eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.4هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
725 ویدیو
205 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ در پروتکل دوازدهم از «پروتکل‌های زعمای صهیون» بر تأثیر کتاب و حیطه‌ی نشر و ضرورت کنترل آن توسط کانون‌های پنهان صهیونیستی تأكید شده است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 یک کتاب به عظمت یک نبرد! (4) ✡️ فرانکلین، انجمن ایران و آمریکا و دیگران (قسمت اول) 1️⃣ در پروتکل دوازدهم از متن «پروتکل‌های زعمای صهیون» درباره‌ی تأثیر کتاب و حیطه نشر، همچنین کنترل آن توسط آمده است: ✍️ «هركسی در عرصه‌ی چاپ و نشر أعم از ناشرين، صاحبان كتاب‌خانه‌ها و دست‌اندركاران حرفه‌ی چاپ، بخواهد در اين زمينه فعاليت كند، بايد دارای مجوز باشد. چنانچه مرتكب اشتباه يا لغزشی گرديد، بدون هيچ‌گونه ترديدی جواز او را باطل خواهيم كرد و بدين‌سان ابزار فرهنگ عمومی به‌عنوان وسیله‌ای آموزشی، در دست قدرت ما قرار می‌گيرد و ديگر ملت‌ها در راه‌های مارپيچ و جهت‌گيری‌های گوناگون سرگردان نمی‌شوند». 2️⃣ یکی از رؤسای کادرهای عملیات سرّی به نام «لی ویلیامز» در مصاحبه‌ای که در ژوئن 1996 با واشینگتن پست انجام داد، درباره‌ی این سازمان در آغاز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای و نشر و ترویج آراء و افکار اومانیستی و سکولاریستی گفت: ✍️ «کتاب با دیگر رسانه‌های تبلیغاتی متفاوت است. عمدتاً به این علت که یک کتاب، تنها قادر است به‌طور چشم‌گیری نگرش و کنش خواننده را تغییر دهد که قابل قیاس با تأثیر رسانه‌‌ی دیگری نیست. از آنجاست که کتاب، مهم‌ترین سلاح تبلیغات استراتژیک می‌شود». 3️⃣ طبق اظهارات لی ویلیامز طرح سرّی مربوط به چاپ و نشر کتاب توسط سازمان CIA و دیگر با چنین اهدافی به اجرا درآمد. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/to9nU5 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡️ گزارش نهایی کمیته چرچ از قول رئیس ستاد عملیات مخفی سازمان CIA پارامترهای حمایت و هدایت چاپ و نشر کتاب را یک به یک برای این سازمان مشخص کرده است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 یک کتاب به عظمت یک نبرد! (5) ✡️ فرانکلین، انجمن ایران و آمریکا و دیگران (قسمت اول) 1️⃣ رئیس ستاد عملیات مخفی در گزارش نهایی (Church Committee) که در سال 1976 (1355 شمسی) انتشار یافت، در این‌باره نوشت: ✍️ «با کمک مالی مخفیانه به مؤسسات انتشاراتی و یا کتاب‌فروشی‌های خارجی، القای چاپ کتاب‌ها و یا توزیع آنها در خارج، بدون فاش ساختن هرنوع نقش ایالات متحده در آن، باعث انتشار کتاب‌هایی شوند که نباید به‌وسیله‌ی هر نوع ارتباط آشکار دولت ایالات متحده، ملوّث گردند. به‌ویژه اگر موقعیت نویسنده حساس باشد». 2️⃣ گزارش نهایی «کمیته چرچ» از قول رئیس ستاد عملیات مخفی سازمان CIA پارامترهای حمایت و هدایت چاپ و نشر کتاب را یک به یک این‌گونه توضیح می‌دهد: 🔸1- بدون توجه به مسائل مالی، به‌منظور بهره‌برداری عملیاتی و نظامی محرک انتشار کتاب گردند. 🔸2- دایر نمودن و کمک مالی به سازمان‌های ملی بومی و یا بین‌المللی به‌منظور انتشار کتاب و یا توزیع و پخش آن. 🔸3- تحریک برای نوشتن کتاب‌هایی که توسط نویسندگان ناشناس خارجی، افکار ما را تبلیغ می‌کنند به‌وسیله‌ی کمک مالی مستقیم به نویسنده در صورتی که تماس مخفی، امکان‌پذیر و عملی باشد و یا به‌طور مستقیم از طریق مباشران تألیف و یا ناشران… 🔹 ادامه دارد... 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/to9nU5 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
📚 کتاب: یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ✍ نویسنده:‌ ورنر سومبارت 📝 مترجم:‌ رحیم قاسمیان 📖 ناشر: انتشارات ساقی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مهاجرت فرآیندی انتخابی بود که طی آن یهودیان ناگزیر شدند تا غرایز نهفته خود را زنده کنند و از طریق زندگی در شهر که عمدتاً متکی بر تجارت بود، ادامه‌ی حیات دهند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (1) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1⃣ طی قرون متمادی، ، چه براساس انتخاب و چه براساس تطبیق، قومی مهاجر و بیابان‌نشین بوده است. 2⃣ نوعی فرآیند انتخابی بود که طی آن بهترین عناصر یهودی که هیچ‌وقت موافق زندگی جاافتاده‌ی مبتنی بر کشاورزی نبودند، ناگزیر شدند تا غرایز نهفته‌ی بیابان‌نشینی خود را زنده کنند و از طریق زندگی در که به‌طور عمده متکی بر بود، ادامه‌ی حیات دهند. 3⃣ ما هرگز نمی‌بینیم که یهودیان مهاجر، مراکز یا شهرهای کشاورزی یا نظایر آن برپا کرده باشند. در عوض چه می‌بینیم؟ می‌بینیم که یهودیان در اقصا نقاط جهان و ترجیحاً در شهرهای بزرگ پراکنده شده و به تجارت پرداختند. 4⃣ رفته رفته فلسطین مرکزیت خود را از دست داد و یهودیان در نقاط مختلف جهان پراکنده شدند. کمتر جایی را می‌شد پیدا کرد که یهودی نداشت و در بعضی نقاط تعداد یهودیان بر غیریهودیان می‌چربید. در اواخر قرون وسطا، اسپانیا و پرتغال از یک‌سو و روسیه و لهستان از سوی دیگر،‌ دو کانون بزرگ حضور یهودیان، سوای خاورمیانه، به حساب می‌آمدند. 5⃣ و در سراسر جهان پراکنده شدند. روند مهاجرت از روسیه و لهستان روندی پایدار بود تا این‌که در اواخر سده نوزدهم موج عظیم مهاجرت یهودیان شرق اروپا به آمریکا آغاز شد. مأوای جدید یهودیان شده بود. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/tuZ7vE ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ یهودیان قرن‌های متمادی نه کشاورز بودند و نه صنعتگر و نه چیزی اختراع کردند، اما متفکر بودند و کار ذهنی می‌کردند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (2) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1⃣ یهودیان از جایی به جای دیگر می‌رفتند. این مهاجرت پایان‌ناپذیر، در افسانه‌ی «یهودی سرگردان» تجلّی یافته است. آنها سپس به کوچ کردند و در آنجا با اقوامی آشنا شدند که در ایامی که یهودیان از واحه‌ای به واحه‌ی دیگر می‌رفتند، در سرزمین خود ساکن شده، زمین را شخم زده بودند! 2⃣ سابقه‌ی تاریخی غالب خانواده‌های اروپایی، به اجداد کشاورز، آهنگر یا ریسنده‌ی آنها می‌رسد. اما در مورد یهودیان چنین نیست. آنها قرن‌های متمادی نه کشاورز بودند و نه صنعتگر و نه چیزی اختراع کردند، اما متفکر بودند و کار ذهنی می‌کردند. 3⃣ یهودیان خود را به سادگی با محیط وفق می‌دهند و از تحرک بیم ندارند. ‌بیابان‌نشین‌ها می‌دانستند که اگر بخواهند در مبارزه برای تنازع بقا ادامه‌ی حیات بدهند باید تطبیق‌پذیر و پر تحرک باشند، اما کشاورزان جاافتاده‌ی شمالی با این ویژگی‌ها آشنایی نداشتند. 4⃣ در مورد یهودیان، هزارساله این خصلت بیابان‌نشینی را در آنها تقویت کرد. در تمام این ایام تصویر پیش چشم ایشان بود، هدف و مقصدی بود که باید به آن می‌رسیدند و پایگاهی که باید به آن دست می‌یافتند. مانند مسافری که از سفر لذت نمی‌برد و فقط در فکر رسیدن به مقصد است. فقط هدف است که ارزش دارد. 5⃣ تأکیدی که بر هدف و نتیجه‌گیری گذاشته شد، این اثر را داشت که فکر استفاده از برای را مطرح کرد و به تدریج پول به هسته‌ی اصلی شبکه‌ی بدل شد. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/tuZ7vE ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ کاریکاتور آلمانی از نفوذ روچیلدها در سراسر جهان! یهودیان سلطان پول و از خلال آن، سلطان جهان شدند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (3) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1⃣ از دل بیابان‌های بی پایان و از دل فعالیت‌های شبانی، شیوه‌ی متفاوتی از زندگی برمی‌خیزد، که مبتنی بر است. 2⃣ در بیابان، محدودیت‌های فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد. تعداد گلّه ظرف چند سال چندین برابر می‌شود، اما البته به همان سرعت هم در اثر گرسنگی، کم آبی یا بیماری از بین می‌روند. بنابراین در شبان‌ها اندیشه‌ی و ریشه می‌گیرد و مفهوم به واقعیت می‌پیوندد. 3⃣ از همین رو است که بیابان‌نشین را می‌توان موجِد سرمایه‌داری نامید. و از آنجا است که رابطه‌ی و بهتر روشن می‌شود. 4⃣ اما فقط بیابان و بیابان‌گردی نبود که بر شخصیت یهودیان اثر نهاد. عوامل دیگری هم بود که شاید به آن اندازه تأثیر نداشت، اما مکمل آن به حساب می‌آمد. 5⃣ عامل اول بود که یهودیان به آن سخت علاقه داشتند. پول بر سرشت آنها اثری جاودانی بر جای گذاشت. چون دو عاملی که روحیه‌ی یهودیان را شکل می‌دهد، در پول به هم می‌رسند: و . 6⃣ توجه دائمی به پول سبب شد تا توجه یهودیان از یک نگاه کیفی و طبیعی به زندگی، به یک دیدگاه کمّی و انتزاعی تغییر کند. یهودیان تمام اسرار نهفته در پول و ویژگی‌های آن را درک کرده بودند و با قدرت‌های اسرارآمیز آن آشنایی داشتند. 7⃣ یهودیان و از خلال آن، شدند. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/tuZ7vE ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ یهودیان که پایگاه اجتماعی نداشتند، به مدد استفاده‌ی ماهرانه از پول قرض دادن، توانستند فئودال‌های قدرتمند زمانه را تحت کنترل خود درآورند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter