eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
21.7هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
581 ویدیو
177 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 فقط دریافت پیام: 👉 @adminmfeb 💥 برای درخواست تبادل اول بنر بفرستید. 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
تاریخ ادیان هاشم رضی 1.pdf
22.37M
📚 کتاب «تاریخ ادیان» 👈 تاریخ تحلیلی ادیان و مذاهب در جهان از آغاز تا امروز 💥 کتاب اول: نظامات مذهبی در جهان ✍ نویسنده: هاشم رضی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
تاریخ ادیان هاشم رضی 2.pdf
22.51M
📚 کتاب «تاریخ ادیان» 👈 تاریخ تحلیلی ادیان و مذاهب در جهان از آغاز تا امروز 💥 کتاب دوم: میتولوژی اساطیر و افسانه‌ها ✍ نویسنده: هاشم رضی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
تاریخ ادیان هاشم رضی 3.pdf
18.88M
📚 کتاب «تاریخ ادیان» 👈 تاریخ تحلیلی ادیان و مذاهب در جهان از آغاز تا امروز 💥 کتاب سوم: پیدایش فلسفه ✍ نویسنده: هاشم رضی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
تاریخ ادیان هاشم رضی 4.pdf
11.22M
📚 کتاب «تاریخ ادیان» 👈 تاریخ تحلیلی ادیان و مذاهب در جهان از آغاز تا امروز 💥 کتاب چهارم: چگونه دین و جادو نظام اجتماعی را می‌سازد ✍ نویسنده: هاشم رضی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
تاریخ ادیان هاشم رضی 5.pdf
40.08M
📚 کتاب «تاریخ ادیان» 👈 تاریخ تحلیلی ادیان و مذاهب در جهان از آغاز تا امروز 💥 کتاب پنجم: دیانات و فرهنگ‌هایی در کمال سادگی و اوج پیچیدگی ✍ نویسنده: هاشم رضی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : یکشنبه 🌞 ١٨ اردیبهشت ۱۴٠١ هجری‌شمسی ☪️ ۶ شوال ۱۴۴٣ هجری‌قمری ✝️ ٨ مه ۲۰٢٢ میلادی 🕎 ٧ ایار ۵۷۸٢ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری ✍ دستور پیامبر (ص) به جداشدنِ هم‌پیمانِ عبدالله بن ابی از سپاه اسلام در (٣ق) 🌍 مناسبت‌های شمسی 1⃣ حکم دربارهٔ اعلام شد (١٢٧٠ش) 2⃣ اعدام وزیر آموزش و پرورش در کابینهٔ دوم و سوم امیرعباس هویدا، به‌عنوان مفسد فی الارض (١٣۵٩ش) 🌍 مناسبت‌های میلادی ✍ مرگ فیلسوف، اقتصاددان و سیاستمدار بریتانیایی (١٨٧٣م) 🌍 مناسبت‌های عبری ✍ بیست‌ودوم عُومِر 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter 💳 حمایت مالی از اندیشکده: 💎👉 idpay.ir/jscenter
💎 امام خامنه‌ای: به همین معنایی که امروز در فرهنگ سیاسی دنیا ترجمه می‌شود، یک چنین ریشهٔ قرآنی دارد. هیچ لزومی ندارد که ما به قرن هجدهم اروپا مراجعه کنیم و دنبال این باشیم که و و دیگران چه گفته‌اند! ما خودمان حرف و منطق داریم... کسانی هستند که در کلماتشان، مرتّب از گفته‌های فلاسفهٔ دو سه قرن اخیر غربی برای مسألهٔ شاهد می‌آورند: فلان‌کس این‌طور گفته است، فلان‌کس آن‌طور گفته است. البته اینها نجیب‌ها هستند که اسم این فلاسفه را می‌آورند؛ اما بعضی فیلسوف‌نماهای مطبوعاتی هم هستند که حرف و حرف فلان فیلسوف فرانسوی یا آلمانی یا آمریکایی را می‌آورند، ولی اسمش را نمی‌آورند؛ به نام خودشان می‌گویند! اینها هم تقلّب می‌کنند، لیکن باز هم به این‌که این فکر به وجود آید که تفکّر آزادی و مفهوم آزادی اجتماعی، یک فکر غربی و یک هدیه از سوی غرب برای ماست، کمک می‌کنند! 📚 بیانات در دانشگاه تربیت مدرّس‌ ۱۳۷۷/۰۶/۱۲ ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ جان استوارت میل تئوریسین استبداد روشنگرانه (١) 💥 برگی دیگر از پروندهٔ 1⃣ در نیمهٔ دوم سدهٔ نوزدهم، اندیشه‌پردازان سیاسی غرب را برای دنیای استعمارزده توصیه می‌کردند!! حکومت مطلقه و بی‌قانونی که زمام آن به‌دست کارگزاران غربی یا بومی غرب باشد. یک نمونه از این نظریات به تعلّق دارد. 2⃣ جان استوارت میل اندیشه‌پرداز نامدار از سال ١٨٢٣ به استخدام کمپانی هند شرقی در لندن درآمد و با انحلال کمپانی در سال ١٨۵٨، پس از ٣۵ سال خدمت، با حقوق ١۵٠٠ پوند استرلینگ در سال بازنشسته شد. او در اواخر دوران خدمت، دبیر دپارتمان امور سیاسی و مخفی [اطلاعاتی] هند بود. 3⃣ جان استوارت میل مستعمرات بریتانیا را به دو گروه «مستعمرات اروپایی‌نژاد»، چون استرالیا و کانادا،‌ و «مستعمرات غیر اروپایی‌نژاد» تقسیم می‌کرد. او درباره مستعمرات گروه دوم خواستار بود: 👈 «مردمی را که در دوران توحّش به سر می‌برند باید فرمان‌بَری آموخت». 4⃣ میل «نخستین درس تمدن» را که این «وحشیان» باید بیاموزند، «اطاعت از مافوق» می‌دانست: 👈 مردمی که در یک وضع آزاد تمدن‌نایافته به سر می‌برند تا زمانی که را نیاموزند، قادر به هیچ پیشرفتی نخواهند بود. برای این‌که حکومتی توانای این کار باشد، تشکیلات سیاسی آن باید، کم و بیش، سر به سر باشد. یک تشکیلات سیاسی که مبتنی به رأی مردم باشد... نخواهد توانست آن نخستین درسی را که شاگردان در این مرحله از پیشرفت خویش نیاز دارند به آنان بقبولاند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ جان استوارت میل تئوریسین استبداد روشنگرانه (٢) 💥 برگی دیگر از پروندهٔ 1⃣ تا بدان‌جا می‌تاخت که برای این بخش از جهان حتی را نیز مُجاز و عامل می‌شمرد: 👈 اقوام بی‌تمدن و به‌ویژه دلاورترین و پرنیروترین آنها، از کارِ پیوسته و عاری از هیجان بیزارند. ولی همهٔ تمدن‌های راستین جز از این راه به‌دست نمی‌آیند. از این‌رو، حتی ممکن است از راه ایجاد محرّک نخستین زندگی صنعتی و تحمیل آن همچون تنها اشتغال پرشمارترین بخش اجتماع گذر به را شتاب بخشد. 2⃣ در این‌جاست که اندیشهٔ به‌عنوان مناسب‌ترین شکل حکومت بر این مردمان توصیه می‌شود: 👈 در کشوری که هیچ‌گونه محرّکی برای بهبود خودانگیختهٔ مردم وجود نداشته باشد، تنها امید آنها به هر حرکتی در جهت پیشرفت، به فرصت‌هایی موکول است که استبدادگری خوب می‌تواند پدید آورد. 3⃣ این کمتر می‌تواند یک حکمران بومی باشد و لذا چه بهتر که «ملل متمدن» مستقیماً متکفل امور «استبدادگری خوب» شوند: 👈 در یک استبداد بومی، وجود استبدادگری خوب پدیده‌ای نادر و گذراست، ولی هنگامی که آنان زیر حاکمیت کشوری متمدن‌تر قرار داشته باشند، کشور حاکم باید بتواند چنین حکمران مستبدی را به‌نحوی پایدار برای آنان تأمین کند. کشور حاکم باید بتواند همهٔ آنچه را که به‌وسیلهٔ سلسله‌ای از پادشاهان مستبد فراهم می‌شود برای اتباعش انجام دهد... چنین است حاکمیت کمال مطلوب بر یا نیمه وحشی. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡ مقالهٔ «جان استوارت میل تئوریسین استبداد روشنگرانه» از سه بخش تشکیل شده است: 🔸جان استوارت میل و کلوپ آتنائوم 🔸جان استوارت میل و استبداد روشنگرانه 🔸جان استوارت میل و لذت‌گرایی ✍ آنچه خواندید، تنها از بخش دوم مقاله انتخاب شده بود. متن کامل مقاله و مستندات آن را در آدرس زیر بخوانید: 👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-colonialism/14023 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter 💳 حمایت مالی از اندیشکده: 💎👉 idpay.ir/jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : دوشنبه 🌞 ١٩ اردیبهشت ۱۴٠١ هجری‌شمسی ☪️ ٧ شوال ۱۴۴٣ هجری‌قمری ✝️ ٩ مه ۲۰٢٢ میلادی 🕎 ٨ ایار ۵۷۸٢ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری ✍ وقوع (٣ق) 🔸 شهادت حضرت حمزه عموی پیامبر (ص) 🔸 فرار ابوبکر و عمر از صحنهٔ نبرد! 🔸 جانفشانی علی (ع) در دفاع از پیامبر (ص) 🌍 مناسبت‌های عبری 1⃣ بیست‌وسوم عُومِر 2⃣ روزهٔ مستحب یهودیان 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter 💳 حمایت مالی از اندیشکده: 💎👉 idpay.ir/jscenter
✡️ ردپای یهود در جنگ احد (١) 1️⃣ دومین نبرد پیامبر (ص) با مشرکان، بود. به مکه آمدند و در گفتگو با ابوسفیان او را کردند و قول دادند که در صورت عملیاتِ دوباره، هماهنگ با آنان وارد جنگ خواهند شد. 2️⃣ بسیاری از سرمایه‌گذاران و صاحبان کاروان تجاری مکه، در کشته شده بودند و اموال، بی‌صاحب شده بود؛ تعدادی نیز مجروح و تعدادی دیگر سرافکنده بازگشته بودند. سال بعد، سه‌هزار نیرو برای رزم گرد آورد و به همراه سه‌هزار نفر نیروی تدارکاتی و تعدادی زن، سپاه شرک را دوباره به‌راه انداخت. 3️⃣ خبر این لشکرکشی به پیامبر (ص) رسید. ایشان به مشورت با یاران خود پرداخت. خود آن حضرت پیشنهاد داد که در داخل مدینه بجنگیم و جنگ را به تبدیل کنیم؛ چرا که مشرکان پرشمارند و تجهیزات نظامی‌شان بیشتر است و در میدان‌های باز، می‌توانند ما را محاصره کنند؛ اما اگر در شهر بجنگیم، چون محل عملیات را می‌شناسیم، وقتی دشمن وارد کوچه‌های مدینه شود، سازمانش با تقسیم شدن، به‌هم می‌خورد و تضعیف می‌گردد. از طرفی، همهٔ مردم شهر در این جنگ درگیر می‌شوند و ما می‌توانیم از تمام قوا استفاده بهینه کنیم. 4️⃣ مشرکان، ادوات جنگ شهر، مثل منجنیق و ابزار آتش‌زدن و خراب کردن قلعه را به همراه نداشتند و جنگ آنها فقط جنگ شمشیر و تیر و نیزه بود. بنابراین، دلیل پیامبر (ص) کامل، و با رعایت همه‌جانبهٔ اصول و تاکتیک‌های نبرد بود؛ ولی برخی اصحاب، نظر ایشان را نپذیرفتند و جنگ شهری را ننگین دانستند!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ ردپای یهود در جنگ احد (٢) 1️⃣ اصحاب در برابر رأی مستحکم پیامبر (ص) که با اصول نظامی سازگار بود، می‌بایست دلیلی واضح و منطقی می‌آوردند، اما چنان‌که در تاریخ نقل شده، دلیل مخالفان این بود که: «عار است از شهر خارج نشویم»! و یا جوانان گفتند: «ما در جنگ بدر نتوانستیم شرکت کنیم و امروز می‌خواهیم جبران کنیم»! 2️⃣ دلایل مخالفان پیشنهاد پیامبر (ص) متعصبانه و بی‌اساس بود. غیرمنطقی بودن این سخنان و سستی ادلهٔ خروج از مدینه، نشان می‌دهد که یک رخ داده بود تا واقعیتی را بپوشانند؛ آن واقعیت، خروج از شهر بر پیامبر (ص) بود. 3️⃣ اگر جنگ، در شهر اتفاق می‌افتاد، بی‌شک به سود پیامبر (ص) تمام می‌شد و ضربه‌ای که مشرکان می‌بایست در می‌خوردند و از آن رَستند، در اینجا کامل می‌شد و سقوط شرک، پیش می‌افتاد. 4️⃣ هنگامی‌که به‌سوی مدینه می‌آمد، متوجه جاسوسان پیامبر (ص) شد و از ماندن مسلمین در شهر ابراز نگرانی کرد، با وجود این به مسیر خود ادامه داد. آیا این مطلب نشان‌دهندهٔ آن نیست که او پیش از جنگ، از خروج سپاه پیامبر (ص) مطمئن بوده است؟! به عبارت دیگر، این امر که او از قبل، می‌دانست برخی پیامبر (ص) را مجبور به خروج از شهر می‌کنند، حاکی از ارتباط وی با عده‌ای از مسلمین نیست؟! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ ردپای یهود در جنگ احد (٣) 1️⃣ در جریان مشاوره، دو دستگی و اختلافی بین مردم رخ داد. عده‌ای بر ماندن در شهر اصرار داشتند و طرفدار پیشنهاد پیامبر (ص) بودند و عده‌ای مخالف این نظر بودند. در پایان، حضرت پذیرفت که از شهر خارج شوند. 2️⃣ پیامبر (ص) پس از اقامهٔ نماز، به منزل رفت تا لباس و زره بر تن کند و سلاح بردارد و همراه ایشان، نیز داخل شدند. در این لحظه، مردم از این‌که پیامبر (ص) را بر خروج از شهر مجبور کرده بودند، پشیمان شدند! 3️⃣ هنگامی‌که پیامبر (ص) از منزل خارج شد، مخالفانِ به نزد ایشان آمدند و پشیمانی خویش را از مخالفت با نظر پیامبر (ص) ابراز کردند، اما حضرت نپذیرفت و فرمود: من شما را به این امر دعوت کردم و شما آن را نپذیرفتید. شایسته نیست برای پیامبری، پس از پوشیدن زره، آن را درآورد، تا زمانی که با دشمن نبرد کند. 💥 در اینجا، جای این پرسش است که چرا مردم، نخست نظر به خروج دادند و سپس پشیمان شدند؟! 4️⃣ آیا پاسخ این پرسش، با آن که همراه پیامبر (ص) داخل خانه شدند، ارتباط نداشت؟! هنگامی‌که آن دو در بین مردم بودند. نظر مردم، خروج از شهر بود؛ اما هنگامی‌که آنها ساعتی از میان مردم خارج شدند، یک‌باره نظر مردم دگرگون شد! پس هستهٔ مرکزی مخالفت با نظر پیامبر (ص)، این بودند که چون ساعتی از میان مردم دور شدند، تودهٔ مردم بر آن شدند که همان نظر پیامبر (ص) را اجرا کنند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
✡️ متن کامل مقالهٔ «ردپای یهود در جنگ احد» و منابع آن را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3642 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter 💳 حمایت مالی از اندیشکده: 💎👉 idpay.ir/jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : سه‌شنبه 🌞 ٢٠ اردیبهشت ۱۴٠١ هجری‌شمسی ☪️ ٨ شوال ۱۴۴٣ هجری‌قمری ✝️ ١٠ مه ۲۰٢٢ میلادی 🕎 ٩ ایار ۵۷۸٢ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری ✍️ سالروز تخريب بقاع متبرک ائمهٔ به‌دست یهودساخته (١٣۴۴ق) 📚 بیشتر بدانیم: 1️⃣ آل سعود؛ نابودی آثار تاریخی اسلامی و مرمت نمادهای یهودی 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/108 2️⃣ وهابیت و جواز صلح با یهود 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/3889 3️⃣ آل سعود یا آل یهود ؟ 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/wahhabism/14123 🌍 مناسبت‌های عبری ✍️ بیست‌وچهارم عُومِر 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter 💳 حمایت مالی از اندیشکده: 💎👉 idpay.ir/jscenter
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 مستند 💥 روایت فاجعهٔ تلخ تخریب بقیع ✡ این مستند، واقعهٔ تخریب بهشت و حرم چهار امام مظلوم شیعه توسط و نقش خائنانهٔ برخی عناصر را بررسی می‌کند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : چهارشنبه 🌞 ٢١ اردیبهشت ۱۴٠١ هجری‌شمسی ☪️ ٩ شوال ۱۴۴٣ هجری‌قمری ✝️ ١١ مه ۲۰٢٢ میلادی 🕎 ١٠ ایار ۵۷۸٢ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1️⃣ در راستای مبارزهٔ ، پادشاه خوشنام فرانسه، با صرّافان و و ، ۴۵ شوالیهٔ معبد به اتهام الحاد در آتش سوزانده شدند (۱۳۱۰م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 طریقت شهسواران معبد یا شوالیه‌های معبد 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/freemasonry/3118 2️⃣ تأسیس آکادمی علوم و هنرهای سینما / اهدا کننده جایزهٔ (۱۹۲۷م) 3️⃣ کشور جعلی به عضویت سازمان ملل متحد درآمد (۱۹۴۹م) 🌍 مناسبت‌های عبری 1⃣ بیست‌وپنجم عُومِر 2⃣ (Herzl Day) 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter 💳 فعالیت اندیشکدهٔ مطالعات یهود خصوصی بوده و تنها از طریق حمایت می‌شود. شما هم اگر به حمایت مالی از اندیشکده علاقه‌مند هستید، از طریق شمارهٔ کارتی که در قسمت توضیحات کانال اعلام شده، اقدام نمایید.