eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
748 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ شعری با مضامین صریح یهودی، قهرمان داستان را در اوج ناامیدی، متحوّل می‌کند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (٩) 1⃣ اسکوفیلد (قهرمان فیلم) که ملتهب‌ترین ساعات عمرش را گذرانده و برای چندمین بار از مرگ حتمی نجات پیدا کرده، بالاخره صبرش تمام می‌شود و از شدّت مصائبی که این چند ساعت بر سرش ریخته، بغضش می‌ترکد و گریه می‌کند. او طاقتش طاق شده و بریده است… 2⃣ مهم‌ترین سکانس فیلم به تصویر کشیده می‌شود و در همین برزخ ناامیدی، صدای خوشی توجه اسکوفیلد را جلب می‌کند. او این صدای خوش‌لحن را که بار دیگر بارقه امید را در دل او زنده می‌کند، دنبال می‌کند و به جمع سربازانی که همگی در زیر سایه درختان جنگل، نشسته و به سرود زیبای خواننده‌اش گوش می‌کنند، اضافه می‌شود. او با اعماق وجود به نوای امیدبخش سرباز گوش می‌دهد و دوباره زنده می‌شود. 3⃣🎶 غریبی بیچاره و پا برهنه‌ام… که در این دنیای پر رنج گم گشته‌ام… ولی عازم هستم که عاری از هرگونه گزند و رنج است… به آن‌جا خواهم رفت تا پدرم را ببینم، بدان‌جا خواهم رفت و دیگر نخواهم بود… به‌سوی خواهم رفت… به‌سوی حقیقی‌ام خواهم رفت… می‌دانم که ابرهای تیره مرا احاطه خواهند کرد…می‌دانم که مسیرم سخت و ناهموار است… ولی انتظارم را می‌کشند… جایی که لطف خداوند تا ابد نصیب همگان خواهد شد… به خانه می‌روم تا مادرم را ببینم… می‌روم تا عزیزان و از دست دادگانم را ببینم… به‌سوی رود اردن خواهم رفت…به‌سوی خانه حقیقی‌ام خواهم رفت… ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🕎 بنی‌اسرائیل در حال عبور از رود اردن و ورود به سرزمین مقدس ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (١٠) 🎬 قهرمان فیلم ١٩١٧ کیست؟! 🎞 قبل از بررسی این بخش و تحلیل کاراکتر قهرمان فیلم (اسکوفیلد)، کلمات کلیدی و مورد تأکید شعر خوانده شده در جنگل را بررسی می‌کنیم: 1⃣ 👈 یک رودخانه به طول ٢۵١ کیلومتر در خاورمیانه است که# کرانه_باختری و در غرب آن قرار دارند. هم اردن و هم کرانه باختری نام خود را از رودخانه اردن می‌گیرند. این رود دارای اهمیت زیادی در میان و مسیحیان است، زیرا می‌گوید: 📖 را به عبور دادیم و عیسی ناصره توسط جان باپتیست در رود اردن تعمید یافت. 2⃣ 👈 همان اسرائیل است که قرار است مأمن یهودیان آواره باشد. 3⃣ 👈 یهودیان همیشه در طول تاریخ خانه‌به‌دوش بوده‌اند و علت خانه‌به‌دوشی آن‌ها در این کلمات خلاصه می‌شود: «استراتژی زنبور انگلی»! ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ صحنه‌ای نمادین از فیلم ١٩١٧، برندهٔ جایزه بهترین عکس سال! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧ (١١) 1⃣ اسکوفیلد که دیگر از ادامهٔ مأموریت طاقت‌فرسای خود ناامید شده است، با شنیدن نوایی که مشخصاً با مضامین  آمیخته است جان دوباره‌ای می‌گیرد. وی با شعری که خوانده می‌شود به‌شدت ارتباط برقرار می‌کند. گویا خواننده دارد داستان زندگی خود او را تعریف می‌کند… 2⃣ با توجه به توضیحاتی که دربارهٔ تحوّل شخصیت اسکوفیلد از ابتدای فیلم ارائه داده‌ایم، باید گفت که کاراکتر اسکوفیلد در این‌جا به بلوغ خود می‌رسد. جایی که با کلمات و مفاهیم چون خانه‌به‌دوشی و آوارگی یهودیان، رود اردن (که مشخصاً به اشاره دارد) و خانه حقیقی همزادپنداری می‌کند. حالا می‌توانیم معانی حقیقی کلماتی چون خانه، خانواده و بازگشت به خانه را که قبلاً در فیلم پُر رنگ شده بود بفهمیم! 3⃣ موفقیت اسکوفیلد و مأموریتش در طول و تعریف می‌شود. به‌گونه‌ای که اگر اسکوفیلد آن شعر امیدبخش یهودی را نشنیده بود شاید هیچ‌وقت نمی‌توانست جان هزاران سربازی که با پای خود به تله آلمانی‌ها می‌رفتند را نجات دهد. 4⃣ و با توجه به این‌که اسکوفیلد در یکی از نماهای شاخص و به‌یاد ماندنی فیلم (که جایزه را هم دریافت کرده) در کنار نماد و دیده می‌شود (به‌علاوه این ساعت کلیسا است که با به صدا درآمدنش در سکانس خانهٔ زن فرانسوی، اسکوفیلد را به یاد ادامه مأموریتش می‌اندازد) و از طرفی دیگر در مهمترین سکانس‌های پایانی فیلم با مضامین و عقائد همزادپنداری می‌کند، فرضیه‌ی گرایشات فیلم نیز تقویت می‌شود. ✍ سیدصادق کاظمی اونجی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 مطالبی که طیّ ٣ روز و ١١ قسمت تقدیم شما همراهان شد، قسمت کوچکی بود از مقالهٔ بسیار مفصلِ «تحلیل استراتژیک فیلم ١٩١٧». این تحلیل، از بهترین تحلیل‌های منتشر شده در سایت اندیشکده است که علاقه‌مندان به این مباحث را به‌طور جدّی دعوت به مطالعهٔ متن کامل آن در آدرس زیر می‌نماییم: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/10604 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز سه‌شنبه 🌞 ١٢ فروردین ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ۶ شعبان ۱۴۴۱ هجری قمری ✝️ ٣١ مارس ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ۶ نیسان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی 1⃣ ، رأی اکثریت ۹۸٫۲٪ مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی (١٣۵٨ش) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🕎 انحراف بنی‌اسرائیل و شکل‌گیری اوّلین تشکیلات قبیله لعنت (١) ✡ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت هفتم 1⃣ از هبوط حضرت آدم بر زمین، برای اغوای انسان‌ها کمر همّت بسته و عزم خود را با سوگندی بزرگ جزم کرده بود. او خدا را به عزّتش خوانده و سوگند خورده بود که فرزندان آدم را اغواء کرده و از صراط مستقیم، دور سازد و در این مسیر، او از همهٔ توانایی‌ها و جنود پلید جنّی‌اش بهره جسته بود. 2⃣ از آن روز دو جریان، یکی رحمانی و الهی و دیگری شیطانی در گسترهٔ زمین به‌راه افتاد و هرچه گذشت، بر پیچیدگی ترفندها و حیله‌های افزوده شد. انبیای الهی نیز که از سوی خدا ارسال می‌شدند، هر روز کامل‌تر بر اقوام فرو می‌آمدند تا آنان را از دامگه ابلیس برهانند. 3⃣ شاید بتوان ادوار حضور و عمل شیاطین در میان انسان‌ها را به دو دوره‌ی بسیط و مرکّب تقسیم نمود. تا آنجا که از عهد حضرت موسی، ابلیس شبکه‌ای منظّم و سازمان‌یافته را در میان انسان‌ها فراهم آورد تا با کمک و هدایت جنود جنّی و به‌کارگیری فنون جادویی، مجال بیشتری برای اجرای برنامه‌ها به‌دست آورد و گام به گام، به نابودی ادیان و فاسد کردن انسان‌ها نزدیک شده و سیطرهٔ جهانی خود را در عرصهٔ زمین به نمایش بگذارد. 4⃣ ابلیس می‌دانست که مجال عمل او تا "وقت معلوم" است. چنان‌که پس از تقاضا از خداوند برای ماندگاری تا روز قیامت، به او گفته شده بود. ابلیس خطاب به پروردگار گفت: «پروردگارا مرا تا روزی که مردم برانگیخته می‌شوند، مهلت ده! [خدا] گفت: تو از مهلت‌یافتگانی؛ تا زمانی معیّن و معلوم.» 5⃣ از امام صادق (ع) روایتی نقل شده که وهب از حضرت سؤال کرد: روزی که در آیه‌ی شریفه آمده، چه روزی است؟ حضرت فرمودند: «آیا تو گمان می‌کنی آن روزی است که خدا مردم را در آن مبعوث می‌کند؟ [خیر] ولیکن خداوند متعال او را مهلت می‌دهد تا روزی که قائم ما (عج)، مبعوث شود... و آن روز، روز معلوم است.» ✍ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🕎 انحراف بنی‌اسرائیل و شکل‌گیری اوّلین تشکیلات قبیله لعنت (٢) ✡ تاریخ فرهنگی «قبیله لعنت»؛ قسمت هفتم 1⃣ شبکه ، اوّلین سازمان متشکّل انسانی بود که با هدایت مستقیم و جنودش در زمین تأسیس شد تا به مدد و اجنّه کافر، به‌صورت سازمان‌یافته علیه مؤمنان وارد عمل شوند. 2⃣ چنان‌که پیشتر بیان شد، با خودداری در همراهی با حضرت موسی و مبارزه با عمالقه و فتح قدس، به مدّت چهل سال، سرگردانی روزیِ مقدّرِ آنها شد. آن زمان، عمالقه در منطقهٔ «فلسطین» مستقر بودند. 3⃣ بنی‌اسرائیل با تجربهٔ بیماری و سرگردانی و مرگ، پس از رحلت حضرت موسی از وصیّ حضرت، یعنی یوشع (ع) یاری خواستند. یوشع به میدان آمد، عصا را به آب زد، آب شکافته شد و بنی‌اسرائیل از آب رد شدند و قدس فتح گردید؛ اما دیگربار زمین‌گیر شدند. به و عشرت روی آوردند و از ادامه‌ی مأموریت بازماندند. 4⃣ حضرت یوشع رحلت فرمود و بدعت در میان بنی‌اسرائیل مرسوم شد و عادت آنان گردید؛ اما آنچه که بزرگترین ضربه را بر پیکر بنی‌اسرائیل وارد ساخته و آنان را تبدیل به جرثومهٔ فساد در مقابل انبیای الهی و آموزه‌های وحیانی ساخت، بود. 5⃣ به واقع جهان‌بینی نژادپرستانه، تبدیل به نگرش کلّی شبکه اشرار بنی‌اسرائیل شد. ✍ استاد اسماعیل شفیعی سروستانی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter