eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
23.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
630 ویدیو
198 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 فقط دریافت پیام: 👉 @adminmfeb 💥 برای درخواست تبادل اول بنر بفرستید. 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٣) 🎬 مؤسسان حقیقی سینمای سفارشی! 1⃣ دولت‌هایی که نقش فعالی در تولید و نظارت بر سینما داشتند، «کمیتهٔ اطلاعات عمومی» در آمریکا، «دفتر جنگ» در بریتانیا و «خدمات سینمایی و حماسی ارتش» در فرانسه، به طرق مختلف بر ساخت فیلم‌ها نظارت می‌کردند؛ آن‌ها فیلم‌های آموزشی، نظامی و پزشکی می‌ساختند و سفارش ساخت فیلم‌های تبلیغاتی برای عامهٔ مردم را می‌دادند. 2⃣ دولت ایالات متحده ۶ مقولهٔ محوری به فیلم‌های ابلاغ کرد که هم با اهداف اطلاعات جنگی هم‌خوانی داشتند و هم ارزش‌های سنّتی سرگرم‌کنندگی فیلم‌ها را حفظ می‌کردند. 3⃣ لوییس جیکوب، از مسئولین کمیتهٔ امور جنگی هالیوود، این شش پیشنهاد را به این شرح فهرست نمود: 🔸۱. مسائل جنگ: برای چه می‌جنگیم؟ شیوهٔ زندگی آمریکایی 🔸۲. خصلت‌های دشمن: ایدئولوژی‌اش، اهداف و شیوه‌هایش 🔸۳. : از جمله متحدان ما در جنگ 🔸۴. جبههٔ تولید: تدارک مصالح ضروری برای پیروزی در جنگ 🔸۵. جبههٔ داخلی: تعهدات مردمی 🔸۶. توان نیروهای درگیر در جنگ: نیروهای مسلح ما، متحدان ما و رابطین ما 4⃣ دیوید‌ ای. کوک «David A. Cook» در جلد اول کتاب «تاریخ سینمای جهان» در این‌باره می‌نویسد: 5⃣👈 هالیوود بلافاصله با تولید یک مشت اراجیف ابلهانه و ملودرام‌های اغراق‌شده‌ی میهن‌پرستانه از میادین جنگ و جبهه‌های داخلی، به این خواسته‌ها پاسخ گفت؛ فیلم‌هایی که در واقع ذات را چنان شکوه می‌بخشیدند که در تاریخ بشریت سابقه نداشت! و به شورشی جهانی می‌مانستند. فیلم‌هایی همچون «درود بر دلیری»، «زندگی در خطر»، «فرمانده‌ی ابرها»، «پیش به‌سوی سواحل تریپولی»، «ما متحدیم»، «لعنت بر هیتلر»، «بلوندی پیروز است» و… ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (۴) 🎬 فرصتی طلایی برای قوم مظلوم یهود!! 1⃣ این جنگ فرصتی بود تا جماعتِ مهاجر، به‌عنوان میهن‌پرستان دلسوز آمریکا، جایگاهشان را در جامعهٔ آمریکایی تثبیت کنند و از حالت بیگانگی و غریبگی برای همیشه خارج شوند. وقتش رسیده بود با قوام دادن به جامعهٔ یهودی در آمریکا، دِین خود را به بنیان‌گذاران یهودی خود ادا کند. 2⃣ باز هم هالیوود به کمک آمدند و با انواع و اقسام فیلم‌ها سعی کردند، این‌گونه وانمود کنند که اساساً جنگ جهانی دوم برای مقابله با و قتل و غارت آن‌هاست! 3⃣ خیلِ فیلم‌هایی که در رابطه با جنگ جهانی دوم توسط استودیوهای مختلف ساخته شد، این شبهه را در جامعهٔ آمریکا به‌وجود آورد که اصلاً همین فیلم‌ها باعث پیروزی ارتش آمریکا در جنگ گردید! 4⃣ از همین‌رو، در پایان جنگ، (از صاحبان کمپانی معروف ) یکی از افرادی بود که مدال افتخار دریافت کرد. در متن نوشته‌ای که برای آن مدال افتخار خوانده شد، چنین آمده بود: 5⃣👈 «آقای وارنر، به‌خاطر تجربیات شما در‌زمینه‌ی تولیدات سینمایی و فیلم‌های میهن‌پرستانهٔ متعددی که به جامعهٔ آمریکا ارائه کردید، این مدال افتخار را به شما تقدیم می‌کنیم؛ چراکه آثار شما باعث بسط روح میهن‌پرستی در میان سربازان و ارتش آمریکا طی روزهای سخت جنگ شد…» ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز یکشنبه 🌞 ١۰ فروردین ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ۴ شعبان ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ٢٩ مارس ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ۴ نیسان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری 1⃣🌺 میلاد حضرت عباس (ع) و روز جانباز ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (۵) 1⃣ تا به حال به این فکر کردید که چرا غرب فقط در فیلم‌های تخیّلی مارول و دی سی قهرمانانی دارد که حاضرند گمنامانه جانشان را برای دیگران فدا کنند؟! جواب ساده است… چون همچین قهرمانانی در دنیای واقعی ندارد! چون ماهیت نفی غیب و معاد می‌کند، در نتیجه قهرمانی که به‌خاطر ارزشی "بالاتر از این دنیا" از خود بگذرد، از دل این تمدن بیرون نمی‌آید! 2⃣ مطمئن باشید اگر انگلیس و آمریکا اسطوره‌هایی چون ژنرال را داشتند تاکنون ده‌ها فیلم و سریال از آن‌ها ساخته بودند تا برای ملتشان "قهرمان واقعی" معرفی کنند. نه قهرمان‌های تخیّلی چون جیمز باند و سوپرمن و…! 3⃣ بارها متفکران و اندیشمندان نظامی غربی اذعان کرده‌اند که در حسرتِ داشتنِ ژنرال‌های شجاع و از خودگذشته‌ای چون هستند. بارها اذعان کرده‌اند که نمی‌توانند منطق نظامیِ افرادی چون را بفهمند. نمی‌توانند چون از ریشه بینش‌هایشان نسبت به جهان، انسان و غیب مشکل دارد. ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (۶) 1⃣ با این اوصاف دو راه وجود دارد که غربی‌ها از این چالش بیرون بیایند: 🔸١) سوءاستفاده از احساسات ناسیونالیستی و میهن‌پرستانه مردم برای جلو بردن اغراض سلطه‌طلبانه خود، 🔸٢) استفاده از ظرفیت و ایجاد انگیزه برای جوانان و نوجوانان برای پیوستن به ارتش با الگوسازی از قهرمانان خیالی فیلم‌ها و بازی‌ها. 2⃣ شاید برایتان جالب باشد که طبق آمار خبرگزاری‌های آمریکایی، از زمان عرضه‌ی مجموعه‌بازی‌های (از سال ٢٠٠٣) تاکنون، درصد ورود جوانان آمریکایی به ارتش این کشور به‌مرور رشد چشمگیری داشته است! بیش از ٩٠درصد سربازان آمریکایی بازی‌های اکشنی چون ندای وظیفه (Call of Duty) و (battlefield) را حداقل یک بار تجربه کرده‌اند! 3⃣ چه‌کسی می‌تواند بازی محبوب کالاف را بازی کند و شیفتهٔ کاپتان پرایس انگلیسی و سیگار کوبایی‌اش نشود؟! طبیعی است بهترین راه ایجاد گرایش به ارتش برای مملکتی که بیش از ١۶۴میلیون از مردمش درگیر و بیش از ٢۵٠میلیون از آن‌ها درگیر و فیلم هستند، استفاده از پتانسیل رسانه و صنعت سرگرمی است. ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٧) 1⃣ اکثر مردم جهان به‌خصوص مردم اروپا و آمریکا، مقصّر اصلی را آلمان می‌دانند. آلمانی که ضدقهرمانِ ثابتِ اکثر فیلم‌های ساخته‌شده‌ی در موضوع جنگ جهانی است. پر واضح است که این بینش، تحت تأثیر بمباران تبلیغاتی هالیوود و هم‌دستانش از طریق سرمایه‌گذاری روی کلیشهٔ جنگ جهانی ایجاد شده است. 2⃣ شما را ارجاع می‌دهم به فیلم "حرامزاده‌های لعنتی" تارانتینو. به‌قدری از آلمانی‌جماعت در این فیلم متنفّر می‌شوید که تمام جنایات آمریکا و انگلیس در طول تاریخ بشریت را از یاد می‌برید! حتی اگر با آن‌ها خورده‌شیشه هم داشته باشید باز هم می‌گویید: خدا پدرشان را بیامرزد که شرّ این "حرامزاده‌های لعنتی" را از سرمان کم کردند!!! 3⃣ در فیلم ١٩١٧ هم به‌طور کاریکاتوری سربازان آلمانی منفور و پَست جلوه داده می‌شوند. در دو جای فیلم به سربازان آلمانی اعتماد می‌شود و هر بار نتیجهٔ این اعتماد چیزی جز نارو زدن و خیانت نیست!! 🔸اولین‌جا وقتی است که بلیک و اسکوفیلد خلبان آلمانی را نجات می‌دهند. تنها ثانیه‌هایی بعد از نجات خلبان آلمانی، وی با چاقو به بلیک حمله می‌کند و جواب محبتش را می‌دهد! 🔸دومین‌جا وقتی است که اسکوفیلد در شهر اکوست با سرباز جوان آلمانی به‌طور اتفاقی روبه‌رو می‌شود. او به آلمانی اعتماد می‌کند و دستش را از روی دهانش برمی‌دارد، اما دشمنان انگلیس باید پست‌تر از این‌ها به تصویر کشیده شوند!! ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٨) 1⃣ به‌ندرت می‌شود اسم آلمانی‌ها در فیلم بیاید و از لفظ برایشان استفاده نشود! فیلم به‌قدری مخاطب را نسبت به آلمانی‌جماعت متنفر می‌کند که مخاطب به‌طور ناخودآگاه تمام جنایات و جنگ‌های شروع شده توسط انگلیس و آمریکا را توجیه‌شده می‌بیند. 2⃣ سیاست توجیه جنگ‌های جبههٔ استکبار، سیاستی است که سال‌ها است از استراتژی‌های کلان امپراطوری رسانه‌ای غرب و به‌شمار می‌رود. سیاستی که به‌راحتی می‌توان ردّ پایش را درفیلم‌ها و بازی‌های شاخصی مثل: جنگ جهانی زد، آدمکش آمریکایی، آرگو، المپیوس سقوط کرده، سیصد، منطقه سبز، غیر قابل تصور، اکولایزر، تک‌تیرانداز آمریکایی، ندای وظیفه، میدان نبرد، اسپلینتر سل: بلک لیست، سام ماجراجو، رزیدنت اویل، مدال افتخار، نور درحال مرگ و بسیاری از تولیدات رسانه‌ای دیگر مشاهده کرد. 3⃣ در تصویر فوق که در سال ٢٠١۴ توسط منتشر شده، مشاهده کنید که کدام کشور حرامزاده‌تر است! نکتهٔ جالب این است که آمار حرامزاده‌های انگلیس از حرامزاده‌های آلمان بیشتر است! ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
IMG_20200329_200516_591.jpg
149.3K
تصویر باکیفیت‌تر
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز دوشنبه 🌞 ١١ فروردین ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ۵ شعبان ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ٣٠ مارس ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ۵ نیسان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری 1⃣🌺 میلاد امام سجاد علیه‌السلام (٣۶ق) 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ در فلسطین اشغالی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ شعری با مضامین صریح یهودی، قهرمان داستان را در اوج ناامیدی، متحوّل می‌کند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٩) 1⃣ اسکوفیلد (قهرمان فیلم) که ملتهب‌ترین ساعات عمرش را گذرانده و برای چندمین بار از مرگ حتمی نجات پیدا کرده، بالاخره صبرش تمام می‌شود و از شدّت مصائبی که این چند ساعت بر سرش ریخته، بغضش می‌ترکد و گریه می‌کند. او طاقتش طاق شده و بریده است… 2⃣ مهم‌ترین سکانس فیلم به تصویر کشیده می‌شود و در همین برزخ ناامیدی، صدای خوشی توجه اسکوفیلد را جلب می‌کند. او این صدای خوش‌لحن را که بار دیگر بارقه امید را در دل او زنده می‌کند، دنبال می‌کند و به جمع سربازانی که همگی در زیر سایه درختان جنگل، نشسته و به سرود زیبای خواننده‌اش گوش می‌کنند، اضافه می‌شود. او با اعماق وجود به نوای امیدبخش سرباز گوش می‌دهد و دوباره زنده می‌شود. 3⃣🎶 غریبی بیچاره و پا برهنه‌ام… که در این دنیای پر رنج گم گشته‌ام… ولی عازم هستم که عاری از هرگونه گزند و رنج است… به آن‌جا خواهم رفت تا پدرم را ببینم، بدان‌جا خواهم رفت و دیگر نخواهم بود… به‌سوی خواهم رفت… به‌سوی حقیقی‌ام خواهم رفت… می‌دانم که ابرهای تیره مرا احاطه خواهند کرد…می‌دانم که مسیرم سخت و ناهموار است… ولی انتظارم را می‌کشند… جایی که لطف خداوند تا ابد نصیب همگان خواهد شد… به خانه می‌روم تا مادرم را ببینم… می‌روم تا عزیزان و از دست دادگانم را ببینم… به‌سوی رود اردن خواهم رفت…به‌سوی خانه حقیقی‌ام خواهم رفت… ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🕎 بنی‌اسرائیل در حال عبور از رود اردن و ورود به سرزمین مقدس ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (١٠) 🎬 قهرمان فیلم ١٩١٧ کیست؟! 🎞 قبل از بررسی این بخش و تحلیل کاراکتر قهرمان فیلم (اسکوفیلد)، کلمات کلیدی و مورد تأکید شعر خوانده شده در جنگل را بررسی می‌کنیم: 1⃣ 👈 یک رودخانه به طول ٢۵١ کیلومتر در خاورمیانه است که# کرانه_باختری و در غرب آن قرار دارند. هم اردن و هم کرانه باختری نام خود را از رودخانه اردن می‌گیرند. این رود دارای اهمیت زیادی در میان و مسیحیان است، زیرا می‌گوید: 📖 را به عبور دادیم و عیسی ناصره توسط جان باپتیست در رود اردن تعمید یافت. 2⃣ 👈 همان اسرائیل است که قرار است مأمن یهودیان آواره باشد. 3⃣ 👈 یهودیان همیشه در طول تاریخ خانه‌به‌دوش بوده‌اند و علت خانه‌به‌دوشی آن‌ها در این کلمات خلاصه می‌شود: «استراتژی زنبور انگلی»! ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ صحنه‌ای نمادین از فیلم ١٩١٧، برندهٔ جایزه بهترین عکس سال! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (١١) 1⃣ اسکوفیلد که دیگر از ادامهٔ مأموریت طاقت‌فرسای خود ناامید شده است، با شنیدن نوایی که مشخصاً با مضامین  آمیخته است جان دوباره‌ای می‌گیرد. وی با شعری که خوانده می‌شود به‌شدت ارتباط برقرار می‌کند. گویا خواننده دارد داستان زندگی خود او را تعریف می‌کند… 2⃣ با توجه به توضیحاتی که دربارهٔ تحوّل شخصیت اسکوفیلد از ابتدای فیلم ارائه داده‌ایم، باید گفت که کاراکتر اسکوفیلد در این‌جا به بلوغ خود می‌رسد. جایی که با کلمات و مفاهیم چون خانه‌به‌دوشی و آوارگی یهودیان، رود اردن (که مشخصاً به اشاره دارد) و خانه حقیقی همزادپنداری می‌کند. حالا می‌توانیم معانی حقیقی کلماتی چون خانه، خانواده و بازگشت به خانه را که قبلاً در فیلم پُر رنگ شده بود بفهمیم! 3⃣ موفقیت اسکوفیلد و مأموریتش در طول و تعریف می‌شود. به‌گونه‌ای که اگر اسکوفیلد آن شعر امیدبخش یهودی را نشنیده بود شاید هیچ‌وقت نمی‌توانست جان هزاران سربازی که با پای خود به تله آلمانی‌ها می‌رفتند را نجات دهد. 4⃣ و با توجه به این‌که اسکوفیلد در یکی از نماهای شاخص و به‌یاد ماندنی فیلم (که جایزه را هم دریافت کرده) در کنار نماد و دیده می‌شود (به‌علاوه این ساعت کلیسا است که با به صدا درآمدنش در سکانس خانهٔ زن فرانسوی، اسکوفیلد را به یاد ادامه مأموریتش می‌اندازد) و از طرفی دیگر در مهمترین سکانس‌های پایانی فیلم با مضامین و عقائد همزادپنداری می‌کند، فرضیه‌ی گرایشات فیلم نیز تقویت می‌شود. ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 مطالبی که طیّ ٣ روز و ١١ قسمت تقدیم شما همراهان شد، قسمت کوچکی بود از مقالهٔ بسیار مفصلِ «تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧». این تحلیل، از بهترین تحلیل‌های منتشر شده در سایت اندیشکده است که علاقه‌مندان به این مباحث را به‌طور جدّی دعوت به مطالعهٔ متن کامل آن در آدرس زیر می‌نماییم: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/10604 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز سه‌شنبه 🌞 ١٢ فروردین ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ۶ شعبان ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ٣١ مارس ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ۶ نیسان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی 1⃣ ، رأی اکثریت ۹۸٫۲٪ مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی (١٣۵٨ش) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🕎 انحراف بنی‌اسرائیل و شکل‌گیری اوّلین تشکیلات قبیله لعنت (١) ✡ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت هفتم 1⃣ از هبوط حضرت آدم بر زمین، برای اغوای انسان‌ها کمر همّت بسته و عزم خود را با سوگندی بزرگ جزم کرده بود. او خدا را به عزّتش خوانده و سوگند خورده بود که فرزندان آدم را اغواء کرده و از صراط مستقیم، دور سازد و در این مسیر، او از همهٔ توانایی‌ها و جنود پلید جنّی‌اش بهره جسته بود. 2⃣ از آن روز دو جریان، یکی رحمانی و الهی و دیگری شیطانی در گسترهٔ زمین به‌راه افتاد و هرچه گذشت، بر پیچیدگی ترفندها و حیله‌های افزوده شد. انبیای الهی نیز که از سوی خدا ارسال می‌شدند، هر روز کامل‌تر بر اقوام فرو می‌آمدند تا آنان را از دامگه ابلیس برهانند. 3⃣ شاید بتوان ادوار حضور و عمل شیاطین در میان انسان‌ها را به دو دوره‌ی بسیط و مرکّب تقسیم نمود. تا آنجا که از عهد حضرت موسی، ابلیس شبکه‌ای منظّم و سازمان‌یافته را در میان انسان‌ها فراهم آورد تا با کمک و هدایت جنود جنّی و به‌کارگیری فنون جادویی، مجال بیشتری برای اجرای برنامه‌ها به‌دست آورد و گام به گام، به نابودی ادیان و فاسد کردن انسان‌ها نزدیک شده و سیطرهٔ جهانی خود را در عرصهٔ زمین به نمایش بگذارد. 4⃣ ابلیس می‌دانست که مجال عمل او تا "وقت معلوم" است. چنان‌که پس از تقاضا از خداوند برای ماندگاری تا روز قیامت، به او گفته شده بود. ابلیس خطاب به پروردگار گفت: «پروردگارا مرا تا روزی که مردم برانگیخته می‌شوند، مهلت ده! [خدا] گفت: تو از مهلت‌یافتگانی؛ تا زمانی معیّن و معلوم.» 5⃣ از امام صادق (ع) روایتی نقل شده که وهب از حضرت سؤال کرد: روزی که در آیه‌ی شریفه آمده، چه روزی است؟ حضرت فرمودند: «آیا تو گمان می‌کنی آن روزی است که خدا مردم را در آن مبعوث می‌کند؟ [خیر] ولیکن خداوند متعال او را مهلت می‌دهد تا روزی که قائم ما (عج)، مبعوث شود... و آن روز، روز معلوم است.» ✍ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter