eitaa logo
ژورسان
385 دنبال‌کننده
111 عکس
19 ویدیو
21 فایل
🔅ژورنالیست رسانه ای🔅 📰 سواد رسانه را ژورنالیستی یادبگیرید 🛰 بررسی جریانات رسانه ای و تحلیل آنها 🔋 مهارت زیست هوشمندانه درفضای مجازی ✍️ژورسان: @admin_activism
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸آستروتورفینگ،سندروم بی شماری ✍️ژورسان 🔺در ایام کرونا در ایالت های مختلف امریکا، توده های مختلفی به اعتراضات «ضد قرنطینه ای» پرداختند. بسیاری این اعتراضات را خودجوش و مردمی می دانستند اما این اعتراضات سازماندهی شده و به صورت یک سری عملیات های منظم طراحی شده بود که توانسته مردم کشور امریکا را به صحنه اعتراضات واقعی بیاورد. این کار به «آستروتورفینگ» شناخته می شود. 🔸آستروتورفینگ به عملیات های پنهانی رسانه ای می گویند که در آن جمعیت ها و توده های مردمی را برای اهداف از قبل تعیین شده سازماندهی می کنند بدون اینکه مردم از شخص یا سازمان «اداره کننده» اشنایی داشته باشند. فیلیپ ان هاوارد، استاد اکسفورد گفت: اینترنت کار را برای لابی های قدرت اسان کرده است. انها می توانند فعالیت های گروه های کوچک را به طرز اغراق امیزی بزرگ کند 🔹سابقه اولین انجام عملیات آستروتورفینگ در شبکه های اجتماعی درسال 2012 در کشور کره جنوبی می گذرد و از سال 2013 تا سال 2018 طبق تحقیقات دانشگاه پرینستون 53 عملیات آستروتورفینگ در کشور دنیا رخ داده است 📌آستروتورفینگ برای ایجاد محبوبیت، نفرت و همراه کردن باور عمومی و مهندسی ترجیحات مردم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تمام مدتی که افراد مشغول ایجاد و ایفای نقش خود در سازماندهی یک جنبش هستند، به گونه‌ای رفتار می کنند که انگار هیچ ربطی به آنان ندارد 🔖در این تکنیک با «کمپین سازی» در گروه های مجازی، حجم زیادی از اطلاعات به سمت مخاطبین سرازیر می شود و با تکیه بر احساسات مردمی و سوءاستفاده از آن برای اهداف سیاسی و غیر سیاسی به کار گرفته می‌شود! 📻آستروتورفینگ ایجاد یک کمپین یا موجی از ابراز نظر و احساساتِ منفی در ظاهر مردمی اما در واقع ساختگی و جعلی است که در مورد یک اتفاق یا یک سیاست از سوی قدرت‌ها برای اثرگذاری بر کشور متخاصم به کار گرفته می‌شود! 🎚آستروتورفینگ منجر به ایجاد «توهم یک حمایت گسترده مردمی» نسبت به یک سیاست یا فرد می‌شود که در واقعیت نسبت به آن حمایت کمی وجود دارد. این روش با استفاده از اکانت‌‌ها و گروه‌های فشار جعلی افکار عمومی را طوری گمراه می‌کنند که انگار نظر آن‌ها نظر «رایج جامعه» است. 📍در این تکنیک افراد، انگیزه‌های خود را زیر نقاب جنبش‌های از پایین (در مقابل جنبش‌های اجتماعی از بالا و فرمایشی) پنهان می‌کنند و از سناریوهای مختلفی مانند: کشته سازی، روایت سازی، هشتگ سازی، اسطوره سازی، شبکه سازی یا همان کمپین سازی استفاده می کنند. 🖇این تکنیک در دو مقطع به صورت گسترده پیاده سازی شد: 📌مقطع بیماری کرونا از این عملیات استفاده شد و انرا به گونه ای بزرگنمایی کردند که 4 سال کشورهای دنیا را درگیر خود کردند در حالی که بیماری های کشنده بیشتری در دنیا وجود داشت ولی به اندازه کرونا رسانه ای نشدند 📌همچنین تظاهرات برلین، انچنان شانتاژ رسانه ای شد که گویی، قسمت زیادی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی هستند در حالی که فقط 5 درصد جمعیت ایرانیان خارج نشین، در این تظاهرات شرکت کردند. 📻 قسمت: بیست و سوم 🆔@journalist_resane
🔞لخت شو، بمان و پس بگیر 🏛پیش عملیات شناختی در تجمع اخیر دانشگاه شریف ✍️ژورسان چهارشنبه/هجده آبان ۱۴۰۱ 🔸انیمیشن «پشت‌ورو» داستان دختری به نام رایلی است که با مهاجرت کردن به شهر دیگری بسیار ناراحت و غمگین می‌شود. شخصیت رایلی را ۵ حالت‌های اصلی کنترلش می‌کنند این احساسات عبارت‌اند از: •شادی •غم •ترس •خشم و نفرت. که هرکدام از این احساسات یک کاراکتر دارند و در اتاق فرمان مغز او زندگی می‌کنند 🔺رایلی به‌خاطر مهاجرت به شهر دیگر و مشکلات که برای او پیش می‌آید در «طغیان احساسات درونی‌اش» تصمیم می‌گیرد خانواده خود را ترک کند و در شرایط سختی که دارد یک انتخاب آسان اما ساده‌لوحانه انجام می‌دهد. این داستان بیانگر یکی از تکنیک‌هایی رسانه‌ای به نام «تكنیك انتخاب آسان در شرایط سخت» است 🔹این تكنیك برای آن دسته از مخاطبانی استفاده می‌شود که «روحیه چریكی»، «زود غایتی» و «فاقد صبر» هستند استفاده می‌شود و بر روی آنها مؤثر است. به مخاطب می‌گویند شرایطی كه در آن قرار می‌گیرید بسیار سخت است؛ اما تصمیم‌گیری برای شما كه قرار است در این شرایط حضور داشته باشید كار سختی نیست و خیلی ساده خواهد بود. 🔸از این تکنیک در موارد مختلفی استفاده می‌شود برای مثال در تبلیغات کنکور از تکنیک زیاد استفاده می‌شود: «رؤیاها همین نزدیكی است حتی با چشم هم دیده می‌شود؛ اما یك سختی دارد. شما باید یك تصمیم سخت بگیرید و رفتارتان را کاملاً عوض كنید» این موسسات تبلیغاتی در ادامه می‌گویند برای تغییری که «کلی زحمت» نیاز دارد فقط سی‌دی‌های ما را بخرید تا در نمرات و رتبه شما تغییر کند. درحالی‌که صرف دیدن سی دی در ما تغییری ایجاد نمی‌شود بلکه «مهارت‌آموزی»، «عادت‌سازی» و هزار مسئله دیگر دخیل تا به موفقی برسیم. 📌رسانه‌های بیگانه به‌وسیله این تکنیک به ما القا می‌کنند که رسیدن به آزادی، رسیدن به شكوفایی اقتصادی، رسیدن به تفریح و رفاه اصلاً سخت نیست و به‌راحتی به دست می‌آید؛ اما تنها یك تصمیم مشكل شما شهروندان باید انجام دهید و آن اینكه از جمهوری اسلامی عبور كنید. ▫️جنبه دوم این تکنیک، «انتخاب آسان در شرایط سخت» می‌شود. برای مثال رسانه‌ها می‌گویند شما اگر بخواهید به دموکراسی برسید خیلی آسان است، شرایطش فراهم است، باید تصمیم بگیرید یا بروید زندان یا نروید زندان، یا اپوزیسیون بشوید یا نه بنابراین در حوزه شناختی، شرایط را خیلی آسان جلوه بدهید، انتخاب سخت اما شدنی باشد. 🔖چند وقتی است که دختران فریب‌خورده‌ای در اماکن مقدس برهنه می‌شوند و از خود عکس می‌گیرند. به این افراد این‌گونه القا شده که مسیح علی‌نژاد و هزار دختر خارج‌نشین را ببینید چقدر موفق است، می‌خواهید؛ مانند آن بشوید، خیلی آسان است؛ اما مقداری سختی دارد بالاخره شما وقتی روسری را برمی‌دارید، دو روز باید بازداشتگاه بروید، یک مقدار سخت است؛ اما امکان‌پذیر است! 🎵سفر چرا ؛بمان و پس بگیر؛ ز جورشان نفس بگیر شعار نا نخبگانی است که انتخاب سخت رفتن جمهوری اسلامی از کشور ایران را پیش گرفته اند و گمان می کنند این ماندن و حذف کردن، منجر به آبادانی کشور می شود، درحالی‌که «خروج حاکمیت اسلامی» به گفته کارشناسان خارج نشین کثیری، نتیجه ای جز «تجزیه کامل کشور» نخواهد داشت! 📻 قسمت: بیست و چهارم 🆔@journalist_resane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف 🔹 دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به بازداشت و ممنوع‌الورودی برخی از هم‌دانشگاهی‌های خود، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. 🔹 برخی از اساتید دانشگاه نیز در این تجمع حضور داشتند. عادل فردوسی پور نیز برای دانشجویان سخنرانی کرد. 🔹ترجیع‌بند سرود دانشجویان این بود: سفر چرا؟ بمان و پس بگیر 🆔@journalist_resane
انمیشن پشت و رو
📸بخند مثل خندوانه؛ خندوانه دهه هفتاد ✍️ژورسان 🔸یکی از تکنیک‌های رایج رسانه‌ها در فضای فعلی اطلاع‌رسانی، استفاده از تکنیک "طنز" است؛ شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند. 📻 قسمت: بیست و پنجم 🆔@journalist_resane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رای دختر همسایه کار زیبای دختران افغان ایده 💯 اجرا قوی ⚠️ دارای تک‌خوانی زن است، به فتوای مرجع خود در این‌باره عمل نمایید. 🚫 مقلدان آیات عظام امام خمینى (ره)، فاضل لنکرانی (ره)، بهجت (ره)، صافى گلپایگانی (ره) و وحید خراسانی از دانلود و مشاهده این کلیپ خودداری فرمایند. 🆔@journalist_resane
در حاشیه کلیپ دختر همسایه! ✍️سطور 📌 عنوان درد: حزب الله کمبود نیروی اجتماعی دارد که بتواند با طیفهای دیگر گفتگو کند! 📌 تشریح مساله 🖋 الف: اساسا مساله گفتگو با مخاطبی که گاهی بداهتهای تو را قبول ندارد از قفلهای جامعه دغدغه‌مند ماست که هنوز باز نشده است. اصلا گاهی بحران پذیرش از سوی طرف مقابل در جامعه هست. پدر مادرها و بچه‌ها، معلم‌ها و دانش‌آموزان، حزب‌اللهی‌ها و غیر حزب‌اللهی‌ها اسمش را استیصال در گفتگو میگذارم. زمان کرونا و زلزله، شوری در ما حزب‌اللهی‌ها حس میکردم که به نظرم ناشی از همین بود. موقعیت بحران به حزب الله اجازه میداد به اقشار دیگر نزدیک و از سوی آنها پذیرفته شود. قبلترها در اردوهای جهادی هم -زمانی که با مردم بود نه الان که حمالی برای مردم است- همین حس را داشتم و در بقیه هم می‌دیدم. همان خدا خیرتون بده ما را تا آسمان میبرد واحساس مفید بودن میکردیم. 🖋 ب گفتگوی اجتماعی مثل فلسفه کونگ فو است که یک طرف نباید به طرف مقابل ضربه بزند بلکه باید نیروی ضربه طرف مقابل را به خود او برگرداند. اما این برگرداندن ضربه نیاز به طراحی حرکت دارد. حرکت یعنی پیام -چه جمله‌ای-، مدل مواجهه -حالت عاطفی -، در نظر گرفتن دایره اقناع مثلا تماشاچی هم دارید یا نه؟ که همه اینها مبنتی بر شناخت طرف مقابل است. و شناخت زمانی حاصل میشود که تو در تقاطع نیاز طرف مقابل پاسخ، راه حل، ارزش افزوده -اسمش مهم نیست- خلق کنی! اولش ممکن است اشتباه برود ولی با چند مرحله قلق‌گیری، کار را تشخیص میدهی! مدل کلاس تقویتی در مسجد قدیم‌ترین شکل این کار در دهه هفتاد بود. 🖋 ج حزب الله به خاطر دوری از مردم ناتوان از خلق حرکتهای درست است. حال دیگر طیفها و اقشار اجتماعی و علت رفتارهای آنها را نمیفهمد. مساله و درد اجتماعی -برای ما حزب‌اللهی‌ها- در امروز -در لایه موازی لایه امنیتی- خلق محیط‌های کوچک گفتگو به تعداد زیاد است که در آن طرف مقابل در یک گفتگوی برابر و با به رسمیت شناختن خودش -نه فکرش- در گفتگو! در این موقعیت امکان فهم و گفتگو و فهم دیگران را فراهم میکند. ♦️ پانوشت ۱: امروز در اصفهان ۴ جا صحبت کردم. هر جمع حدود دویست نفر از همه اقشار! طلبه، معلم، دانشجوهای دانشگاه آزاد، مادران خانه‌دار، پدرهای کارمند و کارگر! حدودا نصف با رگه حزب اللهی و مذهبی و بقیه نزدیک مردم معمولی با پوشش متفاوت از حجاب شرعی! بعد از هر گفتگو آزاد نشستم تا بقیه حرف بزنند. بدون استثنا مساله همه که همه میخواستند بدانند همین مدل رفت و برگشت گفتگو بود. و مهم‌تر از همه اینکه طرف مقابل چه فکر میکند؟ ♦️ پانوشت ۲: نماهنگ دختر افغان علیرغم ایراداتش برای حزب اللهی‌ها جذاب است چون زمینه‌ و ایده‌ای از توان گفتگو با دیگران دارد! یک نفر که متهم به ذینفع بودن در قدرت اجتماعی نیست دارد با دوستش در ایران حرف میزند با زبان موسیقی! در مورد شرعیت دیدن کلیپ، هر کس به فتوای مرجعش عمل کند. واقعا در موقعیت، حوصله بحث اینطور را ندارم ♦️ پانوشت ۳: مساله لالی در تبلیغ نیست مساله گنگی در فهم طرف مقابل و موقعیت است! بدانیم چه باید بگوییم روشش را پیدا میکنیم! در رسانه هم مشکل داریم اما تاویل مشکل امروز به رسانه، مشکل اصلی را گم میکند و درمان را دورتر! 🆔@journalist_resane
⚽️ثواب روایت جام جهانی، مصداق فوتبالی از جنگ روایت‌ها ✍️تلخیص از یادداشت علیرضامحمدلو، تحلیگر و مدرس رسانه 🔖بعد بازی ایران و اروگوئه که با پیروزی تیم ملی به پایان رسید، اگر یک سری به رسانه‌ها و کانال‌های فوتبالی میزدیم تا بازخورد بازی را مطالعه کنیم، متاسفانه پوشش مناسبی حتی از جانب کانال‌هایی که «سرفه‌های مربیان و فوتبالیست‌ها» را هم ثبت و گزارش می‌کنند صورت نگرفته بود! اروگوئه تیم سوم آمریکای جنوبی که «دوبار سابقه قهرمانی جهان» را در اختیار دارد و از بازیکنان طرازی چون سوارز و کاوانی و والورده و...در بهترین تیم‌های باشگاهی اروپا بهره می‌برد. از طرف دیگر یکی از بازیکنان تیم ملی در آن زمان گفته بود: «بعد پیروزی چون خوشحالی شما را دریافت نکردم حس کردم که غمگینید و.‌..در کنار مردم هستم ...» 📌امروز هم شاهد هستیم که بازیکن تیم ملی در عرصه های ورزشی گوناگون بعد از پیروزی خوشحالی نمی کنند و پالس منفی را در رسانه‌ها را تکمیل می کنند. این رفت و برگشت پالس های ضعیف و منفی، چه به صورت مهندسی شده و چه به صورت ناخودآگاه و از سر ضعف، در مجموع باعث شکل‌گیری فضای مبهم و «وزن گرفتن روایت منفی» از اتفاقات کشور می‌شود. یعنی «فضاسازی»، «روایت سازی» را رقم می‌زند. وقتی بازیکن، اردوی تیم ملی در اتریش را سپری می‌کند و بعد از شکست اروگوئه یکی از بهترین تیم‌های جهان وارد فضای مجازی می‌شود و بازخورد مثبت و تایید و تبریک آنچنانی از رسانه‌های داخلی و شبکه های اجتماعی نمی‌بیند، چه حسی برایش دست می‌دهد؟ ▫️ کسی که نصف عمرش را در زمین فوتبال و نصف دیگرش را با هوادارانش در فضای مجازی می‌گذراند، طبیعی است که روایت او از واقعیت‌های جامعه، برگرفته از «فضای مجازی» و «بازخوردهای مثبت و منفی‌اش» باشد. بعد از اینکه در یک بازی عالی، تیم فوتبال ایران بر اروگوئه غلبه کرد، حتی کانال‌های فوتبالی هم بازتاب خوب و درخوری ارائه ندادند و این درحالی است که برای بازی‌های تیم‌های بیگانه، آیتم‌های متنوعی مثل تمام اتفاقات مهم بازی، خلاصه بازی، مصاحبه بازیکنان و بازخوردهای ژورنالیستی و گفتگوهای کوتاه تحلیلی و......را برای اطلاع رسانی تدارک می‌بینند. 💠در این شرایط رسانه‌های جریان اصلی کشور و برخی شخصیت‌های موثر با پوشش مناسب اخبار مسابقات ملی و ارسال تایید و تبریک و به تعبیر امروزی، انرژی مثبت به بازیکنان، در روایت سازی مثبت برای لژیونرها و غیربومیان ایرانی در سراسر جهان سهم بسزایی ایفا کنند. 🏟جنگ رسانه ای را با داستان جام جهانی برای مردم عزیزمان روایت کنیم و با خوشحالی آنان، شادی را به جامعمان برگردانیم 📻 قسمت: بیست و ششم 🆔@journalist_resane
📱فابینگ 🦠بیماری های اینترنتی ✍️ژورسان 🔸وقتی که گوشی‌تان می‌لرزد آن را چک می‌کنید، صدای دینگش که درآمد آن را چک می‌کنید، قبل از خواب، بعد از خواب، سر صبحانه، موقع پیاده‌شدن از ماشین، در دفتر کار و هنگام ورود به آسانسور و خروج از آن، گوشی را چک می‌کنید. چراکه این کار یکی از شایع‌ترین عادت‌های جهان است؟ 🔹وقتی تمام مدت سرتان توی گوشی باشد، مثل این است که به‌صورت «داوطلبانه» یکی از این محدودکننده‌های دیدی که روی چشم اسب می‌گذارند را برای خودتان گذاشته‌اید و توی باغ این دنیا نیستید و فقط آن چیزی را می‌بینید که جلوی صورتتان است که همان گوشی باشد. 🔺وقتی از سرکار خسته به منزل برمی‌گردید و سر میز یا سفره شام همسر یا فرزند شما سرش را در گوشی تلفن همراهش کرده و با کلمات مبهم به شما پاسخ می‌دهد گرفتار «فابینگ» هستید. 🔖اصطلاح فابینگ از ترکیب دوکلمه phone تلفن و snubbing «بی محلی کردن» تشکیل شده است و اشاره دارد به زمانی که شما با پاسخ‌دادن بی‌موقع به تلفن همراه خود، صحبت شخصی که در کنارتان حضور دارد را قطع می‌کنید یا به‌جای توجه کردن به او سرتان توی گوشی است. 📌غواصی در شبکه‌های اجتماعی امروزه بیش از هر چیزی باعث ایجاد فابینگ بین خانواده‌های ایرانی شده است. یک مطالعه در مورد تأثیر فابینگ بر روابط والدین و فرزندان اثبات کرد که کودکان و نوجوانانی که والدینشان درگیر فابینگ هستند تا ۶۰ درصد بیشتر دچار افسردگی، پرخاشگری، گوشه‌گیری و انزوا می‌شوند. 🖇آیا شما دچار فابینگ هستید؟ علایم سه‌گانه‌ای برای وجود این بیماری وجود دارد: •همراه بودن همیشه گوشی همراه و ترس ازدست‌دادن اطلاعات و تماس •داشتن دو مکالمه همان یکی از طریق تلفن و یکی با شخص روبرویتان •بدون چک کردن تلفن نمی‌توانید غذا بخورید یا بخوابید 📂راه‌حل‌های ترک فابینگ •سعی کنید غذایتان را بدون دیدن تلفن و تلویزیون بخورید •قرار بگذارید روزهایی را بدون گوشی و رسانه‌های مجازی سپری کنید •نرم‌افزار مدیریت زمان quality time را روی گوشی خودتان نصب کنید 🆔@journalist_resane
🔎هشتگ سازی، واکاوی راهبردی و آسیب شناسی بدون مقدمه تاملاتی در باب پیامدسنجی هشتگ سازی تقدیم می‌کنم: 1️⃣روانشناسی هشتگ سازی و تولیدخشم: محور کنترل افکارعمومی در عصر امپراطوری رسانه، است. هشتگ سازی نیز بعنوان ابتکار سایبری، در خدمت جلب توجه و تمرکز به یک موضوع و از مسائل هم عرض یا موازی به کار می‌رود. سوای از اقتصاد توجه و حواس پرتی، طبق اذعان مطالعات ارتباطی و فرهنگی، معماری و طراحی توییتر بر مبنای صورت گرفته و اینستاگرام برمبنای خودنمایی و شهوت است. هرچقدر کاراکترها کوتاه می‌شود، فرکانس استدلال پایین می‌آید و هیجان افزایش می‌یابد. 2️⃣جامعه شناسی هشتگ سازی: از آنجایی که هشتگ به یک زبان نو در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای تبدیل شده، این فقره اگر در خدمت نظام حاکم باشد، زبان انسجام و تولید و تخلیه انتقادات و پیشنهادات است، اما اگر علیه نظام حاکم باشد، و تولید گسل و تهدید با ایجاد کمپین های اپوزیسیونی به شمار خواهد رفت. فارغ از این ماجرا، هشتگ سازی توان فرقه سازی و جامعه را هم فراهم می‌کند. 3️⃣هشتگ سازی، سیاست و دمکراسی کنترل شده: ادعای دولت های مدرن امروزی، سیاست ورزی دمکراتیک است. نقش و مشارکت مردم در پیشبرد ارزان و سریع اهداف دولتی و حاکمیتی پررنگ شده است. فضای سایبر را هم بدلیل حضور پررنگ مردمی‌اش، ذیل توسعه دمکراسی تعریف می‌کنند. اما نکته اینجاست که هشتگ سازی با ژست دمکراتیک، معادلات بازی را تغییر می‌دهد و یک را رقم ‌می‌زند. وقتی بیش از یک سوم اکانت های توییتر جعلی باشد بطوری که صدای CNN و دویچه وله آلمانی و...هم درمی‌آید، یعنی هشتگ سازی با لشگر رباتیک، صرفا یک و صدای مردم است نه یک ! 4️⃣هشتگ سازی و مارپیچ سکوت: وقتی با اکانت های جعلی به یک موضوع ضریب داده و صورت می‌گیرد، اتفاق پیچیده ای بنام (وحشت از مخالفت با فضای مجازی) رقم می خورد. دلیل این رویداد رسانه‌ای آنجاست که بصورت کاملا رباتیک، ۵۰۰ میلیون هشتگ با نام مهسا امینی در راستای اکثریت سازی و ساخته می‌شود که حتی شبکه سعودی‌نشنال هم مسئولیت ساختگی آن را متوجه توییتر می‌کند. در صدد تحقق مارپیچ سکوت، تحمیل عقیده و سرکوب هرگونه مخالفت با گفتمان هشتگی است. 5️⃣هشتگ سازی و فلسفه: موضوع و مساله مرکزی فلسفه از ارسطو تا به امروز، واقعیت و هستی شناسی است. ژان بودریار اندیشمند فرانسوی، تکنولوژی را عاملی برای تغییر مناسبات هستی شناختی تعریف می‌کند. فراواقعیتی که بودریار از آن سخن گفت، مصداق امروزی اش را در همین هشتگ سازی می‌توان‌ یافت. موقعیتی که واقعیت، نه بازنمایی که می‌شود. او وقتی واقعیت جنگ خلیج فارس را دستپخت CNN بدون شلیک حتی یک گلوله می‌داند، در قبال حادواقعیتی که توییتر با مدد و محقق می‌کند، چه خواهد گفت!؟ 6️⃣هشتگ سازی و خطای استراتژیک: فراموش نکنیم که راهبردها در پی حل مسائل و واقعیت های میدانی با نگاه به آینده نوشته می‌شوند. وقتی که واقعیت توسط هشتگ سازی، و خلق شد، طبیعتا برای اتاق های فکر و تصمیم سازان و دولتمردان کشورها، و اختلال راهبردی رخ خواهد داد. تصویرسازی و داده‌کاوی وقتی مهندسی می‌شود، پردازش و عقلانیت استراتژیک را هم دچار خطا و گمراهی خواهد کرد. تصمیمات غلط برای آینده‌ مطلوب به دلیل داده ها و تصاویر غلطی است که از وضعیت موجود، رصد می‌شود. 7️⃣ژئوپلیتیک هشتگ سازی: وقتی رسانه با توسل به هشتگ سازی، تصویری فیک و ناامن از وضعیت جامعه به صحنه ملی و بین‌المللی منعکس می‌کند، ریسک سرمایه‌گذاری را بالابرده و را از بازارهای کشور به دنبال خواهد داشت. از طرفی همراهی و اجماع جامعه جهانی برای و تهدید علیه کشور را نیز می‌تواند در پی داشته باشد. شرکای استراتژیک منطقه ای و جهانی هم چه بسا همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی را به حالت تعلیق درآورند و برخی محورهای ایدئولوژیک نیز دچار و ناامیدی خواهند شد. 8️⃣هشتگ سازی و ابتذال فرهنگ: نبض جامعه دیروز ما، فرهنگ بود و فرهنگ هم مقوله ای معرفت پایه به شمار می‌رفت. مکانیزم رشد و تعالی اش، کتاب و منبر و دیالوگ و انتقال معرفت و تثبیت عقلانیت بود. نبض جامعه شبکه ای و پلتفرمی امروز، است. افکار عمومی یک پله نازل از فرهنگ است و شاید فرهنگ در موقعیت و ، تعریف نامناسبی نباشد. افکارعمومی هم برخلاف فرهنگ که معرفت پایه بود، است. هشتگ‌ بصورت ویروسی، افکارعمومی را مسموم می‌کنند و با افزایش هیجانات، عقلانیت را کاهش داده و فرهنگ را به و سرگردانی نزدیک‌تر می‌کنند. ✍️علیرضامحمدلو 🆔@journalist_resane
📺نمایش ترومن ⛄️🌴تكنیك استوای سرد، قطب گرم ✍️ژورسان 🔖انسان‌های نخستین برای تأمین غذایشان بسیار اهل سفر بودند و چون مثل انسان امروزی یخچال نداشتند، «آزادی» بیشتری در مسافرت داشتند. آن‌ها در زمستان‌ها، حوالی استوا سکونت می‌کردند و در تابستان به مناطق نزدیك قطب‌ها، مهاجرت می‌کردند 🔸وقتی به استوا می‌روید توقع گرما دارید و وقتی به قطب می‌روید توقع سرما دارید و قاعدتاً کاپشن تن‌تان می‌کنید. حالا تصور كنید همه چیز به هم بریزد و قطب گرم شود و در استوا برف ببارد.دراین حال یک اختلال ذهنی و استرس در مخاطب ایجاد میشود. این روایت، یك شیوه رسانه‌ای كه اصطلاحاً به آن «استوای سرد و قطب گرم» می گویند. 🔹قاعدتاً وقتی که گرانی می‌شود مردم باید اعتراض کنند وقتی که اعتراض می‌کنند باید کف خیابان بیایند وقتی کف خیابان می‌آیند؛ یعنی زدوخورد و هزار مسئله دیگر رخ می‌دهد. این حالت «استوا گرم» و«قطب سرما» است 🖌اما ناگهان رسانه می‌گوید باید محیط را برعکس کنیم، یعنی زمانی که همه چیز آرام است، با یک مسئله ساده مردم را به کف خیابان می‌آورند. برای مثال رسانه‌ها تلاش می‌کند به‌خاطر یک مؤسسه مالی و اعتباری کوچک، همه مردم به کف خیابان بیاورند و آنرا «معضل همگانی»کند. ▫️نتیجه این تکنیک تلاش برای پیوستن به شورش های حداقلی می باشد و فرد احساس می‌کند اگر همراه جمعیت و محیط معکوس سازی شده، همراه نشود یا به عبارتی در استوا کاپشن نپوشد دچار استرس خواهد شد ▪️امروزه آنچه تبدیل به «گزارش رسانه‌ای» می‌شود، نوعی صحنه‌پردازی برای روشن نگه‌داشتن آتش اعتراضات در بستر رسانه است.رسانه از شهرهای مختلف به‌عنوان «استودیوهای اصلی» ساخت کلیپ و فیلم اغتشاشات استفاده می‌کند. و مکرر این بازداشت‌شدگان، از ساکنین همان شهر نبوده و برای اجرای پروژه شان «دوره‌گردی» کرده‌اند. 💠بخش تأسف‌انگیز ماجرا اینجاست که این فیلم‌ها اغلب با نقش‌آفرینی واقعی برخی «جوان‌ها» ساخته می‌شود. در واقع خیلی‌ها نمی‌دانند در حال بازی در یک صحنة ازپیش‌طراحی‌شده هستند. همه چیز برایشان مثل فیلم «نمایش ترومن» به نظر می‌رسد. ستاره این فیلم، نقش مردی را بازی می‌کند که بدون آن که بداند، از همان زمان تولد در یک نمایش تلویزیونی شبیه‌سازی شده زندگی می‌کند. 📌رسانه امروز، بیانگر فیلمی است که در صحنه‌ی نمایش و فیلم‌برداری، جمعیت حداقلی می‌خواهند با کشتارسازی، تظاهرات کوچک، عملیات های ایذایی، استوای گرم و قطب آرام کشورمان را دستخوش تغییر دهند. 🖇نترسید نترسید اینا همه کم هستند! 📻 قسمت: بیست و ششم 🆔@journalist_resane
8_2481.pdf
2.09M
📌به ما پول بدهید و... کاسبی خودتان را تعطیل کنید 🔖درباره ژست اعتصاب .... بعضی بلاگرهای سفارت‌گرد 🖌گزارش خواندنی روزنامه فرهیختگان 🆔@journalist_resan
🔎چرایی شانتاژها و جنگ روانی علیه تیم ملی 🔹از یازده مطلب اخیر صفحه ورزشی رسانه تروریستی سعودی اینترنشنال، ده مطلب پیرامون اغتشاشات است و صرفاً یک مطلب به صحبت‌های جانی پرداخته است.(اینفانتینو از اروپا و تاریخ استعماری ۳۰۰۰ساله اش در کنفرانس مطبوعاتی انتقاد کرده بود) ❔سؤال، چرا این رسانه‌ها اینگونه به ورزش نگاه می‌کنند و در تلاشند تا مردم را علیه تیم ملی یک کشور که آبروی آن کشور است بشورانند؟ ▫️پاسخ، علت چنین رفتاری را باید تفاوت و قهرمانی با کارکردهای این رسانه‌ها دانست. 🔸ورزش‌های ملی مانند فوتبال خصلتی که دارد موجب وحدت جامعه می‌گردد. فقیر و غنی، فارس و غیر فارس، شیعه و سنی هنگامی که به ورزش ملی می‌رسند اختلاف‌ها را کنار می‌گذارند و برای آنها ورزش ملی یک می‌سازد. و این با رویکرد رسانه تجزیه‌طلبی مانند ایران‌اینترنشنال در تضاد است. 🔸اگر ورزش ملی وحدت‌ساز است او قصد دارد که دیگرساز باشد و هر ایرانی به جای عشق و افتخار به تیم ملی کشورش، انگشت اتهام را به سمت دیگری نشانه رود و هم وطنش را بی‌غیرت و یا به صفت قبیحه دیگری معرفی کند. کارکرد دیگر ورزش ملی مانند فوتبال تزریق روحیه نشاط به جامعه است در صورتی که طرف مقابل به دنبال از جامعه است و آنچه می‌تواند نشاط را به جامعه آورد را به طور کلی منتفی می‌داند و با آن در ستیز است. 🔸لذا ما بیشتر از اینکه با یک موضوع ورزشی مواجه باشیم با یک جنگ‌ شناختی از نوع فوتبالی مواجهیم. طرف مقابل تلاش دارد تا هر آنچه مؤلفه‌های ملت‌ساز وجود دارد از پرچم و سرود ملی گرفته تا فوتبال و هر ورزش قهرمانی دیگری را از جامعه ما بزداید. در این جنگ شناختی وظیفه هر ایرانی باغیرتی در گام اول خنثی‌سازی تاکتیک دشمن است. باید تلاش کنیم که فوتبال عامل وحدت‌ساز درون جامعه ما شود نه و تفرقه‌افکن. نکته دوم؛ قبول کنیم همین که در این جنگ شناختی سنگین، این بازیکنان پای به زمین گذاشته‌اند خود شاه مهره‌ای برای باطل کردن جنگ شناختی ابو اره‌ها بوده‌اند. 🔹شروع بازی‌ها قطعاً شروع حاشیه‌ها خواهد بود؛ سرود خواندن یا نخواندن، خوشحالی کردن یا نکردن و... . در این حاشیه‌ها یک انسان وطن‌پرست نباید موضوعات فرعی را بر موضوعات اصلی یعنی مقابله با دشمن اولویت دهد و وارد تقابل با هموطن خود گردد. با اجازه ندهیم در این زمین پر از مین، قربانی جنگ شناختی دشمن شویم. ✍️یعقوب ربیعی 🆔@journalist_resan
اینترنشنال و جام جهانی.pdf
5.95M
📌همکاران شبکه‌های تجزیه‌طلب مثل اینترنشنال برای جام‌جهانی هم نباید به خلیج‌فارس بیایند 🔹گزارش خواندنی فرهیختگان 🆔@journalist_resan
دورغ رسانه های خارجی.pdf
33.51M
🔸دروغ های رسانه های خارجی در 8 ماه اتفاقات ایران 🆔@journalist_resan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻معرفی 4 لیدر اغتشاشات اخیر به سبک نت‌کیلیپس 🔺از هیچ‌کس و صدف بیوتی تا گلشیفته و احسان کرمی 🆔@journalist_resan
💢 سيطره انديشه‌های صهيونيستی، بر رسانه‌های خبری جهان 🔺 را بي‌ترديد بايد شکل مدرنی از امپرياليسم قلمداد کرد که شاکله‌ها و بنيان‌های آن در دهه ۱۹۵۰، به طور مشخص درآلمان غربی و پشت دروازه‌های کمونيسم در خلال جنگ سرد از سوی ايالات متحده بنا شد. نگاهي به روند تاريخی نبرد رسانه‌ای نشان می‌دهد که اهميت اين ابزار و سلاح تبليغاتی برای صهيونيسم در کنترل افکار و شستشوی مغزی مردم جهان چنان مهم و حياتی بود که در کنگره صهيونيسم در سال ۱۹۸۷ ميلادی که به رهبری تئودور هرتزل در شهر بال سوئيس برگزار شد، تصميماتی درباره چگونگی سيطره بر رسانه‌های فراگير به ويژه مطبوعات که در آن زمان قوی‌ترين رسانه به حساب می‌آيد گرفته شد، که به پروتکل رهبران صهيونيسم معروف گشت. 🔺در پروتکل صهيونيسم آمده است: ما هنگامی در تشکيل دولت اسرائيل موفق خواهيم شد که بر ابزارهای تبليغاتی و مطبوعاتی جهان، تسلط داشته باشيم. 💢 شش غول رسانه آمريکا که غول‌های رسانه‌ای ناميده می شوند، همگی زير نفوذ صهيونيسم جهانی فعاليت می‌کنند، که اين غول‌های رسانه‌های عبارتند از: 1️⃣ تايم وارنرAOL 2️⃣ وایاکام 3️⃣ نيوز کورپوريشن 4️⃣ والت ديزنی 5️⃣ برتلزمان 6️⃣ جنرال الکتريک. 🔺يکی از مهمترين ابزارهای تبليغاتی که اين جنبش در خدمت خود درآورد، بود. نفوذ صهيونيسم درعرصه سينما نيز از طريق قابل تأمل است. سينما به عنوان نقش بسزايی در تبليغ و ترويج افکار و عقايد به طور مستقيم و غيرمستقيم دارد. به همين سبب، صهيونيسم بزرگترين کمپانی فيلم‌سازی جهان يعنی هاليوود را در اختيار دارد. 🔺 از همين رو می‌توان برخی از اهداف نفوذ رژيم صهيونيستی در عرصه رسانه‌ها در موارد ذيل خلاصه کرد: ▪️بسط ارزش‌های مادی که امروزه در غرب نيز متبلور شده است ▪️القای ايجاد الگوی جديد برای جهان طبق منش صهيونيسم ▪️القای بی‌تمدن بودن و تروريست بودن مسلمانان ▪️جهانی کردن اسطوره‌ها و خرافات دروغ صهيونيسم؛ ازجمله ▪️نقشه‌های صهيونيسم برای تسلط بر خبرگزاری های جهانی همچنين درباره؛ ➖نفوذ صهيونيسم در صنعت سينماداری نيز همين بس که در انگليس لرد لفونت يهودی به تنهایی ۲۸۰ سالن سينمايی را تحت مالکيت خود دارد. ➖درايالت متحده آمريکا با وجود شبکه‌های راديويی تلويزيونی متعدد، سه شبکه ABC ، CBS ،NBC ازمشهورترين آنها به حساب می‌آيند. ➖و ديگر شبکه‌ها اخبار، گزارش‌های خبری و اقتصادی خود را از اين سه شبکه مي‌گيرند و اين سه شبکه تحت نفوذ صهيونيسم هستند. ➖در آمريکا، شرکت بزرگ انتشاراتي راندوم هاوس که جنت کرف يهودی آن را پايه گذاری کرد و مؤسسه انتشاراتی سايمون اند شوستر که ريچارد سايمون و ماکس شوستر آن را بنا نهادند، تحت سلطه صهيونيست‌ها فعاليت ميکنند. ➖دايره‌المعارف‌ها که امروز به عنوان نبض تپنده کتاب‌ها و مطبوعات عمل ميکنند، نيز نه تنها مصون از تعرض صهيونيست‌ها نبوده‌اند، بلکه مقر مستحکمی برای ترويج ايده‌های آنان شده‌اند. 🔺بنابراین صهيونيسم از زمان شکل‌گيری به عنوان يک جنبش و پس از آن تأسيس رژيم اسرائيل، با سيطره بر رسانه‌های گروهی و وسايل ارتباط جمعی، تلاش دارد افکار جهانيان را به تسخير خود درآورد. 🆔@journalist_resan
💢 استراتژی «وِزوِز»؛ تمثیلی از وضعیت این روزها ✍️ حمید احتشام 🔸نوعی استراتژی جنگی با نام (تهاجم مگسی) وجود دارد که می‌توان آن را هم نامید. 🔸برای درک بهتر این ، خود را در یک میهمانی باشکوه همراه با حضور دوستان و آشنایان‌ تصور کنید! پذیرایی و نوشیدنی‌های باب میل‌تان روی میز است و در حالی که بر کاناپه تکیه زده‌اید و مشغول گفتگوی گرمی با دوستان خود هستید. 🔸ناگهان بر روی گونه شما می‌نشیند. شما با یک حرکتِ دست آن را پَر می‌دهید. مگسِ نگون‌بخت وزوزکنان چرخی در فضای مهمانی می‌زند و این‌بار بر پیشانی فرد مقابل‌تان فرود می‌آید. او نیز حرکت دستِ شما را تکرار می‌کند و مگس، وزوزکنان برخاسته و این‌بار بر روی قندِ در قندان جا خشک می‌کند و یکی از مهمانان در حالی که به قندان اشاره می‌کند با حالت انزجار می‌گوید: «مگس مگس»! 🔸مگس نگون‌بخت کم‌کم حواس‌ها را به خود جلب کرده است، یکی پیشنهاد باز کردن پنجره را می‌دهد؛ در حالی که دیگری به دنبال مگس‌کش می‌گردد، سومی بر گرفتن مگس با دستان خالی تمرکز کرده است. 🔸صاحب‌خانه پیشنهاد استفاده از اسپری ضد مگس را طرح می‌کند، اما به محض اقدام، یکی از مهمانان با عذر حساسیت نسبت به بوی آن، منصرفش می‌کند. بالاخره مگس‌کُش پیدا می‌شود، اما مگس بی‌چاره که متوجه اوضاع شده است، یکسره و وزوزکنان در حال چرخیدن است و از نشستن ممانعت می‌ورزد. 🔸همگان منتظرند تا خستگی بر او چیره شود که همین اتفاق می‌افتد. به محض نشستن مگس، مگس‌کُش منجنیق‌وار شلیک می‌شود، اما نشانه‌گیری دقیق نیست؛ مگس که می‌پرد هیچ، چای داغِ استکانِ روی میز در اثر برخوردِ منجنیق، کُپ می‌شود و پای مهماندار جوان را کمی می‌سوزاند... 🔸اکنون چند ساعتی است که شکوه مهمانی، تحت تأثیر یک مگس قرار گرفته است، از آن گفتگوهای دلنشین و نوشیدنی‌های گوارا خبری نیست. گرچه مگسی بیش نیست، اما امان مهمانان را بریده است. توجه‌ها را به خودش جلب کرده است. اجازه شکل‌گیری مهمانی را نمی‌دهد. 🔸وضعیت امروز جامعه ما، وضعیت همین مگس است. استراتژی مگسی با همین شیوه، در حال جلب توجه است. گرچه ریز و ناتوان است، اما فضای مهمانی را تحت تأثیر قرار داده است. مگس داستان ما با عملیات‌های بسیار کوچک ولو یک نفره، اما خود را زنده نگه داشته، تا فضا را تسخیر کند. هدف او تعطیلی مهمانی یا تلخ‌کردن کام مهمانان است. ✅ مگس ناتوان و زبون است، اما را جدی باید گرفت. 🆔@journalist_resan
🔰ابعاد جنگ هیبریدی 🔺برای شناسایی بهتر ابعاد جنگ هیبریدی به توضیح اجمالی و کلی در مورد هر یک از مولفه‌های آن می‌پردازیم. 🔹هر یک از این جنگ‌ها خود ابزارها و شیوه‌های متنوعی را در خود جای داده که به مرور زمان و گسترش عرصه ارتباطات، توسعه یافته‌اند. 1️⃣ به کارگیری یک استراتژی اقتصادی از سوی کشور متخاصم با هدف تضعیف اقتصاد کشور مقابل ذیل عنوان کلی جنگ اقتصادی تعریف می‌شود که بارزترین روش‌های آن محاصره اقتصادی و تحریم است. هدف جنگ اقتصادی تسخیر یا کنترل منابع حیاتی اقتصادی رقیب است. 2️⃣ نبرد مجازی یا جنگ سایبری به نوعی از نبرد اطلاق می‌شود که دو طرف در آن از شبکه‌های رایانه‌ای به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در فضای مجازی جاری می‌کنند. هدف از این نوع جنگ تخریب سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی است. این نبرد حرکتی در جهت تغییر موازنه اطلاعات و دانش به نفع طرف دیگر است. 3️⃣ جنگ اطلاعاتی مجموعه‌ای از فنون شامل گردآوری، انتقال، حفاظت، جلوگیری از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات را در بر می‌گیرد که به وسیلۀ آن یکی از دو طرف درگیر به مزیت چشمگیر در عرصه دسترسی به اطلاعات دست یافته و آن را حفظ می‌کند. 4️⃣ جنگ نامنظم و چریکی اصطلاحی کلی است که برای تشریح عملیات نظامی در منطقه تحت کنترل دشمن و با استفاده از منابع و ساکنان بومی به کار می‌رود و از سوی منابع خارجی پشتیبانی و هدایت می‌شود. 5️⃣ نیروهای ویژه گروهی از نیروهای مسلح هستند که آموزش‌های سختی می‌بینند و در عملیات‌ با ریسک بالا شرکت می‌کنند. عملیات مخفیانه، جنگ‌های نامتعارف، عملیات جاسوسی، بازداشت یا کشتن افراد مهم و ... از طریق نیروهای ویژه و حرفه‌ای در کشور هدف انجام می‌شود. 6️⃣ حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی هم از دیگر ابزارهایی است که در جنگ‌های هیبریدی با موج‌سواری روی نارضایتی‌های داخلی و حمایت از آن با هدف تضعیف اقتدار و اضمحلال نیروی طرف مقابل به کارگرفته می‌شود. 7️⃣ جنگ با نیروهای کلاسیک نظامی هم بخشی از جنگ هیبریدی است. جنگ نظامی نه تنها در نقطه مقابل جنگ هیبریدی قرار ندارد، بلکه بخشی از آن محسوب می‌شود، به این معنی که ممکن است همزمان از نیروهای کلاسیک نظامی برای پوشش بخشی از ابعاد چند وجهی جنگ ترکیبی به ویژه در حوزه سخت آن استفاده شود. 8️⃣ دیپلماسی به عنوان مکانیسمی برای اعمال قدرت نرم در عرصه عمل بخشی دیگر از جنگ هیبریدی است. دیپلماسی یعنی توانایی حضور در جوامع خارجی و اثرگذاری بر اذهان مردم از طریق بهره‌مندی از روش‌های ارتباط جمعی به گونه‌ای که دولت‌ها و ملت‌های دیگر تمایل مثبتی نسبت به کشور به کاربرنده دیپلماسی عمومی در ذهن خود احساس کنند و رفتار خود را بر این اساس سمت و سو دهند. | | 🆔@journalist_resan
🗑فاتحان سطل زباله 🦜تکنیک طوطی فحاش ✍️ژورسان 🏡لینکولنشایر بزرگترین باغ پرندگان در بریتانیاست و در این باغ‌وحش بیش از 100 گونه طوطی نگهداری می‌شود. درآگوست 2020، 5 طوطی آفریقایی خاکستری به این باغ‌وحش آوده شده و از آن زمان تا کنون این طوطی‌ها به بازدیدکنندگان فحاشی می‌کنند. 🎋این طوطی‌‌ها در زمان قرنطینه در کنار هم بودند و این موضوع به گفته مدیر این باغ‌وحش «با هر فحشی که این طوطی‌ها می‌دهند بازدیدکنندگان می‌خندند و همین امر طوطی‌ها را با فحاشی بیشتر باز می‌دارد.» 🏰برای برخی از بازدیدکنندگان فحاشی این طوطی‌ها نوعی سرگرمی بود ولی به دلیل نگرانی درباره کودکانی که به این باغ‌وحش می‌آیند طوطی‌ها از انظار عمومی دور کرده و آنها در قفس دیگری قرار دادند، به این امید که هر طوطی سروصداهای اطراف خود را یاد گرفته و دست از فحاشی بردارد. 🦜این طوطی‌ها پس از قرنطینه مجدد، بار دیگر در معرض دید عموم قرار گرفتند ولی به گفته مدیر باغ وحش پس از 20 دقیقه مجددا به فحاشی پرداختند. لذا تصمیم گرفتیم هر طوطی را به تنهایی درون یک قفس بگذاریم. 🍹شبکه های اجتماعی، حکم «اجتماعات مجازی» را دارد که در قفس آن با فالوو کردن، افراد ناخوداگاه متاثر می شوند. هنگامه گفت و گو با قاتل یکی از مدافعین کشور، قاتل می گوید «اگر به عقب بر می گشتم دیگر اینترنشنال را دنبال نمی کردم». این مسئله بیانگر تاثیر از «همنشینی مجازی و حضوری» با اشخاص چه در قالب «کافی شاپ» و چه در قالب «لایو» است. 🔺رویکرد و داستان گویی طوطیان فحاش خیلی عجیب است. برای یکی از قدرتمندترین زنان جهان ملکه انگلیس یک هفته قصه می گویند یا برای ترور نخست وزیر اسبق ژاپن فقط ۱ روز «نقل و نبات رسانه ای» پخش می کنند اما چند تا بچه تروریست و فاتحان سطل زباله را ۶۰ روز تیتر خبری می کنند. 🌋این روایت بیانگر تکنیک طوطیان فحاش است که با استفاده از «هم نشینی های مجازی» از طریق ایچاد کمپین، دسترسی محتوا، تولید و انتشار حداکثری یک گفتمان و اتمسفر هتک حرمت و ناسزاگویی را ایجاد می کند و جهت «تخلیه اتشفشان روانی مردم»، انها را به فحاشی وادار می کند. 📌خارج نشینان در اخرین «گام های اغتشاشات اخیر» اینگونه طراحی کرده اند که اگر نمیتونی «تغییر رفتار» را در حاکمیت به وجود بیاوری، حرمت او را بشکن و توده های مردمی را با فحاشی به او، همراه خود کن.شکستن قداست یک گام رو به جلوست 📻 قسمت: بیست و هفتم 🆔@journalist_resan