eitaa logo
کانال شماره ۱ تحلیلی راهبردی ج.رزما 🆔️@J.RAZMAA                             
1.7هزار دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
289 فایل
کلام مولا علی علیه‌السلام در نهج البلاغه؛ ...و لا يَحمِلُ هذا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ و الصَّبرِ و العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقِّ.. این عَلَم را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اینکه اهل بصیرت و صبر و عالِمِ به موضع حق باشد،
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Tanha110
هوالحبیب انحراف و بدعتی بی شاخ و دم؛ تاکید بر این موضوع؛ آنهائیکه با آداب غیر اسلامی و با رقص و آواز و بدون غسل و کفن و تلقین، اموات خود را دفن میکنند ، الزاما غیر مسلمان هستند ، اموات انها نیابد در قبرستان مسلمانان دفن شود، چون منکر ضروریات دین هستند بنابراین کافر محسوب می شوند و... ، در این مقطع اساسا ضروری نیست ، زیرا در این فضای احساسی که معمولا فتنه گران و ملحدین مدیریت رفتار و گفتار بعضی از خانواده های تروریست های کشته شده و حتی خانواده بعضی از کشته های بی گناه در این فتنه را در اختیار دارند، قضاوت کردن این خانواده ها به هیچ وجه جایز و به مصلحت نیست. لذا از همه عزیزان میخواهم ، این خانواده‌ها را فعلا قضاوت نکنند. اما این یادداشت را درپاسخ به شبهه فتنه گران مریضی مثل رشیدی پور تقدیم می کنم ، که در حال فلسفه بافی و توجیه اینگونه حرکات پر از مفسده هستند: ۱- برگذاری چنین مراسمی بالاترین ظلم به خود متوفا است . زیرا همه کسانیکه به هر دلیلی و در هر شرایطی جان به جان آفرین تسلیم می کنند ، شاید بیشتر از دوران حیات خود ، به رحمت و بخشش خدای متعال نیازمند هستند . به غسل و کفن و پاکیزگی و تلقین نیاز مندند. . ۲- اینکه عده ای معلوم الحال و اتفاقا بد نام و دنباله های همان اغتشاشگران ، بیایند از فرصت مراسم دفن این عزیزان استفاده نموده و به عقده گشایی و کینه ورزی عليه ارزش های ایرانی و اسلامی و معمول جامعه بپردازید، بالاترین ظلم به فرد متوفا و در مرحله بعدی به خانوادة متوفا است . ۳- این حرکاتی و این شیوه دفن که این روزها به هنگام دفن بعضی ها می ببنیم جدید نیست .. از سالهای قبل و در همین کشورما ، کم و بیش در مراسم‌ بعضی از اهالی سینما و تئاتر و ... که بصورت طبیعی فوت می کردند ، هم وجود داشت . معمولا جمعی از اهالی سینما و تئاتر با ارایش های گران قیمت و با مد روز و لباس های بسیار فاخر و ... مجالس تشیع و تدفین رفقای خود را با رفتارهای زشت و اواز خوانی به مجلس لهو و لعب و تفاخر و ... تبدیل میکردند. ۴- اوج فضاحت انجاست که عده ای منحرف و سو استفاده کننده بیابند و این حرکات انحرافی و احساسی به هنگام دفن میت را به رقص و رجز خوانی حماسی و اوج غم و اندوه خانواده های داغدار تعبیر کنند، واقعیت این است ؛ انچه که بصورت عمومی در این برنامه ها قابل مشاهده است ، فقط رقص و آواز نیست ، بی حجابی مفرط ، حرکات زشت اخلاقی ، اختلال مرد و زن ، حضور دختران و زنان با آرایش های غلیظ چند میلیونی، برهنگی ، استفاده از مد روز و لباس های چند ده میلیونی ، گل آرایی چند صد میلیونی محل برگذاری مراسم و... است. هیچ یک از این رفتارها نه تنها به معنای وجود غم و اندوه در گردانندگان این مراسمات نیست ، بلکه سلامت روحی و روانی بانیان برگذاری چنین مراسمی را هم زیر سوال می برد. فعلا انچه که به ان امید داریم ، پدیده زمان و... علیرضا تنهای کیسمی ۲ اسفند ۱۴۰۴ https://eitaa.com/alirezatanha110