلخی بود. دل ما هم سوخت. ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچگونه امر مسلّمی وجود داشته باشد، این نبود که یک عده‌ای بیایند خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیت را به هم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب از روی سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشینهای مردم را‌ آتش بزنند. 🔹این واکنش به یک قضیه‌ای که حالا تأسف‌آور هم هست، این موجب نمی‌شود که یک چنین حرکاتی انجام بگیرد این حرکات عادی نبود، طبیعی نبود. این اغتشاش،‌ این اغتشاش برنامه‌ریزی شده بود. @Farsna
هدایت شده از نسیمی از قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✌️🇮🇷 غمگین نباشید ناراحت نباشید متاثر نباشید حاکم ایران است.
۱-امام حسن عسکرى (ع) در روز جمعه هشتم ربیع‌الثانی سال 232 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد. پدرش امام دهم حضرت امام هادی (ع) است. نام مادر گرامی آن‌ حضرت «حدیث»، «سَوسَن»، یا «سلیل» ذکر شده است. ۲-دوره امامت امام عسکری (ع) هم‌زمان با سه خلیفه همراه بود: معتز عباسی (۲۵۲-۲۵۵ ق)، مهتدی (۲۵۵-۲۵۶ ق) و معتمد (۲۵۶-۲۷۹ ق). ۳-در دوره زندگی امام عسکری (ع)، دستگاه عباسی به ابزاردستی برای امیران رقیب تبدیل‌شده بود و بخصوص فرماندهان نظامی ترک نقش مؤثری در نظام حکومتی داشتند. بعد از قتل «مستعین»، خلیفه دیگری عباسی «معتز» به خلافت رسید و در سال 255 حضرت را زندانی نمود. با آغاز خلافت «معتمد» (۲۵۶ ق) که با قیام‌های شیعی روبه‌رو بود، امام از زندان آزاد شد. در صفر سال ۲۶۰ ق امام به دستور معتمد به زندان افتاد. ۴-سرانجام امام حسن عسکری در هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ ق، در ۲۸ سالگی در سامرا به شهادت رسید @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاکی به تمنای وصال تو یگانه اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه خواهد به سر آید، شب هجران تو یانه؟ ای تیر غمت را دل عشاق نشانه جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه رفتم به در صومعهٔ عابد و زاهد دیدم همه را پیش رخت راکع و ساجد در میکده رهبانم و در صومعه عابد گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد یعنی که تو را می‌طلبم خانه به خانه روزی که برفتند حریفان پی هر کار زاهد سوی مسجد شد و من جانب خمار من یار طلب کردم و او جلوه‌گه یار حاجی به ره کعبه و من طالب دیدار او خانه همی جوید و من صاحب خانه هر در که زنم صاحب آن خانه تویی تو هر جا که روم پرتو کاشانه تویی تو در میکده و دیر که جانانه تویی تو مقصود من از کعبه و بتخانه تویی تو مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه بلبل به چمن زان گل رخسار نشان دید پروانه در آتش شد و اسرار عیان دید عارف صفت روی تو در پیر و جوان دید یعنی همه جا عکس رخ یار توان دید دیوانه منم من که روم خانه به خانه عاقل به قوانین خرد راه تو پوید دیوانه برون از همه آیین تو جوید تا غنچهٔ بشکفتهٔ این باغ که بوید هر کس به زبانی صفت حمد تو گوید بلبل به غزلخوانی و قمری به ترانه بیچاره بهائی که دلش زار غم توست هر چند که عاصی است ز خیل خدم توست امید وی از عاطفت دم به دم توست تقصیر خیالی به امید کرم توست یعنی که گنه را به از این نیست بهانه https://eitaa.com/jorenab