eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
678 ویدیو
201 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ تکاپوهای عزت‌الله فولادوند از براندازی ایدئولوژیک، وارد فاز امنیتی کودتای مخملی شد و بازی در نقش تئوریسین اپوزیسیون برانداز را آغاز کرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 دموکراتیزاسیون، همجنس‌بازی و حلقه پنجشنبه‌ها (7) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هجدهم) 🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (3) 1⃣ تکاپوهای دیگر معطوف به نبود، بلکه وارد فاز امنیتی شد و بازی در نقش تئوریسین را آغاز کرد. 2⃣ اردیبهشت 1383، در هنگامی که کمپین‌های زنان زیر چتر چهره‌هایی مانند فعالیت‌های خود را گسترش می‌دادند تا را پیش ببرند، فولادوند با حضور در سمینار «زن و جهانی شدن» از زنان ایرانی خواست که برای احقاق حقوق از دست رفته خود، مانند دست به اعتصاب غذا و تحصن بزنند و گفت: 3⃣ «زنان انگلیسی» در اوایل قرن بیستم برای دستیابی به حق رأی، پاهای خود را به پارلمان این کشور زنجیر می‌کردند و در زندان‌ها دست به «اعتصاب غذا» می‌زدند. اکنون برای «زنان ایرانی» نیز نه تنها زمان آرامش نیست بلکه زمان دغدغه، کار، کوشش و مبارزه است. زنان ایرانی باید با استفاده از ابزار آهنین تلاش‌شان و کلام آتشین زبان‌شان در تفکر مردهای جامعه رخنه کرده و آن را دچار تحول کنند. 4⃣ در همین هنگام، مقالات فولادوند در روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت) منتشر می‌شد و یکبار با ترجمه متنی از پیتر جونز، آن هم در سالگرد جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، به دولتمردان توصیه کرد تا با پیروی از لیبرال‌ها دغدغه‌ی نداشته باشند و با تدوین قوانین جدیدی اجازه دهند که بیان اموری که اخلاقاً جایز نیست، قانوناً مجاز شمرده شوند! 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص200و201 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 http://yon.ir/slBc8 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ اسلام‌ستیزی عزت‌الله فولادوند هربار در شکلی ظهور می‌کرد؛ گاهی با دفاع از همجنس‌بازی، گاهی با تبیین فلسفه‌های ضدتوحیدی و...! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 دموکراتیزاسیون، همجنس‌بازی و حلقه پنجشنبه‌ها (8) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هجدهم) 🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (3) 1⃣ که از سال 1383 به شکل منظم در روزنامه شرق (ارگان حزب کارگزاران) نوشتارهای ، تئوریسین برجسته‌ی رژیم جعلی و استاد شرق‌شناسی دانشگاه را علیه به فارسی برمی‌گرداند، یک ماه قبل از انتخابات سوم تیر 1384 روش‌های در جوامع مسلمان مانند ایران را از منظر او شرح داد: 2⃣ متأسفانه در بسیاری از مواقع، در بیش از آن‌که راهی برای انتخاب حکومت باشد، تشریفاتی است نمادین به منظور تأیید انتخابی که قبلاً صورت گرفته است. «جوهره‌ی دموکراسی» به واسطه انتخابات و نه برعکس است. خاورمیانه و جهان اسلام پیشینه‌ی مطلوبی در تجربه نداشته و بایستی از درس بگیرند. مقصود من از در درجه اول شیوه‌ای برای گزیدن یا برکنار کردن حکومت‌ها است… شاید بهترین قاعده سرانگشتی برای داوری درباره وجود دموکراسی، ضابطه باشد که می‌گوید کشوری دارای دموکراسی است که در آن دو تغییر پیاپی و مسالمت‌آمیز حکومت از طریق انتخابات آزاد صورت بگیرد. 3⃣ فولادوند هربار در شکلی ظهور می‌کرد؛ یک بار با دفاع از ، گاهی لابه‌لای تبیین فلسفه‌های ضدتوحیدی و این‌بار هم در میزگردی با حضور داریوش شایگان و فرهاد خسروخاور. 4⃣ هر قدر که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و وقت درخشش دوباره گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) نزدیک‌تر می‌شد، لحن و ادبیات ضددینی فولادوند نیز بیشتر خود را نشان می‌داد. 5⃣ مجموعه فرهنگی هنری تهران [همان جایی که از سال 1379 سیامک پورزند (جاسوس دستگیر شده‌ی CIA در ایران) و شهلا لاهیجی (ناشر آثار جین شارپ) پروژه‌های خود را پیش می‌بردند] روز 20 خرداد 1384 از فولادوند به همراه داریوش شایگان و فرهاد خسروخاور خواست تا در همایش «ارزیابی انتقادی فرهنگ ایران زمین» شرکت کنند. 6⃣ فولادوند در این همایش سخنان حیرت‌انگیزی علیه تاریخ ایران و علمای برجسته اسلام گفت که البته با استقبال روزنامه ایران به عنوان ارگان نیز مواجه گشت: 7⃣ وقتی به رجوع می‌کنیم و به دوران اوج و شکوفایی آن در زمان «فارابی» و «ابن‌سینا» نظر می‌کنیم، نکته‌ای توجه ما را جلب می‌کند. فلاسفه مسلمان در واقع «ارسطویی» بودند. از این رو ارسطو را «معلم اول» نامیدند. چنانچه ابن‌سینا او را «آموزگار حکما» نامیده است. اینان مطالبی را به ارسطو استناد می‌دادند که در آراء ارسطو یافت نمی‌شد. به بیان دیگر مطالب خود را در دهان ارسطو می‌گذاشتند! زیرا آن زمان فرهنگی نبود که به «نوآوری» و «ابداع» روی خوش نشان دهد و عالِم کسی بود که می‌توانست به خوبی نظرات پیشینیان را تکرار کند. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص202و203 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 http://yon.ir/PvSrS ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ سکولاری که فخر و فضیلتش در مبارزه با اسلام، ترویج همجنس‌بازی و تبلیغ صهیونیسم سیاسی خلاصه می‌شد، ناگهان یک روحانی را بعنوان گزینه انتخاباتی مطلوب خود برگزید! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم) 🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4) 1⃣ پس از رخدادهای 1376، معتقد بود: «کشور ما به مرحله‌ای رسیده است که از آن باید به نقطه‌ی بی‌بازگشت تعبیر کرد.» فرآیند و جمهوری اسلامی را ناگزیر می‌دید و در روزنامه ایران به هشدار می‌داد که راهی را انتخاب کرده‌اید و باید تا پایان ادامه دهید: «این امر منوط به تصمیم شما نیست، چنین ایجاب می‌کند و ایران به "نقطه‌ی بی‌بازگشت" رسیده است». 2⃣ اما سال 1384، کنش‌های سیاسی ایران نشان می‌داد که در جهت عکس تحلیل‌های فولادوند از فرآیند دموکراتیزاسیون پیش می‌رود و «نقطه‌ی بی‌بازگشت» جمهوری اسلامی، روندی معکوس یافته است. ازاین رو در هنگام نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وقتی 2 کاندیدا به دور دوم انتخابات راه یافتند، عزت‌الله فولادوند علیرغم این‌که جزء تحریم‌کنندگان انتخابات بود، روز 29 خرداد 1384 به میدان آمد و را به حمایت از فراخواند. 3⃣ طنز تلخ انتخابات برای کاندیدای رقیب اصول‌گرایان این بود: شخصیت سکولاری که همه‌ی فخر و فضیلتش در مبارزه با ، ترویج و تبلیغ خلاصه می‌شد، ناگهان یک شاخص را به عنوان گزینه‌ی انتخاباتی مطلوب خود برگزید تا با استفاده ابزاری از موقعیت او، پروژه‌اش را پیش ببرد. 4⃣ فولادوند با ستایش از رویکرد (عملگرایانه) در سیاست‌ورزی گفت: ✍ در این برهه، دیگر نمی‌توان ریسک کرد. با ، ایران لطمه‌های زیادی خواهد خورد. رویکرد و آقای هاشمی رفسنجانی که سرد و گرم سیاست‌های داخلی و خارجی را طی دوره‌های مختلف چشیده، قابل ستایش است. 5⃣ وانگهی، او با صدور بیانیه‌ای مشترک به همراه میرحسین موسوی، سیدمحمد خاتمی، مهدی کروبی، سعید حجاریان، عزت‌الله سحابی، بهزاد نبوی، ابراهیم یزدی، مصطفی تاج‌زاده، محمدرضا خاتمی، رامین جهانبگلو، محسن میردامادی، مسعود بهنود، یوسف اباذری، احسان نراقی، فریدون جیرانی، احمد پورنجاتی، سیمین بهبهانی و... به کمپین حمایت از هاشمی رفسنجانی (موسوم به جنبش ملی نخبگان) پیوست. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص203و204 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ این‌بار جامعه روشنفکری و تکنوکرات‌ها از خودخواهی و همیشه در انتظار کف زدن ماندن، چشم پوشیدند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (2) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم) 🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4) 1⃣ ماجرای دفاع از چنان مضحک از آب درآمد و جنجال‌های دامنه‌داری آفرید که نوشت: ✍ اگر آخوندی به مردمان بگوید که به کدام نامزد انتخاباتی رای دهند، روشنفکر ما بر می‌آشوبد و او را متهم می‌کند که چرا از جایگاه روحانی‌اش چنین به نادرست بهره می‌جوید، اما خودش هم به همین راه می‌رود! پای بیانیه را امضاء می‌کند و به دیگران می‌گوید که چه باید بکنند و به که باید رای دهند و کدامین راه را باید بروند! 2⃣ اشراقی در تحلیلش یادآور شد که سکولارها و لائیک‌ها با این کار همه خود را به باد دادند، اما به روایت ف.م. سخن، نویسنده سایت گویانیوز اصلاً سرمایه‌ای برای از دست رفتن وجود نداشت و این کمپین بار دیگر فاصله روشنفکران با مردم را آشکار کرد. او به‌عنوان مرید ، وزن واقعی استادش را در معادلات سیاسی ایران حتی به اندازه جمع‌آوری «10 هزار رای» هم ندانست: ✍ واقعیتی که انتخابات اخیر به ما نشان داد، دور بودن سازمان‌های سیاسی و اهل قلم و اندیشه از «مردم عادی» است. پیشنهاد استاد والامقام «عزت‌الله فولادوند» برای رای دادن به آقای «هاشمی رفسنجانی» شاید نتواند بیش از ده هزار رای ایجاد کند! 3⃣ ، کارشناس BBC فارسی نیز كه می‌خواست برای آبروی از دست رفته دوستانش توجیهی ببافد، به اعترافات ناخواسته‌ای درباره‌ی خودخواهی و جاه‌طلبی امثال فولادوند مجبور شد. بهنود نوشت: ✍ این بار جامعه روشنفکری، تکنوکرات‌ها و جمع کثیری از فعالان سیاسی از خودخواهی و همیشه در انتظار کف زدن ماندن چشم پوشیدند! 4⃣ و البته باید از آنان متشکر باشیم، چون هم آبروی خود را باختند و هم ضربه‌ی مهلکی خوردند: ✍ ، و ، اعتبار و نام و عزت خود به ارزانی به دست آورده بودند که در این «بازی» آن را وانهادند؟! ضربه را خورده‌ایم و جای زخم زدن به خود نیست. در فکر آینده باید بود! 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص205و206 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ عزت‌الله فولادوند از واسلاو هاول، جاسوس کهنه‌کار و رهبر انقلاب مخملی چکسلواکی، چهره یک «قهرمان دموکراسی» ساخت! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (3) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم) 🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4) 1⃣ مانند بهنود، خیلی زود به فکر «آینده» افتاد و همراه با به فاز با نظام گام نهاد. 2⃣ او تنها یک ماه پس از انتخابات براساس نقشه راه سازمان CIA به اسطوره‌سازی از رهبران در جهان روی آورد. 3⃣ وی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه رسمی دولت (روزنامه ایران) از ، جاسوس کهنه‌کار و رهبر چکسلواکی، چهره یک «قهرمان دموکراسی» را ساخت، راه‌های سقوط رژیم‌های غیرلیبرال را شرح داده و نوشت: علت‌العلل ، تصلب ایدئولوژی رسمی است که توان پاسخ گفتن به چالش‌های ناشی از دگرگونی‌های جهان امروز را از دست داده... تا مردم هر جامعه نخواهند، هرگز نمی‌میرد. یکی از قهرمانان دموکراسی در عصر ما بارها گوشزد کرده است ممکن است موج آینده باشد. 4⃣ چندی بعد ، وزیر امور خارجه آمریکا، همین سخنان را در کنگره ایالات متحده تکرار کرد و را به بازآموزی و بازخوانی «درس‌های فروپاشی اروپای شرقی از رهگذر انقلاب‌های مخملی» فراخواند! 5⃣ مقالات فولادوند در روزنامه رسمی دولت مانند نوشته‌ی «عزیزترین شکل دیکتاتوری» چنان به مذاق خارج از کشور خوش‌ می‌آمد که سایت رسمی اتحاد جمهوری‌خواهان ایران (متعلق به گروهک تروریستی چریک‌های فدایی خلق) آن‌ها را بازنشر کرد. 6⃣ روزنامه ایران سال‌های 1384 و 1385، در هنگام اقتدار نیز بارها نوشتارهای فولادوند را به دست نشر سپرد؛ برخی مقالاتی در تلقین جمهوری اسلامی به عنوان نظامی و بعضی دیگر سخنرانی‌های فولادوند در پیرامون «تبیین مدرنیته» بود. 7⃣ این انجمن سکولار پیوندهای خود را نیز به تدریج با ، گستراند و با آن همایش‌های مشترکی را در حوزه برگزار کرد. 8⃣ حضور فولادوند در محافل دولتی منحصر به روزنامه‌های ایران، همشهری و جام‌جم نبود، بلکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیز وی را در کنار محمدعلی موحد به عنوان سخنران نشست‌های کتاب ماه ادبیات و فلسفه به خانه کتاب دعوت می‌کرد!! 9⃣ و خبرگزاری کتاب ایران (وابسته به وزارت ارشاد) تبلیغ کتاب‌های فولادوند را بدون هیچ نقد و تفسیری روی خروجی‌اش می‌گذاشت!! 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص206و207 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ نیروهای سازمانی براندازی نرم نیازمند اثری جامع بعنوان «نقشه راه پروژه کودتای ایدئولوژیک» بودند، لذا عزت‌الله فولادوند کتاب فلسفه و جامعه و سیاست را منتشر كرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (4) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم) 🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4) 1⃣ پس از ورود نیروهای اپوزیسیون به فاز ، روابط خود با کارگزاران را شدت بیشتری بخشید. 2⃣ در این هنگام، پس از فروپاشی به جای آن نشست. این حلقه چهره‌هایی چون عبدالکریم سروش، سعید حجاریان، محمد مجتهد شبستری، محسن کدیور، مصطفی ملکیان، محمود سریع‌القلم و... را در بر می‌گرفت و پیوند نزدیکی با فعالان اپوزیسیون خارج از کشور مانند محمدرضا نیکفر (تئوریسین رادیو زمانه)، محمدعلی همایون کاتوزیان (تاریخ‌دان فراماسون) و آرش نراقی (نظریه‌‌پرداز همجنس‌بازی) برقرار ساخت. 3⃣ اصلی‌ترین مأموریت این حلقه -كه فولادوند یکی از اعضاء بلندپایه آن به‌شمار می‌رفت- انکار قدسیّت و سندیّت و اصالتِ متن قرآن کریم بود، اما سرانجام پس از 2 سال، به جرم توقیف شد. 4⃣ در سال 1386 فولادوند به دعوت انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سلسله سخنرانی‌هایی را برای تبیین ضرورت استقرار انجام داد و پیوندهایش را با گروهک‌های اپوزیسیون دانشجویی استوار ساخت تا به آنان جدیدترین راهبردهای سیاسی با جمهوری اسلامی را بیاموزد. 5⃣ حاصل این پیوند تنگاتنگ، مشارکت فولادوند برای برگزاری «کلاس‌های آزاد علوم انسانی» توسط انجمن اسلامی دانشگاه تهران در تیرماه 1386 بود. در این کلاس‌ها آموزه‌های سکولاریستی به صورت فشرده در اختیار دانشجویان قرار می‌گرفت. 6⃣ چند هفته پس از برگزاری این کلاس‌ها، فولادوند به درخواست انجمن اسلامی دانشکده فنی تدریس یک دوره فشرده را آغاز کرد، اما نیروهای سازمانی که در دل چنین جلساتی پرورش می‌یافتند، نیازمند اثری جامع بودند تا با اتکاء به آن برنامه‌های خود را پیش ببرد. 7⃣ از این رو، فولادوند در پایان سال 1386 کوشید تا کتابی را به عنوان «نقشه راه پروژه » منتشر کند؛ زمانی که باید تئوری‌های سه پیامبر (برلین، پوپر، آرنت) آزمایش خود را در عرصه عینی نیز پس می‌دادند و آراء آنان برای پیشبرد بحث‌های نظری به محک آزمون گذاشته می‌شد. بنابراین، قرارداد انتشار کتاب را با بست. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص207و208 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 http://yon.ir/j2Ij4 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ اصلاح‌طلبان بارها فولادوند را به عنوان مدافع و مبلغ علوم انسانی سکولار در ایران ستوده‌اند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (5) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم) 🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4) 1⃣ پس از شکست پروژه در ایران، از یک‌سو کوشید تا خود را به طیفی از نزدیک کند و پل‌های ارتباطی‌ای را با مؤسسه مطبوعاتی بزند و از سوی دیگر، از تابستان 1388 و در اوج مقالات راهبردی‌ای را با موضوع چگونگی موفقیت «انقلاب‌های مخملی در اروپای شرقی» برای روزنامه اصلاح‌طلب آرمان می‌نوشت! 2⃣ او در سال 1389 تعامل خود را با محافل انتشاراتی مانند انتشارات روشنفکران و مطالعات زنان به مدیریت (ناشر آثار جین شارپ) ادامه داد و به همراه (فیلمساز بهایی) در جلسات آنان حضور می‌یافت. 3⃣ او همچنان خط‌مشی دهه 1360 را برای تبلیغ و چون ، و دنبال می‌کند؛ یک خط‌مشی واحد سیاسی 30 ساله، دارای رویکردی درازمدت و به روایت ساموئل هانتینگتون با آهنگی «آهسته و پیوسته». 4⃣ بارها فولادوند را به عنوان مدافع و مبلغ علوم انسانی سکولار در ایران ستوده‌اند. سال 1383، روزنامه ایران با انتشار صفحه‌ای ویژه برای او بزرگداشت گرفت، ترجمه‌هایش از آثار پیشروان مانند را ستود و او را «معرف به ایرانیان» نامید. 5⃣ همزمان با ایامی که سایت BBC فارسی صفحاتی ویژه را به تجلیل از فولادوند اختصاص داد، روز 7 اسفند 1384 در مراسمی که انجمن حکمت و فلسفه با مشارکت انجمن اسلامی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار کرد، از او به عنوان «کسی که فصل تازه‌ای را در عرصه فکر، فرهنگ و ترجمه‌ی ایران گشوده» تقدیر شد. 6⃣ ، ایدئولوگ روشنفکران دینی که اکنون در مؤسسه پرسش پروژه بسط «علوم انسانی سکولار» را دنبال می‌کند، شیوه ترجمه‌ی فولادوند را طی یک صدسال اخیر «بی‌نظیر» خواند و ارزش کوشش‌های او را با (مترجم و استاد اعظم فراماسونری) مقایسه کرد. 7⃣ ، فعال اپوزیسیون برانداز که رفاقتی 20 ساله با فولادوند دارد، شیوه کار او را «الگوی کار بسیاری از مترجمان» دانست و سخنرانی‌اش را چنین پایان داد: 🔸 استاد فولادوند همیشه به سراغ نیازهای جامعه در حوزه رفتند و اولین کسی بودند که ما را در سال 1358 با آشنا ساختند. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص208-210 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 http://yon.ir/j2Ij4 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ آیا عزت‌الله فولادوند اتفاقی سراغ آثار هانا آرنت رفت تا آنها را به کتب مرجع دانشگاهی تبدیل كند و تئوری‌های این یهودی به کار پروژه کودتای سبز در ایران آید؟! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیستم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (1) ✡ تنها مسلکی که من به آن‌ها تعلق داشتم، «صهیونیست‌ها» بودند. / هانا آرنت 1⃣ آیا سال 1358 اتفاقی به سراغ ترجمه آثار یهودی رفت تا آثار او در زمینه‌ی «جامعه‌شناسی سیاسی» را به کتب مرجع دانشگاهی تبدیل کند و 30 سال بعد نیز از سر اتفاق، تئوری‌های این زن به کار پروژه در ایران آمد؟! 2⃣ چنان‌که کتاب آرنت با نام «مسئولیت شخصی در رژیم‌های دیکتاتوری» با تبلیغات وسیع سازمان جاسوسی CIA در ایران به رساله‌ای مرجع برای تبدیل شد! 3⃣ رادیو زمانه (ارگان سرویس اطلاعات و امنیت هلند) کتاب «هشت تمرین در اندیشه سیاسی» آرنت را از سال 1387 به عنوان اثری کلاسیک برای «ایجاد دگرگونی‌های سیاسی» منتشر کرد، سپس همان ترجمه را روانه بازار کتاب ایران ساخت و البته در حوزه برنده جایزه کتاب فصل (بهار 1388) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم شد! 4⃣ کار به جایی رسید که حتی جریانی در سازمان میراث فرهنگی (دوره ریاست ) برای به سبب ترجمه کتاب «توتالیتاریسم» اثر و کتاب «سامان سیاسی در جوامع دستخوش دگرگونی» نوشته‌ی بزرگداشت گرفت! 5⃣ دو کتابی که براساس پروژه مشترک ، و با آمریکا تحریر شدند و از آثار مرجع هم در حوزه «جامعه‌شناسی سیاسی» و هم در عرصه محسوب می‌گردند! 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص235و236 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ سازمان میراث فرهنگی در دوره ریاست اسفندیار رحیم‌مشایی برای محسن ثلاثی به سبب ترجمه کتاب «توتالیتاریسم» هانا آرنت بزرگداشت گرفت! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ادای دین گوگل یهودی به هانا آرنت یهودی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (2) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیستم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (1) 1⃣ گرچه پیش از انقلاب تنها یک کتاب توسط برای ترجمه شد، اما دی 1359 و خرداد 1361 از او نسخه فارسی دو کتاب خشونت و انقلاب از یهودی به چاپ رسید. 2⃣ کلید ترجمه و انتشار پیاپی کتاب‌های آرنت از نخستین سال پس از در دست تحلیلگران وزارت امور خارجه بود، چون از نگاه آنان رواج فلسفه‌ی سیاسی در ایران می‌توانست تصویر یک رژیم را از «ماهیت جمهوری اسلامی» نزد مردم بسازد و به نسل جدید ایرانیان، راه مبارزه با و مهار آن را که به ادعای آنان همانند «استبداد کمونیستی» است، بیاموزد! 3⃣ آلمانی‌تبار (1975 – 1906)، چهره برجسته‌ی در قرن بیستم و یکی از سخنگویان محافظه‌کاران آمریکایی در دوران جنگ سرد، نسب از و خانواده‌های می‌برد. 4⃣ زنی که هم در قامت یک تئوریسین سیاسی ظاهر گشت و هم در کسوت یکی از رهبران سازمان بین‌المللی . 5⃣ از سال 1935 رهبری چندین عملیات امنیتی این سازمان را برای اشغال تدریجی خاک برعهده داشت و در مقام «فرمانده عملیات» را تا استقرار در سرزمین‌های اشغالی همراهی می‌کرد، چون تاسیس رژیم صهیونیستی را می‌دانست! 6⃣ به نوشته‌ی دیوید واتسن «آرنت در محافل صهیونیستی به دلیل فعالیتش در پاریس برای مهاجرت به فلسطین شهرتی به هم زده بود.» از سال 1941 به برجسته‌ترین حامی تاسیس برای تداوم حیات صهیونیست‌ها تبدیل شد تا نقش مؤثری در جنگ علیه فلسطینی‌ها ایفا کند! 7⃣ وی در سال 1948 به سمت مدیر اجرایی طرح رسید. ابتدای دهه 1950 همکاری رسمی‌اش را با CIA آغاز کرد و به حلقه این سازمان در مجله رفت. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص236و237 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ هانا آرنت : صهیونیسم آغاز خودشناسی و خودباوری یهودیان و آغاز بازگشت آنها از برهوت بی‌هویتی به درون تاریخ است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (3) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیستم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (1) 1⃣ کتاب‌هایش را از رهگذر مشاوره‌های علمی با می‌نوشت، حتی این سازمان جاسوسی به او برای جمع‌آوری منابع پژوهشی یاری می‌رساند و از ابتدای دهه 1960 نیز تامین هزینه‌های تحقیقاتی پروژه‌هایش را برعهده گرفت. 2⃣ سرانجام به عنوان یکی از شاخص‌ترین بنیانگذاران در جهان شناخته شد. 3⃣ آرنت همواره بخشی از درآمدهایش را خرج تحکیم رژیم صهیونیستی می‌کرد و یکی از حامیان اقتصادی در جنگ با اعراب (1967) بود، چنان‌که از پیروزی به خود می‌بالید. ، آرنت‌شناس معاصر می‌گوید: آرنت در واپسین ده سال زندگی‌اش به همه سازمان‌های اسرائیلی پول واریز می‌کرد. دلبسته نیست، مگر به این کشور، به «اسرائیل» به این «الگوی سرآمد». 4⃣ به باور آرنت: «صهیونیسم آغاز خودشناسی و خودباوری یهودیان و آغاز بازگشت آنها از برهوت بی‌هویتی به درون تاریخ است.» 5⃣ با این همه، او را در ایران به عنوان «فیلسوف خشونت‌گریز» تبلیغ می‌کنند! 6⃣ آرنت شگردی پیچیده داشت و در آثارش کوشید تا ایدئولوژی‌های منتقد نظام را نشان دهد؛ شگردی که همواره از آن بهره می‌جستند. 7⃣ این همان راهی بود که پیروان سنت فکری در ایران نیز می‌رفتند. 8⃣ در هنگامه‌ای که برای مبارزه با پسمانده‌های سلطنت و خشکاندن بقایای آن، عزمِ ایرانیان بر مجازات اسلامی کارگزاران در ایران قرار داشت، در «مقدمه مترجم» بر کتاب خشونت – که تاریخ 31 شهریور 1359 (روز آغاز جنگ تحمیلی) را بر خود دارد – به ستایش‌های پیاپی از اقدامات آرنتِ در سال‌های فعالیتش برای می‌پردازد و شادمانه از ایمان او به «نیروی بی‌مانند قانون اساسی آمریکا» می‌گوید. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص237-239 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ شورش بوداپست به عنوان یکی از سرچشمه‌های کودتای مخملی در نگاه هانا آرنت «نمونه یک انقلاب اصیلِ آزادی‌خواهانه» است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (4) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیستم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (1) 1⃣ به نحوی شگفت‌انگیز، تحلیل یهودی درباره حقانیتِ (مثل جنگ‌های پیشگیرانه) را برای رسیدن به «عدالت» تأیید می‌کند، اما با طعنه به فضای جاری ایران و نقد این ادعا که نزد عده‌‌ای «خشونت انقلابی دارای رسالتی مقدس است» می‌نویسد: ✍ «ستیزه‌جویی» به «خشونت‌گری» می‌انجامد. خشونت مابه‌الا‌شتراک جنگ و انقلاب است… جز با اعتقادی بی‌چون و چرا به «هگل» و دیالکتیک تاریخ، و پذیرش بی‌قید و شرط رسالت واژگون ساختن نظام‌های کهن و گام نهادن به فرداهای خونینِ خوش‌آغاز و اغلب بدفرجام، از اذعان به این نکته گریزی نیست که خشونت و لطف ضد یکدیگرند. 2⃣ وی این تئوری را القاء می‌سازد که هر انقلابی به می‌گراید و نتیجه آن هم اغلب بدفرجام است. پس از این تحلیل، فولادوند در جمله آخر مقدمه‌اش چنین تهدید می‌‌کند که «از خشونت انقلابی، کینه می‌روید» و «هرکس باد بکارد، طوفان درو خواهد کرد.» 3⃣ مترجمان سکولار، بنیانگذاران را نمونه‌ی ناب آزادی‌خواهی و خشونت‌گریزی معرفی می‌کردند (همان کسانی که همپای آرنت تاسیس رژیم غاصب را «ضرورتی سیاسی» می‌دانستند)، اما با طبقه‌بندی انقلاب اسلامی ایران در ردیف انقلاب 1917 روسیه، از آن چهره‌ای «خونین و بدفرجام» می‌آفریدند. در عوض، همین مترجمان از که در واقع یک است، تصویری زیبا می‌ساختند؛ تصویر یک الگوی آرمانی. 4⃣ هجده ماه پس از چاپ کتاب خشونت، فولادوند در خرداد 1361 ترجمه کتاب انقلاب را به بازار فرستاد؛ کتابی که CIA در جمع‌آوری منابع و مدارک آن به کمک کرد و به روایت زندگی‌نامه‌نویس او «تبلیغی سیاسی برای انقلاب آمریکا» است. 5⃣ آرنت در تفسیرش از انقلاب، (قیام مجارستان در 1956) را به عنوان «نمونه یک انقلاب اصیلِ آزادی‌خواهانه» ستود! شورشی که تحلیلگران سازمان جاسوسی رسماً آن را به عنوان یکی از سرچشمه‌های دانسته‌اند و حتی اسناد دخالت آمریکا برای تحقق آن کودتای ناکام را فاش کرده‌اند. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص239و240 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 http://yon.ir/hanaarent ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ از نگاه هانا آرنت «انقلاب آمریکا» که در واقع یک «کودتای ماسونی» بود، نمونه‌ی موفق همه‌ی انقلاب‌های مدرن است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 هانا آرنت : از انقلاب تا اصلاحات در ایران (5) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیستم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (1) 1⃣ كه (یكی از سرچشمه‌های كودتاهای مخملی) را نمونه‌ی «یک انقلاب اصیلِ آزادی خواهانه» معرفی می‌كرد، در عین حال، یکی از مخالفان سرسخت قیام سیاه‌پوستان برای کسب «حقوق مدنی» به شمار می‌رفت و «بارها قربانیان تبعیض‌نژادی در آمریکا را به سبب مبارزاتشان سرزنش کرد.» 2⃣ از نگاه آرنت « نمونه موفق همه‌ی انقلاب‌های مدرن» است و دیگر انقلاب‌ها را هم باید با آن «الگوی آرمانی» سنجید تا اصالتشان محک بخورد. 3⃣ همه‌ی سنت‌ها را کنار می‌زند، چون «این سنت‌ها دستورالعملی برای اکنون نداشتند.» آمریکایی‌ها اندوخته‌های تاریخی را تنها زمانی به کار می‌بندند که «سودمندی برای اکنون» آنان داشته باشد. پدران انقلاب آمریکا می‌گفتند «تجربه بهترین رهبر ماست و خِرد می‌تواند ما را به لغزش بیندازد.» 4⃣ وانگهی، آرنت از به عنوان «پروژه‌‌ای غیرعقلانی» یاد می‌کند، زیرا به روایت او این انقلاب مبتنی بر «حقیقت‌گرایی» است و حقیقت‌گرایی را پایه‌ای برای «رشد استبداد» می‌داند. 5⃣ این تحلیل از انقلاب، منطبق با حقیقت‌گریزی، سودگرایی و عمل‌گرایی () بود که نمایندگان «فلسفه آمریکایی» مانند و تبلیغ می‌کردند، اما افراطی آرنت سبب گشت تا او نزد فیلسوفان MI6 نیز شخصیت مطلوبی نباشد. 6⃣ اما آرنت همواره از حمایت در سازمان CIA مانند برخوردار بود. هرگاه اعتبار نظریه‌هایش فرو می‌ریخت، نشریات روشنفکری این سازمان چون یا برای دفاع از او به میدان می‌آمدند. 7⃣ در مقاله «فرصت‌طلبی روشنفکرانه هانا آرنت» می‌نویسد: ✍ ده سال پس از انتشار کتاب «توتالیتاریسم» و درست پس از آن‌که معلوم شد تزهای آرنت بی‌معناست، «آلفرد کازین» در شماره زمستان سال 1361 مجله پُرآوازه «امریکن اسکالر»، این کتاب را در فهرست کتاب‌های ممتاز 30 سال گذشته جای داد. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص240 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 http://yon.ir/hanaarent ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی: