✡ اثبات ذبیح بودن اسماعیل با استفاده از تورات (1)
1⃣ در خصوص #ذبیح بودنِ #اسماعیل یا #اسحاق در میان مسلمانان و یهودیان اختلاف نظر وجود دارد.
2⃣ و باید گفت که ریشهی عداوت یهود با مسلمانان به همین مسئله برمیگردد.
3⃣ و همچنین ریشهی دو عقوبت مهمی که خداوند به #یهود رساند (اسارت بابلی در سال 586 قبل از میلاد و پراکندگی آنها در سال 70 میلادی) به تحریف همین حقیقت بازگشت دارد.
4⃣ زیرا علمای یهود یا تغییر نام ذبیح از اسماعیل به اسحاق میخواستند که برکت پیامبر خاتم را به قوم خود مخصوص کنند.
5⃣ در این مقال مسألهی ذبیح بودن اسماعیل را با نگاهی به #تورات کنونی یهود مرور خواهیم کرد و ادلهی خود برای جعل تورات کنونی در این خصوص را به اختصار خواهیم گفت.
✍ امیر اهوارکی
📖 متن کامل مقاله بههمراه ادله و مستندات:
👉 yon.ir/4fc0
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ اثبات ذبیح بودن اسماعیل با استفاده از تورات (2)
🌐 پیامبر آخرین، از نسل ابراهیم (ع) است
1⃣ در #تورات کنونی، خداوند در سه نوبت به حضرت ابراهیم (ع) وعده داده است که «از ذرّیت تو، جمیع امتهای زمین برکت خواهند یافت، زیرا که قول مرا شنیدی» یا «از تو جمیع قبایل جهان برکت خواهند یافت» (سفر پیدایش 12/ 3 ـ 13/ 16 ـ 22/ 18). این کلام نقلشده از خداوند، به این معنا است که #موعود_امم یعنی پیامبر خاتم از حضرت ابراهیم (ع) پدید خواهد آمد.
2⃣ حضرت ابراهیم (ع) و همسرش ساره به دلیل بتشکنی ابراهیم (ع) دیگر نمیتوانستند در بین النهرین بمانند. لذا به هدایت خداوند به زمین مبارکی کوچ کردند که بعدها به فلسطین مشهور شد (انبیاء/ 71). مدتی بعد ابراهیم (ع) پی برد که همسرش سارا نازا است (تورات: پیدایش 11/ 30 ـ 16/ 1) و لذا ایشان تا حدود نیم قرن فرزندی نیافتند. سپس حضرت ابراهیم (ع) به فرمان خداوند حکیم، با هاجر که کنیز ساره بود ازدواج کرد و #اسماعیل (ع) به دنیا آمد.
3⃣ به فرمان خداوند، مدتی بعد حضرت ابراهیم (ع) مأمور گشت تا هاجر و کودکش را در حجاز بگذارد و خودش به فلسطین بازگردد. آن حضرت نیز چنین کرد و در تورات فعلی در سفر پیدایش 17/ 18، دعای ابراهیم (ع) خصوصاً برای فرزندش مذکور است که از خداوند میخواهد تا اسماعیل را زنده نگه دارد. در تورات کنونی ماجرای هاجر و تشنگی اسماعیل با کمی تفاوت با روایات اسلامی در باب 21 از سفر پیدایش مذکور است.
✍ امیر اهوارکی
📖 متن کامل مقاله بههمراه ادله و مستندات:
👉 yon.ir/4fc0
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ اثبات ذبیح بودن اسماعیل با استفاده از تورات (3)
🌐 اهمیت ذبیح در چیست؟
1⃣ اسلام و #یهودیت در این قول متفقند که آن پیامبر خاتم، که روح شریفش اولین مخلوق خداوند است و بزرگترین نبی خدا در زمین، رسالتش جهانی است و دین مبارکش تا قیامت باقی، در واقع مقرر گشته تا از نسل حضرت ابراهیم (ع) و پسر #ذبیح او به این جهان بیاید. اما اختلاف نظر این دو دین در این مسئله است که آیا آن ذبیح #اسماعیل بوده است یا #اسحاق؟
2⃣ اگر قول #یهودیان و #تورات امروزی را بپذیریم یعنی ذبیح اسحاق است و آن #نبی_خاتم باید که از نسل پسر او #یعقوب باشد، و از میان قوم #بنیاسرائیل به این جهان بیاید!
3⃣ #یهودیان معتقدند که آن نبی موعود، که آنها او را #ماشیح (Messiah) مینامند، هنوز زاده نشده است و آنها منتظر ظهور وی هستند. در میان #اسباط دوازدهگانه یعقوب، یهودیان بیشتر از همه به نسل حضرت داوود امید دارند تا خداوند آن نبی را در میان این نسل برانگیزد.
4⃣ اما اگر قول دین اسلام را صادق بدانیم و آن ذبیح اسماعیل باشد، آنگاه حضرت رسول الله (ص) همان پیامبری است که تمام انبیاء وعدهی آمدنش دادهاند. چنانکه از خود آن حضرت نیز منقول است که فرمود: أنَا ٱبنُ ٱلذَّبیحَیْن. از حضرت امام رضا (ع) منقول است که مراد از این دو ذبیح، حضرات اسماعیل و عبدالله بن عبدالمطلب هستند که هر دو در معرض ذبح بوده، به فضل خدا نجات یافتهاند.
5⃣ بنا بر این نظر، یهودیان و مسیحیان بایست به حضرت رسول الله (ص) ایمان میآوردند. و به تبع میتوان گفت که تمام ظلمها و جنگهایی که در زمین رخ داده و میدهد ریشه در همین عدم پذیرش دارد. به عبارت دیگر اگر یهودیان به جای دشمنی کردن با حضرت رسول اکرم (ص)، به آن حضرت ایمان میآوردند، هم خود در دنیا و آخرت رستگار میشدند و هم صلح و رحمت در جهان گسترش مییافت.
✍ امیر اهوارکی
📖 متن کامل مقاله بههمراه ادله و مستندات:
👉 yon.ir/4fc0
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ اثبات ذبیح بودن اسماعیل با استفاده از تورات (4)
🌐 ادعای یهود در ذبیح دانستن اسحاق باطل است!
🎯 #یهودیان مطابق باب 22 از سِفر پیدایش #تورات کنونی، مدعی هستند که #ذبیح اسحاق است. اما این سخن موجب تناقضهای عدیدهای شده است. این خود موضوع یک مقالهی مفصل است و ما در اینجا به اهمّ آن اشاره میکنیم:
1⃣ در سفر پیدایش باب 22 مذکور است که خداوند به ابراهیم فرمود: «پسر یگانهی خودت "یعنی اسحاق را" به کوه موریاه ببر و ذبح کن». از آنجا که تورات کنونی به ارشد بودن #اسماعیل تأکید دارد پس «یگانه بودن» آن فرزند با #اسحاق بودن او ناسازگار است. از آنجا که «یگانه بودن» آن فرزند دو نوبت دیگر نیز در همین باب مؤکد شده است لذا نتیجه میشود که کلمهی «یعنی اسحاق را» توسط کاهنان افزوده گشته است.
2⃣ با کمی تأمل دیده میشود که فصول تورات کنونی جابهجا شده است و ماجرای ذبح که قبل از تولد اسحاق بوده به بعد از تولد او منتقل شده است تا بتوانند اسحاق را ذبیح کنند! این مسئله مشکلاتی را در تورات کنونی پدید آورده است. مثلاً میگویند کوچ کردن هاجر و اسماعیل بعد از تولد اسحاق و قبل از ذبح بوده است. در این وقت حضرت اسماعیل حداقل چهارده سال داشته است. اما در توصیفاتی که در باب 21 سفر پیدایش از تشنگی هاجر و رو به موت بودن اسماعیل آمده معلوم میشود که اسماعیل در این وقت کودکی خردسال بوده که مادرش او را به آغوش حمل میکرده است (پیدایش 21/ 16 تا 18). ترتیب فصول و وقایع باید اینچنین باشد:
👈 نازایی سارا ⬅️ دعای ابراهیم ⬅️ ازدواج با هاجر ⬅️ تولد اسماعیل ⬅️ هجرت اسماعیل و هاجر ⬅️ فرمان به ذبح ⬅️ بشارت به فرزندی از سارا در پاداش سربلندی ابراهیم به ذبح اسماعیل ⬅️ تولد اسحاق.
⛔️ اما در تورات کنونی تولد اسحاق بلافاصله به بعد از تولد اسماعیل انتقال یافته است در حالیکه فاصلهی آن دو واقعه چهارده سال بوده است!
3⃣ در #دین_یهود، فرزند نخست و محصول نخست زمین و احشام، باید برای خداوند تخصیص یابد. لذا ذبح او به دستور خداوند امری معقول و پذیرفتنی است. و فرزند نخست ابراهیم اسماعیل بوده و تورات کنونی نیز بر این شهادت میدهد.
4⃣ در #یهود فرزند نخست اهمیت فوقالعاده دارد. تورات کنونی اذعان دارد وقتی که اسحاق به دنیا آمد اسماعیل چهارده ساله بود. لکن در کمال تعجب، اصطلاح #نخستزاده برای اسماعیل به کار نرفته!! یهودیان ممکن است استدلال کنند که هاجر زن مکروههی ابراهیم بود لذا پسر او نخستزاده خوانده نشده است. اما این سخن بر خلاف تورات است. زیرا در سفر تثنیه 21/ 15 تا 17 آمده است که اگر مردی دو زن محبوبه و مکروهه داشته و نخستزادهی او از زن مکروهه به دنیا بیاید آن مرد نمیتواند حق نخستزادگی را از آن فرزند خلع کند.
5⃣ در تورات کنونی، دو نوبت به نازایی سارا تصریح شده (پیدایش 11/ 30 ـ 16/ 1) و در موارد دیگر آمده که نازایی به امر خدا است (خروج 23/ 26 ـ تثنیه 7/ 14) و لذا سارا هم به ابراهیم میگوید: «اینک خداوند مرا از زائیدن بازداشت. پس به کنیز من درآی شاید از او بنا شوم.» (پیدایش 16/2). نتیجه میشود که خداوند سارا را نازا کرده است تا نخستزاده ابراهیم از هاجر به دنیا بیاید. بعد از سربلندی ابراهیم در ماجرای ذبح، خداوند برای پاداش ابراهیم همسرش سارا را نیز بارور کرده است.
✍ امیر اهوارکی
📖 متن کامل مقاله بههمراه ادله و مستندات:
👉 yon.ir/4fc0
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 مقدمهای برای شروع بحث
1⃣ در باب تاریخ حضرت ابراهیم، مسائلی مانند: بُکوریّت (نخستزادگی و حق ارشدیّت)، میثاق خداوند و شناخت #ذبیح بسیار اهمیت دارد به طوریکه ریشهی اختلاف اسلام و #یهود به همین موضوع برمیگردد.
2⃣ گفتیم که اگر قول #یهودیان و #تورات امروزی را بپذیریم، پیامبر خاتم باید از نسل اسحاق و پسرش یعقوب بیاید، یعنی از میان قوم #بنیاسرائیل.
3⃣ و چون چنین پیامبری تاکنون در میان یهودیان نیامده، لذا آنها معتقدند که آخرین پیامبر که آنها او را #ماشیح مینامند، در آیندهای نامعلوم خواهد آمد.
4⃣ اما اگر قول دین اسلام را صادق بدانیم، آنگاه رسولالله (ص) همان پیامبری است که انبیاء وعده آمدنش دادهاند.
5⃣ دیروز با استفاده از خودِ تورات اثبات كردیم كه ذبیح، اسماعیل است و نه اسحاق.
6⃣ امروز نیز به بررسی دو مسألهی بُکوریّت و میثاق خداوند، با استفاده از تورات میپردازیم.
7⃣ البته اینبار نویسندهی متن، یک اسقف مسیحیِ مستبصر است كه احاطهی کاملی به مباحث تورات و انجیل دارد.
🔹 با ما همراه باشید...
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مسأله بکوریّت و میثاق خداوند (1)
1⃣ یک اختلافنظر مذهبی میان #بنیاسماعیل و #بنیاسرائیل دربارهی مسائل دوگانهی بُکوریّت و میثاق خداوند از زمانهای باستان وجود داشته است.
2⃣ خوانندگان کتب مقدس #تورات و انجیل و قرآن همگی با داستان پیامبر بزرگ #ابراهیم و فرزندان دوگانهاش #اسماعیل و #اسحاق آشنایی دارند.
3⃣ ابراهیم از سر طاعت مطلق و تسلیم محض در برابر خداوند، موطن خود را به فرمان او ترک میکند و عازم سفری طولانی و شگفتانگیز میشود و به سرزمینهای کنعان و مصر و عربستان میرود.
4⃣ #ساره، زن ابراهیم عقیم است؛ معهذا خداوند به او اعلام میکند که مقدّر است وی پدر امتهای کثیری باشد و تمام سرزمینهایی که از آنها عبور کند، به اَخلافش به ارث خواهد رسید و میفرماید: «تمامی امتهای زمین از ذُرّیهٔ تو برکت خواهند یافت». ابراهیم با اینکه اصلاً فرزندی ندارد، این وعدهی یکتا و فوقالعاده در تاریخ دین را با ایمانی تزلزلناپذیر میپذیرد.
5⃣ یک دختر پرهیزگار و سادهدل مصری بنام #هاجر کنیز و خدمتکار ساره است. چندی بعد با نظر و رضایت ساره، دخترک به عقد حضرت ابراهیم درمیآید و از این ازدواج، طبق پیشگویی فرشتهی خداوند، #اسماعیل زاده میشود.
6⃣ هنگامیکه اسماعیل سیزدهساله است، خداوند بار دیگر از طریق فرشتهی خود به ابراهیم وحی میفرستد و فرشته وعدهی قدیم را به ابراهیم یادآوری میکند و #ختنه کردن را رسماً بهصورت نهادی دینی درمیآورد که بلافاصله به مرحلهی اجرا گذارده میشود و «عهد و میثاق» میان خداوند و ابراهیم با تنها فرزند ذکورش یعنی اسماعیل بسته میشود.
7⃣ ابراهیم سوگند وفاداری میخورد و با خالق خود بیعت میکند و خداوند وعده میدهد که همواره خدای اَعقاب ابراهیم و اسماعیل و حافظ آنان باقی بماند. و آنگاه هنگامیکه ابراهیم نود و نه سال و ساره نود سال دارد، این زن نیز طبق وعدهی الهی فرزندی میزاید که #اسحاق نامگذاری میشود.
🔹 ادامه دارد...
✍️ نویسنده: عبدالأحد داوود (اسقف داود بنیامین)
📚 منبع: محمد (ص) در تورات و انجیل ، ترجمه فضلالله نیکآیین ، نشر نو، چاپ اول 1361.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/bokoor
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مسأله بکوریّت و میثاق خداوند (2)
1⃣ از آنجا که در کتاب سِفر پیدایش، شرح وقایع، نظم سالشماری چندانی ندارد، آنگاه چنین ضبط شده است که پس از بستن این #میثاق و پس از تولد #اسحاق، حضرت ابراهیم صرفاً به میل #ساره، اسماعیل و مادرش را به وضع ناهنجار و ظالمانهای از خانه و خانواده میراند!
2⃣ #اسماعیل و #هاجر در صحرای بیانتها ناپدید میشوند و زمانی که پسر جوان از فشار تشنگی در آستانهی مرگ است، چشمهای در بیابان فوّاره میزند و آنان را از نیستی نجات میدهد.
3⃣ و آنگاه کتاب سِفر پیدایش ناگهان دربارهی اسماعیل و سرنوشت او سکوت میکند و تنها اطلاعی که میدهد آن است که وی با یک زن مصری ازدواج میکند و زمانی که حضرت ابراهیم به لقاءالله میپیوندد، ناگهان در کنار برادرش اسحاق برای دفن پدر حاضر میشود.
4⃣ و اما حادثهی مهم بعدی دیگر در تاریخچهی زندگی حضرت ابراهیم برابر آنچه در سِفر پیدایش (فصل 22) ضبط شده، اقدام ابراهیم برای #قربانی کردن «تنها پسر خود» در راه خداوند است که چنانکه میدانیم لحظهای قبل از قربانی کردن، فرشتهی خداوند قوچی را برای قربانی به ابراهیم عرضه میکند.
5⃣ این شرح کوتاهی از داستان ابراهیم خلیلالله و اسماعیل دربارهی «حق #بکوریت» و «عهد و #میثاق» با خداوند بود.
🔹 ادامه دارد...
✍️ نویسنده: عبدالأحد داوود (اسقف داود بنیامین)
📚 منبع: محمد (ص) در تورات و انجیل ، ترجمه فضلالله نیکآیین ، نشر نو، چاپ اول 1361.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/bokoor
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مسأله بکوریّت و میثاق خداوند (3)
1⃣ در این سرگذشت سه نکتهی مشخص وجود دارد که هر مؤمن راستین باید آنها را مطلقاً حقیقت بداند:
2⃣ نخستین نکته آن است که #اسماعیل فرزند مشروع و نخستینِ ابراهیم است و بنابراین حق #بکوریت او نیز کاملاً قانونی و منصفانه و مشروع است.
3⃣ نکتهی دوم آن است که #میثاق خداوند با ابراهیم و تنها فرزند او اسماعیل، قبل از تولد #اسحاق بسته شد. و بنابراین میثاق خداوند و نهاد #ختنه، نعوذبالله، هیچ اهمیت و ارزشی نخواهد داشت مگر آنکه وعده و قول مکرر خداوند در جملههای الهی چون: «و تمامی اُمتهای زمین از ذرّیهی تو برکت خواهند یافت…» (سفر پیدایش، فصل 22، آیهی 18) و مخصوصاً در جملهی «…کسی که از صلب تو بیرون آید او وارث تو خواهد بود.» (سفر پیدایش، فصل 15، آیهی 4) ارزش و اهمیت داشته باشد. و این وعده هنگامی که اسماعیل به دنیا آمد، به تحقق پیوست زیرا از این لحظه به بعد ابراهیم میدانست که دیگر پیشکارش، اِلیعازر دمشقی وارث او نخواهد شد ولی هنوز نمیدانست که بعداً فرزند دیگری هم پیدا خواهد کرد.
4⃣ بنابراین باید اقرار داشت که اسماعیل وارث حقیقی و مشروع کلیهی امتیازات و شأن و کرامت روحانی ابراهیم است. این حق ویژهی خدادادی که «از طریق ابراهیم همهی امتهای زمین متبرک خواهند شد» -که غالباً به صورتهای مختلف تکرار گردیده- میراث #بکوریت و ارث طبیعی و خدادادی اسماعیل است.
5⃣ میراثی که از طریق حق بکوریت به اسماعیل میرسید، فقط چادری که ابراهیم در آن زندگی میکرد یا چند شتری که بر آنها سوار میشد، نبود بلکه میراث واقعی آن بود که کلیهی سرزمینهای میان رودخانههای نیل و فرات را که در آنها حدوداً 10 امت مختلف زندگی میکردند، تحت فرمان خود درآورد. و چنانکه میدانیم از آن زمان تا بهحال همواره فرزندان و اعقاب اسماعیل یعنی #اعراب در سراسر این سرزمینها ساکن بودهاند. و تحقق عملی این امر، خود در واقع یکی از شرایط مندرج در #میثاق خداوند است.
6⃣ سومین نکتهی مهم آن است که اسحاق نیز تولد معجزهآسایی داشت، او را نیز خداوند قادر متعال متبرک ساخت و به او و اَعقابش وعدهی سرزمین کنعان را داد که عملاً نیز در دوران #یوشع نبی به تصرف آنان درآمد. بههرحال، باید دانست که هرگز به مغز هیچ مسلمانی خطور نمیکند که اسحاق و فرزندش یعقوب را بیاعتبار سازد یا فضائلش را انکار کند. و اگرچه بخاطر روشن کردن مسائل، اسماعیل و اسحاق را مقایسه میکنیم ولی در وجود خود احساسی جز احترام و تقدیس نسبت به این خادمان پرهیزگار خدا نداریم.
🔹 ادامه دارد...
✍️ نویسنده: عبدالأحد داوود (اسقف داود بنیامین)
📚 منبع: محمد (ص) در تورات و انجیل ، ترجمه فضلالله نیکآیین ، نشر نو، چاپ اول 1361.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/bokoor
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مسأله بکوریّت و میثاق خداوند (4)
1⃣ تا اینجا نمیبایست هیچگونه اختلاف و برخوردی میان #بنیاسماعیل و #بنیاسحاق وجود داشته باشد، زیرا اگر منظور از «تبرک» خداوند و «حق #بکوریت» صرفاً برخی متعلّقات مادی و قدرت بوده باشد، در آنصورت مسأله قابل حل و فصل میبود.
2⃣ اما حقیقت چنین نیست زیرا یک نکتهی بسیار اساسی و بنیادی وجود دارد که این دو امت همواره دربارهی آن اختلاف کردهاند و آن مسألهی #مسیحا و محمد (ص) است. #یهودیان تحقق پیشگوییهای کتب مقدس خود دربارهی مسیحا را نه در شخص عیسی (ع) میبینند نه در وجود محمد (ص).
3⃣ بسیاری از یهودیان همیشه نسبت به #اسماعیل حسادت کردهاند! زیرا بهخوبی میدانند که #میثاق خدا در وجود او معنا پیدا میکرد و با #ختنه کردن او بود که عهد خدا با ابراهیم بسته شد. همین بغض و کینه نسبت به اسماعیل باعث شده که عدهای از #کاهنان و کاتبان و فقهای #یهود بسیاری از قطعات کتب مقدس را #تحریف و حکّ و اصلاح کردهاند!
4⃣ حذف نام #اسماعیل از آیههای اول، دوم، و ششم و هفتم فصل بیست و دوم کتاب پیدایش و قراردادن نام #اسحاق بجای آن و در عین حال حفظ عنوان توصیفی «پسر یگانهی خود»! در واقع انکار وجود اسماعیل و نقض آشکار میثاقی است که خداوند با ابراهیم و اسماعیل بسته است.
5⃣ در این فصل کتاب، خداوند آشکارا میگوید که: «چون پسر یگانهی خود را از من دریغ نداشتی… ذرّیهی ترا مثل ستارههای آسمان و مانند ریگهای کنار دریا افزایش میدهم و تکثیر میکنم.» و کلمهی #تکثیر عیناً تکرار کلمهای است که فرشتهی خداوند در بیابان به #هاجر گفته است.
6⃣ فرشتهی خداوند به هاجر میگوید که ذرّیهی ترا چنان بسیار نمایم که از بسیاری به شمارش درنیایند و اضافه میکند که: «اسماعیل بارور و پرثمر خواهد بود». اما جاعلین، کلمهی اصلی عبری متن #تورات را که به معنای «بارور و پرثمر» و از ریشه عبری Para (معادل کلمات وَفَر و وفور در زبان عربی) است، به چیز دیگری تبدیل کرده و آن را «خر وحشی» یا فقط «وحشی» معنا کردهاند!
7⃣ آیا بهراستی شرمآور و کفرآمیز نیست که یک پیامبر خدا را که خداوند «بارور و پرثمر» نامیده، بخاطر تعصّب و جهل، «خر وحشی» بخوانیم؟!!
🔹 ادامهی مقاله را در سايت اندیشکده مطالعه كنيد.
✍️ نویسنده: عبدالأحد داوود (اسقف داود بنیامین)
📚 منبع: محمد (ص) در تورات و انجیل ، ترجمه فضلالله نیکآیین ، نشر نو، چاپ اول 1361.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/bokoor
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ هدایت کشتار مسلمانان میانمار توسط صهیونیستها (1)
🎯 پشت پرده حوادث میانمار
1⃣ کشتار مسلمانان و #نسلکشی آنها، یکی از مهمترین راهبردهای #رژیم_صهیونیستی است که از زمان اشغال فلسطین و سرزمینهای عربی هیچگاه از نگاه تلآویو دور نمانده است.
2⃣ در این راستا، نقشههای رژیم صهیونیستی تنها کشتار مسلمانان ساکن سرزمینهای اشغالی را شامل نشده، بلکه مسلمانان دیگر نقاط جهان نیز هدف این کشتارها بودهاند، اما نه در قالب کشتار مستقیم، بلکه بهصورت غیرمستقیم و از طریق تأمین سلاح مورد نیاز رژیمهای سرکوبگر و گروههای شبهنظامی تندرو فعال در مناطق و کشورهای مسلماننشین مانند منطقه #کشمیر و کشور #میانمار که مدتهاست شاهد عملیات نسلکشی اقلیت مسلمان #روهینگا در این کشور است.
3⃣ در این ارتباط و در اوج این نسلکشی، روزنامه صهیونیستی #هاآرتص در گزارشی اذعان کرد که وزارت جنگ #اسرائیل علیرغم کشتار و قتلعامی که علیه مسلمانان در کشور میانمار صورت میگیرد، با این حال صادرات اسلحه به این کشور را متوقف نخواهد کرد!
4⃣ حقیقت امر این است که رابطهی #صهیونیستها با کشور میانمار به سالهای دور باز میگردد.
5⃣ اوایل قرن نوزدهم کشور میانمار از جمله مهمترین مقاصد تجار و بازرگانان #یهودی در منطقه جنوب شرقی آسیا بوده و به لطف استعمار انگلیس، پس از خارجکردن اشغالگران ژاپنی از این کشور، شمار زیادی از #یهودیان به میانمار مهاجرت کردند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ هدایت کشتار مسلمانان میانمار توسط صهیونیستها (2)
🎯 همپیمان استراتژیک یا مستعمرهای صهیونیستی
1⃣ از زمان تأسیس #رژیم_صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ میلادی در فلسطین اشغالی، حفظ مناسبات این رژیم با کشور #میانمار مورد توجه کابینههای مختلف صهیونیستی بوده است.
2⃣ در این راستا، در سال ۱۹۵۵ میلادی شاهد سفر «یو نو»، نخست وزیر وقت میانمار به «تلآویو» هستیم تا اولین سفر یک رهبر آسیایی به سرزمین اشغالی در تاریخ کشورهای این منطقه باشد، آن هم در شرایطی که اغلب این کشورها هنوز موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی را به رسمیت نشناخته بودند و در تلاش برای اتخاذ تدابیر و سیاستهایی بودند که انزوای #اسرائیل را در عرصهی بینالمللی به دنبال داشته باشد.
3⃣ اعزام صدها دانشجو و افسر ارتش میانمار به تلآویو جهت دیدن دورههای مختلف آموزش نظامی و تحصیل در علوم نظامی در دانشکدههای رژیم صهیونیستی، یکی از مهمترین دستاوردهای سفر یونو به تلآویو شمرده میشد.
4⃣ امضای قراردادهای تسلیحاتی خرید جنگندههای دست دوم صهیونیستی و توپ و تیربار و انواع مهمات و تجهیزات نظامی از ارتش اسرائیل از دیگر نتایج این سفر بود. در ادامه تلآویو اقدام به اعزام تیمی از خلبانان نیروی هوایی این رژیم به میانمار جهت آموزش نیروی هوایی آن کشور کرد.
5⃣ از آن سو، در عرصه منطقهای و در حوزه سیاسی «یو نو» تلاشهای گستردهای را آغاز کرد تا زمینه مشارکت رژیم صهیونیستی در کنفرانس بینالمللی #باندونگ را فراهم کند که قرار بود، با حضور ۲۹ کشور آفریقایی و آسیایی در کشور اندونزی برگزار شود و بعدها پیشزمینه شکلگیری «جنبش عدم تعهد» را فراهم کرد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ هدایت کشتار مسلمانان میانمار توسط صهیونیستها (3)
🎯 همپیمان استراتژیک یا مستعمرهای صهیونیستی
1⃣ در سال ۱۹۵۸ میلادی #شیمون_پرز، رئیس و #موشه_دایان، نخست وزیر وقت #رژیم_صهیونیستی برای ملاقات با «نی وین»، فرمانده نظامی و نخستوزیر وقت #میانمار راهی این کشور شدند.
2⃣ طی دیدارهای صورت گرفته بین طرفین، نی وین بر حمایت همهجانبه و قدرتمند کشور متبوعش از تلآویو تاکید کرد و دستور اعزام ۸۰ نظامی این کشور به سرزمین اشغالی را صادر کرد تا در دورههای آموزشی نحوه استفاده از تجهیزات پیشرفته کشاورزی و دستگاههای مدرن تولید مواد غذایی که در شهرکهای صهیونیستنشین به خدمت گرفته میشدند، شرکت کنند.
3⃣ در سال ۱۹۶۱ میلادی #دیوید_بن_گوریون نخستوزیر وقت رژیم صهیونیستی برای دیدار با مقامات مسئول میانمار و بررسی روابط دوجانبه به این کشور سفر کرد. برخی از تصاویر برجا مانده از این سفر، بن گوریون را نشان میدهد که در دیدار با مقامات میانمار کلاه محلی و بومی این کشور را بر سر گذاشته است.
4⃣ سفرهای مقامات مسئول رژیم صهیونیستی مانند شیمون پرز، موشه دایان، #اسحاق_بن_زوی و #گلدا_مایر، در تمام طول سال های دهه ۶۰ میلادی به کشور میانمار ادامه یافت.
5⃣ در دهه هفتاد سازمان جاسوسی #موساد با برگزاری دورههای مختلف، آموزش افسران اطلاعاتی و امنیتی کشور میانمار را بر عهده گرفت و روابط دوجانبه بیش از پیش در تمام سطوح و حوزهها توسعه و گسترش یافت و این موجب شد، رژیم صهیونیستی کشور میانمار را به عنوان مرکز و کانون اداره سیاست خارجیاش در آسیا انتخاب کند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ هدایت کشتار مسلمانان میانمار توسط صهیونیستها (4)
🎯 همپیمان استراتژیک یا مستعمرهای صهیونیستی
1⃣ در دهه هشتاد و در راستای روابط اقتصادی موجود بین #اسرائیل و #میانمار، حکومت وقت میانمار با امضای قراردادی به ارزش ۵ میلیون دلار امتیاز احداث و راهاندازی مراکز مخابرات و تلفن ثابت در این کشور را به شرکت صهیونیستی #تیلراد اعطا کرد.
2⃣ طی سالهای دهه هشتاد فعالیت #ماشاو یا آژانس صهیونیستی همکاری منطقهای و بینالمللی جهت رشد و توسعه در کشور میانمار به شکل چشمگیری گسترش یافت، از جمله فعالیتهای این آژانس برگزاری دورههای آموزشی کشاورزی و آبیاری در کشور میانمار بود.
3⃣ به این ترتیب، مناسبات تجاری، علمی، بهداشتی، آموزشی، پزشکی و تکنولوژیکی بین میانمار و رژیم صهیونیستی همچنان روند رو به رشد خود را طی میکرد. در این سالها دو طرف سندی امضا کردند که در واقع تفاهمنامه تأسیس اتاقهای تجاری و بازرگانی مشترک بین میانمار و رژیم صهیونیستی در این کشور آسیایی بود.
4⃣ در ادامه، این توافقات به عرصهی #ورزش و #فرهنگ نیز کشیده شد و دو طرف توافقاتی در این دو عرصه نیز امضا کردند. امضای توافق لغو روادید بین اتباع دو طرف، اوج مناسبات گرم، روابط نزدیک و همکاری گسترده رژیمهای حاکم بر میانمار و سرزمینهای اشغالی بود.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter