✡ «سازمان بیلدربرگ» یا «دولت نامرئی جهان» (5)
1⃣ درباره حاضران در نشست، در بیانیهای روز 5 ژوئن آمده است: «تا به امروز 131 شرکتکننده از 23 کشور حضورشان را اعلام کردهاند. همانند همیشه، گروه متنوعی از رهبران و کارشناسان سیاسی از حوزههای صنعت، امور مالی، دانشگاهیان و رسانهها دعوت شدهاند.»
2⃣ در زیر نام برخی از چهرههای منتفذ که جزء شرکتکنندگان در اجلاس سال جاری بودهاند آمده است.
🔸 #ینس_استولتنبرگ، دبیر کل #ناتو که نامش در چند سال گذشته هم در فهرست دعوتشدگان بوده جز شرکتکنندگان در نشست سال جاری بوده است.
🔸 #هنری_کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا هم شخصیتی است که نامش علاوه بر فهرست دعوتشدگان سال جاری، در میان حاضران سالهای گذشته دیده میشود.
🔸 دعوت از «پاتریک پیشت»، از اعضای هیئت رئیسه #توئیتر و «دیوش ماکان»، از افراد نزدیک به «مارک زاکربرگ»، مؤسس #فیسبوک، «دمیس هاسابیس»، رئیس شرکت بریتانیایی «گوگل دیپمایند» و «هارتمن نیون»، رئیس «آزمایشگاه هوش مصنوعی کوانتوم» در میان میهمانان سال جاری به پروژههای بیلدربرگ در دو حوزه #هوش_مصنوعی و #رایانش_کوانتومی مرتبط است.
3⃣ بخشی از دعوتشدگان محققان حوزههای بیوتکنولوژی، رباتیک، سلولهای بنیادین و یکپارچهسازی زیستی انسان-ماشین هستند.
4⃣ #نفت پیوندی ناگسستنی با #بیلدربرگ دارد و به تعبیری در اجلاس سال جاری هم مدیران غولهای نفتی جهان بخشی از دعوتشدگان را تشکیل میدهند.
5⃣ گاردین درباره ارتباط نفت و بیلدربرگ مینویسد: «رگهای بیلدربرگ از نفت حیات میگیرند و قلب تپنده آن، خانواده رویال داچ شل و منافع نفتی آن است.»
6⃣ به همین سبب مدیران ارشد شرکتهای غول نفتی #رویال_داچ_شل و #توتال از حاضران نشست سال 2018 بودند. لازم به ذکر است که «پاتریسیا باربیزت»، از اعضای هیئت رئیسه شرکت توتال، جز اعضای دائمی بیلدربرگ است.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ «سازمان بیلدربرگ» یا «دولت نامرئی جهان» (6)
1⃣ #بیلدربرگ برای اولین بار از یک مقام ارشد #واتیکان هم برای حضور در نشست خود دعوت به عمل آورده است!
2⃣ کاردینال #پیترو_پارولین یکی از 131 میهمان هتل بیلدربرگ در شهر «اوستربیک» هلند بود.
3⃣ از بخش رسانهای «جان میکلویت»، سردبیر #بلومبرگ و «زنی مینتون بدوس»، سردبیر هفتهنامه #اکونومیست در این نشست حاضر شده بودند.
4⃣ «مارک کارنی»، رئیس #بانک_انگلستان، «پاشال دونهو»، وزیر دارایی ایرلند، «استانلی فیشر»، معاون سابق فدرال رزرو و رئیس سابق #بانک_اسرائیل نیز از بخش بانکی و مالی در این نشست حضور پیدا کردند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 اتان کلبرگ؛ صهیونیست ضد تشیع (1)
✡️ صهیونیستی که همهچیز را درباره تاریخ و اعتقادات شیعه میداند!
1️⃣ دیدگاههای مختلفی در باب مراحل #مطالعات_اسلامی در غرب ارائه شده که از میان آن دیدگاهها، آنچه مناسبتر به نظر میرسد، تقسیم آن به شش مرحله به شرح زیر است:
1. مرحله دفاع (از ظهور اسلام تا قرن 14)؛
2. مرحله تبشیر (قرن 16 – 15)؛
3. مرحله استعمار (قرن 18-17)؛
4. مرحله تحقیق علمی (قرن 20-19)؛
5. مرحله فرا استعمار (بعد از واقعه 11 سپتامبر)؛
6. مرحله نوین شیعه ستیزی (بعد از شکست رژیم صهیونیستی در نبرد 33روزه)
2️⃣ پس از واقعه 11 سپتامبر بسیاری از معادلههای سیاسی و فرهنگی جهان تغییر نمود، در پی این تغییر، مطالعات اسلامی ویژگیهای جدیدی یافته است.
3️⃣ درواقع غرب با استفاده از قدرت رسانه و با مقاصد سلطهجویانه، ادبیات تازهای را در حیطه مطالعات اسلامی وارد نموده است (مانند تأکید بر استفاده از واژههایی چون تروریسم و بنیادگرایی)؛ بنابراین میتوان گفت #اسلامشناسی در غرب به نوعی در حال بازگشت به مرحله استعمار است.
4️⃣ بدیهی است که پس از انقلاب اسلامی در ایران و ظهور دیگر جنبشهای شیعی در جهان، توجه غرب به #مطالعات_شیعی بیش از پیش جلب شده اما مسئله مهم این است که ما به عنوان کانون توجه این مطالعات تا چه حد از مطالعات غربیان درباره تشیع و #شیعهشناسی آگاهیم؟
5️⃣ چه افراد، مراکز و مؤسساتی، #شیعهپژوهی را وجهه همت خویش قرار دادهاند؟ آیا این کارها از اصالت کافی علمی برخوردار است؟ در مقالهی پیش رو تلاش داریم با يكی از این شخصیتها آشنا شویم.
✍️ حمید محمدی صبور
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/Kohlberg
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 اتان کلبرگ؛ صهیونیست ضد تشیع (2)
✡️ صهیونیستی که همهچیز را درباره تاریخ و اعتقادات شیعه میداند!
الف. تحصیلات
1️⃣ #اتان_کلبرگ (Etan Kohlberg) شیعه شناس رژیم صهیونیستی است که به سال 1943 در تل آویو به دنیا آمده است.
2️⃣ او در دورهی متوسطه در کنار زبان عبری به مطالعه زبانهای عربی و انگلیسی علاقهمند میشود.
3️⃣ کلبرگ پس از اتمام خدمت سربازی وارد دانشگاه عبری اورشلیم شده و در سالهای 1966 و 1968 به ترتیب مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را با رتبه عالی پشت سر میگذارد.
4️⃣ وی در ادامه به دانشگاه #آکسفورد میرود و در 1971 درجه دکتری را از این دانشگاه کسب میکند.
5️⃣ موضوع رسالهی دکترای اتان کلبرگ «جایگاه صحابه نزد شیعیان دوازده امامی» بود که آن را با راهنمایی ساموئل استرن و ریچارد والزر نگاشته و دفاع میکند!
6️⃣ پس از آن کلبرگ، از سال 1972 به عنوان مدرس در گروه مطالعات زبان عربی دانشگاه عبری اورشلیم مشغول به کار میشود.
7️⃣ او در سال 1991 به رتبه استاد تمامی ارتقا مییابد و در سال 2006 بازنشسته میشود.
✍️ حمید محمدی صبور
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/Kohlberg
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 اتان کلبرگ؛ صهیونیست ضد تشیع (3)
✡️ صهیونیستی که همهچیز را درباره تاریخ و اعتقادات شیعه میداند!
ب. حوزههای مطالعاتی و آموزشی
1️⃣ زمینههای مطالعاتی و تخصص #اتان_کلبرگ شامل تفسیر قرآن، متون عرفانی، ادبیات شیعی قدیم، شهادت در اسلام قرون وسطی و بررسی نسخ خطی عربی بود.
2️⃣ در این مدت و مابین سالهای 1987 تا 1989 ریاست مرکز مطالعات آسیایی-آفریقایی مکس شلوسینگر را بر عهده داشته است.
3️⃣ وی همچنین در دانشگاههای ییل، پریسنتون و مؤسسه مطالعات پیشرفته دانشگاه عبری اورشلیم به عنوان استاد میهمان تدریس داشته است.
4️⃣ او در سال 1993 به عضویت آکادمی ملی علوم #رژیم_صهیونیستی درآمد و از سال 2001 تا 2007 به نمایندگی از این آکادمی در کمیته دائمی علوم انسانی بنیاد علمی اروپا حضور داشت.
5️⃣ اتان کلبرگ علاوه بر آن، تاکنون در مراکز علمی مختلفی از جمله انجمن مطالعات پیشرفته دانشگاه پرینستون، کمیته مطالعه عربی آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی و کمیته آموزشی موسسه بنزوی عضویت داشته و چند نوبت به عنوان استاد نمونه دانشگاه خود انتخاب شده است.
6️⃣ وی همچنین در سال 2008 به پاس دستاوردهای علمی چندین ساله برنده #جایزه_روچیلد شد.
✍️ حمید محمدی صبور
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/Kohlberg
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 اتان کلبرگ؛ صهیونیست ضد تشیع (4)
✡️ صهیونیستی که همهچیز را درباره تاریخ و اعتقادات شیعه میداند!
ج. آثار و تألیفات (1)
1️⃣ #اتان_کلبرگ تحقیقات و مقالات زیادی درباره تاریخ فکری و عقیدتی فرق اسلامی انجام داده و از مقطعی به بعد بر مذهب #شیعه متمرکز شده و آثار قابل توجهی را مینویسد.
2️⃣ آثار و نوشتههای او در ابتدا بیشتر درباره عرفان و تصوف اسلامی بود و کمکم به سوی تاریخ و عقاید #تشیع بخصوص در قرون وسطی سوق پیدا کرد.
3️⃣ مشهورترین پژوهش شیعی او «کتابخانه ابن طاووس و احوال و آثار او» نام دارد که به فارسی نیز ترجمه شده است.
4️⃣ از جمله مقالات او بررسی مقوله #شهادت در تشیع است که در آن به بررسی مفهوم شهادت، اجر اُخروی شهید و درجات آن و نیز تفاوت میان شهادت و کشتهشدن انتحاری پرداخته است !
5️⃣ برخی دیگر از عناوین مقالات او عبارتاند از:
🔸 تفسیر اصطلاح «رافضی» که برای وهن شیعیان به کار میرود / تقیه و حفظ جان مؤمنان و دلایل رد و تأیید آن / تعریف و تفسیر اصلاح «محدَّث» و نسبت آن با ائمه شیعه / رجعت و حکمرانی صالحان بر زمین در زمان قیام مهدی [عج] / تولی و تبری به عنوان یکی از ارکان فروع دین / بررسی لغت «ابوتراب» کنیه امام اول شیعیان و دیدگاه اهل سنت نسبت به آن / ریشهیابی تاریخی امامت و ائمه دوازدهگانه / مفهوم جهاد در فقه شیعه و تفاوت آن با فقه اهل سنت / نظرات فقهی مختلف شیعه پیرامون فرزند حاصل از روابط نامشروع / جایگاه سایر فرق اسلامی از دیدگاه شیعه.
✍️ حمید محمدی صبور
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/Kohlberg
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 اتان کلبرگ؛ صهیونیست ضد تشیع (5)
✡️ صهیونیستی که همهچیز را درباره تاریخ و اعتقادات شیعه میداند!
ج. آثار و تألیفات (2)
1️⃣ #اتان_کلبرگ زندگینامه بیش از 30 تن از علمای شیعه را به رشته تحریر درآورده که بسیاری از آنها در دایرةالمعارف اسلامی (نسخه دوم: EI2) و دانشنامه ایران آمده است!
2️⃣ همچنین دو مقاله را به تفسیر و قرائت قرآن از نظر شیعی و با توجه به کتاب «کتاب القراءات» احمد بن محمد سیاری و یک مقاله به چگونگی مرگ پیامبر خدا از دیگاه محققان غربی اختصاص داده است.
3️⃣ مطالعات اسلامشناسی و ایرانشناسی در دانشگاههای #اسرائیل، یکی از پردامنهترین و گستردهترین اَشکال این مطالعات در میان نمونههای مشابه در سایر دانشگاههای کشورهای غربی است.
4️⃣ بسیاری از مقالات دائرةالمعارف اسلام و ایرانیکا توسط محققان دانشگاههای اسرائیل نگاشته شده و تحقیقات متعددی در حوزهی #شیعه، #روحانیت و #مرجعیت در دانشگاههای اسرائیل صورت گرفته است.
5️⃣ مطالعات اسلامشناسی دانشگاههای اسرائیل، در شاخهها و حوزههای مختلف نظیر مطالعات اسلامی و خاورمیانه، زبان و ادبیات عربی، مطالعات هندی، ایرانی و ارمنی، مطالعات آفریقایی و مطالعات خاور دور صورت میگیرد.
6️⃣ #تشیع و #ایران از جمله موضوعات اصلی پژوهشهای این مؤسسات است که با توجه به تعارض شدید میان ایران و اسرائیل، این پژوهشها از وزن قابل توجهی برخوردارند.
7️⃣ گرچه شاخهی مجزایی با عنوان #مرجعیتپژوهی در مؤسسات اسلامشناسی اسرائیل وجود ندارد، اما موضوع بسیاری از پژوهشهای این مؤسسات در بخش ایران و تشیع، روحانیت و مرجعیت میباشد.
8️⃣ در حوزه تاریخ تشیع، #اتان_کلبرگ نخستین محققی است که تنها به این موضوع پرداخته و به تربیت شاگردانی همت گمارده است و در یک جمله او شیعه پژوهی است که اطلاعات فوقالعاده و دقیقی درباره تاریخ و اعتقادات #شیعه دارد.
✍️ حمید محمدی صبور
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/Kohlberg
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ باشگاه نئوماسونی زونتا
1️⃣ زهرا رهنورد #دانشگاه_الزهرا را که برای تربيت زن متفکر مسلمان تأسيس شد، به محفل جريان #فمینیسم سکولار و فمنيستهای #بهایی تبديل کرده بود.
2️⃣ چنانکه چهرههای بهایی اين جريان مانند #ژانت_آفاری به دعوت رهنورد از #بنیاد_اشرف_پهلوی براي همکاري با دانشگاه الزهرا به ايران آمده بودند.
3️⃣ آفاری يکی از نظريهپردازان سرشناس فمینیسم ايرانی در دنيا است و پاياننامه دکترای وی برنده «بنیاد مطالعات ایران» به رياست عاليه #اشرف_پهلوی شد.
4️⃣ #شیرین_عبادی از سال 1354 عضو #کلوپ_روتاری_زونتا به عنوان خواهرخوانده کلوپهای روتاری ايران بود.
5️⃣ اين کلوپ با #سازمان_زنان_ایران به رياست عاليه اشرف پهلوی ارتباط تشکيلاتی تنگاتنگي داشت و فعالان آن همچنان نيز در حوزه حقوق بشر و زنان فعاليت میکنند.
6️⃣ اين افراد که با عنوان #باند_اشرف_پهلوی شناخته ميشوند، اکنون حلقه مرکزیای هستند که حمايت رسانهای - سياسی از #زهرا_رهنورد و #میرحسین_موسوی را در رسانههای صهیونیستی پيش میبرند.
📚 منبع:
👉 http://www.mashreghnews.ir/news/32996
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#باشگاه_زونتا #کلوپ_روتاری
💠 یونان، زادگاه ورزش غرب (1)
✡️ #داستان_ورزش_غرب با تأکید بر نقش یهود (1)
1️⃣ در میان جشنهای چهارگانهی یونانیان (جشنهای نمه، تنگه، پیته و المپی) از همه مجللتر و معروفتر جشنهای المپی بود که هر چهار سال یک بار تجدید میشد و فاصلهی هر دو جشن، یک #المپیاد نام داشت.
2️⃣ ویل دورانت درباره علاقهی وافر یونانیان به این جشن مینویسد:
✍️ در #یونان اگر دین از ایجاد وحدت ناتوان ماند، #ورزش در این راه به موفقیت رسید... علت اصلی گردآمدن یونانیان در شهرهای مقدسی مانند المپی، دلفی، کورنت و نمئا عبادت نبود، بلکه تماشای مسابقاتی بود که در این شهرهای مقدس برپا میشد. بدین سبب، اسکندر مقدونی که همهی دنیای قدیم را زیر پا گذاشت، المپ را پایتخت جهان میشمرد.
3️⃣ یونانیان معتقد به خدایی واحد نبودند و در کنار پرستش انواع و اقسام ربها و خدایان بیش از هر چیز به تمنیات انسانی و جمال طبیعی اندام او میاندیشیدند و آن را مظهر زیبایی میپنداشتند. از همین رو همهی تلاش آنها مصروف کسب بهرهمندی مادی از حیات و زیبایی جسمی میشد و برای نیل به این منظور از هیچ کوششی فروگذار نمیکردند.
4️⃣ ویل دورانت مینویسد:
✍️ در این شهرها، دین حقیقی یونانیان یعنی پرستش تندرستی و نیرومندی و زیبایی تجلّی میکرد.
5️⃣ #المپ وعدهگاه ابراز تنومندی و جمال جسم آدمی بود. یونانیان هر چند که به پیروی از #کاهنان در اندیشهی جلب رضایت خدایان بودند تا از آسیب و خشم او در امان مانند؛ اما جان ناس نویسندهی کتاب تاریخ ادیان از قول یکی از اندیشمندان مینویسد:
✍️ هومر و هزیود، هر دو تمام اموری را که در نزد آدمیان مذموم، قبیح و شرمآور است مانند دزدی، زنا و فریب و دروغ، همه را به خدایان خود نسبت دادهاند!
6️⃣ میتوان گفت که دین در اخلاق مردم تأثیر زیادی نداشت؛ زیرا دین یونانی از آغاز مجموعهای از مراسم جادویی بود و به اخلاق مربوط نمیشد. در دین یونانی اجرای صحیح تشریفات سنتی بیش از درستی و پاکی انسان اهمیت داشت و خدایان آسمانی و زمینی یونانیان از لحاظ عفت و شرافت و نجابت سرمشقهایی عالی به انسان ندادند.
📚 منبع: شفیعی سروستانی، اسماعیل ، داستان ورزش غرب (سیر تحوّل تاریخی و فرهنگی ورزش غرب)، تهران: نشر هلال، چاپ چهارم، ص19-22.
🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/jewport
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 یونان، زادگاه ورزش غرب (2)
✡️ #داستان_ورزش_غرب با تأکید بر نقش یهود (1)
1️⃣ مسابقات ورزشی که در آن ورزشکاران #عریان و گاه تنها با جامهی مختصری شرکت میکردند، محل پیدایش #هنر_یونانی نیز شد. زیبایی بدنی ورزشکار، مجسمهسازی یونان را به حرکت درآورد… ورزشکارانی که با بدنهای عریان در جشنها نمایان میشدند، مجسمهسازان را برانگیختند که مستغرق بدنها و حرکات بدنی قهرمانان باشند و آنان را به صور متنوع مجسم کنند.
2️⃣ در تاریخ یونان میخوانیم که:
✍️ #کوپسلوس در قرن هفتم مسابقهی زیبایی برای زنان ترتیب داد و بنا به گفتهی «آتنایوس» این مسابقات تا پیدایش مسیحیت مرتباً به طور ادواری تشکیل میشد.
✍️ همواره دو موضوع سخت مطلوب پیکرتراشان یونانی بود: یکی جوان (کوروس) و دیگری دوشیزهی (کوره) جوان که معمولاً به هیأتی #برهنه و با قیافهای آرام نمایش داده میشد.
3️⃣ هنرهای دیگر و از جمله تئاتر، موسیقی، رقص و… نیز از این قاعده پیروی میکردند. به گفتهی ارسطو:
✍️ نمایش #کمدی از مراسم مربوط به پرستش آلت رجولیت (فالیسیم) برخاست.
4️⃣ در طی این مراسم قیود اجتماعی به طور موقت کنار گذاشته میشد… #آریستوفان نمایشنامهنویس آتنی هم، آن را در نمایشهای خود داخل کرد. در کمدیهای قدیم یونان، علاوه بر ارائه و علایم جنسی، رقص فضیحتبار «کورداکس» نیز اجرا میشد.
5️⃣ شایان ذکر است که در دوره جدید (رنسانس) احیای فرهنگ کلاسیک، دیگربار، پیکر عریان انسانی و برهنگی اندام او، دستمایهی نقاشان و پیکرتراشان عصر #اومانیسم و #رنسانس شد.
📚 منبع: شفیعی سروستانی، اسماعیل ، داستان ورزش غرب (سیر تحوّل تاریخی و فرهنگی ورزش غرب)، تهران: نشر هلال، چاپ چهارم، ص22و23.
🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/jewport
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 یونانگرایی یا هلنیسم در میان یهود (1)
✡️ #داستان_ورزش_غرب با تأکید بر نقش یهود (2)
1️⃣ سپاهیان نا تراشیدهی مقدونیه به رهبری فیلیپ و اسکندر بر یونان مسلط شدند و سپس رومیان فرا تاختند و یونان را به صورت یکی از استانهای روم در آوردند.
2️⃣ در اثر آمیختن #فرهنگ_یونان و فرهنگهای دیگر، فرهنگ سومی به بار آمد که اساساً بر فرهنگ یونان استوار بود و از اینرو #یونانگرایی یا #هلنیسم خوانده میشد.
3️⃣ زبان و سایر شئون یونانی سخت رایج شد و این شهرها که در ابتدا اهمیت تجاری یا نظامی داشتند، اهمیت فرهنگی یافتند.
4️⃣ یونانگرایی، مقدونیه، سوریه، مصر و بسیاری از کشورهای کوچک را فراگرفت و مراکز فرهنگی مهمی پدید آورد.
5️⃣ بسط و گسترش #یونانگرایی چونان بیماری واگیرداری بسیاری از نواحی از جمله فلسطین و سرزمینهای #یهودینشین را هم در برگرفت.
6️⃣ جانشینان اسکندر نیز در توسعهی این #یونانگرایی که به نوعی #غربزدگی عصر باستان بود مؤثر افتادند.
7️⃣ این تأثیرپذیری تنها در اندیشهی اجتماعی و یا فلسفی نبوده بلکه در وجوه مختلف فرهنگی و مدنی مردم که تحت نفوذ این فرهنگ قرار میگرفتند تأثیر میگذاشت.
📚 منبع: شفیعی سروستانی، اسماعیل ، داستان ورزش غرب (سیر تحوّل تاریخی و فرهنگی ورزش غرب)، تهران: نشر هلال، چاپ چهارم، ص27و28
🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://yon.ir/aniQA
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter