eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
733 ویدیو
206 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ در مهاجرت یهودیان، «صهیون» بهانه‌ای بیش نبود و مهاجرت‌ها عمدتاً به آمریکا صورت گرفت نه به فلسطین! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 اسطوره پوگروم‌ها (6) ✡ اسطوره‌ها و بنیان‌های اندیشه سیاسی یهود (قسمت هشتم) 🌐 مصاحبه با استاد عبدالله شهبازی 1⃣ در مهاجرت ، «صهیون» بهانه‌ای بیش نبود و این مهاجرت‌ها به طور عمده به ایالات متحده صورت گرفت نه به !! در واقع، هدف اصلی از ایجاد این مهاجرت تاریخی و سرنوشت‌ساز، اشغال کامل کشور ایالات متحده آمریکا از درون بود. 2⃣ توجه کنیم که از 2/5 میلیون مهاجر، حدود دو میلیون نفرشان به ایالات متحده آمریکا رفتند، 350 هزار نفرشان به اروپای غربی، تعدادی به آرژانتین و سایر کشورها و تعداد بسیار کمی به فلسطین!! 3⃣ این بی‌توجهی به سرزمین فلسطین را در گذشته، مثلاً در موج بزرگ مهاجرت شبه جزیره ایبری در قرن شانزدهم، نیز می‌توان دید که درست مانند جریان اخیر بر اساس «تئوری مظلومیت و آوارگی» و به بهانه دروغین صورت گرفت. 4⃣ در آن زمان نیز در حالی که انبوه مهاجر در کانون‌های اصلی تجاری حوزه مدیترانه و غرب اروپا مستقر شدند، از سواحل لبنان و شمال آفریقا تا اسلامبول و ازمیر و سالونیک تا بنادر هلند و آلمان و ایتالیا و فرانسه و بلژیک، و خیل کثیری از آنها به لهستان و شرق اروپا رفتند، تنها گروه بسیار ناچیزی به رفتند که به طور عمده حاخام‌های سالخورده یهودی بودند! 5⃣ این امر نشان می‌دهد که این بار نیز هدف چنگ‌اندازی بر «فرصت‌های بکر اقتصادی» بود و «آرمانگرایی دینی» تنها پوششی بود برای اهداف دیگر. البته در موج اخیر «مسئله فلسطین» برخلاف گذشته اهمیت جدی یافته بود و به این دلیل «آرمان صهیون» تابعی از چنگ‌اندازی استعماری بر منطقه استراتژیک خاورمیانه و شمال آفریقا نیز به شمار می‌رفت. با کشف نفت این منطقه از اهمیت فوق‌العاده برخوردار شد و به تبع آن «آرمان ارض موعود»، یا ، نیز جدی‌تر شد. 🔹 ادامه دارد... 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/Pogrom ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ مقدمه‌ای بر مباحث یهودیان مخفی 🎯 «بارها گفته‌ام اگر به یک ده بروید برای ییلاق، چند آشنا و رفیق پیدا می‌کنید. انگلیسی‌ها صدسال در ایران همه‌کاره بودند. آیا همه‌ی دنباله‌ها کهنه شده؟! کی باور می‌کند؟! آمریکایی‌ها از اواخر دهه‌ی بیست پاگذاشته‌اند و از ۲۸ مرداد به بعد حاکم مطلق شدند تا سال ۵۷. آیا دنباله‌های‌شان تمام شده؟!» 👈 بخشی از سخنرانی منتشر نشده رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۷۷/۹/۲۹ در جمع مدیران اطلاعاتی کشور 1⃣ این سخنان رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان حُسن مطلعی بر سلسله مباحث بسیار مهم قرار می‌دهیم كه از امروز در كانال منتشر خواهد شد. 2⃣ قبلاً خلاصه سخنرانی مرحوم آیت‌الله محمدرضا فاکر درباره‌ی یهودیان در همین كانال منتشر شد كه حتماً آن را در لینک‌های زیر مطالعه كنید: 👉 https://eitaa.com/jscenter/812 👉 https://eitaa.com/jscenter/814 👉 https://eitaa.com/jscenter/816 3⃣ مبحث 5 قسمتی نیز كه اخیراً منتشر شد بی‌ارتباط به موضوع ما نيست. دوستانی كه مطالعه نكرده‌اند، لينک زیر و 4 پست بعد از آن را مطالعه كنند: 👉 https://eitaa.com/jscenter/2622 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ حاجی غلامحسین حکیم و پسرانش ؛ مشهد ؛ 1900 میلادی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهودیان مخفی مشهد 1⃣ در اولین کنفرانس مرکز تاریخ شفاهی یهودیان ایرانی که در لس‌آنجلس برگزار شد، فیلم مستندی با عنوان نمایش داده شد. مرکز تاریخ شفاهی یهودیان ایرانی این فیلم را با همکاری تلویزیون رژیم صهیونیستی و تل‌آویو تهیه کرده بود. در ادامه، قسمت‌هایی از گفتار متن فیلم را به نقل از جلد اول کتاب یهودیان ایرانی در تاریخ معاصر می‌خوانید: 🔹آقای حکیم یک (ساکن فلسطین اشغالی) است و می‌گوید: به ما گفته می‌شد در مقابل غیریهودی‌ها نباید اصلاً از زندگی داخلی خود صحبت کنیم. این رازداری مطلق از روزی که بچه‌ها عقل‌رس می‌شوند طبیعت دومشان گردید. 🔹همه یهودیان دو نام داشتند: مثلا اسم مسلمانی پدربزرگ من شیخ ابوالقاسم بود و اسم عبری اش بنیامین. اسم مسلمانی پدر من ابراهیم و اسم عبری اش آبراهام بود. مرا در خارج خانه موسی صدا می‌کردند و اسم داخل خانه من موشه بود. در دوران زندگی پدرم بسیاری از یهودیان، اسامی غلیظ مسلمانی داشتند. 🔹آنوسی‌های (یهودیان مخفی) مشهد روزهای مغازه‌های خود را باز می‌کردند اما به داد و ستد نمی‌پرداختند. 🔹خانواده حکیمی و بقیه خانواده های مشابه که رهبران جامعه یهودی بودند، با مسلمانان روابط نزدیک و صمیمانه‌ای داشتند. برخی از آنها حتی به سفر هم رفتند و شدند و را طواف کردند. هر کس به مکه می رفت لقب حاجی می‌گرفت. 2⃣ در خاطرات سفیر رژیم صهیونیستی در ایران دوره نیز اشاراتی به برخی مشهد موجود است. عزری در جایی از کتابش می‌گوید: 🔹در بین یهودیان استان خراسان به ویژه مشهد، شادروان بیش از دیگران در راه پیشبرد خواسته‌های میان یهودیان ایران می‌کوشید. از دیگر یاران وفادار زبولونی باید از پدر و فرزندی از خانواده «ح.ط» نام ببرم که پسر به نمایندگی انجمن شهر تهران رسید. این خانواده از یهودیانی بودند که در مشهد از کیش و آئین خویش در ظاهر دست شسته ولی هرگز از وابستگی هایشان به ریشه‌های دیرین فرهنگی خویش سوا نشده بودند. 📖 متن کامل در لینک زیر: 👉 yon.ir/xL8j ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی :
✡ طبق باور شیطان‌پرستان، سرانجام «لوسیفر» با ماشی‌یح (مسیح) به تعامل و مصالحه خواهند رسید و مسیح زمین و زمینیان را در سهم لوسیفر قرار خواهد داد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 دماوند و فرقه‌های رازآمیز (1) ✡ یهودیان دماوند، فراماسونری و نماد ابلیسک 1⃣ در اسطوره‌های کهن ایرانی، به‌عنوان نماد پلیدی، در ، بر فراز تهران، تا در بند است. ایرانیان ضحاک را نکشتند زیرا بر آن بودند که از رجاسات بدن او فساد جهان را خواهد آکند. 2⃣ در اساطیر ایرانی، ضحاک (اژدها) نماد است؛ همان‌که امروزه در غرب (Lucifer) خوانده می‌شود و پرستندگانی کثیر یافته: «شیطان پرستان». 3⃣ در دوران معاصر، مروج بزرگ این نحله بود که طبق روایت مشهور پدر نامشروع باربارا بوش (مادر بزرگ جرج بوش) است. در سال 1966 را در آمریکا بنا نهاد و در 1969 «کتاب مقدس شیطان پرستان» را منتشر نمود. 4⃣ از منظر شیطان‌پرستان، فرشته‌ی مغضوب خداوند است که پیروانش او را «نور» و دشمنانش او را «تاریکی» می‌دانند. واژه لاتین «لوسیفر»، به معنی «ستاره صبحگاهی»، نام دیگری است برای ستاره زهره (ونوس). 5⃣ در پاگانیسم رومی، لوسیفر نام داشت و خدای خدایان بود. «ژوپیتر» در یونان باستان نامیده می‌شد. «زئوس» نیز به معنی «نورانی» و «درخشان» است. 6⃣ طبق باور شیطان‌پرستان، سرانجام «لوسیفر» با מָשִׁיחַ (مسیح) به تعامل و مصالحه خواهند رسید و زمین و زمینیان را در سهم «لوسیفر» قرار خواهد داد. 7⃣ بنابراین، برخلاف آرمان کسانی که به عبث ظهور مسیح (= مهدی در اسلام) را انتظار می‌کشند، در آخرالزمان این «لوسیفر» است که در زمین ظهور می‌کند نه «مسیح»!! آینده‌ی زمین از آنِ لوسیفر خواهد بود! 8⃣ این اعتقادات عمیق و جدّی است و باید جدّی‌شان گرفت. ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 http://yon.ir/giliyard ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ‌های اصلی:
✡ تصویر به بند کشیدن ضحاک در کوه دماوند به دست فریدون در شاهنامه ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ از دید نحله‌های رازآمیز ماسونی، دماوند مخفیگاه استادان نور و محل خروج موعود و منجی ایشان است. لذا دماوند در باورهای ماسونی – یهودی جایگاهی مقدس و برجسته دارد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 دماوند و فرقه‌های رازآمیز (2) ✡ یهودیان دماوند، فراماسونری و نماد ابلیسک 1⃣ برخلاف باور اساطیری ایرانیان، که را محبس و در نهایت محل خروج («دجال» اسلامی یا «لوسیفر» غربی = نیروی شرّ و تاریکی) در آخرالزمان می‌دانند، از دیدگاه تئوسوفیست‌ها و نحله‌های رازآمیز دماوند مأمن و مخفیگاه و محل خروج «موعود» و «منجی» ایشان است. از این‌رو، دماوند در باورهای ماسونی – یهودی جایگاهی مقدس و برجسته دارد. 2⃣ بهرام‌شاه نائوروجی شروف (بهرام‌شاه نوروزجی صراف)، تئوسوفیست نامدار پارسی (زرتشتی) هند، مدعی است که از هجده سالگی (1876) سیر و سیاحت خود را آغاز کرد و در مرز هند و افغانستان تصادفاً با گروهی از «زرتشتیان مخفی» آشنا شد که با نام فرقه صوفی «صاحبدلان» فعالیت می‌کردند. 3⃣ رهبر فرقه از بهرام‌شاه دعوت کرد که با آنان به مخفیگاه‌شان، غاری در ، رود. بهرام‌شاه با ایشان به ایران و به دماوند رفت، سه سال با آنان در غارشان زندگی کرد، «علم خُشنوم» را از ایشان فرا گرفت، را آموخت، صاحب شد و حتی قدرت حافظه‌اش به طرزی شگفت افزایش یافت. او به بمبئی باز گشت و در اوایل سده بیستم «دعوت» خود را علنی کرد. 4⃣ طبق آموزه‌های ، به‌رغم این‌که بهرام‌شاه از «استادان» خود، فرقه «صاحبدلان» دماوند، جدا شد ولی این هماره به شکلی مرموز بر او ظاهر می‌شدند و راهنمایی‌اش می‌کردند. 5⃣ مرکب از 72 تن پیروان «دین بهی» است که پس از حمله اعراب و سقوط دولت ساسانی در غاری در دماوند پنهان شدند. آنان تا به امروز زنده‌اند. این غاری ویژه است که در گذشته‌ی دور با همین هدف ساخته شد و بیگانگان را به آن راهی نیست. 6⃣ طبق این باورها، بهرام‌شاه ورجاوند، که هر از چند در قالب انسان به زمین بازمی‌گردد، در یکی از «بازگشت»هایش در وجود یک نظامی بلندپایه ایرانی زاده می‌شود و رئیس فرقه مخفی دماوند را از مرگ می‌رهاند! 7⃣ این‌گونه باورهای رازگونه و به ظاهر مهمل، ولی معنادار، را مأموران اطلاعاتی بریتانیا نیز رواج می‌دادند. 8⃣ کلنل سِر رابرت یانگهزبند، که در سال 1877 ژنرال شد، در خاطراتش مدعی است: روزی در کوه دماوند شکار می‌کرد، به‌ناگاه دری مخفی یافت، به درون غاری رفت، از سوی «صاحبدلان» مورد پذیرایی قرار گرفت، عصر به خانه باز گشت، فردا و روزهای بعد به جستجو پرداخت ولی هیچ نشانی از آن غار نیافت. ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 http://yon.ir/giliyard ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ‌های اصلی:
✡ طبق مندرجات «تاریخ یهود ایران» نوشته حبیب لوی، دماوند از مراکز مهم یهودیان ایران بود و گورستان کهن آنان به‌نام گیلعاد پابرجاست! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 دماوند و فرقه‌های رازآمیز (3) ✡ یهودیان دماوند، فراماسونری و نماد ابلیسک 1⃣ درباره علل «تقدّس» در میان فرقه‌های رازآمیز شیطانی، اعم از و سایر نحله‌ها، دو علت می‌توان برشمرد: 2⃣ نخست، و مهم‌ترین، قدمت و عمق سکونت در دماوند است. در سده هفدهم میلادی دماوند سکنه قابل توجه داشت و علاوه بر یهودیان علنی، فرقه و اعضای شبکه «دونمه» (پیروان شابتای زوی) در دماوند پیروان و مبلغینی برجسته چون «شموئیل بن هارون دماوندی» داشتند. 3⃣ به‌نوشته جودائیکا: «گورستان و خرابه‌های گواه بر قدمت استقرار یهودیان در این شهر است. در سده هفدهم بابایی بن لطف، مورخ یهودی – ایرانی، از یهودیان دماوند به عنوان یکی از هجده جامعه یهودی یاد کرده که در جستجوی نسخه‌های کابالایی بودند و قربانی موج گروش اجباری به اسلام شدند. تبلیغات فرقه شابتای [دونمه] در ایران با نام شموئیل بن هارون دماوندی در پیوند است.» 4⃣ طبق مندرجات «تاریخ یهود ایران» نوشته ، دماوند از مراکز مهم یهودیان ایران بود و گورستان کهن آنان به‌نام (گلعاد / گیلیاد / گیلیارد) پابرجاست. لوی مدعی است که یهودیان دماوند بقایای اُسرای بنی‌اسرائیل هستند که در زمان حمله‌ی آشور به گیلعاد (جلعاد) دماوند کوچانده شدند. 5⃣ این ادعا، بر بنیاد منابع معتبر تاریخی، مورد تأیید من نیست. مع‌هذا، بر اساس منابع دوران صفوی، می‌دانیم که دماوند یهودیانی کثیر داشت و بخش مهمی از ایشان در زمان شاه عباس دوم به اسلام گرویدند. منابع یهودی این گروش را «اجباری» می‌دانند و جدیدالاسلام‌های دماوند را از می‌خوانند. 6⃣ حاج نحمیا مروتی، حاج اسماعیل اخوان (یزقل شمعون)، اسحاق یونسی (اسحاق یوحنا)، عزیزالله مروتی و بنیامین یهودا بنیانگذاران مدرسه در دماوند بودند. 7⃣ پس از صدور اعلامیه بالفور (2 نوامبر 1917) اولین سازمان صهیونیستی ایران با نام «انجمن تقویت زبان عبری» تأسیس شد که اندکی بعد نام گرفت. یهودیان دماوند در این سازمان نقش برجسته داشتند و «عزیزالله یوحنا دماوندی» (راب نعیم) منشی آن بود. 8⃣ بر بنیاد در سده‌های نوزدهم و بیستم میلادی و در این خطّه گسترش فراوان یافت. «میرزا نبی دماوندی» از بابیانی بود که در جریان ترور نافرجام ناصرالدین‌شاه اعدام شد. ✍ عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 http://yon.ir/giliyard ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ‌های اصلی: